← Alle dagbøker
Cilien
50 år170 cm8 innlegg
2001
0 følgere
Start77,0 kg
Sist75,0 kg
Endring−2,0 kg
BMI nå26,0
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 24. november 2001
75,0 kgEn ny start....Hurra!
Hei!
Jeg var innom disse sidene i sommer, men så gav jeg litt opp...typisk nok. Men noe godt kom det ut av det: Jeg gikk i alle fall ned 2 kilo, fra 77 til 75. Det høres sikkert ikke så fantastisk ut, men det er da noe, og alt monner (sa musa, og pissa i havet:)) Nå har jeg lyst til å begynne på ny, for å se om jeg kan gå ned ensa mer. Det store målet er å komme UNDER 70 kilo, men første delmål er 73 kilo - som jo burde gå litt greit...da...håper jeg.
Ja. Nå lurer kanskje noen på hva jeg er for en som sitter oppe en lørdag natt og tenker på slanking!! Jeg skulle egentlig ut på byen i dag, men så fandt jeg bare ingen bukser jeg kunne gå i, ble sur og lei (har mensen også da...åh hjelp!)og endte opp med å se på TV og spise smågodt. Ikke bra i det hele tatt. Følte liksom at dette ble for dumt. En typisk hvordan-gjøre-alt-verre situasjon. For saken er jo at vennene mine ikke bryr seg en døyt om jeg veier så og så mye, men JEG gjør det. Og nå har jeg tenkt å gjøre noe med det.
Så derfor: Hurra!
Nytt mot og mål.
De siste tre dagene har vært ganske bra. Jeg har spist sunt, og ikke så mye. Har gått lang tur hver dag. Har begynt å telle kalorier. Skal ikke fortsette med det, men det var rart å se det svart på hvitt hvor mye kalorier et stykke sjokoladekake inneholder og et eple...Men man kan jo bli gal av mindre, så jeg skal snarest slutte med det. Har ellers satt opp delmål for meg selv
1. 73 kg. Dette er 4 kilo ned, og det skulle gå bra. Det er det samme jeg veide for litt under et år siden, etter en slankekur, så jeg vet jo at det er mulig. Regber med å bruke 2 måneder på dette. Leste en plass at det ikke var lurt å gå ned mer enn 1/2 kg i uka, så da er jo dette et bra mål.
2.70 kg. Da er jeg nede på normalvekt, som jo er et mål i seg selv. Gleder meg til å komme inn i klærne og størrelsene som jeg brukte lenge. Regner med at disse kiloene blir vanskeligere å få av. Regner 6 uker.
3. 67/66 kg. Dette er det ultimate målet - men det spørs om jeg klarer det. Det var dette jeg veide for en 5-6 år siden, før jeg begynte å legge på meg. Jeg vet ikke om dette er realistisk, eller om trivselsvekten min er mer rundt 70 nå, siden jeg har blitt eldre. De siste kiloene blir nok de vanskeligste. Regner 2 mnd på dette.
Tilsammen 5 1/2 mnd, og målet nådd i februar. Det spørs om det går å gå ned 10 kg på et halvt år. Men det er lov å prøve, da!
Dårlig dag
I går var det en dårlig dag rent slankemessig. Var med min mor til byen, gikk på kafè og spiste 1/2 stykke sjokoladekake. Om kvelden var jeg og ei venninne ute på kino og så Bridged Jones - og så ble det pizza etterpå. En veldig dårlig slankedag.
Men en fin dag, egentlig. Hi-hi.
Regnværsdag
I dag har det stort sett regnet hele dagen, og jeg har sittet hjemme med god tid til å tenke.Jeg ikke har kommet igang med studiene ennå, men gleder meg litt til å begynne igjen. Jeg håper jeg klarer å fortsette å tenke slanking også i høst. Det er på en måte vanskeligere når det er så mye folk rundt meg, og mye handler om å kose seg med mat: Skal vi gå på kafè? Skal vi lage middag sammen? Skal vi kjøpe noe til kinoen? Skal vi ut i kveld? Kommer du bort til meg - så kan vi kose oss? Det er ikke alltid like lett å si nei.
