Heisann alle sammen!
Heisann!
Har tid til en aldri så liten oppdatering, selv om tiden er knapp for meg for tiden.. Eksamner, kurs nå til uka, kveldsseilaser etc. Men. Tross alt. Jeg trives! Og det er bra! Skal drive med røykdykking og diverse brannslukking etc i Bergen nå i to uker, så det kan bli artig! Men nok om det..
Slanking.. hva er det?!? Jeg har ingen aning.. vet bare at det blir for lite fornuftig og altfor mye usunn mat der borte. Godteri flere ganger om dagen, til tider.. Men jeg har gjort noe med det da. Har begynt på godteristopp denne uka, dvs på søndag - så i nesten ei uke nå, har jeg vært sjokoladefri. Ikke dårlig, hva?!? Det er ball nå om ca 1 måned, og da skal jeg se fit''ere enn fit''est ut, selv om det betyr at jeg må "ofre" usunne matvaner, og sofasliting.. For et offer, hva?!:) Nei. Jeg har begynt å lese ei sånn spisedagbok, så jeg skal prøve å lære meg mer om hvordan kroppen fungerer. Jeg trenger det nå, med masse utfordringer og altfor liten tid til å trene. Dvs. ikke nødvendigvis altfor liten tid, men jeg må prioritere.. enten lesing til eksamen, eller trening.. og da er det viktig at den treningen er så effektiv som overhode mulig, ikke sant!? Så det er planen fremover. Begynner på diverse proteindrikker, og kosttilskudd for å se om det funker. Kompisen min som går på det har noen utrolige resultater, riktignok trener han som en gærning også, men uansett. Det kunne han ikke ha gjort, hvis ikke kostholdet hadde funka.
I kortversjon er altså planen følgende. I slutten av november er ballet. Fra uke 42 (eller hva det er nå) til og med søndag kl. 12 i uke 45 - er det godteristopp. Dvs. at det er null sjokolade, og null marsipan (julemarsipanen har kommet, vet dere..... grøss... utfordring..). Blir det for ille, kan jeg ta meg litt sjokoladedekket-kjeks, eller potetgull el, men det har hittil gått greit. Det er først og fremst sjokoladespisingen jeg trenger å få kontroll på. Ved siden av dette, spiser jeg minst 5 måltider pr dag. Frokost - MM - Lunch - MM - Middag og aller helst kvelds også, siden middagen er kl 16.
Trening: Det avhenger litt av kveldsundervisningen, vaktene mine etc, men det ser ut til at det skal gå greit nå i to-tre uker fremover. Derfor skal jeg trene aller helst 6 dager pr uke, men jeg er fornøyd med 5 også. Kan ikke sette opp et helt fast løp, i og med at ting dukker opp som jeg umulig kan gå fra der borte, men intervall på SATS 2 ganger pr uke, og helst noe styrke - pluss jogging ute (3 km''etere i flere omganger). Så i dag hvor jeg faktisk har perm (ahh.... DEILIG!!!!!) skal jeg på SATS og springe livet av meg.. 6 * 400 m, de to første på 16 km/t, de to neste 15 km/t og tilslutt 14 km/t.. Det høres lett og greit ut, men tro meg.. prøv! Jeg er ikke helt sikker på om jeg klarer farten helt, så det må jeg prøve meg litt frem til, men jeg skal iallfall tyne det jeg kan. En ting har iallfall befalsskolen lært meg, og det er at jeg kan presse meg mye mer enn det jeg tror jeg kan.. Dvs at når jeg tror jeg skal dø, så kan jeg sannsynligvis holde på en god stund til:) Hehe..
Har planer om å prøve å få til litt "finjustering" av matinntaket mitt også, men det tar jeg over tid. I og med at vi ikke har vekt der borte, tenkte jeg at jeg skulle begynne å måle meg. Spesielt hoftene. Har lagt på meg litt der siste tiden, og det skal bort før høstballet. Det er ikke snakk om så mye, men det er snakk om nok til at jeg kan se at det er for mye.. hvis dere skjønner.. Og i og med at det ikke skal så mye tid til for å regne ut ca kaloriinntak pr dag, og at pulsklokka forteller meg hvor mange kalorier jeg forbrenner på treningen, og at jeg vet omtrent hvor mange kalorier jeg trenger for å leve.. så kan jeg prøve finjustere litt.. prøve..:) Det er ganske viktig for meg nå, skjønner dere.. Iogmed at som sagt, den tiden jeg trener går på bekostning av tiden jeg får lest på navigasjon (som nå er det største (!!) og viktigste faget vi har). Da er det veldig viktig at jeg får mest mulig igjen for treningen, og at jeg slipper å bruke tid på å irritere meg over en ekstra cm eller to på hoftene..
