← Alle dagbøker
Else
46 år174 cm107 innlegg
2002
0 følgere
Start115,3 kg
Sist89,2 kg
Endring−26,1 kg
BMI nå29,5
📉 Ned 20+ kg📓 100+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Litt ned igjen....
vekta sniker seg sakte og rolig ned igjen!!!
har bestilt boka til Lindberg, kokeboken.. Håpte å finne noen gode oppskrifter der!!!!
I dag er det jobbing i kveld. Skulle vel vasket litt hus også!!
I går var det skole og mest sånn slappe av dag!! Gjorde ikke så masse egentlig! Typen var trøtt og sovnet tidlig!!
Fikk jo SÅ masse tlf om leilighet, ikke en vi kunne reise å se på!!! Vi har 2 små søte puser som ingen vil ha i hus!!
Så lenge de ikke vil ha pusene, får de heller ikke husleie med Else!! Enkelt og greit!!!
Klem
Ned igjen!
litt ned igjen!!!! Prøver å sette meg inn i opplegget med lite karbohydrat!!! Vi prøver å ser hvordan det fungerer....
ELSE
teite vekt!!!!
Så lenge var Adam i paradis!!!
Det har blitt litt masse rar mat i helgen og i går!!!
Så det er vel ikke så rart!!
tror jeg skal begynne å drikke mer vann igjen!! I denne varmen, skjønner jeg jo at kroppen holder på det vannet den får...Særlig når den får så lite som den har fått med meg de siste dagene!!!!
i dag har jeg fri fra skolen og skal lese!! Så det passer bra å få i seg noen litter vann!!!!
ELSE!!
går i rykk og napp her!!!
Tar ikke det så tungt!!!
Var å shoppet litt i går!! Fikk meg masse nye klær med typen min!!!!!
fikk jo stipend akkurat og tidligere i sommer fikk jeg jo så masse igjen på skatten!!!Så det fortjener jeg!!! dessuten må jo alle ha noe å ha på seg!!! de jeg har er blitt så gamle og utslitt og mye av det er alt for stort!!!! Så i dag skal jeg ta en oppryddning i skapene våre!!! tror det blir en shoppingrunde til, tror typen trenger litt også!!!
Prøver å finne meg ei jakke, men alle jeg ser er sånne tjukke...Synest det er litt tidlig. Får se om jeg ser noe neste uke!!!
Else
23. august 2002
❤️88,8 kg<------ se da!!! Ikke noe mer fedme her nei!!!
gikk på vekta i går kveld også, den viste 100 g mer da. Jeg prøvde og prøvde, men fikk ikke lagt inn noe på dagboka mi!!!Så jeg gidde opp til slutt!!!!
Det var jo bra det løsnet litt nå da, begynte å bli kjedelig å gå på den vekta som aldri gikk nedover!!!
Vi har vært å sett på ny leilighet, men vi er ikke sikker på om vi skal flytte!!! Var i 2 etasje i et litt gammelt hus!!! det var 2 stuer og de var nydelige... og soverommet også!!! men kjøkkenet og badet var gamle og småe... og vaskemaskin var det i kjelleren!!!!
Så vi er litt usikre på det.... er jo ikke sikkert vi får den heller...
blir litt dyrere enn den vi har nå, + at vi må betale strømmen selv da!!!
Så slipper jo jeg å bytte buss når jeg skal på skolen hver dag, må jo vente i 20 min på neste buss begge veiene... Så det er en stund å vente!!! i tillegblir det korter for typen på jobb!!!!
trives utrolig godt her vi bor også da!!! Litt lite kanskje, men de er så utrolig snille og greie de vi bor med!!!!
Synest nesten det blir litt ekkelt å gå å si at vi skal flytte!!!
huff og huff!!!
ok! klem fra smilende og glad ELSe!!!!
-------------------------
Hei!!! klokken er nå kvart på 9 og jeg måtte bare på vekten.. den hadde gått fra 89.7 fra i dag tidlig til 88.8 i kveld....
og jeg vet hva det skyldes!!!
Jo, nå har skolen begynt og Else på gå 3 km frem og tilbake fra skolen til der jeg jobber.. Egentlig venter jeg 20 min. der på bussen til skolen, men som oftest gidder jeg ikke og går istedenfor!!!! Mye lurere!!! Hihi..
ser nå det!!!! Så nå lurer jeg på om jeg bare skal bo her, går det jo like fort utover høsten blir jeg jo snart tynn!!!!!! :)
Else!!!!

