← Alle dagbøker
diarist.Alias

Cizzy

42 år171 cm28 innlegg 2002 0 følgere

Start79,0 kg
Sist78,2 kg
Endring−0,8 kg
BMI nå26,7
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
10. februar 200216. april 2002
78,2 kg

KAN NOEN GI MEG EN DIETT??

Jeg klarer ikke dette!!! Jeg må ha en diett jeg hvis jeg skal klare det. Det gikk jo så bra de første dagene, hva gjør jeg galt nå? Hvi snoen kunne ha vært så grei å gitt meg en diett med klokkeslett osv, så har jeg blitt veeeeldig glad!!
Stor klem Cizzy
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias aha17. april 2002
Heisann.

Diett? Hva med GR-kurs? Skal visst være veldig bra. Har ikke prøvd selv, men hørt mye om.

Diett med klokkeslett blir vel vanskelig å følge. Følg sulten i magen, eller et lite måltid hver tredje time. Og skriv opp hva du spiser hver dag. På den måten kan du klare å luke bort "ulumskheter". Og les dagbøkene her. Mange gode tips å få.

Ikke gi opp nå. Dette klarer du. Heier på deg.

Lykke til

Klem fra aha
77,8 kg

I''m baaaack

Ok. Jeg innrømmer det. Jeg hadde gått opp, men så ville jeg ikke skrive det innpå her. Men nå er jeg altså tilbake der jeg var. Og slankinga går ikke akkurat så supert. Jeg skulle liksom klare å veie 73 kg innen 1 mai, men jeg tror ikke det går jeg... :( Men jeg skal fortsatt klare å gå ned. Så det så! I dag har jeg spist:
07.00Frokost: 2 knekkebrød m/hvitost+ 2 glass juice
11.30Lunch: En brødskive m/ brunost
14.00Mellommåltid: En go morgen crusli
16.00middag: en ostepølse m/ brød + et glass brus
og nå skal jeg drikke vann for jeg så at jeg har drukket veldig lite i dag.
Jeg lurer på om jeg noen gang klarer å slanke meg jeg? Det ser litt mørkt ut akkurat nå. Men jeg skal fortsette å prøve i allefall. Jeg vil klare det!
77,6 kg

I dag

I dag har jeg spist:
09.00 En brødskive med hvitost. Et halvt kakestykke
12.00 En rislunch
14.00 en bolle
17.00 pasta ting.. Vet ikke hva det er..
19.00 Et knekkebrød..
I dag har jeg spist helt feil!! Absolutt! Neste gang jeg veier meg har jeg sikkert gått opp mye.. Jeg skal på et hotellopphold i resten av påska og da blir det mye god mat... Hmrf.. Jaja. Får bare håpe på det beste, og at jeg klarer dette. Akkurat nå føler jeg at målene mine er temmelig uoppnåelige. Er litt deppa pga dette. Føler at jeg aldri vil bli slank. Og det er en tanke jeg helst ikke vil tenke, men jeg mener.. 9 kg virker utrolig langt borte... Og nå så går jeg jo bare mellom 77,4 til 78 hele tiden... Dette er så deprimerende. Har jeg gått ned 1 kg fra nå til mandag feks. Det hadde vært inspirerende det. Enn hvis jeg prøver det... 1 kg til mandag. Lurer på om det går. Enn hvis jeg jobber beinhardt for det. Men jeg skal bo på hotell og denne uka... Men jeg vil prøve. OK. Da sier jeg det. Mitt neste mål er å gå ned en kilo til mandag! Det er ganske mye, men tenk så herlig det hadde vært! Jeg skal nå prøve i allefall. Og se 76 på vekta igjen. Det skal jeg gjøre på mandag.
Stor klem fra Cizzy
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias bollapinnsvin1. april 2002
Heisann!

Takk for hyggelig kommentar i dagboken min!! Håper du har hatt en fin påske, og er klar for ny giv nå etter disse helligdagene med alt for masse masiopan for min del;)

Klem Henriette
77,6 kg

JoJo vekt deluxe!

