← Alle dagbøker
Emma66
60 år165 cm142 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start87,5 kg
Sist80,5 kg
Endring−7,0 kg
BMI nå29,6
📉 Ned 5+ kg📓 100+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Heeeeeeeiiiiiiaaaaaaaaa Rosenborg !
- Jeg er ikke fullt så fotballidiot som overskriften skulle tilsi .. men fryktelig artig at RBK er kvalifisert for Champions League .. ser fram til flere festaftner i høstmørket på Lerkendal. Yes !!!
Så over til min trivielle hverdag. I går lyktes det meg endelig å holde "dietten" uten ytterligere utskeielser. Så vet jeg så inderlig godt at om jeg greier det i to dager til, og legger inn en lengre gåtur i dag eller i morgen - ja, så er jeg på hjul igjen. Høres ikke det veldig enkelt ut ? Synes jeg også .. så har vi messe på huset da. Fullt av folk, kjeks og Twist med under en halv meters mellomrom, lunsjer og middager ... tja, sånn kan det også gå ! Jeg er ikke så veldig involvert og trenger ikke å bruke det som unnskyldning. Er optimist i utgangspunktet i allefall !
I kveld skal jeg treffe igjen jentene fra fjellturen. Mimre litt og se på bilder. Så blir det sikkert servert kaffe og kaker .. I skrivende stund bestemte jeg meg for å gå istedet for å kjøre. Det tar i overkant av en time og er mye opp og ned. Så det burde bli fin trim !
Jeg VIL bli slank !
Emma
Først ..
.. så spiste jeg sjokoladen jeg hadde i skuffen (som egentlig var ment til fredagskaffen), så gikk jeg hjem og tok en ispinne til dessert. Litt etter tok jeg en ispinne til.
Jeg er ikke spesielt god til å motstå fristelser. Og psykisk sult er ikke helt min greie. Dermed inviterte jeg min 6 år gamle sønn på tur. Han på sykkel og jeg i joggesko. Vi var ute i godt og vel 1 1/2 time, og du verden hvor godt det gjorde ! Dro rett på jentetreff etterpå og spiste faijitas (om det er slik det staves), med ostekake til kaffen. Etter trimturen var det med ett mye enklere å beherske seg både i matfatet og kakefatet. Og jeg puster lettet ut og håper dette er vendepunktet.
Dagen er kort og oppgavene mange, så derfor:
God onsdag !
Emma
Ahh, hvor godt det er ..
.. å komme inn her og få litt inspirasjon til jobben som skal gjøres i høst. - 10 kilo innen jul er målsettingen. Og høsten er vanligvis min glanstid på slankefronten. Fulladede batterier etter sommeren, alle aktiviteter starter opp igjen og grønnsaksdisken er full av herlige godsaker ! Men hvor blir høsten av ??? Her er det sommer dag etter dag etter dag .. og som god trønder er det ikke lov å klage, men jeg kommer liksom ikke ordentlig i gang !
Hele forrige uke fokuserte jeg på måltidsrytme, frukt og grønnsaker. Og det er jo bare så utrolig godt å å gjennoppdage hvor godt all mat smaker når man spiser seg passer mett på sunn mat ! Nå er det dørstokkmila for trim som gjenstår. Hadde behov for å hvile noen dager etter fjellturen, mer skal det ikke til før man blir litt lat og tenker at det passer sikkert bedre i morgen .... Spesielt gåturen min om morgenen er vanskelig å gjennomføre når man istedet for bare å stå opp og legge avgårdet, begynner å tenke på om man egentlig orker ...
Det jeg savner mest er mer tid her inne. Det hjelper bare så utrolig mye ! Men fortiden er jeg uten internett tilgang hjemme, og på jobb er det vel egentlig andre ting som burde gjøres. Det skal ordne seg i løpet av uka forhåpentligvis.
Ukas utfordring er (foruten mosjon) en sjokolade jeg fikk i gave i går. Den ligger i skuffa mi, og skal deles ut til ettermiddagskaffe på fredag .. en liten test på motivasjonen !
God tirsdag !
Emma
Sannheten !
