← Alle dagbøker
diarist.Alias

Emma66

60 år165 cm142 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start87,5 kg
Sist80,5 kg
Endring−7,0 kg
BMI nå29,6
📉 Ned 5+ kg📓 100+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
17. september 200129. august 2002
😊80,5 kg

Heeeeeeeiiiiiiaaaaaaaaa Rosenborg !

- Jeg er ikke fullt så fotballidiot som overskriften skulle tilsi .. men fryktelig artig at RBK er kvalifisert for Champions League .. ser fram til flere festaftner i høstmørket på Lerkendal. Yes !!!

Så over til min trivielle hverdag. I går lyktes det meg endelig å holde "dietten" uten ytterligere utskeielser. Så vet jeg så inderlig godt at om jeg greier det i to dager til, og legger inn en lengre gåtur i dag eller i morgen - ja, så er jeg på hjul igjen. Høres ikke det veldig enkelt ut ? Synes jeg også .. så har vi messe på huset da. Fullt av folk, kjeks og Twist med under en halv meters mellomrom, lunsjer og middager ... tja, sånn kan det også gå ! Jeg er ikke så veldig involvert og trenger ikke å bruke det som unnskyldning. Er optimist i utgangspunktet i allefall !

I kveld skal jeg treffe igjen jentene fra fjellturen. Mimre litt og se på bilder. Så blir det sikkert servert kaffe og kaker .. I skrivende stund bestemte jeg meg for å gå istedet for å kjøre. Det tar i overkant av en time og er mye opp og ned. Så det burde bli fin trim !

Jeg VIL bli slank !

Emma
🙂80,5 kg

Først ..

.. så spiste jeg sjokoladen jeg hadde i skuffen (som egentlig var ment til fredagskaffen), så gikk jeg hjem og tok en ispinne til dessert. Litt etter tok jeg en ispinne til.

Jeg er ikke spesielt god til å motstå fristelser. Og psykisk sult er ikke helt min greie. Dermed inviterte jeg min 6 år gamle sønn på tur. Han på sykkel og jeg i joggesko. Vi var ute i godt og vel 1 1/2 time, og du verden hvor godt det gjorde ! Dro rett på jentetreff etterpå og spiste faijitas (om det er slik det staves), med ostekake til kaffen. Etter trimturen var det med ett mye enklere å beherske seg både i matfatet og kakefatet. Og jeg puster lettet ut og håper dette er vendepunktet.

Dagen er kort og oppgavene mange, så derfor:

God onsdag !

Emma
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli❤️28. august 2002
Hei Emma!

...synes jeg leser noe veldig kjent her...bestemme seg for å være flink, er det ikke likevel, gjør opp for den dårlige samvittigheten og er litt stolt av å være litt flinkere igjen. Akkurat som jeg har skrevet det selv, en drøss av ganger! Jeg tror det bare er noe vi må lære oss og leve med, og så prøve å begrense antall ganger det skjer. Selvfølgelig hadde det aller beste vært å klare å la være, men når det er så utrolig vanskelig, får vi nøye oss med det nest beste!

Neste gang går det bedre...

Klem fra Minelli

😵80,5 kg

Ahh, hvor godt det er ..

.. å komme inn her og få litt inspirasjon til jobben som skal gjøres i høst. - 10 kilo innen jul er målsettingen. Og høsten er vanligvis min glanstid på slankefronten. Fulladede batterier etter sommeren, alle aktiviteter starter opp igjen og grønnsaksdisken er full av herlige godsaker ! Men hvor blir høsten av ??? Her er det sommer dag etter dag etter dag .. og som god trønder er det ikke lov å klage, men jeg kommer liksom ikke ordentlig i gang !

Hele forrige uke fokuserte jeg på måltidsrytme, frukt og grønnsaker. Og det er jo bare så utrolig godt å å gjennoppdage hvor godt all mat smaker når man spiser seg passer mett på sunn mat ! Nå er det dørstokkmila for trim som gjenstår. Hadde behov for å hvile noen dager etter fjellturen, mer skal det ikke til før man blir litt lat og tenker at det passer sikkert bedre i morgen .... Spesielt gåturen min om morgenen er vanskelig å gjennomføre når man istedet for bare å stå opp og legge avgårdet, begynner å tenke på om man egentlig orker ...

Det jeg savner mest er mer tid her inne. Det hjelper bare så utrolig mye ! Men fortiden er jeg uten internett tilgang hjemme, og på jobb er det vel egentlig andre ting som burde gjøres. Det skal ordne seg i løpet av uka forhåpentligvis.

Ukas utfordring er (foruten mosjon) en sjokolade jeg fikk i gave i går. Den ligger i skuffa mi, og skal deles ut til ettermiddagskaffe på fredag .. en liten test på motivasjonen !

God tirsdag !

Emma
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias HelenaX😀27. august 2002
Hei Emma!

Tilbake fra en deilig fjelltur?!?! Misunner deg veldig den :-) Skal ha fri en uke i september, og da blir det nok noen turer i fjellet!

