← Alle dagbøker
diarist.Alias

Elisa28

52 år161 cm49 innlegg 2002 0 følgere

Start122,8 kg
Sist112,0 kg
Endring−10,8 kg
BMI nå43,2
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
6. januar 20027. juni 2002
😌112,0 kg

Lenge siden sist folkens!


Hei alle sammen!!!

Leeeenge siden jeg har vært her nå.
Og beklager hvis det har virket som om jeg sviktet.
Det var ikke meningen i det hele tatt.
Jeg kan jo ramse opp en masse unnskyldninger, men har egentlig ingen.
Annet enn min egen sløvhet.
Det går en dag, så to...så plutselig er det gått noen måneder.

SORRY!!!!!

En ting er jo at dette tok veldig mye tid, og venner begynte å klage på at jeg satt foran pc`en så mye.
Men det hjalp jo, og det har ikke gått så godt på egenhånd.
Vekten har vippet opp og ned noen kilo.
Er egentlig ganske fornøyd at den er der den er nå.
Som regel stiger den fort opp på begynnerstadiet.

Skal prøve å følge opp her igjen nå. Bare ikke så ofte som før.
Men minst en gang i uken.

Vil takke for alle svar jeg fikk til mitt siste innlegg som var helt tilbake til mars.
Helt utrolig. 3 måneder siden.
Tenk hvis jeg hadde fortsatt. Har en følelse at jeg hadde vært noen kilo lettere da.
Men, men...ingen vits i gråte for det.
Det går alltid an å begynne på nytt.

Ja, på nytt, ja......!
Har egentlig slanket meg hele denne tiden.
??????????????????????
Begynner i morgen......begynner på mandag....??
Noen dager på...noen dager av.

Føler selvbilde mitt er verre enn det var før.
Har følt at dette kommer jeg aldri til å klare.
Men det er så dumt, for jeg VET at det er fullt mulig.
Kun opp til meg selv.
Og når det er noe man ønsker så sterkt, så burde man være sterk nok til å klare det.

Lettere sagt enn gjort.

Vel, vel, så begynner vi da........IGJEN!!! PUST! PES!
Og skal prøve å være flinkere her inne.

Ønsker meg selv igjen lykke til.
Stå på Elisa, dette skal gå bra!!

Klem til alle dere der ute fra meg!!

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen❤️22. mai 2003
Hei Elisa :-)
Du, det lurer jeg også på... takk for oppmuntrende hilsen fra deg i går, men kanskje du trenger noen oppmuntringer selv? Om det ikke går så veldig bra akkurat nå så er vi flere som er eller har vært i samme båt, 20-30 kilo i hytt og vær er min historie og forklaring på jojo-nicket.. men nå klamrer jeg meg fast i dagboka uansett hvilken vei det går, her er det ingen som peker, men mange som trøster.. hva skulle jeg ha gjort uten dere?

Stor klem fra Jojoen
c.AuthorAlias måne💔22. mai 2003
Hvorfor skriver du ikke i dagboka lenger???

Måne
c.AuthorAlias Elisabeth❤️7. juni 2002
Hei Kjære navnesøster!! :)

Nå kan du tro jeg har savnet deg veldig :))
Har egentlig absolutt ikke tid til kommentarer nå,men MÅ jo si velkommen!! :)
Som du ser i dagboken min har jeg også vært borte lenge,mars og april ble absolutt ingen slankemåneder for meg,men nå er vi igang igjen,ikke sant??! :)
Det nytter ikke å se seg tilbake og angre på det som har vært,Elisa,nå ser vi framover og tar én dag om gangen!
Det er sant at dette kan ta opp mye tid,spesielt nå som det har kommet så utrolig mange nye flinke slankere. Jeg har også vært nødt til å begrense både dagbokskriving og kommentarer. Dessverre må jeg si,for da jeg begynte her var det såpass få dagbøker at man omtrent kunne følge opp alle,men det går ikke lenger. Jeg sliter med dårlig samvittighet fordi jeg skulle så gjerne hatt mere tid til kommentarer. Vet jo selv hvor utrolig viktig det har vært for meg.
Men du? Jeg har veiedag på fredag og kommer hovedsakelig til å oppdatere dagboken da,kan ikke du gjøre det samme? :)
Jeg vet det er tøft å starte på nytt,men det blir lettere! Snart kommer resultatene og det vil gi ny motivasjon!

Stå på Elisa,sammen er vi kjempesterke vet du :)

Klem fra Elisabeth :)
109,4 kg

Det tar visst litt tid...!


Hallo!!

Motivasjonen kom ikke så sterkt tilbake som jeg håpet. Endte med litt lørdagskos utover kvelden.
Ganske svakt, egentlig! Særlig når godtene ikke finnes i nærheten, og du setter deg i bilen et kvarter før butikken stenger for å kjøpe snop.
Ja, jeg innrømmer det!
Uff, dette liker jeg ikke i det hele tatt.
Vekten viste 200 gram ned.
Og det burde den ikke gjort.
Kanskje den må gå opp før jeg skjerper meg.
Håper dette ble siste gang for en stund.

Det skremmer meg ganske mye. At motivasjonen har vært borte så lenge. Har jo så mange kilo igjen å ta av. Og da trenger jeg hver minste bit av motivasjon.

Nå sitter jeg ihvertfall med vannet mitt foran meg. Har ikke røket så langt i dag.

Vi får se hva uken viser. Skal i hvertfall gjøre mitt beste.

Håper dere alle får en fin slankeuke.

Klem fra Elisa28

9 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella22. mars 2002
Hei.
Har ikke "sett" deg på en stund, håper det går greit med deg ?
ønsker deg lykke til videre, og håper du får en flott påske !
~Ella~
c.AuthorAlias amina18. mars 2002
Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi!
Min motivasjon er ganske bra om dagen, bare jeg klarer å holde meg unna sjokolade. Gir jeg etter er det slutt! Da glemmer jeg alle gode forsetter. Kanskje jeg er allergisk mot sjokolade? Den får meg til å gjøre ting jeg egentlig ikke vil.....
Håper motivasjonen din kommer raskt tilbake. Våren er en fin slanketid. Lyse ettermiddager er fine til å gå ut å finne på noe annet enn å spise og se TV.
Ha en fin uke!
Amina
c.AuthorAlias grete18. mars 2002
Heisann Elisa28

Ja, dårlig motivasjon vet jeg alt om!!! Nå har jeg jojo slanket meg siden jul og finner ikke igjenn den gode motivasjonen jeg hadde. Det er kjempefrustrerende. MEN du har jo vært kjempeflink Elisa28!! Du har jo slanket deg 13 kilo- det er mye snop det:-)))) Men jeg kjenner din frustrasjon og skal krysse fingrene for at vi finner den igjenn begge to. Det fortjener vi:-)))))

Mange "magre" klemmer fra Grete.
c.AuthorAlias Pingo18. mars 2002
Hallo elisa!
Tusen takk for hyggelig kommentar. Er godt og sjå at ein ikkje er aleine med å mangle motivasjon. Min er heller ikkje dukket opp igjen enda sjølv om eg venter feberilsk :))
Men me skal ikkje gi opp , plutselig dukker motivasjonen opp igjen og da skal me være klar til å benytte oss av den.
Stå på , me skal klare å holde ut, me får støtt oss til kvarandre så blir det vel enklare. Til sammen er vi sterke :))
Motivasjonsklem fra Pingo
c.AuthorAlias mumi18. mars 2002
Kjære Elisa
Takk for kommentar. Ja det var godt med et bad, men med den farten du har på slankingen så går det fort skal jeg si deg...snart er du ute på svømmetur selv. Det er jeg sikker på. Syns du er kjempeflink jeg. Selv hadde jeg en stor Vestlands-lefse-sprekk i går, men greit nok. Nå er det mandag og jeg er flink igjen. Og det er du også..ikke sant? Mange klemmer fra Mumi
c.AuthorAlias Ariana18. mars 2002
Kjære Elisa!!

Ser du sliter om dagen og det er tøft!! Hvis det er helgene som er verst, så finn på noe. Reis å besøk en venninne som vet at du slanker deg. Sånn at det ikke blir noe utskeielser.

Hvis det er hele tiden, så ha noen du kan ringe til når suget etter noe godt river i kroppen!

Nei jeg vet at det ikke er lett(vet jeg alt om!!)og man må bare sette seg ned å tenke på at man blir ikke lykkelig når godteposen er tom!! Snarere tvert i mot!

Hva med å møtes på chaten en kveld? Bedre å "skravle" litt der og ikke sitte foran tv`n for da får man alltid lyst på noe ikke sant??

Måtte denne uken gå bra for deg Elisa og jeg skal sende deg masse motivasjonstanker:o)

Klem fra Ariana c",)
c.AuthorAlias trultemor17. mars 2002
Hei Elisa! Så fint at du er tilbake. Selv om motivasjonen ikke er helt på topp, så er det da et stort skritt videre bare det å starte opp igjen med dagboken. Som du ser så har ikke vekta mi krympet så veldig mye siden du tok pause, så du er ikke den eneste som har slitt litt. Heldigvis for meg, så har ikke denne helgens utskeielser ført til de store skandalene. Kanskje fordi bakrusen kom og tok meg på lørdag, ikke vet jeg. Jeg gjennomførte iallefall en bursdag på lørdagen også, men var ikke direkte i god form da jeg ankom selskapet. Heldigvis kom jeg meg ganske fort, så det verste var vel over.... åh at en ikke lærer når en har planer dagen derpå også....

