Så var det tid for å starte
Når jeg var 20 veide jeg 68 kilo, og var vel heller tynn. På 3 år har jeg gått opp 24 kilo.
Jeg har tydelig vom, og er blitt grundig lei av å høre det av venner og samboer.
Jeg startet i dag, litt inspirert av denne siden.
Jeg har tenkt å jogge 1/2 time om dagen den første uka, og derretter øke til 1 time om dagen.
Jeg har kutta ut brus, godterier og snacks. Jeg har begynt å spise sunn frokost, K-spesial med skumma kultur, 2 grove rundstykker til lunsj med lett-norvegia,
og middagen skal være pasta/ris/poteter med minst mulig kjøtt, og heller mere fisk og grønnsaker. Middagsporsjonen skal også nesten halveres.
Så gjenstår det bare å se hvordan det går.
Jeg har tydelig vom, og er blitt grundig lei av å høre det av venner og samboer.
Jeg startet i dag, litt inspirert av denne siden.
Jeg har tenkt å jogge 1/2 time om dagen den første uka, og derretter øke til 1 time om dagen.
Jeg har kutta ut brus, godterier og snacks. Jeg har begynt å spise sunn frokost, K-spesial med skumma kultur, 2 grove rundstykker til lunsj med lett-norvegia,
og middagen skal være pasta/ris/poteter med minst mulig kjøtt, og heller mere fisk og grønnsaker. Middagsporsjonen skal også nesten halveres.
Så gjenstår det bare å se hvordan det går.
Velkommen hit, men kalle deg feiten???? Du er jo bare overvektig.. riktig smal :-)
Når man legger på seg mye på kort tid slik som du har gjort så minner det mye om insulinresistens, at du slett ikke spiser særlig mer enn tidligere, men at karbohydratene i brødmat og poteter osv. legger seg godt tilrette i stedet for å bli brukt opp i forbrenninga. Har du lyst til å lese masse interessant, se her:
http://www.roli.no/om.htm
http://www.stoffskifte.org/gi.htm
http://www.vektibalanse.com/side10.htm
http://www.jentemat.no/side2/tema.htm
http://www.uib.no/isf/eyr/2001q3/005916.html
http://www.overvektige.no/dokumenter/Insulinresistens.htm
http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/08/24/216470.html
Lykke til.
Jojo-klem
Velkommen hit og til en sunnere hverdag :-) Du har jo allerede satset stort ved å kutte brus, godteri osv.. Og med trening i tilegg så bør du nå dine mål når tiden er inne for det.. God motivasjon og andre slankevenner er jo en god start.
Ønsker deg en fortsatt god sommer :-)
Vil bare ønske deg lykke til med dine mål. Dette klarer du for her er vi til for og hjelpe hverandre.
Skal følge med deg hvordan det går.
Hilsen fra Karmøynå