← Alle dagbøker
Ekki
53 år158 cm17 innlegg
2002
0 følgere
Start59,3 kg
Sist56,0 kg
Endring−3,3 kg
BMI nå22,4
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Gjesp!
I dag har jeg hverken trimmet eller vært flink med kostholdet.
I ettermiddag hadde vi grillgjester, det ble både flintsteik og fløtegratinerte poteter, og jordbær med fløte og sukker til dessert (nam,nam!). Nå skal jeg gå og legge meg,god natt!!
Tirsdag
Endelig! Det var godt å se igjen 56-tallet. Kanskje jeg greier 55 til vi skal til syden om 14 dager.
I går fikk jeg ikke trent noe, for jeg var på arbeid hele kvelden.
Sommervær
I denne deilige sommervarmen er det ikke lett å styre unna is, brus og grillmat , men prøver i allefall å begrense meg.
Var hos min bestemor i helga, og i konfirmasjon på søndag.... mye god mat:) Har vært forholdsvis flink med treninga, da, så vekta går sakte men sikkert nedover! Og bra er jo det...!
Skal fortsette
Etter ei slapp uke med masse utskeielser, var jeg egentlig på tur til å gi opp. Orket ikke å skrive opp alt jeg spiste, og spiste dermed altfor masse usunne ting... men jeg har vært flink med treninga, da..(har trent 5 ganger siste uka), så jeg har jo iallefall ikke gått OPP i vekt:)
Det begynner jo å nærme seg sydenturen 11.juni så jeg må skjærpe meg nå! Innser jo at jeg aldri kommer til å nå målet mitt til da, men greier jeg 55, skal jeg være overlykkelig.
Full utskeielse!
I dag kom den...den store utskeielsen, som jeg visste måtte komme før eller siden! Jeg tror det begynte i morges, da jeg var på vekta og den viste 1/2 kilo mer enn i går...forstå det den som kan??? Jeg var jo kjempeflink i går, og spiste i underkant av 1000 kcal, men noe trening ble det ikke tid til, ettersom jeg hadde kvelds-/nattevakt.
Anyway, jeg tror jeg ble en smule deppa da jeg så vekta, og reaksjonen på det ble at jeg fråtset i smågodter da jeg var på butikken sammen med ungene i dag. Fikk bare plutselig så vanvittig lyst på det... kjøpte sikkert 2-3 hekto + litt potetgull...har spist opp alt sammen. pluss at jeg lagde en god kyllingrett med rømme og ost til middag i dag.
Er så deppa, angrer noe voldsomt.. nesten så jeg fikk lyst til å spy opp alt sammen igjen (men gjorde såklart ikke det):(
Det verste er at jeg ikke har mulighet til å trene i dag heller, har vakt i kveld også.
1.mai, men ikke fri..
Sitter på jobb og skriver dette, har et yrke som krever jobbing når de fleste andre har fri.
I går spiste jeg dette:
Frokost: 1 brødskive m/lettsyltetøy
1 glass skummet melk + kaffe
Lunsj: 1 porsjon Fitness m/sk.melk og lettsyltetøy
Middag: 125 g spaghetti + 100 g kjøttdeig
Kvelds: 1 Digestive-kjeks m/hvitost
1 glass appelsinjuice
Ellers masse kaffe og vann, dvs. tilsammen 1070 kcal
Trening: joggetur på 30 minutter + masse sit-ups
Håper jeg greier å fortsette i denne gode trenden en stund framover, det er jo så motiverende å se at vekta går nedover, får bare nyte det så lenge det varer!
Dette går jo glimrende!
Dagen i går ble som følgende:
Matinntaket orker jeg ikke å skrive opp i detalj, men det totale kaloriinntaket ble på 1100 kcal.
Hadde en travel dag på jobben i går, men jeg fikk da syklet 45 min på ergometersykkelen etter at ungene var lagt, og trente mage og innside/utside lår etterpå.
Ellers går det bare bra, fikk i dag på meg ei Levis-bukse som jeg ikke har fått på meg på nesten 5 år: DET var en herlig følelse,det...!
Greide det!
Helga gikk jo forbausende bra... greide det uten de store utskeielsene, og sjokolade har jeg ikke hatt lyst på en gang!
Kanskje det er krom-tablettene som er begynt å virke?
Lørdagskvelden ble gøy den, med 3-retters middag og altfor mye vin....
Av trening ergometersyklet jeg 45 min på fredag, og på søndag kveld var jeg ute og jogget i 40 min+trente styrke etterpå, så det må jeg si meg fornøyd med!
Jeg har lyst på sjokolade!!
I går fikk jeg ikke trent noe, men holdt meg ellers til de faste måltidene og fikk i meg ca.1200 kcal.
