← Alle dagbøker
Cile
45 år160 cm9 innlegg
2002
0 følgere
Start89,0 kg
Sist87,4 kg
Endring−1,6 kg
BMI nå34,1
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Jeg er bare så glad...
Kan ikke tro det, jeg skal jo bli mamma! Helt herlig!
Det er bare formiddag ennå, så jeg har foreløbig bare spist frokost.
Frokost: En tekake med masse røkt skinke ( var i sverige på besøk hos vennina til mamma i går og kjøpte skinke!), ost og agurk! Har visst fått helt dilla på kjøttpålegg, ost og agurk.
Vet liksom ikke om noe annen slankende pålegg! Forslag tas imot med takk!
I dag skal jeg ta det mest mulig med ro, jeg er så sliten.
Men jeg må vaske tak, vegger og høykrybbe i boksen til Ros i stallen. Mamma skal hjelpe meg. Skal ta litt hver dag så vi får vaska stall og fjøs før det blir for kaldt eller vått i lufta til at det tørker.
Klarte å vikle det vonde ankelen ( ikke den jeg har vondti hele tiden, men den jeg viklet for 4 uker siden) så den blir vel aldri bra, 3. gang på 4 uker... Den høyre ankelen er stiv og verker nesten hele tiden etter at jeg brakk den for 3 år siden, men den er da ikke øm i det minste....
Oppdaterer menyen for i dag senere i dag eller i morgen.
Ok, har gått opp 300gr, men det er da helt normalt
Hei!
I dag er jeg så glad!!! Jeg testet to blå med clearblue i morges! Tenk, jeg er gravid!! Jippi!
Ok over til dagens meny, som jeg er lite stolt av... Blæh
Frokost: En brødskive med kalkunsalami, ost og agurk, et kokt egg og te
Lunsj: Var på besøk hos vennina til mamma.. Et knekkebrød med falukorv og agurk og en tekake ( brød, ikke kake) med ost, falukorv og agurk også et lite stykke med blåbærpai med vaniljesaus. FY FY FY
Mellommål: En pinneis, der røk min ide om å kun spise sånt på lørdag og søndag!
Middag/kveldsmat: spagetti med ostesaus(hjemmelaget med sjampinong) og kjøttdeig. Fysj, saus er ikke bra, hvertfall ikke så mye...
Så nå skal ikke jeg spise mer i dag. Synes ikke jeg har vært flink. Forspiste meg på middag, hadde på litt mindre enn det jeg pleier å spise, men jeg ble så fort mett. Har vært sånn noen dager, blir mett veldig fort. Også sulten igjen maks 3 timer etterpå. Kanskje pga gradviditeten???
Jeg er forresten drøye 4 uker på vei!
Nå har jeg gått ned!
Jeg har gått ned!
Frokost: en skive med kalkunsalami, ost og agurk ( det er så godt med agurk!!!), et kokt egg og et glass lettyoghurt.
Lunsj: En brødskive med kalkunsalami, ost og masse agurk, kjempegodt!!!
Vel, til middag i dag blir det andestek, dvs, brystfilet eller hva det nå heter.
Anda hang ute fra i går til i dag, og skal visst være bra nok mørnet. I dag skar vi ut fileene etter instruksjon fra svogeren min. Lurer på om jeg klarer å ete dette? Må i hvertfall ha en god saus til, og det blir kallorier det. Men vi måtte nesten eta den anda og når vi fikk den...
Vel, går jeg ned eller ikke?
I dag har jeg ikke gjort så mye spesielt, var med mann min på jobb og hentet stilas til den nye byggejobben ( bytte et tak).
Ellers ble det tid til en times ridetur med hestene i kveld.
I formiddag var vi på andejakt. Dvs en venn ringte og sa at han hadde skadeskutt ei and og ei anna hadde drevet ut på vannet så han ikke fikk tak i den. Så han lurte på om Bobby ( vovsen, en labrador) kunne prøve å hente den døde og skremme den skadeskutte ut fra sivet så han fikk skutt den.
Bobby har aldri prøvd seg på dette, kun svømt etter døde ender som han har sett blitt kastet uti.
Men han var flink, hoppet uti sivet og fant den døde og tok den med inn til oss.
Så satte han igang med å søke etter den andre, etter 5 minutter skremte han den ut og Roar fikk skutt den. Bobby hentet anda og leverte den forsiktig til oss og var så stolt.
