Vanskelig..
At det går an å ha lyst på så masse rart, av mat, på en gang!
Vanskelig å holde seg!!
Jeg skal ikke utsette det lengre, på mandag skal jeg gå å få veid meg...Håper bare at jeg ikke er så alt for mye tyngre nå -i påska eksisterte ikke ord som slanking og motivasjon; like greit å innrømme det..:)
Men, på god vei nå, bare jeg klarer å holde ut!
Det er en ting jeg har veeeldig lyst på, og til neste helg tror jeg at jeg skal planlegge en skikkelig "sprekk" på det: Feire at hovedoppgaven da er innlevert(sitter og sliter med den nå) med pannekaker...Det er det jeg har mest lyst på..*ler*
Sånn bortsett fra at jeg sitter her og har lyst på alt mulig akkurat nå, så har helga gått bra hittil: Frukt, knekkebrød, grovbrød, salat, noen skruer og noen sjokoladebiter. Mye mere frukt og grønt, mye mindre snop :)
Så...tror jeg har fått skrevet av meg de verste lystene...:) Får prøve å konsentrere meg om hovedoppgaven igjen...Takk for motivasjonen! :)
:)
Hei, hei!
Ja, to gode dager ligger bak meg, og dagen i dag ser ut til å ikke bli så verst den heller. Fikk så vanvittig lyst på noe godt nå nettopp, i tillegg til at jeg var sulten(lunshtid). Men jeg gav ikke etter, sprang ikke til noe butikk. I stedet prøvde jeg meg på en litt ny kombinasjon: En liten boks annanas blandet med ett gult eple, skrelt og oppskåret i biter. NAM!! Med en halv banan i så tror jeg det hadde vært fullkomment. At noe så sunt kan være så godt :))
Prøver meg på å spise sunt og "vanlig", prøver å komme opp i de anbefalte "fem om dagen". Det er ikke alltid helt lett. Det ideelle er at av de fem så skal tre av porsjonene være grønnsaker...Det er i grunnen der det skorter :) Men jeg prøver og jeg prøver...og med fem og dagen pluss godt brød, så går jeg iallfall ikke rundt sulten. Det er det viktigste om jeg skal holde ut det her...er enda lettere å spise noe jeg ikke skulle om jeg er sulten hele tiden....:)
Jeg har ikke fått veid meg ennå...Vi har ikke vekt, og ikke vil jeg ha heller...Men en gang i blant hadde det nok vært lurt å fått veid seg...Det har bare ikke passa seg så inn enda. Nå holder jeg på med hovedoppgaven - seint ute, som jeg alltid har brukt å være ved skriftelige innleveringer i skolesammenheng..:) Den skal leveres neste fredag...*kremt*
Når den er levert, og jeg endelig kan tenke klart igjen, så tenkte jeg at jeg skulle ta meg en tur på legesenteret min lege befinner seg på. Ikke for å gå til legen, men for å høre om der er en vekt jeg kan få stige på ett øyeblikk :) Det burde de ha..
*sukk* Må komme meg tilbake til hovedoppgaven..
En strek over det som har vært
Ja, det tror jeg må til...sette i gang med ny frisk -
igjen....Hvorfor skal det egentlig være så vanskelig? Jeg mener, å legge på seg var iallfall ikke vanskelig :)
Tirsdag er påsken med alt tilbehørende påskegodt over. Skal begynne å få i meg "fem" om dagen, og tenke meg om litt flere ganger før jeg velger hva jeg skal putte i meg. Det er det det handler om, å velge...riktig..:) Og velger jeg riktig, trenger jeg ikke gå rundt sulten heller - til tross for at jeg skal ned i vekt.
Uffameg, sørgelig tragisk denne dagboka her. Jeg kjemper og jeg kjemper, men har ikke komt så alt for langt enda. Og det, det er kun min egen feil...Så, hodet opp, spis sunnere, og hold deg i aktivitet og gled deg over annet enn mat, Elefant!:)
FOR en uke...!
Hei!
