← Alle dagbøker
diarist.Alias

Elisa

50 år168 cm5 innlegg 2002 0 følgere

Start65,0 kg
Sist64,5 kg
Endring−0,5 kg
BMI nå22,9
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
13. august 200222. august 2002
❤️64,5 kg

Snart helg

Jippi! 64,5 kg. Hurra hurra. Nå går det endelig nedover igjen.
I morgen kommer min kjære hjem igjen og jeg gleder meg stort til det! Formen er bra med tanke på omstendighetene. Bare noen dager igjen nå til jeg skal inn. Skal bli deilig å bli ferdig med det. Nå skal jeg ut og besøke en gammel kollega som har fått baby, så jeg blir nok litt verpesjuk utover dagen tenker jeg :) Ha en fin dag alle!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias MonicaR❤️22. august 2002
Hei, takk for gode ord i dagboken min! Det høres fælt ut med en sånn operasjon, en kollega av meg hadde noe lignende i fjor, og det gikk veldig greit sa hun, men hun var sliten en stund etterpå.

Er det ikke deiling når vekta begynner å røre på seg? For ikke å snakke om når du kan inn i nye klær. I går kjøpte jeg meg ny kjole (igjen!) og medium ble for stor, jeg smatt rett inn i small!!! Helsprøtt, men vidunderlig. Det beste er at jeg ikke er så veldig sulten, fordi jeg kjører på dette 0-karbo-opplegget.

Håper det går bra med deg på sykehuset, vi tenker på deg!
Klem, Monica
😄65,0 kg

Pilates

Atter en ny uke. Og jeg synes at den starter ganske greitt faktisk. Kom over Pilates trening på nettet i går, og har nå bestillt meg en bok om denne treningsformen. Det hørtes veldig spennende ut egentlig. Trenger å røre på meg mer, og dette hørtes ut som en veldig skånsom og samtidig effektiv metode. Hvis det er noen som vet mer, eller har erfaringer om Pilates, skriv gjerne en kommentar! Er svært "keen" på å vite mer!!
Ellers har min kjære reist på kurs, så det blir en ensom uke for denne frøkna. Men, en god mulighet til å få dyrket venninner da! Maten går det ganske greitt med synes jeg. Har kuttet helt ut å spise på kvelden (etter kl 20) og det er jeg stolt av! Holder meg også fortsatt helt unna brød, poteter, ris og pasta. Flink pike! *s*
Neste uke skal jeg inn på sykehuset for å fjerne en cyste på eggstokken. Uff, kan ikke si jeg gleder meg til det akkurat. Er det noen andre her som har hatt det samme kanskje? Litt nysgjerrig på å få høre fra andre hvordan det er... Hjelp..!
Ha en fortreffelig, fantastisk uke alle sammen! Takk for kommentarer! Klem.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias vanja😄19. august 2002
Heisann!
Takk for kommentar og velkommen hit til oss! :o)
Ble litt nysgjerrig da du skrev her at du holder deg borte fra poteter og ris osv... betyr det at du ikke spiser karbohydrater?
JEg har akkurat lest litt om det og har kjempelyst til å prøve den metoden, men jeg vet så fryktelig lite om hva som inneholder karbohydrater, hva man bør spise og hva man bør holde seg unna..... kan du fortelle litt om det kanskje?
Hva er pilates trening??

Det jeg har gjort for å gå ned i vekt er å trene ca 5-6 dager i uka, og da har det gått på ren forbrenningstrening (step). I tillegg har jeg prøvd å spise hver time i løpet av dagen, fra jeg står opp til 8-9 tida på kvelden... hvert måltid skal kun bestå av en frukt, joghurt, brødskive e.l.... altså svært lit men mange måltider, slik at kroppen hele tiden har pittelitt å jobbe med.

Ellers var jeg innlagt på sykehus i sommer pga syste på eggstokken... problemet var at de da ikke visste at det var det, de trodde det var blndtarmen.. problemet mitt var at den hadde sprukket kvelden før jeg ble innlagt, og det var syyykt vondt....
Det er nok bedre når de tar den for deg! *Ssss*

*klem fra Vanja*
c.AuthorAlias Aasalill😄19. august 2002
Jeg har heller ingen erfaring med cyste på eggstokken. Men ønsker deg ihvertfall masse lykke til!

Hvordan fant du forresten ut at du hadde det?

Klem Aasalill! =)
c.AuthorAlias Imy😀19. august 2002
Hei Elisa,

Har ikke fjernet noen cyste noen gang, men jeg tenkte kanskje du trengte en oppmuntring for det. Så lykke til, det går sikkert bra!

Klem fra Imy.
😵65,0 kg

Tiltaksløs...

Føler meg så forferdelig tiltaksløs i dag at det slett ikke er noe morsomt. Prøver å stelle og pusle litt i huset, men det er så varmt at jeg gir jo opp med en gang. Puh! Lufter og lufter og lufter men det blir jo aldri kjøligere her! Argh. Misforstå meg ikke, jeg elsker sommeren og gruer meg ekkelt til vinteren. Grøss. Skal snart gå på jobb og det frister ihvertfall ikke. Nei, dette ble mye klaging gitt. Er ganske flink med maten om dagen da. *Yeah*! Nærmer meg 64 tallet nå. Var der for et par uker siden og jeg skal ned dit igjen! Tålmodighet må man ha! Ha en god uke alle sammen!!
☹️65,0 kg

Nei og nei...

