← Alle dagbøker
diarist.Alias

Elefanten

46 år164 cm15 innlegg 2002 0 følgere

Start106,0 kg
Sist106,0 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå39,4
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
8. januar 20026. april 2002
106,0 kg

Vanskelig..

At det går an å ha lyst på så masse rart, av mat, på en gang!
Vanskelig å holde seg!!
Jeg skal ikke utsette det lengre, på mandag skal jeg gå å få veid meg...Håper bare at jeg ikke er så alt for mye tyngre nå -i påska eksisterte ikke ord som slanking og motivasjon; like greit å innrømme det..:)
Men, på god vei nå, bare jeg klarer å holde ut!
Det er en ting jeg har veeeldig lyst på, og til neste helg tror jeg at jeg skal planlegge en skikkelig "sprekk" på det: Feire at hovedoppgaven da er innlevert(sitter og sliter med den nå) med pannekaker...Det er det jeg har mest lyst på..*ler*

Sånn bortsett fra at jeg sitter her og har lyst på alt mulig akkurat nå, så har helga gått bra hittil: Frukt, knekkebrød, grovbrød, salat, noen skruer og noen sjokoladebiter. Mye mere frukt og grønt, mye mindre snop :)

Så...tror jeg har fått skrevet av meg de verste lystene...:) Får prøve å konsentrere meg om hovedoppgaven igjen...Takk for motivasjonen! :)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Niki8. april 2002
Heisann,
Høres ut som du er på riktig spor, bare vær stanhaftig og fortsett slik!
Men jeg tror kanskje det kan være lurt å kjøpe en vekt uansett hvor mye du er i mot det :-)
Det er veldig oppmuntrende å se når det går nedover vet du. Tror det er mye vanskeligere å holde fokus dersom man ikke har peiling på hvordan det står til og dermed heller ikke ser resultatene av hverken gode dager med riktig mat og mye trim eller ikke fult så gode dager...

Kan på det varmeste også anbefale å skrive ned alt man spiser og regne kalorier. Ihverfall for en stund slik at man får en hvis feeling med hvor mye man egentlig bør spise. Det er like viktig å spise nok som å ikke spise for mye. Hadde jeg ikke regnet kalorier tror jeg det hadde blitt alt for lite mat på meg ihvertfall.

Lykke til med oppgaveskrivingen!
Klem Niki
c.AuthorAlias Celia7. april 2002
Hei!
Det er godt at du er igang igjen!
Det kan være ganske tungt å komme igang igjen når man har ferie. :)
Lykke til med hovedoppgaven din!!
Klem Celia
c.AuthorAlias _inemor_7. april 2002
Uuupss... sitter visst inne foran data'n igjen...! Men jeg HAR vært ute og pusla litt i hagen... Men nå er det ikke så mye mer å få gjort, og jeg har ikke ro i rompa til å sitte ute i solveggen! Så - i solidaritet med deg - sitter jeg inne og ser ut! Og oppdager at det faktisk er ganske ok, det og... :) God oppladning til morgendagens mandamorrablues. (Jeg er lærer, forresten)

O, tapre sjel: Ha en flott dag!

_inemor_
c.AuthorAlias _inemor_7. april 2002
Hovedoppgave + slanking??? Wow! Du imponerer! Den kombinasjonen hadde fungert skikkelig dårlig for meg, er jeg redd.... Så all ære til deg!

Takk for koselig hilsen i dagboka mi! Setter veldig pris på både ros og spark - alt til rett tid! :) Vi er ikke så langt i fra hverandre vektmessig, så mitt nye mål nå er å pese deg skikkelig i nakken - nærmere og nærmere! ;)

Leggetid.... Vi snakkes! Ikke slit deg helt ut med oppgaveskriving, da!

Klem fra _inemor_

(Ps. Pannekaker er egentlig oppskrytt... de fire første bitene er gode... men så smaker det mel og fett og legger seg som en klump i magen.... hihi... fortsatt lyst på pannekaker? )
106,0 kg

:)

Hei, hei!

Ja, to gode dager ligger bak meg, og dagen i dag ser ut til å ikke bli så verst den heller. Fikk så vanvittig lyst på noe godt nå nettopp, i tillegg til at jeg var sulten(lunshtid). Men jeg gav ikke etter, sprang ikke til noe butikk. I stedet prøvde jeg meg på en litt ny kombinasjon: En liten boks annanas blandet med ett gult eple, skrelt og oppskåret i biter. NAM!! Med en halv banan i så tror jeg det hadde vært fullkomment. At noe så sunt kan være så godt :))

Prøver meg på å spise sunt og "vanlig", prøver å komme opp i de anbefalte "fem om dagen". Det er ikke alltid helt lett. Det ideelle er at av de fem så skal tre av porsjonene være grønnsaker...Det er i grunnen der det skorter :) Men jeg prøver og jeg prøver...og med fem og dagen pluss godt brød, så går jeg iallfall ikke rundt sulten. Det er det viktigste om jeg skal holde ut det her...er enda lettere å spise noe jeg ikke skulle om jeg er sulten hele tiden....:)

