← Alle dagbøker
diarist.Alias

Falkor

52 år175 cm27 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start100,0 kg
Sist92,0 kg
Endring−8,0 kg
BMI nå30,0
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
15. mai 200121. februar 2002
92,0 kg

Alt står stille...

Nå har vekta stått stille i snart fire uker, det er vanskelig å holde motivasjonen oppe når det blir slik.

Ender med at jeg skeier ut går opp et kilo, og jobber meg ned på samme nivå.

Veier meg fortsatt bare en gang i uka, og bruker måltiderstattere som noka-shake og nutrilettbarer som frokost, lunsj og av og til kveldsmat. Spiser middag og masse frukt, og drikker mase vann.

Jeg vet det går ned om jeg bare holde ut, men det er så frustrerende når ingenting skjer
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias flettemor30. mars 2002
Hei Falkor!

Så du hadde lagt inn en hyggelig kommentar i under mitt forrige Alias. Siden jeg egentlig aaaaaaldri kom igang har jeg opprettet et nytt. Håper du kommer tilbake. Selv om du har hatt motgang kan du fortsatt klare det! Kanskje du spiser for lite mat siden du har stått stille? Kom igjen dette går bra!
c.AuthorAlias fett nok.2. mars 2002
Hei!

Det er ikke morro å stå stille, men trener du? Ikke vært flink til det selv i det siste og her står det bom stille, må komme meg opp på trimsykkelen igjen snart. Har aldri vært hverken flink eller glad i å trene, men jeg så jo resultatene godt før jeg sluttet oga en forkjølelse. Nå er det vanskelig å komme i gang igjen.

Skriv oftere, det anbefaler jeg deg for din egen skyld.

Ikke gi deg, dette klarer du, du ser 80-tallet igjen snart.

Lykke til!

Hilsen Rita

c.AuthorAlias cat7421. februar 2002
Det går da framover! Du er jo bare bittelitt unna ny vektklasse! Ikke gi deg nå. Kom og skriv oftere i stedet. Det er så mye trøst, støtte, oppmuntring og motivasjon og få her.
Klem og lykke til videre.
93,0 kg

Riktig vei igjen...

Har gått ned 2 kg på den første uken, til tross for at jeg var på kurs med jobben mandag og tirsdag, og hotellmat er ikke særlig fornuftig.....i hvert fall når man ikke klarer å motstå dessertbordet.

Men 2 kg likevel.. regner med at det har mye med at det er den første uken, da er det en del vann som forsvinner.

Jeg bruker pulver som måltiderstatter, eller for å si det slik...Jeg har aldri likt mat om morgenen, så frokost ogtil tider lunsj blir gjerne hoppet over. Da er jeg kjempesulten til middag og hiver inpå til kvelds. Pulver måltidene bruker jeg regelmessig til frokost og lunsj, slik at jeg får fordelt flere måltider utover dagen. På denne måten får jeg i meg mat i løpet av dagen og klarer meg med mye mindre til middag, og lite til kvelds.

Har også kjøp inn nutrilettbarer nå for å smake, og de var jo ikke så ille (utenom sjokoladecrispen, den var ikke så god) så nå varierer jeg med pulver og barer om dagen, og sper på med frukt og grønt når sulten blir som verst.

I helgen skal jeg innvilge meg en "fridag" fordi min kjære fyller rundt år på lørdag, og jeg planlegger overraskelsesnatt på hotell, uten barn. Da skal vi kose oss med god mat og godt drikke, uten dårlig samvittighet.

Jeg er innstilt på å gå ned litt saktere denne gangen, og heller gradvis legge okm kosthold og trimme mer.

Gi forresten en lang tur i dag og det gjorde virkelig godt.

Vel, nok fra denne kanten....er tilbake over helgen med vekten etter helgens utskeielser....huff da

Hilsen Falkor
95,0 kg

Tilbake igjen

Så er vi tilbake igjen....dette gikk veldig fort oppover igjen og jeg er offisielt diskvalifisert fra "aldri-mer-90" klubben.

Vel, nytt år nye sjanser, starter i hvertfall fem kilo lavere enn sist gang.
Jeg veide 85 kg på bryllupsdagen min den 06.oktober, og gikk ned 15 kilo fra midten av mai og til da.

Derfor vet jeg at jeg kan klare å gå ned igjen, starter på samme måte som sist med å erstatte måltider med pulver (ikke alle) og trimme mer.

