← Alle dagbøker
diarist.Alias

Dolly

53 år160 cm25 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start85,3 kg
Sist73,1 kg
Endring−12,2 kg
BMI nå28,6
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
27. august 200125. juli 2002
73,1 kg

Til tross for mensen..........

har jeg faktisk gått ned litt. Ikke det helt store, men det er i hvertfall rett vei. Er bare så utrolig deilig å se at vekten gått litt og litt ned for hver dag. Lenge siden sist jeg har vært så motivert som nå.

Skal jobbe en uke til nå, og så bærer det på ferie. Det er far i huset som er feriesjef i år, hvilket innebærer at vi venter lengst mulig med å bestemme hvor vi skal reise. Jeg hater det bare helt maksimalt. Synes det er greit å vite hvor man skal reise litt tidligere enn dagen før man skal reise. Men siden det er så viktig å få billige billetter må vi bare sitte på gjerdet å vente.

Neste år går ferden til Asia, da er jeg feriesjef. Da skal det planlegges i lang tid i forveien. Liker å ha ferie i litt ordnede former jeg da. Mulig jeg er litt sær da, men!!

Ha en fin dag, alle sammen.

Dolly
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias -kikki-😌8. august 2002
Ville bare ønske deg god ferie, jeg skjønner at du ikke orker å tenke på vekt nå i ferien, men kom tilbake etterpå for jeg tenker på deg.

Kos deg, Kikki
c.AuthorAlias -Kikki-😌26. juli 2002
Så flink du har vært!
Halve morroa med ferie er jo å planlegge! Jeg er helt enig med deg i det!
Vi reiser på seiltur i morgen og blir borte en uke, Norge, Danmark og Sverige! Gleder meg!

Ha en fin ferie!

-kikki-
73,4 kg

Du verden........

Nudler og salat gjør susen. Har hatt litt enkle middager den siste tiden, med Mr. Lee nudler og salat er tydeligvis tingen.

Er så utrolig trøtt og sliten om dagen. Sovner som en stein med en gang jeg kommer hjem fra jobben. Derfor litt enkel middag om dagen. Tror jeg må komme meg en tur til legen og sjekke blodprosenten min.

Ellers er jeg bare så utrolig klar for ferie om 1 1/2 uke at det er ikke til å tro. Passer jo bare kjempebra å få slik dreis på grammene/kiloene før ferien. Da blir jeg litt ekstra motivert til å klare å styre unna alt godteri og annet usunt i ferien.

Ha en god dag, alle sammen!!

Dolly
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias -kikki-😉24. juli 2002
Hei,
Jeg er ny her på sidene, men la merke til at vi har nesten samme vekt og høyde, det hadde vært gøy om vi kunne følge hverandre og motivere hverandre. Håper du hadde et fint bryllup!
-kikki-
c.AuthorAlias Blondie78😉23. juli 2002
Ja, det er deilig å slanke seg før ferien, men jeg merket selv at det var vanskelig å holde på det sunne kostholdet også i ferien.
Men man tenker mere over hva man spiser, så jeg tror nok det hjelper litt...
Skal jo kose seg litt når man har ferie, så får man heller stå på når hverdagen kommer tilbake igjen! :)
Ha en fin dag!
😌73,8 kg

Det funker......

Da er jeg på vei nedover igjen. Det er deilig. Magen buler ikke fullt så mye som før. Herlig.......

Kjører Grete Roede på egen hånd nå, men teller ikke kalorier. Er såpass inne i det at jeg vet sånn ca. hvor mye jeg kan spise. Blir smårar om jeg må telle kalorier hele tiden. Kan jo ikke drive med det resten av livet, heller!

To uker til ferie nå. Skal være flink å spise masse salater i ferien, det er jo sunt. Vil jo helst la være å legge på meg det jeg evt. klarer å gå ned til ferien.

Ha en flott slankeuke alle sammen.