Ellers er det kjipt med alle kilo som må slankes vekk flere ganger, men sammenligner du deg med meg var du flink i ferien :-) Jeg gikk opp nesten dobbelt så mye som deg!
Motivasjonen kommer nok, Emma! Og ti kilo før jul er noenlunde det samme som jeg satser på så vi får slå følge nedover!

Helena
🙂80,5 kg

Sannheten !

.. Den måtte jo komme for en dag. Er skuffet over å ha passert 80 igjen, men 2.5 kilo opp i løpet av en flott sommer ... ? Tja, det skulle helst ha vært null da. Når jeg først skulle få nedturen, så var det på en perfekt dag. Jeg har hatt ei fantastisk helg på fjellet, og absolutt ingenting kan ta fra meg lykkerusen i dag. Vi har labbet avgårde i short og bikini, badet i alle fjellvann og elver, pratet og gapskrattet og koset oss hemningsløst ved ankomst til hyttene på kvelden... jeg trodde ikke det var mulig å ha så mange gode opplevelser på tre dager ........ Så ble vi alle enige om at opplevelsen neste år skulle være ti kilo lettere. Vi er gode og runde i rumpa alle sammen, og det er irriterende å tenke på at man drar på like mange kilo på kroppen, som de man har på ryggen. Det er greit å ha ei gulrot i andre enden, faktisk virker høstens fjelltur som en motivator til å holde seg i form året igjennom. For man vet at det behøves en viss grunntrening for å gjennomføre over 20 kilometer pr dag i tildels ulendt terreng (les: klatring).

Det var godt å få veid seg igjen. Og ikke bare lure seg selv med at det sikkert ikke er så ille..

Nei, hverdagen innhenter meg !

God mandag !

Emma
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola20. august 2002
skjønner jo godt at du ikke er glad for å ha gått opp, men tatt i betraktning hva jeg sjøl driver med om dagen så synes jeg du har vært flink!
Stå på!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias Minelli😃20. august 2002
Hei Emma!

2,5 kg pluss etter en god ferie er jo ingenting å skamme seg over, det går du ned igjen! Likevel, jeg vet hvordan det føles...jeg la jo på meg omtrent set samme selv!

Jeg tenker også på det en gang i blant når jeg bærer tunge poser, bagger m.m., hvor tungt det er å drasse på ekstra kilo. Skal vedde på at du er mye sprekere og mye lettere til neste års fjelltur!

ha en fin og slankende uke!

Klem fra Minelli
😉100,0 kg

Jeg MÅ bare innom ..

til tross for at jeg ikke har fått fikset vekta mi og således har ingenting å rapportere. Annet en at det absolutt ikke er gøy å slanke seg når man ikke kan måles ! Jeg trodde det var så enkelt som å skifte batteri, men det var verre diagnose enn som så.

Uansett så tar jo sommeren aldri slutt her i trøndelag, og jeg må innrømme at jeg har store problemer med å organisere og motivere meg til vektnedgang når vi har slik "unntakstilstand". Det er på både godt og vondt. Vi hygger oss, er langt mer sosiale enn vanlig og alt det der. Men samtidtig har jeg vel ikke hatt en arbeidsdag med innetemperatur under 30 grader på kontoret. Og det tar på, jeg er helt satt ut når jeg kommer hjem på ettermiddagen - og kunne mest av alt ønsket meg ei hengekøye mellom to skyggefulle epletrær. Det blir det ikke mye trim av ......

Men nå er det kun en ting som står i hodet på meg - nemlig fjelltur ! Vi er fire venninner som lar mann, barn og øyensverte være igjen hjemme - mens vi vandrer i guds frie natur. Skravler, går, drikker rødvin - skravler og går enda mer. Det er bare årets høydepunkt !!! Jeg skulle gjerne vært fem kilo mindre før jeg dro. Men det er jeg nå engang ikke. Har planer om å investere i gode (les: dyre) fjellklær når jeg har nådd idealvekt - men det ble altså ikke denne høsten heller. Men jeg definitvt slankere enn i fjor ! Jeg er omtrent like mye lettere som det sekken pleier å veie - fabelaktig !

Jeg ønsker meg god selv god tur, dere andre ei god slanke uke. Kommer tilbake på mandag, forhåpentligvis med ei vekt som fungerer og motivasjon i bøtter og spann til å gå på 10 nye kilo.

Emma66
🙂100,0 kg

Uhu !

Jeg har ikke fått fikset vekta mi enda. Og akkurat i dag så irriterer det meg grenseløst. For idag når jeg stod opp, så følte jeg meg ganske så OK. Mensen er på hell, vannansamlingen i kroppen på retur og jeg begynner å komme inn i et greit spisemønster. Så nå VIL jeg gjerne sjekke om dette stemmer, eller om jeg i rekordfart har vennet meg til + 4 kilo eller noe sånt ... ?

