← Alle dagbøker
diarist.Alias

Elli

58 år171 cm14 innlegg 2001 0 følgere

Start89,0 kg
Sist83,6 kg
Endring−5,4 kg
BMI nå28,6
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
29. oktober 200126. november 2001
83,6 kg

Det var jammen godt.....

Kjære medslankere!!

Jeg er kjempeglad for jeg har gått ned ytterligere 600 gram. Jeg var veldig redd for å gå på vekten idag da jeg følte jeg ikke hadde vært særlig flink i helgen. Jeg har en ting for pizza - jeg klarer bare ikke styre meg.
Forrige gang jeg var inne og skreiv var på forrige torsdag. Jeg var ute på kvelden og spiste ost og kjeks. Vinene gikk inn og slankekure og vettet gikk ut. JEg tok meg til og med en røyk (uff, uff..) Det var faktisk litt greit å ta en røyk og samtidig kjenne at nei, dette vil jeg ikke holde på med. Det smaker vondt og jeg gikk rundt med røykeånde i lang tid etterpå. Det er helt sprøtt egentlig, med tanke på hvilken storrøyker jeg egentlig er.
Som dere ser er det lenge siden jeg har vært inne på sidene så nå vil jeg se hvordan det har gått med dere.

Nå må dere ha en kjempeflott slankeuke alle sammen!!

Klem fra meg.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias grete8. januar 2002
HALLO ELLI HVOR BLIR DET AV DEG.

Du har vel ikke glemt oss her inne eller????? Jeg sitter klar til å motivere deg hver dag bare du skriver noen ord idagboken din. Selv om det kanskje ble mye sjokolade i julen er det mange av oss som sliter med det.

Motivasjonsvibber sendes zzzzzzzz fra Grete.
c.AuthorAlias BIGG6. januar 2002
Hei elli
kan se i dagboken din at det er lenge siden du har vert inne
håper du fortsetter sammen med oss
så flott at du har sluttet å røyke. Står jammen respekt av at du i tilleg slanker deg. Flott Elli!!!!!!!!!!
Hilsen Bigg
c.AuthorAlias Bonita28. november 2001
Hei på deg Elli,
det ser jo ut som du kan kose deg av og til uten at det synes på vekta!! Skjønner ikke hva jeg gjør galt - kan du sende meg noen gode vibber og slanketips :-))
Du er kjempeflink, stå på videre - nå får vi trent magen også... Hi Hi
Stoooor megaklem fra meg
c.AuthorAlias Elle27. november 2001
Jeg er bare såååååå misunnelig!!
Har ikke rørt meg en flekk, men det er selvforskyldt.
Du gir meg virkelig håp!
Du koser deg jo med litt utskeielser også.
Mitt problem i disse mørke kalde tider er at jeg ikke får i meg nok vetske, hvilket resulterer i hodepine og slapphet.
Syker meg opp til å trene nå, har kjøpt meg ny treningsbukse også...
Kos deg videre på nedover veien :-)
Klem Elle!
c.AuthorAlias grete26. november 2001
Hei Elli

Gratulerer med flott vekt. Deilig å se en kan skeie litt ut uten at alt er ødelagt. Godt du stikker innom og motiverer. Det
er det absolutt behov til.

Mange slankeklemmer fra Grete.
84,2 kg

Det går likar no......

HEI ALLE SAMMEN!!!!!

Jeg har gått ned 600 gram siden mandag og livet er utrolig herlig. Jeg har idag hatt litt lite motstandskraft da jeg spiste fem halve rundstykker til middag. En tallerken tomatsuppe med egg og da FEM rundstykker. Det var skikkelig heste hunger.

Jeg skal på manuskveld idag og kommer da til å ta inn ca. Fire alkoholenheter trur eg. Nå følte jeg meg litt som Bridget Jones med en sprekk til middag og alkoholenheter til kvelds. Jeg tror kroppen min trenger det av og til.

Jeg har dessverre ikke fått være inne og kommentert dere, men jeg kommer sterkere tilbake i morgen. Tenkte jeg ville slenge meg litt da jeg sikkert blir litt sen i kveld og jeg skal tidlig på jobb igjen i morgen.

So long, until then babes!!!
Klem fra Elli
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias grete22. november 2001
Heisan Elli

Det er rart hva vi regner som sprekk nå. Jeg spiste også litt mye til middag idag. Men tross alt er det snakk om mat og slett ikke den feteste. Likevel fordi det ikke er helt slik vi hadde tenkt regner vi det som en sprekk. En vil jo ha dager en spiser litt mer og dager en spiser litt mindre når en er komt imål. Kunsten er å ikke gi opp om en havner litt utpå.
Så Elli kooooos deg i kveld du (sammen med Bridget Jones) for det gode med dette er at det kommer en ny dag imorgen med blanke ark og fargestifter til. LYKKE TIL!!!!

Hilsen Grete.
84,8 kg

Ja så er det en ny uke

Jeg veide meg i går og vekten stoppet på 84,8. Gjett om jeg er fornøyd.
Jeg hadde en utskeielse på fredag, men fikk tatt meg fint inn igjen i helgen. Det som hjelper meg i nedgangen er treningen tror jeg. Jeg trener nesten fem dager hver uke og har gjort det ihvertfall de siste tre ukene. I går syklet jeg en mil og svømte 1000 meter. Det er bare så deilig å føle at ting og tang (Kommer ikke på en bedre betegnelse på alt som henger og slenger rundt om på kroppen min *s*) begynner å stramme seg opp. Idag hadde jeg tenkt meg på stram opp på sats men jeg må følge datteren min i vennegruppe i kveld.
Menyen min ble litt forskrudd idag for tenk mannen min hadde lagt nisten min i feil væske. Jeg har flere liggende, som jeg bruker litt om hverandre alt etter anledning. Tenk han klarte ikke holde styr på hvilken væske jeg skulle ha idag. NEsten skilsmissegrunn. Han henter seg inn igjen på at han smører niste til meg hver dag :-))))

Dere må alle ha en kjempeflott uke og takk for alle oppmuntringer fra dere når ting ikke går så på skinner.

