← Alle dagbøker
diarist.Alias

Emma

49 år170 cm37 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start70,0 kg
Sist69,0 kg
Endring−1,0 kg
BMI nå23,9
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad🕰️ 1+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
30. april 20018. mai 2002
😃69,0 kg

Jeg er så flink :)

Siden sist jeg skrev har jeg vært flink. Jeg har spist sunn mat- ikke mye, frukt, drukket vann. Jeg har ikke spist smågodt, og det er jo helt utrolig. Har ikke veid meg for jeg regner med at det ikke vises noe på vekta enda, men jeg skal sikkert gjøre det i morgen. Føler at jeg har kommet litt i gang, og håper jeg klarer å fortsette.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset😌9. mai 2002
deilig med slike viljesterke dager, ikke sant? må bare håpe at det varer! får du lyst på is, gå på seven/eleven og kjøp deg en soft-is av yoghurt-is. sjokolade-varianten er himmelsk, og kun 3 % fett:)
hilsen Iset.
😃68,5 kg

Jeg prøver en gang til

Hei!
Nå har jeg vært borte lenge, og nå føler jeg at kanskje slanke dagboka kan hjelpe meg litt på vei..slik den gjorde i fjor :)

Jeg har gått opp litt, og innser nå at dette må det gjøres noe med. Jeg er ikke fornøyd med meg selv slik jeg er nå. Hvis jeg ikke gjør noe med dette å så blir det bare enda verre neste gang jeg vil prøve.

Her skal jeg hente inspirasjon fra dere andre, titte litt i deres bøker.. og få massssseeeee inspirasjon og gode ideer.

Må også si at det har blitt noen bra forandringer her på sidenm så lurt med de smileansiktene.

Ja, ja.. i da skal jeg begynne frokosten min med ett knekkebrød med magerost, en pære og ett glass skummet melk. Så skal jeg trene klokken 13.

Ha det fint alle sammen.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias amelia6. mai 2002
Heisann!
Tok bare en liten sving innom dagboka din. Haaper alt gaar bra-og at du er motivert for aa miste noen kilo til sommerern?!
Jeg vet at jeg er...
Lykke til!!
-a-
69,0 kg

ny start på uka

Nå er det mandag og det er nå det tore skal skje :) Har startet dagen fint. Vasket badet, støvsuget og tok oppvasken. Spiste et knekkebrød til frokost med magerost og agurk. Humøret er litt bedre og jeg har tenkt å komme meg til SATS. Håper bare jeg får med meg noen, for da er det mye enklere or morsommere!
69,0 kg

Uff!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, ja. Jeg må nesten skrive her i dag også, selv om jeg ikke har lyst. men jeg kan nesten ikke bare skrive her når jeg gjør det bra. Har spist og feitet meg opp hele helgen. Føler at lårene eser utover.

Jeg drømmer om å bli skikkelig tynn, slik jeg var før. Og da må jeg bare trene og trene. I morgen er jeg tilbake på SATS.
69,0 kg

motivasjon på bånn

Har kommet hjem etter å ha vært på skikurs denne uka. Der ble det mye unødvendig godte spising. Helt umulig å unngå det når vi er 6 stykker og bordet er pakket med mye godt. I tillegg syntes vi jo litt synd i oss selv som hadde blitt "tvunget" opp de store bakkene. Så nå føler jeg meg helt eksplosiv! Jeg sluttet også nettopp med p-pillen og vet ikke når jeg skal ha mensen igjen. hadde jeg visst at jeg skal ha mensen nå snart så kunne det også ha vært en grunn til at jeg føler meg så oppblåst.

Mandag skal jeg begynne med treningen igjen. Jeg er så redd for å bli feit!
68,0 kg

TRENING!

Hei!
Takk for beskjedene. Det er greit å høre hvilke erfaringer andre har fra disse kurene. Nei, jeg skal ikke prøve den kuren. Jeg vet jo innerst inne at det ikke blir bedre. Jeg vil heller være tynn lenge en bare en liten stund. Jeg satser heller på å trene og å kutte ut cola og godteri. Har vært flink trene denne uka. Jeg liker egentlig best å tene kondisjon, men i dag tenkte jeg å være skikkelig flink å dra først på en kondisjonstime også en styrketime. Det blir to timer trening. Hvis jeg klarer å få inn slike økter kanskje en gang i uken + 3 vanlinge timer med aeriobic eller step eller noe lignende så er jo det bra. Jeg har jo tidligere trent ca 4-5 ganger i uken, men synes det tar lang tid for at det blir noe resultater, så om jeg kanskje får inn en dobbeløkt så blir det bedre???