Jeg har ikke fått veid meg ennå...Vi har ikke vekt, og ikke vil jeg ha heller...Men en gang i blant hadde det nok vært lurt å fått veid seg...Det har bare ikke passa seg så inn enda. Nå holder jeg på med hovedoppgaven - seint ute, som jeg alltid har brukt å være ved skriftelige innleveringer i skolesammenheng..:) Den skal leveres neste fredag...*kremt*
Når den er levert, og jeg endelig kan tenke klart igjen, så tenkte jeg at jeg skulle ta meg en tur på legesenteret min lege befinner seg på. Ikke for å gå til legen, men for å høre om der er en vekt jeg kan få stige på ett øyeblikk :) Det burde de ha..

*sukk* Må komme meg tilbake til hovedoppgaven..
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat744. april 2002
Om man vil bruke vekt eller ikke bør være en "smak og behag"-sak. Men en eller annen måleenhet i tillegg til buksene kan nok være greit. ;) Kanskje målebåndet passer bedre for deg? Ellers tror jeg du er på rett vei med kostomleggingen. Det er jo kost og mosjon som er "cluet".
Klem og lykke til.
c.AuthorAlias Bonita4. april 2002
Hei på deg, bare et lite tips ift. vekt..
Jeg hadde heller ikke vekt tidligere, men gikk i svømmehallen. På den måten fikk jeg både trimmet (svømt) og veid meg - praktisk, ikke sant?
Ellers er jeg sikker på at du vil få en positiv opplevelse når du endelig får veid deg, bare stå på videre, og lykke til med hovedoppgave ;-)
Klem, Bonita
106,0 kg

En strek over det som har vært

Ja, det tror jeg må til...sette i gang med ny frisk -
igjen....Hvorfor skal det egentlig være så vanskelig? Jeg mener, å legge på seg var iallfall ikke vanskelig :)

Tirsdag er påsken med alt tilbehørende påskegodt over. Skal begynne å få i meg "fem" om dagen, og tenke meg om litt flere ganger før jeg velger hva jeg skal putte i meg. Det er det det handler om, å velge...riktig..:) Og velger jeg riktig, trenger jeg ikke gå rundt sulten heller - til tross for at jeg skal ned i vekt.

Uffameg, sørgelig tragisk denne dagboka her. Jeg kjemper og jeg kjemper, men har ikke komt så alt for langt enda. Og det, det er kun min egen feil...Så, hodet opp, spis sunnere, og hold deg i aktivitet og gled deg over annet enn mat, Elefant!:)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE31. mars 2002
Hei, alle kan slanke seg ,også du! Grunnen til at jeg sier det er at før trodde jeg at alle andre var så flinke, og at det var umulig for meg å gå ned. at det var forbeholdt andre å klare det ,og at det var noe galt med meg siden jeg ikke klarte å gå ned. Men så oppdaget jeg at også jeg kunne klare det, og at jeg var som andre. Det eneste som nytter , det er aldri å gi opp.Lykke til pån igjen! ANNE
c.AuthorAlias unik30. mars 2002
Stå på, gi ikke opp! Det vil gå bra til slutt om du ikke gir deg. Har du en utskeielse så nyt den uten dårlig samvittighet, men la det ikke bli bare utskeielser da blir det galt......
Sola skinner og det er en fin dag for dyra å lufte seg.....
Hilsen en unik Flodhest
106,0 kg

FOR en uke...!

Hei!

Hva skal jeg si...For å være helt ærlig så har ikke godt så alt for bra den siste uken. Helga som var inneholdt alt for masse god mat og snop(om enn litt mindre enn før iallfall). Så kom en utmerket mandag og tirsdag...Hadde planlagt en såkallt sprekk på torsdag, men den kom allerede på Onsdag...Skal nå liksom klare meg med snop bare en dag i uka, og da i helga. Det gikk ikke helt denne uka...Helga skal jeg bruke til å prøve å ta meg inn igjen; Det kommer av seg selv i og med at jeg skal til Kr.sand på krystallcup(en volleyballcup). Det blir minimum fire kamper pluss en del oppvarminger. Og i når jeg skal være så aktiv og sosial i helga, da får jeg iallfall ikke tid til å tenke på mat og snop...:) Så SKAL jeg klare å følge det opp mandagen...og fortsette!

Jeg har som sagt ikke vekt eller noe, men skal kanskje forsøke å få veid meg i neste uke...om jeg tør ;)

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi15. mars 2002
Ser du snakker en del om snop...
Selv har jeg kuttet alt snop, spiser ikke noe søtt i det hele tatt, og jeg tror det er lettere enn å spise litt. Om søtsuget blir for stort tar jeg meg en lacryl eller noe frukt. Jeg har til og med sagt neitakk til sjokolade, chips etc som samboeren min har spist ved siden av meg.. Og du!: jeg er ikke så sterk; så dette kan du også klare.!!

