← Alle dagbøker
diarist.Alias

Dahlia

57 år170 cm12 innlegg 2002 0 følgere

Start75,0 kg
Sist73,5 kg
Endring−1,5 kg
BMI nå25,4
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
13. august 200229. august 2002
😉73,5 kg

Travelt i dag :)

Fyker ut igjen med engang, men innbiller meg at det er veiedag for -5 konkuransen i 70 kilos klassen og har nuhhh lagt inn vekten :)

Ha en fin dag alle sammen!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias hecatee😃29. august 2002
hei, dahlia!! :) :) :) :)

GRATULERER MED DAGEN PÅ ETTERSKUDD!! :) :)

ser du er flinkere enn meg. har enda ikke fått lagt ut måla jeg tok for snart 2 uker siden....

det nærmeste jeg kommer dansing er når jeg trener kata for meg selv. har trent 4 typer kampsport, og den jeg trente lengst i 4,5 år. kata er nesten som dans, hvertfall i noen varianter av kampsport. keep up the good work!! :) :) :) :)

klemmer fra hecatee
c.AuthorAlias Aggi😃29. august 2002
Mornings!

73,5 din luring! Vet ikke hvordan det ligger an med de andre i 'konkurransen,' men du stiller iallefall sterkt Dahlia. Kjempeflink er du!!!

Jeg har gått ned 1 kilo tilsammen, og er strålende fornøyd :D

Helga nærmer seg igjen gitt. Tiden går so fort! Æsj, jeg får vel gå å trene. Hej då!

Klem fra Aggi :)
😌73,7 kg

Dager derpå

Hei sveis,

Ble mye vafler igår gitt og de var utrolig gode!!!! Men nå er det striskjorta og havrelefse igjen (eller luftsuppe og venteboller) om vekta skal videre nedover... Men tror egentlig ikke at kalori-inntaket ble så aller værst i går uansett :) Var nok på 1700 - 1800 og det er jo ikke galt *s*

Vet dere, i går kjøpte jeg sånn slankegodis Dietorelle eller noe slikt heter det. Mumset i meg en stor pose på kvelden og syntes jeg ble en smule rar i magen etterhvert!! Og på posen står det: store mengder kan virke lakserende!!!! UPS!! Er liiiiiiitt oppblåst i magen i dag, og gleder meg som en ørn til å sitte på møte etterpå med en mage som bråker i ca 50 desibel!!! *ugh*

Får trøste meg at det går over *ler*

Men nå har jeg lovt i hytt og pine at jeg skulle måle meg.. Det gjorde jeg for 4 dager siden.. men har jeg greid å legge målene inne her?? nope... greier jeg det i dag??? jupp!! og her kommer de:

Overarm: 30 cm
under byste: 85 cm
midje: 88 cm
hofte: 105 cm
byste: 100 cm
øvre lår: 64 cm
legg: 38 cm
tilsammen er jeg 5 meter og 10 centimeter!! *ler* og det er ihvertfall ikke bra at midjemålet er mer enn under-bystemålet! men det gjør jeg jo noe med!! Blir ny måling om en stund, når jeg ser at vekta har gått litt mer :)



Ha en glimrende dag alle sammen :)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aggi😌28. august 2002
Har akkurat samme erfaring som deg med dietorelle. Pleide å spise den med karamellsmak. De er gode, men....akkurat ja....
Da er det underholdende å sitte i møter etterpå ja.

Det er lov å spise godt når man har bursdag :) Vafler - namnam.

Tenkte på det med treff. Det har jeg kjempelyst til, men; jeg reiser på ferie på mandag, og blir borte i tre uker. Samme uka jeg kommer tilbake skal jeg inn til laparoskopi på Riksen. Det er mye som skal gjøres 'der nede,' så jeg vet ikke hvor lenge jeg blir sykmeldt etterpå. Men etter det må vi snakke sammen Dahlia!

Snart torsdag og veiedag gitt :/

Ha det fint! Klem fra Aggi
c.AuthorAlias christinal😉28. august 2002
Hei Dahlia.

Kan bli et festlig møte da med rumlende mage... Alle vaflene var velfortjent. Er jo ikke meninga og kun spise knekkebrød da eller???
Hvor ofte måler du deg?

Klem
christinal
c.AuthorAlias DrBabe😉28. august 2002
Hei hei Dahlia,

Takk for kommentaren i gårsdagens slankebok. Voksenballett, hørtes stilig ut. Senest i går tittet jeg inn på noe som heter freestyle dansestudio her jeg bor. Det var en klasse med småjenter og det var så morsomt å se på dem hoppe rundt i takt. Så bare så vidt håret på dem opp og ned i vinduskarmen. Tror det var jazzballett de drev med, da. Er det klassisk du hadde lyst til å begynne med? Synd at det var fullt. Håper virkelig de innser at å la ansatte trene er en god forsikring mot sykemeldinger og belastningsskader. Stå på!