Så røyk glidelåsen i yndlingsfavorittdonegribuksa mi ...... den gikk herken opp eller ned, og der stod jeg. Gubben måtte hente verktøy for å klippe over låsen, og det var DEN buksa. Jeg må ut å kjøpe ny med engang. Greier meg ikke uten ! Skal ikke se bort ifra at jeg kan finne noe annet samtidig .......

Nei, travle tider - jeg må jobbe videre !

God torsdag !

Emma66
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola❤️9. august 2002
hei Emma! Flere som har spist og kost seg i ferien skjønner jeg! Nå gjelder det å ikke se seg for mye tilbake tror jeg, sjøl har jeg gått opp 3 kilo siden ferien, og et før det, tilsammen 4. Jaja. Det er ikke annet å gjøre enn å gå i gang igjen, er det vel? Vi får løfte hodet og se framover!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias HelenaX😄9. august 2002
Jeg slutter meg til, Minelli! Håper du får fikset vekta di, jeg får et lite "sjokk" hver gang jeg ser at noen i slankedagboka har gått opp 12,5 kg :-) Siden du føler deg ganske ok har du sikkert ikke gått opp så mye i ferien. Jeg skal love deg at jeg følte meg temmelig oppblåst og buksene var temmelige stramme etter min ferie!

Håper du får en strålende helg og finner både ny dongeribukse og andre fine plagg til garderoben :-)
c.AuthorAlias Bonita😉9. august 2002
Hei Emma66,
ser at ikke bare det er jeg som har feriekilo å slanke vekk!
Synes nå du tok godt i, da ;-)..
Jeg kom fra ferie idag, og det første jeg gjorde på jobben var å logge meg inn her - har savnet alle sammen og motivasjonen det gir meg å lese innlegg her inne.
Nå setter vi inn giret, og skjerper oss i høst, så blir vi knallfine til årets julebord ;-)
God fredag og god helg fra Bonita
c.AuthorAlias Minelli😃8. august 2002
Hei, hei Emma!

Nå skremte du meg skikkelig...100 kilo du liksom! Er sikker på at det ikke er 4 kilo en gang!

Det er noe dritt når bukser man er glad i går i stykker...i fjor skiftet jeg til og med glidelås i favorittshortsen! Men, må man klippe i stykker buksa, er det jo pent bare å kjøpe ny...litt glede er det jo i det også da!

Vel, jeg også må jobbe videre, om jeg ikke skal jobbe overtid fram til midnatt! Fiks vekta di snart, da...jeg følger jo med deg og er spent, vet du!

Klem fra Minelli
😑100,0 kg

Phu .... !!!

- Det er så varmt !!! Trodde ikke jeg skulle få tid til skrive innlegg i dag, men nå bare MÅTTE jeg ta en pause med hodet mitt. Skulle egentlig skrive et laaaaaaaangt og inspirert innlegg i fred og ro i heimen i går kveld - men den gang ei. Jeg har kjøpt ny PC og min kjære bror jobbet febrilsk i flere timer i går kveld for å sette den opp og laste over alt jeg trenger fra den gamle til den nye. Da han ruslet hjem i halv tolv tiden var vi vel godt fornøyd av tastatur begge to.

Så tok jeg mot til meg og gikk på vekta i morges. Tenkte at nå fikk det være slutt på tullet. Den var selvfølgelig død. Har tydeligvis ikke hatt godt av å stå under senga i over fire uker. Men antar at jeg greier å fikse den selv når jeg får litt mer tid en hva jeg vanligvis har på morgenen.

Så jeg får altså vente i spenning litt til. To ting er i allefall sikkert: Linningen strammer litt mer etter ferien enn hva den gjorde før, og bort skal det !!! Det jeg er glad for nå er at jeg har skiftet ut garderoben underveis. Hadde jeg nå sittet med klærne i størrelsene over kunne jeg fort ha gjemt meg bort i dem, utsatt problemet og egentlig blitt vant med de ekstra kiloene. Sånn fungerer i allefall min psyke !

Jeg har forsåvidt kommet greit i gang. Tillot meg to flere brødskiver i matpakken i går. Så smurte jeg ei ekstra i dag. I morgen blir det ned på vanlig rasjon. Jeg trenger å spise meg ned over ett par dager så det ikke blir full sprekk ....

Ser at det har vært litt golf prat rundt omkring her ! Jeg spiller ikke selv, og har ingen planer om å begynne til tross for at jeg bor tett opptil en golfbane. Men jeg har i lengre tid prøvd å sette meg litt inn i sporten. Den er jo mye mer omtalt nå enn bare for noen år tilbake. Likevel greier jeg ikke å finne ut hva alle disse utrykkene betyr. Hva er en "birdie" og en "eagle"og hva betyr "to under par" - og hvorfor skifter man caddie om ting ikke går så greit ? I alle andre sportsgrener synes jeg man blir klokere des mer man følger med - men i golf virker det nesten motsatt ........

Vel, nok pludder i dag ....

