← Alle dagbøker
diarist.Alias

Elisabeth

52 år161 cm123 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start132,0 kg
Sist64,4 kg
Endring−67,6 kg
BMI nå24,8
📉 Ned 30+ kg📓 100+ innlegg🔥 7 dager på rad🕰️ 1+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
30. januar 20016. juli 2002
😃64,4 kg

Sommer og slanking er topp! :)

Hei alle mine slankevenner! :)

Her er jeg med rapport en dag for sent. Husket å veie meg igår,men rakk ikke å komme inn hit..Har det ganske hektisk for tiden,men jeg stortrives og vekten synker fortsatt. Nå kan det vel jammen ikke være lenge før jeg når normalvekt?!?

Synes det er topp å slanke seg for tiden,jeg storkoser meg med mine nye matvaner og føler ikke at jeg forsaker noe som helst.
Moderasjon er vel det nye ordet jeg har oppdaget,det går an å kose seg innimellom bare man husket at kakestykke nummer 2 faktisk ikke smaker like godt som det første for man er jo så mett da!

Må innrømme at jeg gruer meg litt til jeg kommer dit at jeg ikke skal ned i vekt mer,men stabilisere..det kan jeg ingenting om! Jeg regner med at jeg gir meg når jeg når 60. Trener jo mye så endel muskler er det jo også blitt.

Ellers håper jeg dere alle koser dere i sommervarmen,prøver så godt jeg kan innimellom all jobbingen jeg også. Det er hyggelig med masse besøk av familie og venner,grilling og selskapeligheter må man absolutt ikke forsake selv om man slanker seg.

Om 2 timer er jeg på vei til Tyskland og blir borte på seminar fram til fredag kveld,så da regner jeg med at jeg veier meg og oppdaterer lørdag morgen og da håper jeg at jeg har klart det magiske;normalvekt! :))

God helg og god sommer alle sammen :)

Motivasjonsklem fra Elisabeth.
13 i heiagjengen
c.AuthorAlias bidronninga😊24. september 2002
Jøss helt imponert jeg....skal ned masse jeg og lurer på å spørre deg om noe....hvordan blir kroppen etter å ha gått ned så mye?tar huden seg inn er redd for å måtte brette løshuden oppi buksene :-) er litt redd for at jeg kommer til å se helt jævlig ut det er mye som er løst allerede...
c.AuthorAlias Vår4. september 2002
ELISABETH, HVOR ER DU? Gi et livstegn, da vel!

Klem fra Vår
c.AuthorAlias karine😄3. september 2002
GRATULERE.
dU HAR VIRKELIG HVERT FLINK.
HILSEN KARINE,SOM PRØVER Å BLI LIKE FLINK.
c.AuthorAlias Ally16. juli 2002
Det er så kult at du synes det er bare gøy nå, når det er så lite igjen! Jeg har også ti kilo å ta av, men synes det virker uoverkommelig! Det sier litt om innstilling... Leter fremdeles etter nøkkelen til helse og vekttap oppe i hodet mitt, i div. helseteorier, og i kjøleskapet. Aner ikke hva jeg skal spise.

The search continues...

Kanskje kjøpe ergometersykkel?!?

God sommer, godt å høre at du har det bra!

Ally
c.AuthorAlias Afrodite😃10. juli 2002
*G*R*A*T*U*L*E*R*E* så mye med NORMALVEKT!!!! Du er fantastisk flink Elisabeth, håper du har det flott i Tyskland og at du får en stor koslig overraskelse når du kommer hjem å leser at du faktisk har klart målet ditt allerede........

Sommer klemmer fra Afrodite
Bilde
c.AuthorAlias Aasalill😊9. juli 2002
Dette er jo helt utrolig!!! Du er jo en super-duper-slanker!!! Må nesten ta meg tid til å lese igjennom hvordan du har klart dette...

Ellers har jeg tenkt til å holde slanke-konkuranse for oss på 60-tallet.
Jeg foreslår veiedag på torsdager fremover...

Noen som er med?

Slankeklem Aasalill! =)
c.AuthorAlias tutu❤️8. juli 2002
Heisann

Kan ikke si annet enn WOOOOW. Du er mega flink.

Håper du har /får det fint i Tyskland.
Klemmer fra Trude
c.AuthorAlias Mulle8. juli 2002
Go girl!!! Har ikke ord for hvor fantastisk du er! Måtte sjekke deg først etter langt fravær her inne.. Også så godt å "høre" peppen i stemmen din! Knallbra Elisabeth!!! Du nevnte for noen innlegg at du skulle ha med "hodet" i slankingen, og det tror jeg du klarer når du har gleden inne i deg over det du har prestert, og gleden over livet. Flott er det. Takk skal du ha!
c.AuthorAlias Caroline7. juli 2002
Wow, du er virkelig flink. Jeg er på en liten motivasjons runde nå jeg, og jeg ser at det virkelig går an. Takk!!:)

Som du vel har merket selv etter hvert er du nå normalvekt! For en følelse du må ha nå, den vil jeg også nå:)

Kjempe bra jobbet- du kan virkelig være stolt av deg selv!!

Klemmer Carro
c.AuthorAlias Bitten😊7. juli 2002
Hei Elisabeth :) Ja, her sitter du på seminar i Tyskland og drømmer om NORMALVEKT, mens vi andre ser at du allerede er der :) Du er bare helt kjempeflinke, tatt så enormt av, og med en fart fortere enn lynets :)
Gratulasjonsklemmer fra Bitten :)
Må flagge for deg nå :)
Bilde
c.AuthorAlias Ronja😊7. juli 2002
GRATULERER så mye med normalvekt:) Applaus til deg for det:) bare synd du ikke fikk det med deg sist:) Håper du får en fin reise:)
klem Ronja
Bilde
c.AuthorAlias LilleMeg😄7. juli 2002
Gratulerer med NORMALVEKT!!!!!!!!!!!! :)
Kos deg på seminar!
*klem* fra LilleMeg
c.AuthorAlias Keyz6. juli 2002
Du har allerede klart normalvekt! Gratulerer! :o) Om noen fortjener det, så er det jammen du! Ha en fin ferie - kos deg!

Sommerklem fra Keyz
😌65,9 kg

Hei alle sammen! :) Veiedag igjen!

Kjære venner,jeg føler virkelig at jeg svikter dere nå. Har det så fryktelig travelt om dagen og makter bare ikke å følge opp med den oppmuntringen jeg føler dere fortjener. Vit hvertfall at jeg leser dagbøkene deres innimellom,- gleder meg med dere som får det til og føler med dere som sliter!

Jeg håper hvertfall at jeg kan spre bittelitt oppmuntring ved å oppdatere dagboken min ver fredag.

Minus nesten 2 kilo denne uken også gitt! :) Hva jeg gjør spurte Bitten,og svaret er kanskje: Jeg er konsekvent! :)
Har bestemt meg for å bli ferdig nå og jeg tillater ikke meg selv dårlige unskyldninger for å skeie ut. Jeg spiser sunt,minimalt med brød og masse,masse salater med tunfisk,pasta,mengder med grønnsaker,frukt og bær. Rett og slett fråtser i disse matvarene!

Jeg har også kuttet drastisk ned på brusdrikking. Har vært i Sverige og handlet cola light på boks og tillater meg selv en slik boks om dagen,men ikke som tørstedrikk!
Har også økt vanndrikkingen til over 3 liter om dagen og det merkes på både kropp og sjel. Anbefales! :)

Ellers er det vel en ting man bare ikke kommer utenom og det er trening. For de av dere som sliter med treningsmotivasjon; 60 små minutter om dagen er IKKE mye! Tenk på alt vi kan sløse bort en time på iblant;dårlige tvserier og sløving i sofaen!
Jeg trener nå kun 1 time spinning om dagen,men den timen bruker jeg effektivt! Spinner så svetten renner og det føles herlig etterpå! Ikke er jeg utslitt heller,men føler meg deilig sliten og opplagt.Jeg merker at dette er kjempeeffektivt og at det øker forbrenningen utover dagen.
Men som sagt,det er viktig å være bestemt,det er ingenting annet en sykdom som hindrer meg i å trimme den ene timen.

Ellers tror jeg også at noe av grunnen til at det går så bra nå er at jeg kanskje ikke fokuserer på slankingen på samme måte. Har masse å gjøre i den nye jobben og det gjør at jeg ikke er like "opptatt" av slankingen som tidligere. Nå er det så lite igjen at dette er bare gøy! :)

Nei,nå kaller pliktene igjen,skal lage en deilig kopp kaffe latte ala elisabeth (gull nescafe med skummet melk og suketter! :) og ta fatt på arbeidsoppgaver.

Ønsker dere alle sammen lykke til videre. Jeg forsvinner som sagt ikke herfra,og jeg kommer når som helst veldig sterkt tilbake! :)

Kos og klem fra Elisabeth :)
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Vår2. juli 2002
Hei, Elisabeth

Så vanvittig fint det har gått med deg!!! Jeg var her da du startet opp, jeg. Og nå er du på siste oppløpsside før mål! Det er vanvittig flott.

Selv kommer jeg nå tilbake med halen mellom beina, som du ser hvis du leser dagboka mi. Men, men. Livet går jo videre, så jeg ser framover. På`n igjen. Så nå leser jeg i dagboka di og blir inspirert.

Hilsen Vår
c.AuthorAlias Ragnhild❤️29. juni 2002
Du imponerer meg!!!

:-) det var bare det jeg ville si :-)

Ragnhild
c.AuthorAlias Marikken😉28. juni 2002
Oj, så flink du er! Ble skikkelig imponert over å lese hvilken ENORM utvikling du har hatt! Jeg er ny her og har ikke særlig mye motivasjon for tiden, men jeg vet det er på høy tid å ta tak i problemet. Skikkelig oppmuntring å lese om deg ihvertfall! Lykke til videre!

Klem fra Marikken
c.AuthorAlias Ronja😊28. juni 2002
Wow 2kg til:) kjempelott:) jeg som alle andre bøyer meg i støvet for deg for du er jo bare helt fantastisk flink:) jeg er mektigt imponert:) Håper du får en strålende helg og en topp uke fremfor deg:)
klem fra Ronja
Bilde
c.AuthorAlias chevy😀28. juni 2002
Hei Elisabeth

Du må jo være årets slanker nr 1. 84 kilo er jo bare helt enormt. Du må jo ha litt av en viljestyrke. Det blir nok kjempe gøy og fornye gardroben når den tid kommer.
Du fortjener en favn med roser
Lykke til videre
Klem Chevy
c.AuthorAlias Bitten😊28. juni 2002
Hei Elisabeth :) Du har bare 1,5 kg. igjen til du er på
"normalvekt" Tror eg med hånden på hjerte kan si at du er den mest unike personen eg har "truffet" :) Du har slanket bort et helt menneske, og har fortsatt en glød som ikke kan forklares. Kan du sende noe av den fantastiske viljestyrken og pågangsmotet til oss andre her også :)
Har du ikke et før og etter bilde ? Skulle vert sååå kjekt å se forskjellen, for den må være enorm :) Du skal bare vite at eg beundrer deg masse :)
Gratulerer med ny jobb forresten :)
Sommerklemmer fra Bitten som skal lage salater i alle varianter nå :)
Bilde
😌67,7 kg

Det går så bra!