Lykke til!
😊73,7 kg

Kaker, vafler og andre skumle ting!

Nååååå tror jeg jammen CLAèn jeg tar har slått til.... merker godt at jeg er på full fart nedover og har funnet fram bukser som ikke satt pent bare for 14 dager siden!!!

Det er klart at kaloritellinga også skal ha æren, men tror ikke det hadde gått så fort uten CLA (som jeg har god erfaring med fra før :)).

Men idag blir det kaker, vafler og andre skumle godsaker :) Har nemlig bursdag i dag og da vanker det godsaker *nam-nam*

Og må fortelle om jr. i dag, han var så utrolig søt: da han våknet.. så sa han: mamma, nå går du i sekken og tar ut den pakken og kortet som ligger der... og så kommer du hit på sengekanten og pakker opp, og jeg skal ikke fortelle deg at det er de hårspennene du ønsker deg!!! *lattis*

Ha en glimrende dag :)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Linda😄28. august 2002
Gratulerer så mye med dagen!!
Håper du får en flott dag:)

Hilsen Linda
c.AuthorAlias Monica12327. august 2002
Gratulerer med dagen!
Hva slags CLA bruker du? Jeg prøvde også det en gang. Men fikk ikke noen effekt. Tror jeg holdt på i 1 mnd uten at noe skjedde, og så kastet jeg dem.

Kos deg masse!!
Bilde
c.AuthorAlias aggi😌27. august 2002
Ha en kjempefin bursdag Dahlia!

Klem fra Aggi
c.AuthorAlias christinal😄27. august 2002
Er ikke barn søte?

Grattis med dagen Dahlia. Kos deg idag.

klem
christinal
😊73,9 kg

Kondis - et fremmedord!!

Heisann og håper dere har hatt en fin helg :) Og jupp, jupp, vekten har vist 73,9 i 3 dager nå... og behøver vel ikke fortelle at jeg er strålende fornøyd! :)

Fredag landet jeg på 1160 kalorier..
Lørdag 1725 (godis dag!!!!)
Søndag 1265

På fredag spillte jeg fotballkamp med jr... vi var målvakt, spiss, midtbane og forsvar på hvert vårt lag... JEG HAR ALDRI VÆRT SÅ SLITEN I HELE MITT LIV!!!!!!!!!!!!!!! Kondis er et fremmedord... (for tiden) og jeg skammer meg!! jeg som har vært en treningsnarkoman nærmest hele oppveksten min! Dette må det gjøres noe med :) og jeg melder meg på ballett for voksne i dag :)

Ellers er livet stille og rolig :) og konstaterer en ny uke og nye muligheter :)

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aggi😄26. august 2002
Heisann!

Jeg har litt lett for å tenke; 'æsj, mandag igjen', men du har jo helt rett! Mandag betyr ny uke og nye muligheter :))))

Tenk at du er en hel kilo (og litt til) nærmere målet. Helt supert! Ha en strålende dag Dahlia :)

Klem fra Aggi.
c.AuthorAlias DrBabe😄26. august 2002
Hei Dahlia!
Da må jeg ønske deg lykke til med 33-års dagen på forskudd, for jeg skal til Bergen i kveld og er uten nett-tilknytning til langt utpå kvelden tror jeg.
Hipp-hipp hurra!!!!

DrBabe
c.AuthorAlias DrBabe😄26. august 2002
Pssst:
c.AuthorAlias christinal😃26. august 2002
Så flink du har vært Dahlia!
Gøy å se resultater ikke sant....:)

Håper kondisen blir bedre også etterhvert da... jeg skulle vært å syklet i dag, men min mann ringte fra jobb. Beklaget seg virkelig for sykkelen min l i bilen hans...blæh...bll ikke noe trim idag da. Får ta bussen til stranda og bare svømme litt ekstra.

klem
christinal
😉74,0 kg

Endelig fredag :)

Fredag jenter!!! Gleder meg til helgen.. med fint vær og bading!!

Det koker på jobben om dagen.. telefonen står ikke stille og føler at mitt vanlige sprøe humør står litt på hold :)

Vekta i dag viste egentlig 74 kilo... men ettersom jeg ikke trodde mine egne øyne... rusler jeg inn på rommet og hentet lekekikkerten til jr..... Tok den med inn, ruslet på vekta igjen, tittet gjennom kikkerten (er jo 1.70, det er laaaangt ned til beina!).. og den viste fremdeles 74 kilo... Nektet å tro det jeg så... og legger den ikke inn her før jeg får bekreftet den i helgen!