Uff, her ble det mye trening prat. men for meg så har trening mye å si for hvordan jeg føler meg. jeg har en liten "filosofi" og det er at så lenge jeg trener og gjør det jeg selv klarer, og er fornøyd med det....så spiller det ingen rolle hvor mye vekta veier, for da føler jeg meg i allefall fin!

Synes jeg har vært flink med spising. Prøver å spise sånn ca til samme tid hver dag, og jeg spiser sunt. drikker mye appelsin jus, slik at jeg ikke skal bli så fort sulten :)

Takk igjen for komentarene. de hjelper på!
Klem Emma
69,0 kg

spis sunt og legg på deg!

Hmmm. kjedelig i morges da jeg gikk på vekten, jeg har jo gått opp ett kilo! Enda jeg har vært flink til å spise sunt og til og med trent mandag og tirsdag. Har heller ikke spist noe godteri siden søndag, og det er nesten rekord.
Jeg er fornøyd over å ha kommet meg på trening for det er det å komme i gang som er verst, skal trene i kveld også. det som er så dumt er at jeg skal reise vekk neste uke og da blir det jo ikke noe SATS :( Det er dumt, men siden jeg skal gå på ski så hjelper veld det litt.
Jeg må klare å fortsette med sunn mat og trening, husker hvor deilig det var i fjor da jeg hadde gått ned ca 3 kilo. Følte meg så fin! Hvis jeg husker på dette hver gang så kanskje det hjelper meg litt.

Det var koslig å sjekke dagboka i dag. Hele fem beskjeder til meg. Tusen takk! Godt at det ikke er bare meg som er livredd for å bli sånn som mamma.

Er det foresten noen som har prøvd cambride kuren? Er nysgjerrig på hvordan den er, men det er vel kanskje litt drøyt å ta til den, eller??

Håper ellers at dere andre har det bra. Stå på, dette SKAL vi klare. Og da blir vi sååååå fine og :) etterpå!

Klem Emma
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7420. februar 2002
Er sååå enig med Maia. Å prøve alt annet enn sunn mat i moderate mengder og trening når man i utgangspunktet ikke sliter med medisinsk overvekt er å be om rot i forbrenningen for framtiden. Ingen slike kurer lærer deg å spise nok og riktig mat i forhold til aktivitetsnivået ditt (tvert imot) - og det er _akkurat det_ du trenger dersom du vil ha en kropp som holder seg slank og fast lenge. (Og jeg vet det av bitter erfaring.)
Du har jo vist at du klarer nedgangen fint - og klarer å holde den lenge. Du klarer nok de 2-4 kiloene på egen hånd, skal du se. Et godt tips for å stramme opp kroppen og forbrenne mer er å trene styrke. Det gir ikke store utslag på vekta (uskler er tunge), men det gir _veldig_ store utslag på holdning og målebånd. Dersom du orker mye trening så tren styrke 3 ggr i uka og utholdenhet 2-3 ggr. Dersom du ikke vil ha så mange treningsdager så er det best å trene styrke først (etter 5 min oppvarming), og så utholdenhet til sist. Dette skal være best både for opptrening av styrke og for forbrenning. Vidre skal du (når du trener styrke) ha så tunge vekter at du klarer 8-20 repitisjoner (minimum 8!). Dette vil gi deg mest utholdende styrke - og du unngår kulemuskler, men får sånne sexy, veltrente i stedet...
Jaja... dette ble en blanding av tips og skjennepreken. Du får ikke ta det ille opp da... jeg vil jo bare at du skal beholde forbrenningen din som den er, eller bedre. (Iallfall at du ikke forverrer den.)
Klem fra Cat.
c.AuthorAlias maia20. februar 2002
hei Emma.
Jaaa, jeg har prøvd Cambridgekuren - på sammen måte som jeg har prøvd Nutrilett pulver, øreakupunktur, fibertabletter, algetabletter, suco-bloc, epleeddikpiller, til og med kjevelås (etter en ulykke, men resultatet ble jo det samme.)
Jeg gikk ned i vekt hver gang. Fort gikk det også, særlig ettr pulverkur. Ulempen var bare at jeg gikk like fort opp igjen, fortere enn jeg klarte å mistevekt. Så mitt budskap er: Ikke kast bort penger på pulver, uansett hva det heter.
prøv å legge om kostholdet og tren ved siden av. Bruk tid på å gå ned. Da, og bare da, tror jeg det er mulighet for å holde den nye vekten. Lykke til. Hilsen maia
68,0 kg