Emma66
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias HelenaX😃7. august 2002
Nå er jeg relativt fersk i golfgamet, men flere i familien har spilt i mange år så noen ord har jeg snappet opp. På en golfbane er det lagt opp til at man skal bruke x antall slag på et hull når man har handicap 0, og dette kalles par x. Har du høyere handicap enn 0, noe de fleste har, får du tildelt ekstra slag på de forskjellige hullene avhengig av handicap og vanskelighetsgrad på hullet. Tildeling av disse slagene gjøres ut fra en tabell som er spesiell for hver bane. Har du i følge tabellen 6 slag på et hull, og bruker et mindre har du en "birdie". Har du brukt to mindre har du gjort en "eagle" og gått to under par på det hullet. Bruker du antall tildelte slag får du to poeng, bruker du færre får du mer poeng, bruker du et mer (bogey) får du 1 poeng og to mer (dobbel bogey) får du ingen poeng og kan likegodt plukke opp ballen.

Det var dagens golfsnakk :-) Jeg skal faktisk avgårde med en kamerat og trene litt i dag i solskinnet. Kommer nok til å bli temmelig svett til tross for at det ikke er den mest fysiske sporten jeg har drevet med, sola steker nemlig på himmelen her nede på østlandet :-)

Lykke til med matpakkenedtrappingen :-)
😵100,0 kg

Holiday Inn

Det skal visstnok være en hotell kjede som heter det, men her er det heller Holiday Out - det synger på siste verset nå. Mandag morgen er det striskjorte og havrelevfse igjen ! For første gang så skulle jeg virkelig ønsket at ferien hadde vart lenger ... ikke fordi den har vært spesiell eller unik på noen måte. Men vi har hatt det veldig hyggelig og jeg setter etterhvert mer og mer pris på å disponere tiden min selv framfor å "henge i stroppen" og stadig etterleve andres tidskjema ....... Ja, ja - sånn er nå engang virkeligheten akkrat nå !

Så var det slanking da ....... hu og hei, sier nå jeg !!!! Nedturen ( eller kanskje mer korrekt: oppturen) startet vel egentlig noen uker før ferien. Jeg kjempet som en gal for å komme i riktig "modus" men fikk det bare ikke til. Hovedsakelig skyldes nok det at jeg fikk et anfall av langvarig hodepine som holdt på å slå meg fullstendig ut. Dette har vært et tilbakevendende problem for meg så lenge jeg kan huske, så først så prøvde jeg å leve med det som best jeg kunne. Så ble jeg så lei at jeg ringte legen min og fikk resept på Paralgin Forte. Jeg gjør nødig det - følger meg som en blanding av hypokonder og narkoman ... men det hjalp iallefall nok til at jeg fungerete på jobb. Men når brettet var tomt, var det like ille igjen. Jeg hadde egnetlig ikke tid (hørt sånn tull ???) men til slutt så ringte jeg til en akupunktør/homeopat jeg har brukt ved flere anledninger, og fikk time sporentstrek. Han trykte litt her og kjente litt der, til slutt så spurte han om jeg spiste mye appelsiner eller drakk mye kaffe og rødvin ? Og da ble jeg stum. Jeg drikker ikke mye rødvin, litt for mye kaffe - men jeg spiser en appelsin på størrelse med en fotball HVER dag !!! Samtidig som jeg drikker juice .... Han forklarte at jeg hadde "all energien i hodet" og det kom av for mye "varm mat". Jeg fikk behandling med nåler, to glass med homeopatmedisin og reiste hjem som en geleklump og uten hodepine .......... Jeg må si jeg er spent på hvordan det blir utover høsten.....

så var det ferien da. Glad og lykkelig reiste jeg av gårde. Og VELDIG ambasiøs med hensyn til mat og det å holde vekten. Den første uken gikk perfekt. Familien var alene og vi koste oss glugg ihjel med strandliv, kortspill, fotball o.s.v. Jeg startet alle dagene med et stort glass vann og fibertabletter for å holde magen i orden. Vi spiste regelmessige måltider og alt var bare fryd og gammen. Den andre uka ble det styggvær og trøstespising. Den tredje uka var det knallvær - men da fikk vi selskap. Og dermed fløt ting ut. Det skal ikke mange slike dager til før jeg kjenner det på bukselinningen ... Jeg har badet mye, men forøvrig ingen trim som rettferdiggjør diverse is, sjokolade, og alkoholinntak. Jeg pakket pulsklokka i kofferten, men der lå den lenge og godt gitt !

Som dere kanskje skjønner så har jeg ikke veid meg enda. Jeg orker ikke før jeg har hatt noen dager i normal gjenge. Trodde jeg skulle få til det straks jeg kom innenfor døren hjemme, men så var det jo strålende sol og sommer her også - og det late livet i solstolen fortsetter. Fordelen er at brune valker er langt penere en bleike !!!