Men å unngå snop kommer mer som en ekstrabelønning for meg, det er jo ikke det man legger mest på seg av. Når jeg ikke spiser søtt og andre kaloribomber ( brus, chips etc.) føler jeg at jeg er ekstra flink..og da får jeg litt mere pågangsmot.

Spiser du faste måltider? Det kan nok være lurt.
Om du ikke tenker "klart" når du skal handle inn til middager o.l, er det lurt å skrive handleliste, sånn at du ikke nærmer deg "nei"maten en gang. Når du da går ut fra butikken uten å ha kjøpt noe du ikke skulle, vil du og føle deg flink, og det vil sikkert gi deg enda litt mer motivasjon.( det gjør det for meg).
Du kan også skrive lister over hva du skal ha til middag de neste dagene, det gjør det lettere å ikke lage noe raskt og fettholdig...

Om du ikke føler deg vel med å trene på treningsstudio, anbefaler jeg lange fine turer i fin natur. Ingenting er vel bedre å komme hjem etter en lang fin tur, masse fint å se på, røde roser i kinnene, og med litt støle muskler...;)

Jeg skriver i dagboka mi alt hva jeg spiser, dette bidrar til økt motivasjon for meg, kanskje det gjør det for deg også?
Da tenker jeg i det øyeblikket jeg har lyst på noe.. "Neihei.. jeg vil ikke at det skal stå i dagboka mi, så da lar jeg heller være..!"

Hmmm... hørtes dette ut som en masse teite "besser-wisser-råd"? Jaja, en ting kan jeg si; jeg er nybegynner i dette, så det jeg råder deg til; er det som fungerer for meg..

Håper du finner motivasjonen på disse sidene, om du vil kan vi krige mot kiloene sammen, bare å kontakte meg i dagboka mi :)
Ha en flott helg!

Klem fra trixi

106,0 kg

*sukk*

Uff..

For en pyton dag..For det første så har jeg kjempa med vekta i søvne i natt...altså vekta i den forstand sånn som en veier seg på..Lånte en vekt hos noen jeg var på besøk hos(i drømme fortsatt...), den vekta fikk ikke bestemt seg for hvor mye jeg veide...jeg veide meg flere ganger, men det nytta ikke...:)

Og så..i dag har jeg vært skikkelig trøtt og daff..Fikk ikke gjort noe på hovedoppgaven, bare satt og glodde. Bestemte meg for å ta meg sammen og komme meg ned å trene litt. Der nede krydde det allerede i garderboen av yppige små søte i 16-årsalderen...spradenede rundt i sine lekre undertøyssett... Jaha ja...jeg kom meg raskt ut derfra og inn til selve treninga. *sukk* var fullt der også...Fant meg en ledig sykkel, der fikk jeg sitte i fred, for ingen ville sitte på noen sykkel ved siden av meg...Det var helt tydelig. Jeg fikk nå sykla mine 15 minutter til oppvarming. Så gikk jeg inn i ett litt mindre rom der det er sånn styrkerapparater for hele kroppen basert på...trykkluft, er det det? Der var det også en gjeng; de snakket om at det ikke var noen ledige sykler...Ha, det var det tenkt, ved siden av meg! Hadde tenkt meg en god økt på sånn...ikke stepmaskin...ikke sånn trappemaskin, det virker mere som en går vanlig, på skinner...Iallfall, det var så fullt der inne; ble jo aldri ledig på noe...Jaja, da tenkte jeg at jeg får nå ta noen situps iallfall, for meg selv. Er ett sånt lite rom for uttøyning og diverse...Det jeg hadde glemt med det rommet var det heldekkende speilet på ene veggen...Snakker om vandrende tønne! Føler meg bare helt pyton..

Vel, jeg har nok klagd mere enn nok nå, men litt godt å "fortelle" det til "noen" og...

Har ikke gitt opp, men likevel...

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Celia11. mars 2002
Jeg synes du er kjempesprek som drar og trener!!
Jeg skjønner godt at du hadde en dårlig opplevelse denne gangen,men tror du ikke at alle har nok med seg selv. Selv om du føler at"alle"studerer deg,er det kanskje bare noe du selv føler. Jeg tror egentlig at de fleste er nokså opptatt av seg selv og hvordan de tar seg ut. Kanskje det er andre tidspunkter du kan trene på hvor det ikke er så mange 16-åringer ( det fins ikke noe mere selvopptatte enn tenåringer)!
Jeg hater å se meg selv i store speil jeg og, det er noe jeg prøver å unngå.
Fortsett å trene, det kommer helt sikkert til å gi resultater! :)
Klem Celia

c.AuthorAlias Ariana8. mars 2002
Kjære deg!

