← Alle dagbøker
Dolly
53 år160 cm25 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start85,3 kg
Sist73,1 kg
Endring−12,2 kg
BMI nå28,6
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Til tross for mensen..........
har jeg faktisk gått ned litt. Ikke det helt store, men det er i hvertfall rett vei. Er bare så utrolig deilig å se at vekten gått litt og litt ned for hver dag. Lenge siden sist jeg har vært så motivert som nå.
Skal jobbe en uke til nå, og så bærer det på ferie. Det er far i huset som er feriesjef i år, hvilket innebærer at vi venter lengst mulig med å bestemme hvor vi skal reise. Jeg hater det bare helt maksimalt. Synes det er greit å vite hvor man skal reise litt tidligere enn dagen før man skal reise. Men siden det er så viktig å få billige billetter må vi bare sitte på gjerdet å vente.
Neste år går ferden til Asia, da er jeg feriesjef. Da skal det planlegges i lang tid i forveien. Liker å ha ferie i litt ordnede former jeg da. Mulig jeg er litt sær da, men!!
Ha en fin dag, alle sammen.
Dolly
Du verden........
Nudler og salat gjør susen. Har hatt litt enkle middager den siste tiden, med Mr. Lee nudler og salat er tydeligvis tingen.
Er så utrolig trøtt og sliten om dagen. Sovner som en stein med en gang jeg kommer hjem fra jobben. Derfor litt enkel middag om dagen. Tror jeg må komme meg en tur til legen og sjekke blodprosenten min.
Ellers er jeg bare så utrolig klar for ferie om 1 1/2 uke at det er ikke til å tro. Passer jo bare kjempebra å få slik dreis på grammene/kiloene før ferien. Da blir jeg litt ekstra motivert til å klare å styre unna alt godteri og annet usunt i ferien.
Ha en god dag, alle sammen!!
Dolly
Det funker......
Da er jeg på vei nedover igjen. Det er deilig. Magen buler ikke fullt så mye som før. Herlig.......
Kjører Grete Roede på egen hånd nå, men teller ikke kalorier. Er såpass inne i det at jeg vet sånn ca. hvor mye jeg kan spise. Blir smårar om jeg må telle kalorier hele tiden. Kan jo ikke drive med det resten av livet, heller!
To uker til ferie nå. Skal være flink å spise masse salater i ferien, det er jo sunt. Vil jo helst la være å legge på meg det jeg evt. klarer å gå ned til ferien.
Ha en flott slankeuke alle sammen.
Dolly
I gang igjen........
Dette har jeg sagt mange ganger ja, men nå er jeg virkelig i siget. Buksene jeg kjøpte for noen kilo siden er trange, og det bekymrer meg.
Skal klare det denne gangen, har gått ned to kilo siden jeg skrev sist, så det går da den rette veien.
Snart sommerferie nå, bare 2 hele arbeidsuker igjen. På jobben er det ingenting å gjøre, men noen må dessverre være her. Kjedelig, men jeg har tatt med meg en bok.
Optimistisk hilsen fra Dolly
Vet ikke hva jeg skal gjøre, sliter litt nå.....
Har ikke vært på vekta siden før bryllupet, men vet jeg har gått opp. Bukser som før var passe vide er blitt trange igjen. Jeg vil jo ikke opp. Meningen er jo at jeg skal ned hvertfall ti kilo til.
Jeg klarer ikke å la være å småspise på kvelden. Gjennom dagen når jeg er på jobb går det helt fint, men når jeg er hjemme alene (og det er jeg ofte) klarer jeg ikke å styre meg. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan overvinne dette problemet? Tips tas i mot med takk.
Har vært ute og kjøpt Forbrenningste. Håper det funker, men jeg har vel ikke helt troen på det. Så om det funker blir jeg positivt overrasket.
Har bestemt meg for at jeg skal klare å få en rask tur hver ettermiddag. Ca en time hver dag. En time er jo ingenting, hvertfall ikke med tanke på hvor mange timer jeg bruker foran tven hver dag.
Ikke har jeg noe energi igjen når jeg kommer hjem fra jobben. Derfor har jeg også kjøpt meg noe på helsekosten som heter Chissandra. De påstår at det virker, så vi får se.