Men i disse stillstans-tider har jeg tenkt endel på hvorfor det skjer sånne "usynlige" utskeielser....selv om vi egentlig ikke ønsker det. "Fasiten" som jeg har bestemt meg for, er at det er fordi det ikke er gjort i en håndvending å forandre kostvanene sine totalt sånn helt plutselig. Leste en gang at å endre kostvaner kan ta 1-2 år, og i mellomtiden blir det litt prøving og feiling underveis. Så det er nok der du også har havnet litt for tiden.... Men Elisa... nå er vi tilbake sterkere enn før begge to, ikke sant.... Dette greier vi sammen. Jeg har ihvertfall stor tro på at denne dagboka skal være et godt virkemiddel underveis.

Stå på, så kommer motivasjonen tilbake for fullt.
Klemmer fra Trultemor :o)
c.AuthorAlias Kamilla17. mars 2002
Fokuser på det du skal spise, ikke det du må forsake..!

Cottage cheese er veldig godt, synes jeg. Men jeg bruker det ikke som pålegg, bare som tilbehør til middag. Jeg prøver å få i meg 400 kalorier til middag, og ligger jeg under, tar jeg litt cottage cheese. Veldig godt til salat! Datteren min på 1,5 spiste 200 gram forleden... Hun fant et beger som jeg hadde tatt ca 100 gram av, og spiste opp resten... Så godt er det, altså ;-)

Kom deg inn igjen på den smale (sunne) sti, og hold deg der. Det er nok mye vanskeligere når du har begynt å slakke på tøylene, enn når du holder deg til den sunne maten. Det er i alle fall min erfaring.

Ellers anbefaler jeg slankekurs. Jeg tror nok helt sikkert det er det som gjør at jeg framdeles er kjempemotivert, etter 10 uker. Nå er det dette som er livet, og det er helt okei.

Motivasjonsvibber fra Kamilla ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~v
c.AuthorAlias ella17. mars 2002
Hei igjen!

Ja, kjenner meg igjen i det du skriver om motivasjonen som kommer og går. Men noe annet ville vel kanskje vært rart, vi endrer jo på livene / kostvanene våre, og det er ikke akkurat "pice of cake"...

Hva det er som dypest sett motiverer deg mht. slanking ? Noen her inne har skrevet en slags "motivasjonsliste", hvor de beskriver hva de ønsker å oppnå ved å gå ned i vekt. Selv er det en grunnleggende ting som motiverer meg, jeg vil bli mer fornøyd meg meg selv, og jeg vil ha en kropp det er godt å være meg i. Det sier jeg til meg selv når motivasjonen daler, og det hjelper.

Håper du finner tilbake til motivasjonen din, og lykke til videre, for dette greier du ! Tenk hva du har greid så langt, 13 kilo på noen få måneder, det er en innsats det står respekt av !!
~Ella~
109,6 kg

Lenge siden sist!!


Hallo alle sammen!!!

Lenge siden jeg har vært her inne nå.
Jeg har ikke gitt opp, bare så dere vet det. Fraværet mitt skyldes mye jobbing + så må jeg innrømme at jeg har sittet litt foran TV. Har fått meg kabel-TV, og det har jeg aldri hatt før, så det har vært litt gøy å se på TV for tiden. Har nesten ikke hatt TV i det hele tatt tiden siden jeg flyttet inn i denne leiligheten. Har ikke fått det skikkelig inn, så det har for det meste vært snø, med farger. Så endelig TV, til og med nye kanaler; Da må en regne med litt ekstra titting i begynnelsen. Ikke sant?

Jeg må si at motivasjonen har forlatt meg med tider, i disse 10 dagene jeg har skulket dagboka. Har hatt en slik lei-av-slanking følelse. Og er temmelig sikker på at det har med at jeg ikke har vært her inne. Så nå får vi se om det snur.
Vekten har jo holdt, og bra er det. Lettere å begynne påan igjen. Jeg har ikke grovspist, men kost meg med lite tanker på slanking. Litt dårlig samvittighet overfor dere.
Det som har bekymret meg mest, og som bekymrer meg også nå, er motivasjonen. Vil den komme tilbake?
Det er i bunn og grunn motivasjonen som er den viktigste faktoren under slanking. Uten den, er det forferdelig vanskelig. Når den forsvinner for en dag, er det jo ikke så farlig. Men når du merker at den ikke kommer tilbake neste dag og neste dag etter det igjen osv., da blir man litt redd.
Vil så gjerne klare det, og har jo vært så flink til nå. Og det er jo temmelig dumt hvis disse månedene skal være bortkastet.
Også er påsken rett rundt hjørnet??????????
Skulle jo vente med utskeielse til da. HAHA!!!!
Vi får se hvordan det blir fremover nå.
Det blir kanskje en sunn påske for meg?
Har forresten fått fri hele påskeuka. Så nå ser jeg frem til en 10-dagers ferie. Virkelig herlig!!!!
Èn uke til!!!!
5 jobbe-dager!!
Gleder meg!
Og er så ajour på jobben nå. Da blir det ekstra deilig med fri. Uten tanke på masse arbeid som ikke er blitt gjort.

Er klar for å fortsette slankingen nå, tror jeg. Hjelper bare en setter foten innenfor denne siden. Skal liksom klare å komme meg under 100 til Oslo-turen 1 juni. Litt over 2 måneder til. Så det betyr at jeg må være forferdelig flink. Spørs om jeg klarer det.
Har bestilt billetter til konsertversjonen av Les Miserable som skal være i Oslo i november. Så jeg får sette meg enda et nytt mål til da. En 7 - 8 måneder til. Det er jo en stund til, så jeg sier at jeg vil ligge en plass mellom 80 - 85 kilo. Det er vel ikke umulig?
Det gleder jeg meg til. Elsker Les Miserable! Har ikke sett musicalen i London, men jeg hører masse på musikken, så har jeg sett konsertversjonen på TV utallige ganger. + filmen. Drømmer om å komme meg til London for å se musicalen. Så denne konsertversjonen i Oslo blir det nest beste. Nydelig musikk! + at det er de som spiller i musicalen i London som kommer. Det er jo veldig kjekt, enn hvis det var norske som skulle fremføre den. Kjekt det også, men veeeldig gøy å se de "ekte" skuespillerene.
Gleeeeeeeder meg!!!!!!

Det har vært noen utrolig deilige dager her nå. Snø-regnet litt idag, men de siste dagen har vært skikkelig vårlige. Hadde vært herlig hvis påsken ble slik.
Deilig at vi går mot vår-sommer nå. Det gir en slik spesiell følelse. En blir liksom så glad!
Det betyr også turgåing for meg, som jeg har lovet. Hæ????

Er fremdeles ikke flink med trim.
Jeg tror nok frem til jeg har nådd det endelig målet såkommer det til å bli med turer på meg. Men etterpå vil jeg begynne å trene på helsestudio! Få stramme litt opp her og der, få litt muskler. Og svømming! Det har jeg lyst å begynne med. Men ingen får meg i badedrakt før den tid jeg føler meg litt mer vel.

Jeg har sagt tidligere at jeg ikke hadde så mange "små" klær liggende i skapet å vente. Men det var ikke helt sant. Har faktisk funnet et par som jeg har turd å gått med nå. Så jeg har fått litt mer klær å velge mellom. Det er en litt deilig følelse.

Nei nå har vekten blitt liggende på 109-tallet lenge. Nå må den mer ned. Nå er jeg klar!!!!!!
Kjøpte en pakke med is fra isbilen i går. Hvorfor gjorde jeg nå det????? Dumt!!!
Jeg får se det på som en prøvelse fremover. Spiste èn igår. Så får vi se hvor lenge den blir liggende. Jeg får invitere unger ofte. 30 stk oppi. Så den kan friste leenge!
Uff, det er helt umulig for meg å ha godter i hus når jeg slanker meg.

Nei nå må jeg skrive bursdagskort til et par nylig fylte femåringer, før de kommer å krever presangene.
Tar meg en rundtur hos dere senere i dag.
Er veeeldig spent for å se hvordan det er gått med dere.

Snakkes!!!

Er så glad jeg har dere! Vet nå etter disse fraværs-dagene hvor vanskelig det har vært uten dere!
Trenger dere for å gjennomføre dette.
Igjen, tusen takk for at dere er til!!!!!!!!! :O)

Massevis av godklemmer fra Elisa28!
En jente som aldri i livet skal gi opp!!!!!!!!




5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ariana17. mars 2002
Hei Elisa! Koselig å "se" deg igjen:o)Ser at det er flere her inne som trenger litt "fri" innemellom og det er helt natulig!!

Man kan bli sliten å tenke slanking hele tiden og når man har hatt fri noen dager kommer motivasjonen tilbake:o)

Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi! Det er altid så moriverende å få:o)

Det er klart du klarer målet ditt innen juni!! Jeg skal følge deg hele veien og så kan du følge meg?? Dette skal vi klare sammen Elisa!!

Ha en fin søndag:o)

Klem fra Ariana c",)
c.AuthorAlias ella17. mars 2002
Hei !
Takk for sist, nå var det fint du kom tilbake igjen ! Jeg har lurt på hvor du ble av, men kunne ikke tro du hadde gitt opp, for du virket jo så motivert og bevisst. Ja, av og til kan det være godt å ta litt "fri" fra slankinga, og du var jo så flink i "slankepausen" din, du gikk jo ikke opp i vekt engang !

Joda, vi skal greie dette, både du og jeg !! Og du, takk for oppmuntring i dagboka mi, det hjelper på pågangsmotet !