Ellers landet jeg på 1170 kalorier i går og det er jo akkurat passe... Orker ikke ramse opp alt jeg spiste *ler* men om man tenker litt lurt... kan man få i seg mye sunn mat på et lite antall kalorier :)

Tusen takk for alle hilsnene på siden min :) det varmer og er absolutt motiverende... og om jeg blir veldig fristet av godis.. så ser jeg fremdeles for meg deres bebreidende fjes som stirrer på meg *ler*

Klemz fra Dahlia

PS: Er det noen fra SG her inne som enda ikke har sett en hilsen fra meg i boka si.. så rop ut!!! Da er det bare alzheimer-lighten som har slått til igjen!

PPS mandag morgen: nuhhh har jeg endret fra 74,5 til 74 som jo var riktig!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Cile😊23. august 2002
Heisann Dahlia!
Du er så flink så! Tusen takk for hilsen i dagboka!!!
Har du kjøpt en ekte ponni til jr, også er du redd den? Åssen går det da???
Lykke til da!
Vet du hva? Jeg testet to knall blå streker i morges! teststreken kom t.o.m. lenge før kontrollstreken og var sterkere i farge!

Stor klem fra Cecilie
c.AuthorAlias DrBabe😄23. august 2002
Hei Dahlia!

Gratulerer med halvkiloen som du enda ikke tør la bli offisiell, hehe.

En kilo i uken er veldig bra. Man skal helst ikke gå ned fortere enn det har jeg hørt, for da er det vanskeligere å holde vekta etterpå. Kroppen trenger å få omstille seg underveis.

Håper du får en flott helg. Kjenner meg igjen i det du sier om en hektisk arbeidsplass. Slapp av og kos deg.
c.AuthorAlias hecatee😃23. august 2002
Hei, Dahlia!! :) :)

HAPPY FREDAG!! :)

GOD og FORTREFFELIG helg til deg!! :)

heldig du som har gått ned, tror jeg har stått stille jeg, med min PMS-kost. bare det ikke går oppover er jeg fornøyd.

millionvis av motivasjonsklemmer fra hecatee
c.AuthorAlias Aggi😀23. august 2002
Jaaaa sol og bading! Weeeeeee!
Endelig fredag. Storveis synes jeg :D Den uka her har gått så treigt...
Mener du å si at du først gikk ned 0,5 kilo fra forrige uke til i går, og så 0,5 fra i går til i dag? *misunnelig*
Kjempebra det Dahlia! 1 kilo på 1 uke.

Kos deg masse i helga! Klemmer fra Aggi :)
😉74,5 kg

Det går da nedover!! :)

Ble glad da jeg gikk på vekten i dag.. enda litt nedover.. og det er ihvertfall motiverende.

Men merker at forbrenningen er anderledes nå som jeg har sluttet å røyke.. før røykte jeg bare dobbelt så mye og vips.. så raste jeg ned i vekt...

Gårdagens meny var:
Frokost: 1 skive m gulost, 1 banan, 2 cla
Mellom: 1 riskake
Lunsj: 2 skiver m ost, ett eple, 2 cla
Middag: resten av grønnsakssuppen
Kvelds: 1/2 cider, 2 kopper options lett-kakao..
Som ble ca 1000 - 1100 kalorier og akkurat passe :)

I dag hadde jeg time til akupunktøren min kl 8 og jeg, mitt svimle vesen, husket på dette i det øyeblikk jeg tråkker inn på bussen kl 7.15 på vei til jobb....
Fikk en smule dårlig tid jupp, jupp.. men rakk det jeg :)

ha en glimrende dag alle sammen... så "snaiks" vi :)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias hecatee😃22. august 2002
hei, Dahlia!! :) :)

GRATULERER MED NEDGANG!!!!

du er så flink til å holde oss SG'ere sammen!! :) :)

klemmer fra hecatee
c.AuthorAlias iset22. august 2002
heisann:)

ja det er så kjekt å gå ned. en halv kilo er mye det, det er en pakke med smør. ta en pakke med smør i hånda, da kjenner du at du har gått ned:) en pakke smør er borte fra kroppen din:)))
du er kjempeflink!!!

klem fra Iset
c.AuthorAlias Cile😊22. august 2002
Hei Dahlia! Går bra dette!!!
Alle kan vel være ditrè en gang i blandt!

