← Alle dagbøker
DrBabe
57 år166 cm17 innlegg
2002
0 følgere
Start74,0 kg
Sist69,8 kg
Endring−4,2 kg
BMI nå25,3
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Milkshake...
I går skeiet jeg på en måte litt ut. Jeg fikk litt kick på noe søtt for første gang på ganske lenge. Ble litt desperat for vi har ikke noe snop i huset. Vi løste det med å lage milkshake med lettmelk, yoghurt-is og banan, og jeg drakk to stooore glass. Føler vel at det var en utskeielse som nesten kan anses som ok. Mine snacks før dette, har stort sett vært tørkede aprikoser eller å drysse litt fruktose over All-Bran tallerkenen med Biola... Det er kanskje litt viktig å ikke holde for stramme tøyler heller. Faren for å sprekke skikkelig øker da, kjenner jeg.
I går orket jeg ikke trene selv om jeg synes jeg burde. Kroppen sa liksom fra at den var helt skutt og jeg var kjempetrøtt! Derfor er jeg ekstra oppsatt på å trene i dag, for ikke å falle ut av det gode mønsteret jeg har klart å komme inn i.
Intervjuet mitt gikk veldig bra i går, men jeg håper nesten jeg ikke blir tilbudt stillingen, for det hadde vært så vanskelig å bestemme seg for om jeg vil ta den eller ikke. Jeg trives så godt der jeg er, men den jobben jeg har skal omorganiseres og nedbemannes radikalt innen 1,5 år... spørsmålet blir da om man skal sikre seg en god jobb allerede nå, eller ta sjansen på at man får bli sittende med de oppgavene man liker også gjennom en sånn omorganisering. Ikke vet jeg!
Jeg merker at buksa mi ikke strammer like mye nå som før. Det er skikkelig kult. Dessuten har jeg et håp om at magen etterhvert skal begynne å likne et vaskebrett og ikke en vaskeball.
Jippi!!!! Endelig ser jeg sekstallet!!
Trodde jo jeg var nede på 69 for en uke siden, helt til jeg fikk meg ny digitalvekt og oppdaget at jeg veide 3 kg mer enn den gamle vekta hadde vist. Snakk om nedtur! Men nå, nå er jeg virkelig nede på 60-someting.
I dag skal jeg på jobbintervju i et departement. Er litt spent, men siden jeg ikke vet om jeg vil bytte jobb (trives der jeg er), er ikke utfallet så farlig for meg. Men det kan bli interessant likevel.
Har med meg frukt og tørket fiken på jobben, for å holde jevnt blodsukker utover dagen.
Gleder meg til å gå ned enda mer i vekt. Det flotte er at jeg fortsatt ikke føler noe godtesug. Det er HELT ulikt meg egentlig. Har funnet ut at det må skyldes denne lavglykemiske dietten. Flotte greier er det i hvert fall!
Ha en fortreffelig dag!!
På reisefot igjen
Phew, har akkurat kommet hjem fra å ha avholdt nok et kurs i vårt langstrakte land. Er ganske sliten i hodet, men kroppen føles bra. I går svømte jeg 35 minutter i hotellbassenget og i dag trente jeg og kjæresten på Sats etter at han hentet meg på flyplassen. Er veldig stolt siden jeg har latt være å spise feit hotellmat, rane minibaren og drikke øl. Desserter har jeg også unngått helt. Valgte salat, egg, grovbrød og andre sunne saker. Kroppen trives, tror jeg. Jeg merker at formen er bedre enn da jeg begynte å trene for tre uker siden. Morsomt at man får uttelling så fort. Jeg trener fortsatt 6 dager i uken, men kun 30 - 45 minutter hver gang. Svømming var nyyydelig! Pulsen steg av det også og jeg så sikkert ut som en kokt hummer nok en gang... bare denne gang et vått eksemplar...
Hvordan har dere andre jenter hatt det denne uka? Skal smurfe innom sidene deres å titte etter hvert.
Klem fra DrBabe
BILDE!!! av drømmekroppen min!
Hei!