Ser at du sliter med selvtilitten og jeg vet hvordan du har det!! Føler ofte det samme som deg når jeg er å trener offentlig!

Men jeg har lært meg å blåse i hva de andre mener og tenker.
Vi gjør jo noe bra for kroppen vår når vi er der!!

Bli med på konkuransen vår da vel....vi er en 2-3 jenter som konkurerer om å komme først til 99,9kg!!

Og du har et forsprang da du veier ca 2-3 kilo mindre:o)

Lykke til uansett!
Klem fra Ariana c",)
106,0 kg

Nå skinner sola i vinduskarmen...varer det?

Hei!

Jeg holder ut enda det her jeg, nesten helt utrolig. Og jeg er like motivert enda! Akkurat som det har dukket opp ett lite stabeist inni meg...jaja, på andre områder så har det kanskje eksistert før da, men :)

Hadde noe som vel kan defineres som en sprekk i går...Jeg har diabetes(type 1)og i går, etter volleyballtrening, spiste jeg ikke kvelds, eller skjekket blodsukkeret eller noe. Jeg satte meg bare ned foran dataskjermen...og der ja, en "go" føling..Så da ble det to skiver med både smør og sukker på... Uffda..min eneste trøst er at jeg iallfall ikke hadde spist kvelds i fra før av i tillegg..

Sola skinner ute, lurer på om det holder seg resten av dagen. Håper det. Fikk en helt vanvittig ide til meg å være nettopp. Jeg prøver å bare handle en gang i uka. Samboeren min skal jobbe hele helga,så da tenkte vi det var like greit å få gjort det i dag. Når jeg/vi har ukas storhandel, så pleier jeg å dra opp til en remabutikk som ligger i like i nærheten av jobben hans. Så er jeg ferdig å handle til han kommer - minst tid sånn, helt greit for meg :) Her kommer min ide da: Jeg bruker å ta bussen dit...men i dag har jeg den iden at om det ikke begynner å regne, så skal jeg gå dit i dag. Har gjort det en gang før, i sommer...det tok meg da en time og ett kvarter..Så kan det være dagens trim. Jeg tror nemlig ikke at jeg får komt meg ned på trim-it og trimma noe særlig i dag. Må få benka meg godt foran skjermen her og få gjort noe - holder på med hovedoppgave.

Så, jeg får skrive igjen i kveld og si hva det ble til, om jeg gikk dit..:)

Sola holdt ut hele dagen her den. Det betyr at jeg kom meg opp og ut, og gikk den turen. En time tok det...Så jeg trenger iallfall ikke ha dårlig samvittighet for at jeg ikke har trimma i dag :)

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat747. mars 2002
En times gåtur er slett ikke verst det.
Klem.
106,0 kg

En uke, og det går forsåvidt bra enda :)

Hei!

Ja, det var godt å komme i gang for alvor med trening
forrige uke, tror det er redningen for meg..

Helga var skikkelig fæl, var totalt uttafor...ikke
en gang samboeren min kunne trøste meg...Ble nok litt
for mye godsaker i matvegen i helga...og lite trim...og det altså i tillegg til at jeg følte meg så uttafor... Søndags-
kvelden kom det heldigvis en liten redning: Ei venninne meldte
meg og spurte om vi skulle gå en tur...Det gjorde vi, i over
en time varte den turen...Kjempekoselig, og etterpå var jeg
i bedre humør - og klar for ei ny uke.

I går fikk jeg ett lass med smågodt av ei venninne som har
vært i sverige...den er trygt forvart i ett skap, og dit
klarte jeg å putte posen uten så mye som å åpne dene!! Nesten
litt stolt, jo :) Har ikke vært å lusket i det skapet i
dag heller, og ikke skal jeg det før til helga heller!

I tillegg til å klare å unngå snop, har jeg fortsatt med å
la være å ta på det smørlaget på skivene mine som jeg før
gjorde...Jeg har ikke smør på nå i det hele tatt faktisk.
Og i kjøleskapet ligger det knaskerøtter...sånn når trangen
til å knaske på noe blir for stor..:)

-Elefanten-
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Masti5. mars 2002
Hei Elefanten!

Med din selvdisiplin ang. smågodtposen i skapet er jeg sikker på at du snart ikke føler deg som noen elefant mer! Jeg synes du er flink!

Humørsvingninger hører visst til dette med å slanke seg (og også det å være jente?) har jeg skjønt, så det er bare å bite tenna sammen og advare kjærsten om at dette ikke blir lett. Be han tenke på så fornøyd du kommer til å bli når du har tatt av de ønskede kilo (men ikke fortell han om hvor gretten du kommer til å være de dagene du ikke har gått ned så mye som du ønsker!).

Lykke til med ny uke, dette går kjempefint!

Masti
106,0 kg

Nå tør jeg skrive her igjen...