Klem fra elli.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*21. november 2001
Hey!!
Så flott da!! At vekta spiller på lag med deg!! BRA!! Tror kanskje din vekt må ta seg en alvorsprat med min vekt,jeg*S* hi hi....SÅ flink du er å trene da?!*S* 5 dager i uka er jo dødsbra! Snill mann har du også! Jeg har IKKE hørt om mange av de som smører niste til sin kjære hver eneste dag!*S*

LYKKE TIL VIDERE ELLI!!!
Gøy å følge med deg!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias meiret21. november 2001
Hei og grattis med fin nedgang, du er jo skikkelig bra i farta, med over fire kilo på 3 uker, forresten ikke så rart, så flink som du er til å trene!
Hvis du fortsetter slik, så betyr en eventuell treghet i vektnedgang mindre, du vil sikkert se det på måla dine, hvis du bruker å måle deg. Grattis- klem fra meiret
c.AuthorAlias Bonita21. november 2001
Hei på deg Elli, og grattis med flott nedgang!!! (envy, envy..:-)
Med den treninga di må du passe på å få i deg nok kalorier!
Kan du forresten klone den mannen din, hi hi..
Turen igår var som balsam for sjelen, gjør det gjerne igjen..
Ha en super uke, snuppa,
glad i deg,
Klem fra Bonita :-))
c.AuthorAlias grete20. november 2001
Hei Elli

Synes du må strekke opp han der "typpen" din. Det er det minste
vi kan forlange at de holder styr på veskene våre....
Så flink du er til å trimme. Det imponerer meg virkelig. Jeg har komt litt bakpå jeg. MEN jeg gir ikke opp, jeg gir ikke opp.

Ønsker degen kjempefin slankeuke.
Mange klemmer fra Grete.
85,2 kg

UFF,UFF - Dette var ikke bra....

Hei alle flinke sjeler!!!

Kan dere bidra med litt motivasjon. Helst intravenøst er dere snille for jeg vil ha det kjapt.
Jeg hadde en sprekk igår. Jeg kom hjem trett, sliten og litt lei meg. Ting i løpet av dagen hadde ikke gått helt min vei, og da var jeg litt skuffet og trist når jeg kom hjem. Og Hva Gjør Jeg??? Jo jeg stapper meg full av pizza. Jeg sper på med litt salat med rømmedressing for å gjøre "sprekken" litt sunnere. En Lada er ikke en Merzedes selv om de hadde hatt samme motor.

Det verste er at i dag er jeg lei meg for at jeg sprakk på slankingen og ikke av samme grunner som jeg sprakk av igår. For idag er jeg kommet til at jeg ble i utgangspunktet lei meg og trist fordi jeg var sliten og trett etter en lang og strabasiøs uke. Ganske normalt egentlig.

Men til tross for min melankoli i dag så er jeg tilbake is sporet idag. Jeg har ikke spist noe usunt idag.
Frokost: 1 skive brød med ost og et klibrød med leverståhei.
Lunsj: 1 skive brød med skinke og ost og to mandariner.

Til middag har jeg planlagt lasagne og salat.

Jeg har ikke fått trent idag for jeg vil ha denne dagen til huslige gjøremål og prøver å ha en positiv innstilling til akkurat det. Klokken er 16.12 og jeg er enda ikke kommet igang med det, men jeg forteller meg selv at jeg skal få gjort det idag. Eviiig optimist *s*.

NÅ må jeg avslutte dette snikk snakket for jeg vil før husarbeidet surfe litt i deres dagbøker og hente litt inspirasjon, livsglede og motivasjon.

Ha en kjempefin helg fortsatt og grete koooooz deg på turen i helga.

Klem fra Elli.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*s*18. november 2001
Hey!
Litt motivasjon sier du?*S* ÅFF KÅRS!!
Jeg har alle typer...*fritt valg*,hi hi...
Men du? Helt ærlig nå...du vil dette her ikke sant? Du vil passe alle klærne du har lyst til? du vil sprade rundt på stranda med maaaange lange blikk etter deg? du vil føle deg vel med deg selv? du vil kunne skeie ut en gang i blant uten at det gjør noen verdens ting?....hihi...denne listen kan fortsette i det uendelige Elli!! Fordi at jeg TROR at du VIL!!!

Ok ...så spiste du pizza? Men hva så da? Gjort er gjort!*S*
Sett inn alle gir mot jul nå,så kan du være på 79,9 til julaften!!! JIPPIIII!!!

HEIA DEG!!!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Bonita17. november 2001
Hallo Elli, husk at dagen igår er dagen igår...
Sprekk på pizza, er det det verste da? Jeg har liggende en King Zize Toublerone som jeg bare døøøøør etter å stappe inn...
Men, jeg skal holde meg, og det skal du også resten av helgen (pyton med helger, hva???)
Sender deg litt motivasjon - just in case.. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Se det, fikk du tatt imot?
Kos deg masse med Lasagne - og ha en fortsatt strålende helg!!
Stoooor klem fra Bonita :-))))
85,4 kg

Vær hilset.....

Vær hilset alle medslankere!

Jeg måtte bare inn og registrerer vekten min. Jeg er veldig leil meg for at jeg ike får skrytt litt av dere alle sammen, men jeg kommer sterkere tilbake. Jeg må bare fortelle at i dag har jeg fått to jobbtilbud, så jeg er egentlig litt høyt oppe idag.