Hva skal jeg si...For å være helt ærlig så har ikke godt så alt for bra den siste uken. Helga som var inneholdt alt for masse god mat og snop(om enn litt mindre enn før iallfall). Så kom en utmerket mandag og tirsdag...Hadde planlagt en såkallt sprekk på torsdag, men den kom allerede på Onsdag...Skal nå liksom klare meg med snop bare en dag i uka, og da i helga. Det gikk ikke helt denne uka...Helga skal jeg bruke til å prøve å ta meg inn igjen; Det kommer av seg selv i og med at jeg skal til Kr.sand på krystallcup(en volleyballcup). Det blir minimum fire kamper pluss en del oppvarminger. Og i når jeg skal være så aktiv og sosial i helga, da får jeg iallfall ikke tid til å tenke på mat og snop...:) Så SKAL jeg klare å følge det opp mandagen...og fortsette!
Jeg har som sagt ikke vekt eller noe, men skal kanskje forsøke å få veid meg i neste uke...om jeg tør ;)
*sukk*
Uff..
For en pyton dag..For det første så har jeg kjempa med vekta i søvne i natt...altså vekta i den forstand sånn som en veier seg på..Lånte en vekt hos noen jeg var på besøk hos(i drømme fortsatt...), den vekta fikk ikke bestemt seg for hvor mye jeg veide...jeg veide meg flere ganger, men det nytta ikke...:)
Og så..i dag har jeg vært skikkelig trøtt og daff..Fikk ikke gjort noe på hovedoppgaven, bare satt og glodde. Bestemte meg for å ta meg sammen og komme meg ned å trene litt. Der nede krydde det allerede i garderboen av yppige små søte i 16-årsalderen...spradenede rundt i sine lekre undertøyssett... Jaha ja...jeg kom meg raskt ut derfra og inn til selve treninga. *sukk* var fullt der også...Fant meg en ledig sykkel, der fikk jeg sitte i fred, for ingen ville sitte på noen sykkel ved siden av meg...Det var helt tydelig. Jeg fikk nå sykla mine 15 minutter til oppvarming. Så gikk jeg inn i ett litt mindre rom der det er sånn styrkerapparater for hele kroppen basert på...trykkluft, er det det? Der var det også en gjeng; de snakket om at det ikke var noen ledige sykler...Ha, det var det tenkt, ved siden av meg! Hadde tenkt meg en god økt på sånn...ikke stepmaskin...ikke sånn trappemaskin, det virker mere som en går vanlig, på skinner...Iallfall, det var så fullt der inne; ble jo aldri ledig på noe...Jaja, da tenkte jeg at jeg får nå ta noen situps iallfall, for meg selv. Er ett sånt lite rom for uttøyning og diverse...Det jeg hadde glemt med det rommet var det heldekkende speilet på ene veggen...Snakker om vandrende tønne! Føler meg bare helt pyton..
Vel, jeg har nok klagd mere enn nok nå, men litt godt å "fortelle" det til "noen" og...
Har ikke gitt opp, men likevel...
Nå skinner sola i vinduskarmen...varer det?
Hei!
Jeg holder ut enda det her jeg, nesten helt utrolig. Og jeg er like motivert enda! Akkurat som det har dukket opp ett lite stabeist inni meg...jaja, på andre områder så har det kanskje eksistert før da, men :)
Hadde noe som vel kan defineres som en sprekk i går...Jeg har diabetes(type 1)og i går, etter volleyballtrening, spiste jeg ikke kvelds, eller skjekket blodsukkeret eller noe. Jeg satte meg bare ned foran dataskjermen...og der ja, en "go" føling..Så da ble det to skiver med både smør og sukker på... Uffda..min eneste trøst er at jeg iallfall ikke hadde spist kvelds i fra før av i tillegg..
