← Alle dagbøker
Elli
58 år171 cm14 innlegg
2001
0 følgere
Start89,0 kg
Sist83,6 kg
Endring−5,4 kg
BMI nå28,6
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 26. november 2001
83,6 kgDet var jammen godt.....
Kjære medslankere!!
Jeg er kjempeglad for jeg har gått ned ytterligere 600 gram. Jeg var veldig redd for å gå på vekten idag da jeg følte jeg ikke hadde vært særlig flink i helgen. Jeg har en ting for pizza - jeg klarer bare ikke styre meg.
Forrige gang jeg var inne og skreiv var på forrige torsdag. Jeg var ute på kvelden og spiste ost og kjeks. Vinene gikk inn og slankekure og vettet gikk ut. JEg tok meg til og med en røyk (uff, uff..) Det var faktisk litt greit å ta en røyk og samtidig kjenne at nei, dette vil jeg ikke holde på med. Det smaker vondt og jeg gikk rundt med røykeånde i lang tid etterpå. Det er helt sprøtt egentlig, med tanke på hvilken storrøyker jeg egentlig er.
Som dere ser er det lenge siden jeg har vært inne på sidene så nå vil jeg se hvordan det har gått med dere.
Nå må dere ha en kjempeflott slankeuke alle sammen!!
Klem fra meg.
22. november 2001
84,2 kgDet går likar no......
HEI ALLE SAMMEN!!!!!
Jeg har gått ned 600 gram siden mandag og livet er utrolig herlig. Jeg har idag hatt litt lite motstandskraft da jeg spiste fem halve rundstykker til middag. En tallerken tomatsuppe med egg og da FEM rundstykker. Det var skikkelig heste hunger.
Jeg skal på manuskveld idag og kommer da til å ta inn ca. Fire alkoholenheter trur eg. Nå følte jeg meg litt som Bridget Jones med en sprekk til middag og alkoholenheter til kvelds. Jeg tror kroppen min trenger det av og til.
Jeg har dessverre ikke fått være inne og kommentert dere, men jeg kommer sterkere tilbake i morgen. Tenkte jeg ville slenge meg litt da jeg sikkert blir litt sen i kveld og jeg skal tidlig på jobb igjen i morgen.
So long, until then babes!!!
Klem fra Elli
20. november 2001
84,8 kgJa så er det en ny uke
Jeg veide meg i går og vekten stoppet på 84,8. Gjett om jeg er fornøyd.
Jeg hadde en utskeielse på fredag, men fikk tatt meg fint inn igjen i helgen. Det som hjelper meg i nedgangen er treningen tror jeg. Jeg trener nesten fem dager hver uke og har gjort det ihvertfall de siste tre ukene. I går syklet jeg en mil og svømte 1000 meter. Det er bare så deilig å føle at ting og tang (Kommer ikke på en bedre betegnelse på alt som henger og slenger rundt om på kroppen min *s*) begynner å stramme seg opp. Idag hadde jeg tenkt meg på stram opp på sats men jeg må følge datteren min i vennegruppe i kveld.
Menyen min ble litt forskrudd idag for tenk mannen min hadde lagt nisten min i feil væske. Jeg har flere liggende, som jeg bruker litt om hverandre alt etter anledning. Tenk han klarte ikke holde styr på hvilken væske jeg skulle ha idag. NEsten skilsmissegrunn. Han henter seg inn igjen på at han smører niste til meg hver dag :-))))
Dere må alle ha en kjempeflott uke og takk for alle oppmuntringer fra dere når ting ikke går så på skinner.
Klem fra elli.
17. november 2001
85,2 kgUFF,UFF - Dette var ikke bra....
Hei alle flinke sjeler!!!
Kan dere bidra med litt motivasjon. Helst intravenøst er dere snille for jeg vil ha det kjapt.
Jeg hadde en sprekk igår. Jeg kom hjem trett, sliten og litt lei meg. Ting i løpet av dagen hadde ikke gått helt min vei, og da var jeg litt skuffet og trist når jeg kom hjem. Og Hva Gjør Jeg??? Jo jeg stapper meg full av pizza. Jeg sper på med litt salat med rømmedressing for å gjøre "sprekken" litt sunnere. En Lada er ikke en Merzedes selv om de hadde hatt samme motor.