Hei alle sammen!
Jeg har ikke glemt dere,har det bare så utrolig travelt om dagen..Tuuusen takk for alle koselige kommentarer dere legger igjen til meg,det varmer og motiverer så inderlig,men jeg føler ikke at jeg fortjener dem når jeg sjeldent rekker å legge igjen tilbakemeldinger til dere..*sukk* Jeg håper virkelig jeg får litt tid til overs for å ta en skikkelig surferunde her.

Slankingen går det utrolig bra med! Jeg koser meg med sunne salater,masse frukt og bær og vekten har sunket med ytterligere 1,5 kg! Dette skal fortsette,jeg kan klare det,VI kan klare det folkens! Det gjelder bare å vise tålmodighet. Vi blir dessverre ikke slanke over natten,men vi kan glede oss over hver dag vi er flinke.
Jenta*s* hadde for en god tid tilbake et ordtak som traff meg rett i mageflesket; "La ikke tanken på målet ødelegge gleden av å være underveis" (Hmm..var det riktig da mon tro?)
Vi MÅ glede oss over de små tingene,være stolte av oss selv.

Til høsten skal jeg ta med meg 5000 blanke norske kroner og dra ut og fornye garderoben min,tror dere jeg gleder meg,eller?! :))

I mellomtiden er det bare å stå på folkens,og for de av dere som leser dette og tror jeg er så innmari flink;vel,les litt nedover i dagboken min så ser dere at jeg har vært så langt nede som der er mulig,så hvis jeg kan reise meg så kan alle! :)

Ønsker dere en flott og mager sankthansfeiring,ta vare på dere selv :)

Stor motivasjonsklem fra Elisabeth,som tenker på dere ALLE!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bitten😊25. juni 2002
Fornye gardaroben har du virkelig gjort deg fortjent til Elisabeth :) Hei forresten :) Hva er det du gjør og spiser? Vekta di bare raser nedover i full fart. Kan du gi noen tips ??? Eg har så lyst å få litt fortgang på flesket nå ;)
Klems fra Bitten :)
Bilde
c.AuthorAlias Elin😃22. juni 2002
Hei

Vil bare sei at eg er imponert (med stor I) over deg.
Ny garderobe er høgst fortjent!! Stå på!!
c.AuthorAlias Sussi❤️22. juni 2002
Synes du er flink, har lest hele dagboken din og er vel ikke mindre imponert, heller mer.
Dessuten så er jeg så glad når jeg ser at dere som er relativt unge, klarer å finne fram til en vekt som ikke tynger mer enn nødvendig.
Det er viktig det du nevner om at målet ikke må ødelegge for veien. Vi som har "noen" kilo for mye, har lett for å planlegge alt vi skal gjøre når vi bare blir noe tynnere. Tror det er viktig å kose seg og leve underveis. Noen sier at veien er målet...
Lett overvekt, helt utrolig hvor flink du er. Viktig å beholde de gode vanene du har skaffet deg underveis!
Lykke til videre!!
Sussi
Bilde
c.AuthorAlias Jojoen❤️21. juni 2002
Hei Elisabeth :-)

Så deilig å se at du fortsatt klarer deg fint. Tenker nok at det skal bli deilig å fornye garderoben også.

Ønsker deg en fortsatt lett og herlig sommer :-)

Klem fra Jojoen
😌69,2 kg

Her går det unna! :)

Fredag og veiedag igjen og veldig artig når man får resultater for innsatsen :)) Tenk at nå er jeg nede på 60 tallet igjen,og denne gangen skal det IKKE gå galt!

Jeg er fremdeles veldig motivert,har innarbeidet sunne vaner,har blitt glad i salater,drikker masse vann og trimmer alltid en time om dagen.

Jeg må bare beklage at jeg er så fraværende her,jeg følger med dere,men det blir som regel aldri til at jeg får sitte i ro mer enn et par minutter av gangen og derfor blir det så altfor dårlig med kommentarer.. :((

Har også begynt i ny jobb med utenlandsk arbeidsgiver,noe som medfører en del reising og ekstremt mye planlegging og struktur på hjemmefronten. Det føles godt å bruke energi på jobb igjen. Jeg har det virkelig godt om dagen. Må bare passe på at jeg ikke har det FOR godt sånn at jeg slakker av med slankingen! For nå skal jeg i mål! Jeg regner med at jeg vil si meg fornøyd med å veie rundt 60 kilo,så nå er det bare innspurten igjen :))

Jeg vil bare enda en gang få takke dere for all støtte og oppmuntring. Jeg kommer når som helst sterkt tilbake med kommentarer og oppdateringer. Bare vær litt tålmodig med meg kjære medslankere!

La oss alle stå på nå,er vi flinke i hele sommer så kan vi gå høsten så lett i møte,ikke sant? :)

Stor motivasjonsklem fra Elisabeth.
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias Knerten😊19. juni 2002
Gratulerer med helt fantastisk nedgang !!

Dette går jo helt strålende. Som du må være stolt av deg selv !!
Selv er jeg kjempestolt av de 9 kiloene jeg har fått av meg siden januar, men det er jo ingenting i forhold til deg :-)

GRATULERER så mye !!

Klem fra Knerten
c.AuthorAlias Sussi❤️18. juni 2002
Som alle de andre må jeg lovprise din enorme viljestyrke og det fantastiske resultatet. Snart har du halvert vekten din, og det må oppleves enormt.
Selv er jeg egentlig godt fornøyd så lenge det går nedover, regner ikke med å komme så langt ned som deg. Da jeg var yngre, følte jeg meg i passe form ved 73 kilo, men følte meg i rundeste laget ved 83 kilo. Den gangen var jeg 3,5 cm høyere, men tror likevel jeg blir kjempefornøyd nåom jeg kommer under 90 kilo.(Håper på 83)
Igjen så må jeg si det er fantastisk at du har klart deg så bra!
Håper du fortsetter her inne selv om du når ditt mål, det er så hyggelig å ha deg her inne, slik at vi andre store, kan se at det går an med vilje og utholdenhet.
Med slankeklem fra Sussi
c.AuthorAlias Jenta*S*😄15. juni 2002
Hei!!
Tusen takk for koselige kommentarer både i dag og på 40 kg jubileumet!Kjempekoselig!Og nei! Jeg lover å ikke forsvinne herfra før du også er "ferdigslanket"*S*..nå skal vi bli ferdige begge to,en gang for alle! Så flott at du er nede på 60 tallet igjen! Imponerende hvordan du har "tatt deg selv i nakken"! Vær stolt av den styrken du har!
Gratulerer med ny jobb da,håper det går greit!
Ha en flott dag Elisabeth,så "sees" vi nok igjen snart!
Stor klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias NasseNøff😃14. juni 2002
Hei Elisabeth !

Jeg må bare få si at jeg er så utrolig imponert over deg !! Du har vært så vanvittig flink - en kjempeinspirasjon for meg ! Vi er omtrent like høye, og nå veier jeg 111. Jeg vil også ned på rundt 65 eller 60, får se litt når jeg kommer så langt hvorvidt jeg er fornøyd med 65 eller vil ta av 5 til.
Du må være så utrolig stolt av deg selv - det har du iallfall ALL grunn til ! Klarer jeg det samme som du har gjort, så skal jeg være så stolt av meg selv som jeg aldri har vært før !

Jeg kommer til å forsette å komme innom deg, for dette er motivasjon til 1000 ! Takk for at du vil dele dette med oss !

Kjempeklem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias Ronja😊14. juni 2002
WOW jeg er helt stum jeg, dette var jo superflott:) Holder du dette tempoet så er det nok ikke lenge til du er i mål:)
Ha en super helg:)
klem fra Ronja
Bilde
c.AuthorAlias Bitten😊14. juni 2002
Kjempeflott Elisabeth :) Du er bare kjempeflink altså, men det har eg heller aldri tvilt på, for ditt mot og din viljestyrke er helt fantastisk :) Hva er målet ditt ? Ikke langt unna iallefall :) Ønsker deg iallefall masse lykke til videre :)
Stor klem fra Bitten :)
Bilde
c.AuthorAlias Vinterbarnet14. juni 2002
Hei, Elisabeth, GRATULERER!!! Nå er du i siste innersving. Bare LETT overvekt også, jo. Det må vært kjempemoro. Det som er mest imponerende, er at du kom så sterkt igjen, og at du tar sånne skikkelige krafttak nå, når du har kommet så langt. Jeg er sikker på at du kommer helt i mål sånn som du holder på.
Det er skikkelig inspirerende å følge med deg. Og om ett år er det kanskje min tur ...

Hilsen Vinterbarnet
c.AuthorAlias fluffa😃14. juni 2002
Gratulerer med fortsatt flott vektnedgang! Så flott at ting går din vei. Det har du sannelig fortjent! Mer enn noen annen tør jeg påstå. Savner innleggene dine, men skjønner jo at man må prioritere litt annerledes iblant.
Synes det er flott å se at det går ann å gå ned så mange kilo, det må jo være en alle tiders oppmuntring for oss som skal ned rundt 30 kg. Du må ikke glemme oss da, når du er blitt slank og smekker *s* Jeg ønsker deg lykke til med innspurten!
Ha en fortsatt flott sommer!
Klem fluffa
Bilde
😛71,5 kg

Holder koken i varmen! :)

Hei alle sammen!

Jeg er ytterst fraværende om dagen og jeg er veldig lei meg for det! Dette felleskapet er enormt viktig for meg! Dere er viktige for meg. Derfor håper jeg på roligere tider slik at jeg får mer tid til å være her.

Slankingen går greit. Har kommet inn i en fin tralt nå og har bare bestemt meg for at jeg gir ikke opp denne gangen!
Jeg trener fortsatt en time spinning hver dag og ingen skal komme og si at sykling ikke er fettforbrennende! :)
Ellers blir de eneste utskeielsene mine pepsi max og funlight saft i varmen. Is og godterier kan jeg spise senere. Vil ikke ødelegge den fine steamen jeg er i nå!
Det kommer nye dager,nye somre,jeg går ikke glipp av NOE SOM HELST om jeg sier nei takk til fet og usunn mat akkurat nå.

Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for hardkjør fram til den 7,men nå forlenger jeg det til den 12! :) Er ikke det flott da? :) Ingenting er jo bedre enn det!
Jeg er spent på hvor langt jeg kommer denne gangen. Kommer jeg i mål? JA! Selvsagt gjør jeg det,men jeg er forberedt på at jeg når som helst kan sprekke...og da får jeg ta det som en eh..kvinne..! Reise meg opp og fortsette. :))

Jeg har vært flink siden 17 mai nå. Og det begynner å bli lenge siden,ikke sant? :)

Nei,nå kaller pliktene igjen...vi har besøk av masse familie med barn og da er det ikke populært at mor sitter her,nei! :)

Kos dere alle sammen. Det er sommer også for oss overvektige! :)

Klem fra ELisabeth.

7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola😄10. juni 2002
Hei Elisabeth!
Her går det fint, ser jeg! Blir som vanlig inspirert...og det kan jeg trenge for jeg har gått opp igjen! Disse reisene er ikke greie... Men ingen katastrofe, får bare jobbe på så forsvinner det vel igjen sakte men sikkert...
Klem, Viola.
c.AuthorAlias Kelly😄9. juni 2002
Hei Elisabeth!!!

Så fint at alt fungerer hos deg for tiden. Jeg synes at du er utrolig flink!!!!
Jeg har også vært flink siden 17.mai. Og det er ganske lenge siden ja! :-)

Ha en riktig nydelig dag!!
klem fra kelly
Bilde
c.AuthorAlias Ronja😊8. juni 2002
Heisann Elisabeth:)
Gratulerer så mye med enda mer nedgang:) Du har jo faktisk slanket vekk mer enn du veier nå:) det er utrolig bra, du er kjempeflink:) Stå på videre i varmen:)
Hva er målet ditt egentlig??:)
Ha en forsatt fin helg:)
klem fra Ronja
Bilde
c.AuthorAlias Bamse😄8. juni 2002
Heisann!
Du blir jo bare mindre og mindre du, Elisabeth! Kjempefint!!!! Du klarer målene du har satt deg - det er jeg sikker på!
Ha en strålende helg.
Klem fra Bamse
Bilde
c.AuthorAlias Lille Trille😃7. juni 2002
Hei Elisabeth!

Trodde et øyeblikk jeg så feil når jeg så på vekta di. Du har vært superflink. Det er jo ikke mange ukene siden du var over 80 og nå er du nesten nede på 60 tallet. Hurra for deg!

Ha en flott helg!

Klem, Lille Trille
c.AuthorAlias Elisa29😊7. juni 2002
Hei min navnesøster! :o)

Tilbake etter en lang "pause"!

Ser at du er flink. Og det er jeg så glad for å se.
Det er så surt når nåla begynner å bevege seg oppover igjen.
Og ekstra vanskelig å få den på rett vei igjen.
Men du har klart det.
Nå får vi se på meg.

Motivasjonen er det som så som så med.
Men den kommer nok smygende. Håper jeg.

Jeg er virkelig imponert over deg, Elisabeth!
Du spinner hver dag.
Jeg har problemer med å komme meg ut å gå tur.
Irriterende!!!!!
Må bli flinkere. Bare må.

Stjeler litt av din motivasjon, som det ser ut som du har masser av.

Ønsker deg alt det beste.
Håper jeg snart kommer etter!

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias fluffa😀7. juni 2002
Hei Elisabeth!
Det er helt utrolig å se at du snart har slanket bort 80 kilo! Helt utrolig! Du har vært kjempeflink som har klart det. Andre sliter med å få av litt... Kjenner folk deg igjen når du har gått ned så mye? Det må være enormt gøy å kunne sprade rundt som en dronning, for det kan du nå. Slankedronning! Skulle vært gøy å se før og etter bilde av deg. Forstår selvsagt at du ikke vil legge ut det på disse sidene. Anonymitet er viktig. Ihverfall føler jeg det. Det er faktisk bare dere som vet hvor mye jeg veier. Ikke engang mannen min vet det! Jeg skal fortelle ham hvor mye jeg veide ved slankestart når jeg har kommet et godt(!) stykke på vei med slankingen :). Han vil ikke tro det. Det er jeg helt sikker på.
Jeg gleder meg til jeg også kan nyte sommeren igjen. Har ikke gjort det på mange år. Men neste sommer blir det annerledes! Da skal jeg ta med sønnen min på stranda og bade og sole oss. Når jeg tenker etter så har jeg ikke solt meg offentlig siden 1991, så nå er det snart på tide. Uff, dette ble mye om meg, når det egentlig skulle handle om deg, men jeg ble så revet med i min egen tankegang og fantasier. Apropos fantasier; er det noen ting som du gjør nå som du bare drømte om da du veide 150 kg?
Ønsker deg og familien en flott fredagskveld og helg!
Kos fluffa
Bilde
😌73,0 kg

Nedgang tross utskeielser!

Hei alle sammen!

Nå har jeg satt meg ned for å skrive litt her,får se hvor mange avbrytelser det blir underveis,av barn og hjelpesløs samboer! :)
Vekten går nedover,tross i at jeg ikke har vært så flink med hardkjøret mitt de siste dagene. Når det er mye som skjer har jeg veldig tendens til å stress-spise,tenker nesten ikke over det en gang og det er en uvane jeg må få vekk!

Men idag er jeg ved godt mot,koser meg med kaffekoppen,har spist deilig frokost,fullkornbrød med cottage cheese,nydelig! :)Jeg lager også min daglige salatbolle som jeg småspiser av iløpet av dagen. Har fått dilla på hvitløkskrydder oppå,så jeg føler meg ganske sunn tross i utskeielsene jeg har hatt.

Det har faktisk blitt et par stykker sjokoladekake og litt smågodt de siste dagene. Når lillegutt er lagt og roen senker seg i heimen er det så godt å slappe av med noe søtt. Jeg vet jeg må snu dette,men for meg er det en stor seier å kunne spise TO stykker og ikke HELE kaken! Jeg tror dette er en viktig øvelse for meg,hvis jeg skal klare å holde vekten etter at jeg er ferdig med slankingen.

Jeg har lest dagboken til Rikke (RH) og jeg må si at jeg ble veldig rørt..jeg satt og leste med tårer i øynene fordi frustrasjonen,oppgittheten og fortvilelsen kunne vært min egen.
Kjære,kjære deg Rikke,jeg må bare få si det her tild eg og til alle: Det krever en enorm STYRKE å be om hjelp,og du har gjort det! Ikke vær redd for å bruke oss og dagboken din for å sette ord på hva du føler. Jeg tror det er mange av oss som har et følelsesmessig problem med overvekten vår og det er så viktig å kunne sette ord på det. Derfor har jeg også så langt jeg har klart prøvd å skrive her også da jeg var på mitt verste slankemessig. Da ser man et mønster,får mange aha opplevelser etterhvert. Jeg har lært mye av det.

Jeg ser fortsatt på meg selv som tykk,selv om jeg har halvert kroppsvekten min.Jeg vet jeg har en stor jobb foran meg for å bli fornøyd med meg selv når slankingen er over. Det er egentlig da den vanskelige jobben begynner!

Jeg har begynt med noe nytt som jeg gjerne vil anbefale alle å prøve: Hver dag setter jeg av 20 minutter som jeg tilbringer på gulvet. Gjerne foran tv eller hvor som helst.
De 20 minuttene kaller jeg "kjenne-på-muskler-stunden" . Jeg tar sit-ups,og noen andre øvelser,men hovedpoenget er å bevege muskler og ledd og KJENNE etter at JA! Kroppen min har muskler,den beveger seg,den blir sterkere for hver gang jeg bøyer og tøyer,den blir GLAD av det! Psykisk er denne stunden blitt veldig viktig for meg. Jeg føler jeg kommer mer i kontakt med min egen kropp.

Så kjære alle medslankere,det er viktig å huske på at vi alle har vårt å jobbe med,ingen av oss er superslankere,eller guruer. Eller kanskje er vi det alle sammen? Vi mislykkes iblant,snubler og faller gjør vi alle sammen,men styrken ligger i å reise oss igjen og igjen og igjen!

Det er kun vi som kan forandre vårt eget liv så la oss gjøre noe positivt for oss selv idag :)