.. Den måtte jo komme for en dag. Er skuffet over å ha passert 80 igjen, men 2.5 kilo opp i løpet av en flott sommer ... ? Tja, det skulle helst ha vært null da. Når jeg først skulle få nedturen, så var det på en perfekt dag. Jeg har hatt ei fantastisk helg på fjellet, og absolutt ingenting kan ta fra meg lykkerusen i dag. Vi har labbet avgårde i short og bikini, badet i alle fjellvann og elver, pratet og gapskrattet og koset oss hemningsløst ved ankomst til hyttene på kvelden... jeg trodde ikke det var mulig å ha så mange gode opplevelser på tre dager ........ Så ble vi alle enige om at opplevelsen neste år skulle være ti kilo lettere. Vi er gode og runde i rumpa alle sammen, og det er irriterende å tenke på at man drar på like mange kilo på kroppen, som de man har på ryggen. Det er greit å ha ei gulrot i andre enden, faktisk virker høstens fjelltur som en motivator til å holde seg i form året igjennom. For man vet at det behøves en viss grunntrening for å gjennomføre over 20 kilometer pr dag i tildels ulendt terreng (les: klatring).
Det var godt å få veid seg igjen. Og ikke bare lure seg selv med at det sikkert ikke er så ille..
Nei, hverdagen innhenter meg !
God mandag !
Emma
14. august 2002
😉100,0 kgJeg MÅ bare innom ..
til tross for at jeg ikke har fått fikset vekta mi og således har ingenting å rapportere. Annet en at det absolutt ikke er gøy å slanke seg når man ikke kan måles ! Jeg trodde det var så enkelt som å skifte batteri, men det var verre diagnose enn som så.
Uansett så tar jo sommeren aldri slutt her i trøndelag, og jeg må innrømme at jeg har store problemer med å organisere og motivere meg til vektnedgang når vi har slik "unntakstilstand". Det er på både godt og vondt. Vi hygger oss, er langt mer sosiale enn vanlig og alt det der. Men samtidtig har jeg vel ikke hatt en arbeidsdag med innetemperatur under 30 grader på kontoret. Og det tar på, jeg er helt satt ut når jeg kommer hjem på ettermiddagen - og kunne mest av alt ønsket meg ei hengekøye mellom to skyggefulle epletrær. Det blir det ikke mye trim av ......
Men nå er det kun en ting som står i hodet på meg - nemlig fjelltur ! Vi er fire venninner som lar mann, barn og øyensverte være igjen hjemme - mens vi vandrer i guds frie natur. Skravler, går, drikker rødvin - skravler og går enda mer. Det er bare årets høydepunkt !!! Jeg skulle gjerne vært fem kilo mindre før jeg dro. Men det er jeg nå engang ikke. Har planer om å investere i gode (les: dyre) fjellklær når jeg har nådd idealvekt - men det ble altså ikke denne høsten heller. Men jeg definitvt slankere enn i fjor ! Jeg er omtrent like mye lettere som det sekken pleier å veie - fabelaktig !
Jeg ønsker meg god selv god tur, dere andre ei god slanke uke. Kommer tilbake på mandag, forhåpentligvis med ei vekt som fungerer og motivasjon i bøtter og spann til å gå på 10 nye kilo.
Emma66
Uhu !
Jeg har ikke fått fikset vekta mi enda. Og akkurat i dag så irriterer det meg grenseløst. For idag når jeg stod opp, så følte jeg meg ganske så OK. Mensen er på hell, vannansamlingen i kroppen på retur og jeg begynner å komme inn i et greit spisemønster. Så nå VIL jeg gjerne sjekke om dette stemmer, eller om jeg i rekordfart har vennet meg til + 4 kilo eller noe sånt ... ?
Så røyk glidelåsen i yndlingsfavorittdonegribuksa mi ...... den gikk herken opp eller ned, og der stod jeg. Gubben måtte hente verktøy for å klippe over låsen, og det var DEN buksa. Jeg må ut å kjøpe ny med engang. Greier meg ikke uten ! Skal ikke se bort ifra at jeg kan finne noe annet samtidig .......
Nei, travle tider - jeg må jobbe videre !
God torsdag !
Emma66
Phu .... !!!