Men mandag må jeg til pers. Jeg skal på fjelltur med mine venninner om fjorten dager - og det blir hardkjør i to uker nå for å finne tilbake gamle formen. Jeg prøver så godt jeg kan å fokuserer på velvære ... Jeg vet at det ikke fungerer å tenke på alt jeg IKKE skal gjøre, det er mye bedre å tenke positivt. Man føler seg bare så mye bedre og mer energisk når man er passe mett ....

Mitt eneste håp nå er at jeg ikke har tippet over 80 kilo. Det vil være en barriere - men jeg føler meg ikke trygg på noen måte !

Men vekk skal det !

Emma66
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias HelenaX😀6. august 2002
Hei og velkommen tilbake Emma!

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønte så mye da jeg først tittet i dagboken din, og så vekten. Men etter å ha lest gjennom det du skrev så forstod jeg litt mer. At du har kost deg litt i ferien skal du ikke bekymre deg over, så lenge innstillingen er at det skal vekk nå :-) Har selv begynt å kvitte meg med feriekiloene og vi er flere i samme bås.

Skjønner at det ikke er lett å tenke slanking når man har dundrende hodepine. Håper naturmedisin kan hjelpe deg. Jeg hadde ikke noe stor tro på det før, men så prøvde jeg det på ene hunden min. Og det funket! Og hunder vet ingenting om placebo-effekt heller så når det virker på dem, ja da er jeg overbevist :-)

Ha en flott dag!
😉78,0 kg

Da ser kroppen ut til å fungere igjen.

Jeg gikk til jobb i morges - i min nye overtrekksdress selvsagt. Eller grilldress som min mann så treffende mente at det var. Skrekken hans var at jeg skulle prakke på ham en maken - slik at vi virkelig framstod som et PAR når vi skulle ut å feriere ... DET var harry det ! Men jeg kunne sporenstreks berolige med at det var ikke alle kropper som kunne iføres treningsklær - det krever en viss spenst og styrke, nemlig !

Vel, fra spøk til alvor. For nå er det nettopp alvor det må bli ! Tiden går og jeg jojer rundt på dette 78 tallet i den tro at det ordner seg nok ........ nå har jeg i allefall fått igjen overskuddet og normalt magemål. Jeg greier nemlig ikke å motstå fristelser, jeg må heller sørge for at mat/snop ikke ER fristende. Og den eneste måten jeg får til det på er nok hvile/søvn, regelmessige måltider, jevnlig mosjon og en planlagt liten utskeielse i ny og ne. Det ser så utrolig enkelt ut svart på hvitt. Og det er egentlig ganske enkelt også - som regel. Men så kommer unntakene da - og ødelegger for lang tid framover. Hva kan man gjøre med dem montro ?

Det får jeg fundere litt på fram mot høsten tror jeg. Nå er fokus å holde full gass fram til ferien. Jeg har som mål å ta fri uten å være altfor stresset og sliten. De siste årene har jeg brukt minst 5 dager på å få ned skuldrene og trukket pusten ordentlig. Det skal jeg forsøke å unngå i år. Ferien er for dyrebar til å hvile !

God onsdag !

Emma66
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias April😉26. juni 2002
Har egentlig ikke tid til å skrive, men når jeg først smugkikker på sidene her er din bok en av de jeg alltid smugkikker på.
Herlig den der med grilldressen!!
Vi (jeg og de andre gutta) pleier å kalle det når herr og fru stiller i like dresser i pink&mint eller pink&silver: "his and hers" Men her er det uttalen som er cluet. Det skal nemlig uttales "hiss ænn hærrs" og er omtrent så Harry som det går an å være for herr og fru og herr og fru.....
Men du!! jeg er sikker på at du er stilig og sporty i den nye treningsdrssen, og at når du får deg ditt første spesialdesignete tennisskjørt, da bare må du legge inn et bilde av deg!!
Kjempekult at du finner på nye ting!!! Hilsen April som i hvertfall kan hoppe på trampoline, selv om sikkert det også begynner å bli Harry etterhvert. April.
🙂78,0 kg

Tålmodighet er min beste venn !

Siden jeg er skråsikker på at man kommer mye lengre med positive føleser framfor å skremme seg til resultater - så skal jeg begynne dagen med å skryte litt av meg selv. For i går gjorde jeg flere "lure" ting: Først av alt drakk jeg masser med vann. Men det er kanskje nokså selvsagt. Så valgte jeg fisk til middag. Det føles bare SÅ mye bedre enn tunge kjøtt middager. Så var jeg på en liten shoppingrunde med mine to håpefulle i går ettermiddag. Vi skal i barnedåp på søndag, og det behøvdes litt oppgradering av sko og bunader. Dermed kom jeg over treningstøy på salg, Etirel overtrekksdress til mor ! Den var litt for tight over rumpa, men ikke f... heller om jeg kjøper ei som blir en halvmeter for lang i beina ! En må ha noe å jobbe mot !

