← Alle dagbøker
Dahlia
57 år170 cm12 innlegg
2002
0 følgere
Start75,0 kg
Sist73,5 kg
Endring−1,5 kg
BMI nå25,4
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Travelt i dag :)
Fyker ut igjen med engang, men innbiller meg at det er veiedag for -5 konkuransen i 70 kilos klassen og har nuhhh lagt inn vekten :)
Ha en fin dag alle sammen!
Dager derpå
Hei sveis,
Ble mye vafler igår gitt og de var utrolig gode!!!! Men nå er det striskjorta og havrelefse igjen (eller luftsuppe og venteboller) om vekta skal videre nedover... Men tror egentlig ikke at kalori-inntaket ble så aller værst i går uansett :) Var nok på 1700 - 1800 og det er jo ikke galt *s*
Vet dere, i går kjøpte jeg sånn slankegodis Dietorelle eller noe slikt heter det. Mumset i meg en stor pose på kvelden og syntes jeg ble en smule rar i magen etterhvert!! Og på posen står det: store mengder kan virke lakserende!!!! UPS!! Er liiiiiiitt oppblåst i magen i dag, og gleder meg som en ørn til å sitte på møte etterpå med en mage som bråker i ca 50 desibel!!! *ugh*
Får trøste meg at det går over *ler*
Men nå har jeg lovt i hytt og pine at jeg skulle måle meg.. Det gjorde jeg for 4 dager siden.. men har jeg greid å legge målene inne her?? nope... greier jeg det i dag??? jupp!! og her kommer de:
Overarm: 30 cm
under byste: 85 cm
midje: 88 cm
hofte: 105 cm
byste: 100 cm
øvre lår: 64 cm
legg: 38 cm
tilsammen er jeg 5 meter og 10 centimeter!! *ler* og det er ihvertfall ikke bra at midjemålet er mer enn under-bystemålet! men det gjør jeg jo noe med!! Blir ny måling om en stund, når jeg ser at vekta har gått litt mer :)
Ha en glimrende dag alle sammen :)
Kaker, vafler og andre skumle ting!
Nååååå tror jeg jammen CLAèn jeg tar har slått til.... merker godt at jeg er på full fart nedover og har funnet fram bukser som ikke satt pent bare for 14 dager siden!!!
Det er klart at kaloritellinga også skal ha æren, men tror ikke det hadde gått så fort uten CLA (som jeg har god erfaring med fra før :)).
Men idag blir det kaker, vafler og andre skumle godsaker :) Har nemlig bursdag i dag og da vanker det godsaker *nam-nam*
Og må fortelle om jr. i dag, han var så utrolig søt: da han våknet.. så sa han: mamma, nå går du i sekken og tar ut den pakken og kortet som ligger der... og så kommer du hit på sengekanten og pakker opp, og jeg skal ikke fortelle deg at det er de hårspennene du ønsker deg!!! *lattis*
Ha en glimrende dag :)
Kondis - et fremmedord!!
Heisann og håper dere har hatt en fin helg :) Og jupp, jupp, vekten har vist 73,9 i 3 dager nå... og behøver vel ikke fortelle at jeg er strålende fornøyd! :)
Fredag landet jeg på 1160 kalorier..
Lørdag 1725 (godis dag!!!!)
Søndag 1265
På fredag spillte jeg fotballkamp med jr... vi var målvakt, spiss, midtbane og forsvar på hvert vårt lag... JEG HAR ALDRI VÆRT SÅ SLITEN I HELE MITT LIV!!!!!!!!!!!!!!! Kondis er et fremmedord... (for tiden) og jeg skammer meg!! jeg som har vært en treningsnarkoman nærmest hele oppveksten min! Dette må det gjøres noe med :) og jeg melder meg på ballett for voksne i dag :)
Ellers er livet stille og rolig :) og konstaterer en ny uke og nye muligheter :)
Endelig fredag :)
Fredag jenter!!! Gleder meg til helgen.. med fint vær og bading!!