Oppstart er i morgen tidlig

Nå er det på''n igjen!!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias sterk9. januar 2002
Ja, det er kjempekjedelig når man legger på seg igjen etter å ha gått ned. Men det er jo kjempebra at du begynner på nytt igjen. Jeg begynte i går, og skal ta noen dager på pulver først. Ikke for mange dager, da jeg er redd for å ødelegge forbrenningen. Men jeg tror det det kan være lurt å erstatte noen måltider med nutrilett. Spesiellt foreksempel når man har det travelt. Og Nutrulettbar blir jeg ihvertfall ikke til å slutte med for det er jo skikkelig nam - ihvertfall når man slanker seg.

Lykke til, snart er du under 90 tallet igjen!
c.AuthorAlias beate299. januar 2002
Heisann!
Ser at du gikk ned masse sist gang du var her inne. Nå er det sikkert mye "juleflesk" som sitter igjen, og det ramler fort av. Ser at du skal slanke deg med pulver. Hjelper det? Jeg har forsøkt det et par ganger. Jeg går fort ned, men opplever at jeg går like fort opp igjen. Denne gangen forsøker jeg sunn, mager mat og trim.

Jeg ønsker deg lykke til iallefall. Du har gjort dette før og vil klare det igjen!
Klem fra Beate
86,0 kg

Første mål - nesten nådd

Nå drar jeg sørover for å gjøre de siste forbredelsene til bryllup. Vi gifter oss neste helg, og første mål var å gå ned 15 kg til da.
Jeg har gått ned 14 kg, og er fornøyd med det. Er nå 18 kg lettere enn for 1 år siden, og det føles meget godt.

Jeg har målt cm hele tiden og for min egen del vil jeg liste resultatene opp her, så har jeg det til neste runde:
Mage: fra 123 cm til 110 cm
Hofte/rumpe: fra 124 cm til 111 cm
Bryst/rygg: fra 111 cm til 99 cm
Lår (høyre): fra 76 cm til 66 cm
Overarm (hø): fra 37 cm til 33 cm

Jeg skal ned til min match-vekt etterhvert, og da har jeg ca 10 kg igjen. Men jeg trenger en liten pause for å stabilisere vekta, og ikke fokusere så mye på slanking en stund.

Kommer sikkert tilbake hit etter et lite opphold, for det er en stor inspirasjonskilde og ikke minst motivasjonskilde å bruke disse sidene.

Til alle sammen, takk for god støtte og inspirasjon.
Stå på og ikke gi opp selv om du sprekke. Det gjør vi alle fra tid til annen, men det er utholdenheten som lønner seg.

Jeg kommer tilbake for runde 2 i "Kampen mot kiloene" om en stund.

Masser hilsener fra Falkor
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu30. september 2001
Heisann Falkor.

Du har jammen vært flink.

Lykke til med bryllupet neste helg. Stikk innom og fortell hvorda det gikk.

Klemmer og goe tanker fra tutu
87,0 kg

Ikke ned, men ingen panikk for det

Jeg har ikke gått ned i denne uken, selv om jeg kjører det ganske intensivt nå.
Jeg tror det kommer av at jeg har mensen, og ser frem til resultatet når den er over.
Selv om vekta ikke har gått ned, så har jeg likevel "mistet" en hel cm både over mage, rumpe og lår så da går jeg ut i fra at resultatene viser seg når mensen er over......håper jeg
87,0 kg

Siste innspurt

Nå er det bare i overkant av 2 uker til bryllupet, og jeg har startet den siste intensiven.
Har fortsatt et håp om å nå målet på 85 kg til jeg gifter med 06. oktober.

Går bare på NOKApulver nå, jeg vet at ikke det er så lurt, men jeg er virkelig innstilt på å nå delmåtel innen bryllupet.
89,0 kg

Arrgh....feil vei

Dette er ikke bra.... nå spøker det for målet.
Dette er deprimerende :(
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nedivekt12. september 2001
Opp med humøret -Spis en gulrot! Hilsen nedivekt
88,0 kg

Hipp hurra, Riktig vei

Er så glad at det går riktig vei. Har "mistet" 12 cm rundt magen, og i dag har jeg brukt et par bukser som jeg ikke har brukt på over tre år, for de har vært for små.

Gleder meg til jeg kommer meg under 87, for da blir jeg lettere enn samboeren..... (en lang, tynn stake på 87 kg og 190 cm).

