← Alle dagbøker
diarist.Alias

Cile

45 år160 cm9 innlegg 2002 0 følgere

Start89,0 kg
Sist87,4 kg
Endring−1,6 kg
BMI nå34,1
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
14. august 200224. august 2002
😊87,4 kg

Jeg er bare så glad...

Kan ikke tro det, jeg skal jo bli mamma! Helt herlig!

Det er bare formiddag ennå, så jeg har foreløbig bare spist frokost.
Frokost: En tekake med masse røkt skinke ( var i sverige på besøk hos vennina til mamma i går og kjøpte skinke!), ost og agurk! Har visst fått helt dilla på kjøttpålegg, ost og agurk.
Vet liksom ikke om noe annen slankende pålegg! Forslag tas imot med takk!

I dag skal jeg ta det mest mulig med ro, jeg er så sliten.

Men jeg må vaske tak, vegger og høykrybbe i boksen til Ros i stallen. Mamma skal hjelpe meg. Skal ta litt hver dag så vi får vaska stall og fjøs før det blir for kaldt eller vått i lufta til at det tørker.
Klarte å vikle det vonde ankelen ( ikke den jeg har vondti hele tiden, men den jeg viklet for 4 uker siden) så den blir vel aldri bra, 3. gang på 4 uker... Den høyre ankelen er stiv og verker nesten hele tiden etter at jeg brakk den for 3 år siden, men den er da ikke øm i det minste....

Oppdaterer menyen for i dag senere i dag eller i morgen.
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias Savanna😄4. september 2002
GRATULERER MED DEN LILLE!!!
Selv er ejg 29+4 på vei og var endel inne på siden her tidligere, men det skled litt ut ettersom vekten min økte....
Men satser på å komme tilbake nå... Foreløpig for å komme inn i "miljøet" igjen for formen er ikke helt bra så mat orker jeg ikke å konsentrere meg om.... Men det kommer...


Savanna
c.AuthorAlias nite1. september 2002
Hei kjære slankevenn

Høsttreffet i Oktober

Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.

Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.

I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.

Derfor:

For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.

Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.

Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.

Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.

Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.

Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.

Hilsen nite
c.AuthorAlias Dahlia😊26. august 2002
Hva ser jeg??? To blå???

GRATULERER SÅ MYE!!!! Kjempegøy å høre!! :) :) (også ble jeg littegrann misunnelig jupp *ler*)

Du får holde oss oppdatert på formen :)

Ang. ponnyen :) Neida, er ikke redd den.. er en 11 år gammel shetlandsponny og han er fryktelig søt dahhhh :)

Ha en glimrende dag :)

og en gratulasjonsklem fra Dahlia
c.AuthorAlias lealea😃25. august 2002
Hei
grattis med den lille i magen
Ble mamma for 6mnd siden og må bare fortelle hvor fantastisk det er. Har aldri følt noe så utrolig(ikke engang i nærheten) Stor koser meg med den lille gutten min.
Nå prøver jeg å ta av litt av svangerskapets etter-dønninger, men det er bare deilig. Jeg ser hva jeg har fått og de ekstra kiloene er absolutt verd det( hvert eneste gram) Ønsker deg lykketil, og håper å høre hvordan det går!
Klemmer fra Lealea
c.AuthorAlias TUVAS😌25. august 2002
Vondt å høre at du har vrikket ankelen, du må nok ta det litt med ro noen dager så du blir helt bra igjen. Men fint å se det går så bra med vekt nedgangen.
Angående "slanke-pålegg vil jeg komme med noen tips:
-mager leverpostei med agurk
-kalkun og kyllingpålegg med agurk og tomat.
-lettsyltetøy
-eple og banan
-egg, omelett med tomat og agurk
Det er nok mye mer men kommer ikke på flere foreløbi. Men du må bare utforske og prøve. Lykke til videre med vektnedgangen.