Så du hadde vært i dagboka mi. Jeg har dølahester, to stykk og far min har en åringshingst. Mine heter Svarten og Ros og er noen herlige ride og kjørhester. Koser oss veldig med dem. Til høsten kommer hingsten hjem, blir herlig å ha tre svarte dølahester her igjen! De er så like at det er gøy! Folk synes det er artig å møte oss på tur med Svarten foran vogna, åringen bundet ved siden av Svarten og mann min som rir på Ros, et litt artig følge.

I morgen skal jeg teste, håper på to blå! Er en dag over nå!

Klem fra Cecilie
c.AuthorAlias Aggi😄22. august 2002
Heia!

1/5 kilo på ei uke er jo kjempebra! Synes det er akkurat passe jeg, Dahlia (målet mitt er faktisk nettopp det :)).

Kjenner til det med å være distrè.... Jeg husker avtaler o.l, men jeg har det med å legge igjen ting overalt. Heldigvis har jeg aldri rota bort lommeboka, men det er mer enn en gang jeg har blitt ropt opp på f.eks Gardermoen fordi jeg har lagt igjen filofax eller flybillett *rødme*.

Ønsker deg en strålende dag! Keep up the good work!

Klem fra Aggi
😀74,7 kg

Deeeeetteeee gååååår laaaaangsooooomt!!

Heisann og hoppsann og fallerallera :)

Humøret bedrer seg alltid på dag 3 og det er jo idag!!! Vekta står stille, men gir jeg opp? Nope, nope, nope, nope..

Har vært ekstremt sulten de siste dagene og kan jo fortelle hva jeg greide å dytte i trynet igår:

Frokost: 1 skive med gulost.. 2 cla = 110
Mellom: 3 riskaker = 72
Lunsj: 2 skiver med gulost ..2 cla, 1 banan = 330
Middag: to store porsjoner med grønnsakssuppe = 110
Lett is til dessert = 155
Kvelds: 8 riskaker = 192
om man legger til drikke osv så var jeg nok oppe i 1100 kalorier.. og det er akkurat passe :)

Meeeeeen kaaaaaaaaaan iiiiiiiikkeeeeeeee deeeeeeeeeeeen veeeeeeeeeektaaaaaaaa gååååååååå neeeeeeeedooooooooveeeeeeeeer liiiiiiiiitt foooooooooooorteeeeeeereeeeeeeeeee??????????????

Ha en glimrende dag alle sammen :) og jeg fyker innom bøkene deres i løpet av dagen med en hilsen :)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias jana21. august 2002
Hei, stå på..
JEg er ikke så ofte innom her. du og jeg omtrent samme høyde og vekt...Tenk at det er bare noen få kilo så er man i str. 40 eller 38.
Jeg lover og skrive mer om kuren når jeg er tilgjengelig.
men gå inn på http://www.sureslim-weight-loss.com/disclaimer.htm eller www.sure-slim.com.au så finner du ut mer


Idag har jeg spist:
1 glass cultura med kli
2 brødskiver
1 liten salat og 1 kyllinglår (lite stykke pizza:-()
1 eple, 1 pære og en nektarin...

(er dette for mye tro)
jana
c.AuthorAlias christinal😉21. august 2002
Hei
Synes du er flink jeg.... flinkere enn meg hvertfall...
Takk for tipset om disse sidene forresten.

klem
christinal
c.AuthorAlias Aggi😄21. august 2002
Dahlia! Du er jo superduperflink da!!!! Det er ikke lett å være tålmodig i denne sammenhengen (i flere sammenhenger forresten; les SG), men du kommer garantert til å få belønning om du fortsetter på denne måten. Hadde bare jeg vært like flink *sukk* Tør ikke engang gå på vekta jeg (Hjelp! Fredagen nærmer seg med stoooormskritt)........
Slanke/SG-treff høres forresten koselig ut!

Klem fra Aggi

c.AuthorAlias GreteJ😀21. august 2002
Jeg synes du er utrolig flink, og det er ikke lenge før du får din belønning med at vekta kryper nedover. Stå på!

Klem Grete
c.AuthorAlias svime😀21. august 2002
Heisann :)
Har sett på inntaket ditt i går, og med den kontrollen du har, så er det kun et spørsmål om en dag eller to så kommer det til å skje store ting på vekten!!! Har du forsøkt å godprate litt med den??? det kan hjelpe har jeg hørt....(hi,hi).

Stå på videre, opplegget ditt ser helt supert ut :)

Klem fra Svime
😈74,7 kg

PMS og andre kjipe ting

I redsel for å smitte andre med mitt bedritne PMS humør idag.. så drar jeg en kort konklusjon om at helgen har forløpt ganske greit...

