← Alle dagbøker
ELINE
67 år173 cm15 innlegg
2001
0 følgere
Start117,4 kg
Sist116,4 kg
Endring−1,0 kg
BMI nå38,9
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka uinspirert
Litt ned, men inspirasjonen er dårlig. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å komme skikkelig igang. Er redd for følelsene rundt maten. Dårlig samvittighet når jeg har spist noe.
15. september 2001
117,5 kgDette går jo fint
Idag er det lørdag, og jeg har god tid til å stelle pent med meg selv. Jeg har vært ganske flink til å trimme den siste uken, og det gir resultater. Dessuten synes jeg det gjør det lettere å huske på å spise riktig også. Jeg prøver å få til en trimaktivitet hver dag. Ikke mye, men en tur, 15 minutter på sykkel, svømme e.l. Tror dette er veien å gå for meg for å komme videre ned i vekt.
10. september 2001
119,1 kgEn OK begynnelse
Har jo gått ned litt. Men jeg har prøvd å fokusere på å ikke tenke så mye på at jeg slanker meg. Da blir jeg helt gal. Tenker på neste måltid hele tiden! Jeg forsøker å trimme litt. Men det er jo ikke så mye jeg rekker ved siden av jobb, familie og alle andre gjøremål. Prøver litt hver dag. 15 min. eller så.
4. september 2001
120,0 kgPå''an igjen....
Nå starter jeg på ny frisk. Sier som før at "denne gangen skal det gå". Elisabeth er en stor inspirasjonskilde. Jeg veide også 150 kilo for et år siden. Men har stoppet opp. Men jeg har ikke gått opp igjen. Det har jeg alltid gjort før, så det er en fremgang å spore.
Begynner forsiktig med å spise fire måltider om dagen, og trimme endel.
Slutt på veiinga.
For en stund har jeg lagt vekk vekta. Måtte jo veie meg først, men. Blir så opphengt i den at jeg blir helt gal. Jeg tror jeg må slutte å slanke meg for å bli slank, jeg.....
Vanskelig
Det går greit på dagtid. Men etter middag er det fryktelig vanskelig å la være å spise noe. Idag var det Tortillas og tilbehør til middag, og jeg spiste altfor mye. Det er jo så godt!!!!!
igang igjen
Nå tror jeg det går bedre igjen. Føler at motivasjonen har kommet tilbake. Sol her idag, og jeg har gått en lang tur. Føles godt.
Dritt!!
Jeg forstår ikke meg selv! Det har gått rimelig greit noen dager nå, og følelsen av at jeg går ned er så god!! Men, ikveld er jeg alene hjemme. Sannsynligvis synes jeg synd på meg selv, for jeg har satt til livs 4 vårruller, 4 hveteboller, + en liten pose snop. Det er akkurat som om hjernen min bare blokkerer tankene om at jeg egentlig vil ned i vekt. Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan overstyre dette når lysten tar tak i meg!!! HJELP!!
Jeg liker følelsen av at kroppen min blir mindre "stinn".
Jeg liker følelsen av å bli i bedre form når jeg trimmer.
Jeg VIL ned i vekt.
Allikevel klarer jeg altså å "slå av" fornuften.
Forstå det den som kan.
Jeg skjønner ikkeno....
syk
Dette går ikke bra. Jeg har vær syk i over tre uker. Men andre går ned i vekt når de er syke, så kan jeg ikke la være å spise når jeg er syk. Håper det bedrer seg snart.
13. februar 2001
117,2 kgMotivasjon
Hei!
Har noen sett motivasjonen min. Sist sett for etpar uker siden!
Dypt savnet!
Ikke mer...!
Den siste uken har jeg jo vært så "flink". Stor skuffelse.
litt opp !
Jeg trodde at det skulle gå den riktige veien denne uka også. Jeg pleier å gå opp etpar kilo ved eggløsning, så det kan være det som gjør det. Jeg hadde til og med omgangssyke i helgen.
Ja, ja, jeg fortsetter videre.
yessss
Datoen er egentlig 17.januar. Veier meg hver onsdag, men fikk lagt inn feil dato forrige gang. Riktig dato forrige gang var
7.januar.
Altså; skal fortsette å veie meg hver onsdag. Hvis jeg lar meg friste til å veie meg hver dag blir jeg tussete!! Dette går jo bra. Jeg har opplevd før at de første kiloene bare raser av når jeg først er igang.
JA
Nå ser det ut som om jeg har kommet litt igang. Kveldene er vaskeligst.
Starter nå.
Jeg synes det er så vanskelig å begynne. Kommer ikke skikkelig igang etter jul. Det er så mye godt i huset som må spises opp først.
Du bør forsøke å spise 5 eller 6 måltider om dagen. Ved å spise ofte og lite vil du til enhver tid ha blodsukkeret ditt på topp og forbrenningen din vil øke. Videre vil du oppleve at du ikke føler deg så sulten. Dette kan virke litt rart at man skal gå ned i vekt ved å spise oftere, men dette har det vært forsket mye på og det viser seg at vi forbrenner mer fett dersom vi klarer å holde blodsukkeret vårt oppe. Og som mange har sagt før meg, drikk vann og atter vann. Lykke til !
Det er en lang og hard vei, men det er mange gleder underveis!
Mulle