Klem fra TUVAS
c.AuthorAlias Keyz25. august 2002
Hei og gratulerer! Morsomt med graviditeter, men jeg skal ærlig innrømme at jeg blir litt misunnelig *s*
Kos deg, og ha en fin søndag :o)

Klem fra Keyz
c.AuthorAlias DrBabe🙂24. august 2002
Hei, Cile, du skrev:
"Vet liksom ikke om noe annen slankende pålegg! Forslag tas imot med takk!"
Så da tenkte jeg å fortelle hva jeg liker godt som pålegg. Det er jo ikke sikkert du liker det, men du kan jo prøve:
1) Tomat (alene eller med agurk), med salt og pepper på
2) Cottage cheese med tomat og aromatkrydder
3) Brisling i tomat (har lav GI - mye proteiner)
4) Makrell i tomat (Lav GI)
5) Avocado med salt eller urtekrydder på (Lav GI)
6) Ost og paprika
7) Ost og pæreskiver (utrolig godt!)
8) Omelett eller eggerøre som pålegg

Håper noe av dette kan være ting du liker.
Klem fra DrBabe
c.AuthorAlias DrBabe😌24. august 2002
Takk for bursdagshilsenen, Cile!

Og grattis med spiren i magen!! Så heldig du er. Vi prøver også å bli gravide, så jeg kan tenke meg hvor godt det er når den "sitter". Ha en fin dag tross vonde ankler!

Klem dra DrBabe
😊87,7 kg

Ok, har gått opp 300gr, men det er da helt normalt

Hei!
I dag er jeg så glad!!! Jeg testet to blå med clearblue i morges! Tenk, jeg er gravid!! Jippi!

Ok over til dagens meny, som jeg er lite stolt av... Blæh

Frokost: En brødskive med kalkunsalami, ost og agurk, et kokt egg og te

Lunsj: Var på besøk hos vennina til mamma.. Et knekkebrød med falukorv og agurk og en tekake ( brød, ikke kake) med ost, falukorv og agurk også et lite stykke med blåbærpai med vaniljesaus. FY FY FY

Mellommål: En pinneis, der røk min ide om å kun spise sånt på lørdag og søndag!

Middag/kveldsmat: spagetti med ostesaus(hjemmelaget med sjampinong) og kjøttdeig. Fysj, saus er ikke bra, hvertfall ikke så mye...

Så nå skal ikke jeg spise mer i dag. Synes ikke jeg har vært flink. Forspiste meg på middag, hadde på litt mindre enn det jeg pleier å spise, men jeg ble så fort mett. Har vært sånn noen dager, blir mett veldig fort. Også sulten igjen maks 3 timer etterpå. Kanskje pga gradviditeten???

Jeg er forresten drøye 4 uker på vei!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite😊24. august 2002
Vil bare legge meg til rekken av gratulanter. Det er så koselig med unger, og den tiden du nå skal inn i, er en lang, men ikke minst spennende tid.
Du et lite tips. Hvis du blir morgenkvalm, så sørg for å ha litt te og tørr kjeks på nattbordet. Dette tar du litt av før du står opp, og håper det hjelper. Men det kan jo være at du ikke blir det da, men du vet vi "gamle mødre" elsker jo å komme med råd da til kommende mødre.

En liten trøst??????? Jeg gikk ned masse kg. etter barnefødsel. Var omtrent på 84 kg. når jeg ble gravid.

Hilsen nite
c.AuthorAlias iset23. august 2002
åååååååååååååå gratulerer så MASSSSSEEEEE:)))))
jeg ble SÅÅÅ glad da jeg leste det:) dette har du fortjent, vennen. håper jeg også er gravid, da er jeg ca 7 uker på vei nå (mensen skulle kommet 8 august, men ikke tegn til den ennå:)
nå skal du kooose deg med maten, kjære:)

lykke til!!!!!

klemmer i bøttevis fra en glad Iset:)
c.AuthorAlias hecatee❤️23. august 2002
Hei, Cile!!!! :) :)

GRATULERER MED 2 BLÅ!!!! :) :) :) :)
så koselig!! take care!!

HAPPY- klemmer i massevis fra hecatee
😊87,4 kg

Nå har jeg gått ned!

Jeg har gått ned!
Frokost: en skive med kalkunsalami, ost og agurk ( det er så godt med agurk!!!), et kokt egg og et glass lettyoghurt.
Lunsj: En brødskive med kalkunsalami, ost og masse agurk, kjempegodt!!!
Vel, til middag i dag blir det andestek, dvs, brystfilet eller hva det nå heter.
Anda hang ute fra i går til i dag, og skal visst være bra nok mørnet. I dag skar vi ut fileene etter instruksjon fra svogeren min. Lurer på om jeg klarer å ete dette? Må i hvertfall ha en god saus til, og det blir kallorier det. Men vi måtte nesten eta den anda og når vi fikk den...
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Dahlia😉23. august 2002
God morgen Cile :)