Her ser dere hvordan jeg ser ut når jeg er fornøyd med kroppen min!! Fant forresten denne stilige modell-lageren på mvm.com. Det eneste som er litt betenkelig, er at vekten måtte stilles ned til 53 kilo for at jeg skulle se slik ut. Jeg har IKKE tenkt å gi meg før jeg har denne kroppen min tilbake - for sånn så jeg ut til jeg var 19, men jeg veide nok rundt 55 tenker jeg, ikke 53. Deretter kom kiloene krypende. Det fine med å ha vært så slank er jo at jeg kan se slik ut igjen (i hvert fall hvis man ser bort fra den fantastiske huden på denne modellen, hehe!)
Det eneste som ikke stemmer med dette bildet, er de spinkle skuldrene og overarmene. Jeg er mer muskuløs, også når jeg er tynn. Spaghetti-overarmer er ikke min stil, for å si det slik.
Ha en fin uke!!!

Se digitalvekta mi (BILDE!!)
Hei, her ser dere hvilken type digitalvekt jeg fikk til bursdagen min i går! Den er i stål og dritstilig. Sjokket over å ha veid 3 kilo mer enn den gamle vekta viste har begynt å legge seg. I dag ser jeg altså 70-tallet igjen, denne gangen er det sant også. Det er skummelt å tenke på at jeg faktisk veide 74 kilo da jeg begynte å slanke meg, og ikke 71 som jeg trodde!! Da skjønner jeg hvorfor jeg var så misfornøyd med kroppen min og hvor alle valkene kom fra.
Jeg fikk trent kjempebra i går, var virkelig i slaget. Ting begynner å kjennes litt lettere, selv om jeg fortsatt svetter meg halvt ihjel og ser ut som en kokt hummer etterpå. Men det er godt. Godt å gå rundt inni en kropp som har fått tilbake litt "muscle tone" som det heter på engelsk.
Hadde en flott bursdag i går, og synes 33 er et stilig tall ;-)
Fikk forresten kokeboka til Fedon i går, så det kan hende jeg skal bake noen grove brød i dag. Ha en fin søndag! Klem fra DrBabe
24. august 2002
❤️70,5 kgI dag har jeg bursdag! (og fikk digitalvekt!)
Jihippi! I dag blir jeg 33 år. (Dette innlegget er oppdatert siden i morges)
Jeg ønsket meg en digitalvekt, siden den vi har er gammel og teit og jeg har ikke visst om jeg kunne stole på den. Det viser seg at det kunne jeg slett ikke!!! Jeg veier 3 kilo mer enn den gamle vekta viste!!! Ikke at det gjør så mye, jeg har fortsatt gått ned 3 kilo, men veien til målet er brått blitt litt lenger. Nå har jeg justert opp alle vektene i slankedagboka med 3 kilo, slik at både reduksjonen og dagens vekt er riktige. Fy søren - så lurt kan man altså bli. Kjæresten min ble også forskrekket over sin egen vekt og dro meg med på Sats i dag, hehe Vanligvis drar jeg ham med ;-)
Kjæresten hadde forresten skrevet noen aldeles nydelige ord på PCen min, som jeg oppdaget da jeg skulle surfe litt på nett mens han dusjer. Han er så fink til å formulere seg at jeg blir helt varm. (Han er journalist, så det skulle vel bare mangle at han kan skrive, men likevel!)
I dag skal vi være sammen vi to. Han har jobbet kveldsvakt siste uka og vi har ikke fått vært sammen ordentlig med nok tid til hverandre. Gleder meg til en helg med ham.
Ellers ser jeg at vekta har hoppet enda litt nedover. Det er supert. En kilo i uka tror jeg er omtrent det jeg opplever. Det er jeg veldig fornøyd med. Vet ikke helt hvor langt ned jeg skal. Har et minne om at 56 var en vekt jeg var fantastisk fornøyd med en gang i et annet liv, men det er ikke sikkert jeg skal bli så tynn nå. Ser for meg at jeg vil snuse på 50-tallet og se hvordan det er å veie 58 eller 59. Det viktigste for meg er i grunnen å være i form og å ha en sterk og fin kropp. Om musklene vil veie mer enn jeg forventer, er ikke det så farlig.
Ha en flott helg alle sammen!!
Endelig helg!!!!!!!!!