- Det er så varmt !!! Trodde ikke jeg skulle få tid til skrive innlegg i dag, men nå bare MÅTTE jeg ta en pause med hodet mitt. Skulle egentlig skrive et laaaaaaaangt og inspirert innlegg i fred og ro i heimen i går kveld - men den gang ei. Jeg har kjøpt ny PC og min kjære bror jobbet febrilsk i flere timer i går kveld for å sette den opp og laste over alt jeg trenger fra den gamle til den nye. Da han ruslet hjem i halv tolv tiden var vi vel godt fornøyd av tastatur begge to.
Så tok jeg mot til meg og gikk på vekta i morges. Tenkte at nå fikk det være slutt på tullet. Den var selvfølgelig død. Har tydeligvis ikke hatt godt av å stå under senga i over fire uker. Men antar at jeg greier å fikse den selv når jeg får litt mer tid en hva jeg vanligvis har på morgenen.
Så jeg får altså vente i spenning litt til. To ting er i allefall sikkert: Linningen strammer litt mer etter ferien enn hva den gjorde før, og bort skal det !!! Det jeg er glad for nå er at jeg har skiftet ut garderoben underveis. Hadde jeg nå sittet med klærne i størrelsene over kunne jeg fort ha gjemt meg bort i dem, utsatt problemet og egentlig blitt vant med de ekstra kiloene. Sånn fungerer i allefall min psyke !
Jeg har forsåvidt kommet greit i gang. Tillot meg to flere brødskiver i matpakken i går. Så smurte jeg ei ekstra i dag. I morgen blir det ned på vanlig rasjon. Jeg trenger å spise meg ned over ett par dager så det ikke blir full sprekk ....
Ser at det har vært litt golf prat rundt omkring her ! Jeg spiller ikke selv, og har ingen planer om å begynne til tross for at jeg bor tett opptil en golfbane. Men jeg har i lengre tid prøvd å sette meg litt inn i sporten. Den er jo mye mer omtalt nå enn bare for noen år tilbake. Likevel greier jeg ikke å finne ut hva alle disse utrykkene betyr. Hva er en "birdie" og en "eagle"og hva betyr "to under par" - og hvorfor skifter man caddie om ting ikke går så greit ? I alle andre sportsgrener synes jeg man blir klokere des mer man følger med - men i golf virker det nesten motsatt ........
Vel, nok pludder i dag ....
Emma66
Holiday Inn
Det skal visstnok være en hotell kjede som heter det, men her er det heller Holiday Out - det synger på siste verset nå. Mandag morgen er det striskjorte og havrelevfse igjen ! For første gang så skulle jeg virkelig ønsket at ferien hadde vart lenger ... ikke fordi den har vært spesiell eller unik på noen måte. Men vi har hatt det veldig hyggelig og jeg setter etterhvert mer og mer pris på å disponere tiden min selv framfor å "henge i stroppen" og stadig etterleve andres tidskjema ....... Ja, ja - sånn er nå engang virkeligheten akkrat nå !
Så var det slanking da ....... hu og hei, sier nå jeg !!!! Nedturen ( eller kanskje mer korrekt: oppturen) startet vel egentlig noen uker før ferien. Jeg kjempet som en gal for å komme i riktig "modus" men fikk det bare ikke til. Hovedsakelig skyldes nok det at jeg fikk et anfall av langvarig hodepine som holdt på å slå meg fullstendig ut. Dette har vært et tilbakevendende problem for meg så lenge jeg kan huske, så først så prøvde jeg å leve med det som best jeg kunne. Så ble jeg så lei at jeg ringte legen min og fikk resept på Paralgin Forte. Jeg gjør nødig det - følger meg som en blanding av hypokonder og narkoman ... men det hjalp iallefall nok til at jeg fungerete på jobb. Men når brettet var tomt, var det like ille igjen. Jeg hadde egnetlig ikke tid (hørt sånn tull ???) men til slutt så ringte jeg til en akupunktør/homeopat jeg har brukt ved flere anledninger, og fikk time sporentstrek. Han trykte litt her og kjente litt der, til slutt så spurte han om jeg spiste mye appelsiner eller drakk mye kaffe og rødvin ? Og da ble jeg stum. Jeg drikker ikke mye rødvin, litt for mye kaffe - men jeg spiser en appelsin på størrelse med en fotball HVER dag !!! Samtidig som jeg drikker juice .... Han forklarte at jeg hadde "all energien i hodet" og det kom av for mye "varm mat". Jeg fikk behandling med nåler, to glass med homeopatmedisin og reiste hjem som en geleklump og uten hodepine .......... Jeg må si jeg er spent på hvordan det blir utover høsten.....
