Lenge siden sist folkens!
Hei alle sammen!!!
Leeeenge siden jeg har vært her nå.
Og beklager hvis det har virket som om jeg sviktet.
Det var ikke meningen i det hele tatt.
Jeg kan jo ramse opp en masse unnskyldninger, men har egentlig ingen.
Annet enn min egen sløvhet.
Det går en dag, så to...så plutselig er det gått noen måneder.
SORRY!!!!!
En ting er jo at dette tok veldig mye tid, og venner begynte å klage på at jeg satt foran pc`en så mye.
Men det hjalp jo, og det har ikke gått så godt på egenhånd.
Vekten har vippet opp og ned noen kilo.
Er egentlig ganske fornøyd at den er der den er nå.
Som regel stiger den fort opp på begynnerstadiet.
Skal prøve å følge opp her igjen nå. Bare ikke så ofte som før.
Men minst en gang i uken.
Vil takke for alle svar jeg fikk til mitt siste innlegg som var helt tilbake til mars.
Helt utrolig. 3 måneder siden.
Tenk hvis jeg hadde fortsatt. Har en følelse at jeg hadde vært noen kilo lettere da.
Men, men...ingen vits i gråte for det.
Det går alltid an å begynne på nytt.
Ja, på nytt, ja......!
Har egentlig slanket meg hele denne tiden.
??????????????????????
Begynner i morgen......begynner på mandag....??
Noen dager på...noen dager av.
Føler selvbilde mitt er verre enn det var før.
Har følt at dette kommer jeg aldri til å klare.
Men det er så dumt, for jeg VET at det er fullt mulig.
Kun opp til meg selv.
Og når det er noe man ønsker så sterkt, så burde man være sterk nok til å klare det.
Lettere sagt enn gjort.
Vel, vel, så begynner vi da........IGJEN!!! PUST! PES!
Og skal prøve å være flinkere her inne.
Ønsker meg selv igjen lykke til.
Stå på Elisa, dette skal gå bra!!
Klem til alle dere der ute fra meg!!
Det tar visst litt tid...!
Hallo!!
Motivasjonen kom ikke så sterkt tilbake som jeg håpet. Endte med litt lørdagskos utover kvelden.
Ganske svakt, egentlig! Særlig når godtene ikke finnes i nærheten, og du setter deg i bilen et kvarter før butikken stenger for å kjøpe snop.
Ja, jeg innrømmer det!
Uff, dette liker jeg ikke i det hele tatt.
Vekten viste 200 gram ned.
Og det burde den ikke gjort.
Kanskje den må gå opp før jeg skjerper meg.
Håper dette ble siste gang for en stund.
Det skremmer meg ganske mye. At motivasjonen har vært borte så lenge. Har jo så mange kilo igjen å ta av. Og da trenger jeg hver minste bit av motivasjon.
Nå sitter jeg ihvertfall med vannet mitt foran meg. Har ikke røket så langt i dag.
Vi får se hva uken viser. Skal i hvertfall gjøre mitt beste.
Håper dere alle får en fin slankeuke.
Klem fra Elisa28
Lenge siden sist!!
Hallo alle sammen!!!
Lenge siden jeg har vært her inne nå.
Jeg har ikke gitt opp, bare så dere vet det. Fraværet mitt skyldes mye jobbing + så må jeg innrømme at jeg har sittet litt foran TV. Har fått meg kabel-TV, og det har jeg aldri hatt før, så det har vært litt gøy å se på TV for tiden. Har nesten ikke hatt TV i det hele tatt tiden siden jeg flyttet inn i denne leiligheten. Har ikke fått det skikkelig inn, så det har for det meste vært snø, med farger. Så endelig TV, til og med nye kanaler; Da må en regne med litt ekstra titting i begynnelsen. Ikke sant?
Jeg må si at motivasjonen har forlatt meg med tider, i disse 10 dagene jeg har skulket dagboka. Har hatt en slik lei-av-slanking følelse. Og er temmelig sikker på at det har med at jeg ikke har vært her inne. Så nå får vi se om det snur.
Vekten har jo holdt, og bra er det. Lettere å begynne påan igjen. Jeg har ikke grovspist, men kost meg med lite tanker på slanking. Litt dårlig samvittighet overfor dere.
Det som har bekymret meg mest, og som bekymrer meg også nå, er motivasjonen. Vil den komme tilbake?
Det er i bunn og grunn motivasjonen som er den viktigste faktoren under slanking. Uten den, er det forferdelig vanskelig. Når den forsvinner for en dag, er det jo ikke så farlig. Men når du merker at den ikke kommer tilbake neste dag og neste dag etter det igjen osv., da blir man litt redd.