Unnet meg 20 gram potetgull og 30 gram vingummi på søndagen.. og du verden så godt det smakte :) :)

Sender slanke vibber til alle og titter innom i morgen.. og da skal jeg ha funnet frem min gode humør igjen :)

Klemz fra Dahlian som er så full av vann at det skvalper i dag!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias hecatee😃20. august 2002
Hei, Dahlia!! :) :)

PMS er en uting ingen tvil om det!! mannen min har klaget siden forrige mandag, og annonserte for meg at nå kommer mensen innen en uke - og han fikk helt rett.

føler med deg!!

klemmer fra hecatee
c.AuthorAlias Cile😊20. august 2002
Hei, så du har vært innom dagboka mi. Har tante rød kommet på besøk ennå?? Jeg venter i spenning, venter nemlig ikke ho på besøk i morra. Men ho kommer vel, har et lite håp om at ho holder seg unna!!!
Høres ut som om du er flinkere enn meg til å spise riktig mat, jeg står fortsatt fast på 88 kg. Men har en del vann i kroppen jeg og, det er derfor jeg tror mensen kommer. Pleier å gå opp 1-2 kg når mensen nærmer seg.
det å unngå for mye salt er ikke lett, all mat inneholder jo salt!
Vel lykke til videre med det ene og det andre!

Klem fra Cile
c.AuthorAlias Keyz19. august 2002
Nå får jeg angst hvert øyeblikk; hva er en SG'er? Får mark om ikke noen forteller meg det snart! *ler*

Hilsen en noget frustrert Keyz
c.AuthorAlias christinal19. august 2002
Hei....

Et lite spørsmål? Åssen logger jeg meg av chatten her?

christinal
c.AuthorAlias Pernilla☹️19. august 2002
Heisann.

Du har rett at jeg må oppsøke lege hvis dette gjentar seg, for det virker ikke helt bra. Men jeg hadde mensen i forrige uke, så det ville jo vært rart om jeg hadde vært gravid også da... Nei jeg har ikke peiling, jeg.

Støtter deg i PMS humøret. jeg vet godt hvordan det er. Håper det står bedre til i morgen.

ha en fin dag da,

Pernilla
😊74,9 kg

Jeg har lekt kokk!!

Heisann verden :) og god morgen til Iset, Hecatee og DrBabe :) Tusen takk for kommentarene, det varmer utrolig og jeg føler absolutt at det er til støtte :) :)

I går lekte jeg kokk!!!! Har gått til innkjøp av Grete Rodes Lett og Mett bok... og der står det jammen mye fint!

Og valget i går ble Den sultnes trøstesuppe, og tillagingen gikk i følgende trinn:

1. skrive på lapp hva man trenger av grønnsaker
2. sette seg i bilen og kjøre til Stovner senteret
3. Gå innom den nye etniske butikken og kjøpe seg klær (den hørte vel ikke helt hjemme her?)
4. Innom Jernia for å kjøpe diettvekt
5. og endelig: innom den pakistanske grønnsaksbutikken for å finne ingrediensene til suppen...
6. Konstatere at de ikke har alt jeg trenger!
7. gruble, gruble, gruble....
8. Nøyer meg med det jeg har funnet, men kjøper en pakke cous-cous i tillegg...
9. Kjører hjem
10. Konstaterer at jeg begynner å få dårlig tid til styremøte skal begynne.
11. Ta frem kjelen, oppi med 1 liter vann og en grønnsaksbuljongtering
12. Kutte 100 gram kålrot, 100 gulerot og 50 gram potet i små biter og hive oppi.
13. UPS, glemte å legge blomkålhode i saltvann
14. Legger blomkålhodet i saltvann
15. Snitter 75 gram purre og 100 gram blomkål og hiver oppi.
16. Vasker kjøkkengulvet mens suppen koker
17. Hiver oppi en halv kopp cous-cous for at det skal føles som en grønnsaksgryterett og ikke "bare" en suppe.
18. Setter meg den med suppen og blir utrolig overrasket at jeg faktisk greide å lage noe som ikke er merket med TILSETT KUN VARMT VANN!!! og jenter!! den var kjempegod!!!! kan anbefales på det varmeste!!

Ettersom jeg ikke har nett hjemme, blir det ingen rapport fra meg i helgen.. Skal forøvrig på Kulturfestivalen med pappan og jr., det er tradisjon :)

Og fant på et nytt motto i går: verden er sprø, vær spør igjen :)

Ha en glimrende helg alle sammen!