Mitt beste sjakktrekk likevel var å melde meg på kurs i tennis ! Fikk et plutselig innfall og lyst til å gjøre noe nytt - lære noe. Selv om jeg er glad i å mosjonere og trene - så savner jeg å ha en aktivitet som man gleder seg til for aktivitetens skyld, og hvor man egentlig glemmer at man får mosjon i tillegg. Man er ikke for gammel til å lære noe nytt enda håper jeg !

Magemålet føles litt mindre i dag, og jeg vet at om jeg holder stram diett nå i tre dager så er jeg tilbake der jeg var igjen. Veier meg på torsdag tenker jeg ... huff, jeg gruer litt. Føler det har vært stillstands (jojo) fryktelig lenge nå, må se å komme meg tilbake til gamle takter ! Men jeg starter i allefall sommeren nesten 10 kilo lettere enn i fjor. Det er nesten vanskelig å tro nå når kiloene er blitt borte. Fordelen med å slanke seg langsomt er at man virkelig venner seg til den nye kroppen og vanskeligere vil akseptere at kiloene kommer på igjen - tror jeg da.

Nei, her må det jobbes litt også !

God tirsdag !

Emma66
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE❤️25. juni 2002
Jeg skal være positiv med deg. Eksperter sier jo at det hjelper! Du er så flink, og så lekker! Treningsbuksa kommer til å slenge rundt deg på no time!
ANNE
c.AuthorAlias Minelli😃25. juni 2002
Hei Emma!

Å, som jeg kjente meg igjen i det du skrev i går! Jeg hadde til og med skrevet en laaaang kommentar, men så skjedde det noe feil i lagringen og alt forsvant! Dermed ble det aldri noe av innlegget igjen...

Virkelig toppers dag du hadde i går, og hvilken strålende idé å melde seg på tenniskurs da! Du er da slettes ikke for gammel til å prøve noe nytt! Og helt enig, all aktivitet som ikke man tenker på som trening, er helt supert! Da klarer man kanskje å fortsette med det selv om man ikke slanker seg også!

Lykke til med neste veiing!

Klem fra Minelli
🐷78,0 kg

I dag var det bare grisen som passet ..

For det er nemlig hva jeg føler meg som ! Fatter ikke at det går an å være så udisiplinert og bevisstløs. På fredag var jeg dønn sliten når jeg kom hjem. Kjente stresset og mangel på søvn helt inn i ryggmargen og dermed så ble hele helga benyttet til å sose rundt uten den normale strukturen på dagene som jeg egentlig liker så godt. Hadde det enda vært godt å sise så mye, så feil og så ofte - så hadde det enda vært verdt det .. Men for det første så smaker det ikke lengre etter en stund - det ødelegger all apetitt på god mat - og man føler seg som en fullstappet knakkpølse etter kort tid.

Så nå er det full gass !!!! Ikke at jeg tror på julenissen og regner med å gå ned 5 kilo på de tre ukene jeg har igjen til ferien ... men jeg skal i allefall kvitte meg med overfloden fra forrige uke - og ikke minst skal jeg tilbake til mitt normale mønster igjen hvor det kjennes godt å spise ordentlige måltider til normale tider. Kort sagt lett og mett ! Tror det må bli slagordet mitt fremover. Jeg skal i allefall ikke reise sørover med knakkpølse følesen. Dessuten har jeg planer om å kjøpe bikini i uka her, og da må jeg ha innovermage !

God mandag !

Emma66
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias kine😄25. juni 2002
du har vært kjempetålmodig og flink. Jeg gir så fort opp hvis jeg ser at vekta står stilt, men du står på så bare det . GRALLA og lykke til med kjøp av bikini!!!
c.AuthorAlias Bitten😉24. juni 2002
Hei Emma :) Det er nå godt du har 3 uker igjen til å få vekk pølsefølelsen din då :) Eg er sååå enig i det du skriver, nett som eg skulle ha sagt det selv :)
Eg ønsker deg lykke til med bekinikjøpet, det skal eg vente med til i midten av august, så eg har noen uker mer enn deg til å være flink :) Du kan iallefall være stolt over at det er snart 10 kg. mindre Emma som skal avgårde iår :)
Eg har sett på noen forferdelige bilder fra ifjord....grøsser og skal ha tatt av 13,2 kg. til eg reiser....bare 2,4 kg. igjen :)
Du har vert flink, så stå på de siste 3 ukene, så smiler vekta til deg :) Vi er 70 talls nå, ikke lenger, aldri mer 80 talls, sant ?
Ønsker deg lykke til :)
Klems fra Bitten :)
Bilde
🙂78,0 kg

Henger i stroppen !

Det ble ei dårlig slankeuke. Må bare innrømme det overfor meg selv og andre. Men kanskje ikke så overraskende. Og mønsteret gjentar seg til det kjedsommelige: Når det blir travelt og stressende - da ryker alle gode rutiner og følelser. Egentlig skulle ikke jeg ha fokusert på slanking og mat, men stressmestring ! Jeg er nesten sikker på at om jeg greide noen måneder i trekk uten kjas, stress og mas - så ville resten gå av seg selv. Nesten da ....... hørtes kanskje litt enkelt ut ..