Vil så gjerne klare det, og har jo vært så flink til nå. Og det er jo temmelig dumt hvis disse månedene skal være bortkastet.
Også er påsken rett rundt hjørnet??????????
Skulle jo vente med utskeielse til da. HAHA!!!!
Vi får se hvordan det blir fremover nå.
Det blir kanskje en sunn påske for meg?
Har forresten fått fri hele påskeuka. Så nå ser jeg frem til en 10-dagers ferie. Virkelig herlig!!!!
Èn uke til!!!!
5 jobbe-dager!!
Gleder meg!
Og er så ajour på jobben nå. Da blir det ekstra deilig med fri. Uten tanke på masse arbeid som ikke er blitt gjort.
Er klar for å fortsette slankingen nå, tror jeg. Hjelper bare en setter foten innenfor denne siden. Skal liksom klare å komme meg under 100 til Oslo-turen 1 juni. Litt over 2 måneder til. Så det betyr at jeg må være forferdelig flink. Spørs om jeg klarer det.
Har bestilt billetter til konsertversjonen av Les Miserable som skal være i Oslo i november. Så jeg får sette meg enda et nytt mål til da. En 7 - 8 måneder til. Det er jo en stund til, så jeg sier at jeg vil ligge en plass mellom 80 - 85 kilo. Det er vel ikke umulig?
Det gleder jeg meg til. Elsker Les Miserable! Har ikke sett musicalen i London, men jeg hører masse på musikken, så har jeg sett konsertversjonen på TV utallige ganger. + filmen. Drømmer om å komme meg til London for å se musicalen. Så denne konsertversjonen i Oslo blir det nest beste. Nydelig musikk! + at det er de som spiller i musicalen i London som kommer. Det er jo veldig kjekt, enn hvis det var norske som skulle fremføre den. Kjekt det også, men veeeldig gøy å se de "ekte" skuespillerene.
Gleeeeeeeder meg!!!!!!
Det har vært noen utrolig deilige dager her nå. Snø-regnet litt idag, men de siste dagen har vært skikkelig vårlige. Hadde vært herlig hvis påsken ble slik.
Deilig at vi går mot vår-sommer nå. Det gir en slik spesiell følelse. En blir liksom så glad!
Det betyr også turgåing for meg, som jeg har lovet. Hæ????
Er fremdeles ikke flink med trim.
Jeg tror nok frem til jeg har nådd det endelig målet såkommer det til å bli med turer på meg. Men etterpå vil jeg begynne å trene på helsestudio! Få stramme litt opp her og der, få litt muskler. Og svømming! Det har jeg lyst å begynne med. Men ingen får meg i badedrakt før den tid jeg føler meg litt mer vel.
Jeg har sagt tidligere at jeg ikke hadde så mange "små" klær liggende i skapet å vente. Men det var ikke helt sant. Har faktisk funnet et par som jeg har turd å gått med nå. Så jeg har fått litt mer klær å velge mellom. Det er en litt deilig følelse.
Nei nå har vekten blitt liggende på 109-tallet lenge. Nå må den mer ned. Nå er jeg klar!!!!!!
Kjøpte en pakke med is fra isbilen i går. Hvorfor gjorde jeg nå det????? Dumt!!!
Jeg får se det på som en prøvelse fremover. Spiste èn igår. Så får vi se hvor lenge den blir liggende. Jeg får invitere unger ofte. 30 stk oppi. Så den kan friste leenge!
Uff, det er helt umulig for meg å ha godter i hus når jeg slanker meg.
Nei nå må jeg skrive bursdagskort til et par nylig fylte femåringer, før de kommer å krever presangene.
Tar meg en rundtur hos dere senere i dag.
Er veeeldig spent for å se hvordan det er gått med dere.
Snakkes!!!
Er så glad jeg har dere! Vet nå etter disse fraværs-dagene hvor vanskelig det har vært uten dere!
Trenger dere for å gjennomføre dette.
Igjen, tusen takk for at dere er til!!!!!!!!! :O)
Massevis av godklemmer fra Elisa28!
En jente som aldri i livet skal gi opp!!!!!!!!
Der var den tilbake igjen!
Og jeg har ikke skeiet ut noe i dag.
SÅ JEG FORVENTER AT DEN SKAL VÆRE MINDRE I MORGEN!!!!!!
Håper litt på 8-tallet, men regner ikke akkurat med at det skal gå så fort. Ikke nå lenger.