I dag skeiet jeg skikkelig ut med en stoooor baguette og kakao. Fysj! Men, jeg håper jeg kommer sterkere tilbake i morgen. Samboeren min har reist på kurs og kommer ikke tilbake før over helgen. Og jeg som er så glad i å være hjemme alene i et stort hus... Hjelp! Ellers har jeg ikke turt å gå på vekta i dag. Føler meg oppblåst og ekkel. Skal i bryllup om bare få uker, så jeg MÅ ikke gå opp et eneste gram! Ny giv nå. Skal klare dette!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Webmaster16. august 2002
Elisa (og Aasalill),

Webmaster er ikke sint. :-)
Det er bare synd hvis statistikker og slikt blir misvisende ved slik feilregistrering. Klart at en vektoppgang på 135 kg gjør noe med gjennomsnittet.

Vi har dessverre ikke tid til å følge alle brukerne, og vi har ved et par anledninger hatt noen innom bare for å ødelegge for andre. Derfor prøver vi å reagere så snart vi ser uoverenstemmelser.

Jeg ser nå (og regnet med) at dette kun var en tulle-registrering for å vise hvor håpløst man føler det noen ganger.

-Webmaster-
c.AuthorAlias Aasalill😵15. august 2002
Oy... Webmaster er sint på deg... Men jeg regner også med at dette bare er en liten overdrivelse... *hihi*

Og takk for innlegget i boka mi. Ja, jeg hater at mensen ikke kommer, men den har aldri vært sååå treig før! Jeg har satt frist til mandag, og er den her ikke innen da, ringer jeg legen... Og en baguett og en kakao må du jo få unne deg! Du er jo ikke SÅÅÅ stor(ifølge gårsdagens registrering ihvertfall). Altså det finnes kakao for at vi skal kunne kose oss en gang i blant, og det er litt av derfor vi også har baguetten. Ikke sett livet på pause-knappen mens du slanker deg, du må IKKE GLEMME Å LEVE!!!

Lykke til videre!

Stor klem Aasalill! =)
c.AuthorAlias Webmaster14. august 2002
Elisa,

Jeg regner med at du har registrert feil vekt i dag.
Vennligst endre vekten for denne dagen (eller slett denne dagen).

Slike feilregistreringer gjør at dagboken din står i risiko for å bli slettet.

-Webmaster-
😌65,0 kg

Nybegynner

Dette var nytt for meg, men kanskje en fin motivasjonsgreie..
Har "slanket" meg i 4 uker nå og har hittil gått ned 3,5 kilo. Går ikke på noen spesiell diett, men følger litt Dr. Atkins og holder meg unna mye karbohydrater. Poteter, brød , pasta og ris er ihvertfall fy fy. I tillegg til å spise sunt og regelmessig går jeg turer med samboeren min. Vi går fort og løper innimellom, ca 1 time hver gang. Er det noen som har noen tips eller råd, skriv gjerne kommentarer! Hadde vært moro og komme i kontakt med noen slik at man kanskje kan motivere hverandre litt!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aasalill😄14. august 2002
Heisann! Og velkommen hit! Dette er en kjempefin side som du helt sikkert kommer til å ha stor glede av, det har ihvertfall jeg hatt, både på gode og litt dårligere dager...

Comet-kremen, er en cellulit/slankekrem, som man kan få bestilt igjennom TV-shop, men også på enkelte Vita-butikker rundt om. Og ja, den er virkelig vidunderlig. Jeg "ser" jo ikke så godt resultatene på meg selv enda, men har jo bare brukt den i drøye to uker nå. Men tallene taler jo for seg selv, jeg har jo gått ned en del centimeter... Og det med at det var litt ekstra rundt magen, kan vel forklares med at jeg husker jeg hadde veldig oppblåst mage den første dagen jeg målte...

Men jeg tror den funker, ser ihvertfall slik ut. Men den er dyr... ca 900,- må du punge ut med... Kjiiipe kroner, men verdt det hvis du er like lat som meg...

Lykke til videre ihvertfall!

Klem Aasalill! =)
c.AuthorAlias MonicaR😊14. august 2002
Hei, Elisa. Vi kan gjerne samarbeide litt om dette! Målet mitt er å komme ned på 60, hva er ditt? Jeg er ikke sikker på hva dr Atkins diett er, men jeg følger nå "Jojoen meny" som du finner på oppskrifter under "annet". Den liker jeg veldig bra, etter at jeg gikk to uker på Nutrilett/Cambridge og er møk-lei av det. Dietten har mye gode middager, og en blir mett. JEg har bursdag på fredag og hadde drømt om 62-tallet til da...

Lykke til, vi snakkes!
Klem fra Monica
c.AuthorAlias Imy😄14. august 2002
Velkommen i klubben. God idè det å hjelpe hverandre litt med motivasjonen. Det høres ut samboeren din også er litt motivasjonshjelp for deg. (Skulle gitt en del for at min ville være med meg på gå/løpetur... ). Jeg har satt opp en delmålliste over hvilken vekt jeg skal ha til hvilke datoer. Det er jo ikke noen krise om jeg går ned litt raskere, da. Men jeg får i alle fall litt press på meg. Ellers er det ikke så lenge siden jeg begynte å trene igjen (etter mange års latskap). Prøver å være på treninga i hvert fall to ganger i uka, og jeg synes jeg har fått strammet meg opp litt allerede (selv om jeg ikke har gått ned så mye i vekt enda).

Gleder meg til å se fremskritt! Skal følge med deg også framover.

Klem fra Imy.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.