← Alle dagbøker
diarist.Alias

Eterna

66 år160 cm63 innlegg 2002 0 følgere

Start75,6 kg
Sist60,6 kg
Endring−15,0 kg
BMI nå23,7
📉 Ned 10+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
8. april 200224. august 2002
❤️60,6 kg

BMI og BMI

God lørdag i sommervarmen og velkommen til en jubilant.

Ja, nå er det femten kilo siden jeg startet med nytt kosthold. Det burde jeg feiret, men skal gå videre med samme opplegg en stund til. Har nemlig egentlig ikke begynt på slankekuren ennå. Har jo bare lagt om til annen mat som kroppen min tåler mye bedre.

Ser at det foregår en debatt her inne om BMI og problemstillinger rundt dette. Folk må vel kunne si sin mening uten at det blir tatt opp i verste personlige mening. Tror ikke alle skjønner dette her med BMI. Jeg som er veldig spinkel (egentlig, er bare skjult av en del fett) og ikke særlig veltrent må ligge i nedre skala av BMI-området. For mitt vedkommende skal jeg ligge der BMI sier at jeg er undervektig, men det er ikke tilfelle i det hele tatt.

Selvfølgelig er slanking til undervekt et alvorlig problem for mange unge. Det blir anderledes med oss oldinger på over førti. Vi har helt andre motiver enn forfengelighet og press fra omverdenen når vi går til det skritt å lege om kosten. Jeg klarer i alle fall ikke å gå uten mat og sulte meg ned. Det er hverken sunt eller særlig nødvendig for å kunne trives i sin egen kropp. Her gjelder det å spise med fornuft å sørge for å få i seg nok og riktig mat. I volum spiser jeg nok mer enn de fleste og flere ganger om dagen enn det som er vanlig. Men jeg spiser utvalgte matvarer som jeg vet kropppen min trenger og som jeg tåler og som smaker godt. Hva er vel bedre enn det. Jeg skal si fra når jeg begynner på slankekuren. Har satt 9. september som dato for vurdering av dette.

Ha en strålende helg og nyt sommeren så lenge vi har den her. Kanskje vi møtes på Sjusjøen?
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias maiken😉28. august 2002
Heisan! Du fortsetter nedturen ser jeg! Så hyggelig! Jeg har desverre ikke så mye tid om dagen, men jeg titter innom i ny og ne. sjusjøen ja..Ikke langt unna meg:-)Jeg har vært litt sløv med slankingen i sommer. Har gått ned mye, det får jeg høre av alle og klær jeg ikke har fått på meg siden før fødselen passer fint. Men nå som høsten er her har jeg bestemt meg for at jeg skal ned i 60 kg til jul. Håper du hjelper meg litt med kg??????
Kjempeklem maiken
c.AuthorAlias maia😉25. august 2002
Hei igjen, Eterna.
Synes du er kjempeflink med vektnedgangen - GRATULERER!
Skal du til Sjusjøen?
Er veldig i tvil selv, om jeg ønsker å oppgi anonymiteten.
Men det hadde jo vært hyggelig med en fjellweekend med likesinnede da.
Teller på knappene, men svaret varierer utfra hvilket humør jeg er i.
Vi snakkes vel? Hilsen maia
❤️61,2 kg

Stødig vekt selv med bryllup og fest

Hei alle sammen!
En liten kommentar får jeg ta meg tid til. Her er det ikke stort nytt å melde annet enn at vekta er nokså stabil for tiden. Men med det livet jeg har levd den siste tiden er det ikke noe å si på det. Koste meg stort i bryllupet, med mat og kaker. (ikke noe med poteter eller hvetemel)Men det ble nok sukker, men pytt sann det takler kroppen fint. Heldigvis er det det daglig som teller. Fest er fest.

Jeg må prøve å bli litt flinkere å skrive til dere her inne. Det er så hyggelig med alle menneskene her. Er det mange tro, som skal til Sjusjøen i høst. Er nok litt redd for å reise opp der helt alene. Men et kjempefint tiltak som helt sikkert blir vellykket. Keep smiling. God helg. Hilsen Eterna
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite😊24. august 2002
Hei kjære du

Vil bare kommentere Sjusjøen, uten at du skal føle deg presset, men de fleste reiser di opp alene, uten å kjenne noen. Det vil bli satt opp noen "kjøreregler" som gjelder på diskresjon. Disse vil gjøre det mulig for de som ikke, som deg, tør helt å reise alene og kanskje synes dette er litt for tøfft. Er du bittelitt nyskjerrig sender du meg en mail
nta62@hotmail.com.

Håper å høre fra deg, men ingen press altså.
Hilsen Nite
c.AuthorAlias augusta❤️24. august 2002
Kjære Eterna!

Så veldig hyggelig å høre fra deg. Jeg er så enig med deg, og forstår dine synspunkter 100%.

Det tilfelle av missbruk, er slik som jeg har fått med meg, at Iset ble utsatt for et feigt og uforståelig angrep. Av en helt fremmed tror jeg.