Er jo en "dreven" slanker nå, og kiloene detter ikke så fort som i begynnelsen. Snufs!
Tuller egentlig, selv om det hadde vært gøy.
Jeg er glad for hvert lille gram. Så lenge det er ned.
Sitter nå og gleder meg til dagens siste måltid. Glemte å kjøpe agurk når jeg handlet i dag. Har fått dilla på toast med lett-servelat og agurk. Og det er ikke det samme uten agurken.
Men, men, godt alikevel.
Mat er godt!!!!!!!
Sitter av og til og kjenner en plutselig lukt av sjokolade. Noen andre som har opplevd det?
Det finnes ikke sjokolade i nærheten, men lukten spøker rundt meg. Hyggelig..., spesielt når en prøver desperat å glemme den kaloribomben.
Romler i magen!!!!!!!
Bare to hele uker til påskeferie nå. Hvis jeg får fri da. Har spurt, og sjefen mente det skulle gå greit. Men jeg slapper ikke helt av før jeg får grønt lys.
Hadde vært så deilig med fri hele den uken. Da blir det 10 dager. Farlig med tanke på slankingen.
Har planer om å sitte og se Oscar-utdelingen på TV 24 mars. Da må det koses litt. Så det blir litt før påske. Men hvis jeg hopper over en av de andre friste-dagene, går det vel greit.
Nå begynner Big-Brother, og avhengige meg, må se det!
Snakkes.
Klem fra Elisa28
Det var ikke helt med i beregningen....
...at jeg skulle spise så mye i går. Men søstera mi hadde dekket opp med DET kveldsbordet. Og etterpå med popcorn og sjokolade. Og jeg innrømmer, faktisk uten dårlig samvittighet, at jeg fråtset litt.
Vel, vel...ikke alle fristelser kan vi motstå.
Jeg er lykkelig at vekten holdt seg under 110, selv om den var gått litt opp. Skal vedde på at jeg hadde hatt dårlig samvittighet hvis den hadde vært 110 eller mer.
Og jeg som skulle holde meg til påske. Akk ja!
Men vi fortsetter med pakten fra i dag.
I morgen skal jeg jobbe leeeeeeenge, tenkte jeg. Få unna litt arbeid. Så da blir det nok kantinemiddag. Ikke av de sunneste middagene, men jeg MÅ ha middag. Og det blir for sent med middag da jeg kommer hjem. Jobber med saken om å ikke la det være det siste måltidet på dagen.
Et lite sitat:
"Jeg våknet og følte
meg litt ensom. Og
da kom jeg til å
tenke på kjøleskapet."
Hvor mange ganger i løpet av en dag går vi egentlig å åpner kjøleskapet for å få et overblikk?
Skal vi begynne å telle? :o)
Nei, nå er klokken elleve og det er på tide å vende inn i drømmeland!
Drøm søtt alle sammen.
En ny dag kommer i morgen!
Enda et lite sitat:
"Tomorrow is always new, with no mistakes in it."
Nattaklemmer til alle dere, fra Elisa28!
Puh...!!!
Var livredd den skulle tippe opp til 110 igjen, siden jeg nettopp har rundet den.
Men heldigvis så holdt den.
Skal bli herlig å komme trygt under.
Har ikke tid til så mye mer i dag. Skal snart på spillekveld sammen med søster og søskenbarn.
Får kvelds der. Håper hun ikke har dasjet opp med så mye godt.
Må bare si at buksa jeg hadde på meg i dag er blitt altfor stor! :O)
Ha en god mandagskveld alle sammen!
Skal prøve å skrive mer i morgen.
Da forhåpentligvis med ny vekt!
Masse klemmer fra Elisa28!
Så deilig å skrive den vekten...
Hei på dere slankevenner!!
Er virkelig fornøyd!!!
Under 110. Nå går jeg virkelig mot de vidunderlige "2 tall på vekta"!
Skal ikke over 110 igjen. Så nå står en ny sunn uke på planen. Ingenting spesielt som skjer i uka, slik at jeg "må" spise usunt. Eneste er en 30-års dag på lørdag. Men det er nesten en uke til. Så vi får se hva som skjer da.
Tidligere hadde jeg bestemt at når jeg kom meg trygt under 110, skulle jeg ha meg en utskeielse. Slik at hvis jeg gikk litt opp, risikerte jeg ikke å gå over 110 igjen. Men nå vet jeg ikke. Ønsker å kose meg litt i påsken. Kjenner smaken på alle påskesjokoladene allerede nå.