Det blir spennende å følge med deg utover i uka:-)

~Ella~
c.AuthorAlias fett nok.17. mars 2002
Hei!

Takk for innlegg i boka mi.
Dette klare du Elisa, innen turen til Oslo skal du være under 100 kg, er det en deal? Selv om du ikke er under har du et mål å jobbe imot, ikke sant?
Finn en måte å trene foran tv'n, jeg har selv en sykkel, og da blir det ikke så kjedelig å sykle. Bestemmer meg for at hvis jeg skal se det eller det programmet, må jeg sykle, hvis ikke skal tv'n skrus av. Har en fast en hver fredagskveld foran Senkveld.

Godt å høre at du ikke skal gi opp, og du......................takk for at du er til, vi trenger deg også.

Stå på!

Klem fra Rita
c.AuthorAlias Kamilla16. mars 2002
Hei Elisa!

Kjekt å se deg igjen!
Får håpe motivasjonen din kommer susende igjen nå! Min er fortsatt god, om ikke økende, og det har sikkert noe å gjøre med at jeg ikke har hatt noen store utskeielser. Det er liksom dette kostholdet som er mitt. Og nedover går det, om ikke like raskt hele tiden.

Muffins var det jeg fikk i går, og de var gode, selv om de smakte en anelse sunt :-Þ
Jeg fikk selvfølgelig ikke med meg oppskriften, men den skal jeg få tak i!

Stay tune, Elisa - du klarer helt sikkert å nå målet ditt til juni - om du bare haler deg inn igjen nå!

Klem fra Kamilla
c.AuthorAlias cat7416. mars 2002
Hei!
Dersom tv-basillen har bitt deg... har du ikke en eller annen mulighet for å trimme litt der? Kanskje du kan låne en ergometersykkel eller no?
Jeg kjenner veldig godt til det der med fravær av motivasjon. Min erfaring er at dette er en negativ følelse som ikke gjør ting lettere, og som ofte kommer når jeg har stilt litt for høye krav til meg selv. For meg er nøkkelen til framgang at jeg konsenterer med om de små tingene jeg klarer å endre til det bedre. Noen uker er det én ting, andre uker to og atter andre ingen. Men start med de små tingene... Dersom du spiser smør så slutt med det en uke... og gjør smørløse brødskiver til en ny vane... Vær glad for at du har klart det. Etter at du har klart det kan du konsentrere deg om å starte dagen med en sunn frokost... eller kanske å spise små og mange måltider... Eller å gå en tur kort eller lang iallfall to-tre ganger i uka, eller spise mer frukt i stedet for godt...
Vi blir ikke superslankere i løpet av et knips. Jeg mener at hovedsaken er at vi gjør ting litt bedre - og prøver å forbedre kosthold og trening litt etter litt. Husk - en bitteliten endring er mye bedre enn å sylte seg ned i tvstolen med sjokoladen og fortvile over hvor dårlig man er...
Klem fra Cat
109,4 kg

Der var den tilbake igjen!


Og jeg har ikke skeiet ut noe i dag.
SÅ JEG FORVENTER AT DEN SKAL VÆRE MINDRE I MORGEN!!!!!!
Håper litt på 8-tallet, men regner ikke akkurat med at det skal gå så fort. Ikke nå lenger.
Er jo en "dreven" slanker nå, og kiloene detter ikke så fort som i begynnelsen. Snufs!
Tuller egentlig, selv om det hadde vært gøy.
Jeg er glad for hvert lille gram. Så lenge det er ned.

Sitter nå og gleder meg til dagens siste måltid. Glemte å kjøpe agurk når jeg handlet i dag. Har fått dilla på toast med lett-servelat og agurk. Og det er ikke det samme uten agurken.
Men, men, godt alikevel.
Mat er godt!!!!!!!

Sitter av og til og kjenner en plutselig lukt av sjokolade. Noen andre som har opplevd det?
Det finnes ikke sjokolade i nærheten, men lukten spøker rundt meg. Hyggelig..., spesielt når en prøver desperat å glemme den kaloribomben.

Romler i magen!!!!!!!

Bare to hele uker til påskeferie nå. Hvis jeg får fri da. Har spurt, og sjefen mente det skulle gå greit. Men jeg slapper ikke helt av før jeg får grønt lys.
Hadde vært så deilig med fri hele den uken. Da blir det 10 dager. Farlig med tanke på slankingen.
Har planer om å sitte og se Oscar-utdelingen på TV 24 mars. Da må det koses litt. Så det blir litt før påske. Men hvis jeg hopper over en av de andre friste-dagene, går det vel greit.

Nå begynner Big-Brother, og avhengige meg, må se det!

Snakkes.

Klem fra Elisa28

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trultemor11. mars 2002
Heisann Elisa28!!! Hvor har det blitt av deg???????
Lenge siden jeg har "sett" noe til deg. Håper at alt går greit med deg.

Koz Trultemor :~)
c.AuthorAlias "A_P"9. mars 2002
Over 13 kilo er bare råbra!
Jada, jeg har opplevd både den ene og andre gode duften uten at noe av det har vært i huset.
Da pleier jeg å ta meg en appelsin. Det har jeg ALLTID i huset.
Det døyver litt av suget etter noe søtt. Iallfall for meg.

Du er dyktig! Lykke til videre.

A_P
c.AuthorAlias amina7. mars 2002
Hei igjen Elisa
her er jeg igjen. Beklager fraværet, men du vet åssen det er når det går skeis.... Egentlig er det nettopp da en burde vært koblet op her hele tiden....
Så flott at du står på og fortsetter! Flink er du!
Jeg kjenner altfor godt igjen det su skriver. Jeg gleder meg også ofte lenge til neste måltid. Litt skremmende, for jeg blir så fiksert på mat...
Ellers har jeg også fornemmelsen av lukt på noe godt av og til. Sug i magen og bak i munnen særlig!!! Det er vanskelig å stå imot. Vi "snakkes"
Lykke til videre!
c.AuthorAlias Trultemor6. mars 2002
-13,4kg!!! Du er superflink Elisa28! Ser at du merker at det går saktere nedover nå for tiden. Jeg har også lagt merke til det. Var jo forberedt på at det kom til å skje, men håpet vel i det lengste at det ikke skulle skje enda. Men vi blir kanskje nå som det går litt sakte, enda mer glad for hvert gram vi krymper. For alle monner drar........

Ser at du har begynt å få lukthallusinasjoner når det gjelder sjokolade. Det er vel bare noe som skjer med oss Anonyme Sjokomane !?!?! Men som du tidligere har sagt, "nå er vi snart ikke AS lenger". Kanskje det er det gjenferdet som besøker deg????????? Nei, spøk til side. Jeg tror vi er i stand til å lukte sånne ting som vi forsøker desperat å undertrykke og glemme. Men om en stund Elisa28, så kommer vi til å kunne spise litt sjokolade (kontrollert) av og til. Det er vel bare noe vi må lære oss til på samme måte som vi nå er i ferd med å lære oss å spise på en ny måte. Og det er ikke gjort over natta........

God slank! Klemmer fra Trultemor :)
109,8 kg

Det var ikke helt med i beregningen....

...at jeg skulle spise så mye i går. Men søstera mi hadde dekket opp med DET kveldsbordet. Og etterpå med popcorn og sjokolade. Og jeg innrømmer, faktisk uten dårlig samvittighet, at jeg fråtset litt.
Vel, vel...ikke alle fristelser kan vi motstå.

Jeg er lykkelig at vekten holdt seg under 110, selv om den var gått litt opp. Skal vedde på at jeg hadde hatt dårlig samvittighet hvis den hadde vært 110 eller mer.

Og jeg som skulle holde meg til påske. Akk ja!
Men vi fortsetter med pakten fra i dag.

I morgen skal jeg jobbe leeeeeeenge, tenkte jeg. Få unna litt arbeid. Så da blir det nok kantinemiddag. Ikke av de sunneste middagene, men jeg MÅ ha middag. Og det blir for sent med middag da jeg kommer hjem. Jobber med saken om å ikke la det være det siste måltidet på dagen.

Et lite sitat:
"Jeg våknet og følte
meg litt ensom. Og
da kom jeg til å
tenke på kjøleskapet."

Hvor mange ganger i løpet av en dag går vi egentlig å åpner kjøleskapet for å få et overblikk?
Skal vi begynne å telle? :o)

Nei, nå er klokken elleve og det er på tide å vende inn i drømmeland!

Drøm søtt alle sammen.
En ny dag kommer i morgen!

Enda et lite sitat:
"Tomorrow is always new, with no mistakes in it."

Nattaklemmer til alle dere, fra Elisa28!

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ariana6. mars 2002
Hei på deg Elisa!

Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi:o) Ja til jul SKAL vi begge gå i de lekre kjolene!! Deal?!!

Ja førstemann til under 100 er kjempemotiverende ikke sant? Men da må vi ikke unne oss for mye popcorn...hihi:o) Sammen skal vi klare det!!

Håper vi klarer det på samme dag, for da er vi de mest lykkelige jentene på 99,9 kilo den dagen...ler!

Håper det ikke er så veldig lenge til da ;o)

Motivasjonsklem fra Ariana c",)
c.AuthorAlias laika6. mars 2002
Hei, og takk for kloke ord i dagboka mi. Jeg synes det er kjempefint at du ikke har dårlig samvittighet for at du skeiet litt ut. Det er helt normalt å unne seg litt en gang i blant. Det er den dårlige samvittigheten som er farlig. Den fører ofte til trøstespising - ihvetfall hos meg.

