← Alle dagbøker
diarist.Alias

Fakta

59 år175 cm17 innlegg 2002 0 følgere

Start105,4 kg
Sist100,4 kg
Endring−5,0 kg
BMI nå32,8
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
3. januar 200222. april 2002
☹️100,4 kg

Er tilbake

Vet ikke helt hva som skjedde - men alt ble bare fortrengt... Er tilbake igjen iallefall - og det er det viktigste. Nå skal jeg lese dere andre sine dagbøker og få ny motivasjon
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃23. april 2002
Hei Fakta :-)
Fint at du husket veien tilbake. Lykke til med en ny start. Dette klarer vi!

Jojo-klem
c.AuthorAlias ANNE💔22. april 2002
Det er mange missfornøyde gule fjes her i dag, så vi er i samme båt.Bare stå på ,og ikke gi deg, så går det bra. ANNE
98,4 kg

Huff da

Har nok levd litt for godt i helga - men ny uke, nye muligheter. Ha ei fin slankeuke alle sammen
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias fett nok.2. mars 2002
Hei !

Må nok slenge meg på "god og rund", vi må kose oss av og til og heller utsette slankingen en dag eller fire. Sånn har i alle fall jeg valgt å se det, koser jeg meg en dag må jeg regne med at målet er utsatt en dag. Heller det enn å slite meg gjennom hele greia, nå er jeg i en "drittlei" periode. Ny start i morgen.
Helt enig, ny uke nye muligheter.

Ønsker deg masse masse lykke til!

Hilsen fra Rita
c.AuthorAlias god og rund18. februar 2002
Hei Fakta!

Jeg syntes du har vært flink jeg. Du har jo gått ned en del kilo. Men en må regne med at det kanskje varier litt. Skal jo ha lov til å kose seg litt også. Men hver dag har nye muligheter. Lykke til!!

Hilsen god og rund
97,8 kg

God helg

God helg til mine medslankere. Vi skal ha en del gjester i helga, så jeg har tenkt å spise godt, men fornuftig. Fra neste uke av skal jeg igjen komme igangmed treningen - som jeg har lagt litt på is pga travle hverdager.
98,6 kg

Det humper og går.......

Ville bare stikke innom for å si hei - og lese dagbøker - noe som er en stor motivasjonsfaktor
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias gryn14. februar 2002
Lykke til!

Hilsen gryn
98,6 kg

Ikke verst

Kanskje det begynner å løsne nå??? - Begynner å merke det litt på klærne, og det føles meget behagelig. Nå skal jeg IKKE gå på vekta før om en uke - lykke til i uka som kommer alle mine medslankere
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*12. februar 2002
Heisann!
Nei,dette var da absolutt ikke verst!:0)
Så deilig at du merker det litt på klærne! Du kommer nok til å merke enda mer forskjell om uke. Da ser du nok 97 tallet tenker jeg! Stå på og masse lykke til til deg også!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Trultemor12. februar 2002
Heisann Fakta! Tror nesten at det er jeg som har rappa dine 0,5kg fra igår! *ler* hi,hi....

Du har gått ned 0,5 og jeg opp 0,5kg. Verden er rar.......Men jeg skal la være å levere dem tilbake....finner nok avsetning for dem et annet sted :o)

Lykke til videre med slankingen!
Klem fra Trultemor
99,1 kg

Trodde det var verre

Har vært på hotell i tre dager - i tillegg fastelaven og morsdag. Har den ekle uvanen at dersom jeg først keier ut, må jeg vente til mandag før jeg klarer å ta meg inn igjen. Mandagen er her - det er jeg også...
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset11. februar 2002
heisann:)
jeg har begynt på ny slankekur hver mandag i mange år, nåå er det nok!!!! har klart meg tålig bra, gått ned 5 kilo. men nå har vekta stått stille i 2 uker, har ikke vært så flink, men jeg har iallefall ikke gått OPP noe:)
ha en fin kveld:)
hilsen Iset.
c.AuthorAlias cat7411. februar 2002
Åh.. jeg kjenner meg igjen med mandagsstarten... Og.. du slapp mye bedre unna seminaret enn jeg gjorde. (frust) Men nå starter vi på'n igjen. Ikke sant?

Klem.
99,5 kg

ER DET IKKE BRA MED PESI MAX?