Sjokolade hører sammen med påske. Gjør det ikke?
Jeg er en sjokoman på avvenning!
Og jeg synes jeg har klart meg fint.
Selv om demonen ligger på lur bak ørene. ;-/
Å, mange ganger når jeg går til butikken for å handle, eller til en bensinstasjon for å handle røyk eller brus(tab-extra får jeg si), så er det rett før jeg tar med en sjokolade på kjøpet. Går sakte forbi snopehyllene, og tipper litt mot det som frister mest.
Jeg er virkelig stolt over meg selv. Har klart å motså hver gang.
Regner ikke med de utskeielsene jeg har hatt i denne slankeperioder, for da har jeg bestemt meg for det før jeg har gått i butikken.
Disse uvelkomne fristelsen som en møter i butikker, har jeg klart å motstå. HURRA!!!
Føler dette ble litt rotete, men ordene skrives av seg selv. Håper ingen norsklærere leser her.
I dag er det lapskaus på menyen hos min mor. Lenge siden jeg har spist det. Vet ikke helt hvor sunt eller usunt det er.
Men så lenge jeg ikke topper tallerkenen, kan det vel ikke være det verste?
En ting til som jeg merker er at økonomien er blitt bedre. Må nok innrømme at en del penger gikk bort på snop og god mat.
Snop er jo ikke billig, det gikk fort en hundrelapp eller to.
Nei, dette fører kun til det bedre.
Hvis vi hadde satt ned en liste over alt det positive og negative med en slankekur, så er det ikke så mye mer enn det forferdelige suget som vil stå på den negative siden.
Da er det vel verdt å gjennomføre.
Lurer på en ting, jeg: Har hatt meg to store utskeielser i denne slankeperioden. Den ene gangen spiste jeg alt, fra sjokolade til potetgull. Gikk da opp 1,6 kilo.
Andre gangen spiste jeg sjokolade og lakris. Hadde en pose med monsterchips. Der virker det som det ikke var salt i det hele tatt. Veldig lettsaltet. Gikk ikke opp noe, hvis jeg husker riktig. Er det bedre å skeie ut med sjokolade enn potetgull?
Pga. saltet?
I så tilfelle har jo jeg en fordel!
SJOKOLADE ER BEST!
Nei, slutt med sjokoladesnakket! Frister vel hele gjengen her inne. Ikke bare meg selv.
Tenk vi er i mars. Tiden går fort.
Har slanket meg siden tidlig i januar. Begynner å bli en stund.
Og det går letter hvor lenger tid.
Ting går liksom automatisk nå.
Ikke går jeg rundt og er sulten om dagen.
Sug har jeg jo, men det har alle. Uansett om de er under katogorien "Slankere" eller ikke.
Nå blir det trimmen som er målet. Må komme meg inn i en vane. Tenkte at når det blir litt varmere, så vil jeg begynne å gå hjem fra jobb. Kanskje kun til byen i første omgang, for det er litt langt. Så kan jeg ta bussen derifra og hjem.
Kan tenke meg det er en halvtimes tur fra jobb til sentrum.
Det er jo en begynnelse. Men nå må jeg jo begynne først, før jeg snakker for mye om det.
9,8 kilo til mitt første store mål.
Utrolig at jeg har klart det så bra.
Hadde 23 kilo i begynnelsen.
Det er jo en god del forskjell.
ER KJEMPEFORNØYD!
Ønsker alle en fin søndag!
Glade klemmer fra Elisa28
Irriterende....
Hei alle glade slankere!!
Er ganske sur nå. Begynner nå på dette innlegget for tredje gang. Holder på å laste noe ned fra nettet, og noe skjer når jeg går inn der for å sjekke. Hele slankere.com forsvinner.
Hadde skrevet et langt innlegg, så mister jeg alt. Buhu!!
Skal ikke bevege meg inn der mer.
Nesten en uke siden jeg har skrevet her nå. Uka har vært fullbooket. Har rett og slett ikke hatt tid.
Men uka har gått fint den.
Var i forening onsdag hvor vi fikk servert burritos. Klarte å beherske inntaket. Og torsdagen var jeg på fest med jobben hvor det ble taco og alkohol.
Maten gikk det greit med, men verre med alkoholen.
Ble litt mye. Men jeg hadde heller gått ned enn opp.
Vekta tippet faktisk ned på 109.8 i morges. Og i går lå den lengst på 109.8, men tippet også ned på 109.6. Måtte bare si det!
Kanskje den er det i morgen????