Dolly
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias april😉24. juli 2002
Tror ikke jeg har lest dagboka di før, men gratulerer med overstått bryllup, det var sikkert flott og spennende!
Har lest gjennom dagboka di og jeg kjenner meg mye igjen, og ikke minst i hvordan du har stridd nå for å komme ut av det småspisemønsteret igjen. Har ikke noe råd jeg.
Hadde jeg hatt det hadde jeg sikkert ikke gått opp og ned som en jojo.
Men en ting hadde jeg bestemt meg for etter at jeg fikk til så fin vektreduksjon ved hjelp av disse sidene her, at jeg skulle aldri la det gå 15 kilo mellom hver gang jeg skjerpet meg igjen. Med den tanken i bakhodet har jeg likevel ikke klart å holde meg unna mat og godsaker i kø denne sommeren, men nå er jeg i gang igjen og da vet jeg at det nytter.
Sier til meg selv at hvis man fortsetter å veie seg en gang i måneden (etter man synes man har nådd den vekten man vi ha) er det bare å skjerpe seg en kort periode hvis vekten viser et par kilo opp, og på den måten ha kontroll.
Men slik funker det likvel ikke helt i praksis merker jeg. Når jeg spiser mye, bare tør jeg ikke å veie meg og deretter øker skrekken for å veie seg i takt med spisingen.

Men jeg er sikker på at det kommer til å gå bra med deg som tar fatt i sakene igjen så fort!!!
Skal følge med på deg, også har vi jo hverandre her inne. Tvi-tvi! April
😌74,4 kg

I gang igjen........

Dette har jeg sagt mange ganger ja, men nå er jeg virkelig i siget. Buksene jeg kjøpte for noen kilo siden er trange, og det bekymrer meg.

Skal klare det denne gangen, har gått ned to kilo siden jeg skrev sist, så det går da den rette veien.

Snart sommerferie nå, bare 2 hele arbeidsuker igjen. På jobben er det ingenting å gjøre, men noen må dessverre være her. Kjedelig, men jeg har tatt med meg en bok.

Optimistisk hilsen fra Dolly
😄72,5 kg

Vet ikke hva jeg skal gjøre, sliter litt nå.....

Har ikke vært på vekta siden før bryllupet, men vet jeg har gått opp. Bukser som før var passe vide er blitt trange igjen. Jeg vil jo ikke opp. Meningen er jo at jeg skal ned hvertfall ti kilo til.

Jeg klarer ikke å la være å småspise på kvelden. Gjennom dagen når jeg er på jobb går det helt fint, men når jeg er hjemme alene (og det er jeg ofte) klarer jeg ikke å styre meg. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan overvinne dette problemet? Tips tas i mot med takk.

Har vært ute og kjøpt Forbrenningste. Håper det funker, men jeg har vel ikke helt troen på det. Så om det funker blir jeg positivt overrasket.

Har bestemt meg for at jeg skal klare å få en rask tur hver ettermiddag. Ca en time hver dag. En time er jo ingenting, hvertfall ikke med tanke på hvor mange timer jeg bruker foran tven hver dag.

Ikke har jeg noe energi igjen når jeg kommer hjem fra jobben. Derfor har jeg også kjøpt meg noe på helsekosten som heter Chissandra. De påstår at det virker, så vi får se.

Vel, vel, dette ble et langt og negativt innlegg. Håper noen gidder å lese det, og kanskje kommer med noen gode råd til meg. Jeg lover å skrive mer positivt neste gang.

Ha en fin dag, alle sammen.

Dolly
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Molla😃10. juli 2002
Heipådeg!
Uff, det høres ut som du har det litt vanskelig. Kjenner igjen situasjonen med mange timer foran TV og ingen energi til å bevege seg. Heldigvis - du kan gjøre noe med dette!
Jeg begynte forsiktig, med bøy og tøy på stuegolvet foran TV'en. Trimvideo er flotte saker, men ikke velg en med masse utholdenhetstrening og pust og pes til å begynne med. Ta det rolig og pent. Gradvis vil du få litt mer energi. Prøv å få til et par spaserturer i uka, bare spasere og ikke tenk på puls og trening. For meg funket dette ihvertfall fint, nå har jeg kommet så langt at jeg trener på treningsstudio, og har til og med så smått begynt å jogge!!! (sterkt til å være meg!)
Poenget mitt er: Skynd deg langsomt! Det er mye bedre enn å presse seg til å trene og så gå lei og kutte helt ut etter en måned eller to. Lykke til, snart snur humøret seg og motivasjonen vender tilbake! Det viktigste er å ikke gi seg.
Slankeklem fra Molla
72,5 kg

Endelig i gang igjen

Er fornøyd så langt. Var og tilpasset brudekjolen i går, og den satt som støpt. Med tanke på hvor vanvittig mye for liten den var for et halvt år siden er jeg utrolig fornøyd. Så da er det kun en uke igjen, og jeg går vel ned et par kilo til den siste uken, tenker jeg. Mye å gjøre, og nerver i helspenn.