Må si at jeg er så stolt av hunden vår. Men nå har vi ei and som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med, hvordan lager man middag av noe sånt, og er det mat i det hele tatt?
I dag har jeg spist:
Frokost: et grovt rundstykke med leverpostei og agurg og et kokt egg og drakk en kopp kaffe.
Lunsj: En kopp blomkål, brokkoli og oste suppe og et rundstykke med ost, også kaffe attåt da.
Middag: Fikk grønnsaks suppe med farse i hos mamma og pappa.
Kveldmat: Et halvt rundstykke med kalkunskinke og ost og agurk på og et med kalkunsalami og agurk.
Og vekta står stille
Vekta står stille. Æsj,æsj..
Frokost: en skive med 2skiver røkt skinke og ost og grønnsaker. og et glass lettyoghurt.
Lunsj: en skive med skinke og agurk
" Middag": en skive med to fiskepinner
Kveldsmat: det blir tomatsuppe og rundstykker
Mann min kommer sent hjem fra jobb i dag, så det blir middag (eller kveldsmat kan man si) kl 20.00
Ellers har jeg drevet med gjerding idag. Driver å setter opp et lite beite til hestene og må slå hele veien langs gjerdet med ljå og det er slitsom skal jeg si!
Oppe på 88kg igjen...
Nå har jeg ikke hatt tid til å veie meg på to dager.
Har gått opp igjen, og er litt lei meg.
Har ikke vært særlig flink. I går var vi en tur til Oslo og på 4 timer hver vei ble jeg ganske så kaffetørst, og når Shell hadde valgfri kaffe og en bolle eller wienerbrød for 15 kr, ja da ble det en hver vei..
I dag har jeg spist:
Frokost: to skiver med røkt skinke, litt ost og paprika
Lunsj: en q-mix yoghurt ( var ikke hjemme og måtte ha noe i magen)
Middag:2 Hjemmelagede hamburgere med masse grønnsaker
Men middagen var vel ikke så sunn, to fine hamburgerbrød, æsj,æsj..
Ellers har jeg klipt plen en time og svømt ca 1/2 time, ikke særlig hard svømming, men ble da litt.
Hmm, merklig at vekta går så fort nedover da..
Spiste to skiver til frokost i dag og. En med gul ost og en med dronningsyltetøy ( bringebær og blåbær). Og en kopp te.
Må ha en kaffekopp til lunsj, så det blir kaffe og snipp ( en slags kake, av surmelk, lite sukker i da).
Blir fiskepinner, ris, linser og salat til middag.
Ja, vet at fiskepinner inneholder mye olje, men de må spises opp. Skal spise kun 4 stk og litt linser attåt for å få nok proteiner.
Får ikke ridd eller gått noe særlig idag, har så vondt i ankelen jeg vrikket forrige uke. Så det blir kun kjøring med hest, men må gå en del for å hente hesten på beite da.
trørr i dag
Vel, klokka er bare 10.54, så jeg kan bare skrive hva jeg har spist til frokost.
Frokost: en brødskive med gul ost og en brødskive med smøreost.
I dag viste vekta 87.8, mot 89 i går morges... Lurer på hvorfor, tror jeg hadde en del vann i kroppen i går.
I dag får jeg et lite problem, søstra mi har bursdag og gubben og jeg skal dit. Så jeg kan liksom ikke kutte ut å spise, men får vel heller være litt forsiktig og spise kun to kakestykker.
I går klippet jeg plen i en time, det er da trening det og...
I dag skal jeg rake gras på hundeklubben etter at gubben slo det ned i går.
Har jeg dårlig forbrenning eller?
Nå begynner jeg å bli lei av å se at vekta går opp 2-3 kg annenhver måned, i fjor høst veide jeg 72kg. Og trivdes veldig godt, jeg var fremdeles overvektig, men trivdes.
Nå har jeg gått opp. Er ikke så veldig flink til å spise riktig mat, blir en del pizza og lassagne ( minst to dager i uken). Og mye vafler og pannekaker. Det er billig, har jo både mjølk og egg sjøl ( geitemelk og egne høner...).