Men nå er det i allefall slutt. Skole, fotball, barnehage, speider og korps har hatt avslutning på rekke og rad. Og vi voksne følger opp så godt som råd er og springer fra det ene til det andre med grillpølser og engangsgrill i sekken. Og når fotball kampen er overstått så er det usikkert hvem som vant, knott svermen eller vi ?!?

Tre uker til etterlengtet ferie. Jeg burde bruke disse ukene godt til å kvitte meg med ytterliger et par kilo, det hadde gjort godt til bikini fasongen. Men det spørs, bursdag i helgen og barndåp neste helg - og sånn går no dagan !

Barnedåpen gleder meg meg forøvrig veldig til. Har fått låne bunad av min svigerinne og skal ha på meg det for første gang i mitt liv. Har lenge ønsket meg bunad, men det var disse pengene da ....

Nei, nå får jeg jobbe litt. Siste krampetrekning før to sårt tiltrengte fridager !

God Helg !

Emma66
🌙78,0 kg

Pussig !

- Før helgen var jeg 78 kilo, energisk og full av overskudd. Jeg følte meg nesten helslank og virkelig strålende. Så spiste jeg litt for mye på lørdag - ikke noe voldsomt, men akkurat i overkant av hva som er behagelig. Så ble søndagen noe kaotisk og masete av forskjellige årsaker. Så i dag mandag er jeg fremdeles 78 kilo, men føler meg alldeles ikke sylslank lenger - nærmest litt blubbete og ufix ..... Trøtt og uopplagt er jeg også.

Ja, ja - nok ett bevis på at psyken spiller utrolig stor rolle. Og som en trøst til meg selv så mener jeg å ha taket på å ta meg inn igjen nå. Har gjort det før liksom ! Forøvrig er dette mandag morra blues så det holder. Da jeg la meg i går kveld fikk jeg ikke sove for alle lappene på kjøleskapet som ikke lar meg glemme at absolutt hver kveld denne uka er belagt med sommeravslutninger i alle varianter. Grilling og pølser og ketchup i all slags vær .. Gubben er selfølgelig indisponibel med gyldig grunn hele uka, så jeg får hele stafetten alene. Desverre har jeg anlegg for å slite meg ut mest på å TENKE på alt jeg skal gjøre, når jeg først er igang så går det som oftest helt fint. At jeg aldri lærer !

Jeg burde kvitte meg med ett halvkilo til innen fredag. Det blir litt sånn terskel og endelig vekk fra 80 tallet. Vi får se hvordan det går etter alle pølsene. Dårlig med trim om dagen også, men jeg har funnet ut at det faktisk kompenserer seg selv om sommeren. Mindre TV titting og langt mer opp og ned og hit og dit ... Aldri så galt at det ikke er godt for noe !

Så blir det desverre mindre tid her inne. Alt av telefoni på privaten røyk i tordenværet forrige uke, så jeg er fullstendig offline utenom arbeidstid ... litt rart, og først nå har jeg oppdaget hvor avhengig jeg har blitt av denne kontakten med ommverdenen. Ikke bare slankere.com - men den er viktig nok. Slankingen fungere uten tvil best ved jevnlig kontakt her inne !

Vel, til tross for mandag : Vi får stå''n av !

Emma66
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille Trille😀18. juni 2002
Hallo!

Skjønner godt hvordan du har det. Synes selv jeg har vært 78 i en evighet nå. Opp og ned, det er jo deprimerende, men nå skal det 75 tallet dukke opp snart. Misunner deg ikke alle pølsekveldene, for jeg elsker pølser, så da hadde jeg nok fått problemer. Du får styre unna så gpdt du kan. Kalkunpølser er ganske gode, og ikke så usunne, så det er jo et alternativ.

Ellers høres det ut som en hektisk hverdag, og da går det flere kcal. En liten trøst.

Ha en fin uke!

c.AuthorAlias Minelli😃17. juni 2002
Hei Emma!

Vet du hva? Jeg vet akkurat hvordan du har det...det kunne nemlig vært meg som skrev ditt innlegg i dag, første delen av det. Jeg har ikke tall på antall ganger jeg har følt det på samme måten! Derfor har jeg laget visse "regler" for meg selv, så slipper jeg så veldig mange av "føle-meg-som-en-hvalross"-episodene i framtiden. Jeg vet at jeg f.eks. blir oppblåst i magen av poteter, og ikke bare kokte, neida, pommes frites, potetgull, bakte poteter og potetstappe. Det beste da er å la være å spise det, eller ihvertfall begrense det til et minimum dersom det finnes andre litt sunnere alternativ. Dessuten forsyner jeg meg konsekvent bare én gang av alt, og er man borte, så er det jo unektelig litt flaut å fylle tallerkenen til randen! Tips til grillingen kanskje? Det går fint an å la barna grille mest - og kjøpe "sunne" pølser!