Det koker på jobben om dagen.. telefonen står ikke stille og føler at mitt vanlige sprøe humør står litt på hold :)
Vekta i dag viste egentlig 74 kilo... men ettersom jeg ikke trodde mine egne øyne... rusler jeg inn på rommet og hentet lekekikkerten til jr..... Tok den med inn, ruslet på vekta igjen, tittet gjennom kikkerten (er jo 1.70, det er laaaangt ned til beina!).. og den viste fremdeles 74 kilo... Nektet å tro det jeg så... og legger den ikke inn her før jeg får bekreftet den i helgen!
Ellers landet jeg på 1170 kalorier i går og det er jo akkurat passe... Orker ikke ramse opp alt jeg spiste *ler* men om man tenker litt lurt... kan man få i seg mye sunn mat på et lite antall kalorier :)
Tusen takk for alle hilsnene på siden min :) det varmer og er absolutt motiverende... og om jeg blir veldig fristet av godis.. så ser jeg fremdeles for meg deres bebreidende fjes som stirrer på meg *ler*
Klemz fra Dahlia
PS: Er det noen fra SG her inne som enda ikke har sett en hilsen fra meg i boka si.. så rop ut!!! Da er det bare alzheimer-lighten som har slått til igjen!
PPS mandag morgen: nuhhh har jeg endret fra 74,5 til 74 som jo var riktig!
Det går da nedover!! :)
Ble glad da jeg gikk på vekten i dag.. enda litt nedover.. og det er ihvertfall motiverende.
Men merker at forbrenningen er anderledes nå som jeg har sluttet å røyke.. før røykte jeg bare dobbelt så mye og vips.. så raste jeg ned i vekt...
Gårdagens meny var:
Frokost: 1 skive m gulost, 1 banan, 2 cla
Mellom: 1 riskake
Lunsj: 2 skiver m ost, ett eple, 2 cla
Middag: resten av grønnsakssuppen
Kvelds: 1/2 cider, 2 kopper options lett-kakao..
Som ble ca 1000 - 1100 kalorier og akkurat passe :)
I dag hadde jeg time til akupunktøren min kl 8 og jeg, mitt svimle vesen, husket på dette i det øyeblikk jeg tråkker inn på bussen kl 7.15 på vei til jobb....
Fikk en smule dårlig tid jupp, jupp.. men rakk det jeg :)
ha en glimrende dag alle sammen... så "snaiks" vi :)
Deeeeetteeee gååååår laaaaangsooooomt!!
Heisann og hoppsann og fallerallera :)
Humøret bedrer seg alltid på dag 3 og det er jo idag!!! Vekta står stille, men gir jeg opp? Nope, nope, nope, nope..
Har vært ekstremt sulten de siste dagene og kan jo fortelle hva jeg greide å dytte i trynet igår:
Frokost: 1 skive med gulost.. 2 cla = 110
Mellom: 3 riskaker = 72
Lunsj: 2 skiver med gulost ..2 cla, 1 banan = 330
Middag: to store porsjoner med grønnsakssuppe = 110
Lett is til dessert = 155
Kvelds: 8 riskaker = 192
om man legger til drikke osv så var jeg nok oppe i 1100 kalorier.. og det er akkurat passe :)
Meeeeeen kaaaaaaaaaan iiiiiiiikkeeeeeeee deeeeeeeeeeeen veeeeeeeeeektaaaaaaaa gååååååååå neeeeeeeedooooooooveeeeeeeeer liiiiiiiiitt foooooooooooorteeeeeeereeeeeeeeeee??????????????
Ha en glimrende dag alle sammen :) og jeg fyker innom bøkene deres i løpet av dagen med en hilsen :)
PMS og andre kjipe ting
I redsel for å smitte andre med mitt bedritne PMS humør idag.. så drar jeg en kort konklusjon om at helgen har forløpt ganske greit...