Stor motivasjonsklem til dere alle fra Elisabeth som IGJEN skal gjøre et forsøk på å skrive kommentarer til dere idag!
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete😃7. juni 2002
Hei,og hurra for dagens innlegg!
Jeg bøyer meg i støvet av kloke ord.
Og det er så riktig som du sier, at det er viktig å lære å bli fornøyd med egen kropp.
Jeg har vært veldig fiksert på å komme ned i 65 kilo,fordi det var målet jeg satt meg da jeg begynte på disse sidene.
Underveis oppnådde jeg mitt opprinnelige mål da jeg startet slankinga mi hos Grete Roede i fjor,nemlig str 38 + kroppsmålene jeg i utgangspunktet hadde ansett som urealistiske.
Jeg gledet meg riktignok over de innfridde målene underveis,men klarte ikke fri meg fra vektmålet på 65.
Selv nå som jeg har gitt meg på 66 kilo,henger det i bakhodet det at jeg ga meg på målstreken.
Men hvorfor denne opphengthet i en vekt?
Det er jo ingen som kan se hva vi veier?
Og til alle- vær fornøyd når det opprinnelige målet er nådd.
Det er nemlig veldig lett når man blir slank igjen,å justere målet nedover.
I går tok jeg frem et bilde fra da jeg veide mest.
Jeg studerte det, og syntes egentlig ikke jeg så så verst ut.
Jeg er som nå bare i større variant.
Jeg legger på meg jevnt over det hele, og har aldri vært tjukk- bare litt fyldig.
Så tenkte jeg- når jeg nå veier 15 kilo mindre enn på dette bildet,hvordan kan jeg ikke være fornøyd med det?
Fordi jeg egentlig skulle veid en kilo mindre ut fra et mål jeg satt meg fore nå på tampen av slankinga mi?
Da jeg begynte slankinga i fjor,sa jeg til meg sjøl at klarte jeg str 40 og kom inni min røde selskapskjole igjen, skulle jeg være kjempefornøyd.
Det ble oppnådd i løpet av 2 kurs på til sammen 16 uker.
Så stabiliserte jeg i et halvt år,og hadde samme vekt hele denne tiden.
I januar etter en del utskeielser i forbindelse med jul og høytid,var jeg motivert for de siste pyntekiloene.
Inne i meg selv tenkte jeg at dersom jeg gikk ned til 65 kilo, ville jeg kanskje komme ned i str 38.
Men str 38 ble oppnådd på 67 kilo,men likevel var jeg liksom ikke fornøyd.
Det er da man må gå i seg selv.
Gjerne som du gjør ,legge seg ned å kjenne på kroppen.At den er der, at den mulignes er fastere enn den var, at du har muskler i hele kroppen, at den fungerer.
Det er helt essensielt,ellers kommer man inni en vond sirkel hvor man aldri blir fornøyd.
Jeg vet at uansett vekt ,vil jeg alltid ha litt mage.
Jeg har født to barn,og jeg er kommet til en alder hvor man ikke får noenting gratis og hvor man kjemper mot tyngdekraften.
Det er defor viktig å ta et lite oppgjør med seg selv og egen kropp .
Gjerne lytte mer til andres syn på den,og ta til seg de komplimentene man får.
Det er gjerne slik at andres oppfatning av vår kropp, kan være ganske så anderledes enn vår egen- og gjerne i positiv rettning.
Derfor Elisabeth og alle andre- stopp opp underveis.
Ikke fikser dere selv hverken på vekt eller form.
Blir dere fornøyd med dere selv underveis- så vær det!
Og viktigst av alt- når delmål er nådd,vær fornøyd.
Ta gjerne opp slutt mål til vurdering.
Det er ingen skam å snu.
Nå skal jeg jobbe med megsjøl og si at jeg duger, jeg er bra nok.
Mannen min elsker meg,jeg får masse blikk av rette sorten både på strand og langs gater,og i følge yngstedatteren min ser jeg ut som en prinsesse(bare fordi jeg har langt, lyst hår selvsagt...!)
,det er i grunnen bare jeg som aldri blir fornøyd...
Det er jobben fremover.
Det er da nok anemiske,puppe og rumpeløse jenter i denne verden?
Trimguru Kari Jaqesson sa at det er helt greit å ha litt myk glasur ,bare kjernen er hard.Så veltrente muskler, med litt mykt utenpå er kanskje ikke å forakte likevel`?
Personlig skal jeg nå vekk fra alt som leder tanker inn på slanking, så jeg skal avvennes også fra denne siden.
Det er lett å la seg rive med.
Men nå skal jeg jobbe med psyken istedet.
Opprinnelig mål er nådd, og det skal jeg nå forsøke å være fornøyd med.
Lykke til til dere alle.
Ha et fantastisk liv, og husk at livet er her og nå, og at det består av mye mye mer enn kropp og slanking!
c.AuthorAlias Blåklokka2. juni 2002
Tusen takk for oppmuntrende kommentar! Jeg var forferdelig fortvilet i går. Og da var det godt å starte dagen i dag med å lese hilsning fra deg. Er fortsatt veldig lei meg, men jeg innser at det bare er jeg som kan gjøre noe med det. Har lest hele dagoken din i dag. Jeg er målløs! Det er helt utrolig det du har gjort. Jeg trengte virkelig å se at det kan gå bra.
c.AuthorAlias Bamse😄2. juni 2002
Hei Elisabeth!
Ja, det kan være vanskelig iblant, men resultatene er virkelig til å glede seg over! Du viser en karakterstyrke som er et eksempel til etterfølgelse - og er det noe vi trenger så er det slike gode eksempler. Du har hatt en fantastisk vektnedgang. Men det er viktig å tenke på at du har slanket bort halve KROPPSVEKTEN og ikke halve DEG. Det er det en stor forskjell på. Man er jo seg selv enten man veier det ene eller det andre. Når folk sier til meg: "Du har jammen blitt mindre", så retter jeg på dem og sier: "Nei JEG har ikke blitt mindre, men VEKTA er blitt mindre. JEG er blitt STØRRE".

En god klem til en slanker med mye mindre kropp, men med et stooort hjerte!
-Bamse
Bilde
c.AuthorAlias Kelly1. juni 2002
Kjære Elisabeth!

Tusen takk for varme, kloke ord og gode råd. Og bare for å ha sagt det, du ER spesiell, enten du vil eller ikke. Du er et utrolig varmt og godt medmenneske, og en stor inspirasjon!!!

Ha en strålende dag!!!
Klem fra kelly
c.AuthorAlias ella😊31. mai 2002
Heisann !

Er det ikke godt å kjenne at man kan klare dette med måtehold, ikke totalforbud, for forbud fører jo ofte til kjempesprekker før eller siden. Og det er ikke noe særlig å sprekke helt sanseløst, det følelsen kjenner vi både du og jeg...

Ønsker deg en flott helg, og lykke til videre med sunt kosthold og trim !

~Ella~
c.AuthorAlias Afrodite❤️31. mai 2002
Hei Elisabeth!

Nå er det lenge siden jeg har lest dagboken din og jeg ser at du har vært gjennom mye tøft de siste månedene. Jeg vil bare si at jeg er imponert over den styrken du viser, mitt i dine egne problemer har du kapasitet til å motivere og trøste andre. Det står virkelig respekt for det du gjør - Takk for at du vil dele dine erfaringer med oss her inne, du gir meg masse inspirasjon. Ønsker deg av hele mitt hjerte lykke til videre med slankingen!!

Mange gode klemmer fra Afrodite
Bilde
c.AuthorAlias MTE😊31. mai 2002
Heisann Elisabeth!

Kjempe bra skrevet. :o)
Mange som kjenner seg igjen
i det. Det går opp og ned i
humøret og det er vanskellig
til tider, men denne siden
gjør det lettere for her kan
du få støtte og ros dersom det
går opp og ned.

Kjempe fin ned gang du har hatt.
Stå på videre. Lykke til! Ha en fin
helg

Klem!
c.AuthorAlias Trulte😌31. mai 2002
Tusen takk for oppmuntrende ord i dagboka mi.
Og tusen takk for at du deler av deg selv med oss og viser oss at det nytter. Uten sånn elysende ekspler er det så lett å bli tatt av motløshet. Men så beviser du for oss alle at det GÅR AN!! Det er mulig å klare 30 kilo , 40 kilo, 50 kilo eller hvor mye vi skal gå ned. Jeg tror nok at en kan tillate seg litt mer når en er nede ivekt..fordi en samtidig orker mer fysisk. En skal gjennom mange påkjenninger, både før en bestemmer seg for å gå ned..men også underveis, men viljen ligger der og da klarer en det utroligste.

Takknemlig
Trulte klem
☹️74,2 kg

Slanking og baking hører IKKE sammen!

Hei alle medslankere!

Her kommer en liten tilstandsrapport fra meg. Jeg er så utrolig lei meg for at jeg ikke får fulgt dere opp så godt som jeg ønsker..Jeg vurderer å bare oppdatere dagboken min hver fredag og heller bruke mer tid på kommentarer til dere.
Jeg vet så inderlig vel hvor mye det betyr å ha noen som følger opp og backer en,både på opp og nedturer,derfor føler jeg at jeg skylder dere det. Samtidig så strekker ikke tiden til å sitte timesvis her inne,dessverre!

Idag regner det på østlandet og gjett hvem som bestemte seg for å bake loff,sjokoladekake og boller da!
Riktignok måtte jeg bake sjokoladekaken for ei venninne som har barnebursdag på torsdag,men loffen kunne jeg spart meg for.. Ønsker ikke å friste noen her nå,men er dere klar over hvor godt det smaker med varm,fersk loff med hvitost og kaviar? Hjelpemeg!! Jeg holdt meg heldigvis til 2 tykke skiver og drakk confecta kakao istedet for den vanlige kakaoen jeg lagde til sønnen min.
Dessuten var ei venninne innom og hun hadde med seg stor sjokoladeplate til kaffen. Jeg spiste kun to ruter firkløver og mer skal det ikke bli!
Dette sier egentlig litt om hvor motivert jeg er nå,for hadde jeg ikke vært det så hadde jeg spist hele sjokoladen og MINST 10 skiver loff! For å ikke snakke om boller da!
At jeg klarte å smake _litt_ og samtidig stoppe er en enorm seier for meg!

Jeg føler alltid så ekstremt behov for å kose meg i sånt vær,er dere også sånn? Som om regnvær LEGITIMERER mer mat og godis! Har dere hørt på sånt tull? "Idag er maten kalorifri pga regnvær" Det hadde vært toppen av nyhet! :)

Ellers har jeg kommet inn i en fin tralt nå. Har innfunnet meg med at jeg skal slanke meg denne sommeren også. Og har innsett at for å nå målet mitt så er jeg bare NØDT for å si nei takk noen ganger. De som blir lei seg fordi jeg ikke kaster meg over matfatet når de byr på noe godt,ja de får bare bli det,tenk! For jeg har mye mer igjen for å klare slankingen enn å et øyeblikks nytelse som egentlig er mest for å tilfredstille andre!

Men litt unner jeg meg da..sånn som idag,men da er det MITT valg og ikke pga forventninger fra andre mennesker.
Jeg fortsetter også å lage min daglige salat,som jeg småspiser av utover kvelden. Jeg merker at både huden og hjernen har så godt av alle vitaminene jeg får i meg via denne salaten. Man blir faktisk GLAD av salat,dere! :)

Jeg drikker også en del pepsi max,jeg vet det er mange som mener at det ikke er bra,men for meg er det enormt viktig å vite at jeg kan kose meg med _noe_ som jeg liker ekstra godt. Og jeg er dessverre veldig glad i brus. Jeg har tenkt og tenkt og kommet fram til at jeg ikke er villig til å ofre det. Jeg føler meg ikke hverken mer sulten eller får svingninger i blodsukkeret av det,så da spiser jeg heller ikke mer.

Jaja,folkens,da er det tilbake til husarbeid igjen. Skal innom og prøve å få skrevet noen kommentarer litt senere,i mellomtiden får jeg bare lest hvordan det går med dere!

Jeg tror jeg skal være litt snill mot meg selv ikveld,og unne meg en time for meg selv foran pc,sammen med en deilig kopp caffe latte ala elisabeth. (skummet melk,suketter og pulverkaffe! :)

Stå på alle sammen,husk at veien er målet,vi lever NÅ! :)

Klem fra Elisabeth.
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Hanne❤️29. mai 2002
Kjære Elisabeth!
Jeg har ikke skrevet kommentarer i din dagbok før - hva skulle liksom jeg ha å si til deg som har oppnådd så stor vektreduksjon, opplevd en så stor sorg og kommet tilbake med så mye pågangsmot?? Ord blir iblant fattige, og jeg er helt målløs av beundring over deg! Så jeg har bare lyst til å si at du er helt fantastisk og at du gir meget kloke råd - uansett om de er i form av din egen dagbok eller kommentarer i andres!

Klem fra Hanne
c.AuthorAlias fluffa❤️29. mai 2002
Hei!