trenger motivasjon

nå har jeg vært vekke fra slankeboka lenge og nå føler jeg at jeg må begynne å bli mer bevisst på hva jeg
pakker i meg, og da er dagboka veldig grei. den hjelper til med å holde motet oppe. den hjalp meg i allefall mye
sist jeg var aktiv med den.

det er lenge siden sist jeg har trent. mye har skjedd bla med skolen og ferier, så det er egentlig grunnen til
at jeg har kommet vekk fra den. i går kveld da jeg skulle legge meg så bestemmte jeg meg for at nå må
jeg gjøre noe. det har seg sånn at mamman min er tjukk og jeg er livredd for at jeg skal bli sånn som henne.
det høres sikkert teit ut, men det er sånn det er. så når folk sier jeg ligner på henne så blir jeg lei meg,
selv om de sier at mamman min var vakker da hun var ung. men, men..... sånn er det bare.

jeg er kjempe glad i god mat, og jeg elsker smågodt og cola. noen dager, spesielt før mensen så
kan jeg nesten gå berserk.
har bestandig sagt til meg selv at jeg skal passe på sånn at jeg ikke blir tjukk. og nå må jeg begynne.

frokosten i dag: knekkebrød m/ magerost og agurk

i første omgang så må kroppen stammes opp.

5 i heiagjengen
c.AuthorAlias vanja18. februar 2002
Jeg blir så glad når jeg ser at folk som deg får gnisten tilbake... *s* Det viser at det går ann å trekke seg unna slankingen en tid når man føler at den går ut over humøret og livsenergien, og allikevel komme sterkt tilbake! Det er slitsomt å slanke seg, og særlig hvis man vet at man har anlegg for å legge på seg... man føler av og til at det er liten vits i å slanke seg for det kommer så altfor fort tilbake...
JEg har det ofte sånn selv jaffal.
Men heldigvis har vi denne dagboka og her er det så mange som støtter opp om hverandre... noe som er helt topp!!
Vi bakker deg opp vi, og jeg vil ønske deg velkommen tilbake!

klem fra Vanja
c.AuthorAlias Ally18. februar 2002
Og en ting til - det er muligens som Beatmik antyder, at det er matvanene vi arver, og ikke overvekten. Dermed er det ingen grunn til at vi skal ende opp likedan som våre mødre. Pust.
c.AuthorAlias Ally18. februar 2002
Huff, må innrømme at jeg har det likedan - får panikk når folk sier jeg ligner på mamma. Det er én av grunnene til at jeg også er på skjerper'n nå.
Men mamma har aldri trent, så jeg har stor tro på å unngå å få hennes kropp dersom jeg gjør det! Vi velger selv hvordan vi vil se ut!

Stå på!
Ally
c.AuthorAlias Mumi18. februar 2002
Jeg er sikker på at du greier dette. Det er vanskelig når man iblandt blir overflommet av en enorm søt-trang, men jeg har blitt mye flinkere den siste måneden..og hvis JEG kan bli flinkere så kan du også det. I går spiste jeg masse mat, men det var sunn mat så det er ikke sååå falig. Vel, ville ihvertfall si takk for kommentaren, og at humor hjelper som regel på det meste. Lykke til!

Klem fra Mumi
c.AuthorAlias Beatmik18. februar 2002
Hei Emma!

Velkommen tilbake og takk for kommentar! Synes du virkelig at jeg er flink? Synes jeg strever og strever uten å komme til noe særlig resultat, men å gi opp nei - ikke TALE OM! Så fint at du vil skrive litt i dagboka di igjen. Du har helt rett, det hjelper å holde oversikten med å skrive ned her, og så motiverer det jo veldig med kommentarer og å lese andres bøker.