Det kan kanskje virke som om det greiene jeg driver med nå er helt forferdelig, men det er det ikke. Jeg stortrives. Masse små irritasjonsmomenter (tiiiing taaaaaar tiiiiiiiid iiii miiiiliiiitææææreeeet...), ja, men jeg er tålmodig. Og menneskene der borte - helt GENIALE!! Kjempetopp! Det er ikke så mange steder du kan gå til et hvilket som helst menneske du ser og begynne å prate om alt.. personlig, som "faglig". Eller i hvor mange kantiner med godt over 100 personer, er du like velkommen uansett hvor du setter deg!? Så det er noe spesielt der, det må jeg vel bare innrømme.. Også gleder jeg meg selvfølgelig som bare det, til sommeren.. Fra august av kommer jeg til å tjene godt over det tidobbelte av det jeg gjør nå, får kjøre som en gris med de UTEN TVIL kuleste båtene som finnes (!!!)(hehe.. jeg skal kjøre/navigere de..) i den norske skjærgården, og får være sammen med noen av Norges desidert råeste soldater, kystjegerne. Så det blir bra..! Har planlagt litt med ho venninna mi som jeg traff for to år siden, på samme sted. Så vi skal ta oss ganske så mange ferieturer.. Kanskje Maldivene utpå høsten?!? Så det ser jeg uten tvil frem til!! Har selvfølgelig en vanvittig haug med utfordringer foran meg, og samme antall timer med lesing på navigasjon for at de faktisk skal gi meg lov til å bruke de "titallsmillionene med norske skattekroner" - men jeg gleder meg uansett. Det er en liten "milepæl" igjen, og det er i februar. Da er det to uker i felt, siste uka av de uten særlige mengder mat, masse stress og lite søvn. Men.. det skal være veldig "lærerikt" sier befalet (som FÅR nok søvn, mat og som slipper stresset...).. Jaja.. det skal bli interessant. Og det blir jo uansett noe helt annet enn det jeg var igjennom i sommer.. Da hadde jeg jo ikke peiling på når noe slutta, eller hvor lenge vi skulle drive med noe - i februar vet jeg slutten, og jeg vet hvorfor de gjør det. Og fire dager - 96 timer uten mat og søvn.. det er ikke uoverkommelig! Så lenge jeg klarer å holde humøret oppe, skal jeg overleve det og, jeg:) Og humøret har de aldri klart å ta fra meg, uansett hvor mye dumt de har gjort der borte.
Oj.. det ble litt lenger enn forventet.. Nok en kortversjon. Godteristopp frem til søndag kl 12, uke 45, og fra og med søndag kl 24.00 uke 45, og ut uke 47 (som ballet er i). Masse trening med hovedvekt på styrke og intervall. Og tilslutt nøye nedskriving og overvåking/analysering av kostholdet, og hvordan kroppen reagerer på det (sliten, opplagt, energiløs, energisk, blir slankere, tykkere etc.). Har såvidt begynt, og det går hittil bra. Kommer til å gå bedre, iogmed at det i tillegg til treningen blir mye fysisk på det kurset jeg skal på i to uker fremover, også. Bra!!
Ellers får jeg ikke lagt inn kommentarer til dere nå, men jeg har prøvd å lese litt. Bra å se at dere setter i gang sammenkomster etc.! Fortsatt lykke til, alle sammen, og dere gjør en kjempejobb!!
Until we meet again....
Snart slutt..
Heisann!
Og akkurat i det jeg ikke gadd å slanke meg mer, begynte det å funke. Har fått tips til hva jeg skal spise, og trene - så nå funker det iallfall litt. Målet er å gå ned til rundt 60 kilo, for å bli "spretnest" mulig til løpingen min. Det begynner å gå bedre, men det skulle bare mangle. Det er jo kun 1 uke og tre dager til befalsskoleopptaket. Gleder meg, gruer meg, er spent - pluss pluss... Det skal iallfall bli morsomt å treffe masse nye mennesker i samme situasjon som meg! DET er sikkert!! Også får vi se hva som skjer. Jeg lover iallfall på tro og ære og gjøre mitt beste - mer kan jeg vel ikke gjøre.
Iallfall. Jeg har ikke tilgang til internett omtrent i det hele tatt for tiden, verken hjemme eller andre steder - slik at det blir ikke mye skriving på meg. Enten så kommer jeg inn på BSen, og da får jeg tilgang sånn en gang i blant, slik at jeg kan komme med en liten oppdatering - eller så kommer jeg (GRØSS OG GRU!) ikke inn, og da blir tilgangen enda dårligere enn nå. Men. Jeg håper alt går bra med dere alle og at dere har en SPRUDLENDE fin sommer!!! LYKKE TIL MED ALT!!!
Sommerklem fra Christina!
Heisann alle sammen!
Hei og hå!