Jeg har en så sinnsyk jojo vekt... Blir lei. i dag veide jeg meg etter frokosten. Det har blitt litt utskjeielser, men i går så var jeg på fjellet, og da synes jeg at jeg kunne kose meg med kakao og kjekse etter å ha gått langt på ski. I dag derimot fant jeg sjokoladekake i kjøleskapet og klarte ikke å motså fristelsen... Måtte ha...
Så i dag har jeg spist:
08.15 En brødskive med hvitost, + et sjokoladekakestykke..(uff da...)
10.30 En appelsin
Dette er hittil da. Jeg skal ikke spise mer av kaken. Og det skal jeg greie å la være. Jeg vet ikke om denne målinga med målebåd går så bra, for jeg vet ikke om jeg måler på akkurat samme plass, men jeg kommer til å fortsette med det alikavel.
Det blir ikke så ofte skriving i dagboka framover, soden jeg skal reise bort ganske mye. Men da blir det enda mer spennende å se om jeg har klart noe uten å kontrollere matinntaket mitt.
Ønsker dere alle en god påske!!
Stor klem Cizzy
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias bollapinnsvin25. mars 2002
Heisann!!

du får ha god påske og lykke til med slankingen:)

Det går så bra så:)

Klem Henriette
77,8 kg

Lei!

Nå har jeg nettopp kommet hjem ifra joggetur. Vi har påskeferie på både håndballen og dansinga, så jeg må få trent litt likevel.
I dag har jeg spist frokost ca klokka 12.00. Da spiste jeg to brødskiver og drakk to glass med melk. Nå har jeg kjøpt meg sanasol, for å få i meg litt mer vitaminer. Jeg synes det er så utrolig kjipt å ikke gå ned noe! Jeg går jo opp når jeg skal prøve og slanke meg. Eller... Jeg slanker meg ikke akkurat, jeg prøver å spise riktig og trene. Og jeg trodde jeg skulle gå ned da jeg... Jeg vet at jeg har spist mye riktigere nå enn før jul feks. Men jeg går ikke ned!!! Jeg vet jeg depper litt mye nå, men jeg synes det er så urettferdig. Jeg har ei venninne som og hadde lagt på seg endel i det siste men hun spiste mye mer usunt enn meg. Og nå så spiser hun litt sunnere og kiloene bare raser av!! Enn hvis de kunne ha gjort det til meg... Men det er sånn det er, noen må bare slite mer enn andre. Selv om det er urettferdig. Jeg ble vel skapt for å være feitere jeg. Men det skal jeg klare å gjøre om på. Men jeg tviler på at jeg greier målet mitt til 1 mai. Men jeg skal ikke gi opp for det. Stor klem Cizzy
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias bollapinnsvin24. mars 2002
Heisann!!

Du må ikke gi opp, det ordner seg nok:)

Håper du har hatt en fin helg!!

Klem Henriette
77,8 kg

Nå skjønner jeg ingen ting!!!

I de siste dagene synes jeg det har gått kjempebra, men så går jeg opp!!! Er det noe galt med meg?? Jeg føler at det ikke er noe poeng i dette i det hele tatt!!
Kommer i allefall ikke til å klare målet mitt hvis det fortsetter slik som dette!!
I dag har det blitt litt rart med spisinga. Har ikke spist rett i dag, men når jeg har det så travelt som jeg har det til tider så er det umulog å få til å spise til samme tid hver dag.
I dag har jeg spist:
07.00 1 rundstykke med brunost på
11.30 et rundstykke med leverpostei og rødbeter(Vi hadde ikke brød...)
14.00 to rundstykker + en appelsen
Spilte kamp i mellomtiden, fikk derfor ikke mulighet til å spise før:
20.00 en stor porsjon med ris
Nå har jeg begynt å måle cm og. Vet ikke om jeg skal oppføre de her enda.. Jeg orker i allefall ikke å finne i de i dag. I morgen skal jeg på pizzarestaurant. skal prøve å spise lite. Jeg ble litt deprimert da jeg stilte meg på vekta i morrest da. Jeg hadde virkelig trodd at jeg hadde gått ned litt iallefall. Men så hadde jeg gått opp!!!! Jeg blir så sinnsykt lei.. Hvorfor må jeg slite så mye med vekta mi da????? Huff. Det skal ikke være enkelt. Jeg har ikke engang lyst til å møte nye folk når jeg er så feit som jeg er. Skjemmes gjør jeg. Og jeg får ikke på meg noen av de gamle klærne mine! Klem Cizzy
77,6 kg