Men en ting sier jeg: Siste gang jeg drikker når jeg skal på jobb dagen etterpå. Var elendig fredagsmorgen. Det går så lenge mellom hver gang jeg drikker alkohol at jeg glemmer hvordan dagen-derpå kjennes. Og etter et par glass og litt mer bryr en seg lite om dagen etterpå uansett.
Lite smart!
Kan ikke si jeg var så veldig effektiv på jobben på fredagen.
Men, men, skal ta det igjen til uka.
Har fått meg bredbånd nå. Må si det er herlig. Nå kan jeg være her så lenge jeg vil uten dårlig samvittighet for den neste telefonregningen. Bruker en del timer her inne når jeg logger meg på. Har også fått klager av venner som prøver å ringe, men kun får opptatt signal. Nå kan jeg surfe og snakke i telefonen samtidig. Og så mye raskere det går.
Har hatt vanlig modem, nå er det virkelig luxus.
Herlig!!!
Ommøblerte litt i stuen min i går. Deilig med forandring. Det virker så ryddig her nå.
Fikk jeg kanskje litt trim også?
Kan ikke si at jeg har blitt noe flinkere der.
Men jeg lukter våren. Og da har jeg lovet!
Jeg gikk faktisk til butikken i dag for å handle. Låner bil i helgene, og det er så mye lettere å sette seg bak rattet enn å ta beinene fatt.
Nå er det en veldig kort tur. Men beina fikk nå noe bevegelse.
Jeg må si at jeg er så glad i dere, folkens. Er sikker på at jeg ikke hadde vært der jeg er i dag, hvis det ikke hadde vært for dere. Nå er jeg jo fremdeles "feit". Et forferdelig ord. Og lang vei igjen. Men jeg føler meg utrolig mye bedre. Føler meg liksom ikke feit.
Så tusen millioner takk for at dere er her.
Kan ikke få si det nok!
Så var det å ta fatt på siste dag av helgen. Den går så irriterende fort.
Men til gjengjeld så går jo også uka fort.
Snart helg igjen!
En god søndag til dere alle!
Klemmer fra Elisa28
25. februar 2002
110,8 kgJa.........!
Hallo alle sammen!!
Ble ganske glad i morges da jeg så vekta. Etter to uker på 11-tallet. Bare den nå holder seg, så blir jeg enda gladere.
Tenk at jeg har mindre igjen enn det jeg har gått ned til nå, til jeg når 2 tall på vekta. Kjenner det i magen. Så lenge siden sist jeg var det. Å, det skal bli deilig å komme der.
Blir ikke mer idag. Nå vil jeg rundt å kikke litt på dere før storebror kommer på skjermen.
Ha en god dag, dere!!!!!
Klemmer fra Elisa28
24. februar 2002
111,2 kgDet var godt..
..at vekta holdt!!
Redd den hadde gått opp, men om den hadde det, så hadde det vel vært fortjent etter helgen. Kanskje den har hengt seg opp. Og at jeg egentlig veier 115-120. NOT!!! Tuller!
Nei, nå er det ny start. Er så klar for mer nedgang nå.
Neste uke skal jeg i forening, og jeg vet at det hun lager ikke akkurat er av det sunneste, men jeg skal være sterk. Nok er nok. Skal ta meg en passende porsjon, og la det være med det. Håper jeg ikke igjen lyver for meg selv nå. Har vært litt av det i helgen.
Så skal jeg også ut å spise med jobben denne uken. Men hvis jeg nå er jysla flink resten av måltidene, burde det vel gå greit. Har spist nå ganske godt denne helgen, og vekten har vist nåde. Så da bør jeg også vise den nåde.
SKAL VÆRE FLINK DENNE UKEN!!!!!!! SKAL, SKAL, SKAL!!!!!
Har jo bare 3 måneder på meg til å komme under 100. Spørs om jeg klarer det. Det blir litt i underkant av 1 kilo per uke. Og jeg hadde håpet at den var litt mer enn et par hundre gram under.
Vi får se. HÅPER!!! :O)
Så går vi inn i siste uke av februar. Gleder meg til våren. Kjenner at jeg får litt vårfølelse nå. Akkurat som det er en herlig tid på året å slanke seg på. Har en litt slankende følelse da. Kanskje fordi de få gangene jeg har klart å ta av en del, har vært rundt vårparten. Det er en herlig tid. Er ikke så glad i den varmeste sommeren. Sikkert fordi jeg ikke liker å kle av meg. Men det skal det bli slutt på. Håper dette blir siste sommeren med "vinterklær". Har jo ikke nådd målet til da, litt kort margin, men forbedring blir det, så lenge jeg følger planen.