Innlegget mitt i dag medførte for meg uforståelige kommentarer, for å si det pent. Skriver innlegg om det i morgen lørdag i egen dagbok.

Ønsker hermed at du skal vite, at det ikke har noe å gjøre med innlegget fra deg :-)

Er bortreist til onsdag nå - men håper vi snart får snakkes igjen.

Din Augusta

😊61,2 kg

Litt bevegelse igjen

Bare kort innom her igjen. Alt jeg skrev til morgenen ble borte og prøver nå en gang til.
*******
Det gikk bra ser jeg.
*******
Jeg er glad for hvert gram som går ned nå, men deadline for bunaden har vel gått ut nå. Imorgen er det bryllup og alt henger klart. Det har vært mange frberedelser i forbindelse med bryllupet. Det er ikke meg som skal gifte meg, men en nær slektning. De skal gjøre alt selv og det vil si alle fmiliemedlemmene. I går var det dugnad og sangøvelse. I kveld er det ny dugnad med pynting av lokale, forberede middagen, dekke border, kjøre drikkevarer osv. Det skal bli deilig når selve dagen er der og vi bare kan nyte brudeparet. (bortsett fra at vi har ansvar for filming og fotografering)

Hunden er i hus og det blir daglige turer med den. Det er bare moro selv om det er litt pes å få et nytt familiemedlem. Hun ulte og skrek hele den første natten, men det går bedre nå.

Når det gjelder slankingen går det litt tregt for tiden. Skal evaluere hele opplegget 9.september og da får vi se. Har gått til innkjøp av elektronisk vekt til å veie maten på og det ser ut til at min gamle vanlige har vist alt for mye. Kanskje det vil hjelpe i første omgang.

Ellers blir det liten tid til å surfe her inne. Det er så utrolig mye å gjøre på jobben for tiden. Jeg prøver å være der hvor de renger meg mest og motivere til framdrift. Jobben skal være både utfordrende, trivelig og morsom og det er ikke lett bestandig. Glede er den største motivasjonsfaktoren som finnes og det er viktg og ikke miste den.

Det gjelder vel også for oss som slanker oss: ikke miste gleden. Håper dere får en fin helg alle sammen. Jeg lover at jeg skal ta meg tid til uka å besøke en del av dere. Jeg er så spent på hvordan det går med dere. Inntil videre: ha det bra og stå på.

Eterna
😵62,2 kg

Utdrikkningslag......

Hei og hå for en mandag. Helgen har vært lang og våt for vår familie. Utdrikningslag både fredag og lørdag. Søndagen brukte vi til å komme oss igjen. Jeg var ute på fredagen og mannen min lørdag. Jeg var taxisjåfør hele lørdagen og natt til søndag så det ble sent i seng denne kvelden også.

Det nærmer seg bryllup og bunaden er klar. Skal bare stryke skjorta. I kveld blir vi hundeeiere også for ni månder. Gleder meg til å se hvordan det kommer til å gå. Bikkja har løpetid også nå så det blir litt ekstra pass til og begynne med.

Har prøvd å komme inn på sidene her før i dag, men det har vært noe feil. Har ikke rukket å se inn til noen av dere ennå. Er spent på hvordan livet er for dere. Mange dukker nok opp igjen etter ferien nå. (137 brukere inne nå) Kos dere i sommervarmen som ennå velsigner oss, selv om det regner akkurat nå. Det er litt deilig å høre regnet sildre ned etter mange uker med godvær. Naturen trang dette nå. Lykke til med en ny god uke her inne og håper nye mål og forventninger innfris.
😊62,4 kg

Litet jubileum i dag

I dag er det nøyaktig fem måneder siden jeg startet min offensiv mot kiloene. Det føles ikke så lenge siden og jeg kommer sikkert til å holde på i minst fem måneder til. Og jeg kommer aldri til å gå tilbake til gamle matvaner. Nei, nå er det slutt på hvetemel, sukker, poteter og annet som øker insulinnivået for alltid. Har snart tenkt å bestille time hos legen for å få målt mine blodverdier for å se om kanskje kolesterolet har gått ned og om jernlagrene har gått opp. Jeg blir som regel aldri ferdig til å gå til legen.