I dag

I dag har jeg spist:
07.00 to knekkebrød med brunost
12.00 en brødskive med pølse
14.30 to brødskiver med ost
18.30 to pølser + litt lasange

Jeg har ikke fått meg i vei til å kjøpe noen vitaminer enda.. Dette må jeg vel gjøre snart. Var på dansing i dag. I morgen skal jeg veie meg.. Lurer på hvordan det har gått.. Synes selv at jeg har klart det ganske bra de siste dagene... Men jeg kan jo ta helt feil da.. Det vil ikke være den første gangen i allefall... Stor klem Cizzy
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete21. mars 2002
Hei!
Har lest litt i dagboka di, og fått med meg at du ikke har spist snacks og godteri på 3 måneder!
Sånn var jeg også en periode da jeg var yngre.
Nå prøver jeg å lære å omgås all slags mat , og selv godteri,på en naturlig måte.
Vet at man lett kan fråtse dersom man har en dag i uka hvor det er lov å skeie ut litt hva godterier angår.
Så hvis jeg på tirsdag kveld får veldig lyst på sjokolade spiser jeg et par ruter.Det er nok.
Jeg bevilger meg en koserasjon på 50 kcal hver dag, og bruker jeg den ikke sparer jeg den til helga.
På den måten enten porsjonerer jeg ut godteri utover uka, eller gjemmer alt til lørdagen.
Det er ikke så vanskelig som det høres ut.
Det er jo fullt mulig å leve et langt liv uten godis,men jeg synes personlig liver er deiligere med!Thi-hi.

Ellers ser jeg av menyene dine at du muligens spiser litt mye farsemat, og det er faktisk ganske kaloririkt.
Prøv å bytte til litt mer proteiner i form av hvitt kjøtt- enten fisk eller kylling.Da sparer du masse kalorier, og du blir like mett!!!

Leste også at du ahr hatt en del håravfall.
Det tyder helt klart på at du mangler en del vitaminer, sannsynligvis noen b-vitaminer eller selen, eller kanskje begge deler.
Spør deg frem i helsekostbutikken eller apoteket.

Alt det beste videre, stå på! Synes du er flink og standhaftig!!!


c.AuthorAlias glagutt20. mars 2002
hei.

Ser ut til at du fjør samme feilen som mange andre her; du spiser alt for LITE. Kroppen går på sparebluss og lagrer alt som er å lagre. den tror ikke den skal få mer. Særlig fettet klamrer seg fast. Prøv og spise hver 3 time, drikk mye vann og få i deg fiber, så skal du se at kiloene løsner:)

Lykke til.
77,6 kg

Rar vekt

Hei. Da jeg stilte meg på vekta i går morrest så viste den 77,6, men så stilte jeg meg på den litt senere på dagen da jeg hadde nettopp spist og alt og da viste den 77,0.. Jeg stilte meg på den to ganger for å være sikker. Det var litt snodig. Jeg bruker som regel ikke å gjøre det, men jeg fikk så lyst... I dag har jeg spist:
07.00 Tre knekkebrød med brunost og hvitost.
11.30 en brødskive med brunost
15.00 to boller
17.00 kyllingpudding og potetmos