Ha en fin helg, alle sammen!
😢73,8 kg

Verre enn forventet......

Hmmmm........ ikke bra det her. Men kanskje ikke så rart med tanke på siste måneders inntak av godteri, potetgull osv.

Skal tilpasse kjolen på torsdag så nå blir det stram livlinje fram til det i håp om å miste et par kilo. I tillegg må jeg skjerpe meg betraktelig fremover om jeg ikke skal gå opp alt sammen igjen.

Ha en fin uke.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kris❤️21. mai 2002
Hei hei!

Så heldig du er som får være sommerbrud...Skulle gjerne giftet meg om igjen..det var en utrolig stor dag :)
Det gir vel kjempe motivasjon de siste ukene nå...du klarer sikkert et par kg til, men flott blir du uansett! Ikke glem det...

Lykke til videre!

Klemmer fra Kristin.
😃70,8 kg

Lenge siden nå

Heisann

Nå er det kjempelenge siden jeg har vært her. Mistet motivasjonen på det siste GR kurset, og har ikke orket å tenke slanking siden den gang. Det har dessverre resultert i et par kilo opp, men nå er jeg i gang igjen.

Skal veie meg i morgen tidlig for å få registrert korrekt vekt her inne. Ellers skal jeg gifte meg 1. juni og ønsker å gå ned noen kilo til før det. Skal i hvertfall forsøke så godt jeg kan, selv om det er begrenset hvor mye man klarer på under to uker. Skal tilpasse kjolen på torsdag som kommer, det blir spennende.

Ha en fin slankeuke, alle sammen.

Hilsen Dolly
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias mailen20. mai 2002
Du har vært kjempeflink til å slanke deg og at motivasjonen forsvinner etter x antall kilo er ganske vanlig. Vær flink å trene de to ukene før bryllupet så går du iallefall inn litt i cm. Uansett ønsker jeg deg lykke til med bryllypet og slankingen videre. Stå på!
70,8 kg

Nå skjønner jeg ingenting

Var og veide meg på Grete Roede i går. Hadde gått ned 1,5 kilo den siste uken. Og jeg som stort sett ikke har gjort noe annet enn å spise godteri, overspise mat og vært på byen og drukket masse alkohol. Så noe riktig må jeg hvertfall ha gjort.

I dag skal jeg endelig få kommet i gang med å trene. Skal ha programtime på Helsestudio, og skal trene med en jeg jobber sammen med. Da er det ikke så lett å komme med alle de dårlige unnskyldningene hele tiden. Gleder meg faktisk til å få strammet opp litt. Det merkes på kroppen når man har gått ned 14,5 kilo, det blir liksom litt slappere enkelte steder.

Ha en fin slankeuke, alle sammen!

Dolly
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset29. januar 2002
heisann dolly:)
ja kroppen er en merkelig maskin:) men så flott allikevel:)
jeg gleder meg til sommeren, da skal vi alle ha nådd nprmalvekten, de fleste iallefall:) motivasjonen er på topp tjohei:)))
ha en flott onsdag:)
hilsen Iset.
72,3 kg

Upsann, men det var verdt det

Hmmmm, 400 gram opp denne gangen. Ikke så rart når jeg har kost med hver dag i 2 uker med godteri, potetgull osv. Men noe positivt har det vært. Fettprosenten min har gått ned med 4% siden starten av kurs to. Jeg er nå i starten på kurs 3, så det er jeg kjempefornøyd med. Jeg ligger nå 0,3% unna akseptabel fettprosent. Og det er ikke dårlig.

Til tross for oppgang på 400 gram, har jeg gått ned 8 cm de siste to ukene, så de 400 grammene tar jeg ikke så tungt.

Ha en fin slankeuke alle sammen.