Kult med hest da! Selv er jeg dritredd dyra, men ettersom jeg har kjøpt ponni til jr. så må jeg håndtere DEN ihvertfall *ler* og den er jo ikke så skummeL, bare som en veslevoksen sjæfer (skrives det slik??) *skratter*

Du er flink Cile, og nå synes det på vekten din :) Stå på, så fortsetter det slik! :) :)

Klemz fra Dahlia
c.AuthorAlias iset22. august 2002
hehe klarte å legge inn kommentar på min egen side, som egentlig skulle til deg. bare se på den der du:)

klem fra Iset
c.AuthorAlias iset22. august 2002
heisann:)

så flink du er:) jeg har ikke turd å veie meg ennå:( men men gjør det på mandag, eller kanskje i morgen:)

åå nå fikk jeg lyst på egg hehe. tror jeg skal ha det til frokost i morgen:)

ha en kjempefin dag, Cecilie.

klemmer fra Iset
c.AuthorAlias hecatee😃22. august 2002
Hei, igjen. :) :)

er sliten i dag og det merkes. trodde jeg skrev et innlegg her, men det ble på gårsdagen.....

SORRY!!

håper det smaker!! det høres godt ut!!

enda fler slankevibber fra hecatee
😌87,9 kg

Vel, går jeg ned eller ikke?

I dag har jeg ikke gjort så mye spesielt, var med mann min på jobb og hentet stilas til den nye byggejobben ( bytte et tak).
Ellers ble det tid til en times ridetur med hestene i kveld.
I formiddag var vi på andejakt. Dvs en venn ringte og sa at han hadde skadeskutt ei and og ei anna hadde drevet ut på vannet så han ikke fikk tak i den. Så han lurte på om Bobby ( vovsen, en labrador) kunne prøve å hente den døde og skremme den skadeskutte ut fra sivet så han fikk skutt den.
Bobby har aldri prøvd seg på dette, kun svømt etter døde ender som han har sett blitt kastet uti.
Men han var flink, hoppet uti sivet og fant den døde og tok den med inn til oss.
Så satte han igang med å søke etter den andre, etter 5 minutter skremte han den ut og Roar fikk skutt den. Bobby hentet anda og leverte den forsiktig til oss og var så stolt.
Må si at jeg er så stolt av hunden vår. Men nå har vi ei and som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med, hvordan lager man middag av noe sånt, og er det mat i det hele tatt?

I dag har jeg spist:
Frokost: et grovt rundstykke med leverpostei og agurg og et kokt egg og drakk en kopp kaffe.
Lunsj: En kopp blomkål, brokkoli og oste suppe og et rundstykke med ost, også kaffe attåt da.
Middag: Fikk grønnsaks suppe med farse i hos mamma og pappa.
Kveldmat: Et halvt rundstykke med kalkunskinke og ost og agurk på og et med kalkunsalami og agurk.

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias hecatee😃22. august 2002
HEI, Cecilie!! :) :)

FLINK hund du har!!!! labrador er min favoritt rase, de blir jo aldri voksne og det passer til meg.... :)

har fått servert and i viltgryte, og det var kjempegodt!! and, elg, hare og rådyr i samme uten at det ble sært. DEILIG!!

jeg har en veldig tydelig timeglassfigur, kan fremdeles se at jeg svinger godt inn i livet til tross for alle ekstra kiloene. jeg har fått en valk i livet, men den er ovenfor på et vis, men måler løst der det svinger inn. er ikke god til å forklare, så jeg skjønner godt om du ikke forstår. :)

slankevibber fra hecatee
😟88,0 kg

Og vekta står stille

Vekta står stille. Æsj,æsj..
Frokost: en skive med 2skiver røkt skinke og ost og grønnsaker. og et glass lettyoghurt.
Lunsj: en skive med skinke og agurk
" Middag": en skive med to fiskepinner
Kveldsmat: det blir tomatsuppe og rundstykker

Mann min kommer sent hjem fra jobb i dag, så det blir middag (eller kveldsmat kan man si) kl 20.00

Ellers har jeg drevet med gjerding idag. Driver å setter opp et lite beite til hestene og må slå hele veien langs gjerdet med ljå og det er slitsom skal jeg si!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Dahlia😀21. august 2002
Heisan og hoppsann :)

Vekta står stille her oxo.. om det er noen trøst for noen av oss *ler*

Hva slags hester har du? *nyskjerrig jeg vettu*

Klemz fra Dahlia

PS: Er på dag 3 jeg :) og det var akkurat som forventet.. Guttungen og jeg var nemlig på ferie da el var.. og gubben var hjemme og jobben.. Var vanskelig å gjøre noe med saken da *ler*
c.AuthorAlias hecatee😃20. august 2002
Hei, Cile!! :)

sen middag er noe jeg kjenner til. mannen min jobber fra 15.00 til 21.00, så vi spiser sent. liker ikke å spise alene og med min dårlige matlyst er det deilig å ha en å spise sammen med.