Det verste er at i dag er jeg lei meg for at jeg sprakk på slankingen og ikke av samme grunner som jeg sprakk av igår. For idag er jeg kommet til at jeg ble i utgangspunktet lei meg og trist fordi jeg var sliten og trett etter en lang og strabasiøs uke. Ganske normalt egentlig.
Men til tross for min melankoli i dag så er jeg tilbake is sporet idag. Jeg har ikke spist noe usunt idag.
Frokost: 1 skive brød med ost og et klibrød med leverståhei.
Lunsj: 1 skive brød med skinke og ost og to mandariner.
Til middag har jeg planlagt lasagne og salat.
Jeg har ikke fått trent idag for jeg vil ha denne dagen til huslige gjøremål og prøver å ha en positiv innstilling til akkurat det. Klokken er 16.12 og jeg er enda ikke kommet igang med det, men jeg forteller meg selv at jeg skal få gjort det idag. Eviiig optimist *s*.
NÅ må jeg avslutte dette snikk snakket for jeg vil før husarbeidet surfe litt i deres dagbøker og hente litt inspirasjon, livsglede og motivasjon.
Ha en kjempefin helg fortsatt og grete koooooz deg på turen i helga.
Klem fra Elli.
14. november 2001
85,4 kgVær hilset.....
Vær hilset alle medslankere!
Jeg måtte bare inn og registrerer vekten min. Jeg er veldig leil meg for at jeg ike får skrytt litt av dere alle sammen, men jeg kommer sterkere tilbake. Jeg må bare fortelle at i dag har jeg fått to jobbtilbud, så jeg er egentlig litt høyt oppe idag.
Jeg kommer sterkere tilbake en annen dag. Nå må dere ha en kjempefin slankeuke.
Klem fra elli.
12. november 2001
85,6 kgJeg må bare skryte litt......
Hei alle glade mennesker!!
Jeg er ihverfall glad i dag. Jeg har hatt bursdagsfeiring med familien og klarte å styre unna kaker og andre ulumskheter. Jeg skeiet ut med en halv "sving" av en bolle med kanel i svingene. Marsipankake, sjokoladekjeks og andre gode ting satte jeg på bordet og bød mine gjester uten å smake selv. Å så godt det gjorde etterpå, men fy søren så lyst jeg hadde på det når de andre koste seg.
Jeg kunne nok ha tatt en bolle eller noe annet, men jeg var så redd for at hvis jeg først fikk smaken på det så ville det være veldig vanskelig å stå mot et stykke kake, en bolle til, osv.
Stort sett har jeg vært flink med kosten i helgen selv om jeg har hatt min mor på besøk. (Les hun er kokk) Det som er problemet med helgen er at det ikke blir så regelmessig spising. Dersom jeg går får lenge uten mat får jeg ne hestehunger som fører med seg "godtesyken". Den syken vil jeg helst unngå.
Kjære Minelli. Jeg var ute på lørdag og fulgte ditt glimrende eksempel. Jeg kjøpte meg en slankebukse. Det er en bukse som jeg synes er så utrolig fin, men som jeg ikke helt passer kan du si. Jeg tenkte at jeg kjøper den og den skal være fin til meg til sommeren. Ergo må jeg trene rumpa av meg bokstavelig talt.
I dag har menyen bestått av.
Frokost: 1 stk brød med leverpostei og agurk
Lunsj: 2 skiver brød med leverpostei og agurk
Mellommål.: 1 Pære
Middag: Gryterett med svin, salat og en skive brød.
Kveldsen kommer etterhvert.
Trening: Jeg har syklet på jobb, til byen og svømt 1000 meter og hjem igjen. Syklingen tilsvarer ca en mil.
Jeg ønsker dere en fortreffelig slankeuke alle sammen.
Klem fra meg.
10. november 2001
86,2 kgNå er det lørdag igjen....
Kjære dagbok og medslankere!
Det er så trist at jeg ikke får anledning til å være innom her hver dag. Jeg merker at jeg i det siste ikke har fått bruke disse sidene så aktivt som jeg burde for min motivasjon. Jeg har de siste dagene hatt det så travelt at jeg ikke har hatt tid til å være innom og legge inn innlegg.
Da vil sikkert noen av dere si. Det er snakk om prioritering, og det er akkurat det det er. Jeg må rydde plass i min hverdag.