Det sitatet ditt om å være ensom var fin. Må si det traff. Ikke bare det om å være ensom, men det at man tyr til kjøleskapet som en erstatning for noe annet. Det kan være savn, sinne eller skam. Det er vanskelig dette her. Men du er jo på riktig vei, og ordentlig flink er du.

Ha en god slankedag.

Klem fra laika
c.AuthorAlias Pingo6. mars 2002
Hallo Elisa28!
Ein har vel lov til fråtse litt innimellom, berre det ikkje blir kvardag.
Også lenge du var på besøk og fråtset så gjekk du jo i frå alle dei gode restene og slipper det problemet med att dei frister deg i fleire dager etterpå og dermed så blir det jo enklare å ta seg inn igjen etterpå.
No prøver me å holde ut til påske, og då kan me ta oss ein utskeielse med god samvittighet, ikkje sant :))
Lykke til!
Pingo


109,4 kg

Puh...!!!

Var livredd den skulle tippe opp til 110 igjen, siden jeg nettopp har rundet den.
Men heldigvis så holdt den.
Skal bli herlig å komme trygt under.

Har ikke tid til så mye mer i dag. Skal snart på spillekveld sammen med søster og søskenbarn.
Får kvelds der. Håper hun ikke har dasjet opp med så mye godt.

Må bare si at buksa jeg hadde på meg i dag er blitt altfor stor! :O)


Ha en god mandagskveld alle sammen!
Skal prøve å skrive mer i morgen.
Da forhåpentligvis med ny vekt!

Masse klemmer fra Elisa28!
11 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mary5. mars 2002
Hei Elisa

Flott at du blir med. Lykke til i konkurransen!

Hilsen Mary
c.AuthorAlias Masti5. mars 2002
Hei Elisa28!

Ville bare gratulere med under 110! Er nesten der selv også, men har ikke bikket helt over kanten enda. Håper på mandagen!

Håper det ikke ble for store fristelser til å stå i mot i går kveld? Uansett har du jo vært kjempeflink, så noen utskeielser innimellom må man unne seg.

Kos deg med "saggebukser" og ny vekt!

Masti
c.AuthorAlias Afrodite5. mars 2002
Hei Elisa!!

Nå er det en stund siden jeg var innom å leste dagboka di - her går det jammen unna du - så flink du har vært!!! GRATULERE med under 10!!! Deilig følelse og se 9-tallet men samtidig fryktelig skummelt fordi man er så redd for å hoppe opp igjen. Det har jeg erfart en par tre ganger de siste ukene :-(((

Herlig at buksa di er blitt for stor - jeg har en sånn "sæggebukse" jeg også, gjett om det var deilig å kvitte seg med den :-)) Tydelig at vektnedgangen gir resultater da!!!

Ha en flott slankeuke Elisa og heia oss!!!
Motivasjonsklemmer fra Afrodite
c.AuthorAlias Mary5. mars 2002
Har du lyst til å være med på minus-fem-konkurransen for de på 90 kg og over? Den starter på førstkommende onsdag. Vil du være med, så legg inn en beskjed i dagboken min før torsdag. (Ta med vekta di i meldingen hvis oppdatert vekt ikke står i dagboka di).

Vennlig hilsen Mary
c.AuthorAlias Ariana5. mars 2002
God morgen Elisa:o)
Gratulerer med vekta!! Det er godt å komme under vært tall ikke sant? Første mann til 99,9...hi,hi!

Skal bli en deilig følelse å være medlem av aldri mer 100-klubben!!! Vi har "bare" ca 9 kilo igjen og det skal vi klare på ca.????....*ler* Vi får vel vente å se.

Så morro med bukser som blir for store ikke sant? Har en ola-bukse som begynner å blir vel romselig og det er en god følelse!!

Ha en flott tirsdag!!
Klem fra Ariana c",)
c.AuthorAlias April5. mars 2002
Så flink du er!!!!!
Har lest gjennom dagboka di og jeg må si du har vært kjempeflink!!!!!
Og stå på videre så blir det enda bedre.
Det er ikke lett å holde seg unna sjokolade når man er helt avhenging. Personlig synes jeg det går best hvis jeg holder meg helt unna i lengre perioder fordi da forsvinner suget og jeg kan si neitakk, eller snuse inn sjokoladeduft uten å få abstinens. Men enkelt er det ikke.
Kunne det ikke heller være slik at det var gulrøtter vi ble helt hekta på?? Eller noe annet sunt??
Men slik er det bare ikke. Jeg har godtelov sammen med RH her inne og det er flere om har hengt seg på tror jeg, om å være godtefri fram til påske. Til nå har jeg klart meg siden 4. januar og før det var jeg uten fra oktober til julaften. Men jeg har spsit is til dessert ved et par anledninger og jeg har spist Lakryl og tyggegummi uten å overdrive.
Stå på videre du er i hvertfall kjempeflink og håper været snart innbyr til lange fine turer!! April
c.AuthorAlias laika5. mars 2002
Hei.
Gratulere med den flotte vekta! Det er jo mega-bra. Om ikke så altfor lenge så er du jo nede på to-siffra. Er det ikke deilig du å kjenne at klærne er blitt altfor store? Det er mere inspirasjon det enn vekta synes jeg.

Ha en god slankeuke.

Klem fra laika
c.AuthorAlias Trultemor4. mars 2002
Heisann, og gratulerer med under 110. Du har jo vært kjempeflink, og kryper jevnt nedover. Skulle ønske jeg kunne si at jeg har vært like flink, men nei da.....har hatt fråtsehelg jeg. Men da er det godt å stikke innom dagboka di, for å hente litt ekstra inspirasjon for uken videre!!!!!!

Ha en fortsatt super slankeuke, å skal du snart se at du ser 108-tallet!
Klemmer fra Trultemor :o)
c.AuthorAlias Emma664. mars 2002
Hei !
- Kjenner den følelsen ja ! Eneste ulempen med å skifte "vektklasse" er at man blir så livredd for å tippe de få grammene over ! Men dette skal vi greie du .. selv så lukker jeg ofte øynene og tenker: Hva er artigst, å spise eller å gå ned i vekt ? Svaret er jeg ikke i tvil om !

Emma66
c.AuthorAlias ella4. mars 2002
Hei.
Ja, se der du, det gikk jo fint - GRATULERER MED FIN VEKTNEDGANG !

Åja, du har begynt å "sagge" litt du også ? Det er kanskje ikke så vakkert, men jeg synes følelsen av for stor bukse er herlig...Men skal vel etterhvert få kjøpt meg et belte...For buksene skal bli enda større !

Lykke til videre, og kos deg !
Ella
c.AuthorAlias pingo4. mars 2002
Hallo Elisa28!!
GRATULERA med passeringa av 10 tallet!!!
Det er alltid kjekt når vekta går den veien me vil, og over 13 kilo i minus på under 2 mnd har du virkelig grunn til å være stolt over. Lykket til videre.
Klarer me oss uten sjokolade fram til påske har me lov til å kose oss med litt påskegodt på påskeaften :))
Pingo
109,4 kg

Så deilig å skrive den vekten...

Hei på dere slankevenner!!

Er virkelig fornøyd!!!
Under 110. Nå går jeg virkelig mot de vidunderlige "2 tall på vekta"!
Skal ikke over 110 igjen. Så nå står en ny sunn uke på planen. Ingenting spesielt som skjer i uka, slik at jeg "må" spise usunt. Eneste er en 30-års dag på lørdag. Men det er nesten en uke til. Så vi får se hva som skjer da.

Tidligere hadde jeg bestemt at når jeg kom meg trygt under 110, skulle jeg ha meg en utskeielse. Slik at hvis jeg gikk litt opp, risikerte jeg ikke å gå over 110 igjen. Men nå vet jeg ikke. Ønsker å kose meg litt i påsken. Kjenner smaken på alle påskesjokoladene allerede nå.
Sjokolade hører sammen med påske. Gjør det ikke?

Jeg er en sjokoman på avvenning!
Og jeg synes jeg har klart meg fint.
Selv om demonen ligger på lur bak ørene. ;-/

Å, mange ganger når jeg går til butikken for å handle, eller til en bensinstasjon for å handle røyk eller brus(tab-extra får jeg si), så er det rett før jeg tar med en sjokolade på kjøpet. Går sakte forbi snopehyllene, og tipper litt mot det som frister mest.
Jeg er virkelig stolt over meg selv. Har klart å motså hver gang.
Regner ikke med de utskeielsene jeg har hatt i denne slankeperioder, for da har jeg bestemt meg for det før jeg har gått i butikken.
Disse uvelkomne fristelsen som en møter i butikker, har jeg klart å motstå. HURRA!!!
Føler dette ble litt rotete, men ordene skrives av seg selv. Håper ingen norsklærere leser her.

I dag er det lapskaus på menyen hos min mor. Lenge siden jeg har spist det. Vet ikke helt hvor sunt eller usunt det er.
Men så lenge jeg ikke topper tallerkenen, kan det vel ikke være det verste?

En ting til som jeg merker er at økonomien er blitt bedre. Må nok innrømme at en del penger gikk bort på snop og god mat.
Snop er jo ikke billig, det gikk fort en hundrelapp eller to.

Nei, dette fører kun til det bedre.
Hvis vi hadde satt ned en liste over alt det positive og negative med en slankekur, så er det ikke så mye mer enn det forferdelige suget som vil stå på den negative siden.
Da er det vel verdt å gjennomføre.