Jeg synes at du er et beundringsverdig menneske! Flott at det finnes slike som deg. Du klarer deg kjempefint!
Ha en fin dag.
klem fluffa
Bilde
c.AuthorAlias ann-merete😃29. mai 2002
Hyggelig å se deg tilbake på disse sidene.
Har ikke fått med meg at du er tilbake før nå.
Har lest litt i de tidligere innleggene dine,og fått med meg en del av hva som er skjedd siden sist.
Jeg burde si kondolerer,grattis og stå på alt om hverandre, men jeg skal ikke rippe opp i det som har vært.Det er min skyld at jeg ikke har vært observant nok til å få med meg at du har vært tilbake en stund.
Men jeg ser at du gjør det kjempebra,både som medslanker og menneske.
Så artig forresten å lese om andres teorier og eksprimenter på slankefronten.Det blir mye til etterprøvelse av sånnt....
Jeg vingler mellom sunt bondevett og GI metoden for tiden,og synes det går stort sett greit.
Det leie er at alle de vidunderlige fridagene,høytidene og helgene i mai, gjør at vekta svinger for mye...
But that's life.
Slankinga mi kom ganske langt ned på prioriteringslista mi,da jeg hadde en liten revurdering av livet mitt for et par uker siden.
Jeg har heller ikke tenkt å opp-prioritere den,så det får bli det det blir .Er jo slank,str 38 har jeg nå kommet ned i,så det siste flisespikkeriet kan ta den tiden den trenger.
Skal likevel oppdatere og kikke innom dere standhaftige medslankere.Hadde også håpet på en sommer uten slanking, men jeg tenker mer at jeg ikke kan skeie helt ut,fremfor direkte slanking.Holde meg litt i tømmene.1 is fremfor de sedvanlige 3 osv.Ha,ha.

Å bake har jeg mer eller mindre sluttet med.
Er det i det hele tatt noen som kan motstå nybakte boller,sjokoladekaker,brød eller nystekte vafler???????
Bedre å la det være.
Der eier jeg ikke måtehold.
Står rundsykkene der varme og ferske blir det ikke til en smak for meg.Vi kan heller si at det muligens blir igjen til en smak for resten av familien.Thi-hi.
Så enig med dagens utsagn- baking og slanking er ikke den beste kombinasjon.....
Lykke til videre.
Kos å ha deg tilbake.
c.AuthorAlias Vinterbarnet29. mai 2002
Hei, Elisabeth. Helt klart at det hjelper med kommentarer fra andre. De kommentarene jeg har fått av deg, har betydd veldig mye. Men det er jo fint å følge med i dagboka di også, da!

Hilsen Vinterbarnet
c.AuthorAlias Jenta*S*😉28. mai 2002
Heisann!
Så BRA at du klarte å kontrollere det du spiste,Elisabeth!Det kan ikke ha vært lett! Hørtes så godt det du nevnte...mmm...får vann i munnen av varm loff,sjokolade osv osv...MEN!!! vi har tatt et valg,ikke sant?! Og nå skal vi klare dette! Jeg har det på samme måte som deg med Pepsi Max'en! Har ikke tenkt å slutte med den akkurat nå nei! Litt må man som di sier,unne seg! Helt enig!
Ha en flott kveld,Elisabeth! Morro å følge med deg!
Stå på videre! Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Ronja😊28. mai 2002
heisann Elisabeth:)
Ja du hadde fått med mange kloke ord og tankevekkere i dette innlegget ditt:) Jeg vil gi deg en stor applaus for at du klarte å stoppe når du ville i dag, det er kjempebra jobbet:) Jeg synst faktisk det er lettere å la være en å bare ta litt og så gi meg, faren for at jeg overspiser er større da:) Men det er jo noe vi må lære oss og du har jo klart det fint:)
Ha en forsatt strålende dag:)
Klem fra Ronja
Bilde
🐷74,2 kg

Elisabeths trøstespisesalat skal berge meg...

....gjennom helgen!

Jeg har komponert en mager bolle salat som jeg skal begynne å lage hver eneste morgen og småspise av hver gang jeg fyser på noe.Det er nemlig småspising/kjedespising som ødelegger for meg,vel småspsising er neppe det riktige ordet! :)

Salaten inneholder 150 kalorier,magert og i tillegg utrolig masse vitaminer og vann!

200 gram kinakål/isbergsalat
200 gram agurk
200 gram tomater
100 gram hermetiske champignion
I tillegg varierer jeg med å ha oppi 50 gram reker,50 gram cottage cheese eller 45 gram tunfisk,evt. 50 gram annanas.
SÅ tilsetter jeg masse deilig hvitløkskrydder,en dæsj sitronsaft + sitronpepper.

Som dere ser ingen avansert sak,men tiltaket er å gjøre det,altså lage salaten.Det må gjerne gjøres FØR jeg snoker i skapene!

Dette + pepsi max reddet meg igår kveld og den skal berge meg fram til 7 juni,som er sluttdatoen for hardkjøret mitt.

I tillegg spiser jeg fisk,rugbrød,sånne dødsgrove pumperaktige brød som metter masse! + masse frukt og grønt,og drikker kaffe med skummet melk.

dette skal gå bra!!

klem til dere alle som støtter,oppmuntrer meg og gir meg så utrolig masse motivasjon :)

Elisabeth.
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias chevy😀28. mai 2002
Heisann
Det er beundringsverdig så mange kilo du har kvittet deg med. 3 ganger hurra for deg. Lykke til videre
Klem chevy
c.AuthorAlias Ally28. mai 2002
Hei Elisabeth, ser ut til at det går bra med deg, men det er også tydelig at det ikke kommer av seg selv. Her jobbes det virkelig! Desto større grunn til å applaudere.

Leste at du tenker mye på å få hodet med deg i slankingen, er spent på hvilke tanker du gjør deg om det. Som du vet er jeg inne i den samme gata. Har i perioder gått til psykolog, der vi også har kommet inn på spiseproblemene. Men han skjønner tydeligvis ikke noe av det vi sliter med. Han snakker bare om hva som er lurt å spise når man vil slanke seg, og det er jo ikke det jeg vil snakke om. Lurer på om jeg må kjefte litt på ham for å være så uvitende om dette.

Lykke til mot 7. juni!

Ally
c.AuthorAlias vinterbarnet27. mai 2002
Hei, Elisabeth
Takk for at du hjelp meg over kneika da du kommenterte dagboka mi. Du som aldri har sett meg en gang, og likevel greier du å hjelpe til når det er som verst. Fint at du skriver dagbok også, den inspirerer!

Hilsen Vinterbarnet
c.AuthorAlias puddingen😃26. mai 2002
Hei!

Ville bare si at jeg syns du er superflink!! Tenk på hva du egentlig har oppnådd - det er jo helt fantastisk. Du må være en utrolig sterk person.

Når det gjelder salat er jeg så enig i at en god salat kan være en livredder. Jeg er "ferdig" slanket, men det som holder meg stabil på drømmevekten er at jeg spiser MASSE salat ved siden av nesten hvert eneste måltid. Denne gode vanen fikk jeg mens jeg holdt på med slankingen.

Lykke til videre, dette klarer du!
c.AuthorAlias Viola❤️26. mai 2002
Kjempebra med en sånn salat! (Man trenger jo å kose seg litt, og hvorfor ikke med en salat!)
Får det litt travelt framover nå, skal ut og reise med jobben neste fredag, men skal prøve å titte inn iblant. Kjenner at jeg er litt engstelig for det med maten, på sånne turer dreier fritiden seg hovedsaklig om hvor og hva man skal spise og drikke... Da gjelder det å velge riktig, ihvertfall! Men får bare prøve å være flink, og ellers si til meg sjøl at det går som det går... Jeg er ihvertfall på plass her igjen for alvor lørdag om to uker.
Inntil da: HA DET BRA og hold ut, Elisabeth! Jeg tror det er veldig bra at dette hardkjøret ditt er tidsbegrenset, det er jo kjempetøft det du driver med nå! Men det er jo heller ingen tvil om at det gir resultater! Titter innom og ser hvordan det går med deg snart igjen!
Klem, VIola.
c.AuthorAlias Jenta*S*😃26. mai 2002
Hey u!
Tusen takk for "motivasjons-kommentar" her om dagen,trengte det gitt!Men nå går det litt bedre og jeg prøver å ta meg selv skikkelig i nakken! Det ser jeg du også gjør og det ser jo ut til å gå veldig bra med deg? Flink er du! Utrolig hvilken styrke du har,etter alt du har vært gjennom! Du er en skikkelig gledesspreder her inne iallefall,det skal du vite:0)!

Salater er kjekke å ha på lur,ja! Hørtes bra ut den du snakker om! 150 kcal er jo nesten ingenting,så det burde være fint som et mellommåltid e.l.

Jeg skal følge med deg fremover og ønsker deg masse lykke til videre!
Stor klem til deg
Jenta*S*
c.AuthorAlias Tulla😉25. mai 2002
Hei Elisabeth
Det var eit godt tips. Ei slik salatskål kan nok vere redninga om kveldane, eg merkar at dei gamle uvanane fort kan komme tilbake med snoking i skapa på kveldstid! Forbaska irriterande, er det ;-)
Det kan nok vere eit tiltak å lage ein slik salat (for meg, altså....), men det er nok verdt det.

Ha det bra Elisabeth, og lykke til vidare

Klem frå Tulla
c.AuthorAlias Jojoen😃25. mai 2002
mmm... god salat :-) Her gjelder det å benytte alle triks, salat er et veldig godt sådan.
Jeg lager ofte en stor salatbolle i helgen, for det er jo da det gnager verst. Og restene hiver jeg i woken på mandag.
I dag skal jeg ha kyllingsalat :-)

Ha en fin lørdag.

Jojo-klem
74,2 kg

Nedover,men hjelp,det er fare på ferde!

Hei alle slankevenner!

Jeg må bare få sagt med en gang at jeg har fryktelig dårlig samvittighet fordi jeg ikke får skrevet kommentarer til alle dere jeg følger med! Vit at jeg leser dagbøkene deres,og jeg gleder meg voldsomt med dere som får det til,på samme måte som jeg føler med de som sliter. Når man selv til stadighet opplever det samme er det lett å identifisere seg med andre.

Jeg er selvfølgelig veldig fornøyd med vektnedgangen idag. De to siste dagene har vært veldig vanskelige. Det ER tøft å slanke bort de samme kiloene om igjen,kan ikke si noe annet,men alternativet ville vært å IKKE gjøre det og det er jo verre! Så da er det bare å bite tennene sammen!

Det er fredag idag og vi har vært og handlet for helgen. Farlig,farlig. Det ble kjøpt inn helgegodis,potetgull,sjokolade,is,pølser,pizza og brus.. Jeg er ekstremt opptatt at familien skal kose seg med det de ønsker selv om jeg slanker meg.
Min hensynsfulle mann kom akkurat hjem med to dreamis kroneis til meg og jeg klarte å kjefte han huden full fordi han kom hjem med sånt til meg når jeg prøvde å være flink..!
Hvor slem går det ann å bli?? Han kjøpte yoghurtis til meg så jeg kunne ha et lettere alternativ til fløteisen,m.a.o prøver han å ta hensyn til slankingen min og jeg kjefter på han..
Ja,ja..jeg har sagt unskyld hvertfall. Jeg tror han innerst inne skjønner hvor viktig det er for meg å klare dette nå.

