← Alle dagbøker
diarist.Alias

Ernærings stud

57 år182 cm3 innlegg 2002 0 følgere

Start75,0 kg
Sist75,0 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå22,6
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
24. januar 200227. januar 2002
75,0 kg

Denne dagbok er sperret

Denne dagboken er sperret, da bruken ikke samsvarer med reglene for bruk på Slankere.com.

Bruker har fått beskjed både her og via email om dette, men har fortsatt bruken, som strider med avtalen som ble godkjent ved registrering. Overtredelse utover dette vil bli anmeldt.

(Brukere som ønsker faglig veiledning av f.eks. en ernæringsfysiolog bør selv initiere kontakt med fagpersonell - men Slankere.com skal ikke brukes som "formidlingssentral" for dette).

Webmaster
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias jenta8. april 2002
En enæringsekspert er egentlig nødvendig her på slankere.com. Det er ikke måte på hvor mange unyttige og vanvittige slankeråd som florerer her inne. Det er jammen ikke rart at enkelte ender opp med spiseforstyrrelser etter noen måneders bruk. Egentlig kan man sette spørsmålstegn ved hele konseptet.
c.AuthorAlias Viola28. januar 2002
Takk skal du ha, Webmaster. Enda et tegn på at dette er en seriøs side, og at du følger med her! Om rådene er aldri så gode så hjelper ikke det når de blir servert ubedt, og på en så selvgod måte, dessverre. Jeg er takknemlig for din gode dømmekraft! Kjenner den gode stemningen er på plass igjen!
Hilsen Viola.
c.AuthorAlias bamboo er feit28. januar 2002
Bra at han ble luket vekk!
Han ga mange gode råd (sikkert) men det ble veldig forvirrende med alle de rådene han ga + alle de rådene jeg har fått fra dere andre her på slankere.com

uansett. tror han bare mente det godt,men holdt seg ikke til reglene....
c.AuthorAlias Trultemor28. januar 2002
Kan bare si en ting:

TUSEN TAKK WEBMASTER!!!!!!!!!!!!!!!!

Hilsen Trultemor
c.AuthorAlias Vinterbarnet28. januar 2002
Helt enig. Det blir feil at en går inn her som sakkyndig og begynner å kommentere dagbøkene våre og kostholdet vårt. Det blir en sammenblanding av roller.
c.AuthorAlias iset27. januar 2002
ja det var godt. han mente det sikkert bare godt, men enkelte forstår ikke at vi ikke trenger slikt her inne. vi trenger oppmuntring og ros, ikke være prøvekaniner hehe.
stå på, webmaster:)
hilsen Iset.
c.AuthorAlias maia27. januar 2002
Hurra for webmaster. Godt dere følger med.
Jeg vet at studenten provoserte flere enn meg. Hilsen maia.
75,0 kg

et lite tips om vekt og

Å veie seg er den vanligste måten å si om du er tynn eller tykk, men hvor nøyaktig er dette egentlig??

sammenlign disse to personene

1. 70 kg og overvektig
2. 70 kg og slank
person 1 har 30% fett ( 21 Kg) og har 49 Kg magert vev
person 2 har 10% fett ( 7 Kg) og har 63 Kg magert vev
dette viser at vekt bare er et grovredskap, ikke et mål på om du er slank eller overvektig.

En vekt er like nøyaktig måleinstrument for slankere som om du skulle veie deg på en bilvekt, det blir bare ikke riktig.

Min anbefaling er å få målt fettprosenten hos en profesjonell en gang eller to pr. mnd.

<font color=#800000>Melding fra Webmaster:
"Ernærings stud",


Slankere.com er ikke ment som et verktøy for deg i dine studier, og vi ber deg stoppe bruken av slankedagboka så lenge du ikke er en som aktivt slanker deg på lik linje med alle andre her inne.



Hvis du ønsker å ha "kunder" eller "testpersoner" til dine studier/senere yrke, så vennligst bruk vanlige kanaler for dette.



Slankere.com skal ikke brukes til dette, så lenge det ikke er noe vi setter opp en egen tjeneste for.



Webmaster

Slankere.com
</font>
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Webmaster26. januar 2002
"Ernærings stud",

Slankere.com er ikke ment som et verktøy for deg i dine studier, og vi ber deg stoppe bruken av slankedagboka så lenge du ikke er en som aktivt slanker deg på lik linje med alle andre her inne.

Hvis du ønsker å ha "kunder" eller "testpersoner" til dine studier/senere yrke, så vennligst bruk vanlige kanaler for dette.

Slankere.com skal ikke brukes til dette, så lenge det ikke er noe vi setter opp en egen tjeneste for.

Webmaster
Slankere.com
c.AuthorAlias Viola26. januar 2002
Hei Ernærings-student!
Jeg bare lurte på en ting: Er du sponset av Fedon Lindberg, eller? Forsåvidt ingen dum ide å kutte ned på ris, pasta, potet osv. Rett og slett lurt, faktisk. Men er du ikke likevel en smule kategorisk? Lurt å tenke på at du her gir råd til veldig mange og veldig forskjellige mennesker som du aldri har møtt...
Måle fettprosenten hos en profesjonell en gang eller to i måneden? Ærlig talt!! Mener ikke å være frekk, men jeg synes nok du virker bittelittegrann fersk og nyfrelst. Men det er det jo lov til å være, selvfølgelig, så lenge det ikke går ut over noen.
Hilsen Viola.
c.AuthorAlias bamboo er feit25. januar 2002
Wow!

