← Alle dagbøker
diarist.Alias

Cilien

50 år170 cm8 innlegg 2001 0 følgere

Start77,0 kg
Sist75,0 kg
Endring−2,0 kg
BMI nå26,0
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
8. august 200124. november 2001
75,0 kg

En ny start....Hurra!

Hei!

Jeg var innom disse sidene i sommer, men så gav jeg litt opp...typisk nok. Men noe godt kom det ut av det: Jeg gikk i alle fall ned 2 kilo, fra 77 til 75. Det høres sikkert ikke så fantastisk ut, men det er da noe, og alt monner (sa musa, og pissa i havet:)) Nå har jeg lyst til å begynne på ny, for å se om jeg kan gå ned ensa mer. Det store målet er å komme UNDER 70 kilo, men første delmål er 73 kilo - som jo burde gå litt greit...da...håper jeg.

Ja. Nå lurer kanskje noen på hva jeg er for en som sitter oppe en lørdag natt og tenker på slanking!! Jeg skulle egentlig ut på byen i dag, men så fandt jeg bare ingen bukser jeg kunne gå i, ble sur og lei (har mensen også da...åh hjelp!)og endte opp med å se på TV og spise smågodt. Ikke bra i det hele tatt. Følte liksom at dette ble for dumt. En typisk hvordan-gjøre-alt-verre situasjon. For saken er jo at vennene mine ikke bryr seg en døyt om jeg veier så og så mye, men JEG gjør det. Og nå har jeg tenkt å gjøre noe med det.

Så derfor: Hurra!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Maple24. november 2001
Uff, eg kjenner meg igjen i det du seier med å ikkje gå ut fordi ein føler seg guffen!! Hadde n3esten ein tilsvarende i går, men det går meir på eit par av dei folka som spurte om eg ville vere med. Eit par av dei jentene får meg til å føle meg forferdelig teit. Idiotisk i grunn! Eg gjekk heim og syns synd på meg sjølv. Men, men....
Første delmål på 73 kg, bør du jo klare, eg skal følge med deg, eg!!

God helg frå Maple
77,0 kg

Nytt mot og mål.

De siste tre dagene har vært ganske bra. Jeg har spist sunt, og ikke så mye. Har gått lang tur hver dag. Har begynt å telle kalorier. Skal ikke fortsette med det, men det var rart å se det svart på hvitt hvor mye kalorier et stykke sjokoladekake inneholder og et eple...Men man kan jo bli gal av mindre, så jeg skal snarest slutte med det. Har ellers satt opp delmål for meg selv
1. 73 kg. Dette er 4 kilo ned, og det skulle gå bra. Det er det samme jeg veide for litt under et år siden, etter en slankekur, så jeg vet jo at det er mulig. Regber med å bruke 2 måneder på dette. Leste en plass at det ikke var lurt å gå ned mer enn 1/2 kg i uka, så da er jo dette et bra mål.

2.70 kg. Da er jeg nede på normalvekt, som jo er et mål i seg selv. Gleder meg til å komme inn i klærne og størrelsene som jeg brukte lenge. Regner med at disse kiloene blir vanskeligere å få av. Regner 6 uker.

3. 67/66 kg. Dette er det ultimate målet - men det spørs om jeg klarer det. Det var dette jeg veide for en 5-6 år siden, før jeg begynte å legge på meg. Jeg vet ikke om dette er realistisk, eller om trivselsvekten min er mer rundt 70 nå, siden jeg har blitt eldre. De siste kiloene blir nok de vanskeligste. Regner 2 mnd på dette.

Tilsammen 5 1/2 mnd, og målet nådd i februar. Det spørs om det går å gå ned 10 kg på et halvt år. Men det er lov å prøve, da!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pookie19. august 2001
Hei!
Synes målene dine er fornuftige jeg. 10kg på et halvt år, joda det bør la seg gjøre!
Stå på!
Klem, Pookie
77,0 kg

Dårlig dag

I går var det en dårlig dag rent slankemessig. Var med min mor til byen, gikk på kafè og spiste 1/2 stykke sjokoladekake. Om kvelden var jeg og ei venninne ute på kino og så Bridged Jones - og så ble det pizza etterpå. En veldig dårlig slankedag.