Hei, hei!!

NÅ er jeg i gang for alvor, sånn stå - på vilje kan jeg ikke huske sist jeg hadde...:)

Jeg har ikke skrevet på lenge fordi det ble for flaut, jeg klarte liksom ikke å holde på motivasjonen...ble bare nedbrutt hele tiden...Men, nå er jeg i gang for alvor!

Denne uka har jeg trent mandag, tirsdag og i dag...på ett helsestudio, så det er litt av hvert. I tillegg har jeg klart meg uten noe form for snop den her uka...og ei har jeg brukt smør på maten...Fremskritt, fremskritt :)

- Elefanten -
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mary5. mars 2002
Hei

Takk for meldinga i dagboka mi. Beklager at jeg ikke oppdaget at du ikke har vekt. Siden det å slanke seg uten fungerer best for deg er det jo en selvfølgelighet å gjøre det på den måten, og jeg ønsker deg masse lykke til i kampen nedover.

Hilsen Mary
c.AuthorAlias Mary5. mars 2002
Har du lyst til å være med på minus-fem-konkurransen vår for de over 90 kg? Den starter førstkommende onsdag. Det er bare en uformell konkurranse for gøy, der vi heier på hverandre, Det kan kanskje være en liten ekstra motivasjon for å være litt ekstra flink? Vil du være med, så legg inn en beskjed i dagboken min før torsdag. (Ta med vekta di i meldingen hvis oppdatert vekt ikke står i dagboka di).

Vennlig hilsen Mary
c.AuthorAlias Masti28. februar 2002
Hei Elefanten!

Velkommen tilbake! Du er nok ikke den første som har bestemt deg for at "NÅ!" men så har det gått galt. De fleste av oss her inne er i samme båt, og fordømmer deg ikke på noen måte hvis du ikke lykkes ved første (eller tiende) forsøk! Fordelen med å være her inne er at ingen kan se deg, og ingen prater om at "se så feit hun er, da...!" Du har kommet til en samling av positive mennesker som er her for å støtte andre og å selv få støtte når slankingen ikke går så greit. Vi er alle i samme situasjon, og de fleste av oss føler oss nok som elefanter innimellom (ofte i mitt tilfelle). Jeg har tro på at du klarer dette, men for å lykkes må du ha tro på deg selv.

Husk at du må spise nok, spis frokosten din og drikk masse vann. Trening er kjempebra, men hvis du er i dårlig form er det kanskje å ta litt hardt i med trening hver dag? Jeg vet i hvertfall at hvis jeg skulle trent hver dag med en gang jeg begynte slankingen, så hadde jeg sluttet fort. Du må ikke bli lei heller, vet du!

Masti
106,0 kg

jaja...

Hei!

Stress er virkelig stikkordet for mine to siste uker - og enda er det ikke over, ikke før til fredag iallfall. Da skal jeg ha en velfortjent liten ferie hjem til mine foreldre.

Vært på vekta har jeg ikke enda, får gjort det når jeg er hjemme. Tror ikke det blir særlig moro...tror absolutt ikke at jeg har gått ned. For å være helt ærlig så har jeg rett og slett ikke tatt det her seriøst nok de siste ukene. Så enkelt er det...Nesten ergelig det der; det at en faktisk ikke kan skylde på noen andre enn seg selv! *smil* Men, jeg har ikke gitt opp enda...!!

-Elefanten-
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"3. februar 2002

Godt å høre at du ikke har gitt opp ennå.
Dette klarer du. Sitt ned, slapp av og les andres dagbøker når du trenger
motivasjon og inspirasjon. Dert gjør jeg, og det hjelper faktisk.

STÅ PÅ og lykke til videre!

Klem, A_P
106,0 kg

Huff...

Hei!

Jaja...så ble det en håndfull nonstop i går...fikk nok trimma de av igjen på kampen i går, men likevel...Eneste trøsten er at jeg iallfall stoppet med en håndfull..Og det som liksom var mitt eneste mål denne uka! At det går an!! Gir ikke opp likevel altså, har lært at det ikke akkurat er så lurt å vente itl neste mandag med å begynne på nytt. Det er bare å fortsette! Ikke noe snop i dag iallfall - det er da noe. Må prøve å skjerpe meg på alt, det er ikke lett...Men jeg vil!!! :)

- Elefanten -
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias beate2918. januar 2002
Heisann!
Istedenfor å gremmes over den neven med nonstop vil jeg bare si: GRATULERER! Du stoppet etter en håndfull! Det er bra sterkt gjort! Hvor mye har du brukt å spise før?

Jeg ønsker deg lykke til videre! Ikke gi opp! Det er mulig å slanke seg og samtidig ha det bra!

Mange klemmer fra Beate
c.AuthorAlias Elisa2917. januar 2002
Hei på deg, Elefanten!