Jeg er sikker på at du klarer deg fint gjennom uka, Emma. Bare ha "vil-ikke-mer-78" i bakhodet, så!

Klem fra Minelli
😊78,0 kg

Kun vektregistrering egentlig ..

Men må legge til at jeg er rimelig fornøyd da !

Emma66
😌78,5 kg

Sånn går no dagan !

- ikke mye progresjon å melde her fortiden. Men jeg forventer egentlig ikke så mye før vamen avtar. Det blir elendig med mosjon i disse dager, frister liksom ikke med hverken det ene eller det andre når gradestokken kryper over 25 grader både inne og ute .. dessuten så tenker jeg at dette ikke varer evig ! Det kommr dager etter dette ...

Det jeg er veldig fornøyd med er at jeg ikke bruker finværet som en unnskyldning til å tylle i meg allverdens brus, is og grisemat. Tidligere så har det vært standard at sommer og sol er likhetstengn med at ALT er lov. Premien for å holde ei stram linje er jo at man føler seg mye bedre i varmen uten tungfordøyelig mat som ligger som bly i magen.

Og etter som dagene går så finner man ut at farris/vann er bedre enn cola - og at det er utrolig mye god mat som også er lett og velsmakende. En utfordring det der.

Nei, jeg får nok jobbe litt også. Det går tregt om dagen, så jeg trenger den tiden jeg har til rådighet. Men først må jeg kontakte telenor og finne ut hvor det ble av summetonen min. Uværet igår ettermiddag har stukket av med all kommunikasjon med omverdenen på hjemmefronten. Kanskje jeg skal vente til høsten med å fikse det ? Litt deilig med stillheten også .....

God tirsdag !

Emma
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias april😉12. juni 2002
Ja varmen innbyr ikke akkurat til maratonøvelser, men jeg klarer liksom ikke å finne igjen den timen jeg klarte å rydde unna til trening nesten hver kveld hele vinteren.
Sommeren krever alt av oss, og hva er vel bedre enn en ny bikini som er for stor. Det eneste jeg kan komme på i farten må være en ny bikini som passer akkurat.
Men jeg kan tenke meg at med dine syferdigheter og spisskompetanse innen prydsøm er bikinien din faktisk enda flottere nå enn den var i utgangspunktet.

Du er flink som står på og ikke skeier helt ut i sommervarmen. Vannmelon smaker jo fantastisk i varmen og det må man vel kunne spise uante mengder av vil jeg tro.
For øvrig tror jeg det er viktig å unne seg litt is underveis, ellers kan man lett bli sur og tverr. Man blir nemlig veldig snill av mye is...tror jeg.
Skjønner på innleggene din at FatClub har vært diskutert, jeg har prøvd å få med meg noen episoder uten at jeg helt vet hvorfor, men det er litt artig da. Spesielt treneren synes jeg er usedavnlig sjarmerende og omgjengelig.......??!!!
Stå på Emma, hilsen fra April
c.AuthorAlias Kamilla11. juni 2002
Det blir litt for varmt, ja? Jeg kjenner jeg blir dorsk og dorm. Men heldigvis ikke sulten!

Og du har jaggu rett i at det er mye god mager mat. Uendelig mye faktisk.

Ha en fin slankeuke! Håper det ikke regner like mye på deg som på meg.

Hilsen Kamilla
c.AuthorAlias Minelli😉11. juni 2002
Hei Emma!

Jeg blir gjerne med i en slankere.com-film, ja! Hadde ikke det vært morsomt? Er sikker på at vi hadde gått Fat Club (serien på TV Norge...) en høy gang - og vært mye mer festlig!

Det er det som er så bra med sommeren, at man er fornøyd med mindre mat, så lenge man klarer å avstå fra en mengde fløteiser...oppdaget et sted i dag med ekte italiensk fløteis til 50 kr literen...klarte heldigvis å gå rett forbi den!

Vekta mi er heller ingenting å rope hurra for, så som en liten trøst, får vi glede oss over det vi har gått ned allerede! Mosjon, ja. Det får vi ta igjen når det passer seg sånn!

Ha en superduper slankeuke!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Minelli😉11. juni 2002
Hei Emma!

Jeg blir gjerne med i en slankere.com-film, ja! Hadde ikke det vært morsomt? Er sikker på at vi hadde gått Fat Club (serien på TV Norge...) en høy gang - og vært mye mer festlig!

Det er det som er så bra med sommeren, at man er fornøyd med mindre mat, så lenge man klarer å avstå fra en mengde fløteiser...oppdaget et sted i dag med ekte italiensk fløteis til 50 kr literen...klarte heldigvis å gå rett forbi den!

Vekta mi er heller ingenting å rope hurra for, så som en liten trøst, får vi glede oss over det vi har gått ned allerede! Mosjon, ja. Det får vi ta igjen når det passer seg sånn!

Ha en superduper slankeuke!

Klem fra Minelli
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.