Jeg har litt dårlig samvittighet idag for jeg fikk ikke trent (les orket ikke) slik jeg hadde planlagt igår. Da jeg våknet idag fikk jeg litt forklaring på mangelen på energi i går. Jeg er kjempesår i halsen og har en sexy whiskey stemme.
Jeg kom litt skeivt ut med kostholdet igår også. jeg forsov meg på morgenen og glemte å spise frokost når jeg kom på jobb. Derfor ble menyne min i går:
Lunsj: 1 skive brød med skinke og en pære
Middag: 150 gr Grandiosa og 2 ss lettrømme
Kvelds 1 Skive brød med skinke og to mandariner.
Min mor er på besøk ihelgen og vi skal feire bursdagen til datteren min, sammen med svigerfamilie. Matgilde de lux!!
Men jeg skal ikke sprekke, ikke sprekke, ikke sprekke!
Ha en suuuuper duuuper slankehelg alle sammen - godt å ha dere her.
Klem fra elli.
Åååå... Det er deilig med fri fra jobb......
Kjære alle sammen!
Jeg veide meg i går. Vekta stoppet på 86.2 kilo. Det er ned 2,8 kilo på ti dager. Gjett om jeg er fornøyd. Det er bare forbokstaven. Trall-la-la-la.
Det betyr at jeg har 6,2 kilo igjen til jul. Jeg har nemlig fått ny tidsregning. Jeg regner ikke lenger i dager, men kilo.
Jeg har hatt fri fra jobb idag og har stelt for datteren min. Hun har vært hjemme fra skolen for hun har hatt problemer med magen. Hun har faktisk hatt vondt i magen i seks dager, men det utartet seg til diare natt til i går. Det er ikke noe greit når barna er syke. Hun har ikke nedsatt allmenntilstand men får turvis vondt i magen. Hvis det ikke kommer seg får jeg gå til legen.
Nå sporet jeg litt av her, for det var ikke det jeg skulle fortelle. Det jeg skulle si var at jeg har to ganger denne uken bakt til familien min (Les: Lapper tirsdag og american cookies idag) og jeg smakte ikke på bakverket. Jeg er så imponert av meg selv. Hadde dette vært for noen uker siden hadde jeg bakt to porsjoner. En til meg og en til far og datter.
Menyen min begynner å bli litt kjedelig synes jeg så jeg har tenkt å gå litt inn på disse sidene og se hva dere andre spiser.
Klibrød er vel og bra, men det blir litt vel tørt med magerost. Jeg har fin anledning på jobb til å lage litt mer delikat lunsj enn tørre skiver med leverpostei. Jeg tror det er viktig for å ikke bli lei maten.
Jeg er imponert av dere andre. Jeg henter masse fra dere skjønner dere. Gode tips og råd i forhold til mat og trening og hvordan takle utskeielser. Takk for dette alle sammen!
Klem fra Elli.
Det går bedre og bedre dag for dag.......
Hei alle sammen!
Nå er ikke jeg Ny lenger! Jeg har nå holdt p åen uke. Hurra- ukesjubileum. Feire det som feires kan.
Jeg er kjempepfornøyd med vektnedgangen. Jeg veide meg i går , men fikk dessverre ikke tid til å skrive den inn i går. Så da måtte jeg gjøre det idag.
Jeg har fulgt mye det samme kostholdet hver dag. I går hadde jeg grønsaksuppe til middag og idag har jeg hatt svinesnitzel stekt i stekeovnen. Jeg har vanligvis en skive til kunsj og heller et mellommåltid med skive mellom lunsj og middag, men idag hadde jeg to skiver til lunsj. Er det kanskje litt mye? Jeg følte meg bare så innmari mett etter middagen idag. Middagen bestod av en potet, 100 gr svinesnitzel og grønnsakssalat. Det skulle ikke være så ille det??
Jeg håper dere får en fin uke og mange slankeønsker til dere alle.
Hilsen meg.
Litt utskeielse ble det i helgen.......
Ja, så var det søndag. Tusen takk for kjempekoselige kommentareri uken som gikk. Det har vært veldig inspirerende.
I går hadde jeg meg en liten utskeielse. Jeg hadde to pils og en kaffe med baileys. Vi var på besøk hos venner og ble servert deilig hjemmelaget Pizza. Det gikk veldig fint for jeg spiste bare et stykke med godt med salat intil.