Snart er det bryllup og sølvet på bunaden er pusset og gjort klar for bruk. Jeg får faktisk på meg bunaden, men den sitter ikke særlig pent. Kunne med fordel ha gått ned fem kilo til som egentlig var mitt mål, men det går ikke nå. Jeg får være fornøyd slik det blir nå og heller satse på jul eller neste 17.mai. Da skal den sitte perfekt. Vekta har tatt seg ferie skikkelig nå ser det ut til. Den rikker seg nesten ikke. Må innrømme at det har blitt dårlig med mosjon i varmen de siste ukene, men det skal rettes på ganske snart. Til mandagen får vi hund som skal være hos oss til juni 2003 og det blir hyggelig med selskap på turene. Håper det går fint med dere her inne. Jeg får ikke så mye tid til overs for tiden. Kveldene er dessuten fulle av strandliv og familie. Vi hjelper til med alt mulig i forbindelse med bryllupet. Nå har jeg diktet tre sanger til brudeparet fra forskjellig. Har ikke talt etter hvor mange vers tilsammen men den ene sangen er på syv vers og syv forskjellige refreng. Blir gående å tenke på sangene hele tiden mens jeg holder på å dikte. Men etter den 17. august blir det i alle fall roligere kvelder.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias maiken😊10. august 2002
Hallo! Her har det skjedd ting mens jeg var borte! Gratulerer med minuskg! Jeg har ikke hatt modem siden lynet slo ned, men nå er jeg tilbake!
Klem maiken
c.AuthorAlias augusta❤️10. august 2002
Kjære Eterna!

Takk for brev – og spesielt takk for den åpenhjertige fortellingen om Sønnen din. Jeg forstår, at du har virkelig hatt mange tunge dager med reddsel for din Sønns liv og helse.

Vi vet jo, at en Mor slipper ikke fri for søvnløse netter og dager, hvor hun er så sliten, at kneerne føles, som om de ikke finnes - i de årene vi har små barn – men i tillegg har du hatt denne ekstra bekymringen – og så i alle år til han ble voksen!

Du er en av hverdagens helter.

Og nå feirer du 5 måneder og en ny ”all time low” i Slankeklubben – gratulerer så mye!

Du spør om jeg er i forlagsbransjen?

Nei, jeg er ikke det.

I det daglige arbeidet mitt jobber jeg med:

Mange mennesker
Skriver mye
Veileder mye
Organiserer mye
Snakker med mange – både unge og gamle
Leser mye
Analyserer problemer og finner løsninger

Kort sagt – denne jobben utvikler meg daglig – ingen dager er helt lik noen annen dag – jeg får de fleste menneskelige behov dekket og ønsker oppfyllt – MEN når jeg kommer hjem:

Ja, så gleder jeg meg til å få tid til kommunikasjon med alle dere kjære Venner i Slankeklubben – virkelig gleder meg.

For i jobben min, er det ingen, som jeg snakker med om vektproblemer. Ingen har heller spurt meg – om jeg trives med vekten min.

I de måneder spesielt siste vinter og nå i vår, hvor jeg var så plaget og uvel med all denne hodeverk – da hendte det med mellomrom, at en eller annen kollega kom inn på kontoret mitt og så litt undrende på meg og spurte: ”Hør hva er det med deg? Er det ikke bra med deg i dag?”

Og jeg kunne bare svare, at jeg hadde en hodepine av og til, som jeg ennå ikke hadde funnet ut hva kom av.

Så det å ha Slankeklubben – det er så godt for meg. Jeg har samlet på informasjon i 26 år – og ønsker å bruke den til så mye nytte som mulig.

Jeg vet av egen erfaring, hvor vondt det er å sitte fanget i fettet. Vet hvor brusende godt det er å finne ut en løsning på problemet.

Endelig å kunne si 100% JAAAAA til livet igjen – det er så godt.
Jeg vil gjøre ALT etter beste evne, for å hjelpe og støtte alle her til å klare nettopp DETTE for seg selv.

Nå de beste ønsker om en god helg,
Din Augusta
c.AuthorAlias Viola😌9. august 2002
Her går det jo fint, mener jeg! Du får nå ihvertfall på deg bunaden din du, det gjør nok ikke jeg etter denn ferien... Har skeia helt ut med hvetemelet og sukkeret...og da kommer man fort på gli! Dessuten har jeg slutta å røyke og det har gjort sitt! Men er i godt humør i alle fall. Ha e3t hyggelig bryllup da!
Hilsen Viola.
c.AuthorAlias Ally😌9. august 2002
Gratulerer med jubiléet! Jeg får snart en sånn AA-tankegang, at jeg har hatt riktig kosthold i to uker og fem dager... Vi har jo ganske lik høyde og startet på samme vekt, tror jeg skal lese gjennom dagboka di en dag når været er litt gråere. Men jeg kan da ikke tenke meg at jeg noengang skal komme ned på 60 kilo?!? Da hadde jeg sannelig vært perfekt...

Du sier du har kuttet sukker, hva betyr det i praksis? Jeg har ikke gjort det ennå, men spiser jo ikke akkurat drops og sånt, drikker nesten ikke brus heller faktisk. Det kom jeg på nå, bruker jo ellers å drikke mye cola. Men det er jo sukker i altmuligrart?!?

Artig å dikte sang!

God helg!