Herregud så hardt jeg har hatt det på jobben denne uka. Inderlig glad for at det er helg! Takk for alle de flotte kommentarene til dagboka for i går. Det er veldig motiverende å vite at andre følger med på om man når sine mål.
Jeg tror også at treningen er den største utslagsgiveren når det gjelder mitt vekttap, men i tillegg spiser jeg jo i tråd med "ikke-vekk-insulinet-ditt" teorien. Det betyr at jeg i en periode har valgt å kuttet ut lyst brød, poteter, ris, enkelte frukter, øl, juice, godterier osv. I stedet pøser jeg uhemmet på med avocado, salater, utvalgt frukt, nøtter, linser, cottage cheese, kjøtt og fisk, helkornbrød, tunfisk, sardiner, makrell i tomat, osv. Jeg er ikke så nøye på fettet. Jeg spiser faktisk både creme fraiche, lettmelk, vanlig hvitost, margarin, olivenolje og oliven, fårepølse osv. Steker maten gjør jeg også som før. Dette er den store forskjellen fra tidligere slankekurer, hvor jeg både kuttet ut alt søtt og alt fett - og sprakk til slutt fordi jeg fikk så godtesug at jeg nesten ble aggressiv!! Pleide ELSKE melkesjokolade!!!
Det må jeg bare si, at jeg faktisk ikke har godtesug så lenge jeg passer på at blodsukkeret ikke spretter fort i været. Om det bare er dietten vet jeg ikke, men jeg kan såpass mye biokjemi at jeg vet dette har noe for seg. Jeg har i hvert fall aldri hatt så lite lyst på søtsaker som nå.
Ser forresten at du fikk unnskyldningen din, Iset. Kult at sånne folk får oppdage at de faktisk ikke kan være helt anonyme overfor en webmaster. :-)
Ha en FORTREFFELIG HELG!!!!! alle sammen!
Hei og hopp!
Hei!!
Nå er 3 av 10 kilo borte og jeg kan både se og kjenne det. Klærne strammer ikke like mye over magen og rumpa kjennes fastere. I dag er det to uker siden jeg begynte å trene for fullt. Det går veldig bra og jeg har virkelig fått en indre lyst til å dra bort og trene hver dag. Er jeg sliten en dag, setter jeg sykkelen på et hakk mindre motstand eller trener mest styrke og mindre kondisjon.
Det beste er at kjæresten også har slengt seg på. Vi skal trene sammen fremover. Vi skal ha vekk omtrent like mye fett, men så vil jo han gjerne opp igjen i vekt i form av muskler.
Til deg Dahlia; Håper du får gjennom dette med sats-medlemsskap gjennom jobben. Det var en god idè!
Til deg Iset; Lykke til i ventingen på 2 blå!!
Klem fra DrBabe
Er så glad i dag!
I dag har jeg det så bra. Gårsdagens kursavvikling (for 64 personer) tærte virkelig på kreftene. Vi hadde bestilt 17 PCer tilknyttet internett for å utføre gruppeoppgaver, men tross alle forsikringer fra hotellet og IT-ansvarlig der, endte vi opp med under halvparten. De andre maskinene klarte han ikke å koble til internett... (grrr). Men men, vi omgrupperte folk og det gikk bra, selv om 8 stykker per PC er litt vel upedagogisk.
Bare det at kurset er over (min del av det i hvert fall) er SÅ deilig. I dag skal jeg på dag 2, men da som deltaker. Det blir godt, det!
Og så skal jeg innom en helsekost og kjøpe en proteinshake på anbefaling fra deg, Iset! Tusen takk for de tipsene. Har skrevet mer til deg inne på din dagbok for i går.
Tror jeg tar med meg treningsbaggen på kurs, for de har Sats på det hotellet ;-) Ha en FLOTT dag alle sammen!!
Hæ?? Håper dette er vann i kroppen...
Hm, ikke særlig kult å gå opp i vekt når man trener hver dag og i tillegg spiser smart... men, men det må være syklusavhengig. Jeg vet jo at jeg kan variere flere kilo gjennom syklus. Det er bare så demrimerende å gå OPP i vekt når man har vært så iherdig som jeg har vært den siste uka. Regner med at jeg får uttelling for dette senere, ellers blir jeg rimelig fortvilet.