Men en fin dag, egentlig. Hi-hi.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
c.AuthorAlias Pookie15. august 2001
Hei!
Sprekker gjør alle en gang i blant. I morgen er en ny dag Cilien! Stå på!
Klem, Pookie
77,0 kg

Regnværsdag

I dag har det stort sett regnet hele dagen, og jeg har sittet hjemme med god tid til å tenke.Jeg ikke har kommet igang med studiene ennå, men gleder meg litt til å begynne igjen. Jeg håper jeg klarer å fortsette å tenke slanking også i høst. Det er på en måte vanskeligere når det er så mye folk rundt meg, og mye handler om å kose seg med mat: Skal vi gå på kafè? Skal vi lage middag sammen? Skal vi kjøpe noe til kinoen? Skal vi ut i kveld? Kommer du bort til meg - så kan vi kose oss? Det er ikke alltid like lett å si nei.

Jeg må også sette av nok tid til å trene. Av erfaring vet jeg at jeg begynner vedlig bra først, men så dabber det hele av når jeg blir sliten og stressa utpå høsten og vinteren - og det er jo akkurat når jeg trenger det mest!

Så må jeg huske på at selv små forbedringer er fint, og at jeg har brukt lang tid på å få på meg disse kiloene - så da må jeg slite en stund med å få dem av også. Ohwell... :)

I dag har jeg ihvertfall ikke spist noe usunt, og nå har jeg laget salat til middag. Klarer jeg å bevege meg ut i regnet for en tur også, så blir jeg riktig fornøyd.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias abelone13. august 2001
Hei!!!

Har bare et lite råd å komme med når det gjelder trening.
Som du sier så går det lett i begynnelsen. Man trener ofte og mye. Etterhvert blir mengden med trening mindre. Jeg har etter mange års erfaring sett at det er lurere å holde seg på et moderat nivå i begynnelsen for kanskje å øke litt etterhvert.

En annen ting som er viktig er variasjon i treningsformer!!

Abelone
c.AuthorAlias Kris13. august 2001
Heisann!

Når du har så mye mennesker rundt deg hele tiden er det jo ekstra viktig at du får satt av litt tid til deg selv. Da er det bare så deilig å dra og trene. Sett deg realistiske mål for hvor ofte du skal trene, så blir du ikke skuffet :)
Lykke til videre.

Klem fra Kris
77,0 kg

En ny dag...

I dag har jeg spist:
frokost: en skive med laks, 1 nektarin
mellommat: 1 gullerot
middag: kyllingfilè, potetstappe, nanbrød. Liten bit kokesjokolade til desseert...sukk.

En grei dag, men jeg spiste meg veldig mett på middagen, selv om jeg egentlig ikke spiste så mye. Har latt være å spise kvelds disse dagene, uten at jeg tror det er særlig lurt. Klarer fortsatt ikke å la være å spise den lille sjokoladebiten, men spiste mindre i dag enn de andre dagene. Jeg skal prøve å huske å kjøpe krom i morgen.

Skal nå ut på min daglige tur. DET har jeg i alle fall klart å gjøre i hele sommer. Går i raskt tempo, ca 4 km. Det er ikke all verden, men jeg legger vekt på å ikke satse for hardt - men heller finne noe jeg trives med. Tror egentlig ikke på overdreven fysisk aktivitet i en liten periode - særlig ikke fordi jeg egentlig ikke liker å trene. Da er det viktigere å finne noe jeg trives med.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pookie13. august 2001
Heisann!
Du har så evig rett!!! Når det gjelder fysisk aktivitet er det alfa og omega å finne noe som man trives med. Hvis det du gjør er et ork fra dag 1 blir det veldig vanskelig å motivere seg etterhvert. Personlig løfter jeg vekter etter "high intensity" prinsippet og trives godt med det, sykler endel og løper 3 km tre dager i uka også. Ikke det at jeg er noen sylfide da, men jeg grøsser når jeg tenker på hvordan jeg ville ha sett ut hadde det ikke vært for det...
Stå på og ikke fortvil over sjokoladebiten. I morgen er en ny dag!!

Klem, Pookie
c.AuthorAlias lene13. august 2001
Heisann. Jeg håper du har fått kjøpt deg kromtabletter nå....for den sjokoladespisingen din må du få en slutt på. Hørtes jeg streng ut nå? Vel, vel litt streng må man jo være med hverandre her inne (det er bare godt ment). Men tenk hvor mange unødvendige kalorier du kan spare ved å kutte ut sjokoladespisingen. Det er da ikke sikkert at du trenger å gjøre så mye annet for å slanke deg???? Så forsøk nå! Hvis du absolutt må ha noe søtt anbefaler jeg dietorelle drops. De inneholder veldig få kalorier og er søte og veldig gode.