Ally
😟62,6 kg

Jobb igjen

Vekta har ikke beveget seg særlig, knapt merkbart, men har i alle fall ikke gått opp. Det vil kanskje rette seg når jeg er godt i gang med jobben. Hadde første dag i går etter ferien. Det var så hektisk at jeg fikk ikke tid til å lese e-posten min før alle de andre hadde gått hjem. I dag har ingen kommet ennå og jeg må forberede både befaring og møte. Heldigvis er det fint vær og ettermiddagene går med til bading og soling. Har våget meg i sjøen etter flere år på land. Jeg har nemlig ikke vist med offentlig med badetøy på mange år. Er ikke helt fornøyd med vekta, men det hjelper. Må skjerpe meg å svare dere andre her inne. Det er så koselig med tilbakemeldinger. Håper dere har forståelse for at det er litt hektisk nå, men jeg lover å komme tilbake. Ha en riktig god dag alle sammen. Vi snakkes!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally😃6. august 2002
Hei! Det var godt å lese kommentaren til meg i dag, satt her med neven i været og sa "Jess jess!" Poenget er jo å finne en livsstil som man nyter? Jeg spiser nok godt, men magen har blitt mindre og jeg føler meg bra. Skal jeg tenke kalorier blir det tårer til frokostmiddagkvelds.

Mutanten har oppstått av seg selv, etter utstrakt lesing av helsebøker etc. Jeg måtte gjøre grundig research før jeg fant ut hvilket kosthold jeg skulle velge, og hva som gjør meg sunn og frisk (og dermed slank?!? JAJA!) Halvveis-forsøk har jeg hatt nok av, nå gjelder det som det aldri før har gjullet, som min mor bruker å si.

Ser du har gått ned mye - synes du det har gått greit?

Klem, Ally
🙂62,8 kg

Slutt på ferien

Har ikke veid meg på flere dager så oppgitt vekt er helt sikkert ikke riktig, men det er den sist kjente vektstørrelsen jeg hadde før siste ferieuke. Og vekta er helt sikkert ikke blitt lavere. Det har jo vært et fantastisk vær og de fysiske utskeielsene har begrenset seg til opp og ned av vannet. Aldeles nydelig vanntempereatur selv for pyser som meg. Men nå er det snart tilbake til hverdag og stramme tøyler. Har ike skeiet helt ut, men litt ekstra har det blitt innimellom. Lurer på hvordan det har gått med alle dere her inne i sommer. Tenker det blir stor aktivitet her inne når skolen starter opp igjen. Så lenge må dere ha en riktig god helg alle sammen. Jeg stikker innom her snart igjen med ny vekt. Huff oh Huff....
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️3. august 2002
Kjære Eterna!

Så hyggelig å se navnet ditt på listen igjen. Høres ut, at du har hatt det godt.

'Snakkes' snart
Augusta
😐63,2 kg

Vekta har også tatt ferie

Bare en kort tur innom her for å oppdatere vekta. Det har ikke skjedd noen ting siden sist enda jeg har gått i fjellet hver dag en hel uke. Det ble turer på opptil seks timer hver dag. Ser ikke ut til at det har hjulpet på vekta men batteriene er fulladet. Jeg elsker fjellet, sommer som vinter. Stillheten, naturen, dyrelivet, luften, ja alt du kan oppleve på fjellet. Lengter tilbke og håper ikke det blir lenge til neste tur.

Ellers skal vi bare noen småturer rundt omkring. Litt familiebesøk og en del arbeid i hus og hage som har vært utsatt en stund må vi også få gjort. Jeg skal se om jeg ikke får tid til å besøke noen av dere i løpet av sommeren. Men inntil videre ønsker jeg dere alle en fortsatt fin sommer full av aktiviteter uansett vær!!!
Klem fra Eterna
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias april😀30. juli 2002
Høres ut som om du har hatt en fin ferie.
Ja, ingen ting lader batteriene så godt som fjellturer!!
Sikker på at selv om det ikke gjorde utslag i form av store vekttap, er du sunnere og har masse å gå på framover.

Hagearbeid er også godt og sunt for kropp og sjel, så dette kommer nok til å gå bra.
Skal følge med på deg videre!! April
c.AuthorAlias Ally😄26. juli 2002
Hei Eterna, kan ikke huske om jeg svarte på den lange og interessante kommentaren du skrev til meg? Jeg fikk mange gode tips der, som jeg leste nok en gang nå. Jeg synes også det var veldig inspirerende at humøret og utholdenheten din har blitt bedre. Det er da mye viktigere enn hvordan kroppen ser ut, likevel er det ofte humøret som forsvinner først på mange av de slankekurene jeg har prøvd, ihvertfall.

Takk for sympatien mht den negative venninnen - kjæresten min er heldigvis mer støttende. Jeg er likevel i tvil om man kan kreve at evt. samboere/kjærester legger om kostholdet sammen med oss, særlig når vi kanskje vingler litt fra den ene planen til den andre... Det har ihvertfall jeg gjort. Sist gang jeg planla null snop i uka, var det han som fulgte opp. Selv sprakk jeg etter tre dager mens han sa neitakk til alle kaker på jobb etc. Han er nok litt forvirra nå.