Hei alle dere - jeg har etter å ha lest en del dagbøker fått forståelsen av at mange har kuttet ut lightbrusen. Jeg er "hekta" på Pepsi Max og Tab x-tra - og trenger dosen pr dag, ca 0,5 liter - Jeg spør dere: Er dette usunt? - bortsett fra de stoffene det inneholder - jeg mener: Jeg utsetter vel ikke slankeprossessen ved å drikke dette? - Takker for gode råd og erfaringer!!
Fakta
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trultemor6. februar 2002
Heisann Fakta!
Det gjør ikke noe å drikke Pepsi-Max/Tab X-tra. Det innvirker ikke på slankingen, og ei heller på insulinproduksjonen. Dermed fører det ikke til lavere blodsukker med påfølgende trang til sukker. Men det viser seg derimot at en del mennesker kan få en viss sultfølelse når en drikker lett-brus. Men med ditt "forbruk" på 0,5 liter trenger du ikke å være bekymret.

Selv har jeg kuttet ut det meste av light-brusen fordi jeg opplevde å få dette suget i magen. Men jeg drakk da mer enn 0,5l om dagen. Nå tar jeg litt light-brus av og til, og på lørdagen klarer jeg nesten å kverke 1,5liter uten at det gjør noe nå.

Klemmer fra "søster" Trultemor
c.AuthorAlias cat745. februar 2002
For å være helt ærlig, jeg vet ikke. Disse produktene inneholder jo nesten ikke (ingen) kalorier - så isolert sett skal man ikke forsinke noe ved å drikke dem. MEN. Jeg har sett erneringseksperter antyde at det å spise/drikke noe som smaker søtt forbereder kroppen på sukker... og at når sukker ikke kommer så hevner kroppen seg med å bli sulten (den tekniske beskrivningen går på at insulinmengden i blodet øker når man kjenner smaken - og dermed skaper lavt blodsukker og sult når sukkerforventningene ikke blir innfridd). Jeg vet rett og slett ikke.
Men det finnes jo andre gode grunner for å slutte da... Man vet ikke om kunstig sukker er helt bra for hjernen... koffein er ikke bra i større mengder... det er fosforsyre og sitronsyre i den type brus (det meste av brus) og det er skadelig for både skjelett og tenner... samt at man får brune tenner... Men må man så må man. Kanskje kan du ta en ting i gangen? Eller erstatte den med noe annet? (Selv er jeg te-oholiker...drikker 4-5 kopper av twinnings grønne te med ulike smaker hver dag... Heldigvis er det ikke noen som har funnet noe galt med den ennå. ;) Grønn te skal forresten hjelpe - litt - på forbrenningen. Det må jo sies å være en ekstrabonus?)

Klem.
99,7 kg

HVORFOR

Nå har jeg levd veldig sunt i helga. har hatt mye besøk - men klart å holde meg unna snopeskålene. Var med ungene på Mac Donalds i går, og kjøpte meg en salat!! - Har spist rundstykke til frokost, men det må da vel tåles???? - Har lovt meg selv at jeg ikke skal bli så hekta på denne vekten, men når det går feil vei - blir jeg frustrert.....
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat744. februar 2002
200 g = 1 glass vann. Kanskje du spiste noe salt i går, eller kanskje har du nettopp drukket, eller kanskje du ikke har vært på do. 200 g er ikke mye... Jeg sover av meg 600-1000 gr om natta... men jeg spiser dem igjen om dagen. Man svinger opp og ned og 200 g er ikke noe å bli deppa over (unnskyld, men jeg synes du trenger et bittelite spark bak ;) Så lenge man svinger mer ned enn opp i sum så er det ikke farlig. Du har jo svinget deg ned 5 kg på en måned. Det er jo helt i tråd med anbefalt tempo. Jeg synes du er flink, jeg. Husk, det var vekta som hadde en dårlig dag, ikke du.
Oppmuntringsklem. (Og jeg mente ikke å være så streng... ;)
c.AuthorAlias Elisabeth4. februar 2002
Kjære Fakta,jeg skjønner du blir frustrert..Det er fælt når man er flink og vekta likevel ikke viser nedgang. Jeg har sagt det før og sier det igjen: Vekten er ofte nådeløs upålitelig!
Jeg skulle ønske du klarte å legge vekta bort en uke ellet to,jeg VET det er vanskelig,men jeg tror du hadde fått deg en skikkelig gledelig overaskelse hvis du bare veide deg f.eks hver 14. dag. Da ville nedgangen være mye mer riktig enn om du går opp og ned 2 kilo på noen dager.. Kan du hvertfall tenke på det? Visst skal vekta tåle rundstykker og salat så ikke gi opp kjære deg. Jeg har STOR tro på deg :) Klem fra Elisabeth.
99,5 kg