Nå er motivasjonen på topp, og målet er å komme seg ned på 85 kg (eller under) innen utgangen av september.

For et år siden veide jeg 105 kg, og nå føler jeg meg bedre enn på lenge. Dette er herlig!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Eugenie5. september 2001
GRATULERER

Så flink du har vært, og flink er du sikkert fremdeles. Det er klart at det merkes når man har mista 12cm rundt livet, det er jo kjempe masse. Det er gøy med gamle klær som "plutselig" passer igjen, og enda morsommere å kjøpe nye klær i mindre størrelse enn før.

Jeg er sikker på at du klarer 85kg i løpet av september.

Ha det fint.
Eugenie
89,0 kg

Offisielt medlem - "Aldri mer 90" klubben

Veide 89 sent i forrige uke og var dermed egentlig glad for at jeg ikke gikk opp etter tre dager på konferanse med jobben, og etter tre dager med overfylte lunsjbord, store middager og et stort innhugg i taxfree på vei hjem, er jeg veldig fornøyd med at vekta står stille.

Men når jeg så nærmere etter veide jeg jo 90 sist jeg skrev, og da er jo dette en ny milepæl....
Nå er jeg offisielt medlem av "aldri mer 90 klubben".

Vekta går endelig nedover igjen etter at den har hoppet opp og ned mellom 90 og 92 altfor lenge.

Neste mål er nå under 85, og det SKAL jeg klare til jeg skal gifte meg i begynnelsen av oktober.
90,0 kg

I gang igjen...

Godt å se at det går riktig vei igjen. Nå skal jeg under 90 på neste veiedag...

SKAL KLARE DET!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
c.AuthorAlias Tusta16. august 2001
Hei Falkor.
GRATULERER MED Å ENDA EN GANG VÆRE I NY VEKTKLASSE. DET ER STORT Å VÆRE OVERVEKTIG OG IKKE FET, OG DENNE GANGEN ANTAR JEG AT DU SKAL IKKE SKAL TILBAKE IGJEN.
DEt er godt å lese at du er igang igjen. Du har jo allerede kommet en ganske så lang vei. 10 kilo minus er ikke til å forakte. Det er nemmelig det samme som jeg har tatt av, og jeg er strålende fornøyd med det, som en start. :o)
Leste litt bakover i dagboka di, og jeg kan love at jeg kjente meg igjen i det du skrev da du hadde gått opp 1 1/2 kilo her i begynnelsen av måneden. Slikt er kjipt, og det gjør så mye med selvtillitten og med humøret. Det er jo trist at vekt skal være så viktig, men det er det. Selv orker jeg ikke lengere å være "fet og lykkelig". For det er bare en stor løgn. Det er en maske som jeg brukte for å prøve å bli lagt merke til som noe annet enn fet. Altså, jeg var hun blide og fornøyde, mens jeg egentlig gråt innvendig.
Slik skal vi aldri mere ha det. Skal vi vel?
Nå er det bare å brette opp armene og gå igang med det vi vet fungerer. At du har funnet din måte er jo helt klart, for ellers hadde du aldri klart å ta av deg de første 10 kiloene. Det er vel den samme oppskriften du skal bruke nå? Den som fungerer for deg.
Håper du kommer godt under 90 på neste veiedag, og det er vel ikke noe i veien for at du får det til hvis du virkelig satser. Og etter hva du skriver ovenfor her, så er du virkelig villig til å gjøre det du skal, til å klare det.
Jeg ønsker deg all lykke videre på slankingen din, og jeg håper du får noen flotte slankedager nå. At kroppen din reagerer som du ønsker, og at resultatene blir som du vil.
En stor klem fra Tusta.
c.AuthorAlias kitt15. august 2001
hei!!!

jeg er sikker på at du vil klare dette!!!!!!
bra at motivasjonen er i orden, for da klarer man alt!

lykke til!

klem fra kitt
92,0 kg

Så er det på''n igjen

I dag begynner jeg neste runde i kampen mot vekta. Har kjøpt inn en ny runde med Noka pulver og starter som sist. En peiode med bare pulver for å komme igang.

Sikkert ikke så lurt å starte rett før helga, men jeg tenker som så at kommer jeg meg gjennom den første helga uten sprekk, så er vi igang.

Nå skal jeg jeg under 90 !!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Abelone10. august 2001
Hei!!!!!