Lurer på en ting, jeg: Har hatt meg to store utskeielser i denne slankeperioden. Den ene gangen spiste jeg alt, fra sjokolade til potetgull. Gikk da opp 1,6 kilo.
Andre gangen spiste jeg sjokolade og lakris. Hadde en pose med monsterchips. Der virker det som det ikke var salt i det hele tatt. Veldig lettsaltet. Gikk ikke opp noe, hvis jeg husker riktig. Er det bedre å skeie ut med sjokolade enn potetgull?
Pga. saltet?
I så tilfelle har jo jeg en fordel!
SJOKOLADE ER BEST!

Nei, slutt med sjokoladesnakket! Frister vel hele gjengen her inne. Ikke bare meg selv.

Tenk vi er i mars. Tiden går fort.
Har slanket meg siden tidlig i januar. Begynner å bli en stund.
Og det går letter hvor lenger tid.
Ting går liksom automatisk nå.
Ikke går jeg rundt og er sulten om dagen.
Sug har jeg jo, men det har alle. Uansett om de er under katogorien "Slankere" eller ikke.

Nå blir det trimmen som er målet. Må komme meg inn i en vane. Tenkte at når det blir litt varmere, så vil jeg begynne å gå hjem fra jobb. Kanskje kun til byen i første omgang, for det er litt langt. Så kan jeg ta bussen derifra og hjem.
Kan tenke meg det er en halvtimes tur fra jobb til sentrum.
Det er jo en begynnelse. Men nå må jeg jo begynne først, før jeg snakker for mye om det.

9,8 kilo til mitt første store mål.
Utrolig at jeg har klart det så bra.
Hadde 23 kilo i begynnelsen.
Det er jo en god del forskjell.

ER KJEMPEFORNØYD!

Ønsker alle en fin søndag!

Glade klemmer fra Elisa28
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias prestige3. mars 2002
Du er jo en kanon herlig jente :)
Jeg er helt engi, SJOKOLADE er aller best...har vært sjokoholiker, måtte ha 3 sjokolader hver dag :/ Det er det første jeg spiser når jeg skal ha "kose" dag..hehe
LYKKE TIL :)
c.AuthorAlias Kamilla3. mars 2002
Sjokolade på påskeaften, Elisa!

hehe... Jeg tør i alle fall ikke ta sjansen på at jeg mister kontrollen i et hus fullt av snop! Ellers så hører jo appelsiner liksom litt til påsken også. Og skigåing.

Du har vært kjempeflink å slanke deg, flinkere enn meg til og med (og jeg har pokker meg vært flink!). Sommeren som kommer skal bli kjekk!!! Og tenk hvor mye lettere det vil være å bevege seg, sykle, gå tur, spille badminton osv. når vi ikke må hale på fullt så mange kilo fett!

Sånn bortsett fra at vekten min ikke er så samarbeidsvillig for øyeblikket, er jeg omtrent like glad og sprudlende som deg :-)

Viva Las Vegas
Kamilla
c.AuthorAlias ella3. mars 2002
Hei.
Ja, du har god grunn til å være kjempefornøyd, du klarer deg fint!

Jeg tenker det samme som deg, skal unne meg litt sjokolade i påsken. Det skal bli en kontrollert sprekk med rimelig god samvittighet. Du sier at ting går ganske automatisk nå, det tyder nok på at du har lagt om kosten på en måte som passer for deg. Det er ikke lurt å legge opp til et "sært" kosthold som man ikke vil trives med i det lange løp. Og du, gratulerer med din standhaftighet i forhold til sjokolade, det er godt gjort ! Det virker fornuftig å legge inn noen kosedager, for det er vel ikke LITT sjokolade i "ny og ne", som har gjort oss overvektige...

Lykke til, det blir spennende å følge deg videre.
;-)Ella
c.AuthorAlias Elisabeth3. mars 2002
Hei Kjære navnesøster :) Så herlig å lese dagboken din,du har så masse pågangsmot at det rent sprudler av deg jo :) Tusen takk for all støtte du gir meg,Elisa,det varmer inderlig når man sliter tungt. Du,skal vi prøve å holde oss unna sjokkis fram til påske? Det er jo absolutt ikke lenge til? Da har vi noe å se fram mot også,ikke sant :) Vi kan drikke confecta lavkalori om sjokosuget blir for stort,ikke sant? :)
Og,du Tab xtra drikker jeg ogsp en del av. Jeg blåser en lang marsj i de som sier at man ikke skal drikke lightbrus når man slanker seg! :) Noe godt Må man jo unne seg? :)
Humøret er tilbake hos meg nå,og kampviljen skal styrkes for hver dag som går,for dette må vi klare :)
Er glad du er her inne jeg,Elisa :)
Stor klem fra Elisabeth :)
110,0 kg

Irriterende....


Hei alle glade slankere!!

Er ganske sur nå. Begynner nå på dette innlegget for tredje gang. Holder på å laste noe ned fra nettet, og noe skjer når jeg går inn der for å sjekke. Hele slankere.com forsvinner.
Hadde skrevet et langt innlegg, så mister jeg alt. Buhu!!
Skal ikke bevege meg inn der mer.

Nesten en uke siden jeg har skrevet her nå. Uka har vært fullbooket. Har rett og slett ikke hatt tid.
Men uka har gått fint den.
Var i forening onsdag hvor vi fikk servert burritos. Klarte å beherske inntaket. Og torsdagen var jeg på fest med jobben hvor det ble taco og alkohol.
Maten gikk det greit med, men verre med alkoholen.
Ble litt mye. Men jeg hadde heller gått ned enn opp.
Vekta tippet faktisk ned på 109.8 i morges. Og i går lå den lengst på 109.8, men tippet også ned på 109.6. Måtte bare si det!
Kanskje den er det i morgen????

Men en ting sier jeg: Siste gang jeg drikker når jeg skal på jobb dagen etterpå. Var elendig fredagsmorgen. Det går så lenge mellom hver gang jeg drikker alkohol at jeg glemmer hvordan dagen-derpå kjennes. Og etter et par glass og litt mer bryr en seg lite om dagen etterpå uansett.
Lite smart!
Kan ikke si jeg var så veldig effektiv på jobben på fredagen.
Men, men, skal ta det igjen til uka.

Har fått meg bredbånd nå. Må si det er herlig. Nå kan jeg være her så lenge jeg vil uten dårlig samvittighet for den neste telefonregningen. Bruker en del timer her inne når jeg logger meg på. Har også fått klager av venner som prøver å ringe, men kun får opptatt signal. Nå kan jeg surfe og snakke i telefonen samtidig. Og så mye raskere det går.
Har hatt vanlig modem, nå er det virkelig luxus.
Herlig!!!

Ommøblerte litt i stuen min i går. Deilig med forandring. Det virker så ryddig her nå.
Fikk jeg kanskje litt trim også?
Kan ikke si at jeg har blitt noe flinkere der.
Men jeg lukter våren. Og da har jeg lovet!
Jeg gikk faktisk til butikken i dag for å handle. Låner bil i helgene, og det er så mye lettere å sette seg bak rattet enn å ta beinene fatt.
Nå er det en veldig kort tur. Men beina fikk nå noe bevegelse.

Jeg må si at jeg er så glad i dere, folkens. Er sikker på at jeg ikke hadde vært der jeg er i dag, hvis det ikke hadde vært for dere. Nå er jeg jo fremdeles "feit". Et forferdelig ord. Og lang vei igjen. Men jeg føler meg utrolig mye bedre. Føler meg liksom ikke feit.
Så tusen millioner takk for at dere er her.
Kan ikke få si det nok!

Så var det å ta fatt på siste dag av helgen. Den går så irriterende fort.
Men til gjengjeld så går jo også uka fort.
Snart helg igjen!

En god søndag til dere alle!

Klemmer fra Elisa28

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias pingo3. mars 2002
Hallo elisa28!
Tusen takk for komentar i boka mi.
Er innom og leser i boka di kvargong eg ser det er kommet noko nytt, du er ein stor motivasjonsfaktor.
Lykke til videre, er nok ikkje lenge igjen til du kan vinke adjø til 10 tallet for godt.
Ha ein fin søndag :))
Pingo
c.AuthorAlias "A_P"3. mars 2002
Hei.
Ja, jeg også har prøvd det derre med alkohol og jobb dagen derpå.
Ble ikke noen suksess for min del heller.
Jeg har bestilt bredbånd, jeg også. Jeg har også et vanlig analogt modem
så jeg gleder meg stort til å prøve cyber-motorveien.

Jeg synes du er flink og sterk. Du har vært en av motivatorene mine mens
jeg har vært her, iallfall...

Klem, A_P
110,8 kg

Ja.........!


Hallo alle sammen!!

Ble ganske glad i morges da jeg så vekta. Etter to uker på 11-tallet. Bare den nå holder seg, så blir jeg enda gladere.

Tenk at jeg har mindre igjen enn det jeg har gått ned til nå, til jeg når 2 tall på vekta. Kjenner det i magen. Så lenge siden sist jeg var det. Å, det skal bli deilig å komme der.

Blir ikke mer idag. Nå vil jeg rundt å kikke litt på dere før storebror kommer på skjermen.

Ha en god dag, dere!!!!!

Klemmer fra Elisa28
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla2. mars 2002
Jovisst går det treigt når det "gjelder"... Men det er vel kanskje bare over en bøyg da? Håper det i alle fall.

Hva er det du driver med, som ikke skriver i dagboken? Jo oftere jo bedre, vet du! (Tror jeg at jeg vet i alle fall...)