Kan godt smitte litt motivasjon over til deg.
Det er lenge siden jeg har hatt slik motivasjon som jeg har nå, garantert med hjelp fra alle her inne.
Å lese om så mange som sliter med samme problem, og se så flotte resultater.

Ja, vi må skjerpe oss i alt.
Skal vi klare dette, så MÅ VI!!
OG VI SKAL KLARE DET!

Vi står sammen om dette her. Må motivere hverandre, gi støtte og råd. Da vil det gå lettere.

Jeg har vært mandagsslanker i 6 år(tror jeg). Tenk hvis jeg hadde fullført første gang..? Men nei. Fortsatt her.

Dette har jeg bestemt meg for skal bli siste gang. Har slanket meg for lenge uten resultat. Og heller gått opp!
Ikke så bra.

Så nå er det helg! Den store utfordringen!
Men jeg skal...............!!!

Ønsker deg lykke til!:)

Klem fra Elisa28



106,0 kg

Skal gå bra det her :)

Hei!

Ja, i går gikk det bra uten at jeg puttet i meg noe "ekstra", og i dag ser det ut til å skulle ligge an til å gå like bra. Jeg tror nemlig jeg rett og slett ikke får tid til å kjenne på hvro godtesyk jeg er i dag :) Skal nå snart avgårde til skolen på ett klasseråd...så er det rett hjem for å lage middag. Når samboeren min kommer så fortærer vi den relativt fort og greit, for like etter kommer det besøk: Vi skal spille rollespill. Det gjør vi nesten hver tirsdag...og etter det i kveld, så skal jeg spille kamp...Funker for meg det egentlig, det å holde meg opptatt så jeg ikke blir sittende å bli godtesyk. Hmm..lurt *smiler* Eneste utfordringen blir den vanlige godteskålen som bruker å stå midt på bordet når vi spiller rollespill...Jeg klarte å la være å forsyne meg av den før jul, og skal klare det fra nå av også! :) Nei, nå må jeg springe...

- Elefanten -
106,0 kg

frisk igjen iallfall :)

Hei!

I dag er all rest av influensa borte - og bra er det, for i kveld er det kamp igjen. Hektisk uke det her. Kanskje akkurat det jeg trenger for å komme igang igjen med fast trening. Det er kamp i dag, kamp i morgen og trening på onsdag. Så får jeg se hva torsdag bringer av aktivitet. :)

Helga ble det nok for mye av det gode når det gjelder snop, så målet denne uka er å ikke putte i meg noe som helst av sånt før lørdag - og da bare litt! Før jul klarte jeg å holde meg til litt snop en gang i uka, så kom jula...*smiler* Klarte jeg det da så klarer jeg det igjen! Mange vil vel si at det lureste er å kutte helt ut, men en ting av gangen! :)

Dere her inne for meg iallfall motivert til å ikke gi opp med det første, stå på - og det skal jeg fortsette med! :))

- Elefanten -
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda15. januar 2002
Hei Elefanten! Godt å høre at du er frisk igjen. :-) Da blir det orden på trening og slikt igjen da. Og influensa er jo kjempekjipt også.

Du, når det gjelder snop - jeg er ikke sikker på om det stemmer at det beste er å kutte helt ut, jeg. Klart, hvis man er vant til å stappe i seg store mengder, så kan det være lurt å ta en "avvenningsperiode", og hvis man egentlig ikke er så glad i snop så kan man jo like godt la være. Men hvis man er et sted mellom disse to, så tror jeg det aller beste er om man greier å lære seg å spise _litt_ snop! Man kan f.eks. spise _litt_ snop på lørdag - bare litt, og bare den dagen. Eller når man er i selskap eller noe slikt - vi skal jo lære oss å kose oss med mat og slikt, og spise passe mengder. Greier du å holde deg til bare lørdager, og spise bare litt selv da, så er det kjempebra! Og kanskje det er lettere å la være i uka når du vet at du "får lov" på lørdag? Det er jo det man bruker overfor barn - "vent til lørdag, vi spiser ikke godteri midt i uka, vet du!".

Lykke til med kamp og trening! Og ha en fin slankedag.

klem fra skilpadda
106,0 kg

en dag uten å tenke på mat i hele tatt! :)

Hei, hei!

I dag har jeg ikke hatt problemer overhode med å passe på å ikke putte i meg så mye unødvendig: Har nemlig blitt sjuk...:(
Føler meg som en...en...bomullsdott! *ler* Alle kjertlene mine rundt hals og nakke/hode er hovne og vonde, hodeverk, vondt histen og pisten, feber....vel det som kalles influensa med litt ekstra :) Så, i dag har jeg ikke akkurat den helt store apetitten...
Ikke har jeg fått trent da heller... Skulle egentlig kombinert litt trim med moro i kveld: Skulle ha vært på salsadansekveld med en venninne. Men, ikke orker jeg og ikke er det akkurat så lurt å trene når en er såpass ute av form heller... Har ikke tid til å være syk nå!! :)
Jaja, skal slutte å klage nå *smiler* Skal heller ta å finne sengen min allerede.