Unnet meg 20 gram potetgull og 30 gram vingummi på søndagen.. og du verden så godt det smakte :) :)
Sender slanke vibber til alle og titter innom i morgen.. og da skal jeg ha funnet frem min gode humør igjen :)
Klemz fra Dahlian som er så full av vann at det skvalper i dag!
Jeg har lekt kokk!!
Heisann verden :) og god morgen til Iset, Hecatee og DrBabe :) Tusen takk for kommentarene, det varmer utrolig og jeg føler absolutt at det er til støtte :) :)
I går lekte jeg kokk!!!! Har gått til innkjøp av Grete Rodes Lett og Mett bok... og der står det jammen mye fint!
Og valget i går ble Den sultnes trøstesuppe, og tillagingen gikk i følgende trinn:
1. skrive på lapp hva man trenger av grønnsaker
2. sette seg i bilen og kjøre til Stovner senteret
3. Gå innom den nye etniske butikken og kjøpe seg klær (den hørte vel ikke helt hjemme her?)
4. Innom Jernia for å kjøpe diettvekt
5. og endelig: innom den pakistanske grønnsaksbutikken for å finne ingrediensene til suppen...
6. Konstatere at de ikke har alt jeg trenger!
7. gruble, gruble, gruble....
8. Nøyer meg med det jeg har funnet, men kjøper en pakke cous-cous i tillegg...
9. Kjører hjem
10. Konstaterer at jeg begynner å få dårlig tid til styremøte skal begynne.
11. Ta frem kjelen, oppi med 1 liter vann og en grønnsaksbuljongtering
12. Kutte 100 gram kålrot, 100 gulerot og 50 gram potet i små biter og hive oppi.
13. UPS, glemte å legge blomkålhode i saltvann
14. Legger blomkålhodet i saltvann
15. Snitter 75 gram purre og 100 gram blomkål og hiver oppi.
16. Vasker kjøkkengulvet mens suppen koker
17. Hiver oppi en halv kopp cous-cous for at det skal føles som en grønnsaksgryterett og ikke "bare" en suppe.
18. Setter meg den med suppen og blir utrolig overrasket at jeg faktisk greide å lage noe som ikke er merket med TILSETT KUN VARMT VANN!!! og jenter!! den var kjempegod!!!! kan anbefales på det varmeste!!
Ettersom jeg ikke har nett hjemme, blir det ingen rapport fra meg i helgen.. Skal forøvrig på Kulturfestivalen med pappan og jr., det er tradisjon :)
Og fant på et nytt motto i går: verden er sprø, vær spør igjen :)
Ha en glimrende helg alle sammen!
God morgen verden :)
Ny dag, med nye muligheter....
Vet dere, i går var jeg flink (synes ihvertfall jeg *ler*)
Var og shoppet sammen med jr. på 5 som så sårt trengte noen nye bukser... Det er rart det der... barn vokser noe fryktelig om sommeren, og jr. har satt ny rekord med 3,5 cm på 2 måneder...
Både jr. og jeg var fryktelig sliten etter jobb, barnehagen og shopping.. så vi gikk på Egon for å spise middag...
Bestillte Taco med salat... gud vet hvor mange kalorier det er i en slik ( det var rømmedipp!!!!) Men du betre hvor god den var :D....
Utover det så spiste jeg litt frukt, en lett-youghert... og det beste av alt... jeg vandret rundt i huset.. lette etter godis, fant noe.. men spiste det ikke!!!! Det ble 6 riskaker til kvelds, som tilsammen bare er 160 kalorier!!!! *klapper meg selv på hodet*
Det er utrolig koselig med meldingene fra dere DrBabe, Iset og Hecatee (ble det riktig skrevet tro???) og det varmer et godtesykt hjerte... Sniker meg inn til dere i løpet av dagen for å legge igjen litt motivasjon.. skal bare finne den først.. tror den ligger i veska :)
Og Pernilla, jeg har gått den tunge veien opp til vekta i dag.. og er klar for konkurransen :)
Ha en glimrende dag *s*
Gårsdagens middag!!!
Var et kapittel for seg selv og en sorgens historie!