Se å ha deg på nett igjen ;-)
Kamilla
c.AuthorAlias ella2. mars 2002
Hei igjen!
Det var de deilige kokosbollene ja, men nei -jeg vet ikke hvorfor de skulle være ganske "lovlige" å spise. Jeg er også i tvil om det virkelig stemmer. Jeg skal sjekke med hun som sa det, og kommer tilbake med svar, hvis hun har en troverdig forklaring. Åh, det hadde vært bra flott hvis det var sant...?!

Enn du, forstår det slik at det fortsatt går bra med deg ? Du virker jo veldig motivert og fornøyd for tiden, det er fint å "se".

Ønsker deg en god helg og fortsatt lykke til !
;-)Ella
c.AuthorAlias Jenta*S*27. februar 2002
Hei på deg!
Nå er jeg tilbake! Kjempefint å se at du har kommet deg ned til 110 tallet! JIPPI!!! Nå er det ikke så langt unna til jeg kan ønske deg velkommen i "Aldri mer 100 klubben" altså! Bare stå på videre nå!:0)...nå går vi mot sommer!Og den skal bli kjempefin i år ,ikke sant da???*S* YES! Heia oss!!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias laika26. februar 2002
Hei.
Gratulere med nedgangen. Det føles nok deilig, tenker jeg. Snart er du nede på en to-siffret tall. Det er ubeskrivelig skal jeg love deg.

Har kjøpt meg boken du anbefalte, og har begynt å lese den. Det var godt å se at det ble satt ord på de problemene jeg har og at det er en sykdom, på samme linje som bulemi og anorexia. Men jeg håper også at jeg kan løse dette problemet. Hvis ikke så vet jeg ikke om jeg noen gang kan klare å holde vekta nede uten en evigvarende slankekur.

Ha en god slankeuke.

Klem fra laika
c.AuthorAlias trultemor25. februar 2002
Gratulerer med nedgangen. Godt for sjela tenker jeg!!!!!

Nå skal du se at du kanskje går inn i en periode med raskere nedgang igjen, etter et par uker i 111-vacumet! Og ja, du er over halvveis til to-sifret!!!! Heier på deg vet du!

Stå på Elisa, så får du en knallfin uke.
Klemmer fra Trultemor :o) :o)
c.AuthorAlias grete25. februar 2002
Hei Elisa28.

Gratulerer med flott resultat!!:-)))))

Og tusen takk for et herlig innlegg i dagboken min. Det hjalp virkelig og det er det som er det fine med disse sidene.

Maaaaaange klemmer fra Grete.
c.AuthorAlias ella25. februar 2002
Hei!
Ble så glad da jeg leste dagboka di idag -GRATULERER du har hatt et flott vekttap de siste ukene!! Ja, er det ikke godt å lykkes med slankinga ? For som du sa i dagboka mi idag, mange av oss har pratet om det i mange år, uten å ha greid det. Men denne gangen går det veien for oss, ikke sant ?
Stor motivasjons - og gratulasjonshilsen fra Ella!
111,2 kg

Det var godt..

..at vekta holdt!!
Redd den hadde gått opp, men om den hadde det, så hadde det vel vært fortjent etter helgen. Kanskje den har hengt seg opp. Og at jeg egentlig veier 115-120. NOT!!! Tuller!
Nei, nå er det ny start. Er så klar for mer nedgang nå.

Neste uke skal jeg i forening, og jeg vet at det hun lager ikke akkurat er av det sunneste, men jeg skal være sterk. Nok er nok. Skal ta meg en passende porsjon, og la det være med det. Håper jeg ikke igjen lyver for meg selv nå. Har vært litt av det i helgen.
Så skal jeg også ut å spise med jobben denne uken. Men hvis jeg nå er jysla flink resten av måltidene, burde det vel gå greit. Har spist nå ganske godt denne helgen, og vekten har vist nåde. Så da bør jeg også vise den nåde.
SKAL VÆRE FLINK DENNE UKEN!!!!!!! SKAL, SKAL, SKAL!!!!!

Har jo bare 3 måneder på meg til å komme under 100. Spørs om jeg klarer det. Det blir litt i underkant av 1 kilo per uke. Og jeg hadde håpet at den var litt mer enn et par hundre gram under.
Vi får se. HÅPER!!! :O)

Så går vi inn i siste uke av februar. Gleder meg til våren. Kjenner at jeg får litt vårfølelse nå. Akkurat som det er en herlig tid på året å slanke seg på. Har en litt slankende følelse da. Kanskje fordi de få gangene jeg har klart å ta av en del, har vært rundt vårparten. Det er en herlig tid. Er ikke så glad i den varmeste sommeren. Sikkert fordi jeg ikke liker å kle av meg. Men det skal det bli slutt på. Håper dette blir siste sommeren med "vinterklær". Har jo ikke nådd målet til da, litt kort margin, men forbedring blir det, så lenge jeg følger planen.

Har en herlig uke foran meg på jobb. Er ganske ajour, og håper det ikke kommer uventede saker inn, slik at jeg kun kan konsentrere meg om de daglige gjøremålene. Og bli ajour med det også.

Ønsker alle sammen en sunn uke. Håper masse kilo forsvinner denne uka.

Slankende klemmer fra Elisa28


3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisabeth25. februar 2002
Hei kjære navnesøster :)Så fint det går bra med deg :)
Jeg kjenner meg 100% igjen i sommerfølesen,du kan vel bare ane hvordan det har føltes å veie 150 kilo og sitte i solen og svette..derfor har jeg vært glad i de somrene folk har klaget på. Sså selv om vi ikke er ferdigslanket til sommeren,kan vi ennå klare å komme godt på vei,Elisa! For hver kilo du tar av hjelper masse vet du :) Lykke til både med slanking,klubb,jobb og hverdagen ellers :)
Klem fra Elisabeth.
c.AuthorAlias antislankekur25. februar 2002
Hei! Hadde det slik som deg før, at jeg ikke turde ta av meg for jeg følte meg forferdelig i lite klær. Men for noen år siden bestemte jeg meg for å kutte ut slike tanker. Har begynt å gå i shorts og T-skjorte slik som andre. Har også på meg bikini her hjemme, og liker å sole meg. Har som motto:bedre å være brun og tykk enn bleik og tykk.
Føler meg også penere på kroppen når jeg får litt brunfarge.

Så selv om du ikke har gått ned alt du vil til sommeren, så ta av deg og gå ut i solen. Det føles godt etter en stund.

Klem fra antislankekur
c.AuthorAlias Trultemor24. februar 2002
Ja, slike klubb-kvelder kan jo være en utfordring, men ikke for oss....eller.... Jeg skal også på klubb til uka, men har allerede begynt å legge litt planer for den dagen. Jeg skal ikke spise middag hjemme, og litt mindre enn vanlig til frokost og lunsj. Da burde det ikke gjøre noe om maten er kraftig, så lenge en holder seg til små/normale porsjoner.

Har det akkurat som deg når det gjelder sommeren. Selv om jeg alltid ser frem mot sol og varme, har jeg ikke vært lei meg når det ikke blir så varmt allikevel. Og hvorfor....jo for da har jeg uten problemer kunnet ha på mere klær. Klær som dekker ditt og datt. Men denne sommeren Elisa, da skal vi være lekre. Om vi ikke er "ferdig-slanket" så hjelper det mye å være flere vektklasser ned! Ikke sant!

Ha en fortreffelig uke både på jobben og slankemessig.
Klemmer fra Trultemor :o)
111,2 kg

Flaut!!!!!!!

Hei!!!

Jeg må si at jeg er litt flau nå. Sa jo i sist innlegg at jeg skulle ha en sunn helg!!!!!!! Hva skjedde?
Jo, akkurat!!!
Lurte på om jeg ikke skulle si noe, men ærlighet varer jo lengst.
Sjokolademonsteret ga meg et lite besøk i går. Men det er nå kastet på dør. Vi koste oss litt sammen i morges også, men nå er det borte vekk.
Kom inn her, og fikk motivasjonen tilbake.
Vekta har ikke fått bøtet for det, heldigvis, men vi får se hva den viser i morgen.

Skal snart i bursdag selskap til ei venninne, har ikke tenkt å røre noen ting. Akkurat nå tror jeg jeg hadde kastet opp av et kakestykke. Kjenner fremdeles frokostsjokoladen ligge å trykke.
Så har jeg litt vondt i magen pga. mensen. Jeg skylder på det. Ikke matlyst.

Skal spise komler hos min mor i morgen. Spiser det ganske sjeldent, men det er vel ikke så sunt, er det vel?
Skal spise moderat.

Nei, nå er jeg lei av 11-tallet. Og pga. av min utskeielse regner jeg med å bli her litt til.
Men jeg har faktisk ikke så dårlig samvittighet. Kanskje fordi vekten ikke har gått opp. Gikk på den nå for ikke så lenge siden, og var det samme da også. Farlig det der. Det kan lett bli til at en spiser mer da. Men nå har suget heldigvis forlatt meg. Og vekten har vært grei. Så skal også jeg være flink.

Nå må jeg i dusjen!!!

Ha en god lørdagskveld alle sammen.

Klem fra Elisa28

-------------------------------------------------------

Litt senere samme dag:

Nå skal jeg være helt ærlig å si at; JA, JEG SPISTE KAKE!!!
Uff! Har visst litt problemer for tiden!