Jeg kommer sterkere tilbake en annen dag. Nå må dere ha en kjempefin slankeuke.
Klem fra elli.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elle16. november 2001
Oj, oj oj!!
Du er jo under meg...... Skal klippe av meg det lange håret mitt, må i hvert fall veie 300gr, fnis..
To jobbtilbud?? Heldiggris, hva søker du for type jobb?
Jeg søker som febrilsk, men finnes veldig lite der ute og mange om beinet. Digger jobben min, men pendler og det blir litt slitsomt i lengden.
Har du noen gode råd ang. søknader kanskje?? Du må jo virkelig ha teknikken inne! :-)
Ha en super helg, jeg er alene, for kjærsten reiser bort, og det betyr ingen til å passe på meg, men æsj, det går så bra så!

Kos fra elle
c.AuthorAlias grete14. november 2001
Hey Hey Elli

Gratulerer med jobbforslag. Ikke verst å kunne velge mellom flere jobber. Synes du er flink å oppmuntre oss her inne jeg.
Lykke til med valg av jobb.

Mange slankeklemmer fra Grete.
85,6 kg

Jeg må bare skryte litt......

Hei alle glade mennesker!!

Jeg er ihverfall glad i dag. Jeg har hatt bursdagsfeiring med familien og klarte å styre unna kaker og andre ulumskheter. Jeg skeiet ut med en halv "sving" av en bolle med kanel i svingene. Marsipankake, sjokoladekjeks og andre gode ting satte jeg på bordet og bød mine gjester uten å smake selv. Å så godt det gjorde etterpå, men fy søren så lyst jeg hadde på det når de andre koste seg.

Jeg kunne nok ha tatt en bolle eller noe annet, men jeg var så redd for at hvis jeg først fikk smaken på det så ville det være veldig vanskelig å stå mot et stykke kake, en bolle til, osv.

Stort sett har jeg vært flink med kosten i helgen selv om jeg har hatt min mor på besøk. (Les hun er kokk) Det som er problemet med helgen er at det ikke blir så regelmessig spising. Dersom jeg går får lenge uten mat får jeg ne hestehunger som fører med seg "godtesyken". Den syken vil jeg helst unngå.

Kjære Minelli. Jeg var ute på lørdag og fulgte ditt glimrende eksempel. Jeg kjøpte meg en slankebukse. Det er en bukse som jeg synes er så utrolig fin, men som jeg ikke helt passer kan du si. Jeg tenkte at jeg kjøper den og den skal være fin til meg til sommeren. Ergo må jeg trene rumpa av meg bokstavelig talt.

I dag har menyen bestått av.
Frokost: 1 stk brød med leverpostei og agurk
Lunsj: 2 skiver brød med leverpostei og agurk
Mellommål.: 1 Pære
Middag: Gryterett med svin, salat og en skive brød.
Kveldsen kommer etterhvert.

Trening: Jeg har syklet på jobb, til byen og svømt 1000 meter og hjem igjen. Syklingen tilsvarer ca en mil.

Jeg ønsker dere en fortreffelig slankeuke alle sammen.
Klem fra meg.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola13. november 2001
ÅÅÅÅÅÅ du var jo bare helt utrolig som ikke smakte på noenting i den bursdagen! Egentlig er jo det løsningen, en liten bolle har jo så lett for å dra med seg diverse andre ting...

Slankebukse er en god ide, ja! Men jeg trenger ikke kjøpe, har mange, forskjellige størrelser og alder(fnis)liggende i skapet, og jobber meg saaaakte igjennom dem!
Flink til å trimme du!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias Bonita13. november 2001
Hei på deg, Elli
Du er bare superflink!!!!! :-)))
Skal vedde for at den buksa di passer lenge før sommeren, med det tempoet du har satt opp..! Tror jammen jeg skal følge ditt eksempel på neste lønning..
Stå på videre, sammen er vi sterke!!!!
Glad i deg,
klem fra Bonita :-))
c.AuthorAlias skilpadda12. november 2001
Hei Elli! Gratulerer med flott nedgang i helga - og ekstra gratulerer med viljestyrken når det gjelder kaker! Det er ikke så lett å si nei når man er glad i kaker, og du har jammen vært flink - all mulig grunn til å være stolt av deg selv ja!

Flink til å trene er du også, så det er ikke rart vekta går ned. Slankebuksa kommer nok til å sitte som et skudd før sommeren, skal du se!

ha en fremdeles flott uke!
klem skilpadda
c.AuthorAlias grete12. november 2001
Heisann Elli

FY SØREN HVOR STOLT JEG ER AV DEG. Det er ikke lett å sitte å se at andre koser seg, men jeg er enig med deg: får en først smaken på det søte er det vanskelig å stå imot. Jeg må også tenke slik at jeg kan gjerne ta litt men da blir det vanskeligere.
Er helt imponert over hvor flink du er til å trene. Det blir nok ingen problem å få på seg den buksen hvis du fortsetter slik. Masse lykke til.

Ha en flott slanke og trim uke Elli.

Hilsen Grete.
c.AuthorAlias deprinette12. november 2001
Hei elli!!
Takk for koselig innlegg i dagboka mi...:) Syns det har vært en kjempe dag..håper inderlig målet med 70 nås i løpet av uka ja...
Men,det ser jo ut som du også gjør det bra...nedgang etter en feiring med masse godsaker!? Hørs kjempe bra ut...det burde du være stolt over...stå på videre!!
Klem deprinette
86,2 kg

Nå er det lørdag igjen....

Kjære dagbok og medslankere!

Det er så trist at jeg ikke får anledning til å være innom her hver dag. Jeg merker at jeg i det siste ikke har fått bruke disse sidene så aktivt som jeg burde for min motivasjon. Jeg har de siste dagene hatt det så travelt at jeg ikke har hatt tid til å være innom og legge inn innlegg.
Da vil sikkert noen av dere si. Det er snakk om prioritering, og det er akkurat det det er. Jeg må rydde plass i min hverdag.

