← Alle dagbøker
Falkor
52 år175 cm27 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start100,0 kg
Sist92,0 kg
Endring−8,0 kg
BMI nå30,0
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Alt står stille...
Nå har vekta stått stille i snart fire uker, det er vanskelig å holde motivasjonen oppe når det blir slik.
Ender med at jeg skeier ut går opp et kilo, og jobber meg ned på samme nivå.
Veier meg fortsatt bare en gang i uka, og bruker måltiderstattere som noka-shake og nutrilettbarer som frokost, lunsj og av og til kveldsmat. Spiser middag og masse frukt, og drikker mase vann.
Jeg vet det går ned om jeg bare holde ut, men det er så frustrerende når ingenting skjer
Riktig vei igjen...
Har gått ned 2 kg på den første uken, til tross for at jeg var på kurs med jobben mandag og tirsdag, og hotellmat er ikke særlig fornuftig.....i hvert fall når man ikke klarer å motstå dessertbordet.
Men 2 kg likevel.. regner med at det har mye med at det er den første uken, da er det en del vann som forsvinner.
Jeg bruker pulver som måltiderstatter, eller for å si det slik...Jeg har aldri likt mat om morgenen, så frokost ogtil tider lunsj blir gjerne hoppet over. Da er jeg kjempesulten til middag og hiver inpå til kvelds. Pulver måltidene bruker jeg regelmessig til frokost og lunsj, slik at jeg får fordelt flere måltider utover dagen. På denne måten får jeg i meg mat i løpet av dagen og klarer meg med mye mindre til middag, og lite til kvelds.
Har også kjøp inn nutrilettbarer nå for å smake, og de var jo ikke så ille (utenom sjokoladecrispen, den var ikke så god) så nå varierer jeg med pulver og barer om dagen, og sper på med frukt og grønt når sulten blir som verst.
I helgen skal jeg innvilge meg en "fridag" fordi min kjære fyller rundt år på lørdag, og jeg planlegger overraskelsesnatt på hotell, uten barn. Da skal vi kose oss med god mat og godt drikke, uten dårlig samvittighet.
Jeg er innstilt på å gå ned litt saktere denne gangen, og heller gradvis legge okm kosthold og trimme mer.
Gi forresten en lang tur i dag og det gjorde virkelig godt.
Vel, nok fra denne kanten....er tilbake over helgen med vekten etter helgens utskeielser....huff da
Hilsen Falkor
Tilbake igjen
Så er vi tilbake igjen....dette gikk veldig fort oppover igjen og jeg er offisielt diskvalifisert fra "aldri-mer-90" klubben.
Vel, nytt år nye sjanser, starter i hvertfall fem kilo lavere enn sist gang.
Jeg veide 85 kg på bryllupsdagen min den 06.oktober, og gikk ned 15 kilo fra midten av mai og til da.
Derfor vet jeg at jeg kan klare å gå ned igjen, starter på samme måte som sist med å erstatte måltider med pulver (ikke alle) og trimme mer.
Oppstart er i morgen tidlig
Nå er det på''n igjen!!!!
30. september 2001
86,0 kgFørste mål - nesten nådd
Nå drar jeg sørover for å gjøre de siste forbredelsene til bryllup. Vi gifter oss neste helg, og første mål var å gå ned 15 kg til da.
Jeg har gått ned 14 kg, og er fornøyd med det. Er nå 18 kg lettere enn for 1 år siden, og det føles meget godt.
Jeg har målt cm hele tiden og for min egen del vil jeg liste resultatene opp her, så har jeg det til neste runde:
Mage: fra 123 cm til 110 cm
Hofte/rumpe: fra 124 cm til 111 cm
Bryst/rygg: fra 111 cm til 99 cm
Lår (høyre): fra 76 cm til 66 cm
Overarm (hø): fra 37 cm til 33 cm
Jeg skal ned til min match-vekt etterhvert, og da har jeg ca 10 kg igjen. Men jeg trenger en liten pause for å stabilisere vekta, og ikke fokusere så mye på slanking en stund.
Kommer sikkert tilbake hit etter et lite opphold, for det er en stor inspirasjonskilde og ikke minst motivasjonskilde å bruke disse sidene.
Til alle sammen, takk for god støtte og inspirasjon.
Stå på og ikke gi opp selv om du sprekke. Det gjør vi alle fra tid til annen, men det er utholdenheten som lønner seg.
Jeg kommer tilbake for runde 2 i "Kampen mot kiloene" om en stund.
Masser hilsener fra Falkor
25. september 2001
87,0 kgIkke ned, men ingen panikk for det
Jeg har ikke gått ned i denne uken, selv om jeg kjører det ganske intensivt nå.
Jeg tror det kommer av at jeg har mensen, og ser frem til resultatet når den er over.
Selv om vekta ikke har gått ned, så har jeg likevel "mistet" en hel cm både over mage, rumpe og lår så da går jeg ut i fra at resultatene viser seg når mensen er over......håper jeg
18. september 2001
87,0 kgSiste innspurt
Nå er det bare i overkant av 2 uker til bryllupet, og jeg har startet den siste intensiven.
Har fortsatt et håp om å nå målet på 85 kg til jeg gifter med 06. oktober.
Går bare på NOKApulver nå, jeg vet at ikke det er så lurt, men jeg er virkelig innstilt på å nå delmåtel innen bryllupet.
10. september 2001
89,0 kgArrgh....feil vei
Dette er ikke bra.... nå spøker det for målet.