så var det ferien da. Glad og lykkelig reiste jeg av gårde. Og VELDIG ambasiøs med hensyn til mat og det å holde vekten. Den første uken gikk perfekt. Familien var alene og vi koste oss glugg ihjel med strandliv, kortspill, fotball o.s.v. Jeg startet alle dagene med et stort glass vann og fibertabletter for å holde magen i orden. Vi spiste regelmessige måltider og alt var bare fryd og gammen. Den andre uka ble det styggvær og trøstespising. Den tredje uka var det knallvær - men da fikk vi selskap. Og dermed fløt ting ut. Det skal ikke mange slike dager til før jeg kjenner det på bukselinningen ... Jeg har badet mye, men forøvrig ingen trim som rettferdiggjør diverse is, sjokolade, og alkoholinntak. Jeg pakket pulsklokka i kofferten, men der lå den lenge og godt gitt !
Som dere kanskje skjønner så har jeg ikke veid meg enda. Jeg orker ikke før jeg har hatt noen dager i normal gjenge. Trodde jeg skulle få til det straks jeg kom innenfor døren hjemme, men så var det jo strålende sol og sommer her også - og det late livet i solstolen fortsetter. Fordelen er at brune valker er langt penere en bleike !!!
Men mandag må jeg til pers. Jeg skal på fjelltur med mine venninner om fjorten dager - og det blir hardkjør i to uker nå for å finne tilbake gamle formen. Jeg prøver så godt jeg kan å fokuserer på velvære ... Jeg vet at det ikke fungerer å tenke på alt jeg IKKE skal gjøre, det er mye bedre å tenke positivt. Man føler seg bare så mye bedre og mer energisk når man er passe mett ....
Mitt eneste håp nå er at jeg ikke har tippet over 80 kilo. Det vil være en barriere - men jeg føler meg ikke trygg på noen måte !
Men vekk skal det !
Emma66
Da ser kroppen ut til å fungere igjen.
Jeg gikk til jobb i morges - i min nye overtrekksdress selvsagt. Eller grilldress som min mann så treffende mente at det var. Skrekken hans var at jeg skulle prakke på ham en maken - slik at vi virkelig framstod som et PAR når vi skulle ut å feriere ... DET var harry det ! Men jeg kunne sporenstreks berolige med at det var ikke alle kropper som kunne iføres treningsklær - det krever en viss spenst og styrke, nemlig !
Vel, fra spøk til alvor. For nå er det nettopp alvor det må bli ! Tiden går og jeg jojer rundt på dette 78 tallet i den tro at det ordner seg nok ........ nå har jeg i allefall fått igjen overskuddet og normalt magemål. Jeg greier nemlig ikke å motstå fristelser, jeg må heller sørge for at mat/snop ikke ER fristende. Og den eneste måten jeg får til det på er nok hvile/søvn, regelmessige måltider, jevnlig mosjon og en planlagt liten utskeielse i ny og ne. Det ser så utrolig enkelt ut svart på hvitt. Og det er egentlig ganske enkelt også - som regel. Men så kommer unntakene da - og ødelegger for lang tid framover. Hva kan man gjøre med dem montro ?
Det får jeg fundere litt på fram mot høsten tror jeg. Nå er fokus å holde full gass fram til ferien. Jeg har som mål å ta fri uten å være altfor stresset og sliten. De siste årene har jeg brukt minst 5 dager på å få ned skuldrene og trukket pusten ordentlig. Det skal jeg forsøke å unngå i år. Ferien er for dyrebar til å hvile !
God onsdag !
Emma66
Tålmodighet er min beste venn !
Siden jeg er skråsikker på at man kommer mye lengre med positive føleser framfor å skremme seg til resultater - så skal jeg begynne dagen med å skryte litt av meg selv. For i går gjorde jeg flere "lure" ting: Først av alt drakk jeg masser med vann. Men det er kanskje nokså selvsagt. Så valgte jeg fisk til middag. Det føles bare SÅ mye bedre enn tunge kjøtt middager. Så var jeg på en liten shoppingrunde med mine to håpefulle i går ettermiddag. Vi skal i barnedåp på søndag, og det behøvdes litt oppgradering av sko og bunader. Dermed kom jeg over treningstøy på salg, Etirel overtrekksdress til mor ! Den var litt for tight over rumpa, men ikke f... heller om jeg kjøper ei som blir en halvmeter for lang i beina ! En må ha noe å jobbe mot !