Jeg tror det er kjempelurt å begynne rett før helga jeg. Hvis du hadde begynt på mandag hadde du helt sikkert spist alt for mye i helgen og gått opp enda mer.
Hvis du er flink nå, kan du snart bli med i den beryktede gjengen"aldri mer 90".
Så stå på!!!!

Abelone
91,5 kg

Huff, huff og atter huff

Opp 1,5 kg på en uke.... fortvilelsen sprer seg utover i fettcellene mine. Og økonomien tillater ikke noe innkjøp av pulver eller fettfri mat nå mellom ferie og lønning.......
Må vel se laaaaaaangt etter 8-tallet om en uke.

Stønn, hvorfor er jeg så svak. Har spist som en tulling i hele helga. Vært på besøk hos noen som er altfor flinke til å lage god mat, og har dyttet i meg alt som har kommet på bordet.

Merker at slike nedturer virker meget sterkt inn på humøret og selvfølelsen......

Huff, nå er jeg inne i en tung periode
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria9. august 2001
Hei Falkor :-)

Jeg har også slitt fælt for å komme i gang nå etter ferien.. I stedenfor å være flink har jeg heller kastet i meg alt jeg blir servert. Det er IKKE lett, men fortsett å prøve så er plutselig motivasjonen der igjen! Prøv å kjøpe noe magert tilbehør i allefall, det trenger jo ikke være dyrt, salat f.eks kan du jo ha til alt (nesten) :-) Hvis du er sugen på noe søtt så er melon tingen. Nesten ingen kalorier, og søtt og godt.. Også kan du jo prøve Violas "Bort med flesket"-sang :-)
Stå på, jente! :-)
Klem fra Victoria
c.AuthorAlias Jenta*S*9. august 2001
Hey!
Skjønner at dette er kjipt!!
MEN vet du hva?? Gjort er gjort og spist er spist!*S*
Det som har skjedd kan du ikke gå tilbake å gjøre om likevel,men du kan forandre det NÅ, ved å sette igang igjen!!
Ikke gi deg nå!!! Tenk på alt du har slitt til nå da?...
Ikke la det være forgjeves,okey???

Stå på videre,og ikke la NOE knekke deg!!
Lov meg det??

Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Tavannda9. august 2001
Hei! Huff... kjenner meg veldig igjen, men du, de 1,5 kg kan du ta av på en uke vet du... hva med tunfisk og ris og litt grønnsaker (hermetiske er jo ikke så dyre)... veldig sunt og godt dersom du sper på med litt krydder ;-)
c.AuthorAlias Minelli8. august 2001
Men falkor, da! Feil vei jo! Ingenting å gjøre med det, det er bare å komme seg videre...NEDOVER igjen! Du får fære litt ekstra flink denne uka, så er ikke 8-tallet langt unna, ser du! Det er ikke annet å gjøre enn å starte forfra igjen, sunn mat og gjerne trening!

Dette klarer du falkor!
Klem fra Minelli
90,0 kg

Veiedag..

Det går riktig vei igjen.... bare falsk alarm på søndag.
Litt irriterende at vekta bare viser hele og halve kilo, men det er første gang jeg ser 90 på mange år, og det er godt.
Da er jeg snart ved neste delmål, komme seg under 90 og ned på 8 tallet. Målet er å være der om 14 dager.... lenge til men vi skal vekk i helga og de tre første dagene i neste uke, og der blir det helt sikkert masse mat. Gir derfor meg selv 14 dager.

Stå på alle sammen
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tusta7. august 2001
Gratulerer med 90 kilo. Nå har du jo tatt av 10 hele kilo. Sterkt. Jeg gleder meg til jeg klarer det samme. Da er også jeg nede i klassen for overvekt. Det må være utrolig deilig å være kommet dit.
At du skal klare ditt neste delmål, kan du nok være ganske så sikker på. For selv om du skal vekk noen dager, så er jo 14 dager lang til på en kilo. Det skulle jo gå veldig bra.
Du får ha lykke til videre på veien din. Jeg kommer sikkert innom igjen for å se hvordan det går med deg.
Klem fra Tusta.
c.AuthorAlias Isa1. august 2001
Snart ser du 8-tallet !! Om 14 dager greier du nok det ja !*s*

Lykke til !