Dette er deprimerende :(
4. september 2001
88,0 kgHipp hurra, Riktig vei
Er så glad at det går riktig vei. Har "mistet" 12 cm rundt magen, og i dag har jeg brukt et par bukser som jeg ikke har brukt på over tre år, for de har vært for små.
Gleder meg til jeg kommer meg under 87, for da blir jeg lettere enn samboeren..... (en lang, tynn stake på 87 kg og 190 cm).
Nå er motivasjonen på topp, og målet er å komme seg ned på 85 kg (eller under) innen utgangen av september.
For et år siden veide jeg 105 kg, og nå føler jeg meg bedre enn på lenge. Dette er herlig!!
Offisielt medlem - "Aldri mer 90" klubben
Veide 89 sent i forrige uke og var dermed egentlig glad for at jeg ikke gikk opp etter tre dager på konferanse med jobben, og etter tre dager med overfylte lunsjbord, store middager og et stort innhugg i taxfree på vei hjem, er jeg veldig fornøyd med at vekta står stille.
Men når jeg så nærmere etter veide jeg jo 90 sist jeg skrev, og da er jo dette en ny milepæl....
Nå er jeg offisielt medlem av "aldri mer 90 klubben".
Vekta går endelig nedover igjen etter at den har hoppet opp og ned mellom 90 og 92 altfor lenge.
Neste mål er nå under 85, og det SKAL jeg klare til jeg skal gifte meg i begynnelsen av oktober.
I gang igjen...
Godt å se at det går riktig vei igjen. Nå skal jeg under 90 på neste veiedag...
SKAL KLARE DET!
Så er det på''n igjen
I dag begynner jeg neste runde i kampen mot vekta. Har kjøpt inn en ny runde med Noka pulver og starter som sist. En peiode med bare pulver for å komme igang.
Sikkert ikke så lurt å starte rett før helga, men jeg tenker som så at kommer jeg meg gjennom den første helga uten sprekk, så er vi igang.
Nå skal jeg jeg under 90 !!!!
Huff, huff og atter huff
Opp 1,5 kg på en uke.... fortvilelsen sprer seg utover i fettcellene mine. Og økonomien tillater ikke noe innkjøp av pulver eller fettfri mat nå mellom ferie og lønning.......
Må vel se laaaaaaangt etter 8-tallet om en uke.
Stønn, hvorfor er jeg så svak. Har spist som en tulling i hele helga. Vært på besøk hos noen som er altfor flinke til å lage god mat, og har dyttet i meg alt som har kommet på bordet.
Merker at slike nedturer virker meget sterkt inn på humøret og selvfølelsen......
Huff, nå er jeg inne i en tung periode
Veiedag..
Det går riktig vei igjen.... bare falsk alarm på søndag.
Litt irriterende at vekta bare viser hele og halve kilo, men det er første gang jeg ser 90 på mange år, og det er godt.
Da er jeg snart ved neste delmål, komme seg under 90 og ned på 8 tallet. Målet er å være der om 14 dager.... lenge til men vi skal vekk i helga og de tre første dagene i neste uke, og der blir det helt sikkert masse mat. Gir derfor meg selv 14 dager.
Stå på alle sammen
Etter den søte kløe...
Huff, dette var nedtur. Nå får jeg igjen for ferien. Klarte ikke å vente til tirsdag med veiingen, og da kom nedturen... Opp en hel kilo siden onsdag, hvordan har det gått til.
Jeg sliter skikkelig med å komme igang etter ferien, og økonomien tilsier ikke noe spesielt pulverkjøp før neste lønning, går straks tom for CLA også.
Huff, merker det påvirker humøret også, blir deppa og nedfor. Starter på jobb i morgen, så da får jeg håpe det blir lettere å komme seg inn i en god rutine igjen.
Litt gode råd og hjelp med motivasjon taes imot med takk...
Hilsen Fakor
Hurra, ikke opp i ferien
Nå er jeg glad.... Har kost meg i ferien, spist mer enn vanlig, men har forsøkt å være fornuftig og det virker!! Har ikke gått opp i det hele tatt. Vet ikke om det er CLA''en som gjør det eller om det kommer i etterkant, men i dag er hvertfall humøret på topp.
Er nå virkelig klar for en ny runde og neste mål er å komme meg under 90. Hovedmålet er å komme meg under 85 til jeg skal stå brud i begynnelsen av oktober, helst ned mot 80, men vi får se hvordan det går fremover.
Håper alle har kost seg like mye i ferien som meg, og har like mye inspirasjon og motivasjon til å starte på et nytt kapittel i kampen mot kiloene.
Nei, skal komme meg ut i finværet og gå tur.
Så du hadde lagt inn en hyggelig kommentar i under mitt forrige Alias. Siden jeg egentlig aaaaaaldri kom igang har jeg opprettet et nytt. Håper du kommer tilbake. Selv om du har hatt motgang kan du fortsatt klare det! Kanskje du spiser for lite mat siden du har stått stille? Kom igjen dette går bra!
Det er ikke morro å stå stille, men trener du? Ikke vært flink til det selv i det siste og her står det bom stille, må komme meg opp på trimsykkelen igjen snart. Har aldri vært hverken flink eller glad i å trene, men jeg så jo resultatene godt før jeg sluttet oga en forkjølelse. Nå er det vanskelig å komme i gang igjen.
Skriv oftere, det anbefaler jeg deg for din egen skyld.
Ikke gi deg, dette klarer du, du ser 80-tallet igjen snart.
Lykke til!
Hilsen Rita
Klem og lykke til videre.