Sola skinner ute, lurer på om det holder seg resten av dagen. Håper det. Fikk en helt vanvittig ide til meg å være nettopp. Jeg prøver å bare handle en gang i uka. Samboeren min skal jobbe hele helga,så da tenkte vi det var like greit å få gjort det i dag. Når jeg/vi har ukas storhandel, så pleier jeg å dra opp til en remabutikk som ligger i like i nærheten av jobben hans. Så er jeg ferdig å handle til han kommer - minst tid sånn, helt greit for meg :) Her kommer min ide da: Jeg bruker å ta bussen dit...men i dag har jeg den iden at om det ikke begynner å regne, så skal jeg gå dit i dag. Har gjort det en gang før, i sommer...det tok meg da en time og ett kvarter..Så kan det være dagens trim. Jeg tror nemlig ikke at jeg får komt meg ned på trim-it og trimma noe særlig i dag. Må få benka meg godt foran skjermen her og få gjort noe - holder på med hovedoppgave.
Så, jeg får skrive igjen i kveld og si hva det ble til, om jeg gikk dit..:)
Sola holdt ut hele dagen her den. Det betyr at jeg kom meg opp og ut, og gikk den turen. En time tok det...Så jeg trenger iallfall ikke ha dårlig samvittighet for at jeg ikke har trimma i dag :)
En uke, og det går forsåvidt bra enda :)
Hei!
Ja, det var godt å komme i gang for alvor med trening
forrige uke, tror det er redningen for meg..
Helga var skikkelig fæl, var totalt uttafor...ikke
en gang samboeren min kunne trøste meg...Ble nok litt
for mye godsaker i matvegen i helga...og lite trim...og det altså i tillegg til at jeg følte meg så uttafor... Søndags-
kvelden kom det heldigvis en liten redning: Ei venninne meldte
meg og spurte om vi skulle gå en tur...Det gjorde vi, i over
en time varte den turen...Kjempekoselig, og etterpå var jeg
i bedre humør - og klar for ei ny uke.
I går fikk jeg ett lass med smågodt av ei venninne som har
vært i sverige...den er trygt forvart i ett skap, og dit
klarte jeg å putte posen uten så mye som å åpne dene!! Nesten
litt stolt, jo :) Har ikke vært å lusket i det skapet i
dag heller, og ikke skal jeg det før til helga heller!
I tillegg til å klare å unngå snop, har jeg fortsatt med å
la være å ta på det smørlaget på skivene mine som jeg før
gjorde...Jeg har ikke smør på nå i det hele tatt faktisk.
Og i kjøleskapet ligger det knaskerøtter...sånn når trangen
til å knaske på noe blir for stor..:)
-Elefanten-
28. februar 2002
106,0 kgNå tør jeg skrive her igjen...
Hei, hei!!
NÅ er jeg i gang for alvor, sånn stå - på vilje kan jeg ikke huske sist jeg hadde...:)
Jeg har ikke skrevet på lenge fordi det ble for flaut, jeg klarte liksom ikke å holde på motivasjonen...ble bare nedbrutt hele tiden...Men, nå er jeg i gang for alvor!
Denne uka har jeg trent mandag, tirsdag og i dag...på ett helsestudio, så det er litt av hvert. I tillegg har jeg klart meg uten noe form for snop den her uka...og ei har jeg brukt smør på maten...Fremskritt, fremskritt :)
- Elefanten -
jaja...
Hei!
Stress er virkelig stikkordet for mine to siste uker - og enda er det ikke over, ikke før til fredag iallfall. Da skal jeg ha en velfortjent liten ferie hjem til mine foreldre.
Vært på vekta har jeg ikke enda, får gjort det når jeg er hjemme. Tror ikke det blir særlig moro...tror absolutt ikke at jeg har gått ned. For å være helt ærlig så har jeg rett og slett ikke tatt det her seriøst nok de siste ukene. Så enkelt er det...Nesten ergelig det der; det at en faktisk ikke kan skylde på noen andre enn seg selv! *smil* Men, jeg har ikke gitt opp enda...!!
-Elefanten-
Huff...
Hei!
Jaja...så ble det en håndfull nonstop i går...fikk nok trimma de av igjen på kampen i går, men likevel...Eneste trøsten er at jeg iallfall stoppet med en håndfull..Og det som liksom var mitt eneste mål denne uka! At det går an!! Gir ikke opp likevel altså, har lært at det ikke akkurat er så lurt å vente itl neste mandag med å begynne på nytt. Det er bare å fortsette! Ikke noe snop i dag iallfall - det er da noe. Må prøve å skjerpe meg på alt, det er ikke lett...Men jeg vil!!! :)
- Elefanten -
Skal gå bra det her :)
Hei!