En kan si at jeg byttet ut kveldsmåltidet med noe litt usunnere, men herre min å` godt det er.
Jeg fikk mensen i tilegg til at det er min første helg på slankekur. Større hindringer kan en ikke komme bort i. Tatt dette i betraktning vil jeg si at jeg har klarte den første helgen bra.
Litt skal en jo kose seg med, ikke sant?????
I dag har jeg sittet med pcèn i hele dag, men jeg har ikke fått vært inne på sidene før. Jeg har måttet jobbe med en utredning, som jeg egentlig skulle ha jobbet med forrige uke. Den skal nemlig legges frem i morgen på jobb. Jeg hadde liksom litt dårlig tid til å få gjort det forrige uke, for hvis jeg satte meg med pcèn ble det til at jeg gikk inn på disse sidene i steden for. Hmm Hmmm ......
Får trøste meg med at jeg har hatt en fin uke, selv om jeg måtte kaste bort en flott søndag på å jobbe istedenfor.
Uæ,Uæ.... veiedag i morgen!
Håper dere alle får en flott og inspirerende slankeuke
Klem fra meg :-))))))
Hjelp!!! Første helg på slankekur........
Ja nå er det helg og det kan bli litt skummelt. (uhuuuu)Helgene er forbundet med utskeielser på mange plan, men nå må jeg i hvertfall holde meg borte fra godterier.
Jeg veide meg idag og har gått ned 1,5 kg siden mandag og er kjempefornøyd med det:-))
Vi er invitert til venner på middag i helgen og det er alltid et pes når en er på slanking. Jeg gruer meg litt til akkurat det med maten. Jeg er inne i en fase hvor jeg er veldig redd for å sprekke for hvis jeg gjør det nå er jeg liksom ikke gått langt nok ned til å hente inn igjen motivasjonen.
Jeg sprekker ikke. Jeg sprekker ikke. Jeg sprekker ikke.
I dag har menyen min bestått av:
Frokost: 1 brødskive med gulost
Lunsj: 1 brødskive med gulost og druer
Mellom: i brødskive med gulost
Middag: laks med broccoli og gulrøtter
Jeg har syklet på jobb og til byen, og svømt 1000 meter. Nå er jeg helt pezzzzt.
Nå skal jeg sette meg ned i sofaen,nyte livet,slappe av og planlegge hva jeg skal gjøre resten av helgen.
Må dere alle ha en kjempefin slankehelg.
Klem fra meg :-)))
Har en tøff dag i dag...
Idag har vært en pyton dag rent slankemessig. Jeg har hatt en tung fornemmelse i kroppen i hele dag. Jeg syklet til byen og det føltes som jeg hadde bly i beina.
Jeg har hatt to dager denne uken der jeg ikke har kommet opp i 1000 kalorier og jeg lurer på om kroppen har kanskje fått en litt for brå overgang fra øreten tusen kalorier i helgen til under 1000 kalorier på mandag og tirsdag????
til tross for dette er motivasjonen på topp. Jeg prøvde en bukse som jeg for et år siden elsket å gå med. I dag var det heller en trang opplevelse. Den vil jeg inn igjen i.
Sosialt har dette vært en kjempekoselig dag. Jeg har vært sammen med kolleger på smykkekurs., hvor vi har lært å lage sølvsmykker. Det var kjempegøy.
Jeg har også deponert på en ny jakke idag. Det er kanskje litt tidlig å gi seg selv belønninger, men jeg gir meg selv premie for at jeg har satt igang. Har alltid et påskudd. :)
Håper dere alle får en fin slankedag.
Klem fra Elli
YES,YES.........
Jeg har veid meg idag og har ifølge vekten gått ned 1 kilo. (Jeg vet ikke helt om jeg kan stole hundre prosent på vekten for det virket mye på 2 dager??.) Men jeg velger å ta det positive resultatet og prise meg lykkelig.
Jeg føler jeg har vært flink i forhold til kosten. Idag var jeg på kurs med jobben og der ble det servert en kjøttrett, men de som ikke kunne ha dette måtte si fra så fikk en noe annet. Jeg gikk og sa fra at jeg gjerne ville ha en grønnsaksalat i stedet. Litt pinlig men jeg tenkte søren heller. Hadde det vært for en uke siden ville jeg ha funnet en eller annen unnskyldning for å spise en fet middag til lunsj.