Isa
c.AuthorAlias aspartam1. august 2001
10 kilo av! Så flink du har vært! Er det ikke godt å komme seg under 30 i BMI?
c.AuthorAlias Abelone31. juli 2001
Nå kan du snart bli med i aldri mer 90 klubben.
Gratulerer med vektnedgang og stå på videre.

klem abelone
92,0 kg

Etter den søte kløe...

Huff, dette var nedtur. Nå får jeg igjen for ferien. Klarte ikke å vente til tirsdag med veiingen, og da kom nedturen... Opp en hel kilo siden onsdag, hvordan har det gått til.

Jeg sliter skikkelig med å komme igang etter ferien, og økonomien tilsier ikke noe spesielt pulverkjøp før neste lønning, går straks tom for CLA også.

Huff, merker det påvirker humøret også, blir deppa og nedfor. Starter på jobb i morgen, så da får jeg håpe det blir lettere å komme seg inn i en god rutine igjen.

Litt gode råd og hjelp med motivasjon taes imot med takk...

Hilsen Fakor
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Eugenie29. juli 2001
Hei Falkor

Det er ikke helt uvanlig at man legger litt på seg i løpet av ferien, og 1kg er da ikke all verdens. I ferien skal man kose seg litt, og jeg tror at kroppen har godt av å slippe slankepresset for en liten stund. Nå som du skal tilbake på jobb kommer hverdagen fort nok og da tar det nok ikke lang tid før du mister den lille kiloen.

Når det gjelder pulverkur synes jeg at du skla droppe det, det er mye bedre å heller ta seg god tid spise litt sunnere (og kanskje litt mindre) og trene litt mere. En gåtur på 30-60min hver dag gjør underverker.

Jeg synes at du har klart det fint gjennom sommeren jeg, og nå som hverdagen venter skal vi gå ytterligere ned ikke sant?

Eugenie
c.AuthorAlias Abelone29. juli 2001
Jeg synes du skal være fornøyd med bare 1 kilo av. Da jeg var 14 dager i syden i fjor la jeg på meg 5 kilo. Slå den du!
Den ene kiloen forsvinner nok fort skal du se. Stå på videre.

Abelone
c.AuthorAlias Linn29. juli 2001
Heia! Det sies at d som kommer fort på går fort av, en liten trøst?Derfor er det best å ta fatt mot kiloen med en gang!
91,0 kg

Hurra, ikke opp i ferien

Nå er jeg glad.... Har kost meg i ferien, spist mer enn vanlig, men har forsøkt å være fornuftig og det virker!! Har ikke gått opp i det hele tatt. Vet ikke om det er CLA''en som gjør det eller om det kommer i etterkant, men i dag er hvertfall humøret på topp.

Er nå virkelig klar for en ny runde og neste mål er å komme meg under 90. Hovedmålet er å komme meg under 85 til jeg skal stå brud i begynnelsen av oktober, helst ned mot 80, men vi får se hvordan det går fremover.

Håper alle har kost seg like mye i ferien som meg, og har like mye inspirasjon og motivasjon til å starte på et nytt kapittel i kampen mot kiloene.

Nei, skal komme meg ut i finværet og gå tur.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Eugenie26. juli 2001
Så fink du er som ikke gikk opp noe i ferien. Selv gikk jeg opp 1kg, men håper at jeg snart er tilbake der jeg var før ferien sånn at jeg kan fortsette nedturen.

Kos deg ute i finværet, det skal vist holde seg en hel uke på østlandet i hvert fall.

Klem fra Eugenie
c.AuthorAlias Måne25. juli 2001
Heisann!!
Flink du har vært!!! Jeg tror CLA virker, jeg gikk kjempe raskt ned når jeg brukte det, men nå går det liksom litt treigere. Her tenkt å investere i mer CLA når jeg får tid. Lange dager på jobb nå, og i dag klarte jeg i tillegg å forsove meg noe så inn i granskauen!!!

Lykke til videre!!

Klem Måne
c.AuthorAlias RH25. juli 2001
Har ikke så mange formeninger om CLA enda, selv om jeg har brukt det i over en mnd og trent ved siden av. Men godt og høre at det virker på andre. Kjempe bra at du ikke har gått noe opp i ferien, det er jo en kjempe bra start!

Og når du også skal gifte deg om ikke så lenge så er jo det en kjempe motivasjon i seg selv! Skal prøve og henge meg på deg, vi er omtrent like høye og veier nesten det samme! Dette skal vi klare!

Klem RH
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.