Vel, vel, dette ble et langt og negativt innlegg. Håper noen gidder å lese det, og kanskje kommer med noen gode råd til meg. Jeg lover å skrive mer positivt neste gang.
Ha en fin dag, alle sammen.
Dolly
Endelig i gang igjen
Er fornøyd så langt. Var og tilpasset brudekjolen i går, og den satt som støpt. Med tanke på hvor vanvittig mye for liten den var for et halvt år siden er jeg utrolig fornøyd. Så da er det kun en uke igjen, og jeg går vel ned et par kilo til den siste uken, tenker jeg. Mye å gjøre, og nerver i helspenn.
Ha en fin helg, alle sammen!
Verre enn forventet......
Hmmmm........ ikke bra det her. Men kanskje ikke så rart med tanke på siste måneders inntak av godteri, potetgull osv.
Skal tilpasse kjolen på torsdag så nå blir det stram livlinje fram til det i håp om å miste et par kilo. I tillegg må jeg skjerpe meg betraktelig fremover om jeg ikke skal gå opp alt sammen igjen.
Ha en fin uke.
Lenge siden nå
Heisann
Nå er det kjempelenge siden jeg har vært her. Mistet motivasjonen på det siste GR kurset, og har ikke orket å tenke slanking siden den gang. Det har dessverre resultert i et par kilo opp, men nå er jeg i gang igjen.
Skal veie meg i morgen tidlig for å få registrert korrekt vekt her inne. Ellers skal jeg gifte meg 1. juni og ønsker å gå ned noen kilo til før det. Skal i hvertfall forsøke så godt jeg kan, selv om det er begrenset hvor mye man klarer på under to uker. Skal tilpasse kjolen på torsdag som kommer, det blir spennende.
Ha en fin slankeuke, alle sammen.
Hilsen Dolly
Nå skjønner jeg ingenting
Var og veide meg på Grete Roede i går. Hadde gått ned 1,5 kilo den siste uken. Og jeg som stort sett ikke har gjort noe annet enn å spise godteri, overspise mat og vært på byen og drukket masse alkohol. Så noe riktig må jeg hvertfall ha gjort.
I dag skal jeg endelig få kommet i gang med å trene. Skal ha programtime på Helsestudio, og skal trene med en jeg jobber sammen med. Da er det ikke så lett å komme med alle de dårlige unnskyldningene hele tiden. Gleder meg faktisk til å få strammet opp litt. Det merkes på kroppen når man har gått ned 14,5 kilo, det blir liksom litt slappere enkelte steder.
Ha en fin slankeuke, alle sammen!
Dolly
Upsann, men det var verdt det
Hmmmm, 400 gram opp denne gangen. Ikke så rart når jeg har kost med hver dag i 2 uker med godteri, potetgull osv. Men noe positivt har det vært. Fettprosenten min har gått ned med 4% siden starten av kurs to. Jeg er nå i starten på kurs 3, så det er jeg kjempefornøyd med. Jeg ligger nå 0,3% unna akseptabel fettprosent. Og det er ikke dårlig.
Til tross for oppgang på 400 gram, har jeg gått ned 8 cm de siste to ukene, så de 400 grammene tar jeg ikke så tungt.
Ha en fin slankeuke alle sammen.
Dolly
Strålende fornøyd etter julen
Heisann
Var på Grete Roede kurs i går. Første gangen på 5 uker. Hadde kalkulert med å ha gått opp 1 kilo etter julens mange utskeielser. Og hva skjer. Joda, nøyaktig på grammet som jeg var for 5 uker siden. Er utrolig fornøyd med det. Så nå er det ingen kjære mor lenger, nå er det harde kår fram til bryllupet i juni.
Ha en fin slankeuke, alle sammen.
DollY
28. desember 2001
71,9 kgBare innom en liten tur
Jeg har ikke fått veid med siden 9. desember, derfor skriver jeg inn vekten som var da i dag. Neste Grete Roede kurs begynner mandag 7. januar, og da er jeg temmelig spent, ja!