Var på butikken og fant en ferdig middag i frysern der.... Japansk Wok... Bare 270 kalorier i en middag... Kjempegreier tenkte jeg og kjøpte en.... føk hjem og varmet den... og den smakte: BLÆÆÆÆÆÆHHHHHH.... Kan ikke anbefales.. Så det ble to brødskiver, et lett youghurt og noe annet småtteri (som man ikke burde spise når man slanker seg!!) Det er hva jeg kaller en skikkelig nedtur!!!
Pakken så jo så fristende ut!
Men, men.... ble selvfølgelig supersulten på kvelden... og det er da man skriver en takke-bønn til riskaker...
Kjære riskaker!
Tusen takk for at dere finnes,
dere er gode selv uten pålegg
og bare 26 kalorier pr. stykk...
så jeg spiste 4 til kveldsmat
Amen
*****************************
I dag har jeg spist følgende:
Frokost: en skive brød m/gulost
Lunsj: to skiver brød m/gulost (var denne utrolige matfantasien min igjen dahhh !!)
Og skal hive innpå en frukt eller to etterpå...
Og... så har jeg tatt to cla :)
For øvrig er bildet tatt før alle røykesluttene... og det er målet mitt å se slik ut igjen :)
Ha en glimrende dag *s*
**********************
Du og du hvor god bananen og de druene var :)

Nå er jeg lei!!
av at vekta har økt hver gang jeg har sluttet å røyke!! Øhhh, det høres ut som om det å slutte å røyke er noen jeg gjør en gang i uke.. men så ille er det ikke *ler*
Har hatt 3 røykesluttet på 1 1/2 år.. og denne gangen (to mnd siden) greide jeg det!!! Jeg er nå faktisk en ihuga ikke-røyker!!!
Men det har kostet meg noen kilo... Nærmere 10 for å være ærlig... og ettersom jeg i utgangspunktet ønsket meg ned 2-3 kilo.. så gjør det ikke noe om vekta rusler ned til 63.....
Har vært flink i dag... og er nøye med å skrive dagbok hjemme over hva jeg spiser... det er lettere å ha oversikt da :)
Men med en gubbe og en sønn som trenger det fettet og den maten de kan få i seg.. så er det kinkig å lage egne slankemiddager.. så det blir mer av "spise masse grønnsaker" typen for min del :)
Hmmm, greit å skrive sånn til seg selv da gitt *ler* Godt å få tanker om dette ned på "papiret"
Ha en fortsatt glimrende dag da Dahlia... og husk.... vær sterk!!!
Også kan du jo fortelle verden hva du har spist i dag:
Frokost: 1 skive grovt brød med gulost... og en gulrot
Lunsj: 2 skiver grovt brød med gulost (oi... så fantasifullt pålegg!!) og to claer...
Og litt senere:
Tusen takk for hilsen Iset :) Du sier noe der... kommer til å tenkte meg om to ganger før jeg blir svak og faller for fristelsen for akkurat den Hobby`n jeg har så lyst på sånn ca. hele tiden *ler*
Og vi får heie på hverandre: GO ISET, GO ISET, GO ISET :) :)
GRATULERER MED DAGEN PÅ ETTERSKUDD!! :) :)
ser du er flinkere enn meg. har enda ikke fått lagt ut måla jeg tok for snart 2 uker siden....
det nærmeste jeg kommer dansing er når jeg trener kata for meg selv. har trent 4 typer kampsport, og den jeg trente lengst i 4,5 år. kata er nesten som dans, hvertfall i noen varianter av kampsport. keep up the good work!! :) :) :) :)
klemmer fra hecatee
73,5 din luring! Vet ikke hvordan det ligger an med de andre i 'konkurransen,' men du stiller iallefall sterkt Dahlia. Kjempeflink er du!!!
Jeg har gått ned 1 kilo tilsammen, og er strålende fornøyd :D
Helga nærmer seg igjen gitt. Tiden går so fort! Æsj, jeg får vel gå å trene. Hej då!
Klem fra Aggi :)