å gå med ljå er UTROLIG tungt!! men du får super god trim da. hjelper garantert på vekta den jobben du gjør med ljåen!!

LYKKE til med gjerdinga!! og må du ha en slankende uke!!

klem hecatee
c.AuthorAlias iset20. august 2002
heisann:)

ja det er så kjedelig med stille vekt. men mål fettprosenten eller bruk målebånd. du har helt sikkert gått ned i omkrets selv om vekten står stille vet du:)

klemmer fra Iset
😢88,0 kg

Oppe på 88kg igjen...

Nå har jeg ikke hatt tid til å veie meg på to dager.
Har gått opp igjen, og er litt lei meg.
Har ikke vært særlig flink. I går var vi en tur til Oslo og på 4 timer hver vei ble jeg ganske så kaffetørst, og når Shell hadde valgfri kaffe og en bolle eller wienerbrød for 15 kr, ja da ble det en hver vei..
I dag har jeg spist:
Frokost: to skiver med røkt skinke, litt ost og paprika
Lunsj: en q-mix yoghurt ( var ikke hjemme og måtte ha noe i magen)
Middag:2 Hjemmelagede hamburgere med masse grønnsaker

Men middagen var vel ikke så sunn, to fine hamburgerbrød, æsj,æsj..
Ellers har jeg klipt plen en time og svømt ca 1/2 time, ikke særlig hard svømming, men ble da litt.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Dahlia19. august 2002
Hei SG-Cile :)

Der var jo du oxo :) Kjempehyggelig *s*

At vekten varierer litt opp og ned er ikke uvanlig.. målet vårt er saaakte men sikkert over litt tid at den skal gå ned :) og vi skal jo ikke sulte... bare legg om kostholdet slik at vi naturlig blir sunne og får den vekten vi trives med :) Og nå om dagen tror jeg mange av oss sliter med vann i kroppen... man drikker mye pga varmen.. og jeg ihvertfall, spiser salt nettopp for å binde vannet når det er varmt *ler*

Ha en glimrende dag.. og håper vi snart spyr som noen griser pga hybelboer alle sammen :)
😌87,5 kg

Hmm, merklig at vekta går så fort nedover da..

Spiste to skiver til frokost i dag og. En med gul ost og en med dronningsyltetøy ( bringebær og blåbær). Og en kopp te.
Må ha en kaffekopp til lunsj, så det blir kaffe og snipp ( en slags kake, av surmelk, lite sukker i da).

Blir fiskepinner, ris, linser og salat til middag.
Ja, vet at fiskepinner inneholder mye olje, men de må spises opp. Skal spise kun 4 stk og litt linser attåt for å få nok proteiner.

Får ikke ridd eller gått noe særlig idag, har så vondt i ankelen jeg vrikket forrige uke. Så det blir kun kjøring med hest, men må gå en del for å hente hesten på beite da.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ivalodia😌16. august 2002
Hei Cile

Velkommen hit, leste de 3 dagene du har notert etter at du begynte å slanke deg, så flink du er :-) Gratulerer med nedgang, håper du når dine mål. Du virker til å være heldig med tanke på stedet du bor, mye natur rundt deg og kan bruke naturen som trening..

Ønsker deg en sunn og god slankehelg :-)
c.AuthorAlias hecatee😃16. august 2002
Hei, Cile!! :):):):)

såååå deilig at vekta går nedover!! det er motiverende lesing det!! selv merker jeg på klæra at de sitter løsere, og ikke minst har jeg fått kondis og blitt sterkere!! :):):):)

HEIA OSS SLANKERE!! :):):):)

GOD BEDRING!! håper ankelen din blir bra i løpet av helga!! tvi tvi!! :):)

tror jeg blir slankere bare av å bo her i denne kokende hete sørlandsbyen.... svetten renner inne i skyggen, med bordvifta på max!! det går ned over 3 liter vann daglig, alikevel er jeg nesten konstant tørst... nei, må høsten snart komme!! :):):):)

tonnevis av slankvibber fra hecatee
😊87,8 kg

trørr i dag

Vel, klokka er bare 10.54, så jeg kan bare skrive hva jeg har spist til frokost.
Frokost: en brødskive med gul ost og en brødskive med smøreost.