400 g fra målet mitt!!!!
ja, har ikke veid meg i dag for jeg spratt så fort opp og tok på meg klær og kom helt til frokosten før jeg tenkte på vekta, så da bare dropper jeg det....
Så det ser ut til at jeg manglet 400 g for å komme til overvekt på BMI!!! men jeg tar nå ikke det så tungt....
Jeg er veldig glad for tiden, begynner å bli litt glad i meg selv igjen!!! Har fått masse nye klær og mer skal det bli har jeg fått hørt!!! Tror kjæresten min kommer til å få shoppingdilla snart!!
Så jeg tar det som det kommer fremover!!! jeg prøver å spise små måltider og trene litt av og til!!!
Har kommet i et lite dilemma.. Sitter å vurderer om jeg skal melde meg på Sports club, og begynne å trene der.. eller om jeg skal kjøpe meg en sykkel og begynne å sykle litt...
Vi har en sykkel, men vi har snakket om å kjøpe en til, slik at vi kunne sykle i lag...
Vi går jo en del på roller blades og jeg tar jo sit-ups enten om morgenen eller om kvelden....
Blir litt dyrt på Sports club for 2 personer også...
Ikke så greit for fattig student... :(
jeg får se litt og tenke på det!!!
noe må jeg gjøre i hvertfall!!!
nei, nå må jeg ordne meg, skal på skolen snart!!
bye bye
Else

Stille på vekta!!!
ja, det var ikke mye futt i den i dag nei... Jeg håper på at jeg hadde gått ned og den står på sitt!!! :(
Jepp, men mensen er i vente og er like om hjørnet, så vi skylder på den og håper at vekten er litt snillere i morgen
I dag skal jeg en liten tur på skolen, hente stipend og diverse ting.. Bli med ei venninne å handle og etter på skal je og typen ut og handle noe til mamma''n og søsteren min. + at vi må handle mat også!!! Så i dag ser det ut til å bli hektisk altså!!! Får håpe jeg rekker alt.. Skulle nådd posten med ei pakke i kveld også, men tror ikke jeg rekker å pakke den så jeg får vente til i morgen med den!!!
Noen ganger hadde det vært kjekt å kunne bare plusse på noen timer på døgnet!!!! hele tiden noe en skulle ha gjort!!!!
Nå har jeg fått kjæresten min på gli, har begynt å tenke på å melde seg inn på Sports club sammen med meg!!! Så nå ser jeg et håp der fremme!!! Skulle bare jeg meldt meg inn, hadde det ikke blitt så masse trening!!! Ikke det at han trenger å gå ned i vekt!! men han kan trene og jeg kan rase villmann for å gå ned noen kilo!! :)
KOZ ELSE!!

Nesten for fint vær!!!!
ja, det var så varmt i går!!! Vi gikk tur, men måtte innom en kiosk og belønne seg selv med en saftis!!!!
Senere spilte vi volleyball og koste oss med kyllingwok med Sursøt saus!!!!
I dag har jeg ikke de helt store planene.. skal på jobb 4. men i morgen tror jeg det blir stress... huff... masse jeg skulle ha gjort!!!!
jepp jepp
kommer vel igjennom alt!!
ELSE!!

går litt tregt her....
Håpte jeg hadde gått ned litt mer, men sånn er nå livet av og til... Får ikke alt i pose og sekk..
Skal på jobb fra 10-18 idag.. I går kveld var det veldig stille, men i dag er det jo Lørdag.. Lørdag er det bestandig masse folk!!!
Gikk en halvtime på roller blades og spiste salat til middag..
Når jeg kom hjem i går kveld, fant typen noen pølser i frysen som han varmet...Luktet så godt!!! Så jeg krøp under dyna og dro dynen godt over nesen.. Ikke noe pølse på meg nei!!!
nei, jeg får se å gjøre noe før jeg drar på jobb.. Må ha litt frokost også!!
Else

Salat i 3 dager!! Else flink.. :)
Har fått typen inn på idéen om å prøve noe nytt til middag!!
Satt litt på internett i går og søkte etter noen gode salater!!
masse spennende..
Ble ikke Roller blades på meg i går, typen var ikke hjemme før halv 9, så måtte vi handle litt før butikken stengte!!
Skal prøve å få tid i kveld. Jeg er ferdig kl 9 i kveld, så da passer det fint å gå en 1/2 time på roller blades etterpå!!!
har ikke gått på vekten i dag, prøver å vente noen dager!!
Kanskje jeg venter til lørdag!! Får se hvor lenge den greier å stå der uten å friste meg til å gå oppå..
Må finne frem målebåndet mitt igjen også.. bruker å måle sånn ca 1 gang i mnd.. Konklusjonen er at: Else blir bare mindre og mindre!! ;) det er nå godt da!!! Blir spennende å se om målenen har gått ned denne siste mnd, for det har vekten liksom ikke.. Har bare hoppet opp og ned på 90 tallet!!
Vi får se!!!
Skal prøve å få tid til en liten gåtur til helgen!! Synest det er forferdelig kjedelig å gå alene, så jeg er avhengig av at kjæresten blir med!!! Så jeg må jo overtale han først!! Får se på Søndag! Lørdag blir det jobb fra 10-18 og middag etterpå!! Så da blir det vel bare innesitting!!
Nei, på tide å gjøre noe fornuftig i dag også!!!
ELSE!! :)

