← Alle dagbøker
Dronte
56 år174 cm23 innlegg
2002
0 følgere
Start94,4 kg
Sist83,2 kg
Endring−11,2 kg
BMI nå27,5
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Dette er ikke mye å skryte av....
Hei
Vil bare oppdatere vekten - det er snart ferie og jeg lover meg selv og alle andre å komme sterkt tilbake fom 2.sept! Da er det slutt på sommer-kosen.... :-)
Lykke til videre alle sammen!
Helg igjen!
Spiser, spiser og spiser....... Men så lenge det er mest salat så er det vel ikke så ille? Da tåler man både en og to is - youghurt is er et godt og magert (?) alternativ :-)
Denne uka har jeg faktisk mistet nesten 1/2kg uten de store anstrengelsene - det var overraskende! Det er fremdeles 3 uker til jeg skal på ferie, har satt meg et uoffisielt mål om å være kvitt de neste 2 kg innen 19.aug - tenk om det går? :-)
Jeg skal trimme litt ekstra de neste ukene og spise vannmelon isteden for is....... Da kan det jo være det går?
God helg!!
Det går ihvertfall ikke oppover.......
Spiser is og god mat nå i disse ferietider, har bestemt meg for at 1.sept. er det slutt på utskeielsene! Skal ha vekk 10kg før jul, men akkurat nå slapper jeg av og nyter sommeren :-)
Dvs jeg trimmer og tenker "litt" på hva jeg spiser, men sier ikke neitakk til hverken is eller grillmat :-)
Håper dere andre klarer dere fint gjennom sommeren!
GOD HELG GO FORTSATT FIN SOMMER!!! :-)
Jeg er fremdeles med... :-)
Hei alle sammen!
Tenkte bare jeg skulle informere at jeg fremdeles er ganske stabil på vekta selv om jeg ikke har vært så ivrig de siste ukene...
Fant ut at jeg nå kan leve meg gjennom sommeren i den størrelsen jeg er nå, men etter ferien er det ingen bønn; da SKAL jeg videre ned! -minst 8 kg til.....
Jeg fortsetter å spise sundt og trener stort sett 3-4 ganger i uka, men jeg klarer ikke å stå i mot utepils, is, grillparties osv..... Jeg koser meg! Men frokost, lunsj og trening er som før.
Fom 1.september er jeg tilbake i "steamen", da er det klibrød og grønnsaker som gjelder. Målet skal være 75 kg til julebordet!! :-)
Ha en fortsatt fin sommer alle sammen!
Solen skinner - men hva skjer med vekta mi?
Nå er det rett før jeg gir opp!!! Uansett hvor flink jeg er så rikker ikke nåla seg nedover........ :-(
Har stått på samme sted i nesten 2 mnd - ikke kult!
Jeg er veldig flink å trimme, både på sykkel, gåturer og aerobic, spiser fornuftig (tror jeg da?!) selv om det innimellom inntas enkelte mindre fornuftige utskeielser, men i denne sommervarmen MÅ jeg bare ha litt "kos"... :-)
Flere som har det sånn?
Uansett, jeg kryper helt i kjelleren for å hente mer motivasjon og inspirasjon til å fortsette - det må jo "løsne" en dag?!?!
Ha en fin dag!
Nå SKAL jeg komme meg videre!!
Endelig under 82........ mon tro hvor lenge denne lykken varer?
Det er innmari vanskelig å være skikkelig flink i sommer varmen, man får lyst på is og andre go''saker hele tiden! Noen andre som har det sånn? Jeg prøver så godt jeg kan å stå i mot fristelsene, men har vært litt svak de siste dagene...... Går lange turer + at jeg er ivrig på sykkelen - det hjelper jo litt.. :-)
Ha en fin dag alle sammen!
Nå er jeg på rett vei igjen :-)
Det er så utrolig deilig å se at det går sakte men sikkert riktig vei, etter en helg/uke med en vekt som absolutt ikke ville spille på lag......... :-)
Solen skinner og det frister med både is og andre kalde forfriskninger...., men skal man komme i mål innen st.hans er det vel bare å lukke munnen og håpe det går over?!
Ha en fin dag og kos dere i morgen på 17.mai.
Bedre og bedre dag for dag.... :-)
En sykkeltur på 1 mil og magerkost uten utskeielser i går hjalp litt! Skal være like flink i dag og i morgen så får vi se om det skjer noe her? :-)
17.mai skal jeg spise IS !!
Må jobbe - ha en fin dag!
Uff og huff........ :-(
Ikke særlig oppløftende å se at det går feil vei.....
Men, men hva kan man vente seg etter en laaang helg med mors deilige mat....mmmmmmmm :-) Jeg har kost meg, men allikvel prøvd å begrense inntaket - tydligvis ikke godt nok! Nå er det hverdag!!!
Klibrød m/magerost til frokost, salat til lunsj osv....
Men det finnes absolutt lyspunkter også! Jeg har kjøpt meg en kort ola-jakke, en sånn har jeg hatt lyst på lenge, men med diverse bulker og humper rundt livet og på ryggen har det vært uaktuelt - nå satt den som et skudd!!
(Dessuten skinner sola!!) :-)
Ha en fin dag!!