Nå vil kanskje mange mene at jeg burde kose meg litt av o gtil selv om jeg slanker meg og ja,det skal jeg,men ikke før 7 juni! Fram til da kjører jeg knallhardt,det eneste usunne jeg unner meg er pepsi max,jeg MÅ ha noe å kose meg med om kveldene og når jeg jobber.

Snart kommer et par venninner med barn utover til meg,vi skal se på prinsessebryllup,drikke kaffe,spise sunn lunsj og kose oss glugg ihjel med å kommentere kjoler og diverse :)

Det er så mye mer jeg vil skrive,og si..tenker veldig mye omkring dette med det psykiske rundt slankingen. Er veldig opptatt med å få med meg hodet i nedgangen også. Får komme tilbake til det en annen dag.

Ønsker dere alle en flott dag,jeg dukker vel opp med en dagrapport imorgen :)

Kjempeglad i dere alle sammen!

Elisabeth.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella😌25. mai 2002
Hei !

Ja helgegodis er farlig fristende... Forstår godt at du vil holde deg unna det en stund, og 7 juni, det er da ikke så lenge til. Dette greier du sikkert fint, lykke til videre !

~Ella~
c.AuthorAlias tutu❤️25. mai 2002
Heisann Elisabeth

Ville bare si at jeg tenker på deg, og er sikker på at du klarer å holde deg vekke fra all godisen.
Skal sende mange positive tanker til deg.

Ønsker deg en god helg.
Klemmer fra Trude
c.AuthorAlias Ronja😊25. mai 2002
hei elisabeth:)
Jeg ser du har sittet deg en dato, og at det er en realistisk dato, det er liksom mye lettere når en har en målrettet dato og jobbe mot:) GRATULERER og med super vektnedgang:) Jeg synst du er strålende flink jeg:) stå på for dette klarer du:)
Klem fra Ronja
Bilde
c.AuthorAlias Jojoen😃24. mai 2002
2,3 kg den siste uka, inkl. utskeielser??? Jøss, da har du virkelig vært flink!
Jeg synes det er så morro å følge med deg i denne kampen, til og med på reprisen.. altså, som du sier at du går ned de samme kiloene igjen. Godt gjort!

Det var godt at du fikk sagt unnskyld til mannen din :-) haha, det er ikke lett for noen i fettkampens hete. Jeg tar meg litt i det selv også, litt for kjappe og gale reaksjoner...

Ang. psyken: Plinger det noen bjelle når du hører kommentarer om runde mennesker? Jeg har alltid hatt det slik og tar det til meg i verste mening for meg selv når jeg hører stygge kommentarer om andre, selv om kommentaren slett ikke er tiltenkt meg, så føler jeg det likevel. Blir man mer hardhudet mot slikt også? Altså, man skal jo reagere, for det er stygt å snakke nedsettende om andre, men reagerer man fordi det er synd på det andre mennesket eller fordi det gjør vondt hos en selv? Forsto du hva jeg mente? Jeg gjetter på at du kanskje har hatt samme erfaring og lurer på om du har merket noen forskjell.

Alle de fristelsene som har kommet i hus før helgen kommer nok ikke til å ødelegge for deg nå. Du vet jo hvilken glede det er å kunne velge det bort for kroppens skyld. Nå er det ikke lenge igjen før du begynner å slanke bort helt nye kilo.

Jojo-klem

🙂76,5 kg

Litt tungt idag

Hei alle slankevenner!

ja,enten er jeg langt oppe eller langt nede..idag sliter jeg litt.Ikke sånn at jeg er på vei inn i brødboksen,men er bare litt motløs..Føler jeg får bevegd meg for lite om dagen og er redd det vil påvirke nedgangen veldig.
Jeg trener en time spinning om dagen + at jeg løfter litt manualer og tar litt sit-ups osv når jeg får tid,men det er likevel mye stillesitting.Jeg jobber hjemmefra,leser korrektur og oversetter for diverse utenlandske forlag,noe som medfører intens jobbing med knappe tidsfrister.
Jeg har en sånn dum tanke om at jeg ikke går ned i vekt om jeg sitter stille,men man gjør vel kanskje det også..

Nei,huff..idag er en sånn dag jeg typisk kunne sprekke på,men jeg SKAl holde meg i skinnet og håpe ting ser litt lysere ut imorgen!

Klem fra litt oppgitt Elisabeth.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola❤️23. mai 2002
Du sitter da ikke stille! Du sykler jo en time om dagen, det er da ganske mye synes jeg! Klart du går ned! Dessuten bruker man faktisk kalorier selv om man sitter muse stille, ettersom jeg har skjønt. Så det er ingen grunn til å engste seg, du GÅR NED! Det går endel kalorier på tankearbeid også, hjernen må jo også ha sitt, stakkar. Så føl deg trygg, dette går bra!!!!! Og du klarer å holde deg i skinnet! Litt sent kanskje å bli hypnotisert, men skulle ulykka være ute og du har "gjort noe ureglementert" så kan du bare se denne dama dypt inn i øynene, og vips er du tilbake på sporet! Bare prøv, det virker, æresord!
Diger klem fra Viola.
Bilde
c.AuthorAlias fluffa😃23. mai 2002
Hei!
Du er virkelig en av foregangsfigurene her inne! Det er søren meg ikke mange som har opplevd alt det som du har vært igjennom, uten å gi blanke i slankekuren. Også at du attpå til orker å føre dagbok her. Jeg har lest igjennom litt av den, og du har jammen meg "guts" så det holder. Skulle ønske jeg hadde litt av styrken din. Du er en flott person som jeg tror mange her inne ser opp til. Du må jo tillate deg selv å ha dårlige dager også, men du kommer deg helt sikkert opp igjen.

oppmuntringsklem fra fluffa
Bilde
c.AuthorAlias Eterna❤️23. mai 2002
Det gjorde vondt å se at du har det litt tungt for tiden. Håper det snur seg raskt. Psyket spiller jammen stor rolle i alle sammenhenger og det er ikke det minste rart at det svinger litt hos deg med alt som har skjedd de siste måndene i ditt liv. Jeg synes du er srålende flink og litt av en front figur her inne. Tillat deg selv å være i litt dårlig humør, det er helt normalt. Kanskje du kunne ha noen belønninger på lur til slike dager. En liten oppmuntringsgave til deg selv. (tenker på alt mulig rart untatt mat) Er sikker på at du ser lysere på tilværelsen ganske snart. Stå på og hold ut. Klem fra Eterna
c.AuthorAlias ANNE💔22. mai 2002
Noen ganger er det på bånn. Det skal ikke så mye til for å nå den. I dag smugveide jeg meg, og var sikker på at jeg hadde gått ned minst en kilo, men neida jeg hadde gått opp 200 gram.
Da måtte jeg jobbe skikkelig med meg selv for at det ikke skulle ødelegge dagen min.
Men jeg synes at du har en skikkelig interessant jobb, jeg mister nemlig snart jobben min, og er på jakt etter å finne ut hva jeg skal bli når jeg blir stor, og derfor er jeg veldig interresert i hva andre folk driver med. ANNE
c.AuthorAlias ella😌22. mai 2002
Hei !
Huff ja, "nesten sprekk dager" er ikke å spøke med. Lurt å være seg bevisst når man nesten sprekker, for da klarer man kanskje å snakke seg selv til fornuft...(Sånn som du tydeligvis gjør, det er flott)!

Vet du, jeg synes du trener mye, en time pr. dag er da flott ?! Men klart, vi er vel konstruert for enda mer bevegelse enn det, men kjære vene, i vår moderne tid har vi da annet å gjøre ? Noen jobber krever jo at man sitter i fred og ro, sånn som ditt yrke. Forresten, jobben din høres spennende ut, hvilke språk oversetter du fra ? (Jeg er litt nysgjerrig av meg...)

Uansett, lykke til videre !

~Ella~
🙂76,5 kg

Jeg er redd..

Dramatisk overskrift kanskje,men jeg går rundt med en ekkel følelse angående slankingen.. Grunnen er at motivasjonen er så sterk,egentlig for sterk..Jeg må jobbe hardt med meg selv nå for å ikke falle. Det er nemlig det som skjer med meg. Jeg kjører hardt og så krasjer jeg.. og det er som oftest når motivasjonen er så sterk at jeg føler at jeg kan klare alt..
Jeg vil ikke gi meg nå,vil klare dette og jeg VET jeg kan!

Dette med slanking er så psykisk,hvis jeg får ting til å stemme oppi hodet går det praktiske helt greit.
Huff,ble litt pessimistiske tanker her,men det er godt å få satt ord på hva en føler. Jeg finner så utrolig mye støtte og motivasjon i dere,kjære medslankere. Tusen takk for at dere er her og puffer meg i riktig retning.

Håper jeg ser litt lysere på ting imorgen,men uansett: Denne gangen gir jeg meg bare ikke!! :)

10 i heiagjengen
c.AuthorAlias Marilla❤️22. mai 2002
En god ,lang og varm oppmuntringsklem fra meg!!
c.AuthorAlias Ronja😊22. mai 2002
Hei Elisabeth:)
Jeg kjenner følelsen, men jeg satt og tenkte. Du sier du kjører deg selv hardt for tiden og at du skal ta det litt roligere senere, når du er kommet skikkelt igang.
Hva med å sitte deg en dato.. altså at du finner en dato frem i tid og sier til deg selv at frem til den skal jeg kjøre knallhardt og etter det skal jeg forsette, men ikke i et fult så knallhardt tempo. På den måten så vet du jo at dette ikke er foraltid og du klarer gjerne å få den flotte motivasjonen din til å strekke enda lengre til, når du ser en ende på knallkjøret(igjen psykisk) Ble litt rotete dette, men jeg håper du forstår hva jeg mener, vet ikke om det hjelper, men det var bare en tanke jeg hadde:)
Uansett så har du forlengst bevist at dette klarer du meget godt:) Ønsker deg en fin fin dag:)
Klem fra Ronja
Bilde
c.AuthorAlias kikki❤️22. mai 2002
Hei Elisabeth

Først må jeg bare si at jeg ikke har lest det siste i dagboken din før nå. Og jeg ble virkelig trist av å lese hva du har opplevd i det siste. Elisabeth du skal vite at jeg virkelig føler med deg. Jeg er ikke så flink til å sette ord på slike ting, men vit at jeg tenker mye på deg.