Ja, i går gikk det bra uten at jeg puttet i meg noe "ekstra", og i dag ser det ut til å skulle ligge an til å gå like bra. Jeg tror nemlig jeg rett og slett ikke får tid til å kjenne på hvro godtesyk jeg er i dag :) Skal nå snart avgårde til skolen på ett klasseråd...så er det rett hjem for å lage middag. Når samboeren min kommer så fortærer vi den relativt fort og greit, for like etter kommer det besøk: Vi skal spille rollespill. Det gjør vi nesten hver tirsdag...og etter det i kveld, så skal jeg spille kamp...Funker for meg det egentlig, det å holde meg opptatt så jeg ikke blir sittende å bli godtesyk. Hmm..lurt *smiler* Eneste utfordringen blir den vanlige godteskålen som bruker å stå midt på bordet når vi spiller rollespill...Jeg klarte å la være å forsyne meg av den før jul, og skal klare det fra nå av også! :) Nei, nå må jeg springe...
- Elefanten -
frisk igjen iallfall :)
Hei!
I dag er all rest av influensa borte - og bra er det, for i kveld er det kamp igjen. Hektisk uke det her. Kanskje akkurat det jeg trenger for å komme igang igjen med fast trening. Det er kamp i dag, kamp i morgen og trening på onsdag. Så får jeg se hva torsdag bringer av aktivitet. :)
Helga ble det nok for mye av det gode når det gjelder snop, så målet denne uka er å ikke putte i meg noe som helst av sånt før lørdag - og da bare litt! Før jul klarte jeg å holde meg til litt snop en gang i uka, så kom jula...*smiler* Klarte jeg det da så klarer jeg det igjen! Mange vil vel si at det lureste er å kutte helt ut, men en ting av gangen! :)
Dere her inne for meg iallfall motivert til å ikke gi opp med det første, stå på - og det skal jeg fortsette med! :))
- Elefanten -
en dag uten å tenke på mat i hele tatt! :)
Hei, hei!
I dag har jeg ikke hatt problemer overhode med å passe på å ikke putte i meg så mye unødvendig: Har nemlig blitt sjuk...:(
Føler meg som en...en...bomullsdott! *ler* Alle kjertlene mine rundt hals og nakke/hode er hovne og vonde, hodeverk, vondt histen og pisten, feber....vel det som kalles influensa med litt ekstra :) Så, i dag har jeg ikke akkurat den helt store apetitten...
Ikke har jeg fått trent da heller... Skulle egentlig kombinert litt trim med moro i kveld: Skulle ha vært på salsadansekveld med en venninne. Men, ikke orker jeg og ikke er det akkurat så lurt å trene når en er såpass ute av form heller... Har ikke tid til å være syk nå!! :)
Jaja, skal slutte å klage nå *smiler* Skal heller ta å finne sengen min allerede.
Trim litt ekstra for meg i morgen da! :)
- elefante -
Arg!!