Men jeg vet en ting! Og det er det at jeg vet jeg kommer til å klare å slanke meg. Det tar bare litt tid akkurat nå. Har det med at jeg er så nært et 10-tall? Har på følelsen at det å vippe under et 10-tall kan ta tid. Ikke bare hos meg.
Nå sitter jeg og lurer på om jeg skal ta meg litt pizza med pomfrits. (Staves nok ikke helt slik, men det sto fast i hodet hvordan det staves).
Og begynne med friskt mot i morgen.
Har ikke hatt middag i dag, bare en masse annet skitt.
Tror jeg gjør det!
Så begynner jeg skikkelig hardjobbing fra i morgen.

Kanskje en tur, Elisa? Hadde ikke vært så dumt!!!!!

Så blir neste "utskeielse" i påsken! Må koses litt da! Bare jeg ikke nå bruker en måned på å komme meg under 110. Da vet jeg ikke helt. Men jeg ønsker å ha noen slankefrie dager i påsken.

Men en ting vil jeg si; har ikke rørt cola siden jeg begynte å slanke meg. Og har blitt veldig flink med vann i det siste. Har faktisk bare hatt ca 1 glass med tab-extra til dagen i ukedagene. Og det er jo en forbedring.

Nei nå vil jeg kose meg med film.
Snakkes i morgen!

Klem fra meg!!!!!!
:o)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ariana24. februar 2002
Hei på deg Elisa28!!
Takk igjen for hyggelig kommentar :o)!! Ser du sliter med sjokolademonstret...*ler*!! Eh..vel da er vi to!! Det var så deilig å spise igjen, så "måtte" unne meg litt siden jeg hadde vært så flink(unnskydninger!!), men heldigvis bare en bit av en kokesjokolade. Men hva i all verden skal jeg gjøre med resten?? Tror det er best å kaste den ellers blir den frokost i morgen...ler!

Og siden vi er så ærlige her så tok jeg også ca 10 seigmenn!! Men skal ikke sitte å angre...Det kommer en dag i morgen!! Ny dag nye muligheter...ikke sant??

Også kom lørdagsmiddagen som bestod av spagghetti med kjøttsaus..mmm!! Tok den store posjonen,men spiste bare halvparten!!

Har nok blitt vant til lite mat, og bra er det!!
Så ikke tro du er alene Elisa!! Vi andre har sikker skeia litt ut i helga!! Målet er bare noen dager forsinket hvis vi er flinke leeenge ;o)

Håper du hadde en koselig kveld med pizza og film, for det hadde jeg(Brigdet Jones Dagbok er en bra film)
Ha en flott Søndag!
Klem fra Ariana c",)
c.AuthorAlias Trultemor23. februar 2002
Ooooops Elisa! Vel, gjort er gjort. Glem det og start på ny frisk i morgen, hvis ikke må jeg vel komme å gi deg et spark bak. Vi som er anonyme sjokomane vet du............ vi burde jo ikke lukte på en sjokolade engang.

Kom igjen, så starter vi på ny frisk i morgen begge to! Det gikk ikke helt som planlagt i bursdags-selskapet for meg i dag heller. Endte opp med 1 smultring, 1,5 vaffelplate og litt iskake. Og om ikke det var nok, så rappa jeg 5 melkepletter og noen gelefrukter fra godteskåla til ungene. Æsj......er fryktelig å være så fyyyysen. Tror det månedlige er på gang her også....

Har vi en avtale om ny frisk i morgen?!?! Full skjerping på oss begge, ellers blir det vel kjeft å få?!?!?!

Klemmer og motivasjonsvibber fra Trultemor :))
c.AuthorAlias Kamilla23. februar 2002
Dårlig samvittighet gagner ingen. Den kan bare holde seg borte. Du får si at det var lørdagsgodtet som ble spist på en annen tid enn det vanlige.....!

Komler er vel ikke direkte sunt, nei. Men det er vel ikke verre enn potet heller, om det ikke er fleskebit inni, da. Jeg var på komlemiddag hos min mor for noen uker siden, og spiste en halv... Men så hadde hun laget til en karbonade til meg, så jeg spiste ikke av "de andre sin mat".

Hvordan går det med mosjoneringen da? Jeg merker det er den jeg har størst motivasjonsproblemer med for tiden.....

Hilsen fra Kamilla
111,2 kg

Halloen!!!!!!!


Står på stedet hvil.
Men spiste ganske godt i foreningen i går, så jeg er ikke misfornøyd. Var 111 blank i går morges, så egentlig har jeg gått opp et par hundre gram.
Regner med jeg kommer til å ligge her noen dager til, for i dag så meldte mensen sin ankomst.
Men, men...sånn er det!

Lagte salat i foreningen. Sunt i grunnen, men den besto jo av pasta, skinke, crabsticks og ost, i tillegg til diverse salat og grønnsaker. + brød + dressing. Og jeg spiste ganske mye. Det er jammen meg godt.
Har nå en full tupperware-bolle som er igjen. Klarer aldri å beregne. Så jeg har jo middag en stund fremover.
Spiste i dag, men en litt mer slankere porsjon enn i går. Hadde lett-dressing til, og ikke brød. Spørs om jeg har lyst på i morgen også. Må nok desverre kaste mesteparten. Den holder seg jo ikke evig heller.
Lovte venninna mi noe hvis det var noe igjen. Så hun kan få så mye hun vil.

Er fremdeles ikke kommet meg ut på tur. Men nå er det snø og kaldt. Alltid en unnskyldning. LOVER, at den første dagen det er sånn noenlunde fint ute, uten snø, skal jeg begynne med turene. ???????
Er ganske fortvilet over meg selv. Og skuffet.
Så lat det går an å bli. Vil jo ut å gå, men det er og blir tiltak.

Er det noen som har et godt tips til gode hjemme-øvelser for mage og rumpe?

I morgen er det fredag!!!! JIPPI!!!! :O)
Endelig helg!!

Tenkte jeg skulle høre om jeg kunne ta meg fri i påsken. Hadde vært deilig med litt ferie nå. Regner med at det går i orden.

Noen som skal se Big Brother på mandag?
Jeg må innrømme at jeg ble avhengig av det i fjor, så jeg må nok se det. Vel, vel, reality-TV!! Synes det er ganske gøy!!

Ellers er jeg nå klar for å komme meg på 110-tallet! Eller enda bedre, 109. Når det er nådd, er jo neste mål under 100. Begynner å gå opp for meg nå at jeg virkelig er på vei ned. Er jo ikke så lenge til jeg når 99. 11,4 kilo. Har jo gått ned 11.6 til nå. Og det på ganske kort tid. Føler ikke det var så lenge siden jeg skrev her første dag. Og var ca 123 kilo. Skal aldri dit igjen. Ikke tale om!!!!!!!
Herlig å tenke på at det endelig ser ut til å gå bra.

Jeg takker dere!!!! :o)
Er så inderlig glad for at jeg kom over denne siden, at jeg kan ikke få sagt det.

Nå sitter jeg her å hører på Elton John, og gleder meg en masse til konserten i juni. Har vært på konsert med ham 2 ganger før, og gleder meg like mye hver gang. Han er helt utrolig bra. Har fått sitteplasser helt foran. Ganske bra, hva? Har aldri sittet helt foran på en konsert før, og nå skal jeg sitte helt foran på Elton John. Favoritten!!!!!
Er ganske så stolt!!!!

Ønsker alle slankevennene mine en fin slankehelg.
Jeg skal ha en sunn helg har jeg bestemt.

:o)(o:

Klemmer i massevis fra Elisa28

5 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda23. februar 2002
Hei Elisa28! Det var artig å lese innlegget ditt, du høres så blid og positiv ut. :-) Jo du, jeg kjenner til den latskapen, selv om jeg bestemmer meg for å ut og gå tur! Det er så lett å bare la være å gjøre det, liksom... Det er nok kjempelurt å gjøre øvelser hjemme, jeg har veldig sjelden giddelyst til det heller, men de øvelsene som ble nevnt her tror jeg jeg skal prøve å ta vare på.

Du, det er jo flott at du ikke har gått opp nå når mensen kom! Da går du helt sikkert ned et lite "hopp" når du er ferdig med den.

Du har jo vært kjempeflink og gått ned MASSE allerede. Syns du ikke egentlig tiden har gått ganske fort? Det tenker i hvert fall jeg på når jeg blir utålmodig - hvor kort tid det egentlig er siden jeg veide ti kilo mer, og da kan jeg veie ti kilo mindre om like kort tid, liksom. Tenk så mye lettere du kan være til du skal på Elton John-konserten for eksempel! (Ikke at det spiller noen rolle for konserten selvsagt, men bare for å ha en dato å se frem til...)

Håper du får en flott slankehelg, og at jeg kan føre opp 110-tallet - eller kanskje til og med 109-tallet? - i konkurransen på mandag! :-)

slankeklem fra skilpadda
c.AuthorAlias fett nok.23. februar 2002
Hei!

Blir så godt humør av å lese boka di, selv om du kaller deg lat har du humor i linjene.

Jeg må få si at du har vært kjempeflink hittil, dette går jo rette veien, nemlig nedover. Jeg driver og lurer meg selv til å tenke margarinpakker i stedet for kiloer. Dvs at du har tatt av deg 23 pakker. Gå en tur i butikken og se ca det antallet ligger der. Det motiverer.

Rompe og lår-øvelser., Hmmmmmm! en for rompa som kan gjøres nesten overalt er og stramme-slapp av-strammne-slapp av. Ellers er sykling en super ting for rumpe, lår, rygg og mage. Kjøpte trimsykkel i januar med tid, kaloriforbruk, km-måler, hastighetsmåler og pulsmåler for 2000 kr. Beste innvisteringen jeg har gjort.