Jeg har litt dårlig samvittighet idag for jeg fikk ikke trent (les orket ikke) slik jeg hadde planlagt igår. Da jeg våknet idag fikk jeg litt forklaring på mangelen på energi i går. Jeg er kjempesår i halsen og har en sexy whiskey stemme.

Jeg kom litt skeivt ut med kostholdet igår også. jeg forsov meg på morgenen og glemte å spise frokost når jeg kom på jobb. Derfor ble menyne min i går:

Lunsj: 1 skive brød med skinke og en pære
Middag: 150 gr Grandiosa og 2 ss lettrømme
Kvelds 1 Skive brød med skinke og to mandariner.

Min mor er på besøk ihelgen og vi skal feire bursdagen til datteren min, sammen med svigerfamilie. Matgilde de lux!!
Men jeg skal ikke sprekke, ikke sprekke, ikke sprekke!

Ha en suuuuper duuuper slankehelg alle sammen - godt å ha dere her.

Klem fra elli.

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Beatmik10. november 2001
Hei elli!

Takk for oppmuntrende kommentar, den gjør at jeg føler meg velkommen her, rett og slett. Ble glad for de positive ordene, og inspirert til å jobbe videre! Det betyr mye.

Lørdagskvelden er her, med ungenes lørdagsgodt veltende utover stuebordet. Jeg skal ikke ha noe nei, jeg har spist wok-grønnsaker med reker - mmmmh! Jeg tar ny vektkontroll mandag morgen. Det har gått fint hittil.

Det er nok noe i det du sier at det er lurt å stikke innom denne nettsiden kanskje hver dag, i hvert fall nokså ofte. På den måten holder vi motivasjonen på topp, vi hjelper hverandre med støttende ord og leser om andre med problemer en kjenner igjen. Når en har det travelt, tusen ting å tenke på, er trøtt og sliten, da er det vanskelig å fokusere på målet. Problemet mitt er når jeg skal slappe av. Da vil jeg kose meg med noe godt å spise. Er det mulig å slappe fullstendig av uten å tenke på mat? Kanskje etterhvert?

Håper dere får en fin bursdagsfeiring i helgen - gratulerer med dagen! Kos deg med maten, det som er viktigst er at du "tar deg inn igjen" dagen etter. Takk igjen for fin kommentar.

Vennlig hilsen Beatmik
c.AuthorAlias Minelli10. november 2001
Hei, hei Elli!

Jeg står nesten alltid tidlig opp. 9 er jo nesten sent for meg når jeg vanligvis står opp 05.30 vet du! Litt morgenfugl, ja.

Ikke vær lei deg for at du ikke kommer innom her så ofte du egentlig ønsker. Det er jo tross alt viktig å leve, ikke la livet styres av en PC. Vi har alle perioder som er så hektiske at vi ikke har tid til å være her inne så mye vi egentlig vil, eller så kan motivasjonen være så bra at man rett og slett ikke føler behovet for det hver dag. Men, jeg må innrømme at jeg får angst når jeg ikke kommer inn på siden selv!

Ikke morsomt med etegilder. Bare sørg for å ikke være så veldig sulten før maten serveres, så går det nok bra!

Ha en kjempefin helg, elli!

Klem fra Minelli

c.AuthorAlias grete10. november 2001
Hei whisky dronningen.

Takker for innlegg i dagboken min. Du det er veeeeldig godt med artistokk intil pilskoteletter. Det er absolutt å anbefale.
DU får hilse din mor og si at hun er på slanking denne helgen, slik at du ikke sprekker, ikke sprekker, ikke sprekker.

Så må du hilse datteren din, og gi henne en skikkelig god bursdagsklem fra meg. Du må jo nesten feire bursdagen hennes. Det er jo bare en gang i året, så da må det være lov å kose seg.

Ønsker deg en god slankehelg, og god bedring med hals og stemme.
Hilsen Grete, den fohenværende fete.
86,2 kg

Åååå... Det er deilig med fri fra jobb......

Kjære alle sammen!

Jeg veide meg i går. Vekta stoppet på 86.2 kilo. Det er ned 2,8 kilo på ti dager. Gjett om jeg er fornøyd. Det er bare forbokstaven. Trall-la-la-la.

Det betyr at jeg har 6,2 kilo igjen til jul. Jeg har nemlig fått ny tidsregning. Jeg regner ikke lenger i dager, men kilo.

Jeg har hatt fri fra jobb idag og har stelt for datteren min. Hun har vært hjemme fra skolen for hun har hatt problemer med magen. Hun har faktisk hatt vondt i magen i seks dager, men det utartet seg til diare natt til i går. Det er ikke noe greit når barna er syke. Hun har ikke nedsatt allmenntilstand men får turvis vondt i magen. Hvis det ikke kommer seg får jeg gå til legen.
Nå sporet jeg litt av her, for det var ikke det jeg skulle fortelle. Det jeg skulle si var at jeg har to ganger denne uken bakt til familien min (Les: Lapper tirsdag og american cookies idag) og jeg smakte ikke på bakverket. Jeg er så imponert av meg selv. Hadde dette vært for noen uker siden hadde jeg bakt to porsjoner. En til meg og en til far og datter.

Menyen min begynner å bli litt kjedelig synes jeg så jeg har tenkt å gå litt inn på disse sidene og se hva dere andre spiser.

Klibrød er vel og bra, men det blir litt vel tørt med magerost. Jeg har fin anledning på jobb til å lage litt mer delikat lunsj enn tørre skiver med leverpostei. Jeg tror det er viktig for å ikke bli lei maten.