Åhhh!! Nå er jeg ikke akkurat blid!!! :)) Og det har faktisk ingenting med slankinen å gjør, men denne dataen her!! Jeg var nesten ferdig å skrive et laaaaangt innlegg her, og der: Blå skjerm, bare å resette...*gr* :)
Så, det jeg prøvde å fortelle om i sted: Det her er min første dag etter at jeg virkelig har bestemt meg for å forsøke på nytt med å komme meg ned i vekt. Det har gått greit i dag. Jeg har ikke tenkt å sulte meg mens jeg går ned i vekt, ei heller følge bestemte program eller bruke pulver og sånt. Jeg har mer tro på å legge om kosten og begynne å trene. Det tar selvfølgelig laaang tid, men så er nå sjansene for å holde på resultatet mye større også. Nå for tida gjør jeg egentlig ikke annet med mitt kosthold enn å si nei til alt snop,snacks og ekstramat på hverdager. Det er hardt nok i begynnelsen! *smiler* Og i kveld begynner jeg å trene igjen også. Det blir litt av en pangstart nå etter jul: Skal spille kamp i kveld. Har spilt volleyball i fem og et halvt år, og det blir bare mer og mer moro etter hvert. Og nei, det er ikke sånn ala volleyball i gymmen hvor en aldri svetter! *smiler* Så, da er jeg i gang da...og mitt første delmål er under den magiske 100grensen. Det skal jeg klare!! :)Bare ett men der, ikke vet jeg akkurat dagen hvor jeg er under grensen, for vekt har jeg ikke - og ikke vil jeg ha heller. Men veid meg underveis skal jeg nok få gjort likevel. Så vekta mi blir nok ikke oppdatert hver gang jeg skriver :)
Til sist: Tusen takk for motivasjon gjennom kommentarer her, føler virkelig at det kan hjelpe; det at en er flere i samme båt - som vet hva det er snakk om av erfaring!
-Elefanten-
Atter en ny start
Har lenge lett etter noen å slanke meg sammen med, og det her
tror jeg nok er det nærmeste jeg kommer; så her er jeg altså.
Jeg har alltid vært langt i fra tynn, og i tillegg har jeg det man så fint kaller kraftig kroppsbygning. Det vil si, jeg kommer aldri til å ligne på noen modell, ikke har jeg ønsker om det heller. Jeg var en gang nede på 75, det er vel det minste jeg har veid etter at jeg sluttet å vokse(i høyde*smil*). Da trente jeg nesten hver dag, og storkoste meg med det...for når en bare er i form til det så er trening artig...så hendte det noe som fikk meg tilbake til null...og enda lengre: Jeg ble operert i en fot, endte med å gå på krykker ute av stand til å gå normalt på ett år. Det året fikk jeg opp masse!! Fra trening hver dag med nesten "normalt" kosthold til plutselig ingen trening med litt ekstra mat...Har aldri komt meg ovenpå igjen. Jeg begynte å skulle slanke meg ved nyttår i fjor også. Da var jeg oppe på det jeg max har veid: 111(!)..Gikk ned 7 kilo seint og rolig...så gikk jeg tilbake til gamle spisevaner igjen..Og her er jeg da, på atter en ny start. Tror det skal gå bedre denne gangen, skal iallfall gjøre mitt beste for det! :)
Høres ut som du er på riktig spor, bare vær stanhaftig og fortsett slik!
Men jeg tror kanskje det kan være lurt å kjøpe en vekt uansett hvor mye du er i mot det :-)
Det er veldig oppmuntrende å se når det går nedover vet du. Tror det er mye vanskeligere å holde fokus dersom man ikke har peiling på hvordan det står til og dermed heller ikke ser resultatene av hverken gode dager med riktig mat og mye trim eller ikke fult så gode dager...
Kan på det varmeste også anbefale å skrive ned alt man spiser og regne kalorier. Ihverfall for en stund slik at man får en hvis feeling med hvor mye man egentlig bør spise. Det er like viktig å spise nok som å ikke spise for mye. Hadde jeg ikke regnet kalorier tror jeg det hadde blitt alt for lite mat på meg ihvertfall.
Lykke til med oppgaveskrivingen!
Klem Niki
Det er godt at du er igang igjen!
Det kan være ganske tungt å komme igang igjen når man har ferie. :)
Lykke til med hovedoppgaven din!!
Klem Celia
O, tapre sjel: Ha en flott dag!
_inemor_
Takk for koselig hilsen i dagboka mi! Setter veldig pris på både ros og spark - alt til rett tid! :) Vi er ikke så langt i fra hverandre vektmessig, så mitt nye mål nå er å pese deg skikkelig i nakken - nærmere og nærmere! ;)
Leggetid.... Vi snakkes! Ikke slit deg helt ut med oppgaveskriving, da!
Klem fra _inemor_
(Ps. Pannekaker er egentlig oppskrytt... de fire første bitene er gode... men så smaker det mel og fett og legger seg som en klump i magen.... hihi... fortsatt lyst på pannekaker? )