Jeg skulle ikke ha spist de to bollene, men jeg hadde ikke noen annen mat akkurat da, så jeg måtte bare spise noe. Jeg var veldig sulten... Jeg vet ikke helt hvordan det går nå. Jeg synes jeg spiser ganske riktig, men det virker ikke som om vekta går noe ned.. Det er ganske kjipt. Får se på torsdag nå da. Jeg lurer på hvordan det går i påska jeg. Håper jeg klarer å takke nei til alt det gode. Som kaker, vafler etc. Jeg har fortsatt ikke spist noe godteri eller snacks. Har ikke spist det på tre måneder nå... Og jeg blir bare mindre og mindre snavelsyk. :) Stor klem fra Cizzy
77,4 kg

I dag

I dag har jeg hittil SPIST YOGURT MED CRÜSli, pluss to maryland cookies. Angert meg allerede for de to kjeksene. Skal i vei og spille kamp i dag. Får i allefall trent litt. I går fikk jeg ikke trent noe, siden jg ikke hadde tid. Jeg må bli slank nå, har ikke noe valg.
Klem Cizzy
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"16. mars 2002
Trening er jo viktig, men tror ikke de 2 kakene var "farlige".
Du tok jo bare 2, ikke sant, og det er sterkt gjort
at du ikke tok fler slik jeg antagelig hadde gjort.

Lykke til videre.

A_P
77,4 kg

400 gram

Jeg har gått ned 0,4 kg siden mandag, men jeg vet at disse grammene går fort opp igjen. Men jeg skal gjøre alt jeg kan for at de ikke gjør det. I går rakk jeg ikke å skrive for jeg var først på dansing og så dro jeg på kamp. Og kom ikke hjem før i 11 tiden. Fikk i allefall trent i går. Ii dag rakk jeg ikke treninga, men skal ut på joggetur nå. Hittil i dag har jeg spist:
07.00 To knekkebrød med tunfisk.
11.30 En brødskive og en appelsin
16.00 tre pølser og potetmos.
Jeg har tenkt på det a_p sa, og skal begynne å ta litt vitaminer nå.. Jeg mister veldig mye hår, kan det ha med at jeg får for lite vitaminer? Eller kan det være stress?? Har mistet store mengder med hår i et halvt år nå.
Klem Cizzy!
77,8 kg

Frisk igjen

Det var tydligvis bare en endags-ting det jeg hadde i går. I dag har jeg spist:
08.00 Et halvt frokostbrød(ikke normale brød, men sånne småe man kjøper på Rema..) med leverpostei.
11.30 Et halvt frokostbrød til med leverpostei
14.00 Yougurt
16.30 Tomatsuppe

Jeg lurer på om det jeg spiser nå er riktig. Jeg føler at jeg har i allefall kontroll. Får se på torsdagen, kanskje jeg spiser helt feil, og ikke går ned noe... ? Men 1 mai nærmer seg med stormskritt... Hmm. Men jeg skal klare 73 kg til da!!
Klem Cizzy!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"13. mars 2002
Kan kanskje bli litt lite vitaminer?
Hva med noen vitaminpiller som erstatning?

Mener å ha hørt at kvinner skal ha i seg ca. 1000 Kcal pr. døgn.

77,8 kg

Bedre enn jeg trodde....Men alikavel for dårlig

Ja da er vekta opp på 77,8. Jeg trodde at den var 78 nå..
I dag har jeg spist:
10.00 To brødskiver med ost og skinke
14.00 to glass med kakao
17.00 en porsjon med gryterett
Jeg har vært syk i dag, og har bare vært hjem... Så utrolig kjipt. Fikk ikke dratt på trening engang. Og vi hadde gym i dag og. Ca 4 timer trening som jeg har gått glipp av. Jaja, får ta det igjen på onsdagen da. Jeg synes jeg fortsatt har spist ganske riktig. Selvfølgelig er ikke kakao det sunneste, men jeg syntes jeg kunne unne meg det når jeg var syk. Stor klem Cizzy
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bunny12. mars 2002
Hei Cizzy!