Ha en fortsatt god sommer!

Ally
c.AuthorAlias augusta❤️23. juli 2002
Kjære Eterna og takk for enda et av dine stimulerende interessante brev!

Ja, det er jo det merkelige, at ikke engang familier, som virkelig har disponering for diabetes blir undervist i GI i maten - det er ubegripelig!

Jeg har et spørsmål til deg - noe som jeg ofte har tenkt på.
Som mor til et barn med diabetes, hvordan har du klart de situasjoner, hvor andre barn har spist godteri, og sønnen din ikke kunne få det?

Innenfor familien er det vel enklere, fordi vi støtter opp om hverandre, men uten for rammene av familien, skole, barnehage, større familiesammenhenger - der ser jeg at det kan oppstå problemer.

Dette er jo et problem, som vi alle kan bli utsatt for. Jeg tenker på, at jeg kanskje selv om 10 år er bestemor til en liten flokk - hvis et barnebarn har diabetes? Hva gjør den kloke bestemor?

Jeg vil veldig gjerne høre dine synspunkter og om dine erfaringer.

På en måte er det flere paralleller til problemet:

En av slankevennene våre skrev om et problem hun har med samboen. Han sitter og spiser godteri i sofaen, mens hun ikke kan få. Og hva med de som har en ektefelle som fortsetter å røyke i stuen, mens den andre forsøker å slutte?

Litt inviklet dette synes jeg, å vite hva vi kan håpe på av hensyn fra andre.

Hadde kanskje vært godt med en liten debatt?

Nå, men nu vil jeg slutte med de beste ønsker om en fortsatt go ferie!

Beste hilsener fra
Augusta
c.AuthorAlias solskinn22. juli 2002
Hei Eterna!
Ja, det har vært så mange hyggelige velkomsthilsner, og føler at her kan man dele både sorger og gleder.
Fant web adressen i bladet "kom i form", og tenkte dette må jeg prøve. Og det er jeg glad for at jeg gjorde.
hilsen Solskinn
c.AuthorAlias Molla22. juli 2002
Heipådeg!
Jeg har også vært på lange fjellturer og ikke gått ned et gram! Men jeg er sikker på at musklene våre er blitt kjempesvære og bare ligger og forbrenner kalorier for harde livet i lang tid framover ;) Så vi kommer til å gå masse ned i vekt snart! Det er jo alltids lov å håpe... :D.
Slankeklem fra Molla, som er sliten i beina
❤️63,2 kg

God sommer til alle

Ja. nå reiser jeg på ferie og kommer ikke innom her før tidligst 20.juli. Vekta har stått stille denne uken foreløpig og det skal vel holde hart om det skjer så mye med den i ferien. Målet er å ikke gå opp i alle fall så får vi heller fire litt på kravene om og gå ned 5 kilo innen 17 august. Det tror jeg ville vært urealistisk uansett.

Vil bare ønske alle mine slankevenninner en riktig god fortsettelse på sommeren. Nå kommer godværet på østlandet og vi som begynner ferien vår nå kan bare glede seg. Vi sees snart igjen med rapport om hvordan feriehverdagen kan kombineres med slanking. Klem fra Eterna
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️19. juli 2002
Kjære Eterna!

Takk for brev før ferien! Jeg liker så godt den humor dere har i klubben, som f.eks. når du skriver: 'når jeg startet på slankekur nr. X ...' - Det er så herlig og vi kjenner det alle fra oss selv.

Jeg kommer her med en liten kommentar om det med de bortskjemte unger, som omtrent kan dø av sult ved siden av kjøleskapet...

En søndag var mannen min og jeg reist ut på en heldagstur. Jeg fikk en SMS på mobilen fra de to minste store unger (17 0g 19 år:'Kjære Mor. Hvor står middagen?' Jeg skrev tilbake: 'Kjære Unger. Den står i kokeboka. Vi er hjemme kl. 20 i kveld'

Når vi kom hjem, satt disse to pent og spiste middag som de selv hadde kokt!

Jeg roste ungene mye, men moret meg kongelig innerst inne :-)

Nu vil jeg slutte av med å ønske deg en god hjemkomst fra ferien og fortsatt god slankesommer.