Har en herlig uke foran meg på jobb. Er ganske ajour, og håper det ikke kommer uventede saker inn, slik at jeg kun kan konsentrere meg om de daglige gjøremålene. Og bli ajour med det også.
Ønsker alle sammen en sunn uke. Håper masse kilo forsvinner denne uka.
Slankende klemmer fra Elisa28
23. februar 2002
111,2 kgFlaut!!!!!!!
Hei!!!
Jeg må si at jeg er litt flau nå. Sa jo i sist innlegg at jeg skulle ha en sunn helg!!!!!!! Hva skjedde?
Jo, akkurat!!!
Lurte på om jeg ikke skulle si noe, men ærlighet varer jo lengst.
Sjokolademonsteret ga meg et lite besøk i går. Men det er nå kastet på dør. Vi koste oss litt sammen i morges også, men nå er det borte vekk.
Kom inn her, og fikk motivasjonen tilbake.
Vekta har ikke fått bøtet for det, heldigvis, men vi får se hva den viser i morgen.
Skal snart i bursdag selskap til ei venninne, har ikke tenkt å røre noen ting. Akkurat nå tror jeg jeg hadde kastet opp av et kakestykke. Kjenner fremdeles frokostsjokoladen ligge å trykke.
Så har jeg litt vondt i magen pga. mensen. Jeg skylder på det. Ikke matlyst.
Skal spise komler hos min mor i morgen. Spiser det ganske sjeldent, men det er vel ikke så sunt, er det vel?
Skal spise moderat.
Nei, nå er jeg lei av 11-tallet. Og pga. av min utskeielse regner jeg med å bli her litt til.
Men jeg har faktisk ikke så dårlig samvittighet. Kanskje fordi vekten ikke har gått opp. Gikk på den nå for ikke så lenge siden, og var det samme da også. Farlig det der. Det kan lett bli til at en spiser mer da. Men nå har suget heldigvis forlatt meg. Og vekten har vært grei. Så skal også jeg være flink.
Nå må jeg i dusjen!!!
Ha en god lørdagskveld alle sammen.
Klem fra Elisa28
-------------------------------------------------------
Litt senere samme dag:
Nå skal jeg være helt ærlig å si at; JA, JEG SPISTE KAKE!!!
Uff! Har visst litt problemer for tiden!
Men jeg vet en ting! Og det er det at jeg vet jeg kommer til å klare å slanke meg. Det tar bare litt tid akkurat nå. Har det med at jeg er så nært et 10-tall? Har på følelsen at det å vippe under et 10-tall kan ta tid. Ikke bare hos meg.
Nå sitter jeg og lurer på om jeg skal ta meg litt pizza med pomfrits. (Staves nok ikke helt slik, men det sto fast i hodet hvordan det staves).
Og begynne med friskt mot i morgen.
Har ikke hatt middag i dag, bare en masse annet skitt.
Tror jeg gjør det!
Så begynner jeg skikkelig hardjobbing fra i morgen.
Kanskje en tur, Elisa? Hadde ikke vært så dumt!!!!!
Så blir neste "utskeielse" i påsken! Må koses litt da! Bare jeg ikke nå bruker en måned på å komme meg under 110. Da vet jeg ikke helt. Men jeg ønsker å ha noen slankefrie dager i påsken.
Men en ting vil jeg si; har ikke rørt cola siden jeg begynte å slanke meg. Og har blitt veldig flink med vann i det siste. Har faktisk bare hatt ca 1 glass med tab-extra til dagen i ukedagene. Og det er jo en forbedring.
Nei nå vil jeg kose meg med film.
Snakkes i morgen!
Klem fra meg!!!!!!
:o)
21. februar 2002
111,2 kgHalloen!!!!!!!
Står på stedet hvil.
Men spiste ganske godt i foreningen i går, så jeg er ikke misfornøyd. Var 111 blank i går morges, så egentlig har jeg gått opp et par hundre gram.
Regner med jeg kommer til å ligge her noen dager til, for i dag så meldte mensen sin ankomst.
Men, men...sånn er det!
Lagte salat i foreningen. Sunt i grunnen, men den besto jo av pasta, skinke, crabsticks og ost, i tillegg til diverse salat og grønnsaker. + brød + dressing. Og jeg spiste ganske mye. Det er jammen meg godt.
Har nå en full tupperware-bolle som er igjen. Klarer aldri å beregne. Så jeg har jo middag en stund fremover.