Det går fremover med meg- sakte men sikkert! Jeg er kjemperastløs og ikke vet hva jeg skal finne på for å få kveldene til å gå, men dagene går merkelig nok innmarri fort på et vis! I går fikk jeg "tenkt" en god del mens jeg hoppa opp og ned steppbrettet (40 min.). Bare det å trene alene er jo en revolusjon for meg. Fikk på en måte meditert over livet mitt. Tror selvfølgelig at alt dette kommer til å gå bra. Vil gjerne tro at det er jeg som bestemmer over mitt liv. Ergo må jeg værsågod finne på noe fornuftig å fylle dagene med- og det ganske fort!!!

Hvis du virkelig har lyst på sjokolade forresten, kan du kjøpe sjokolade med høy kakaoinnhold (mørk). Den er den sunneste sorten:) Så lenge du ikke flipper helt ut med å spise en hel plate alene på en gang så!!!

Håper du blir frisk snart og kommer deg på treningene! Ellers kan du sikkert bare fortsette å unne deg kakao mens du er sjuk:)

Fluffy kaninklemmer fra Bunny
77,6 kg

Hei igjen

Jeg vet det er lenge siden sist, men jeg har hatt det så travelt i det siste. Kun skole og håndball jeg har tid til nå. Jeg vet forresten ikke hva vekta mi er akkurat nå, så jeg bare skriver det som stod sist. I går spiste jeg:
07.00 frokostblanding
spilte kamp
12.30 to brødskiver, en banan
16.00 en brødskive
spilte enda en kamp
19.30 en brødskive og en yogurt
21.30 et lite pizzastykke
01.00 frokostblanding
Det ble en veldig rar dag, for jeg reiste bort med hånballlaget og ble ikke middag før 21.30. jaja.. Noen dager blir vel slik og..
I dag har jeg spist:
12.00 To brødkiver med leverpostei og rødbeter.
16.00 Ostesnitsel og potetmos
18.00 en gulerot.
Skal spise kveldsmat og senere. Føler at jeg har spist ganske riktig i de siste dagene. Har ikke hatt noen sprekker hvor jeg har spist alt for mye.
Stor klem Cizzy!!
77,6 kg

Hva feiler det meg??

Heihei. Nå skjønner jeg ingenting. Jeg klarer ikke å spise normalt! I dag har jeg spist:
07.00 En brødskive med leverpostei
11.00 to brødskiver med leverpostei og pølse
14.30- 15.15 to karbonader og potetmos. Men så snavlet jeg en karbonade til pluss to stykker rullekake! Og da ble jeg råmett!! Dette er ikke normalt! Jeg vet det! Nå skal jeg i vei å spille kamp snart. Var på 2 times trening i går. Jeg trener endel, men jeg går ikke ned når jeg overspiser som jeg gjør. I morgen skal jeg spise helt normalt! Og alle dagene framover. Men en dag av gangen. Jeg skal prøve å gjøre det i morgen nå. Og jeg skal spise normalt resten av denne dagen. Kommer innom i morgen for å skrive hvordan det går. Men jeg SKAL spise normalt i morgen. Det gikk da så fint den første uken. Hva har skjedd? Vet ikke jeg nei. Jeg tenker ikke over det akkurat når jeg spiser men etterpå angrer jeg meg kjempemye. Noen ganger får jeg lyst til å stikke fingeren i halsen, men jeg skal greie å gå ned på normal måte. Jeg skal ikke få bulimi. Herregud. At jeg i det hele tatt tenker på å spy er ille. Jeg skal klare å slanke meg uten å gjøre noe sånt. Såpass flink skal jeg være. Kom igjen nå, det kan da ikke være så vanskelig å spise riktig?? Jeg føler meg jo uvel i kroppen min nå. Skjemmes gjør jeg. Jeg kan ikke se ut som dette når jeg begynner på ny skole. Dette er et av de største målet i livet mitt for øyeblikket!! Men jeg skal bare fokusere på det første delmålet mitt nå. 73 kg til 1 mai. Stor klem Cizzy!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat745. mars 2002
Hei!
Hos meg følger slike spisekick ofte av at jeg har spist for lite fra morgenen av. Tilsynelatende trenger kroppen min skikkelig drivstoff om morgenen for å være overbevist om at den vil få jevn tilførsel av mat også resten av dagen. Kanskje er det slik med deg også? Dersom du trener mye har jo kroppen din mer behov for mat også. Det kan være det den sier fra om. Om du ikke vil spise mer brødmat så kan du vel legge inn en appelsin/eple/banan som mellommat før og etter lunch? Det er ikke mye, men vil sikre at forbrenningen din (og forhåpentligvis også metthetsfølelsen din) holder seg jevnere utover dagen.
Klem fra cat.
77,6 kg