Dolly
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Baby23. januar 2002
Hei Dolly!
Det er ikke så galt med 400 gram opp.
Jeg selv har hatt større sjokk enn det ;-)
Og ser du - Du har jo gått ned i cm, og det merkes på klærne!
Det er hva jeg kaller inspirasjon!!
Klem, Baby :)
71,9 kg

Strålende fornøyd etter julen

Heisann

Var på Grete Roede kurs i går. Første gangen på 5 uker. Hadde kalkulert med å ha gått opp 1 kilo etter julens mange utskeielser. Og hva skjer. Joda, nøyaktig på grammet som jeg var for 5 uker siden. Er utrolig fornøyd med det. Så nå er det ingen kjære mor lenger, nå er det harde kår fram til bryllupet i juni.

Ha en fin slankeuke, alle sammen.

DollY
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias beate2910. januar 2002
Heisann!
Du har virkelig klart deg bra i jula! Kjempefint! Det er ikke lenge til du når 60 tallet! Hva er ditt endelige mål?

Kos deg videre. Mange klemmer fra Beate
c.AuthorAlias studine8. januar 2002
Heisann,
Flink du er, imponerende å ikke gå opp et eneste gram i hele julen!. Sikker på at du greier målet ditt til juni, har jo fremdeles litt tid på deg. Tenk da, den smekre brudekjolen, slank, lett til sinns, og en mann som nesten ikke klarer å holde hendene borte fra deg =) Ha en fin slankeuke!

klemmer fra Therese
c.AuthorAlias April8. januar 2002
Så flott du har klart deg i jula da! Det var bra!!!
Du har jo slanket deg kjempemye!
Ser at vi er ganske like både med hensyn til vekt og høyde så kanskje vi kan følge hverandre videre. Jeg har akkurat inngått avtale med noen andre her inne, (RH) om å ikke spise godterier før 16. februar. Skal i hvertfall prøve på det. Skjønner at du har et mål i forhold til bryllup i juni. Jeg skal følge med på deg og krysse fingrene!!!Lykke til videre da du!! April
71,9 kg

Bare innom en liten tur

Jeg har ikke fått veid med siden 9. desember, derfor skriver jeg inn vekten som var da i dag. Neste Grete Roede kurs begynner mandag 7. januar, og da er jeg temmelig spent, ja!

Synes selv at jeg har klart meg veldig bra i julen, tror ikke jeg har gått opp noe i vekt. Har målt cm og har gått ned der ihvertfall. Så nå har jeg snart gått ned hele 70 cm. Det er mye det! 1. juledag hadde jeg raid i skapet, så nå blir nok Frelsesarmeen glad. Heiv to søppelsekker med klær og sko. Masse av det hadde jeg ikke engang brukt, så nå håper jeg hvertfall noen får glede av det.

Ser at utrolig mange har vært kjempeflinke i julen, og det er bra. Da blir det lettere å "starte på nytt igjen" på nyåret. Selv har jeg ikke hatt noen ordentlige kick eller utskeielser da jeg gud skje lov ikke er så kjempeglad i julemat, julekaker og julegodterier. Men litt marsipan og kransekake har det blitt (kanskje ikke det sunneste, men pytt, pytt).

I kveld skal jeg ut og spise, men da blir det fisk, for det er jeg så glad i.

Dette ble langt, sitter på jobben og kjeder meg. Skal hjem om 3 kvarter, så det blir deilig. Her er det ingen bortsett fra meg, og det er iskaldt. Sitter med ullpledd rundt meg, leser bok og surfer på internett. Hmmmm, og dette får man betalt for? Ja, ja!

Ha en riktig fin nyttårsaften alle sammen, så "sees" vi på nyåret.

Hilsen Dolly
71,9 kg

En stund siden jeg har vært her nå.....

Har ikke hatt tid til å skrive den siste tiden, men har fortsatt og gå ned i vekt. Er kjempefornøyd med resultatene etter to Grete Roede kurs. Hadde siste kurskveld i går, så nå er det ikke nytt kurs før 7. januar. Det blir lenge å klare seg alene. Skal ta nok et kurs på nyåret, kanskje to. Det vil tiden vise.

Skal begynne å trene denne uken, spinning. I tillegg har jeg begynt å gå i trapper. Siden kontoret mitt ligger i 12. etg sier det seg selv at det blir noen trapper i løpet av en dag. Har egentlig som mål og gå ned 15 kilo før jul, og målet er vel ikke helt umulig. Har 1.6 kilo igjen til 15 kilo, så det kan bli spennende.