Ferie-oppgangen borte!!!!
ja, håpte å se 90 tallet i dag.. men vekten stoppet på 91 blank..
Nå vil jeg se 8 tallet snart!!!!
Har svirret rundt her på 90 tallet i lengre tid nå.. Målet mitt med 90.3 til den 21 August. Kan kanskje gå det!! Vi får håpe det!!!
Ellers prøver jeg å gå på roller blades de kveldene det er fint vær!!
Frokost:
2 knekkebrød med ost og Tomat
1 kopp kaffe
Middag har jeg ikke tenkt på ennå.. har lyst på ei ny kokebok med enkel og sunne retter...
Kjøpe litt skolebøker først!!!
Else!!!!

Kunne vært verre!!!!!
ja, trodde jeg hadde gått opp både 1 og 2 kilo!!!
Så får jeg bare begynne å se fremover mot jul.. det er liksom det som er det STORE hovedmålet mitt dette året...Håper å greie å gå ned 3 kg hver mnd.. eller mer da.. Sier bare ja takk til det!!!
Når jeg kommer til jul,har jeg kommet ned på 75-76 Kg...Da er det ikke langt til Else sitt endelige mål, BARE 5-6 kg til da.. Det må en vel greie.....
Da skal Else smile fra øre til øre da....
det er noen mnd dit..det er lov å drømme litt....:)
Føler meg veldig bra sånn som det er i dag også!! Har fått kjøpt meg nye klær i mindre str.... Det hjelper utrolig mye.. Skal se gjennom skapet nå en dag og bli kvitt noen gamle filler... Skulle bare laget et bål på plenen.. Hihi..
Aldri mer inn i de klærne..
Jeg håper jeg kan melde meg inn på Sports club i slutten av Aug. Får vel stipend når skolen begynner...
Er det noen som vet hva det koster på SATS??? for et år???
Nei, får vel finne seg litt frokost tror jeg!!
Klem ELSE!!

Tilbake i Stavanger!!
ja, nå var ferien over!!!
har ikke veid meg i dag!! Venter til I morgen.. Men jeg tror ikke jeg gått ned.. heller OPP!!
har blitt veldig masse brus den siste uken.. Men når en kommer hjem til Romsdalen og ser ei Ananasbrus fra Oskar Sylte.. Så kan en ikke si nei....
Ellers hadde vi kjempe vær, fikk badet og solet meg masse..
Skal sette i gang i dag igjen med mine gode vaner!!! Har byttet ut brusen med vann.. Kan jo bare lukke øynene og late som at det er Ananasbrus...
Glad vi ikke kjøpte med oss et lass med flasker!! Skal ha saltat til Middag!!
Skolen begynner neste uke.. blir masse den første tiden.. blir roligere i sept/Oktober..
Har tenkt å begynne på Sports Club SNART!!!
må barefå betalt noen regninger og se hvordan landet ligger etter ferien!!
ELSE!!

Pakking og masse å gjøre!!
vi skal reise hjem til foreldrene mine i morgen! Så i dag er det siste innspurt!!! Må handle en gave før jeg reiser, pakke ferdig og ryddet opp i rotet som er her før vi reiser!!
i går var jeg på jobb om kvelden, tok en liten halvtime på rollerblades etterpå. Skal prøve å få tid til det i dag også!!
Skal ha de med meg hjem i ferien, så jeg håper å få tid til litt der også!!!
Skal veie meg i morgen. Hjemme har vi sånn gammel vekt, så da gidder jeg ikke veie meg.. Blir bare kluss!!
Stikker vel innom i løpet av uken for å skrive litt og se hvordan det går med dere!!!
Else

Bowling i går!!! ned denne mnd: 3,7 Kg
Blir lite med trening for tiden, men bowling i går var gøy!! Litt for varmt, men jeg hadde lovet søsteren min en bowlingrunde før vi reiser hjem..Så vi måtte jo bare ta en tur!!
I dag tror jeg det blir en fisketur og rollerblades!!
Det blir det sikkert når vi kommer hjem også..har et par rollerblades som står der også..
blir litt trim i hvertfall
Skal melde meg inn på Sports Club når skolen begynner på igjen!! Håper å får tid til å trene en del..
Else!!

Vann er bra! Og ja, det er forferdelig varmt om dagen.. orker nesten ikke puste...
Takk for komentar på lørdag forresten. Jeg gir meg ikke før den buksa mi passer jeg, enkelt og greit.
Ønsker deg lykke til videre.
Jeg er ikke helt på talefot med vekten, jeg heller. Dvs. idag er den ok, men etter helgens utskrielser, var det ikke noe særlig å trakke oppå den, nei :)
Men vi klarer det!
Ha en fin dag :)