Jeg har også en overvektig mamma. Har hele livet strevd med for stor matlyst, tror jeg har lært å spise mye ganske tidlig. Var overvektig hele barndommen og ble mobbet for det. Men jeg klarte å snu da jeg var 13 år, slanket meg mange kilo og ble "normal". Men kroppsfikseringen har nok noen ganger tatt litt overhånd...Jeg vil jo heller ikke være tjukk! Jeg liker heller ikke når noen sammenligner meg med mamma...

Jeg har de siste par ukene sagt til meg selv at nå skal jeg røre på kroppen hver dag. Ser at du også har tenkt tanken om å komme i gang med trening. Har troen på at økt fettforbrenning hjelper på vekta! Håper du kommer godt igang, Emma, skal følge deg videre!

Beatmik
68,0 kg

Trenings fri.

I dag får jeg desverre ikke trent...men tror kanskje kroppen min kan trenge litt hvile. Det blir litt brått å trene hver dag når jeg ikke har trent i hele sommer. Men i morgen er jeg tilbake. Kan heller ikke ha lange opphold, for da blir det vanskelig å komme inn i rytmen igjen.

Frokost: Frokostblanding m/skummetmelk
Lunsj: to brødskiver med brunost
mellom: go morgen og et eple
Middag: Kylling og ris
68,0 kg

Verden er gaaaal!

Jeg er sikkert ikke den eneste her som er rystet etter å ha sett nyhetene fra USA... Det er helt villt!

Ja, ja.. måtte bare si det. Dagen i dag har vært fin. Har vært å trent og føler at jeg har klart å spise fornuftigt.
Frokost: Frokostblanding m/skummet melk
Lunsj: 2 brødskiver med brunost
Middag: Stekt egg på brød
Kveld: En melon youghurt

Dette er jeg fornøyd med, tilvanlig hadde jeg sikkert spist is, eller noe annet godt. Men jeg satser på at vekta kanskje blir litt mer vennlig med meg. I tillegg har jeg vært sprek, trente en time aerobic og kjente at jeg ble skikkelig sliten. Merker det på kroppen at det er ei stund siden sist jeg trente. Kroppen har ikke helt oppfattet at sommerferien er over :)

Håper dere andre har det fint.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tavannda12. september 2001
Tusen takk for det koselige innlegget i dagboken min! Ser ut som du hadde en skikkelig bra slankedag, jeg er også helt rystet over hva som har skjedd i USA, får det ikke ut av tankene og slanking blir liksom litt bagatellmessig, men jeg skal da fortsette, skal sjekke innom deg senere for å se hvordan det går, masse lykke til!
68,0 kg

I full gang..

Så er vi kommet til mandag og jeg er i full gang. Nå skal det bare spises sunt og nå skal det trenes.

hittil i dag har jeg spist:
Frokost: frokostblanding
Lunsj: Eple og en muffins :(
Middag: Nudler og et rundstykke

Akkurat nå pakker i meg druer, det er jo sunt..dessutten skal jeg trene om en time, så jeg orker ikke å spise noe stort. Ellers så renger jeg med at jeg spiser noe frukt eller grønnsaker til kvelds.

Skal som sagt også trene i kveld. Jeg gleder meg. Det er lenge siden jeg har trent aerobic, og som oftes blir jeg i veldig godt humør etterpå.

Ellers så takker jeg for kommentaren jeg fikk. Den cambridge kuren tror jeg ikke er noe for meg. Jeg var vel sikkert nedfor og desperat siden jeg vurderte den i går. Det er iallefall fint å få et svar på det. :)

Håper dere alle har det fint. Jeg skriver mer i morgen, tenker jeg kommer til å veie meg nærmere helga.

Klem Emma
68,0 kg

Nå er det alvor

Er det noen av dere som vet noe om cambride kuren? Hvordan er den, og hva går den ut på? Hvor får man kjøpt den, og er den dyr?