Ny start!

Jeg vet ikke hva som feiler meg for tiden. Jeg klarer ikke å fokusere noe på slankingen. Og jeg blir i dårlig humør av å tenke på det i det hele tatt. Herregud!! Dette går ikke mer! Jeg kan ikke fortsette å se ut slik som jeg gjør. Jeg må klare det nå. Jeg orker ikke å være så misfornøyd med kroppen min mer. Tenk så godt det har vært å gått i bikini uten å skjemmes! Det er ikke meningen å klage slik men jeg føler at jeg ikke får til noe. Jeg klarte det jo så bra den første uka. Fra nå av skal jeg skjærpe meg. Jeg vil klare det denne gangen. 73 kg til 1 mai er mitt første delmål. Og det skl jeg klare. Jeg har god tid, men jeg må begynne skikkelig nå for å klare det. Fra nå av skal jeg komme innpå her hver dag. Skrive opp ALT jeg putter i munnen. Absolutt alt. Lurer på om jeg får meg et lite sjokk da? Ikke hvis jeg spiser slik jeg gjorde den første uke, men hvis jeg fortsetter slik som nå så kan nok det hende.
Dette har jeg spist hittil i dag:
2 loff brødskiver med ost og skinke(Hvorfor har jeg begynt å spise to brødskiver til frokost?) og to glass melk.
Småspising: 3 kjekser, noen pølser(pålegg) og et par osteskiver+ litt brus
Og dette skulle til å begynne med bare være en frokost.. Herregud. Ikke noe rart jeg er så feit som jeg er. Jeg vet at det er bare min skyld, og det er bare jeg som kan gjøre noe for at jeg skal bli slank. Det handler om viljestyrke. Og nå skal jeg kutte helt ut å spise usunn mat! Fra akkurat nå av!! Så det så. Nå skal jeg vise alle de andre at jeg kan klare å bli slank. Jeg kan og være pen. Dette er grunner til at jeg skal slanke meg: For min egen del, for at jeg skal føle meg vel i kroppen min, for at jeg skal få kjøpe de klærne jeg har lyst på, for at jeg skal til syden, for at jeg skal begynne på ny skole, for at jeg skal vise alle sammen at jeg klarer det jeg vil og for at jeg vil være fornøyd med meg selv!! Dette er vel mer enn grunner nok for at jeg skal slanke meg. Dette er på en måte en ny start for meg. Jeg skal gå ned 4,6 kg på åtte uker. Det vil si ca 0.6 kg i uka. Det er vel godt mulig! På torsdagen skal vekta vise maks 77 kg! MAKS!! Dette skal jeg klare. Og jeg skal prøve å hølde inpirasjonen like høy som den er akkurat nå. Jeg klarer ganske bra å inspirere meg selv hvis jeg bare ser på alle grunnene mine. PS: Min nedre grense er 65 kg.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias :(maria:(2. mars 2002
hei på deg:)
skulle bare si hei jeg!!
kjeder meg litt *smil*
kooz og klem fra Maria
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.