← Alle dagbøker
diarist.Alias

ELINE

67 år173 cm15 innlegg 2001 0 følgere

Start117,4 kg
Sist116,4 kg
Endring−1,0 kg
BMI nå38,9
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
7. januar 20015. oktober 2001
116,4 kg

uinspirert

Litt ned, men inspirasjonen er dårlig. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å komme skikkelig igang. Er redd for følelsene rundt maten. Dårlig samvittighet når jeg har spist noe.
117,5 kg

Dette går jo fint

Idag er det lørdag, og jeg har god tid til å stelle pent med meg selv. Jeg har vært ganske flink til å trimme den siste uken, og det gir resultater. Dessuten synes jeg det gjør det lettere å huske på å spise riktig også. Jeg prøver å få til en trimaktivitet hver dag. Ikke mye, men en tur, 15 minutter på sykkel, svømme e.l. Tror dette er veien å gå for meg for å komme videre ned i vekt.
119,1 kg

En OK begynnelse

Har jo gått ned litt. Men jeg har prøvd å fokusere på å ikke tenke så mye på at jeg slanker meg. Da blir jeg helt gal. Tenker på neste måltid hele tiden! Jeg forsøker å trimme litt. Men det er jo ikke så mye jeg rekker ved siden av jobb, familie og alle andre gjøremål. Prøver litt hver dag. 15 min. eller så.
120,0 kg

På''an igjen....

Nå starter jeg på ny frisk. Sier som før at "denne gangen skal det gå". Elisabeth er en stor inspirasjonskilde. Jeg veide også 150 kilo for et år siden. Men har stoppet opp. Men jeg har ikke gått opp igjen. Det har jeg alltid gjort før, så det er en fremgang å spore.
Begynner forsiktig med å spise fire måltider om dagen, og trimme endel.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias AH5. september 2001
Hei Eline!

Du bør forsøke å spise 5 eller 6 måltider om dagen. Ved å spise ofte og lite vil du til enhver tid ha blodsukkeret ditt på topp og forbrenningen din vil øke. Videre vil du oppleve at du ikke føler deg så sulten. Dette kan virke litt rart at man skal gå ned i vekt ved å spise oftere, men dette har det vært forsket mye på og det viser seg at vi forbrenner mer fett dersom vi klarer å holde blodsukkeret vårt oppe. Og som mange har sagt før meg, drikk vann og atter vann. Lykke til !
c.AuthorAlias Mulle4. september 2001
Det er mye mye bedre å gå på igjen! Ønsker deg masse lykke til. Ja, denne gangen skal vi greie det, OK? Kjempelurt å begynne forsiktig og passe på å spise tilstrekkelig.
Det er en lang og hard vei, men det er mange gleder underveis!
Mulle
116,2 kg

Slutt på veiinga.

For en stund har jeg lagt vekk vekta. Måtte jo veie meg først, men. Blir så opphengt i den at jeg blir helt gal. Jeg tror jeg må slutte å slanke meg for å bli slank, jeg.....
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias mia30. mars 2001
Hei til deg Eline !
Tror du er inne på noe der - med å *"slutte" å slanke seg for å bli slank. Selv sier jeg at jeg har slanka meg tjukk !. Første gang jeg slanka meg ( for veldig mange år siden!) var jeg 67 kilo - og siden har det bare gått oppover !
Men nå gjør jeg et siste forsøk - og vekta tar jeg fram en gang i uka !
Vi slanker oss ikke - vi går bare over til et sunnere kosthold !
Ha ei koselig helg !
Hilsen fra Mia
116,2 kg

Vanskelig

Det går greit på dagtid. Men etter middag er det fryktelig vanskelig å la være å spise noe. Idag var det Tortillas og tilbehør til middag, og jeg spiste altfor mye. Det er jo så godt!!!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa15. mars 2001
Helt enig ! Kveldene er værst foran TV'en. Jeg spiser gulrot jeg - det hjelper meg !

Stå på videre - dette klarer du !

Hilsen Isa
c.AuthorAlias Nicky15. mars 2001
Hei Eline
Kjenner meg igjen i den der. Jeg er og blir et matvrak. Er som Ole Brumm og sier ja takk begge deler. Det er noe feilen på viljen min, tror jeg. Stå på videre og ikke gi opp. Drikk masse vann og knask gulerøtter.
Klem fra Nicky
116,4 kg

igang igjen

Nå tror jeg det går bedre igjen. Føler at motivasjonen har kommet tilbake. Sol her idag, og jeg har gått en lang tur. Føles godt.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias kitt14. mars 2001
så fint at motivasjonen er tilbake. nå vil du virkeli klare å nå dine mål!
lykke til!
c.AuthorAlias Isa13. mars 2001
Motivasjon er viktig ! Jeg har sniki meg unna vekta kjempelenge i det siste, men på søndagen turte jeg og da kom det lille ekstra som jeg trengte for å sette i gang. Det ble et stort sjokk og nå er jeg godt i gang !

Lykke til videre !

hilsen fra Isa
118,0 kg

Dritt!!

Jeg forstår ikke meg selv! Det har gått rimelig greit noen dager nå, og følelsen av at jeg går ned er så god!! Men, ikveld er jeg alene hjemme. Sannsynligvis synes jeg synd på meg selv, for jeg har satt til livs 4 vårruller, 4 hveteboller, + en liten pose snop. Det er akkurat som om hjernen min bare blokkerer tankene om at jeg egentlig vil ned i vekt. Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan overstyre dette når lysten tar tak i meg!!! HJELP!!
Jeg liker følelsen av at kroppen min blir mindre "stinn".
Jeg liker følelsen av å bli i bedre form når jeg trimmer.
Jeg VIL ned i vekt.