Mamma har vært i Sverige og kjøpt linser og bønner til oss. Så nå skal gubben hjelpe meg og spise riktig. Pluss at jeg skal få sko på hestene igjen ( de har hatt ferie i snart to måneder) og ri de hver dag. De er i like dårlig form som meg, så jeg skal bare ri de annenhver dag, blir en tur om dagen på meg.
Ellers kan jeg fortelle litt om meg selv til dere som leser dagboka mi.
Jeg har en kronisk lidelse som heter ME, dvs kronisk tretthetssyndrom. Jeg blir velig sliten av å bevege mye på meg og slite meg ut. Jeg er pr i dag uføretrygdet.
Har en del dyr på garden, 3 hester ( far min har en av dem), 2 sauer, 3 mohairgeiter, 7 geiter, 10 angorakaniner og vel 10 høner. Så jeg har nok å drive på med.
Spinner og strikker av ulla fra dyrene, men det er jo ikke akkurat trim å sitte på en stol mange timer om dagen.
I dag har jeg plukket 2 liter bringebær, i meget kuppert terreng kan man si, sto i ei stenrøys en og en halv time for drøye to liter bær...
Dette har jeg spist i dag
Frokost: To brødskiver, en med makrell i tomat og en med smøreost, må si at hunden fikk en halv skive...
Lunsj: En stompbit med gulost og kaffe og to gjende kjeks
Har ikke spist middag, men skal ha en slags gryte jeg laget i går med elgkjøtt, hvite bønner, gulerøtter, champinong, tomater og poteter.
Og kveldsmat spiser jeg sjelden.
Selv er ejg 29+4 på vei og var endel inne på siden her tidligere, men det skled litt ut ettersom vekten min økte....
Men satser på å komme tilbake nå... Foreløpig for å komme inn i "miljøet" igjen for formen er ikke helt bra så mat orker jeg ikke å konsentrere meg om.... Men det kommer...
Savanna
Høsttreffet i Oktober
Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.
Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.
I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.
Derfor:
For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.
Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.
Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.
Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.
Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.
Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.
Hilsen nite
GRATULERER SÅ MYE!!!! Kjempegøy å høre!! :) :) (også ble jeg littegrann misunnelig jupp *ler*)
Du får holde oss oppdatert på formen :)
Ang. ponnyen :) Neida, er ikke redd den.. er en 11 år gammel shetlandsponny og han er fryktelig søt dahhhh :)
Ha en glimrende dag :)
og en gratulasjonsklem fra Dahlia
grattis med den lille i magen
Ble mamma for 6mnd siden og må bare fortelle hvor fantastisk det er. Har aldri følt noe så utrolig(ikke engang i nærheten) Stor koser meg med den lille gutten min.
Nå prøver jeg å ta av litt av svangerskapets etter-dønninger, men det er bare deilig. Jeg ser hva jeg har fått og de ekstra kiloene er absolutt verd det( hvert eneste gram) Ønsker deg lykketil, og håper å høre hvordan det går!
Klemmer fra Lealea
Angående "slanke-pålegg vil jeg komme med noen tips:
-mager leverpostei med agurk
-kalkun og kyllingpålegg med agurk og tomat.
-lettsyltetøy
-eple og banan
-egg, omelett med tomat og agurk
Det er nok mye mer men kommer ikke på flere foreløbi. Men du må bare utforske og prøve. Lykke til videre med vektnedgangen.
Klem fra TUVAS
Kos deg, og ha en fin søndag :o)
Klem fra Keyz
"Vet liksom ikke om noe annen slankende pålegg! Forslag tas imot med takk!"
Så da tenkte jeg å fortelle hva jeg liker godt som pålegg. Det er jo ikke sikkert du liker det, men du kan jo prøve:
1) Tomat (alene eller med agurk), med salt og pepper på
2) Cottage cheese med tomat og aromatkrydder
3) Brisling i tomat (har lav GI - mye proteiner)
4) Makrell i tomat (Lav GI)
5) Avocado med salt eller urtekrydder på (Lav GI)
6) Ost og paprika
7) Ost og pæreskiver (utrolig godt!)
8) Omelett eller eggerøre som pålegg
Håper noe av dette kan være ting du liker.
Klem fra DrBabe
Og grattis med spiren i magen!! Så heldig du er. Vi prøver også å bli gravide, så jeg kan tenke meg hvor godt det er når den "sitter". Ha en fin dag tross vonde ankler!
Klem dra DrBabe