I dag viste vekta 87.8, mot 89 i går morges... Lurer på hvorfor, tror jeg hadde en del vann i kroppen i går.

I dag får jeg et lite problem, søstra mi har bursdag og gubben og jeg skal dit. Så jeg kan liksom ikke kutte ut å spise, men får vel heller være litt forsiktig og spise kun to kakestykker.
I går klippet jeg plen i en time, det er da trening det og...
I dag skal jeg rake gras på hundeklubben etter at gubben slo det ned i går.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias hecatee😄15. august 2002
Hello, Cile!! :-)

å klippe plen er super god trim!! har klipt plener på jobb i dag, i værste varmen og i 3 timer. over 2 liter vann gikk ned, og jeg må overhode ikke på do.... har nok svetta det ut.

litt snop en sjelden gang må være ok, en kan ikke bure seg inne og unngå slike sitvasjoner. dessuten må en kunne unne seg noe godt en gang i blandt, terror slanking har jeg ingen tro på.

tvi tvi!! ha en fortryllende deilig dag!!

klem hecatee
c.AuthorAlias iset15. august 2002
heisann:)

kos deg med bursdagen du, husk at dette er en livsstil, ikke en kortvarig slankekur. man MÅ unne seg litt av og til, da har man større sjanse for å lykkes. men jeg vet det ikke er lett. jeg føler det legger seg med den gang. men det gjør det ikke altså:)

kos deg:)

klem Iset
c.AuthorAlias bratsj15. august 2002
Hei Cecilie ! Jeg spiser nutrilett fordi jeg ønsker rask vektnedgang. Hvis jeg etter å ha gått ned det jeg skal saaakte går over til 5 faste små måltider om dagen og øker kalorimengden gradvis mens jeg trapper opp trening - er det fullt mulig å holde den nye vekta. (årsaken til at lav-kalorikurer har så dårlig rykte, og at så mange sier at sånne dietter bare gjør at du går opp i vekt med det samme etterpå, er fordi veldig mange faller tilbake til sitt gamle spise-mønster etter endt kur. Og da er det jo ingen slankekur i verden som kan holde deg på stabil vekt etterpå, hvis man gjør det, og heller ikke øker aktiviteten. Jeg trenger å se resultater hurtig for å ikke miste motet - jeg er en veldig utålmodig person. :-)
😢89,0 kg

Har jeg dårlig forbrenning eller?

Nå begynner jeg å bli lei av å se at vekta går opp 2-3 kg annenhver måned, i fjor høst veide jeg 72kg. Og trivdes veldig godt, jeg var fremdeles overvektig, men trivdes.
Nå har jeg gått opp. Er ikke så veldig flink til å spise riktig mat, blir en del pizza og lassagne ( minst to dager i uken). Og mye vafler og pannekaker. Det er billig, har jo både mjølk og egg sjøl ( geitemelk og egne høner...).
Mamma har vært i Sverige og kjøpt linser og bønner til oss. Så nå skal gubben hjelpe meg og spise riktig. Pluss at jeg skal få sko på hestene igjen ( de har hatt ferie i snart to måneder) og ri de hver dag. De er i like dårlig form som meg, så jeg skal bare ri de annenhver dag, blir en tur om dagen på meg.

Ellers kan jeg fortelle litt om meg selv til dere som leser dagboka mi.
Jeg har en kronisk lidelse som heter ME, dvs kronisk tretthetssyndrom. Jeg blir velig sliten av å bevege mye på meg og slite meg ut. Jeg er pr i dag uføretrygdet.
Har en del dyr på garden, 3 hester ( far min har en av dem), 2 sauer, 3 mohairgeiter, 7 geiter, 10 angorakaniner og vel 10 høner. Så jeg har nok å drive på med.
Spinner og strikker av ulla fra dyrene, men det er jo ikke akkurat trim å sitte på en stol mange timer om dagen.

I dag har jeg plukket 2 liter bringebær, i meget kuppert terreng kan man si, sto i ei stenrøys en og en halv time for drøye to liter bær...