Synes selv at jeg har klart meg veldig bra i julen, tror ikke jeg har gått opp noe i vekt. Har målt cm og har gått ned der ihvertfall. Så nå har jeg snart gått ned hele 70 cm. Det er mye det! 1. juledag hadde jeg raid i skapet, så nå blir nok Frelsesarmeen glad. Heiv to søppelsekker med klær og sko. Masse av det hadde jeg ikke engang brukt, så nå håper jeg hvertfall noen får glede av det.
Ser at utrolig mange har vært kjempeflinke i julen, og det er bra. Da blir det lettere å "starte på nytt igjen" på nyåret. Selv har jeg ikke hatt noen ordentlige kick eller utskeielser da jeg gud skje lov ikke er så kjempeglad i julemat, julekaker og julegodterier. Men litt marsipan og kransekake har det blitt (kanskje ikke det sunneste, men pytt, pytt).
I kveld skal jeg ut og spise, men da blir det fisk, for det er jeg så glad i.
Dette ble langt, sitter på jobben og kjeder meg. Skal hjem om 3 kvarter, så det blir deilig. Her er det ingen bortsett fra meg, og det er iskaldt. Sitter med ullpledd rundt meg, leser bok og surfer på internett. Hmmmm, og dette får man betalt for? Ja, ja!
Ha en riktig fin nyttårsaften alle sammen, så "sees" vi på nyåret.
Hilsen Dolly
11. desember 2001
71,9 kgEn stund siden jeg har vært her nå.....
Har ikke hatt tid til å skrive den siste tiden, men har fortsatt og gå ned i vekt. Er kjempefornøyd med resultatene etter to Grete Roede kurs. Hadde siste kurskveld i går, så nå er det ikke nytt kurs før 7. januar. Det blir lenge å klare seg alene. Skal ta nok et kurs på nyåret, kanskje to. Det vil tiden vise.
Skal begynne å trene denne uken, spinning. I tillegg har jeg begynt å gå i trapper. Siden kontoret mitt ligger i 12. etg sier det seg selv at det blir noen trapper i løpet av en dag. Har egentlig som mål og gå ned 15 kilo før jul, og målet er vel ikke helt umulig. Har 1.6 kilo igjen til 15 kilo, så det kan bli spennende.
Ønsker dere alle en fin slankeuke!
Dolly
28. november 2001
73,6 kgIkke så bra, men........
Denne gangen gikk det to uker før jeg kom meg på Grete Roede igjen, og er vel ikke akkurat strålende fornøyd med bare 600 gram på 14 dager, men, men. Det har jo sine grunner helt klart. Har spist jevnt for mye og har til og med spist godteri på hverdagene utenom kosemerkene, så alt i alt må jeg vel si meg fornøyd med at jeg hadde gått ned i det hele tatt.
Men nå er det full skjerping, skal jo ned 15 kilo før jul, så jeg har 3,3 kilo igjen til det målet. Det bør vel gå, kanskje........
Må jobbe, har masse å gjøre om dagen. Ha en fin uke alle sammen!
Dolly
13. november 2001
74,2 kgJeg er fornøyd..........
Det ble vektnedgang nok en gang denne uken, selv om jeg også denne uken hadde trodd det skulle stå stille. Synes Grete Roede går så utrolig greit, og det er vel mye av grunnen til at jeg tror jeg ikke har gått ned fra gang til gang.
Hadde satt meg et mål at jeg skulle ned 15 kilo før jul, men vet ikke om jeg greier det. Håper det går bra, det er jo under 4 kilo igjen. Bør jo gå greit det!
Til helgen skal jeg ut med jobben. Da skal Grete Roede få være Grete Roede, og hun skal ikke få lov til å henge over meg denne kvelden. Så får jeg evt. ta konsekvensene av dette neste mandag på veiing.
Ønsker dere alle en fin slankeuke, og fatt mot når det kommer til julebord.
Hilsen happy Dolly.
Kos deg, Kikki
Halve morroa med ferie er jo å planlegge! Jeg er helt enig med deg i det!
Vi reiser på seiltur i morgen og blir borte en uke, Norge, Danmark og Sverige! Gleder meg!
Ha en fin ferie!
-kikki-