Jeg er imponert av dere andre. Jeg henter masse fra dere skjønner dere. Gode tips og råd i forhold til mat og trening og hvordan takle utskeielser. Takk for dette alle sammen!

Klem fra Elli.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH8. november 2001
Hei Elli!

Gratulerer såååå masse med kjempe bra vekt nedgang! Utrolig bra! Dette klarer du jo kjempe bra!

Enig med deg at maten kan bli litt kjedelig når man slanker seg, men kli brød er veldig bra. Men jeg skal innrømme det at man blir sikkelig lei av det også, orker ikke syntes av dem lenger faktisk! hi hi

Men så flink du var som klarte og holde deg unna bakverket da! Kjempe stolt av deg!

Stå på du som du gjør så klarer du målet ditt før jul!

God kveld klem fra Rikke
c.AuthorAlias grete8. november 2001
Hei Elli

Trist å høre at datteren din var syk. Håper hun blir fort frisk i igjenn, og at dere slipper å gå til legen. Du får gi henne en "godbedringklem" fra meg.

Imponert over husmortendensene dine og over at du ikke smaker. Jeg kjemper imot når jeg lager mat til mannen min, for da er jeg vant til å smake masse masse når jeg smaker til maten.

Gratulerer med flott vektnedgang. Sant det er herlig å få resultat for det en gjør. Da vet vi at vi er på rett veg.
Tror du når målet ditt før jul jeg.

Maaaange stooore slankeklemmer fra Grete.
c.AuthorAlias Afrodite8. november 2001
Hei Elli!

Ja i dag ble det den store vaskedagen, hadde full guff på radion og dansa rundt her jeg også - er så kjempefornøyd med å få vaska og rydda litt (er det kjedligste jeg vet skjønner du). Får nesten vann i munnen av å høre om dine cookies, må si du er dyktig som ikke en gang smakte............

Sist jeg var på slankern gikk det mye på klibrød, nå spiser jeg mye knekkebrød, synes det er bedre, dessuten spiser jeg havregrøt hvis jeg er hjemme til lunch, da med strøsukketer og kanel og kanskje noen eplebiter - kjempe godt synes jeg!!! Viktig å variere kosten så man ikke blir så matlei!

Lykke til videre, jeg heier på deg
Klem fra Afrodite som har 7 kilo igjen til jul :-)
c.AuthorAlias Bonita8. november 2001
Hei på deg, Elli!!
Så flink du er både til å slanke deg og til å bake!!! Lær meg litt, da :-)))
Ja, heretter får vi regne tiden i kilo, jeg har 6.3 igjen til jul - førstemann...?
Stå på, kos deg masse, tren godt, og vær god og snill - er ikke det oppskriften, da? :-)
Stor klem fra Bonita
c.AuthorAlias Elisabeth8. november 2001
Hei Elli,gratulerer med vektnedgang :) Det er like deilig hver gang,ikke sant? :) Jeg spiser også masse klibrød,hmm..jeg spiser mye av alt for tiden. Er helt enig med deg om at det er masse inspirasjon å hente herfra. Et lite tips ang. klibrød kan jo være å supplere med det,det er mye bra fiber å få i seg der. Ønsker deg lykke til videre og kos deg på fridagen din :)
86,8 kg

Det går bedre og bedre dag for dag.......

Hei alle sammen!

Nå er ikke jeg Ny lenger! Jeg har nå holdt p åen uke. Hurra- ukesjubileum. Feire det som feires kan.

Jeg er kjempepfornøyd med vektnedgangen. Jeg veide meg i går , men fikk dessverre ikke tid til å skrive den inn i går. Så da måtte jeg gjøre det idag.

Jeg har fulgt mye det samme kostholdet hver dag. I går hadde jeg grønsaksuppe til middag og idag har jeg hatt svinesnitzel stekt i stekeovnen. Jeg har vanligvis en skive til kunsj og heller et mellommåltid med skive mellom lunsj og middag, men idag hadde jeg to skiver til lunsj. Er det kanskje litt mye? Jeg følte meg bare så innmari mett etter middagen idag. Middagen bestod av en potet, 100 gr svinesnitzel og grønnsakssalat. Det skulle ikke være så ille det??

Jeg håper dere får en fin uke og mange slankeønsker til dere alle.

Hilsen meg.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bonita7. november 2001
Mornings, Elli!!
Grattis med "ikke-nybegynner-status" :-)))
Nå er du så godt igang, at nå er jeg sikker på at du kommer til å nå alle dine mål!!
Pass nå på å få i deg nok kalorier, da...
Dette skal vi klare sammen, Elli, og da gleder jeg meg til neste sommer - stranda kommer til å bli utrygg!!
God klem fra Bonita
c.AuthorAlias grete6. november 2001
Hei Elli
Takk for koslig kommentar i dagboka mi.
Gratulerer med nedgang på vekta.
Det er viktig at du ikke spiser for lite slik at du kommer på sparepluss. Du er jo så flink å trene og da trenger kroppen mer mat. Det er jo hva du spiser som er det viktige.

Stå på. Så lenge du er så positiv, når du målet ditt. Dessuten er det godt mulig du hadde lagt på deg det du tar av hvis du ikke var bevisst på kosthold. Det er jo det alla nykommere innen ikke røykere sliter med.

En stooooor slankeklem fra Grete.
c.AuthorAlias skilpadda6. november 2001
Hei Elli! :-) Gratulerer med en-ukes veteranstatus og fin vektnedgang! To skiver til lunsj er slett ikke for mye, hvis de ikke er kjempetykke med veldig masse pålegg på da. Og middagen din høres fin ut, du bør i hvert fall ikke spise mindre enn du gjør nå. Grønnsaksuppe til middag kan faktisk være litt i minste laget, det er lurt å få i seg litt proteiner også - kanskje et hardkokt egg eller to oppi suppa, eller litt kjøtt eller noen biter lett kjøttpølse?