Ønsker dere alle en fin slankeuke!

Dolly
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda11. desember 2001
Hei Dolly! Så flink du har vært! :-) 15 kilo før jul tror jeg nok du greier ja, når du skal begynne å trene også. Det er veldig god trim å gå i trapper, og du merker helt sikkert veldig godt at du har blitt lettere nå! Det er jo særlig i trapper man merker kiloene... Hvordan går det forresten med julekjolen (smokingkjolen) du nevnte her tidligere - skal du bruke den i julen? :-)

Gratulerer med flott nedgang og lykke til frem mot jul! Jeg også har GR-pause frem til 7. januar, men kurslederen min arrangerer ekstra kurskveld 20. desember, pluss gratisveiing 3. januar, så jeg slipper å være "alene" så lenge... det er litt godt det tror jeg, jeg trenger å følges opp litt (egentlig er det jo jeg selv som følger meg opp, men du forstår sikkert!).

Ha en kjempefin slankeuke du også!

klem fra skilpadda
c.AuthorAlias meiret11. desember 2001
Grattis med stadig nedgang! 15 kilo før jul tror jeg godt du kan greie, ja! Ja, jula, ja. Den blir vel en utfordring for oss alle, enten vi går på kurs eller må greie oss alene. Godt vi har slankedagboka, da! Klem meiret
73,6 kg

Ikke så bra, men........

Denne gangen gikk det to uker før jeg kom meg på Grete Roede igjen, og er vel ikke akkurat strålende fornøyd med bare 600 gram på 14 dager, men, men. Det har jo sine grunner helt klart. Har spist jevnt for mye og har til og med spist godteri på hverdagene utenom kosemerkene, så alt i alt må jeg vel si meg fornøyd med at jeg hadde gått ned i det hele tatt.

Men nå er det full skjerping, skal jo ned 15 kilo før jul, så jeg har 3,3 kilo igjen til det målet. Det bør vel gå, kanskje........

Må jobbe, har masse å gjøre om dagen. Ha en fin uke alle sammen!

Dolly
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias M.arthe28. november 2001
Hei hei!!!
Stå på du og full skjerping så skal du nok se at du når målet ditt til jul.
Syntes du er flink jeg. Du er der hvor jeg vil være du.. :O)
Slankeklem fra marthe
74,2 kg

Jeg er fornøyd..........

Det ble vektnedgang nok en gang denne uken, selv om jeg også denne uken hadde trodd det skulle stå stille. Synes Grete Roede går så utrolig greit, og det er vel mye av grunnen til at jeg tror jeg ikke har gått ned fra gang til gang.

Hadde satt meg et mål at jeg skulle ned 15 kilo før jul, men vet ikke om jeg greier det. Håper det går bra, det er jo under 4 kilo igjen. Bør jo gå greit det!

Til helgen skal jeg ut med jobben. Da skal Grete Roede få være Grete Roede, og hun skal ikke få lov til å henge over meg denne kvelden. Så får jeg evt. ta konsekvensene av dette neste mandag på veiing.

Ønsker dere alle en fin slankeuke, og fatt mot når det kommer til julebord.

Hilsen happy Dolly.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias meiret14. november 2001
Oi,oi, dy tikker jo nedover og nedover. fire kilo fram til jul, det greier du fint med den takten der. Sikkert fint å gå på kurs, det kunne jeg også tenkt meg, men jeg får det ikke til akkurat nå-jeg har ei lita ei på snart 4 mndr som trenger mammaen sin så mye ennå, og en mann som kanskje synes jeg er nok borte som det er...
Vel, vel, jeg har ihvertfall mye nytte av disse sidene her, og spesielt interessant er det å følge dem som ligger sånn omtrent an som jeg selv, f.eks deg. Jeg begynte også i overkant av 80 kilo, for omtrent 3 måneder siden. Jeg brukte Grete Roede-sidene mye, helt til jeg oppdaget disse. Synes det er kjekt å gå inn og titte på noen dagbøker f.eks når jeg blir litt snavlesyk, det hjelper absolutt på motavasjonen!
Dette greier vi vettu! Bra at du unner deg å koble ut kaloritellinga når du skal ut med jobben, den mentale og sosiale siden av oss trenger jo også pleie!Klem, meiret
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.