Spiste i dag, men en litt mer slankere porsjon enn i går. Hadde lett-dressing til, og ikke brød. Spørs om jeg har lyst på i morgen også. Må nok desverre kaste mesteparten. Den holder seg jo ikke evig heller.
Lovte venninna mi noe hvis det var noe igjen. Så hun kan få så mye hun vil.
Er fremdeles ikke kommet meg ut på tur. Men nå er det snø og kaldt. Alltid en unnskyldning. LOVER, at den første dagen det er sånn noenlunde fint ute, uten snø, skal jeg begynne med turene. ???????
Er ganske fortvilet over meg selv. Og skuffet.
Så lat det går an å bli. Vil jo ut å gå, men det er og blir tiltak.
Er det noen som har et godt tips til gode hjemme-øvelser for mage og rumpe?
I morgen er det fredag!!!! JIPPI!!!! :O)
Endelig helg!!
Tenkte jeg skulle høre om jeg kunne ta meg fri i påsken. Hadde vært deilig med litt ferie nå. Regner med at det går i orden.
Noen som skal se Big Brother på mandag?
Jeg må innrømme at jeg ble avhengig av det i fjor, så jeg må nok se det. Vel, vel, reality-TV!! Synes det er ganske gøy!!
Ellers er jeg nå klar for å komme meg på 110-tallet! Eller enda bedre, 109. Når det er nådd, er jo neste mål under 100. Begynner å gå opp for meg nå at jeg virkelig er på vei ned. Er jo ikke så lenge til jeg når 99. 11,4 kilo. Har jo gått ned 11.6 til nå. Og det på ganske kort tid. Føler ikke det var så lenge siden jeg skrev her første dag. Og var ca 123 kilo. Skal aldri dit igjen. Ikke tale om!!!!!!!
Herlig å tenke på at det endelig ser ut til å gå bra.
Jeg takker dere!!!! :o)
Er så inderlig glad for at jeg kom over denne siden, at jeg kan ikke få sagt det.
Nå sitter jeg her å hører på Elton John, og gleder meg en masse til konserten i juni. Har vært på konsert med ham 2 ganger før, og gleder meg like mye hver gang. Han er helt utrolig bra. Har fått sitteplasser helt foran. Ganske bra, hva? Har aldri sittet helt foran på en konsert før, og nå skal jeg sitte helt foran på Elton John. Favoritten!!!!!
Er ganske så stolt!!!!
Ønsker alle slankevennene mine en fin slankehelg.
Jeg skal ha en sunn helg har jeg bestemt.
:o)(o:
Klemmer i massevis fra Elisa28
19. februar 2002
111,2 kgSnart 10-tall her!!
Hei alle sammen!
Får ikke tid til stort annet enn å registrere vekta mi i dag.
Travle tider!!!
Imorgen blir det også liten tid, for jeg skal ha forening, og leiligheten trenger en liten up-shining til da.
Men skal prøve å komme innom å registrere vekta.
Ha en alle tiders slank alle sammen!!
Snakkes!
:o)
Klem fra Elisa28
18. februar 2002
111,6 kgStår stille her....
...., men det gjør ingenting.
Vet det snart går nedover igjen. Og gleder meg til det.
Ble gledelig overrasket da jeg kom på jobb i dag. Kontoret mitt fløt i papirer og beskjeder, posthylla mi var opp til taket. Hyggelig!!
Ja, ja, ALDRI MER SYK!!!!!
Er egentlig ganske lei! Ikke av selve arbeidet, for jeg trives med det. Og kjempehyggelige kollegaer.
Men det er så mye! Rekker ikke over det.
Vil selvfølgelig ha det travelt, fremfor lite å gjøre. Men hos oss er det ikke bare travelt, det er kaos! Ser ingen ende på det.
Og jeg har alltid ment det at verden er blitt for travel. Alle har det travelt. Ikke tid til noen ting.
Og slik ønsker ikke jeg å ha det. Jeg vil ha en jobb hvor jeg har det travelt der og da, men kan gå hjem på en normal tid uten å føle totalt kaos i hodet. Og ha litt liv utenom!
Har ingenting i mot overtid fra tid til annen, men nå har det blitt vel mye av det. Er trøtt!!!!
Hadde jeg hatt mann og barn, hadde jeg såvidt fått sagt godnatt til barna.
Nei, nå klager jeg! Ikke meningen det. Er glad jeg har jobb. Mange som sliter med det. Og jeg var en av dem, før jeg fikk denne. Så jeg skal slutte med sytingen.