Ny mnd, nye muligheter

Tenk så er det februar allerede - og våren nærmer seg... Iallefall går det lysere tider i møte. Tenk på oss selv i lettere klær enn hva vi normalt ville gått med om noen mnd...
Nå har jeg gått ned 6 kg - og selv om det ikke vises, så FØLER jeg det
Riktig god helg til alle mine medslankere
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"3. februar 2002

Minus 6 Kg på en måned er jo STRÅLENDE!
Å se frem mot våren og sommeren er til hjelp for meg også. Vil være tynn fra-og-med denne sommeren.
Stå på, og lykke til videre, Flinkis :-)

Klem, A_P
c.AuthorAlias Elisabeth1. februar 2002
Hei Fakta :) Ja,en ny måned og vi er godt igang! Det er ikke lenge til våren,men lenge nok til at vi kan kvitte oss med noen unødvendige kilo til :) God helg til deg også :) Klem fra Elisabeth.
99,9 kg

MAGISK

I dag var jeg under 100 - la meg aldri komme pp i dette ufyselige tresifrete tallet. Det går bra med meg - dog sent...
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Francine31. januar 2002
Hei.
Du etterlyste råd i forhold til å slippe smerter ved fruktspising. Har du prøvd å drikke et glass skummet melk før du spiser frukt ? Fikk dette rådet av en legevenn. Lykke til videre.
c.AuthorAlias Jenta*S*31. januar 2002
Gratulerer med tosiffret!!:0)
Velkommen i *Aldri mer 100 klubben*...og jeg håper du blir her!!!Det tror jeg også på! Det er alltid litt vanskelig når et "titall" forsvinner og man ligger sånn litt på vippen,jeg har funnet ut at det gjelder å komme seg på "trygg avstand" ganske kjapt. Det vil si på riktige siden av 95 vil jeg tro*S*....jeg har samme "problemet" på 89,7 nå,må til den riktige siden litt kjapt,ellers er det fare på ferde! hehe...
Uansett...du er kjempeflink!
Stå på videre,så går dette så bra!!

Klemz fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Elisabeth31. januar 2002
Hei Fakta :) Gratulerer med tosifret vekt! :) Føles det ikke deilig? :) Sent er bra,ikke forhast deg,dette går jo absolutt den riktige veien :) Klem fra Elisabeth.
100,2 kg

TÅLER IKKE FRUKT????

Måtte på vekten i dag også selv om jeg hadde bestemt meg for å veie meg kun en dag pr uke.
I går spiste jeg et pære og et eple som mellommåltid - og som alltid blir magen seesnde ut som en ballong etterpå. Får også vondt - det føles nesten som rier. Hva kan jeg gjøre for å unngå dette? - Jeg vil fortsette med frukten - og mitt håp er at magen skal gradvis venne seg til dette!
Ha en fin dag alle sammen
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7429. januar 2002
Hei!
Dersom magen din ikke er vant med frukt så kan du kanskje spise en halv frukt+ryvita eller no' 2 ganger om dagen i stedet for å gi den skjokket med 2 hele frukter? Iallfall i en overgangsfase? Dersom du ikke er sikker på om du tåler frukten så prøv bare en frukttype i gangen. F.eks 2 dager med eple, så 2 dager med pære osv. På den måten er det kanskje lettere å finne ut hva det er du ikke tåler.

Klem.
100,3 kg

JEG VAR SIKKER PÅ AT JEG VAR UNDER 100

Men dengang ei - har vært kjempeflink i helga - vært mye på ski og trent.... Følte det i kroppen at det nå endelig skulle løsne, men nei... Har dere noen råd til meg? - Jeg har bestemt meg for å ikke gå på "sultekur" - så jeg spiser nok, men sunn mat. Mye ris, frukt etc. Jeg trener annenhver dag - og spiser CLA!!!
Nei - jeg antar det bare er et tidsspørsmål . Jeg gir iallefall ikke opp..

Ha ei fin slankeuke alle sammen -
Fakta
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trultemor28. januar 2002
Hei Fakta!
Nå er du såååååååå nær å komme under 100. Stå på så får du snart se at vekten er på 90-tallet.