Dette har jeg spist i dag
Frokost: To brødskiver, en med makrell i tomat og en med smøreost, må si at hunden fikk en halv skive...
Lunsj: En stompbit med gulost og kaffe og to gjende kjeks

Har ikke spist middag, men skal ha en slags gryte jeg laget i går med elgkjøtt, hvite bønner, gulerøtter, champinong, tomater og poteter.
Og kveldsmat spiser jeg sjelden.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias hecatee😃15. august 2002
hei, Cile!! :-)

så mange SG'ere her!! super koselig!! nå kan vi støtte hverandre dobbelt!! disse sidene er fantastiske!! har ikke vært her lenge, men jeg stortrives.

har masse motivasjon og pågangsmot, gir deg alt du vil ha om du skulle ønske noe!!

tar med en liste aver ting som øker forbrenningen:
1. Spis mere proteiner, d.v.s. mere kjøtt, fisk og egg. De metter mere enn karbohydrater ( som f.eks. brød og godteri ) og gir en tregere forbrenning.

2. Velg magre proteiner. Kylling, fisk og røkt skinke er bedre enn kjøttkaker og pølser.

3. Drikk mellom en og to liter kaldt vann hver dag.

4. Drikk ikke alkoholholdige drikker

5. Spis flere ganger utover dagen, helst fem-seks ganger, men mindre porsjoner. Det opprettholder forbrenningen lengre.

6. Velg bra tørsteslukkere. Vann er det beste, men også brus ( uten koffein ), melk og juice fungerer.

7. Hvis du skal trene etter maten: vent 2 timer, minst. Da får du best forbrenning.

8. Velg trege karbohydrater. Pasta er bedre enn poteter og ris. Det gir en jevnere forbrenning.

9. Gå en tur ! Bedre aktivitet for å forbrenne fett finnes ikke. Bedre å ta en tur på morgenen enn på kvelden. Spis ingenting på forhånd.

10. Gå mellom 45 og 90 minutter. Jo lengre desto bedre. men gå ikke mere enn en og en halv time - da kan du miste muskler isteden.

11. Vil du øke effekten enda mere, velg kupert terreng og bruk gjerne skistaver.

12. Drikk 2 kopper kaffe 30 minutter før turen. Koffein øker utskillelsen av fett fra fettcellene og du forbrenner mer.

13. Spis litt proteiner før du går, f.eks. eggehvite eller mager fisk. Det gir energi som setter fart på fettforbrenningen.

14. Før du går ut: drikk ett stort glass med vann. Det motvirker uttørking, som i sin tur har betydning for forbrenningen.

15. Spis med en gang frokost når du har vært ute om morgenen. Det motvirker den muskelnedbrytningen som ellers ville finne sted.

16. Liker du te ? Drikk mere ! Koffeinet i teen øker energiforbrukningen i leveren og kan påskynde vektnedgang. Spesielt grønn te anses som bra.

17. Spis en ordentlig frokost. Det gjør deg mindre lysten på noe søtt utover dagen.

18. Krydre maten. Sterk krydder øker energiforbruket. F.eks. sennep, ingefær, chili og cayennepepper. Med hjelp av disse krydderne kan du øke energiforbrenningen med hele 200 kalorier om dagen !

19. Spis så mye grønnsaker du kan. Det er sunt og mettende, men lite energi. Omtrent to femtedeler av en tallerken bør inneholde salat når du spiser.

20. Velg soyaprodukter. De er fulle av proteiner og kan øke thyroxin-nivåene, som er viktige for fettforbrenningen.

21. Hvis du ikke liker fisk, spis fiskolje som kosttilskudd. Fet fisk inneholder nyttig fett og masse proteiner som holder forbrenningen igang.


22. Prøv å spise kosttilskudd med eplecidereddik. Det minsker blodsukkersvingninger og sultfølelsen, som vil hjelpe deg å gå ned i vekt.

23. Du kan også prøve kosttilskuddet 5-HTP. Ifølge studier kan middelet dempe appetitten og stimulere forbrenningen. Passer deg som ikke har så mye overvekt, omkring fem kilo.

24. Spis regelmessig og forsøk å få til to ordentlige, tilbredte måltider pr. dag.


25. Minsk fettet, men ikke kutt det helt ut ! Omtrent 20 % av ditt energiinntak bør komme fra fett. Velg vegetabilske kilder og ikke animalske.

26.Vær forsiktig med å spse lunchen din ute, de er ofte unødvendige fete. Unngå fritert mat, paier, stekte poteter, majones og sauser. Ta mye salat isteden.