Men nå nærmer det seg helg, og jeg kjenner godtesuget komme snikenede, Får håpe jeg greier å holde meg i tøylene, og ikke skeie ut så altfor mye. Jeg skal på fest på lørdag, så det kan jo bli en prøvelse.
God helg til alle slankere.
Det går nedover!
I går trente jeg med vekter, og var ute og jogget 30 min. Egentlig er jeg imponert over at jeg i det hele tatt kom meg ut, for det var striregn ute. Tidligere ville jeg aldri vurdert å bevege meg utendørs i det været, men når en har noe å jobbe mot, så går det bedre. Har innsett at hvis jeg skal være i nærheten av målet mitt til 11.juni, trengs det store innskjerpinger både på trim- og matfronten (spesielt spisinga,da).
Ellers så dagen i går slik ut: 2skiver til frokost m/kylling og lett leverpostei, 1 glass skummet melk, kaffe.
Lunch: 1 eple, 1/2 banan
Middag: Ris, uncle Ben''s sursøt-saus, 100g kjøttdeig.
Masse vann.
Kvelds: 1glass appelsinjuice, 1 porsjon Fitness m/sk.melk,
1 kokt egg
Dvs. tilsammen 1050 kcal (kanskje litt lite det også, det er vel ikke så lurt at kroppen går over på sparebluss heller, men jeg får prøve å øke kalorimengden litt i dag)
Yes!
Det var en lettelse å komme ned på 58-tallet igjen!
Dagen i går:
Frokost: 2 tynne skiver brød med kyllingpålegg, leverpostei og
agurk/tomat. 1 glass melk, 1 kopp kaffe.
Lunch: 1 porsjon Fitness m/skummet melk og litt lett syltetøy.
1 eple, masse vann
Middag: 1 stor potet,kokt gulrot, 1 fiskekake, ca 1 dl brunsaus
2glass vann
Mellom/kaffekos: 1 Digestivekjeks m/hvit ost, 1 kjeks
m/sjokoladetrekk, masse kaffe
Kvelds: 1stort glass appelsinjuice, 1 lettyoghurt m/müsli.
Dette har jeg som gammel GreteRoede- deltaker regnet ut skulle bli ca.950 kcal, altså litt for lite.
Når jeg i tillegg trente bort 500 kcal med å sykle på ergometersykkelen i ca.1 time, sier det seg selv at jeg ble litt på underskudd kalorimessig i går. Men jeg følte meg ikke spesielt sulten, det gikk egentlig veldig bra.
Stand by
Ja, ja, etter ei helg med mye spising, har jeg i hvert fall ikke gått OPP i vekt, og bra er det!
Jeg har spist både rekesmørbrød, sjokoladekake og potetgull, og på lørdagskvelden var mannen min og jeg ute og spiste på en bedre restaurant, med etterfølgende pub-besøk og flere pils.
Men jeg har vært flink med treningen i helga, på lørdag syklet jeg 24 km (45 min) på ergometersykkel, og i går var jeg ute og gikk/jogget i 1 time og 10 min.
Fint å høre at slankedagboka skal bestå!
Snart helg!
Det blir en strevsom helg, vi skal nemlig være hele helga på besøk hos foreldrene mine, og der serveres det mye god mat hele døgnet, man rekker aldri å bli sulten,ja, dere vet...
Men jeg skal ta med treningsklær, og prøve å få meg noen joggeturer, så jeg ikke går opp i vekt igjen.
Bra at det opprettes ny slankedagbok på slankenett.no, jeg blir selvsagt også med dit!
Ja,ja
Dette ser jo ut til å gå sakte men sikkert nedover. Har vært ganske flink med treninga, i går tirsdag ergometersyklet jeg i 45 min (22 km), og i dag tok jeg 1 times spasertur. Spisinga har jeg derimot ikke vært så flink med, i går spiste jeg en hel pakke Smil, og i dag spiste jeg sjokoladekake og ostekake..
Men så lange det går nedover skal jeg ikke klage!
Dårlig start
Denne uka har startet med feiring av 1-årsdagen til minstemann, og alt det medfører av kaker og sånt...måtte jo selvsagt smake en bit av hver av kakene (fy og fy!).
Men i kveld var jeg på en aerobic/step-time,så fikk forbrent noe av kaloriinntaket.
Ellers prøver jeg så godt jeg kan å følge Grete Roede-kostholdet, veie maten og skrive opp alt jeg spiser...blir liksom mer bevisst da.
du har jo ett deilig og motiverende mål da!
syden!
mmmmm......
stranda..... shorts & snerten topp?
tja..... visualiser ;o)
det er jo ikke langt igjen! :o)
*klem*