Jeg må også sette av nok tid til å trene. Av erfaring vet jeg at jeg begynner vedlig bra først, men så dabber det hele av når jeg blir sliten og stressa utpå høsten og vinteren - og det er jo akkurat når jeg trenger det mest!
Så må jeg huske på at selv små forbedringer er fint, og at jeg har brukt lang tid på å få på meg disse kiloene - så da må jeg slite en stund med å få dem av også. Ohwell... :)
I dag har jeg ihvertfall ikke spist noe usunt, og nå har jeg laget salat til middag. Klarer jeg å bevege meg ut i regnet for en tur også, så blir jeg riktig fornøyd.
En ny dag...
I dag har jeg spist:
frokost: en skive med laks, 1 nektarin
mellommat: 1 gullerot
middag: kyllingfilè, potetstappe, nanbrød. Liten bit kokesjokolade til desseert...sukk.
En grei dag, men jeg spiste meg veldig mett på middagen, selv om jeg egentlig ikke spiste så mye. Har latt være å spise kvelds disse dagene, uten at jeg tror det er særlig lurt. Klarer fortsatt ikke å la være å spise den lille sjokoladebiten, men spiste mindre i dag enn de andre dagene. Jeg skal prøve å huske å kjøpe krom i morgen.
Skal nå ut på min daglige tur. DET har jeg i alle fall klart å gjøre i hele sommer. Går i raskt tempo, ca 4 km. Det er ikke all verden, men jeg legger vekt på å ikke satse for hardt - men heller finne noe jeg trives med. Tror egentlig ikke på overdreven fysisk aktivitet i en liten periode - særlig ikke fordi jeg egentlig ikke liker å trene. Da er det viktigere å finne noe jeg trives med.
Vanskelig
Det er vanskelig å spise lite og sunt. Hva spiste jeg i går?
frokost: en skive med banan, 2 nektariner
lunsj: nektarin, 2 gulrøtter, banan
middag: poteter, brokkoligrateng. Jordbær m litt. fløte
Kvelds: 3 sjokoladekjeks (fy!!) to skiver med krabbe og litt majones (fy!!)
Jeg klarer som regel formiddagen bra, men etter middag og på kvelden får jeg enormt lyst på søtsaker, og det ender med at jeg ikke klarer å dy meg. Men må vel være fornøyd når jeg spiser MINDRE søtt, selv om jeg ikke klarer å kutte helt.
Gikk rask tur, 4 km.
I DAG startet dagen bra, men nå i kveld klarte jeg ikke å unngå fristelsen, og spiste en kvart kokesjokolade - bare fordi jeg MÅTTE ha noe søtt, og det var det eneste jeg kunne finne. Jeg liker jo ikke kokesjokolade noe særlig engang!
Arrrrg!
Jeg er igang
De siste dagene har jeg prøvd å spise sunnere. Jeg begynner dagen med èn skive, og to frukt. Fortsetter med en middag med poteter, og spiser også grove skiver til kvelds. Prøver å bare ha frukt og grønt som pålegg, men er ikke fanatisk. Har spist en liten sjokoladebit(konfekt) i går, men det gir jeg meg selv lov til.
I går gikk jeg en tur på ca 4 km, som er rundt et vann like ved meg. Jeg planlegger å gjøre det samme i dag.
Starten!
Hei! I dag har jeg bestemt meg for å gjøre alvor av mine slankeplaner. Jeg har ikke intensjonen om å gå på en kur, men vil ta det sakte ved hjelp av sunnere mat og bedre kosthold. Målet er å gå ned 7-10 kg.
Første delmål på 73 kg, bør du jo klare, eg skal følge med deg, eg!!
God helg frå Maple