27. Tillat deg selv å spise hva som helst 1 gang i uken. Fettforbrenning krever disiplin, men av og til må du kunne unne deg noe godt også.

28. Kutt ut karbohydrater med rask forbrenning, som ris og lyst brød. Det gir varierende blodsukker og lyst på søtsaker.

29. Spiser du godteri - velg en bra sort. Unngå sjokolade, sats heller på karameller og sukkerbiter. Velg også bort lakris, ettersom det kan senke testosterinnivået hos menn - og dermed fettforbrenningen.

30. Det finnes tegn på at ginseng kan hemme forbrenningen. Så det kan være en idé å kutte ut det hvis du vil gå ned i vekt.

31. Begynn dagen med en form for trening, utover det å gå en tur. Svømming, aerobic og jogging er perfekt.

32. Når du trener - ta det rolig. Du forbrenner mest fett ved lav intensitet. Det er viktig å påpeke att også høyt tempo gir forbrenning, men da risikerer man at også musklene forsvinner.

33. Styrketren av og til. Det gir større muskelvekt og flere muskler forbrenner mere fett, selv under hvile.

34. Pass på pulsen når du trener. En bra regel er 65% av din makspuls. Makspulsen finner du ved å ta 220 minus din alder. Trener du hardere, vær nøye med å hvile - ellers mister du muskler isteden for fett. Hvil annenhver dag hvis du trener hardt.

35. Del opp treningen. Din kropp fortsetter å forbrenne fett på det høyeste rett etter trening. Jo oftere "etter trening" utover dagen, desto bedre.

36. Variér det daglige kaloriinntaket. Det har blitt ansett mere effektivt enn å holde samme energinivå hver dag. Skift mellom 1500, 2000, 2500 og 3000 kcal pr.dag.

37. Ikke stress ! Høye adrenalinnivåer leder lett til overvekt. Tren avspenning og lær deg å si nei.

38. Spis mye frukt. Det gir masse nytte og gir relativt trege karbohydrater.

39. Ha alltid en vannflaske i beredskap, hvor du enn er. Da minsker du risikoen for å stape i deg godteri. Litt gulrøtter er også bra "snacks".

40. Stek maten i olivenolje, ikke margarin. Og avvenn deg med å ha smør på brødskiva.

41. Unnvik fete melkeprodukter, men drikk gjerne magre varianter. Melk er i seg selv nyttig og det finnes tegn på at drikken kan hjelpe på vektnedgangen.

42. Krom kan ha en viss effekt om du kjenner søtbehov. Det finnes som kosttilskudd. Sjekk din helsekostbutikk.

43. Øk på med fiber i maten. Dels gir det mettehtsfølelse, dels kan det binde fettet alleredet i mage- og tarmkanalen. Rugbrød er et eksempler på et bra produkt.

44. Test naturmiddel som inneholder fiberet kitosan. Det har i studier vist seg å kunne absorbere fett og hjelpe på vektnedgangen.

45. Spis langsomt. Det tar opptil 20 minutter før din hjerne å forstå at magen er full. Stapper du i deg for mye og for fort blir du snart stappmett.

46. Spis mere hvitløk. Det ansees omvandle energi til varme og er derfor bra hvis du vil forbrenne fett.

47. Dra på smilebåndet ! Ett gapskratt øker energiforbruket med 75 % jamført med når vi hviler.

48. Sex er en utmerket fettforbrennende aktivitet (koster fem kcal pr. minutt).

49. Vær aktiv. Du forbrenner kalorier selv uten å trene. Gå opp trapper, klipp gresse, hugg ved, måk snø eller en handletur koster energi.

50. Sov ordentlig. Det høres kanskje rart ut, men fettforbrenningen blir bedre om du sover godt, ettersom du da utsondrer ett veksthormon som hjelper til med å minske fettdepoene.

51. Prøv å ta CLA. Det har vist seg å øke fettforbrenningen i cellene, som til en viss grad kan hjelpe deg med gå ned noen kilo.

52. Unnvik lett-brus. Noen studier har pekt på at brus som inneholder aspartam som søtningsmiddel øker behøvet for noe søtt.

53. Tenk positivt. Bestem deg for du skal klare det. Ha disiplin, men vær også snill med deg selv mellom øktene.

54. Ha tålmodighet. Kroppen klarer ikke å gjøre seg av med mere enn 2 kilo fett i uken. Tenk på att en langsom vektreduksjon gir best resultat.