Jeg er ikke en Elton-fan, men jeg må nok innrømme at reality-TV fenger meg litt. Det er en underholdning som man slipper å bruke hodet på i alle fall. BigBrother var vel den jeg så mest på. Vi får nok benke oss foran TV'n på mandag.

Håper du har en super helg, og lykke til videre med vektreduksjonen.

Hilsen Rita
c.AuthorAlias Ariana22. februar 2002
Hei på deg Elisa!!
Tusen takk for gode råd i dagboka mi:o)!! Det var hyggelig å få litt hjelp utenfra. Har bestemt meg for å gå tilbake til Grete Roede mat fra i morgen av! Mye bedre å ha langsiktige mål, for da mister man ikke motet så lett!!

Så da får jeg håpe at jeg heller står stille noen dager og ikke går opp!

Ser du gleder deg til Big Brother!! Det gjør jeg også:o) Er veldig spent siden svogeren min har meldt seg på!! Men det er jo liten sjanse da...
Ha en flott helg med masse sund mat:o)
Klem fra Ariana c",)
c.AuthorAlias pingo21. februar 2002
Hallo Elisa28!
Tusen takk for hyggelig komentar i dagboka mi.
Det er alltid kjekt å sjå att andre har hatt det på samme måte som ein sjølv. Gjer det litt enklare å holde ut då.
Lykke til med ei sunn helg, må prøve på det sjølv også.
Stå på videre :))
Pingo
c.AuthorAlias cat7421. februar 2002
Mageøvelser:
Situps... den forhatte typen, titups (situps uten å løfte ryggen fra gulvet, men bare nakken og skuldrene og titte mot tærne) Begge disse bør gjøres både rett fram og på skrå mot begge sider.
En fra yoga - båten:
Ligg på ryggen, løft bena fra gulvet med en liten knekk i kneet slik at leggen er vannrett med gulvet 15-20 cm over samtidig som du løfter overkroppen fra gulvet. Hold armene framover. Sånn omtrent:
O__ __,
_\_/_ _ _ Hold så lenge du klarer. Når du blir sterkere kan du rette ut beina mer og mer.
En annen øvelse er å ligge på ryggen og sykle. Husk å sykle "med høyt sete" - ikke rett opp, men bortover langsmed golvet. Vitsen er at beina skal være over gulvet langt borte fra rumpa.
Klem.
111,2 kg

Snart 10-tall her!!


Hei alle sammen!

Får ikke tid til stort annet enn å registrere vekta mi i dag.
Travle tider!!!

Imorgen blir det også liten tid, for jeg skal ha forening, og leiligheten trenger en liten up-shining til da.
Men skal prøve å komme innom å registrere vekta.

Ha en alle tiders slank alle sammen!!

Snakkes!

:o)

Klem fra Elisa28
111,6 kg

Står stille her....

...., men det gjør ingenting.
Vet det snart går nedover igjen. Og gleder meg til det.

Ble gledelig overrasket da jeg kom på jobb i dag. Kontoret mitt fløt i papirer og beskjeder, posthylla mi var opp til taket. Hyggelig!!
Ja, ja, ALDRI MER SYK!!!!!

Er egentlig ganske lei! Ikke av selve arbeidet, for jeg trives med det. Og kjempehyggelige kollegaer.
Men det er så mye! Rekker ikke over det.
Vil selvfølgelig ha det travelt, fremfor lite å gjøre. Men hos oss er det ikke bare travelt, det er kaos! Ser ingen ende på det.
Og jeg har alltid ment det at verden er blitt for travel. Alle har det travelt. Ikke tid til noen ting.
Og slik ønsker ikke jeg å ha det. Jeg vil ha en jobb hvor jeg har det travelt der og da, men kan gå hjem på en normal tid uten å føle totalt kaos i hodet. Og ha litt liv utenom!
Har ingenting i mot overtid fra tid til annen, men nå har det blitt vel mye av det. Er trøtt!!!!
Hadde jeg hatt mann og barn, hadde jeg såvidt fått sagt godnatt til barna.
Nei, nå klager jeg! Ikke meningen det. Er glad jeg har jobb. Mange som sliter med det. Og jeg var en av dem, før jeg fikk denne. Så jeg skal slutte med sytingen.
Er vikar nå, og blir jeg tilbudt videre etterpå, kommer jeg selvfølgelig til å si ja. Men jeg tror jeg vil begynne å søke etter noe annet. For hvis det fortsetter i samme bane som nå, ønsker jeg ikke å være der.
Skulle ønske jeg var mer kreativ. Liker å tegne, male, skrive, div. Og er litt flink, men ikke nok! Kunne tenke meg å gå på keramikk-kurs! Virker veldig gøy. Men ikke så lett å få seg jobb innen det kreative uten et godt talent.
Nå drømmer jeg litt her!
Kunne også tenke meg å reise til utlandet å jobbe. Men vil ikke reise fra familie, venner og katt.
Nei, jeg vet ikke jeg. Er snart 30 år, trodde jeg visste hva jeg ville, men nå vet jeg ikke lenger.
Har nok bare en slik lei-av-jobben dag!!

Vel, vel, nok om det!
Nå er det ny slankeuke, og snart er vi i mars folkens!!!
Tiden går da fryktelig fort!

Ha en god sunn tirsdag!!!!!

Klem fra Elisa28
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias antislankekur19. februar 2002
Hei! Har hatt det sånn som deg på jobben i mange år, og har etter hvert blitt temmelig utslitt. Så se deg om etter noe annet, for i lengden er det ikke brukbart å ha det slik.

Jeg liker også å tegne og male, og har tatt noen kurs, men det er ikke nok til å gjøre det til et yrke, selv om det er det jeg drømmer om. En fin avkobling er det i hverfall.

Lykke til videre med både jobb og slanking!
Klem fra antislankekur
111,6 kg

Så begynner vi på`an igjen


Hei alle sammen!!!

Ble sykere enn jeg hadde regnet med, så jeg har ikke vært her inne på en stund. Var hos legen på torsdagen, og ble sykemeldt ut uken.
Dagene mine har gått på å sove og se på TV. Ikke orket noe annet. Men nå er det andre boller.
Kjenner jeg er frisk, utenom litt groggy i halsen, men putt; hva er vel det?

Så maten i min lille syke-periode: Ingenting å skryte av. Hadde ikke alltid matlyst, men når jeg hadde, ble det av den litt mindre sunne maten. Orket ikke å tenke på slanking!
Men vekten har holdt. Som jeg sa, ville jeg være glad hvis den holdt seg på 111.4, som jeg var før jeg ble syk. Og den var 111.6 i dag. Er kjempglad for det. En av dagene var den faktisk 110.2. Fikk nesten sett 9-tallet. Men visste jo at det ikke holdt i en slik periode. Men det kommer. Vær dere sikre!!

Gleder meg litt til jobb i morgen. Få ryddet opp i rotet som jeg VET ligger å venter. Men mest av alt. Ut å få frisk luft. Hvis fint vær i morgen, går jeg kanskje hjem fra jobb. Men bare kanskje. Føler jeg har motivasjon nå, men det endrer seg fort til i morgen etter jobb. Vi får se.
Vet bare en ting; NÅ MÅ JEG BEGYNNE Å BEVEGE MEG LITT!

Ønsker dere alle en ny slankeuke med flotte resultater!

Klemmer fra Elisa28


3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ariana18. februar 2002
Hei på deg Elisa28! Ja jeg tror det er den samme dietten vi snakker om her ja. Synd den ikke hjalp deg. Tar likevel sjansen på at jeg går ned og fortsetter å gå ned etterpå. Men hvis ikke så vet jeg at du har advart meg!! Hva skjedde meg deg etter kuren? Hadde vært fint om du kunne skrive noen ord om det i dagboka mi.
Ha en flott slankeuke!!
Klem fra Ariana c",)
c.AuthorAlias Trultemor17. februar 2002
Så fint at du har blitt frisk igjen. Det har vært litt stille her uten deg, vet du! Koselig at du stakk innom dagboka mi.

Ja sånne utskeielser.......det er godt det ikke er for mange av dem. Før var de jo der daglig, men nå er det ytterst sjeldent......og stort sett planlagt på forhånd. Før gikk det over stokk og stein hele tiden, uten hemninger. I dag har jeg vært flink med maten hele tiden, og det akter jeg å fortsette med.

Vet du, jeg føler meg nesten som et nytt menneske etter at jeg har vært ute og gått tur. Idag ble det en hel time, og jeg var både varm, svett og sliten da jeg kom hjem. Det er absolutt å anbefale. Det der med bevegelse er deilig bare du kommer igang. Jeg har ikke faste dager/tider som jeg går på for det kan jeg ikke ha så lenge jeg jobber turnus. Men så fort jeg har tid/anledning går jeg ut. Ikke alltid like lange turer, men varierer litt. Jeg varierer også "ruta" jeg går sånn at det ikke blir kjedelig.
Og det er et faktum at spaserturer er veldig god fettforbrenning!!!! Det tenker jeg på når jeg er sliten og finner unnskyldninger for hvorfor å ikke gå ut, og da går jeg oftest ut allikevel.

Ha en super slankeuke Elisa.
Klem fra Trultemor :o)
c.AuthorAlias Pingo17. februar 2002
Hallo Elisa28!
HAr sittet og lest dagboka di og må sei at eg blir ganske imponert og motivert av å lese den. Du har vert kjempeflink og eg trur nok du kjem til å klare å nå målet ditt til juni.
Lykke til videre, skal følge med deg :))

Pingo
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.