Mitt beste sjakktrekk likevel var å melde meg på kurs i tennis ! Fikk et plutselig innfall og lyst til å gjøre noe nytt - lære noe. Selv om jeg er glad i å mosjonere og trene - så savner jeg å ha en aktivitet som man gleder seg til for aktivitetens skyld, og hvor man egentlig glemmer at man får mosjon i tillegg. Man er ikke for gammel til å lære noe nytt enda håper jeg !
Magemålet føles litt mindre i dag, og jeg vet at om jeg holder stram diett nå i tre dager så er jeg tilbake der jeg var igjen. Veier meg på torsdag tenker jeg ... huff, jeg gruer litt. Føler det har vært stillstands (jojo) fryktelig lenge nå, må se å komme meg tilbake til gamle takter ! Men jeg starter i allefall sommeren nesten 10 kilo lettere enn i fjor. Det er nesten vanskelig å tro nå når kiloene er blitt borte. Fordelen med å slanke seg langsomt er at man virkelig venner seg til den nye kroppen og vanskeligere vil akseptere at kiloene kommer på igjen - tror jeg da.
Nei, her må det jobbes litt også !
God tirsdag !
Emma66
I dag var det bare grisen som passet ..
For det er nemlig hva jeg føler meg som ! Fatter ikke at det går an å være så udisiplinert og bevisstløs. På fredag var jeg dønn sliten når jeg kom hjem. Kjente stresset og mangel på søvn helt inn i ryggmargen og dermed så ble hele helga benyttet til å sose rundt uten den normale strukturen på dagene som jeg egentlig liker så godt. Hadde det enda vært godt å sise så mye, så feil og så ofte - så hadde det enda vært verdt det .. Men for det første så smaker det ikke lengre etter en stund - det ødelegger all apetitt på god mat - og man føler seg som en fullstappet knakkpølse etter kort tid.
Så nå er det full gass !!!! Ikke at jeg tror på julenissen og regner med å gå ned 5 kilo på de tre ukene jeg har igjen til ferien ... men jeg skal i allefall kvitte meg med overfloden fra forrige uke - og ikke minst skal jeg tilbake til mitt normale mønster igjen hvor det kjennes godt å spise ordentlige måltider til normale tider. Kort sagt lett og mett ! Tror det må bli slagordet mitt fremover. Jeg skal i allefall ikke reise sørover med knakkpølse følesen. Dessuten har jeg planer om å kjøpe bikini i uka her, og da må jeg ha innovermage !
God mandag !
Emma66
Henger i stroppen !
Det ble ei dårlig slankeuke. Må bare innrømme det overfor meg selv og andre. Men kanskje ikke så overraskende. Og mønsteret gjentar seg til det kjedsommelige: Når det blir travelt og stressende - da ryker alle gode rutiner og følelser. Egentlig skulle ikke jeg ha fokusert på slanking og mat, men stressmestring ! Jeg er nesten sikker på at om jeg greide noen måneder i trekk uten kjas, stress og mas - så ville resten gå av seg selv. Nesten da ....... hørtes kanskje litt enkelt ut ..
Men nå er det i allefall slutt. Skole, fotball, barnehage, speider og korps har hatt avslutning på rekke og rad. Og vi voksne følger opp så godt som råd er og springer fra det ene til det andre med grillpølser og engangsgrill i sekken. Og når fotball kampen er overstått så er det usikkert hvem som vant, knott svermen eller vi ?!?
Tre uker til etterlengtet ferie. Jeg burde bruke disse ukene godt til å kvitte meg med ytterliger et par kilo, det hadde gjort godt til bikini fasongen. Men det spørs, bursdag i helgen og barndåp neste helg - og sånn går no dagan !
Barnedåpen gleder meg meg forøvrig veldig til. Har fått låne bunad av min svigerinne og skal ha på meg det for første gang i mitt liv. Har lenge ønsket meg bunad, men det var disse pengene da ....
Nei, nå får jeg jobbe litt. Siste krampetrekning før to sårt tiltrengte fridager !
God Helg !