55. Slank deg ikke ! Du havner bare i en kamp mot sulten som du før eller siden vil tape.

ønsker deg alt godt!!
klemfra hecatee
c.AuthorAlias DrBabe😉14. august 2002
Velkommen, SG-Cile.
Her inne skal vi komme i form, tro meg! Ikke før er magene våre blitt flatere enn noensinne, før de skal begynner å bule mens vi gulper og spyr og er i lykkelige omstendigheter. Det er bare morsomt å multi-taske litt. Babylaging passer faktisk godt som kombinasjonsøvelse til slanking.

Og så er det bare å hente noen motivasjonsvibber fra Iset hvis du begynner å trenge det. Hun kan inspirere lamme til armhevninger.

"May the fork be with you.."
DrBabe
c.AuthorAlias NITE😊14. august 2002
Velkommen inn hit. Det er veldig mange aktive slankere her inne, og vi blir ganske godt kjent med hverandre. Vi deler sorger og gleder, og du vil finne et samhold som faktisk er unikt til å være mennesker som er totalt fremmed for hverandre.
Men det krever i starten å markedsføre seg. Les og lær, skriv gjerne hilsner til andre, og du vil på den måten få mange venner selv, og dertil oppbakking.
Dette var dagens lille tips.

Det å bo et sted hvor du har nærkontakt med naturen og dyr, er veldig verdifullt. Selv så bor jeg i Oslo, og det er liksom ikke helt det samme.

Det som slår meg er at du kanskje spiser (nå under diett) litt for lite mat. Du vil fort merke at det blir vanskelig å gå ned om du spiser for lite, og det du spiser er helt feil.

Det er klart at det som passer for noen, ikke passer for andre.

På disse sidene vil du kanskje komme borti ord som
GI
Glukose
Fruktose
Protein
Karbohydrater
Insulinresistens

Det har tatt meg veldig lang tid å forstå, men tror jeg er bittelitte grann på vei nå. Men det jeg hvertfall har funnet ut er at jeg må holde meg langt unna korn produkter og brød.

Jeg har nå stått lenge stille, til min store frustrasjon. Alltid i begynnelsen av en slankeperiode, har jeg gått mye ned.
Men denne gangen nei. Kan kanskje være noe med alderen, men denne uken har det skjedd ganske mye med meg. Jeg har veiedag på fredag, men har uoffisielt vært på vekta før veiedagen,
Det som har gjort at jeg nå har begynt å gå ned er for det første veldig disiplin. Å sprekke hele tiden, og skeie ut hver helg er tabu, om man virkelig vil gå ned i vekt.

Men jeg har sluttet å spise brød. Nå spiser jeg fiberrik, og det går faktisk an når man har noe godt pålegg på. Jeg bruker leverpostei.

Du må hvertfall ha lykke til og dette var noen tips.
Gå gjerne innom Dagboka mi og les litt.

Hilsen Nite
c.AuthorAlias iset❤️14. august 2002
Heisann:)
Jeg har også svært dårlig forbrenning, men det kommer av at jeg er blitt så LAT buhuuu. før trente jeg mye, men så sluttet jeg og la dermed på meg endel kg og ble så lat hehe. men nå går jeg tur hver dag nesten, og har sluttet med rulletrapp og heis, og går av bussen lenge før osv. jeg er nå full av energi og i kjempegodt humør:)

Protein shaken min kjøper jeg på jobben (helsekost). den er ferdig laget på glassflaske (44 kr for 2 doser) og heter FIT. finnes i 5 smaker: sjokolade, jordbær, vanilje, banan, og pina colada.
ellers kan du være mer økomomisk enn meg og kjøpe 1 kg med pulver (da anbefaler jeg Signature Whey Protein) og blande med skummelt/lettmelk. smaker himmelsk:) jeg erstatter ofte et måltid eller 2 med shaken da jeg ikke får tid å spise på jobben, de er næringsrike og super mettende.

Linskaker er KANONGODT!!!! jeg spiser bare vegetarmat. på jobben min selger vi både vegetarpølser, burgere, linsebiff, selleribiff, rødbetekaker, scnitzler, nuggets, falafel (knallgodt i pitabrød), og masse annet godt, så selv om jeg er vegetarianer nå på 5.te året, lider jeg INGEN nød hihi.

Ta en tur innom helsekoste og se, de ligger i frysedisken og er mer proteinrike enn kjøtt! og smaker himmelsk:)

ha en flott dag:)

klem Iset
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.