Klemmer fra
Augusta

☹️63,2 kg

Nå har jeg lyst på ferie

Mann og barn er hjemme i gråværet og har startet ferien. Selv må jeg jobbe denne uka og det er tungt å gå hjemmeifra når de andre ligger og koser seg i sine senger. Sent blir det om kveldene også. For meg er det full hverdag og nesten mer å henge fingrene i enn vanlig. De hjemme gidder ikke en gang å lage middag til jeg kommer hjem, men venter heller til jeg har servert alt etter at jeg har vært på jobb. Kanskje de er litt bortskjemte? Ellers ser det ut til at vekta har slått seg til ro en stund igjen. Det går hverken opp eller ned. Blir spennende å se til helga og neste uke hva som skjer da. Vi skal på fjellet og tre ukers ferie begynner. Håper jeg klarer å holde meg til mitt vanlig kosthold og lage "vanlig" mat til de andre slik jeg pleier. Er været brukbart blir det også en del mosjon mens vi er i fjellet og det er positivt. I dag skal vi sannsynligvis avgjøre om vi skal passe en hund fram til neste sommer. Jeg gleder meg til å ha den i hus og gå mange lange turer utover høsten og vinteren. Det står og faller på min mann. Han har det siste ordet i det meste. Vi har hatt hund bestandig før, men han har nå fått det for seg at han blir tett i nesen av hunder. Det må jeg bare respektere. Hunden kommer på besøk i kveld for tredje gang og vi må nå bestemme oss. Ha en strålende dag alle sammen og nyt sommeren selv om det regner litt.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Molla😃10. juli 2002
Heipådeg!
Høres ut som du har skjemt bort mann og barn, ja...
Min mor er hjemmeværende husmor, så vi (søknene mine og min far) har bestandig vært vant til at mor lager middag og ordner alt (jess, vi er bortskjemt!). Det som irriterer meg mest er at hun aldri kan si fra når hun trenger hjelp! Vi er som sagt vant til at hun gjør alt, og da tenker vi i vår egoisme ikke på at hun også kan ha andre ting å gjøre - alt går etter gammel vane. Men i stedet for å si fra så bare tier hun og fortsetter som før. Og når vi spør henne om hun vil ha hjelp, så sier hun "å nei, jeg klarer det nå selv". Og dette irriterer!!!!!! Hvorfor kan hun ikke si: "Molla, kan du fikse middag i dag? Jeg har ikke tid." Det ville jeg faktisk satt stor pris på, i stedet for "martyroppførsel", skjulte sukk og hentydninger om hvor mye hun har å gjøre. Nå aner jo ikke jeg noe om din livssituasjon, men jeg anbefaler deg å si rett ut til mannen din: "Nå som dere har ferie, kan ikke dere lage middag til jeg kommer hjem." Sikkert lurt å gi beskjed om hva de skal lage. Det har jeg mye større tro på enn å komme med hentydninger og kommentarer for å skape dårlig samvittighet.
Kun et lite tips fra meg, take it or leave it! ;)
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias svime😀10. juli 2002
Ferie hadde vært supert nå ja, men redningen er nær!!!

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg med mann og barn som koser seg hjemme mens jeg er på jobb!!! Jeg har derimot en mann som ordner alt mens jeg er borte, så jeg må innrømme at det nesten er litt godt å være her (uff er det dårlig gjort???) nei det er det ikke. Min måte å få han til å stille opp på den måten, var og vise sånn litt i det stille at jeg var litt sliten av at alt fallt på meg. Jeg brukte vel ungene litt også ved å si slikt som at: "vet du hva lille venn at nå har mamma litt mye og gjøre med alt, at det du ber om må vi vente litt med for jeg rekker ikke alt" og sørge for at han hørte det, så gikk det av seg selv at han tar både hus matlaging og aktiviteter når jeg er på jobb..... Mulig han er et unikum, men vi ville vel gjort det om det var omvendt?????
Ta det opp før det blir et problem!!!
Håper det går som du vil med hunden da!!!
kosten klarer du helt sikkert supert på ferie, men kos deg litt også=)

Klem fra Svime
c.AuthorAlias Marikken😉10. juli 2002
Stå på, det er snart ferie. Tror de fleste av oss er på rett vei, så hvis vil er skikkelig flinke i ferien, blir det GØY å gå på vekta når vi kommer hjem. Synd at så mye av arbeidet faller på deg. Hvis du ikke er redd for konfronrasjoner, bør du ta det opp med mannen din. Kan være lurt å vente til etter ferien............sånn for sikkerhetsskyld.

Krysser fingrene (& tærne)for at du får det som du vil, og hunden blir hos dere !

Klem, Marikken
😌63,2 kg

Jordbær er sundt

Må innrømme at det har blitt litt mye jordbær i helga. Selvfølgelig tar jeg de bare, men føler at jeg nesten har syndet. Vekta har gått litt ned og det er bra. Kunne sikkert ha vært bedre dersom jeg hadde holdt meg i skinnet. Ellers går det greit å styre unna fristelser. Men det spørs hvordan det går til uka når jeg skal begynne ferie. Vi reiser til fjells på fredagen og skal være der en uke. Så er det hjem for å vaske klær og innom vekt og slankedagbok. Vi har ikke planlagt noe mer reising, men vi kommer sikkert til å ta en tur til Gøteborg der jeg har familie. Gruer meg litt for jeg forventer vektoppgang da spising og det å få tak i riktig mat kan være et problem på reiser. Kan bare ikke gi meg nå som bryllupet nærmer seg. Har i alle fall nådd mitt mål på minus 12 kilo til denne dagen. Får se om det blir litt tid til å kikke hvordan dere andre har det utover dagen. Ha en ny super slankeuke alle sammen.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aasalill9. juli 2002
Hei!
Jeg har tenkt til å holde slanke-konkuranse for oss på 60-tallet.
Jeg foreslår veiedag på torsdager fremover...