Trim litt ekstra for meg i morgen da! :)

- elefante -
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias studine11. januar 2002
Heisann,
Vill bare si god bedring! =) Det går forresten ganske fort ned ved å legge om kostholdet og trene også! Snart er jeg redd fr at du må skifte nick.. Lykke til!

klem fra Therese
106,0 kg

Arg!!

Åhhh!! Nå er jeg ikke akkurat blid!!! :)) Og det har faktisk ingenting med slankinen å gjør, men denne dataen her!! Jeg var nesten ferdig å skrive et laaaaangt innlegg her, og der: Blå skjerm, bare å resette...*gr* :)

Så, det jeg prøvde å fortelle om i sted: Det her er min første dag etter at jeg virkelig har bestemt meg for å forsøke på nytt med å komme meg ned i vekt. Det har gått greit i dag. Jeg har ikke tenkt å sulte meg mens jeg går ned i vekt, ei heller følge bestemte program eller bruke pulver og sånt. Jeg har mer tro på å legge om kosten og begynne å trene. Det tar selvfølgelig laaang tid, men så er nå sjansene for å holde på resultatet mye større også. Nå for tida gjør jeg egentlig ikke annet med mitt kosthold enn å si nei til alt snop,snacks og ekstramat på hverdager. Det er hardt nok i begynnelsen! *smiler* Og i kveld begynner jeg å trene igjen også. Det blir litt av en pangstart nå etter jul: Skal spille kamp i kveld. Har spilt volleyball i fem og et halvt år, og det blir bare mer og mer moro etter hvert. Og nei, det er ikke sånn ala volleyball i gymmen hvor en aldri svetter! *smiler* Så, da er jeg i gang da...og mitt første delmål er under den magiske 100grensen. Det skal jeg klare!! :)Bare ett men der, ikke vet jeg akkurat dagen hvor jeg er under grensen, for vekt har jeg ikke - og ikke vil jeg ha heller. Men veid meg underveis skal jeg nok få gjort likevel. Så vekta mi blir nok ikke oppdatert hver gang jeg skriver :)

Til sist: Tusen takk for motivasjon gjennom kommentarer her, føler virkelig at det kan hjelpe; det at en er flere i samme båt - som vet hva det er snakk om av erfaring!

-Elefanten-
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda9. januar 2002
Hei igjen Elefanten! Ja datamaskiner er noe av det mest irriterende som finnes - og så bryr de seg ikke engang om at man blir sint på dem, det er i grunnen det mest fortærende! ;-)

Kjempeflott innstilling du har! Jeg er helt sikker på at du har rett i det du sier - det _er_ bare jevnlig trim og et sunt og fornuftig kosthold som hjelper. Og da er det jo fint at dette i tillegg er den aller sunneste og mest behagelige måten å slanke seg på! :-) Vi skal jo leve med den sunne livsstilen resten av livet, og det er klart vi må spise god mat og ikke sulte oss, men tvert i mot kose oss og finne ut hva vi trives med. Og ta tiden til hjelp er kjempeviktig, venne seg til å glede seg over "prosessen" og ikke bare se frem til målet. Det høres litt høytflyvende ut men det er sant! Og veldig viktig tror jeg.

Tror dessuten også det er lurt av deg å ikke være for opphengt i vekten. Hvilken rolle spiller det nå egentlig hva vi veier? Det eneste er at det er interessant å følge med på utviklingen i en slankeperiode, men det er jo bare forskjellen som er viktig, ikke den egentlige vekten. Jeg vil forresten anbefale på det varmeste at du måler deg grundig med et målebånd så snart som mulig og skriver opp målene, da har du noe å sammenligne med etter hvert som du blir slankere. Særlig siden du ikke har vekt.

Vel, da gjenstår bare å ønske deg en riktig fin slankedag i morgen (forhåpentligvis uten dataproblemer!) fra en annen slanker med dyrenavn som nick. :-)

klem fra skilpadda
c.AuthorAlias grete9. januar 2002
Hei Elefanten

Velkommen i gjengen. Her er det mange som motiverer og mange gode råd å hente.
Har selv skrevet lange innlegg som har forduftet. Det er kjempe irriterende!!!!!!!!!!

Synes du har en flott innstilling med mindre mat og mer trim. Jeg tror også det er det som er viktigst.
Ønsker deg masse lykke til. Dette SKAL vi klare bare vi tar tiden til hjelp.