Emma66
Pussig !
- Før helgen var jeg 78 kilo, energisk og full av overskudd. Jeg følte meg nesten helslank og virkelig strålende. Så spiste jeg litt for mye på lørdag - ikke noe voldsomt, men akkurat i overkant av hva som er behagelig. Så ble søndagen noe kaotisk og masete av forskjellige årsaker. Så i dag mandag er jeg fremdeles 78 kilo, men føler meg alldeles ikke sylslank lenger - nærmest litt blubbete og ufix ..... Trøtt og uopplagt er jeg også.
Ja, ja - nok ett bevis på at psyken spiller utrolig stor rolle. Og som en trøst til meg selv så mener jeg å ha taket på å ta meg inn igjen nå. Har gjort det før liksom ! Forøvrig er dette mandag morra blues så det holder. Da jeg la meg i går kveld fikk jeg ikke sove for alle lappene på kjøleskapet som ikke lar meg glemme at absolutt hver kveld denne uka er belagt med sommeravslutninger i alle varianter. Grilling og pølser og ketchup i all slags vær .. Gubben er selfølgelig indisponibel med gyldig grunn hele uka, så jeg får hele stafetten alene. Desverre har jeg anlegg for å slite meg ut mest på å TENKE på alt jeg skal gjøre, når jeg først er igang så går det som oftest helt fint. At jeg aldri lærer !
Jeg burde kvitte meg med ett halvkilo til innen fredag. Det blir litt sånn terskel og endelig vekk fra 80 tallet. Vi får se hvordan det går etter alle pølsene. Dårlig med trim om dagen også, men jeg har funnet ut at det faktisk kompenserer seg selv om sommeren. Mindre TV titting og langt mer opp og ned og hit og dit ... Aldri så galt at det ikke er godt for noe !
Så blir det desverre mindre tid her inne. Alt av telefoni på privaten røyk i tordenværet forrige uke, så jeg er fullstendig offline utenom arbeidstid ... litt rart, og først nå har jeg oppdaget hvor avhengig jeg har blitt av denne kontakten med ommverdenen. Ikke bare slankere.com - men den er viktig nok. Slankingen fungere uten tvil best ved jevnlig kontakt her inne !
Vel, til tross for mandag : Vi får stå''n av !
Emma66
Kun vektregistrering egentlig ..
Men må legge til at jeg er rimelig fornøyd da !
Emma66
Sånn går no dagan !
- ikke mye progresjon å melde her fortiden. Men jeg forventer egentlig ikke så mye før vamen avtar. Det blir elendig med mosjon i disse dager, frister liksom ikke med hverken det ene eller det andre når gradestokken kryper over 25 grader både inne og ute .. dessuten så tenker jeg at dette ikke varer evig ! Det kommr dager etter dette ...
Det jeg er veldig fornøyd med er at jeg ikke bruker finværet som en unnskyldning til å tylle i meg allverdens brus, is og grisemat. Tidligere så har det vært standard at sommer og sol er likhetstengn med at ALT er lov. Premien for å holde ei stram linje er jo at man føler seg mye bedre i varmen uten tungfordøyelig mat som ligger som bly i magen.
Og etter som dagene går så finner man ut at farris/vann er bedre enn cola - og at det er utrolig mye god mat som også er lett og velsmakende. En utfordring det der.
Nei, jeg får nok jobbe litt også. Det går tregt om dagen, så jeg trenger den tiden jeg har til rådighet. Men først må jeg kontakte telenor og finne ut hvor det ble av summetonen min. Uværet igår ettermiddag har stukket av med all kommunikasjon med omverdenen på hjemmefronten. Kanskje jeg skal vente til høsten med å fikse det ? Litt deilig med stillheten også .....
God tirsdag !
Emma
...synes jeg leser noe veldig kjent her...bestemme seg for å være flink, er det ikke likevel, gjør opp for den dårlige samvittigheten og er litt stolt av å være litt flinkere igjen. Akkurat som jeg har skrevet det selv, en drøss av ganger! Jeg tror det bare er noe vi må lære oss og leve med, og så prøve å begrense antall ganger det skjer. Selvfølgelig hadde det aller beste vært å klare å la være, men når det er så utrolig vanskelig, får vi nøye oss med det nest beste!
Neste gang går det bedre...
Klem fra Minelli