I dag føles alt ganske ok :-)
Etter en mandag med skikkelig mat (lav-kalori) og en lang sykkeltur på 1,5t i solskinn var det deilig å se at vekten går rett vei...... Jeg er temmelig lei av å vippe mellom 82-83 nå og har bestemt meg for at nå SKAL jeg videre nedover!
Da nytter det ikke med utskeielser, nå er det salat og fiber som gjelder, ikke flere mer eller mindre dårlige unnskyldninger for å ta et kakestykke eller annet "skvip"...:-)
I morgen drar jeg på lang weekend til foreldrene mine, der blir det nok mye turgåing og sykling + mye god mat, men jeg skal være flink! Gleder meg til å skrive litt her igjen på mandag...... kanskje noen/èn kilo lettere? :-)
God helg alle sammen og nyt fridagene!!
Helg igjen - nye fristelser venter....
SOm dere ser går det fryktelig tregt for tiden.... Vipper opp og ned mellom 82 og 83, jeg som er SÅ klar for å se 81 tallet!
OK, det finnes en forklaring på dette som på så mye annet - jeg har ikke akkurat levd på gulerøtter og epler de siste ukene.... Fristelsen og festelighetene står i kø for tiden, det er fryktelig vanskelig å si neitakk til alt?! I går dummet jeg meg skikkelig ut da - dro på shoppingtur rett fra jobb og når klokka var 18:00 og jeg fremdeles var langt hjemmefra falt jeg for en McFeast meny av alle ting - jeg som egentlig hater McDonald......... Man gjør mye rart innimellom :-) Jaja, gjort er gjort :-(
I dag blir det salat til lunsj og fisk til middag, må prøve å lette samvittigheten, i morgen er det fest igjen....puh!
OK - jeg lover å skjerpe meg! Fom søndag er det slutt! Da blir det knekkebrød, magerost og salat frem til 17.mai ihvertfall...
Uansett om dere går opp eller ned for tiden; GOD HELG alle sammen og lykke til med "dietten" :-)
Hilsen meg!
Dette ser jo lovende ut?!
I dag veier jeg mindre enn på mange år! Endelig har vekten beveget seg nedover mot 82 blank :-) Det som er synd, eller egentlig veldig gøy, er at jeg har bursdag i dag og da blir det naturligvis litt annet enn "gulrøtter" på menyen.....
Frokosten bestod av en porsjon "fitness" m/sk.melk, så så langt har alt gått greit :-) Utfordringen kommer etter lunsj da er det først bløtkake - men bare ett stykke!, deretter går det nok i ett utover med middagsgjester og kakespising....
Jaja, med litt måtehold skal det nok gå bra. Jeg SKAL under 82 innen mandag!!
Ha en fin dag alle sammen!
Litt bedre i dag...
Heldigvis var vekta litt snillere med meg i dag tidlig!
Nå er det bare å være kjempeflink og komme seg ned under 82!
Det har gått fryktelig trått den siste måneden, og jeg synes absolutt det er påtide med litt mer nedgang, men da må jeg nok være enda flinkere.... Har blitt en del utskeielser i det siste..... Jeg prøver å samle motivasjon til å "presse" vektnåla ned under 82 innen april er omme.
Ha en fin dag!!
Dette var deprimerende.....
Jaja, det går opp og ned her i livet og det gjør jammen meg vekta mi også..... Ikke akkurat oppløftende å se 83,2 lyse mot meg i tidlige morgentimer i dag :-( Har jo vært ganske flink i helgen, men det hjalp tydeligvis ikke... Jeg håper svaret ligger i at jeg får mensen i morgen - da svinger vel nåla litt feilvei, gjør den ikke?
Dagens inntak:
frokost; 2 stk tynne knekkebrød med kalkun pålegg og olivones
lunsj; en salatbolle og en grovskive
mellom; 1 eple
middag; ovnsbakt laks, 2 små poteter og masse brokkoli
dessert; ( å fyda!!) et lite stykke gulrotkake
kvelds; 2 tynne knekkebrød med mager leverpostei og agurkskiver
Ja, den kaka kunne jeg vel klart meg uten, men ellers er det jo ikke så verst...?? :-)
Jeg skal være veldig flink framover, må jo det!!!
Natta alle sammen!
Jiipppiiiiii - jeg oppdaget noe.... :-)
I dag fikk jeg meg en skikkelig positiv "overraskelse", dvs det har nok skjedd over tid, men jeg oppdaget det først i dag.
Ikke bare minker kroppen og vekta synker, men nå er så godt som alle cellulitene på lårene borte! Wao! Jeg har ikke studert disse områdene så nøye i det siste - har liksom innfunnet meg med at sånn er det og ferdig med det. Men nå har altså slankingen ført til at dette er så godt som helt borte!
Det var bare utrolig deilig å oppdage det! :-)
Nå gjelder det bare å samle litt mer motstand mot godterier og andre "fy-ting" sånn at lårene kan bli enda litt smalere før sommeren kommer. (Nå som huden er blitt glatt kan jeg jo faktisk drømme om miniskjørt...) :-)
Ha en fortsatt fin dag alle sammen!
Kjøpe seg et blad, gå en tur på stranda, se en film, kjøpe seg litt sminke, ringe en gammel venn eller noe? Problemet til mange av oss her inne er jo at vi ser på "ulovlig" mat som kos, så kanskje vi burde finne oss noe annet og kose oss med?
Ha en fin slankedag du oxo, og du skal se at det løsner snart!