Lykke til videre, du har fått en flott start nå, så da er det bare å fortsette! :-) Du hadde 80 som mål til jul, hadde du ikke? Det går nok fint, det - 1 kilo i uka så er du der! Blir ikke det deilig?

klem fra skilpadda
87,5 kg

Litt utskeielse ble det i helgen.......


Ja, så var det søndag. Tusen takk for kjempekoselige kommentareri uken som gikk. Det har vært veldig inspirerende.

I går hadde jeg meg en liten utskeielse. Jeg hadde to pils og en kaffe med baileys. Vi var på besøk hos venner og ble servert deilig hjemmelaget Pizza. Det gikk veldig fint for jeg spiste bare et stykke med godt med salat intil.

En kan si at jeg byttet ut kveldsmåltidet med noe litt usunnere, men herre min å` godt det er.

Jeg fikk mensen i tilegg til at det er min første helg på slankekur. Større hindringer kan en ikke komme bort i. Tatt dette i betraktning vil jeg si at jeg har klarte den første helgen bra.
Litt skal en jo kose seg med, ikke sant?????

I dag har jeg sittet med pcèn i hele dag, men jeg har ikke fått vært inne på sidene før. Jeg har måttet jobbe med en utredning, som jeg egentlig skulle ha jobbet med forrige uke. Den skal nemlig legges frem i morgen på jobb. Jeg hadde liksom litt dårlig tid til å få gjort det forrige uke, for hvis jeg satte meg med pcèn ble det til at jeg gikk inn på disse sidene i steden for. Hmm Hmmm ......

Får trøste meg med at jeg har hatt en fin uke, selv om jeg måtte kaste bort en flott søndag på å jobbe istedenfor.

Uæ,Uæ.... veiedag i morgen!

Håper dere alle får en flott og inspirerende slankeuke

Klem fra meg :-))))))
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bonita5. november 2001
Er det ikke deilig med litt Baileys?? Vi har godt av det av og til, vet du.
Du har jo vært flink ellers, da. Stå på videre!
Klem fra Bonita :-)
c.AuthorAlias Minelli4. november 2001
Hei Elli...Minelli i kortform jo!

Tusen takk for gratulasjoner! Jeg måtte jo skryte litt av meg selv i dag, selv om jeg pleier jo å skryte mest av andre!

Synes ikke den utskeielsen din i går var så ille, jeg. Nesten som min faktisk, og det går bra det, så lenge man spiser sunt tidligere på dagen.

Mensen er aldri morsom. Sørg for å drikke mye vann hver dag, så "skyller" den fortere igjennom. Det virket i alle fall positivt på meg sist gang!

Ha en fin-fin søndagskveld!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias RH4. november 2001
Hei på deg Elli!

Mensen er ikke noe morro nei, fikk den selv i dag. Men vi kan jo trøste oss med at hvis ikke vekten er snill mot oss i morgen så kommer det et lite hopp nedover når den dumme mensen er over.

Man skal kunne kose seg litt innimellom, det viktigste er at man ikke da propper innpå med alt mulig. Kose seg heller over en bedre middag eller ett glass vin eller 2. Regner med at du skjønner hva jeg mener, alt med måte liksom.

Håper du ikke må jobbe deg ihjel i dag da, og at du får slappet av litt også!

Ha en super duper slankedag i dag iallefall!

Masse gode klemmer fra Rikke
87,5 kg

Hjelp!!! Første helg på slankekur........

Ja nå er det helg og det kan bli litt skummelt. (uhuuuu)Helgene er forbundet med utskeielser på mange plan, men nå må jeg i hvertfall holde meg borte fra godterier.

Jeg veide meg idag og har gått ned 1,5 kg siden mandag og er kjempefornøyd med det:-))

Vi er invitert til venner på middag i helgen og det er alltid et pes når en er på slanking. Jeg gruer meg litt til akkurat det med maten. Jeg er inne i en fase hvor jeg er veldig redd for å sprekke for hvis jeg gjør det nå er jeg liksom ikke gått langt nok ned til å hente inn igjen motivasjonen.

Jeg sprekker ikke. Jeg sprekker ikke. Jeg sprekker ikke.

I dag har menyen min bestått av:
Frokost: 1 brødskive med gulost
Lunsj: 1 brødskive med gulost og druer
Mellom: i brødskive med gulost
Middag: laks med broccoli og gulrøtter

Jeg har syklet på jobb og til byen, og svømt 1000 meter. Nå er jeg helt pezzzzt.

Nå skal jeg sette meg ned i sofaen,nyte livet,slappe av og planlegge hva jeg skal gjøre resten av helgen.

Må dere alle ha en kjempefin slankehelg.
Klem fra meg :-)))
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bonita3. november 2001
Du sprekker ikke! Du sprekker ikke! Du sprekker ikke!
Selvfølgelig ikke, Elli, du er altfor motivert for det..
Se til å få i deg nok kalorier, bare ikke For mange :-)
Du er flink, du skal bli slank, bare tenk på dette når maten serveres ikveld, så skal du se det går så bra, så.
Koz deg masse,
klem fra Bonita
c.AuthorAlias Viola2. november 2001
Flott, Elli! 1 1/2 kg siden mandag er kjempebra!
Jo takk, de der helgene er ikke greie. Men som du sier det: Vi sprekker ikke, vi sprekker ikke, vi sprekker ikke, vi sprekker ikke, vi spr...osv. Nyttig med litt selvsuggesjon, det hjelper!
God slankehelg!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias meiret2. november 2001
Hei, og gratulerer med kjempefin start! Jeg vet ikke hvordan du fungerer, men prøv å ikke få dårlig samvittighet av å spise, da sprekker du kanskje til gangs, istedenfor å bare glippe litt. Når du er på middagsbesøk er cluet å forsyne seg godt av grønnsakene, for det fyller godt opp, både i magen og på tallerkenen. Da vises det ikke så godt at du gjerne vil spise lite(det er rart, men når man forteller folk at man er på slankekur, så er det nesten som om de prøver å få deg til å spise mer...)Drikk mye vann og belønn deg selv med litt dessert! God slankehelg, du kommer sikkert gjennom med flagget til topps!
Klem fra meiret
c.AuthorAlias kosebamsen2. november 2001
Hei Elli! Takk for fine ord. Det å få oppmuntring fra andre vil for meg være avgjørende i kampen mot kiloene!
lykke til videre!
c.AuthorAlias Grete2. november 2001
Hei Elli