6 i heiagjengen
c.AuthorAlias DrBabe😉16. august 2002
Så FLINK!! du er, Dahlia! Fikk også lyst til å prøve couscous. Lenge siden sist jeg spiste det.

Jeg har belønnet meg selv for at jeg er så flink til å trene, med å kjøpe ny treningsbag og en badedrakt. Den forrige badedrakten ble innkjøpt på en tid da... vel.. moten var annerledes. (Let's not even go there..)

Vi som kun er 32 bør holde sammen...
Lykke til videre! Jeg følger med deg og (((((VIBBER))))) deg som bare det!
c.AuthorAlias Maritmor😛16. august 2002
Heisann!

Viste ikke at du og var her jeg :) Men nå vet jeg det!

Arti å se flere av oss her inne :)

Så flink du er da! Den suppen skal jeg jaggu ta til etteretning å få laget en gang jeg og :)

Ønsker deg en riktig fin helg!!

Go klem fra Marit :)
c.AuthorAlias hecatee😃16. august 2002
Hei, Dahlia!! :-)

den boka har jeg og, kjøpte den på salg i juli!! der står det mye godt, NAM NAM!! lager det meste fra bunnen av jeg, kan ikke fordra slike "ferdig" retter - de smaker så mye salt, synes nå jeg. det hender vi kjøper en big one, eller en familie pakke med lasagne, men det er sjelden. nå i sommervarmen går det mye i salater og lettvindt mat som ikke tar så mye tid. gleder meg til høsten og FÅRIKÅL.... - hadde jeg fått det med engang - både høst og fårikål - hadde jeg blitt religiøs på flekken!! det for bli med ønskedrømmen....

et motto jeg brukte i ungdomstiden: smil og lev livet maximalt!

GOD HELG!!:-)

klem fra hecatee :-)
c.AuthorAlias iset❤️16. august 2002
heisann:)

hehe du skriver så tøft. den suppa hørtes litt god ut ja, jeg har egentlig ikke helt sansen for supper, føler jeg må ha noe å tygge på! men å hive oppi ris eller couscous (eller poteter for den saks skyld) er jo lurt, da er man mett lenger også:)
ja nå er det helg, men jeg skal ikke skeie ut. har kjøpt inn en dream yoghurt iskrem som jeg skal kose meg med:) den er mager. ellers blir det light brus og god mat. mat kan jeg spise stort sett det jeg vil av i helgene, men ikke snop. eller mørk sjokolade med 70 % kakao spiser jeg av og til, den er kjempegod:) og er faktisk slankende!!!!! øker forbrenningen, men bare dersom man ikke spiser mer enn 40 gram til dagen. den er litt syrlig, til sammenligning inneholder jo dronning kokesjokolade kun under 40 % kakako, så denne her er myye mørkere:)

ha en flott dag, endelig ble det litt kaldere her, jeg døde nesten av varme.

klemmer fra Iset (Cathrine) :)
c.AuthorAlias Aggi😀16. august 2002
Morn!

Ååå den suppa hørtes god ut! I dag skal jeg gjøre et tappert forsøk på å lage en rett med linser. Har lest i Dr. Lindbergs bok at det skal være bra for oss som strever med vekta. Jeg har aldri prøvd noen av oppskriftene hans før, så dette blir spennede.

Kos deg i helga da Dahlia!

Aggi
c.AuthorAlias Molla😌16. august 2002
Heipådeg!
Godt å se at det ikke bare er jeg som er "tilsett-varmt-vann-kokk", også kalt "rett-i-koppen-kokk"! *ler*
Takk for tipset, har kuttet ut suppe fordi jeg inbiller meg at posesuppe er lite lurt ut fra GI-synspunkt. Men med ditt tips så kan jeg kanskje driste meg til å prøve jeg også. Takk skal du ha!
Ha ei deilig helg!
Slankeklem fra Molla
😉75,0 kg

God morgen verden :)

Ny dag, med nye muligheter....

Vet dere, i går var jeg flink (synes ihvertfall jeg *ler*)

Var og shoppet sammen med jr. på 5 som så sårt trengte noen nye bukser... Det er rart det der... barn vokser noe fryktelig om sommeren, og jr. har satt ny rekord med 3,5 cm på 2 måneder...

Både jr. og jeg var fryktelig sliten etter jobb, barnehagen og shopping.. så vi gikk på Egon for å spise middag...
Bestillte Taco med salat... gud vet hvor mange kalorier det er i en slik ( det var rømmedipp!!!!) Men du betre hvor god den var :D....