Nå begynner jeg 100%, så nå skal det bli slutt på syting. Fra nå av skal det trenes hver dag, og det skal spises sundt!
Etter mye sløving i helga, klaret jeg endelig å komme opp av sofaen og fikk tatt en 40 minutters joggetur. Deilig. Denne uka vet jeg at jeg kommer til å trene aerobic fordi jeg har avtalt med noen venner av meg. Det var det som var så fint i vår, og det var det som gjorde at jeg klarte å komme meg på treningene. jeg vet at når jeg har trent et par ganger er det mye lettere å fortsette med det også...
Nå er første målet mitt å komme meg ned til 66, så tror jeg at jeg kanskje skal prøve å ha 2 kilo som mål til gangen etter det. Noe jeg skal være flink til er å veie meg et par ganger i uken, da er det lettere å se når det går rett og når det går galt. Det hjalp også sist gang.
Håper dere andre har det bra. Jeg skal være flink til å skrive på denne siden, for jeg det gjør at jeg ikke "glemmer" at jeg slanker meg. Nå skal jeg se på sidene til dere andre, kanskje det står noe lurt der!
Takk for kommentaren(e) jeg har fått. De hjelper.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Linn9. september 2001
Hei på deg!
Jeg har bare såvidt vært borti cambridge kuren, men vil ikke anbefale slike veldig lavkalori dietter. fort ned i vekt, fort opp igjen. Jeg synes det er helt forferdelig smak, jeg har smakt flere typer både suppe og milkshake, æsj!

Spiser du alminnelig men mager mat er det mye lettere etterpå og fortsette med slik mat. det er hele livstilen som må endres.
Lykke til med å nå målet ditt! Klem fra Linn
67,5 kg

Nå må jeg skjerpe meg

Etter mye sløving, spising... så kommer resultatet. Og det er som forventet. Nå vet jeg at jeg må komme igang på et ordentlig vis. I dag er det lørdag, så jeg vil ikke påstå at dette er den beste dagen å komme igang. Jeg føler at motivasjonen begynner å sige tilbake, og jeg vet at jeg må jobbe hardt skal jeg få noen resultater. Kommer til å satse på å spise mere frukt og grønnsaker... men det viktigste av alt er at jeg må begynne å bevege meg mere. Studentlivet er ganske trøttende. Når jeg tenker på det så blir det jo enkelte dager hvor jeg bare går fra og til bilen. Det er tragisk, og jeg liker det ikke. Det er bare en ting å gjøre.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tavannda8. september 2001
Håper du klarer å få opp motivasjonen igjen, skal følge med deg, masse lykke til iallefall!
66,0 kg

HEI

Helgen gikk greit. Det ble ikke alt for store utskeielser.Spiste en godt godtepose på søndag... Og den var god! Har spist bra de siste dagene. Har ikke spiste meg kjempe mett. Noe som jeg av og til har en tildens til å gjøre.
Er det noen av dere der som spiser krom tabeletter? Jeg har begynnt med dem, men synes ikke de virker... Det er mulig det er fordi det nermer seg mensen, da er jeg alltid veldig godtesjuk. Men det kan hende jeg må holde på med dem ei lita stund før de har noe effekt.
Ellers så går vel ting egentlig greit. Er litt lei av det meste, skulle så gjerne ha hatt tilbake den motivasjonen jeg hadde for noen måneder siden. Får bare håpe at den kommer snart :)

Håper at alle dere andre der ute har det bra. Stå på!
Klem Emma.
66,0 kg

motivasjon...

Ja, siden det er lørdag i dag, så er det vel ikke akkurat den rette dagen til å spise bare sunn mat. Så for å være litt realistisk så satser jeg på dagen i morgen.
Var en liten tur på vekta i dag, og den var ikke blid. Den viste 67. Siden jeg får mensen over helga, så er det sikkert det som er grunnen.
Jeg sliter med motivasjonen, og jeg må ha tak i den snart.
På mandag skal jeg begynne å trene på sats igjen, satser på å få trent 3 ganger i uken i første omgang. Så får jeg se om jeg klarer å bli så sprek som jeg var tidlig i vår.
Noen sier at man klare å gå ned et kilo i uken.... hvordan klarer dere det? Hva spiser dere? Trener dere? Og hvilken trening er det dere holder på med?
I kveld skal jeg kose meg med reker..det er godt! Men så var det majonesen...

Håper at dere andre klarer dere fint. Takk for alle kommentarene, de hjelper faktisk med motivasjonen.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Linn2. september 2001
Hei på deg! Ja det var denne majonesen ja......Den skulle aldri eksistert......
Er man i 80-100 kilos klassen er det kanskje realistisk å gå ned 1 kilo i uka, i hvertfall ikke mer, det er ikke heldig. Men i "din" vektklasse er det kanskje litt mye med 1 kilo ned. Kanskje 0.5 ?
Stå på !Klem Linn
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.