Noen som er med?

Slankeklem Aasalill! =)
c.AuthorAlias svime😌8. juli 2002
God morgen Eterna :-)
Er det ikke deilig at ikke alt som er godt er forbudt? Ser jo ikke ut til at mye jordbær har hatt noen negativ invirkning på vekten, så jeg tror at man kan kose seg med jordbær nå den korte tiden det varer før de forsvinner igjen!!!
Ha en super uke, og skikkelig god ferie, snart!
Klem Svime
😊63,6 kg

12-KILOS JUBILEUM!!!

Kort melding: Jeg er normalvektig (så det ikke før i dag) og jeg har gått ned 12 kilo. Hurra, jeg greide det innen 8. juli som var mitt lille delmål. Kanskje jeg snart kan unne meg minus ti-kilo belønningen som var en softis. Får vel vente til ferien og kose meg sammen med de andre en gang de skal ha is. Nå har jeg allerede begynt å se ned på 59-tallet selv om det er litt tidlig. Det lønner seg å ikke gi seg vekta vil gå ned bare man er tålmodig. (og det er ikke jeg) Men jeg er sta og det har hjulpet meg i slankingen. Ha en strålende dag alle sammen.
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias maiken5. juli 2002
Hallo! Nå er det noen dager siden jeg var her, men her skjer det ting ja! Håper du når det neste målet ditt uten større motgang!

Jeg er så lykkelig om dagen, for selv om jeg veier det jeg veier, får jeg hele tiden skryt av mannen min som mener at han har fått ei helt ny kjerring. Så vi får se hvordan ting går. Vi går nemlig med planer om familieøkning i nærmeste fremtid. Vesla blir to år nå den 10 juli, og vi vil ikke ha for mange år mellom....
Klem maiken
c.AuthorAlias viola😃5. juli 2002
Hu hei hvor det gåååår! Gratulerer med de 12! Jammen har du sust forbi meg, og er på full fart mot målet mitt som er sånn ca. 58 kilo...vi er jo like høye. Jaja. Alle er ikke like målbevisste...men nå er det ferie og jeg skal gjøre hva jeg kan for ikke å kose på meg alt i hop igjen. Tvert imot skaulle jeg kanskje forsøke å nå deg igjen? Hm.

Joda, jeg tror jeg telle de "riktige" kaloriene stort sett. Er ganske sunn... spiser variert med mye grønnsaker, prøver å kutte ned på brødet. Og mange små måltider. Men er jo litt slurvete innimellom da...det er selvfølgelig grunnen til at jeg fort går opp igjen...
Ha en riktig god ferie!
Vi sees!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias kris😃5. juli 2002
Hei!

Gratulerer med vektkategorien! Gleder meg kjempemye til jeg ser NORMALVEKT jeg også. Tenker det føles godt jeg.
Det er bra å være sta - det hjelper mot en lite samarbeidsvillig vekt. Det er som du sier; vi gir oss ikke..og da ser du snart 5- tallet først på vekta, og jeg ser 6- tallet! Dette fixer vi!

Lykke til videre.

Klem fra Kristin
c.AuthorAlias Marikken😉4. juli 2002
Gratulerer, du er jo kjempeflink !

Du startet på omtrent samme vekt som meg, så du er til stor inspirasjon !

Har du fulgt et spesielt opplegg, eller bruker du den vanlige spis mindre (og sunnere) og trene mer ?

Lykke til videre !

Klem, Marikken
c.AuthorAlias augusta❤️4. juli 2002
Hei Eterna!

Det er ellers ikke så ofte at 'nedgang' er 'fremgang' - men HER! Her kan vi glede oss over nedganger. Gratulerer!

Jeg er heller ikke tålmodig - men har endelig innsett at de utålmodige kan gå ned i vekt - som andre - det er ikke utålmodigheten som feter :-)

Ønsker deg en fortsatt fin dag
Varme tanker fra Augusta
c.AuthorAlias svime😄4. juli 2002
Grattis Eterna!!!
Ser at du startet på samme vekt som meg, dette kaller jeg inspirasjon!!! også Normalvektig da gitt må føles helt herlig.

Ha en riktig god dag du også, og gled deg skikkelig over det du har fått til!!!

klem fra Svime
😌63,8 kg

Jeg er litt blidere i dag

Vekta er litt snillere nå og kanskje jeg rekker minus 12 kilo innen 8.juli. Da blir det tre kilo i måneden. Ikke verdensrekord akkurat, men kan det fortsette slik vil jeg ha nådd mitt mål innen jul. Prøvde bunaden igjen. Den sitter godt, men kan til nød has på. Burde ta av fem kilo til før den er ordentlig passe. Kan nok klare tre kilo innen bryllupet i august og får håp det holder. Tenker ikke jeg skal prøve bunaden før etter sommerferien nå så får vi se. Det litt ferie stille her inne og har ikke hatt tid nok til å besøke så mange av dere som jeg gjerne ville. Uansett ønsker jeg dere en riktig god slankeuke og nyt ferien selv om været ikke er av det beste.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️3. juli 2002
Hei Eterna!