Ellers må jeg takke for god kommentar du ga meg. Du er jo absolutt beviset på at det går an å slanke seg. Og jeg skjønner akkurat hva du mener med at du er redd. Man blir på en måte overmotviert, slik at det tar helt av. Men jeg er sikker på at du greier det helt fint denne gangen, du har jo allerede bevist at du kan slanke deg.
Jeg føler at motivasjonene på en måte kommer sigende nå, og det føles egentlig bedre.
Så nå står vi på Elisabeth, og vi kan godt kappslanke oss frem til 7. juni, heia oss begge!!

Varme Klemmer fra Kikki
c.AuthorAlias Kris❤️21. mai 2002
Hei!

Nå har jeg lest meg gjennom dagboka di, og jeg må bare bøye meg i støvet for deg...for en utrolig prestasjon! Fantstisk! Du må være utrolig stolt av deg selv!

Jeg kjenner meg så veldig godt igjen i det du skriver om motivasjonen. Når man er skikkelig motivert og sikker på at slankingen skal gå riktig bra, det er da smellen blir størst hvis man ikke lykkes alikevel... Men, men ....det er da vi må finne styrke og reise oss igjen :)

Du må for all del ikke gi opp nå...det tror jeg forresten ikke du gjør heller...du har jo kommet såååå langt! Må si det igjen jeg...Jeg beundrer det du har klart, og du er en stor motivasjonsfaktor for meg!

Lykke til videre.

Klemmer fra Kristin.
c.AuthorAlias Emma66❤️21. mai 2002
Dette var kjent refreng ! Leste faktisk om "fenomenet" i Libraboken i går .. og det traff meg mitdt i magen - for jeg kjente meg sånn igjen.

" ... du er både stolt og seierssikker. Dette har gått over all forventing: du hadde aldri trodd det skulle være så enkelt og behagelig å gå ned mange kilo. Mett føler du deg, sunn og opplagt og full av energi. Det er nå du skal være oppmerksom. I din strålende tilfredshet med deg selv løper du en stor risiko hvis du tror jobben er gjort eng gang for alle ..."

Jeg noterte meg den kraftig bak øret i allefall !

Håper morgendagen er lysere !

Emma
c.AuthorAlias Viola😵21. mai 2002
Dette skulle liksom symbolisere "flagget til topps", så ikke i farten at det var et golf-flagg...
c.AuthorAlias Viola❤️21. mai 2002
Jeg skjønner deg jeg, Elisabeth. Du satser så enormt, og er så kosekvent, du kommer til å nå målet ditt før du vet ordet av det. Men da kommer kanskje en ny utfordring, å lære å kose deg LITT...? Vet du, jeg er sikker på at det blir din neste seier, og sikkert også en like stor glede for deg som å ha blitt kvitt overvekten. Du er så bevisst, så målrettet, har så god oversikt. Alt som skal til for å kunne jobbe konstruktivt videre med dette etter at du har nådd matchvekta di. Da vil du forhåpentligvis fremdeles finne den støtten du trenger her inne, kanskje også andre steder. Uansett: Jeg er overbevist om at du kommer ut av denne prosessen med flagget til topps, Elisabeth!
Kjempeklem fra Viola. PS: Tusen takk for opmuntrende og varmende ord, takk, takk, takk! Det hjelper!
Bilde
c.AuthorAlias RH😉21. mai 2002
Nei gi deg nei! Huff a meg det kan du ikke! Og jeg vil gjerne være med på hard kjøret sammen med deg! Vet ikke helt hva du legger i det, men regner med at det har noe med og være kjempe flink og ikke spise/drikke ting man ikke skal?

Og hvis du har for mye motivasjon så bare sleng litt over til meg du så slipper du og ha alt for mye og jeg alt for lite;-)

Fortell litt om hva du legger i hardkjør er du snill så blir jeg nok helt sikkert med på det, men noen kur går jeg ikke på bare sånn at det er sagt!

Jeg har gått inn en godis avtale her med kikki som du kan slenge deg med på hvis du vil? Den varer først og fremst frem til 7 juni. Hva sier du?

Skjønner fortvilesen din og vet godt hva du mener med og være for motivert! Men vi får bare prøve og kjempe videre for dette skal vi klare!

Ha en super slankedag i dag Elisabeth!

Mange gode klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias Bitten😊21. mai 2002
Hei Elisabeth :) Tusen takk for koselig kommentar, kjekt å vite at en har støtte av likesinnede :) Det er nok en av lastene til oss overvektige da å gå fulstendig baserk i matfatet fra tid til annen, nå en i lengre tid har vert så flink. Håper det er som du sier at vi lærer etterhvert :) Du har også rett i at vi burde kanskje une oss noe innimellom sånn at de store utskjeielsene ikke skjer. Du har klart å tatt av enormt mye, så det gjør vel ikke noe om du tar det litt mer med ro nedover til målet, for du vil nå det tilslutt, eg tviler ikke 1.sekund ;)
Ønsker deg iallefall lykke til videre :)
Klem fra Bitten :)
Bilde
c.AuthorAlias Jojoen😃21. mai 2002
Hei igjen Elisabeth :-)
Jeg skjønner godt at du er redd. Det er mange triste tanker som kommer.. tenk om vi går opp igjen alt sammen og mer til? Nei, det gjør vi ikke denne gangen. Vi skal bare ikke gjøre det. Hvis det stemmer så er det første gangen jeg unngår å gå opp igjen alt sammen og litt til. Jeg tenker som deg rett som det er, men ennå har jeg ikke så mye å ødelegge som du har. Skrekken vil nok bare bli større for hver kg som forsvinner.

Det er en ting jeg har lurt på.. hvordan har du selv taklet overgangen til ditt nye speilbilde? Eller selvbilde? Tenker du på deg selv som tykk enda? Og hvordan har omgivelseneforandret seg i forhold til deg? Det er skremmende.. man mister jo en slags beskyttelse også sammen med kiloene. Jeg har slitt litt med det før, da jeg hadde slanket meg og lå fra 60- 80 kg, men det er mange år siden. De siste 10 år har jeg ikke veid mindre enn 89 og det var for tre år siden.

Nå er det slanking, etterpå er det å holde seg der. Da er det sikkert minst like viktig å holde ved de gode vanene som f.eks å bruke denne slankedagboka. Å veie seg jevnt, ikke stikke hodet i sanden og la det skure. Det blir en utfordring, ikke sant?

Dette var vel ingen trøst, annet enn det som ligger i forståelsen. Og det gjør jeg, så lykke til!

Jojo-klem
🐷76,5 kg

Skal absolutt ikke gi meg nå nei!

Selv ikke den store 17 mai sprekken har kunnet ødelegge motivasjonen min nå,og det er deilig å føle :)

Igår hadde vi slappe av hjemmedag og jeg benyttet meg av tiden til masse trening. 3 timer sammenhengende spinning på morgenkvisten etterfulgt av en time med manualer. + en time spinning på kvelden. Dessuten spiste jeg kun salat og frukt igår så jeg tror jeg snart er kvitt kake-pølser-is-pizza-grill og snoptillegget jeg fikk på 17 mai!

Jeg er så utrolig glad for at jeg klarte å ta meg inn igjen så fort. Det er nemlig det jeg sliter så fælt med,og siden det var langhelg så ville det vært typisk om resten av fridagene ble en eneste stor matorgie for meg.

Igår kjøpte jeg en pakke med rugbrødskiver i butikken. 12 skiver i en pakke og 190 kalorier pr. 100 gram. (ca 80 kalorier pr skive) Er det noen som har erfaring med disse skivene? Jeg tenkte å bytte ut knekkebrødene med en slik skive til frokost framover,for å variere litt.
Ellers går det i frukt og salat idag også!

Håper dere alle får en flott dag,denne gangen gir vi bare IKKE opp folkens :)

Klem fra Elisabeth.
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai🙂21. mai 2002
Du verden, så flink du er!!! Knallflink! Skulle ønske at jeg hadde bare litt av din stå-på-vilje. Hvordan i himmelens navn greier du å sykle i 3 timer? Selv er jeg nærmest følelsesløs i baken etter 1 time.
Alle de ekstra kaloriene fra 17.mai er helt sikkert forduftet for lengst.
Rugbrød ja.det har jeg masse erfaring med. Det er jo litt spesiell smak på dem, så det er ikke alt pålegg som passer, synes jeg. Selv foretrekker jeg makrell i tomat, tunfisk, hvitost, smøreost, tomat, agurk....men smaken er forskjellig. Godt og mettende er det ihvertfall.
Lykke til.
-klem fra Tarangai-




c.AuthorAlias Marilla❤️21. mai 2002
Kjære Elisabeth.

Tusen takk for oppmuntring i dagboka mi!
Jeg har nå sittet en lang stund å lest i dagboken din, det er ikke igjen noen ubrukte superlativer om deg og din innsats.
Jeg satt med "ståpels" og tårer i øynene flere ganger.

Ønsker deg all mulig lykke både med slanking og alt annet i livet!!

Varm klem fra Marilla..
c.AuthorAlias Sussi❤️20. mai 2002
Du er utrolig flink, bare en liten hilsen fra meg.
Slankehilsen
Sussi
c.AuthorAlias Bamse😉20. mai 2002
Nei du skal absolutt ikke gi deg nå!! Du har vist oss andre hvordan man faktisk kan gå ned ganske mange kilo (du har vært kjempeflink!), så her skal i hvert fall jeg stå deg bi og heie deg videre fremover - og jeg kommer til å være her lenge!!! Nå er vi over de værste festdagene i mai - sånå kan vi puste lettet ut - i hvert fall for en stund! Jeg ønsker deg all mulig lykke til videre - stå på!
Klem fra Bamse
Bilde
c.AuthorAlias Eterna😉19. mai 2002
Jeg mååå bare legge igjen en kommentar i din dagbok. Har fulgt deg en stund her inne og tar av meg hatten og bøyer meg i støvet. For en vilje og hvilket pågangsmot!!! Du er en inspirasjon for alle her. Tenk å sitte tre timer på spinningsykkelen!!! Selv med sykkelbukse er baken min helt ferdig etter en halv time. Jeg forstår at du ikke har tenkt å gi deg og det har ikke jeg heller. (kan jo ikke være dårligere) hi-hi-hi. Jeg ser du har mange beundrere og jeg stiller meg i rekken av dem. Gratulerer! Lykke til videre.
c.AuthorAlias Viola❤️19. mai 2002
Åhh, sukk, her var det herlig å komme innom! Stappfullt av motivasjon, pågangsmot, vilje og optimisme! Kjenner det vokser fram i meg også etterhvert som jeg leser!
Har spist 590 kalorier til frokost. Men det er ikke for sent å jevne det ut, ikke sant? mye igjen av dagen ennå! Det kan likevel bli en fin slankedag, noe fortung kanskje, men slankere og slankere etterhvert!
TRE TIMER spinning, det må da være verdensrekord! Bravo!
Klem, Viola.
Bilde
c.AuthorAlias Jojoen😃19. mai 2002
Hei igjen Elisabeth :-)

Jeg er også kjempeglad for at du klarte å "ta deg inn igjen". Jeg er faktisk veldig redd for å miste deg som inspirasjon for min egen del.. du skjønner jo det at du viser oss andre at det virkelig går an å lykkes.