Mange slankeklemmer fra Grete.
106,0 kg

Atter en ny start

Har lenge lett etter noen å slanke meg sammen med, og det her
tror jeg nok er det nærmeste jeg kommer; så her er jeg altså.
Jeg har alltid vært langt i fra tynn, og i tillegg har jeg det man så fint kaller kraftig kroppsbygning. Det vil si, jeg kommer aldri til å ligne på noen modell, ikke har jeg ønsker om det heller. Jeg var en gang nede på 75, det er vel det minste jeg har veid etter at jeg sluttet å vokse(i høyde*smil*). Da trente jeg nesten hver dag, og storkoste meg med det...for når en bare er i form til det så er trening artig...så hendte det noe som fikk meg tilbake til null...og enda lengre: Jeg ble operert i en fot, endte med å gå på krykker ute av stand til å gå normalt på ett år. Det året fikk jeg opp masse!! Fra trening hver dag med nesten "normalt" kosthold til plutselig ingen trening med litt ekstra mat...Har aldri komt meg ovenpå igjen. Jeg begynte å skulle slanke meg ved nyttår i fjor også. Da var jeg oppe på det jeg max har veid: 111(!)..Gikk ned 7 kilo seint og rolig...så gikk jeg tilbake til gamle spisevaner igjen..Og her er jeg da, på atter en ny start. Tror det skal gå bedre denne gangen, skal iallfall gjøre mitt beste for det! :)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda8. januar 2002
Hei på deg, Elefant! Velkommen hit! :-) Det var et kraftig nick du hadde valgt deg - men elefanter er kule dyr, jeg liker dem veldig godt - kloke og sterke og snille mot barna sine. Et bra ideal på mange måter, men kanskje ikke akkurat når det gjelder størrelse. ;-)

Ser du er lei av å veie så mye, og det er vi mange her som er! Jeg fikk nok sist august, da viste vekta 113.8 kilo, som er det meste jeg noen gang har veid. Nå er jeg nede på 102.5 og føler meg SÅ mye bedre! Du kan bare glede deg, det er virkelig deilig å føle seg lettere og sprekere og sunnere. Rolig tempo på vekttapet er best sier de, og det gjør det i alle fall lettere å holde vekten. For det viktige er at du nå legger om livsstilen, ikke se på dette som en forbigående slankeperiode - du må finne ut hvordan du ønsker å leve. Beate har listet opp masse gode råd, akkurat de jeg ville komme med, så jeg kan bare anbefale deg å følge dem. Og så gleder jeg meg til å følge med hvordan det går med deg fremover!

velkomstklem fra skilpadda
c.AuthorAlias Fett nok.8. januar 2002
Hei!

Jeg vil bare ønske deg LYKKE TIL!
Begynte selv på 97 kg i går, og i dag sto nåla på 96. Ikke mye, men bra på et døgn.
Vi er mange i samme båt, og vi skal klare det ;o)
Blir fristelsen for stor, så HYYYYYL ut på siden her og få det ut.
c.AuthorAlias beate298. januar 2002
Hei og velkommen hit. Du har kommet til rett sted, for her er vi mange som sliter med det samme problemet. Det ser ut som om du har slanket deg før, men jeg har allikevel lyst til å gi deg noen råd:
1. Spis ofte og mindre. Helst hver 3. time. Dette for å holde forbrenningen ved like. IKKE hopp over frokosten!
2. Spis frukt og grønnsaker hver dag.
3. Unngå mat med høy glykemisk indeks. (poteter, ris, gulrøtter, etc) Hvis du vil vite mer om dette så kan du lese bøkene "jentemat" av Karin Hvoslef, og "naturlig slank" med Feldon.
4. Sett igang og tren minst 3 ganger i uka. Du trenger ikke å spurte på SATS, men du kan gå deg en tur, trene hjemme (situps, etc), gå i trapper isedenfor å ta heisen, vaske huset, måkke snø, osv. Bare fantasien setter grenser.
5. Hvis du har søtsug, så hjelper kromtabletter. Det tar et par uker før du har full effekt. Du må ta mer enn det står på pakningen. (Jeg tar 3 tabletter hver dag).
6. Ikke spis for lite. Da synker forbrenninga, og du legger på deg ekstra når du skeier ut eller begynner å leve nnormalt. De fleste anbefaler at du får i deg minst 1.200 kcal hver dag.
7. Spis magert, og ikke la deg lure med at det står "lett" på produktet. Det betyr ikke at det er sunnt. Les innholdsdeklarasjonen nøye.
8. Ikke gi opp hvis du sprekker. Begynn på nytt igjen like etter. Det er ikke det du spiser en bang iblant du legger på deg av, men det du spiser hver dag.
9. Skriv opp hver dag hva du spiser og når. Det hjelper deg å få oversikt over dine spisevaner.
10. Skriv i dagboka ofte, og les andres dagbøker flittig. Her kan du hente mye motivasjon, tips og støtte.

Dette ble et langt innlegg, men jeg håper du har litt nytte av det. Du har iallefall tatt første skrittet, nemlig å bestemme deg!

Lykke til videre!
Mange klemmer fra Beate
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.