Utover det så spiste jeg litt frukt, en lett-youghert... og det beste av alt... jeg vandret rundt i huset.. lette etter godis, fant noe.. men spiste det ikke!!!! Det ble 6 riskaker til kvelds, som tilsammen bare er 160 kalorier!!!! *klapper meg selv på hodet*

Det er utrolig koselig med meldingene fra dere DrBabe, Iset og Hecatee (ble det riktig skrevet tro???) og det varmer et godtesykt hjerte... Sniker meg inn til dere i løpet av dagen for å legge igjen litt motivasjon.. skal bare finne den først.. tror den ligger i veska :)

Og Pernilla, jeg har gått den tunge veien opp til vekta i dag.. og er klar for konkurransen :)

Ha en glimrende dag *s*
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias DrBabe😄15. august 2002
Hei Dahlia (som sikkert betyr "hun av deilig alder")
Javisst er vi like gamle. Jeg blir 33 denne måneden. Som jeg skrev til Hecatee, får jeg ønske meg klippekort i svømmehallen!

Jeg spiser frukt så det tyter, men er litt redd for å bli helt fiksert på mat, så jeg forsøker å konsentrere meg mer om treningen enn om hva jeg spiser eller ikke. Jeg har en gang hatt noe i nærheten av en spiseforstyrrelse og vil ikke at det skal blusse opp. Derimot kunne jeg godt tenke meg treningsnarkomani

Kjære Gud la meg bli treningsnarkoman....
.. og mens jeg har deg på tråden... gravid!

Lykke til. Synes du er flink! Klem fra DrBabe
c.AuthorAlias hecatee😄15. august 2002
hallo, Dahlia!! :):):):)

hadde taco til middag i går vi og!! namnam!!

STOLT av deg!! tenk å lete etter godis, og når en finner så klarer du la være å spise det!! DET står det RESPEKT av!! hadde ikke klart det jeg....

lykke til i konkurransen!! tvi tvi!! ha en fortreffelig dag!!

klem hecatee
c.AuthorAlias iset😌15. august 2002
God Morgen:)

jippi jeg er den første her hihi:)
gratulerer med viljestyrken til å ikke spise det du fant! (hehe den setningen ble litt rar). det er GODT gjort!!!! du er flink!! hehe vi er mange SGer her inne, bare koselig det:)
idag skal jeg gå laaang tur. og i går på restauranten tok jeg det magreste jeg fant. det er så gøøøy når det liksom skjer automatisk. etterhvert blir jo det å leve sunt, som å pusse tennene, man glemmer det ikke, det går automatisk.
ååå taco er det beste jeg vet, spesielt fete tortillas (er jo uten kjøtt da, men) med masse rømme, ost og guacamole. kjempesnadder. MÅ ha det, bare mååå ha det. iallefall av og til:)
og pizza, jeg har italiensk svigerfamilie, og de spiser ofte pizza, hjemmelaget vel og merke. men det blir jo mye ost da.
nei idag er det kjempefint vær her i stavanger (som vanlig:) folk går på stranden og bader, jeg tør ikke gå i bikini enda, men neste sommer!!!
ha en flott slankende dag:)
klemmer fra Iset
😀75,0 kg

Gårsdagens middag!!!

Var et kapittel for seg selv og en sorgens historie!
Var på butikken og fant en ferdig middag i frysern der.... Japansk Wok... Bare 270 kalorier i en middag... Kjempegreier tenkte jeg og kjøpte en.... føk hjem og varmet den... og den smakte: BLÆÆÆÆÆÆHHHHHH.... Kan ikke anbefales.. Så det ble to brødskiver, et lett youghurt og noe annet småtteri (som man ikke burde spise når man slanker seg!!) Det er hva jeg kaller en skikkelig nedtur!!!
Pakken så jo så fristende ut!

Men, men.... ble selvfølgelig supersulten på kvelden... og det er da man skriver en takke-bønn til riskaker...

Kjære riskaker!
Tusen takk for at dere finnes,
dere er gode selv uten pålegg
og bare 26 kalorier pr. stykk...
så jeg spiste 4 til kveldsmat
Amen


*****************************

I dag har jeg spist følgende:

Frokost: en skive brød m/gulost
Lunsj: to skiver brød m/gulost (var denne utrolige matfantasien min igjen dahhh !!)

Og skal hive innpå en frukt eller to etterpå...
Og... så har jeg tatt to cla :)

For øvrig er bildet tatt før alle røykesluttene... og det er målet mitt å se slik ut igjen :)

Ha en glimrende dag *s*

**********************

Du og du hvor god bananen og de druene var :)
Bilde
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias hecatee😃15. august 2002
hei!!! :):):):):):)

en tabbekonto er en god ide!! har adoptert den jeg nå!!