Ellers har jeg hatt kurs for 64 personer i dag og det har krevd sitt. Tror jeg trenger å sykle meg ned til normalt stressnivå på Sats i ettermiddag.
Kjære venner på slanker'n: Stå på!!
Hei og hopp
Jaha, som jeg trodde. Vekten står stille fortsatt. Det må den bare gjøre for min del, jeg skal ikke la meg affisere det minste. Tvert imot går jeg på med krum hals. Har lest endel om glykemisk indeks i det siste. Det er jo noe i dette med å vekke insulinen eller la den slumre, men guruer har jeg ikke så mye til overs for. Likevel - jeg tenker litt annerledes når jeg handler. Velger litt andre matvarer og tenker i nye baner. Hadde jo vært morsomt å få kroppen på min side.
Skal bort og trene etterpå. Hadde treningsfri i går og drakk øl på lørdag, så det er kanskje ikke så rart vekta har hengt seg opp.
Håper det går bra med dere andre viljesterke jenter også!
Klem fra DrBabe
18. august 2002
❤️72,0 kgFridag
Hei Dahlia, Iset og Hecatee, m.fl. Hvordan står det til? I går var jeg og kjæresten på byen og koste oss litt med etpar øl og en god salat på en uterestaurant.
Dette er min ene treningsfrie dag. Kjenner at det er godt å slappe av litt også. Vekta mi kommer trolig til å stoppe opp litt snart, når virkelig fett skal begynne å forbrenne.
Har et spm til deg, Iset: Du, guru of shakes: Er det ok å tilsette en spiseskje soyamel rett i en smoothie, eller må soyamel varmebehandles før man spiser det? Jeg gidder ikke kjøpe proteintilskudd hvis soyamel kan brukes direkte i kalde drikker, skjønner du.
Lykke til alle sammen. Ny uke - nye muligheter!
Går unna, dette!
Hei hei, Dahlia, Iset og Hecatee!
Jeg kjenner at jeg har gått ned to kilo, selv om det sikkert ikke synes for andre. I morges kjente jeg at jeg har magemuskler "gjennom fettet" på magen. Det er jo oppmuntrende. Jeg har trent 6 av 7 dager denne uken. I tillegg er jeg mer bevisst på hva jeg spiser (uten å bli helt nevrotisk, da), så kombinasjonen viste seg å være veldig effektiv.
Kjæresten har kveldsvakter denne uken, så han kan ikke trene sammen med meg. Det er mye koseligere å trene sammen, men jeg merker at det ikke har spilt noen rolle denne uken. Jeg SKAL trene, ferdig med det.
(((((((((((((((((SLANKEVIBBER))))))))))))))))))) fra DrBabe!!
Litt ned (såvidt...)
Ok, jeg har byttet strategi. Jeg skal veie meg hver dag! Nå i begynnelsen går det fortere enn vanlig, men jeg vet at det fort kan stoppe opp igjen. Jeg har jo alt trent en uke før jeg registrerte meg her og dessuten samler jeg vann i kroppen når jeg har mensen. Nå er den over og derfor tror jeg at vekta har gått så merkbart ned på få dager. Det er år siden jeg så 60-tallet sist, så jeg er KJEMPEGLAD for at jeg nærmer meg det, uannsett årsak!
Lykke til kjære slankevenner!
*DrBabe* nynner til "I will survive..." og forsvinner ut på kjøkkenet
Første kilo borte!!!
Jippi! I morges veide jeg akkurat 73 kilo. Det er èn kilo ned, det. I dag durer jeg bort på SATS med fornyet intensitet. Har funnet ut at hvis jeg leser en god bok mens jeg sykler, virker det som tiden går fortere.
Jeg går også endel tur, siden jeg har hund. Skal forsøke å laste opp et bilde av ham. Han er nyyyydelig!
PS - Jeg gleder meg sånn til å veie mindre!!

fråtse behov? den kosten er sunn i min øyne!! skulle gjerne hatt slike matvaner, jeg. men så er vi alle forskjellige...
håper du slipper å få spiseforstyrrelse!! og jeg tror du kommer ti å klare å holde det gode mønsteret du føler du er inne i!! støtter deg fult ut jeg!! DETTE går BRA!! :) :)
støtte klemmer fra hecatee