Allikevel klarer jeg altså å "slå av" fornuften.
Forstå det den som kan.
Jeg skjønner ikkeno....
119,3 kg

syk

Dette går ikke bra. Jeg har vær syk i over tre uker. Men andre går ned i vekt når de er syke, så kan jeg ikke la være å spise når jeg er syk. Håper det bedrer seg snart.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Irene5. mars 2001
Hei Eline!
Selvsagt skal du ikke la være å spise selv om du er syk.
Men tenk deg om før du putter det i munnen...Det er mye godt å spise som du ikke legger på deg av!
Frukt og grønnsaker kan du jo nesten fråtse i. Ikke trøstespis sjokolade og snacks. Du vet jo hvor det havner hen...som fett rundt på kroppen - ikke sant? Husk vann, vann og atter vann!
Jeg ønsker deg god bedring :-))

c.AuthorAlias Ninni5. mars 2001
Hei. Så synd at du sliter slik, god bedring.
Ninni
c.AuthorAlias kitt4. mars 2001
så synd at du har vært syk!
jeg håper du blir frisk snart...
117,2 kg

Motivasjon

Hei!
Har noen sett motivasjonen min. Sist sett for etpar uker siden!
Dypt savnet!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nin14. februar 2001
Hei Eline!
Jeg er full av motivasjon for tiden! Sender over litt!
Ikke gi opp - du finner den nok!
Lykke til!
Nin
113,2 kg

Ikke mer...!

Den siste uken har jeg jo vært så "flink". Stor skuffelse.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ninni30. januar 2001
Det er helt normalt at vekten kan bli nærmest stillestående over noe perioder. Da gjelder det å holde ut, for det vil løsne igjen. Dette går bra, du må bare tenke positivt; Ja, jeg vil og kan!!!!
Ninni
c.AuthorAlias Berta30. januar 2001
Hei Eline !
Det går jo den rette veien dette da, men skjønner at du blir utålmodig.... Men har du nøye sett igjennom hva du spiser ? Kanskje du syns du spiser kjempesunt så er det ikke så sunt allikevel ? Fort gjort å gå i en felle der.... Snakker av erfaring :-)
Et godt råd er å ta for seg penn og papir i løpet av en uke og skrive opp alt man inntar. Da er det mye enklere å se det i ettertid og evnt. analysere for deg selv om det ser fornuftig ut. Dette er hvertfall en okai måte for å tenke igjennom hva man inntar.
Lykke til videre (for det går jo nedover da.... :-) )
Hilsen Berta
c.AuthorAlias trille30. januar 2001
Hei Eline:)
ser da ut på vekta di at dette går rette veien:))men det går litt opp og ned fortsett sånn som du gjør du ,så skal du se at kilone renner av snart:))
lykke til videre
klem fra trille
113,8 kg

litt opp !

Jeg trodde at det skulle gå den riktige veien denne uka også. Jeg pleier å gå opp etpar kilo ved eggløsning, så det kan være det som gjør det. Jeg hadde til og med omgangssyke i helgen.
Ja, ja, jeg fortsetter videre.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nin24. januar 2001
Flott innstilling du har! Fortsatt lykke til!
Nin
c.AuthorAlias Irene24. januar 2001
Hei Eline!
Ja sånn er det med denne dumme vekta, litt opp og litt ned..
og når man først er igang igjen, så går det bare en vei:
Nemlig nedover! Og det er da humøret går oppover!:-))
113,4 kg

yessss

Datoen er egentlig 17.januar. Veier meg hver onsdag, men fikk lagt inn feil dato forrige gang. Riktig dato forrige gang var
7.januar.
Altså; skal fortsette å veie meg hver onsdag. Hvis jeg lar meg friste til å veie meg hver dag blir jeg tussete!! Dette går jo bra. Jeg har opplevd før at de første kiloene bare raser av når jeg først er igang.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Digidotten27. januar 2001
Hei Eline,
En liten hilsen fra en annen nybegynner. Er du med ennå ? Håper det går fremover med deg.
c.AuthorAlias Grethe23. januar 2001
Hei på deg,slankevenn!!
Jeg måtte bare "stikke innom" og fortelle deg at det er riktig av deg å ikke gå på vekta hver eneste dag..det blir litt masete å tenke på vekta hver eneste dag,og så er det fint å glede seg til hver veiedag for å se om man er blitt lettere.Bruker du målbånd også?Det kommer jeg til å begynne med,tror jeg.Leste at cm-resultatene ofte kommer fortere enn kg-resultatene.Lykke til videre!Jeg kommer til å følge med på dagboken din framover,stå på!!
c.AuthorAlias Webmaster20. januar 2001
Hei ELINE,
Jeg har tatt meg den frihet å endre på datoen på ditt første innlegg, slik at det er riktig.
(Den eneste måten å gjøre dette selv på er å skrive et nytt innlegg med riktig dato, for deretter å slette den som er feil).
Fint å se at du bruker dagboka her aktivt! Lykke til videre! :)
- Webmaster -
116,3 kg

JA

Nå ser det ut som om jeg har kommet litt igang. Kveldene er vaskeligst.
117,4 kg

Starter nå.

Jeg synes det er så vanskelig å begynne. Kommer ikke skikkelig igang etter jul. Det er så mye godt i huset som må spises opp først.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.