Helt imponerende. Er det ikke en deilig motivasjon å gå fra BMI
kommentar fet til overvektig. Det må være kjempeherlig. Synes du er veldig flink.
Ha en deilig helg med sunn mat og sunn samvittighet. Vennefest klarer du flott.

Hilsen Grete.
c.AuthorAlias emilie2. november 2001
heisann!!!
gratulerer med vektnedgangen!!
dette ser jo ut til å gå bra. helgen blir en utfordring og det er jo alltid ekkelt første gangen. er jo litt uvant å slanke seg i helgene, men dette greier du nok bra.
fortsett å spis slik som du gjør så kommer du garantert til å nå målet ditt.
ha en flott helg, og husk at det er lov til å kose seg litt da..:-)
stor klem fra emilie!!
88,0 kg

Har en tøff dag i dag...

Idag har vært en pyton dag rent slankemessig. Jeg har hatt en tung fornemmelse i kroppen i hele dag. Jeg syklet til byen og det føltes som jeg hadde bly i beina.

Jeg har hatt to dager denne uken der jeg ikke har kommet opp i 1000 kalorier og jeg lurer på om kroppen har kanskje fått en litt for brå overgang fra øreten tusen kalorier i helgen til under 1000 kalorier på mandag og tirsdag????

til tross for dette er motivasjonen på topp. Jeg prøvde en bukse som jeg for et år siden elsket å gå med. I dag var det heller en trang opplevelse. Den vil jeg inn igjen i.

Sosialt har dette vært en kjempekoselig dag. Jeg har vært sammen med kolleger på smykkekurs., hvor vi har lært å lage sølvsmykker. Det var kjempegøy.

Jeg har også deponert på en ny jakke idag. Det er kanskje litt tidlig å gi seg selv belønninger, men jeg gir meg selv premie for at jeg har satt igang. Har alltid et påskudd. :)

Håper dere alle får en fin slankedag.
Klem fra Elli
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias grete2. november 2001
Hei Elli

Stå på. Det er klart det er nå i starten det er lett å gi opp på tunge dager. Det er så lite resultat å miste enda.
Sant det er litt artig at når en velger riktig mat er det plutselig vanskelig å komme opp i nok kalorier. Den er liksom ny.
Samtidig er det når en begynner å telle kalorier en forstår hvorfor en ser ut som en gjør. Det er utrolig hvor mye kalorier det er i enkelte oster for eksempel og det er jo noe en kanskje har brukt mengder av.

Jeg synes du er kjempeflink, og fortjener absolutt ny jakke!! Om ikke slankingen har gitt de helt store resultater enda er du på veg og så har du jo vært så utrolig flink med røyken. Dessuten har du nok motivert andre til å få opp øynene.

Lykkke til
Hilsen Grete.
c.AuthorAlias Bonita2. november 2001
Bare kjøp den jakken - du får nok brukt den etter hvert, he-he...
Det er viktig å belønne seg selv, selv om det er litt på forskudd, ikke sant?
Du har vært kjempeflink, og så er du jo utrolig med den sykkelen din :-)))
Stå på videre, sammen skal vi klare dette, bare tenk så deilig det blir i bikini på stranda neste sommer...
Klem og motivasjon fra meg til deg
Bonita
c.AuthorAlias emilie1. november 2001
heisann,heisann!!!
kjenner meg igjen med det å ha noen tunge dager. Det er veldig slitsomt, men det gjelder å holdet motet oppe. synes du godt kan belønne deg med den jakka jeg. Synes du er flink jeg!
lykke til videre.
klem emilie!!
88,0 kg

YES,YES.........

Jeg har veid meg idag og har ifølge vekten gått ned 1 kilo. (Jeg vet ikke helt om jeg kan stole hundre prosent på vekten for det virket mye på 2 dager??.) Men jeg velger å ta det positive resultatet og prise meg lykkelig.

Jeg føler jeg har vært flink i forhold til kosten. Idag var jeg på kurs med jobben og der ble det servert en kjøttrett, men de som ikke kunne ha dette måtte si fra så fikk en noe annet. Jeg gikk og sa fra at jeg gjerne ville ha en grønnsaksalat i stedet. Litt pinlig men jeg tenkte søren heller. Hadde det vært for en uke siden ville jeg ha funnet en eller annen unnskyldning for å spise en fet middag til lunsj.

Jeg har trent hver dag denne uken men med forskjellige aktiviteter. I går gikk jeg tur i 50 minutter og idag har jeg svømt 1000 meter. Det er deilig å svømme, men det kan bli litt kranglete i bassenget til tider. I dag var det en mann der som dessverre hadde kjøpt svømmebriller som ikke var gjennomsiktige. Han svømte på alle som var i bassenget.

Det er deilig å være i gang og det er absolutt inspirerende å lese innleggene på disse sidene.