Aller først GRATULERER med ny vektklasse. Hvor er det flott!

Og takk for brev - også for meg er det en motivasjonsfaktor med klær som ikke passer. Jeg har en drakt hengende - skjørt og jakke - og jeg vet den passer pent når jeg er på 70 kilo - og å så gjerne jeg skulle kunne bruke den igjen en vakker dag.

En gang for mange år siden hadde jeg en langbukse - veldig myk dongeri. Den lå og ventet på at jeg skulle komme ned på 58 (det var mellom to svangerskap). Jeg husker den alldeles utrolige følelse den dag jeg var på 58 - og buksen satt perfekt.

Ja, favoritt-klær kan være en glimrende motivasjon!

Nå, nu håper jeg at jeg ikke har kjedet deg med minnene mine og ønsker deg alt godt!

Klemmer fra Augusta
😃64,2 kg

Helgen har gått greit

Ingen utskeielser å snakke om, men derimot masse mas med barnepass og hyttetur. Klarer liksom ikke å slå meg til ro noe sted og har både kjedet meg og hatt vondt i hodet hele helgen. Ungene har da fisket krabber og kost seg, men blir lei av at de ikke hører noe på hva vi voksne sier. Jeg er ikke noe ferie menneske og liker meg best i det hverdagslige. Dessuten er det alt for mange fristelser når det er fri. Resten av familien lever jo "normalt" og det skal noe til å holde humøret oppe når de koser seg med is og andre godterier.

Skal jobbe to uker til og så skal vi til fjells. Svigerfar skal være med på ferie i år også. Lurer på hvordan det ville vært å reist alene med bare ungene en gang. Svigerfar er da snill og grei han, men føler at jeg må underholde og aktivisere han også. Det blir litt slitsomt i lengden.

Har tenkt å sette inn sluttspurten før bryllupet i august nå i håp om at bunaden skal passe. Vet ikke hvordan jeg skal gjøre det, men gir meg ikke så lett.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Augusta❤️2. juli 2002
Hei Eterna
Morer meg over det fine uttrykket ditt - at vi har oppnådd ERFARING med å slanke bort de samme kiloene - ja, det kan du sannelig si!

Som Viola lurer også jeg på bunaden din. Ved hvilken vekt føler du deg 'passelig' i den? (Enda en erfaring:-)

Klemmer fra Augusta
c.AuthorAlias viola😃1. juli 2002
Gurimalla, du er flink! At det faktisk er mulig å slanke seg i ferien er noe jeg aldri har trodd på...ihvertfall ikke for meg! Men nå er jeg så dr... lei av å slanke bort de samme kiloene at jeg har bestemt meg for å følge ditt og andres eksempel. Hvor mange kilo til må du ned for å komme inn i den der bunaden da?
Stå på!
Klem, Viola.
😈64,8 kg

Dette kommer ikke til å gå

Nå må jeg snart tenke på et annet antrekk enn bunad i bryllupet den 17.august. Prøvde livet her om dagen og det er pinetrangt. Kommer til å ødelegge bunaden dersom jeg går med den en hel dag. Må nok ned over fem kilo til dersom den skal passe. Med det tempoet jeg holder nå for tiden utgjør ikke det mer enn en halv kilo i uka. På syv uker blir det bare 3,5 kilo. Nei jeg var nok for optimistisk i vinter da jeg satte meg dette som mål. Grrrr....

Ellers spiser jeg som før og trener nok mer enn jeg har planlagt. Været er litt kjøligere og det fører til mer lyst på trim. Har ei runde i skogen som tar en time å gå raskt. Har begynt å jogge mer og mer. Her om dagen klarte jeg å jogge hele runden bortsett fra i oppoverbakkene. Da gikk jeg (prøvde ikke å presse meg en gang)Målet mitt er å klare å jogge hele veien i rolig tempo. Klarer det kanskje til neste år. Vi får se. Har ikke tid til¨å titte innom her så ofte som før, men må prøve litt i dag. Vet ikke hvordan det går med konkurransen en gang. Ha en fortsatt fin sommer og nyt ferien selv om du er på slanker''n.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE❤️27. juni 2002
Du gjør så godt du kan, og jeg synes at du er kjempeflink. Mer emm det kan du vel ikke gjøre? ANNE
c.AuthorAlias aas😉27. juni 2002
Du kan ihvertfall prøve!!!
Det kan jo tenkes du gjør et hopp nedover, en vet aldri....
Kanskje går du fortere ned rundt livet, og det holder med 3.5 kilo?

Stå på!

klem, aas
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.