Synes du er flink som trener annenhver dag. Skulle ønske jeg kunne si at jeg var like flink, men det hadde vært løgn.

Håper at du får en kjempefin slankeuke.
Hilsen Trultemor
c.AuthorAlias Oriane28. januar 2002
Hei Fakta!

Av og til tar ting lengre tid enn man skulle ønske, men du har jo gått ned kjempemasse den siste uka. Du er under 100 før du aner, selv slet jeg lenge akkurat rundt 100, og har slitt lenge akkurat lenge rundt 90. Men med fast vilje og rett mat, så ordner det seg etterhvert! Helt sikkkert! Stå på!

Oriane
c.AuthorAlias cat7428. januar 2002
Hei!
Ikke se så svart på det!! Det er en ordre! ;)
Husk at jo saktere ned, jo større sjanse for at det varer. Dessuten sier du jo at du har kommet mer i bevegelse av å bestemme deg for å lanke deg, det er jo også bra for kropp og helse selv om det i seg selv ikke gir kiloreduksjon.

Stoor oppmuntringsklem.
c.AuthorAlias gryn28. januar 2002
Hei!

Du har hatt kjempeflot nedgang!!! 1,9 kg på en uke!!!!

Jeg prøver å spise riktig jeg og, vil helst ikke gå sulten. Også drikker jeg mye te.
Vann er også lurt å drikke mye av, men det er ikke jeg så flink til.

Lykke til videre!

Hilsen gryn
100,9 kg

Snart tosifret tall

Hei venner - endelig har jeg iallefall gått litt ned.. Jeg må jo ha tålmod fordi jeg tross alt har bestemt meg for at dette skal være en langsiktig prosess. Spiser 4-5 måltider om dagen (sunne selvfølgelig...) - og trener litt. Jeg ser våren lyst i møte....
God helg til dere alle sammen - stå på.
Fakta
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias gryn26. januar 2002
Hei!

Så flott at nåla på vekta går riktig vei!!!

Vil bare ønske deg lykke til videre!

Hilsen gryn
c.AuthorAlias Molla25. januar 2002
Heipådeg!
Nå er det nære på - snart tosifret! Gled deg, det er en herlig følelse å kunne si: aldri mer hundre! aldri mer hundre! (opplevde det selv i dag.) Flott at du er kommet i gang med litt trening, det hjelper veldig mye både på selvfølelsen og den fysiske formen naturligvis. Jeg vil også anbefale deg å bruke målebånd. Da jeg veide og målte meg etter jul og fant ut at jeg hadde gått opp flere kg (å, jeg er så glad i sjokolade!!!), ble det likevel ikke så stor nedtur, ettersom målene var akkurat de samme som før jul! Så målene inspirerer også! Lykke til videre!
Slankehilsen fra Molla
102,2 kg

Trått -

Lang vei ser jeg - og jeg føler meg tynnere allerede, og hadde vel forventet at vekten skulle begynne å nærme seg et tosifret tall. Dengang ei - men gir ikke opp av den grunn. Den som venter på noe godt - venter ikke forjeves...
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trultemor21. januar 2002
Hei Fakta!

Flott at du føler deg tynnere allerede, og vekten viser også det selv om det ble litt opp idag. Da går du nok snart nedover igjen skal du se.

Vil anbefale deg å ta frem målebåndet, og måle deg på strategiske plasser 1 gang pr. uke (ikke oftere). Da vil du se at du minker selv om vekten skulle stå stille noen dager.
Anbefaler å måle rundt overarmen, bysten, livet, hoftene, baken og lårene. Da vil du kunne se hvor mange cm. du krymper.

Stå på videre. Dette klarer du. Du er ikke langt unna tosifret.

Lykke til videre.
Klem fra Trultemor
c.AuthorAlias Elisabeth21. januar 2002
Du ER tynnere,Fakta :)) 200 usle gram betyr absolutt ingenting, og det er hvertfall absolutt ikke fett! Bare fortsett i samme sporte så er du nok tosifret om et par knappe uker :) Klem fra Elisabeth :)
102,0 kg

TJA........

Joda - det går nedover - men veldig trått - og tungt. Er fremdeles optimist
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisa2920. januar 2002
Hei Fakta!

Det er godt du er optimist, for 3 1/2 kilo på elleve dager er kjempebra!
Det er tungt å gjennomføre, ja, men tenk på hva det gir oss!

Stå på!!!

Klem fra Elisa28
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.