Jeg må si at jeg tar litt av i forhold til trening, men det er faktisk etter at jeg sluttet å røyke. Mannen min lurer på om jeg er kommet i en tidlig 40års krise eller kanskje en forsinket 30- årskrise. Jeg ser ikke på det som en krise, men en mulighet. Jeg føler det bra og det er det viktigste.

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bonita31. oktober 2001
Flottings, Elli!!!
Dette har jo virkelig tatt av! Fortsett sånn så skal du se du når målene dine fortere enn du aner :-)))
Sender deg mer motivasjon og masse slankevibber ~~~~~~~~~~~~~~~
Svømming er deilig, ikke sant??
Stå på videre, klem fra Bonita
c.AuthorAlias grete31. oktober 2001
Hei Elli

Du er kjempesprek. Ikke bry deg med mannen. Han er bare frustrert for at du ikke tar ut all den nye energien på han.
Imponert over hvor flink du er å trimme. Stå på. Sist jeg gikk på Grete Rode var det først når jeg kom igang med trimmingen det gikk jevnt nedover.

Takk for oppmuntrende kommentar.

Hilsen Grete.
89,0 kg

Så er det på han igjen.............

Jeg ble opplyst av en venn om denne siden. Jeg har lenge tenkt på å enda en gang hive meg på et Libra eller Grethe Roede kurs. Det er dyrt og varer i en begrenset tid. Men det jeg har sett av disse sidene er kjempebra, og jeg håper at de kan gi meg motivasjon til å fortsette.

Jeg begynte egentlig i går med slankekuren og er egentlig kjempemotivert for å begynne et nytt og sunnere liv. Jeg sluttet å røyke for måned siden, etter å ha røykt i 21 år. Etter at jeg sluttet tok jeg av med spisingen, og har funnet ut at skal dette fortsette orker jeg ikke tenke på resultatet til slutt.

Jeg har min idealvekt på 72 kilo. Det betyr at jeg har 17 kilo som jeg ønsker å kvitte meg med innen neste sommer. Det ønsker jeg å gjøre ved å spise sundt og trene aktivt.

Jeg har satt meg som mål å komme ned til 80 kilo til jul. Dette kan være noe ambisiøst men jeg må ha noe å strekke meg etter.

I går besto min meny av:
Frokost:
1 brødskive med hvitost
5 fibertabletter

Lunsj:
1 eple

Mellommåltid
1 skive brød med hvitost

Middag
Entrecote
1 potet
løk og broccoli
salat

Kvelds:
1 skive brød med tomat
1 klibrød med tomat.

Jeg drakk ca to liter vann i løpet av dagen.

Jeg syklet til jobb og hjem som tilsvarer ca en mil og svømte 1000 meter. Det er kjempedeilig å kunne trene uten å bli stansen av lunger som føles som om det skjæres i dem. Det er virkelig å anbefale.

Jeg er litt redd for å ha gapt over for mye her og vil sette stor pris på tilbakemeldinger.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elle31. oktober 2001
Takk for interessen Elli!
Du har virkelig tatt tak i dette med maten, kjempeflott.
At du har sluttet å røyke er suuupert! Bare skadelig det der.
Jeg vil også ned til 70 something og du kommer ikke til å ha noen vanskeligheter med å klare det til sommeren!
Har prøvd masser av kurs og slankekurer, men det finnes ikke noen vidunderkurer som holder oppe forbrenningen enn sunn mat og trening, det er slik kroppen funker, ingen sulting eller beinhard trening så man brenner seg helt ut. Been there done that!
Håper vi kan hjelpe hverandre, tror alle andre er sååå trøtt på mitt vekthysteri...
For man blir jo litt hekta da, og jeg klarer knapt å snakke om noe annet i redsel om at jeg skal sprekke...
ha en superduper dag!
kos
c.AuthorAlias Viola30. oktober 2001
ÅÅÅÅ så flink du er som har sluttet å røyke! Tenker på det samme, men mangler motivasjon, rart egentlig, for det er flere gode grunner for å slutte enn for å fortsette...
Det kan faktisk godt hende at du kan gå ned 9 kilo til jul. Man går jo ofte ned ganske raskt i begynnelsen. Og jeg synes du har en kjempefin menyliste. Inspirert av Libra/Grete Roede? (Kjenner til begge, gammel hobbyslanker som jeg er!)
Lykke til, dette klarer du! Her er det mye støtte å få, og det hjelper!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias grete30. oktober 2001
hei Elli
Jeg synes du er kjempesprek. Det er tøft å både slanke seg og og slutte å røyke samtidig. Jeg har akkurat funnet siden og er fortsatt på det stadiet hvor jeg jobber med motivasjonen til i det hele tatt og klare å komme igang. Men jeg tror disse sidene kan hjelpe. Tror du klarer målet ditt siden du er så godt igang. Lykke til.
c.AuthorAlias Oriane30. oktober 2001
Heisann Elli!

17 kilo til sommern, det er neppe noe problem! Syns du spiser fornuftig, bortsett fra at lunsjen din muligens var vel mager...?
Syns du er tøff som slutta å røyke. Grunnen til at man ofte legger på seg da er at man forbrenner ca 10 kcal ved hver sigarett og om du røyker 20 dagen så..vel det er 200 kcal det, som man må forbrenne på annet vis!
Jeg har heller ikke gått på kurs, men tatt gjort dette selv. Disse sidene er flotte! Bruk dem mye og aktivt da får du den støtten og motivasjonen du trenger!!

Lykke til!

hilsen fra Oriane
c.AuthorAlias Bonita30. oktober 2001
Hei, Elli!
Jeg er også ny her i dagboka, og gleder meg til å ta fatt på et nytt og bedre liv!!
Vi får følge med hverandre nedover i kg. og oppmuntre hverandre så godt vi kan.
Stå på, dette skal vi klare!!!!
Klem fra Bonita
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.