Ellers så skal det bli spennende å se hvem av oss som først kommer under 70 kg. Jeg tror jo selvfølgelig at det blir meg da....

Hilsen lene
c.AuthorAlias Astoria12. august 2001
Her gjelder det bare å stå på, det er vanskelig å gå ned i vekt, men håper denne siden kan være like stor hjelp for oss alle hele tiden.

Klem fra Astoria
77,0 kg

Vanskelig

Det er vanskelig å spise lite og sunt. Hva spiste jeg i går?
frokost: en skive med banan, 2 nektariner
lunsj: nektarin, 2 gulrøtter, banan
middag: poteter, brokkoligrateng. Jordbær m litt. fløte
Kvelds: 3 sjokoladekjeks (fy!!) to skiver med krabbe og litt majones (fy!!)

Jeg klarer som regel formiddagen bra, men etter middag og på kvelden får jeg enormt lyst på søtsaker, og det ender med at jeg ikke klarer å dy meg. Men må vel være fornøyd når jeg spiser MINDRE søtt, selv om jeg ikke klarer å kutte helt.

Gikk rask tur, 4 km.

I DAG startet dagen bra, men nå i kveld klarte jeg ikke å unngå fristelsen, og spiste en kvart kokesjokolade - bare fordi jeg MÅTTE ha noe søtt, og det var det eneste jeg kunne finne. Jeg liker jo ikke kokesjokolade noe særlig engang!
Arrrrg!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kris11. august 2001
Hei!

Visst er det vanskelig! Men vi klarer det vi! Jeg ser at vi veier omtrent det samme, jeg litt mer - 78.4, og vi er like høye. Hvor mye har du tenkt deg ned?

Som med deg går formiddagen og dagen greit for meg, men det er liksom på kvelden lysten på noe godt dukker opp. Jeg pleier å spise cottage cheese med banan, det er kjempegodt, og sunt :)

Har du forresten prøvd krom? Det hjelper mot søthunger.

Lykke til videre!

Klem fra Kris
77,0 kg

Jeg er igang

De siste dagene har jeg prøvd å spise sunnere. Jeg begynner dagen med èn skive, og to frukt. Fortsetter med en middag med poteter, og spiser også grove skiver til kvelds. Prøver å bare ha frukt og grønt som pålegg, men er ikke fanatisk. Har spist en liten sjokoladebit(konfekt) i går, men det gir jeg meg selv lov til.

I går gikk jeg en tur på ca 4 km, som er rundt et vann like ved meg. Jeg planlegger å gjøre det samme i dag.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias abelone10. august 2001
Hei!!!

Virker som om du er kommet godt i gang.
Håper du får en flott helg med lite fristelser.

Stå på!!!

Abelone
77,0 kg

Starten!

Hei! I dag har jeg bestemt meg for å gjøre alvor av mine slankeplaner. Jeg har ikke intensjonen om å gå på en kur, men vil ta det sakte ved hjelp av sunnere mat og bedre kosthold. Målet er å gå ned 7-10 kg.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria9. august 2001
Hei Cilien og velkommen hit!

Jeg synes disse sidene her er veldig motiverende, det er mye lettere å være flink når man vet at noen følger med deg! Ønsker deg masse lykke til, flott at du vil gå ned i vekt på en fornuftig måte!

klem fra Victoria
c.AuthorAlias abelone8. august 2001
Hei og velkommen hit!!!!

Håper du får like mye glede av dagboka som jeg har hatt. Det er mye motivasjon å hente her.

Ser ut som om du har realistiske mål.

Stå på

Abelone
c.AuthorAlias Cilien8. august 2001
HEI Abelone!
Tusen takk for kommentar! Jeg tenkte det kunne være et fint spark bak til meg selv å skrive denne slankedagboken - og som et ekstrabonus at noen kanskje leser det jeg skriver!

Jeg skrev det første innlegget tidligere i dag, og har nå lest litt i andres dagbøker. Det er kjekk lesning! Håper dette kan føre meg inn på rett veg. Jeg gleder meg til å finne bukser som passer og til å føle meg vel i badrdrakt!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.