Er vikar nå, og blir jeg tilbudt videre etterpå, kommer jeg selvfølgelig til å si ja. Men jeg tror jeg vil begynne å søke etter noe annet. For hvis det fortsetter i samme bane som nå, ønsker jeg ikke å være der.
Skulle ønske jeg var mer kreativ. Liker å tegne, male, skrive, div. Og er litt flink, men ikke nok! Kunne tenke meg å gå på keramikk-kurs! Virker veldig gøy. Men ikke så lett å få seg jobb innen det kreative uten et godt talent.
Nå drømmer jeg litt her!
Kunne også tenke meg å reise til utlandet å jobbe. Men vil ikke reise fra familie, venner og katt.
Nei, jeg vet ikke jeg. Er snart 30 år, trodde jeg visste hva jeg ville, men nå vet jeg ikke lenger.
Har nok bare en slik lei-av-jobben dag!!
Vel, vel, nok om det!
Nå er det ny slankeuke, og snart er vi i mars folkens!!!
Tiden går da fryktelig fort!
Ha en god sunn tirsdag!!!!!
Klem fra Elisa28
17. februar 2002
111,6 kgSå begynner vi på`an igjen
Hei alle sammen!!!
Ble sykere enn jeg hadde regnet med, så jeg har ikke vært her inne på en stund. Var hos legen på torsdagen, og ble sykemeldt ut uken.
Dagene mine har gått på å sove og se på TV. Ikke orket noe annet. Men nå er det andre boller.
Kjenner jeg er frisk, utenom litt groggy i halsen, men putt; hva er vel det?
Så maten i min lille syke-periode: Ingenting å skryte av. Hadde ikke alltid matlyst, men når jeg hadde, ble det av den litt mindre sunne maten. Orket ikke å tenke på slanking!
Men vekten har holdt. Som jeg sa, ville jeg være glad hvis den holdt seg på 111.4, som jeg var før jeg ble syk. Og den var 111.6 i dag. Er kjempglad for det. En av dagene var den faktisk 110.2. Fikk nesten sett 9-tallet. Men visste jo at det ikke holdt i en slik periode. Men det kommer. Vær dere sikre!!
Gleder meg litt til jobb i morgen. Få ryddet opp i rotet som jeg VET ligger å venter. Men mest av alt. Ut å få frisk luft. Hvis fint vær i morgen, går jeg kanskje hjem fra jobb. Men bare kanskje. Føler jeg har motivasjon nå, men det endrer seg fort til i morgen etter jobb. Vi får se.
Vet bare en ting; NÅ MÅ JEG BEGYNNE Å BEVEGE MEG LITT!
Ønsker dere alle en ny slankeuke med flotte resultater!
Klemmer fra Elisa28
Du, det lurer jeg også på... takk for oppmuntrende hilsen fra deg i går, men kanskje du trenger noen oppmuntringer selv? Om det ikke går så veldig bra akkurat nå så er vi flere som er eller har vært i samme båt, 20-30 kilo i hytt og vær er min historie og forklaring på jojo-nicket.. men nå klamrer jeg meg fast i dagboka uansett hvilken vei det går, her er det ingen som peker, men mange som trøster.. hva skulle jeg ha gjort uten dere?
Stor klem fra Jojoen
Måne
Nå kan du tro jeg har savnet deg veldig :))
Har egentlig absolutt ikke tid til kommentarer nå,men MÅ jo si velkommen!! :)
Som du ser i dagboken min har jeg også vært borte lenge,mars og april ble absolutt ingen slankemåneder for meg,men nå er vi igang igjen,ikke sant??! :)
Det nytter ikke å se seg tilbake og angre på det som har vært,Elisa,nå ser vi framover og tar én dag om gangen!
Det er sant at dette kan ta opp mye tid,spesielt nå som det har kommet så utrolig mange nye flinke slankere. Jeg har også vært nødt til å begrense både dagbokskriving og kommentarer. Dessverre må jeg si,for da jeg begynte her var det såpass få dagbøker at man omtrent kunne følge opp alle,men det går ikke lenger. Jeg sliter med dårlig samvittighet fordi jeg skulle så gjerne hatt mere tid til kommentarer. Vet jo selv hvor utrolig viktig det har vært for meg.
Men du? Jeg har veiedag på fredag og kommer hovedsakelig til å oppdatere dagboken da,kan ikke du gjøre det samme? :)
Jeg vet det er tøft å starte på nytt,men det blir lettere! Snart kommer resultatene og det vil gi ny motivasjon!
Stå på Elisa,sammen er vi kjempesterke vet du :)
Klem fra Elisabeth :)