Det var litt av en tale du holdt Trine!
Jeg oppfattet ikke hans tips om kosthold var en tordentale,men jeg vurderer selv hvilke metoder jeg vil bruke for å få slanket meg.
men jeg er lei av en ting, og det er at min alder alltid nevnes i et innlegg osv. DET ER JEG LEI---------&lt;&lt;&lt;&lt;&lt;&lt;&lt;&gt;&gt;&gt;&gt;&gt;&gt;
ok?

ellers trives jeg godt her, og føler meg godt motatt.

Bamboo er FEIT 100%
c.AuthorAlias cat7425. januar 2002
Hei!
Ser hos Tutta at vi er jo bra enige allikevel. Det er jo alltid hyggelig. ;)
Jeg er også opptatt av å få i meg nok (fiske-)fett. Jeg spiser omega3-tilskudd, og fisk sånn ca en gang i uka (og vet det er for lite ;) ). Den fisken kan være alt fra kokt fisk til fiskeboller, men det er som regel mager fisk. Synes bare ikke fet fisk re så godt. Jeg spiser eller sildepålegg, røkelaks og makrell i tomat sånn av og til + litt tunfisk i ny og ne. Finnes det noen lure måter å få i seg mer på?
Og - jeg er sååå enig i det eksemplet ditt over. På meg selv følger trivselsvekten mest om jeg kan få øye på hjørnene på bekkenbena, størrelsen på "love handles'ene", bh-størrelsen + buksene... Men så vet jeg at for det så må vekta mi vanligvis ligge på 64-66. Det er en erfaringssak. Skulle jeg begynt med vektløfting så ville jeg kanskje ha oppnådd målene mine uten at vekta rikket seg så mye.

Jeg synes også det er viktig å fortelle folk som slanker seg med mye trening at de ikke kan forvente å bli like lette som de var før de la på seg og før de startet å trene - for selv om målebåndet kansje viser det samme så er muskler _mye_ tyngre enn fett.

For de som har sett det svenske programmet 'gladiatorene' så kan man se at mange av de jentene der utifra en BMI nok ville vært klassifisert som overvektige... fordi de har mye og tunge muskler.

Hvor kan man få målt fettprosent?
c.AuthorAlias tulipanen25. januar 2002
Ser du har lagt inn en del kommentarer. Fint du er her inne. Men en ting er viktig og det er at du må se på at alle vi er forskjellige. enig med det at vekt ikke er riktig måleinstrument. jeg måler meg med målebånd.

Jeg veier 59 kg og er 160 høy. Dvs at i følge denne siden er jeg ikke overvektig (og det vet jeg) Men plasseringen av muskler og fett er det interessante for meg . Jeg har alt fettet rundt magen og også fått noe på lår det siste året. Jeg trener mye (mellom 5-8 timer i uken. Spiser grei mat tror jeg, men kiloene vil ikke ned. Hva mener du jeg bør gjøre??

Jeg har lyst til å prøve CLA! Hva syntes du om det? Fordi jeg trener så mye som jeg gjør!

75,0 kg

ny på siden

Jeg er egentlig ikke ute etter å slanke meg, men bruker denne siden for å komme i kontakt med mitt "nye yrke"
Jeg er til Deres disposisjon om noen trenger råd eller veiledning.

<font color=#800000>Melding fra Webmaster:
"Ernærings stud",


Slankere.com er ikke ment som et verktøy for deg i dine studier, og vi ber deg stoppe bruken av slankedagboka så lenge du ikke er en som aktivt slanker deg på lik linje med alle andre her inne.



Hvis du ønsker å ha "kunder" eller "testpersoner" til dine studier/senere yrke, så vennligst bruk vanlige kanaler for dette.



Slankere.com skal ikke brukes til dette, så lenge det ikke er noe vi setter opp en egen tjeneste for.



Webmaster

Slankere.com
</font>
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tutta24. januar 2002
Hei, ernæringsstudent!

Velkommen til disse sidene. Som du sikkert har lest er vi alle litt forskjellige og følger forskjellige opplegg for diett/kosthold. Jeg er sikkert overfølsom og veldig "hårsår" for tiden, men jeg følte at kommentarene dine på dagboken min fra i går, var litt feil. Du kan jo lese hva jeg har skrevet i dag. Jeg forstår også, etter å ha lest flere andres dagbok, at du gir de samme kommentarene til alle. Det kan kanskje blir litt feil, dersom du ikke kjenner opplegget for den enkelte.

Håper du ikke tar dette ille opp, men jeg følte for å gi deg en liten tilbakemelding på kommentaren din.
Hilsen Tutta
c.AuthorAlias Minelli24. januar 2002
Hei på deg!

Så kjekt at det har kommet en person med riktig faglig kunnskap hit da!

Jeg tar gjerne i mot gode råd, spesielt nå som vekta står på stedet hvil! Hvorfor vet jeg ikke helt, siden jeg gjør omtrent det samme nå som tidligere.

Har du noen råd, så pleaaaaase kom med dem!

Minelli
c.AuthorAlias Nebbisen24. januar 2002
Hej Student!
Tack för inspill på min kost. Jag har läst boken Naturlig slank av Dr FA Lindberg och har tagit till mig det han sade i den angående mer protein i kosten.
I går var en liten speciell dag, eftersom jag inte åt middag, annars är min intention att äta mer protein och fett och dra ner på de snabba kolhydraterna, jag vill inte vara dem helt förutan...
Kul att du vill hjälpa oss lite.

Hilsen fra Nebbisen
c.AuthorAlias elly24. januar 2002
Hei,

Velkommen til denne siden du også:-) Som du ser av mine logger er jeg også helt ny her, men min intensjon er å gå litt ned i vekt. Mener du at jeg som trener og spiser normalt trenger kosttilskudd...det er det du mener er det ikke?
Jeg er interesert i råd og veiledning så jeg tar i mot gode råd med takk!:-)

Ha en fin dag,

Hilsen Elly
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.