STILIG bønn!! reservemat i skapet har jeg og. knasket frokostknekkebrød mens jeg ventet på at mannen skulle bli sulten i dag - min reddende reservemat!!

klem fra en litt trøtt hecatee
c.AuthorAlias DrBabe😄14. august 2002
Hehehe - flirte godt av den riskakebønnen! Du er jo kjempevittig! Lykke til videre!!
c.AuthorAlias iset❤️14. august 2002
heisann:)
hehe måtte le av den riskake-bønnen din :) stiiilig.
(((((slankevibber)))))) fra en kjempemotivert Iset:)
håper du når målet ditt fortere enn svint! :)

klemmer fra Iset
😌75,0 kg

Nå er jeg lei!!

av at vekta har økt hver gang jeg har sluttet å røyke!! Øhhh, det høres ut som om det å slutte å røyke er noen jeg gjør en gang i uke.. men så ille er det ikke *ler*

Har hatt 3 røykesluttet på 1 1/2 år.. og denne gangen (to mnd siden) greide jeg det!!! Jeg er nå faktisk en ihuga ikke-røyker!!!

Men det har kostet meg noen kilo... Nærmere 10 for å være ærlig... og ettersom jeg i utgangspunktet ønsket meg ned 2-3 kilo.. så gjør det ikke noe om vekta rusler ned til 63.....

Har vært flink i dag... og er nøye med å skrive dagbok hjemme over hva jeg spiser... det er lettere å ha oversikt da :)

Men med en gubbe og en sønn som trenger det fettet og den maten de kan få i seg.. så er det kinkig å lage egne slankemiddager.. så det blir mer av "spise masse grønnsaker" typen for min del :)

Hmmm, greit å skrive sånn til seg selv da gitt *ler* Godt å få tanker om dette ned på "papiret"

Ha en fortsatt glimrende dag da Dahlia... og husk.... vær sterk!!!

Også kan du jo fortelle verden hva du har spist i dag:

Frokost: 1 skive grovt brød med gulost... og en gulrot
Lunsj: 2 skiver grovt brød med gulost (oi... så fantasifullt pålegg!!) og to claer...


Og litt senere:

Tusen takk for hilsen Iset :) Du sier noe der... kommer til å tenkte meg om to ganger før jeg blir svak og faller for fristelsen for akkurat den Hobby`n jeg har så lyst på sånn ca. hele tiden *ler*

Og vi får heie på hverandre: GO ISET, GO ISET, GO ISET :) :)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Hecatee😄13. august 2002
Hei og velkommen hit Dahlia!! :)

Er selv veldig fersk her inne, men synes det er fantastisk motiverende - og en tankevekker til meg selv. Det var Iset som tipset meg og om denne siden. Ligger i en vektklasse godt over din, men støtter deg hele veien!! Jeg er samme Hecatee som på SG, i tilfelle du lurte.:)

Håper vi alle tre snart får 2 blå!! :)

klem hecatee
Bilde
c.AuthorAlias Hecatee13. august 2002
:)
c.AuthorAlias Pernilla😄13. august 2002
Heisann!
Setter meg i rekka på å ønske deg velkommen til denne siden. Jeg lover deg at du kan finne mye bra støtte og motivasjon her inne. Det finnes en helt unik samling av mennesker med samme problem her, og det gir et vanvittig felleskap.

Ang konkuransen så er det noe jeg setter igang på torsdag. da går jeg inn å henter deltagernes vekt pr torsdag, og oppdaterer den i torsdagene som kommer. Hvor lenge denne konkr varer avhenger av innsatsen til deltakerene, men den pleire å være over etter 4-6 uker sånn ca. Første man som har tatt av 5 kg har vunnet. Værre er det ikke... Uformelt og veldig motiverende!

Lykke til videre med slankinga. Håper å se deg videre her inne, for du kommer garantert til å få utbytte av den..

Klem, Pernilla
c.AuthorAlias Pernilla13. august 2002
Da er det klart for ny -5 konkurranse i 70-kg klassen, førstkommende torsdag, og hvis du ønsker å være med, så meld deg på hos meg innen torsdag, og gjør deg klar til å ta av noen kg med massevis av inspirasjon!!!!!!

Pernilla
c.AuthorAlias iset❤️13. august 2002
Heisan Dahlia
velkommen til slankere, du kommer aldri til å angre på at du satte foten inn her:) jeg anbefaler denne siden til alle som slanker seg, for det er så mye lettere når man har andre med seg, og det er vanskeligere å skeie ut når man vet at man må være ærlig her inne:)
håper det går rette veien for deg, vi skal klare det sammen! :)

klemmer fra Iset
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.