Jeg har trent hver dag denne uken men med forskjellige aktiviteter. I går gikk jeg tur i 50 minutter og idag har jeg svømt 1000 meter. Det er deilig å svømme, men det kan bli litt kranglete i bassenget til tider. I dag var det en mann der som dessverre hadde kjøpt svømmebriller som ikke var gjennomsiktige. Han svømte på alle som var i bassenget.
Det er deilig å være i gang og det er absolutt inspirerende å lese innleggene på disse sidene.
Jeg må si at jeg tar litt av i forhold til trening, men det er faktisk etter at jeg sluttet å røyke. Mannen min lurer på om jeg er kommet i en tidlig 40års krise eller kanskje en forsinket 30- årskrise. Jeg ser ikke på det som en krise, men en mulighet. Jeg føler det bra og det er det viktigste.
Så er det på han igjen.............
Jeg ble opplyst av en venn om denne siden. Jeg har lenge tenkt på å enda en gang hive meg på et Libra eller Grethe Roede kurs. Det er dyrt og varer i en begrenset tid. Men det jeg har sett av disse sidene er kjempebra, og jeg håper at de kan gi meg motivasjon til å fortsette.
Jeg begynte egentlig i går med slankekuren og er egentlig kjempemotivert for å begynne et nytt og sunnere liv. Jeg sluttet å røyke for måned siden, etter å ha røykt i 21 år. Etter at jeg sluttet tok jeg av med spisingen, og har funnet ut at skal dette fortsette orker jeg ikke tenke på resultatet til slutt.
Jeg har min idealvekt på 72 kilo. Det betyr at jeg har 17 kilo som jeg ønsker å kvitte meg med innen neste sommer. Det ønsker jeg å gjøre ved å spise sundt og trene aktivt.
Jeg har satt meg som mål å komme ned til 80 kilo til jul. Dette kan være noe ambisiøst men jeg må ha noe å strekke meg etter.
I går besto min meny av:
Frokost:
1 brødskive med hvitost
5 fibertabletter
Lunsj:
1 eple
Mellommåltid
1 skive brød med hvitost
Middag
Entrecote
1 potet
løk og broccoli
salat
Kvelds:
1 skive brød med tomat
1 klibrød med tomat.
Jeg drakk ca to liter vann i løpet av dagen.
Jeg syklet til jobb og hjem som tilsvarer ca en mil og svømte 1000 meter. Det er kjempedeilig å kunne trene uten å bli stansen av lunger som føles som om det skjæres i dem. Det er virkelig å anbefale.
Jeg er litt redd for å ha gapt over for mye her og vil sette stor pris på tilbakemeldinger.
Du har vel ikke glemt oss her inne eller????? Jeg sitter klar til å motivere deg hver dag bare du skriver noen ord idagboken din. Selv om det kanskje ble mye sjokolade i julen er det mange av oss som sliter med det.
Motivasjonsvibber sendes zzzzzzzz fra Grete.
kan se i dagboken din at det er lenge siden du har vert inne
håper du fortsetter sammen med oss
så flott at du har sluttet å røyke. Står jammen respekt av at du i tilleg slanker deg. Flott Elli!!!!!!!!!!
Hilsen Bigg
det ser jo ut som du kan kose deg av og til uten at det synes på vekta!! Skjønner ikke hva jeg gjør galt - kan du sende meg noen gode vibber og slanketips :-))
Du er kjempeflink, stå på videre - nå får vi trent magen også... Hi Hi
Stoooor megaklem fra meg
Har ikke rørt meg en flekk, men det er selvforskyldt.
Du gir meg virkelig håp!
Du koser deg jo med litt utskeielser også.
Mitt problem i disse mørke kalde tider er at jeg ikke får i meg nok vetske, hvilket resulterer i hodepine og slapphet.
Syker meg opp til å trene nå, har kjøpt meg ny treningsbukse også...
Kos deg videre på nedover veien :-)
Klem Elle!
Gratulerer med flott vekt. Deilig å se en kan skeie litt ut uten at alt er ødelagt. Godt du stikker innom og motiverer. Det
er det absolutt behov til.
Mange slankeklemmer fra Grete.