Og så unner jeg absolutt ingen å tape, for jeg har jo som så mange andre her gitt opp ørten ganger etter en eller annen sprekk. Det føles jo som et tap det. Det er nederlag som knekker selvtilliten gang på gang. Det vil jeg helst ikke oppleve igjen og derfor synes jeg det er så deilig å følge med deg som har oppnådd så flotte resultater og som stadig står på, uansett hva som skjer ellers i livet ditt. Ja, det er fantastisk! Intet mindre!

Det med rugbrødene tror jeg bare er fint som en avveksling fra knekkebrødene. Det står vel noe på innholdsfortegnelsen om de er bakt av grovt mel og om de inneholder fiber osv? Jeg har sett noen av disse pakkene som inneholder veldig mye sirup og mye fint mel. Det er jo ikke så lurt da.. Ellers er det jo både greit og holdbart.
Jeg liker faktisk like godt å bake disse selv, da venter jeg til de er godt avkjølt og skjærer opp alt sammen på brødskjærermaskinen. Så fryser jeg det i små porsjoner. Det er utrolig hvor mye det blir ut av 3 brød.

Ønsker deg også en fortsatt flott dag og lykke til videre.

Jojo-klem
76,5 kg

Hjelpe meg som jeg har spist!

Kan noen lære meg hvordan man koser seg med _LITT_ god mat uten å voldta et helt koldtbord??!?

Som dere skjønner feiret jeg ordentlig 17 mai igår ja..tenkte jeg skulle unne meg litt godt,men Elisabeth vet ikke hva ordet _litt_ betyr! Jeg mister helt hodet når godsakene kommer på bordet,og plutselig sitter jeg der som i transe og spiser og hygger meg og glemmer at jeg egentlig er på slankern!

Vel,vel..det ble godt over 4000 kalorier på meg igår *gjemmer meg under stolen av skam*

MEN: Her kommer det viktigste: JEG GIR IKKE OPP!!!!!!!!!!!!1
Jeg syklet en time på morran igår og 40 minutter på kvelden,og idag har jeg spinnet i 3 stive timer,så nå må vel det meste være forbrent?!

Idag starter hvertfall "hverdagen" igjen for Elisabeth,selv om det er aldri så mye pinsehelg! Idag skal jeg tilbake til mine salater,frukt og rugbrød,ikke no´mer tull nå nei!
Jeg vil jo bli ferdig med denne slankingen en gang for alle og da kan jeg ikke holde på å sprekke slik.

Gjort er gjort og spist er spist folkens,det gjelder for alle dere som har koset dere litt i overkant igår også.

Moralen er: Vi gir ikke opp! :)

Fortsatt god helg dere,husk at det er MYE annet enn mat vi kan kose oss med :)

ELisabeth.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aprilia❤️18. mai 2002
Elisabeth du har et fantastisk mot og ståpåvilje!!!!!!
Å kose seg litt er ikke lett, det sliter vi vel med samtlige av oss på disse sidene, men vi må øve og øve. Antakelig må jeg og mange med, tenke over "matkosen" hele livet igjennom. Skulle så gjerne ønske at maten/godteriet ikke var så viktig for meg på slike "festdager", men my av fokusen går nettopp på: Hva skal jeg spise. Noen ganger går det ok andre ganger blir det helt forferdelig. Det å kose seg litt må læres som alt annet, samtidig at man må sette fokus på andre ting en det som skal spises. Som du sier det er mye annet enn mat man kan kose seg med, lurer på hvorfor vi har så lett for å glemme det?
Jeg kjenner meg godt igjenn i den "straffe" treninga du tok til med etter utskeielsene, og den er ikke alltid så god, men hjelper jo noe. Selv om man er på slankekur er det jo viktig å delta i det ordinære livet, det er jo der vi skal henge med når vekta skal holdes. Elisabeth du har vært så flink så lenge, og har en utrolig flott moral. Du gir ikke opp, men du må huske på å leve underveis!!!!!!
Lykke til med alle fest og hverdager!!!!!
Klem fra Aprilia
c.AuthorAlias Viola😛18. mai 2002
Søren også! Jeg skulle lest dagboka di med en gang jeg sto opp i dag! Da hadde jeg kanskje klart meg...
Her sklir jeg avgårde, det går rett utfor, er jeg redd. Sikkert også spist minst 4000 igår! Og har fortsatt idag, ikke med full rulle men med feil mat, hvetebrød og litt godteri, sånt som får meg til å få lyst på MEEEER!!!!! Også skal jeg på fest igjen idag....stønn! Men det hjalp veldig å lese innlegget ditt, Elisabeth! Det er ikke så farlig å skeie ut, ikke å skeie ut veldig, heller, det som er viktig er å klare å bremse igjen etterpå!
Herved bremser jeg!
Ut i hagen og grave!
Ses i morra!
Ha en god dag!
Klem, Viola.
Oj, klikka visst på feil bilde! Vet ikke riktig hva denne engelen har med saken å gjøre, men jeg får ikke fjerna det igjen!
Bilde
😌76,5 kg

Gratulerer med dagen alle sammen! :)

Veiedag ble en stor suksess og jeg er tilbake på 70-tallet :)))
Dette gir stor motivasjon til å holde meg vekke fra pølser og is idag. Skriver ikke opp meny idag fordi jeg har tenkt å kose meg _litt_! Men det skal ikke bli mye for nå vil jeg bare nedover og nedover!
Får hive i meg litt kaffe og frokost og sette igang med treningen,ellers blir ikke det gjort idag.

Stor 17 mai klem til dere alle sammen :))
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bitten😊17. mai 2002
Hei :) Det var et stort hopp i riktig retning :) Du har alltid vert så karrakterfast, så dette klarer du ;) Lykke til.
Lykkeklemmer fra Bitten:)
Bilde
c.AuthorAlias Ronja😄17. mai 2002
KJEMPEFLOTT Elisabeth:) Hipp hipp hurra for deg:) det må ha vært utroligt flott å trø på vekta i dag:) Dette går jo rette veien det:) Stå på videre, for dette klarer du:)
Ha en forsatt fin kveld:)
Klem fra Ronja
Bilde
c.AuthorAlias Minelli😃17. mai 2002
Stor klem tilbake, Elisabeth!

Vekta di var jo slettes ikke ille! Med det løpet du har kjørt den siste tiden, så er det tydelig at det har gitt resultater.Flink er du!

Ha en fin 17. mai!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Jojoen😃17. mai 2002
Snakk om å ta rev i seilene!!! Ja, du er sannelig ei utrolig jente som har klart å begynne på'n igjen og få det til.

Ha en flott festdag og en deilig pinsehelg :-)

Jojo-klem
c.AuthorAlias LilleMeg😃17. mai 2002
Gratulerer så masse med flott nedgang!
Du fortjener å kose deg litt i dag, syns jeg da ;) skal kose meg med softis selv, hvis jeg noen gang kommer meg til byen... hehe...
*klem* fra LilleMeg
c.AuthorAlias ella😊17. mai 2002
Hei.

Håper du får en trivelig 17 mai i finværet !

Og gratulerer med flott vektnedgang, det har tydeligvis lønt seg å kjøre et beinhardt løp, flink har du vært !

~Ella~
c.AuthorAlias tutu❤️17. mai 2002
Hei Elisabeth

Grattis med dagen og en kjempe flott nedgang!!

Håper du får en kjempe kos dag.
Klemmer fra Trude
❤️81,2 kg

Skal veie meg på selveste 17 mai

Og jeg håper det kan bli en kjempeopptur som kan få meg helskinnet gjennom fridagene..huff,det er litt skummelt med all den gode maten 17 mai og pinse når man nettopp har kommet igang igjen! Føler liksom ikke jeg er sterk nok enda til å bli utsatt for all verdens med fristelser!

Men jeg SKAl klare det! :)

Meny idag er vel nesten som vanlig,men skriver det opp her for det forplikter meg til å følge den. Jeg er veldig streng på det. Dukker det opp noe jeg har lyst på i butikken eller i skapet sier jeg til meg selv at det står IKKE i slankedagboka di idag så det får du føre opp imorgen!
Sånn må det bare være akkurat nå for ellers sklir jeg helt ut og spiser både det ene og det andre.

Frokost: 2 finn crisp med mager kyllingost
1 kopp kaffe med skummet melk

Mellommåltid: frukt,evt. en kopp kaffe med skummet melk

Lunsj: salat med reker,champignon,agurk,kinakål og tomater,med sitronsaft og hvitløkskrydder.

Middag: Sammen som til lunsj.

Kvelds: kaffe med skummet melk,evt en frukt eller frossen yoghurt yoplait.

Trim: 1 time spinning+ vekter

Et lite tips til dere som er litt som meg,som er hjemme og leter i skapene etter noe å tygge på; Hver formiddag lager jeg en salat. Kutter opp friske grønnsaker og tilsetter litt reker,eller en annen mager proteinkilde. Denne salaten blir da så fristende for meg at hver gang jeg har lyst på noe tar jeg en tallerken av den istedet for kaker og kjeks og annet snaskens. Og tenk på alle vitaminene vi får i oss da :)
Anbefales virkelig :)

Ønsker dere alle en riktig fin dag :)

Klem fra Elisabeth som skal spise frokost nå og komme igang med sin daglige time trim :)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias maia😃16. mai 2002
Hei Elisabeth.
Vil bare ønske deg en fin nasjonaldag.
Lykke til med veinigen imorgen. Du er jamen stanhaftig og viljesterk.
Beundrende hilsen fra maia
c.AuthorAlias MTE😊16. mai 2002
Heisann Elisabeth!

Takk for koselig kommentar + tips til mat på kvelden. Det er helst da jeg har lyst på mat. Det med en stor salat bolle i kjøleskaåapet skal jeg faktisk kjøpe i dag. Det er jo kjempe godt. Med reker og skinke. Nam nam. Faktisk veldig lenge siden jeg har hatt det.

Må si at du har hatt en kjempe imponerende vekt reduksjon. Kjempe flott. Stå på videre. Ha en fin lang helg og kos deg!

Klem!
c.AuthorAlias Mulle❤️16. mai 2002
Lenge siden jeg har vært innom deg Elisabeth - men fyfaderian så flink og iherdig du er!!!!! Måtte først innom deg davettu.. Kjempelurt å lage en stor porsjon salat - den ideen skal jeg ta med meg inn i pinsehelgen. Og husk, 17 mai er en slitsom og lang dag - kos deg masse!!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.