Lenge siden sist nå.. ville bare gi fra meg et lite pip. Dere skjønner at det er fryktelig hektisk her for tiden. Eksamen er ei uke unna - fysj.. - så jeg leser som en gæærning. Dessuten har jeg klart å få halsbetennelse, men den er gudskjelov på vei vekk. Iallfall så blir det liten tid til alt, som dere kanskje skjønner - så i en tid fremover så blir det nok lese, lese og lese - og trene, trene og trene som blir mitt liv:) Men - jeg tviler ikke et sekund på at det er verdt det. Jeg skal da klare den hersens opptaksprøva til befalsskolen - og det skal jeg klare uten problemer også! For tenk!:)
"Sliter litt" for tiden, i og med at jeg ikke får trena noe særlig. Føler meg som en stor klump..:) Menmen.. Var ute i går, for første gang på to uker - og jogga. (to uker inkl. penicillinkur osv, så det ser jeg på som en god unnskyldning..:)), men alle symptomene er ikke borte, selv om kuren er over - så da tør jeg rett og slett ikke trene noe særlig av redsel for at den skal komme tilbake - for det har jeg rett og slett ikke tid til nå. Neste fredag er min første eksamen av to, de viktigste hittil i livet mitt - så jeg får heller prioritere de nå et par uker fremover, før jeg prioriterer meg - meg og atter meg frem til befalsskolen. Skal jobbe og trene = bare kose meg!!:) Utrolig, men jeg gleder meg som en raring til å trene masse-masse, se masse-masse resultater og tjene masse-masse penger slik at jeg kan sløse bort masse-masse på meg selv med nye klær, treningsklær, sminke, massasje om jeg finner et sted som anbefales (har dere tips? Oslo sentrum, fortrinnsvis), pluss at jeg skal besøke Bææærgæn en tur - bestevenninna mi er der på Befalsskole. Gleder meg, som dere muligens har forstått!!!!:) E ve te Bærgæn, ve te Bærgæn med det samme... osv:)
Vekta varierer også. Var nede i 64,0 da jeg var syk, men da levde jeg på drikkeyoghurt, så det er ikke nødvendigvis så rart. Nå er det på vei oppover igjen, 66,0 men jeg får har som sagt ikke fått trena, så .. vel.. jaja.. samma kan det være. Har satt opp et lite program for meg selv, som jeg skal få overholdt - så skal jeg da klare å se noen resultater før sommeren setter inn for fullt. Har veldig lyst til å komme tilbake til der jeg var da jeg hadde "stålkropp" som jeg fikk kommentert - så det er mitt store mål - men med det treningsprogrammet jeg har fått tildelt, så er ikke det mulig.. trente da 2-3 timer om dagen, nå blir det 2-3 timer i uka.. Men.. jeg skal nok snike meg til å trene litt mer, skal dere se..:) Tenkte jeg skulle ta meg en liten joggetur hver dag, iallfall nå når jeg er hjemme, i tillegg til de laange turene - dvs langkjøring og intervall (som nå blir utsatt pga hypokonderi:)) Synes det er mye lettere å trene litt hver dag, enn å måtte ta meg sammen noen få ganger i uka..
Velvel.. jeg må bare beklage å si at jeg får ikke lest mye i dagbøkene, men jeg prøver å holde meg så nogenlunde oppdatert - dvs. lese en gang i blant, selv om ikke jeg får kommentert noe særlig. Lover å komme sterkere tilbake, men jeg kan ikke si akkurat når det blir. Jeg har iallfall absolutt ikke glemt dere, DET skal dere vite:) Håper alle får en fin-fin 17. mai i morra, og en super sommer!! Det fortjener dere virkelig etter alt det slitet mange av dere har gått igjennom!!!
Og. Ikke fordi ikke dere andre fortjener all applaus, skryt og klapp på skuldra for jobben dere har gjort, og gjør - men jeg har lyst til å særlig fremheve Elisabeth nå - som snart har gått ned en hel meg!:) DET er godt gjort, det, Elisabeth!!!!!:)
Heisann
Har endelig funnet løsningen til slankingen.. ikke slank deg.. eller.. spis alt godteriet som er mulig å finne.. tydeligvis.. da jeg veide meg nå i stad veide jeg 64,9 kilo, og .. nei.. jeg skjønner det ikke, men jeg klager ikke heller..:)
Klarte 3000 meteren med glans!! Hadde store planer om å klare det under 16 min, vet ikke om jeg skrev det - men klarte det på 13.32. Riktignok ikke fullt så langt som 3000 meter, men med samme gjennomsnittsfart siste meterne og, så er jeg innenfor kravet på 15.30. Strålende fornøyd, altså!!:) Så nå skal jeg ta de!!! HAHAHAHA!!!:) Hehe.. tilbake til trening, lesning, spising.. og det er det.. har en sykkeltime hver eneste dag fremover nå, så jeg håper ikke det går ut over joggingen.. men.. kjempekoselig at dere fortsatt husker meg, og skriver kommentarer!! Tenker masse på dere, og skal komme innom så fort jeg har sjans.. Mulig det ikke blir før om 14 dager, men jeg prøver:)
We'll meet again!;)
Hollihopp!!
Heisann alle!!
En liten oppdatering igjen.. får ikke lest dagbøkene, og det beklager jeg sterkt - men jeg skal prøve så godt jeg kan etterhvert.. eksamen nærmer seg, så all tiden jeg ikke sover, må brukes til å trene til BSMA, spise og lese.. derfor blir det dårlig med internett på meg.. også er det den tilgangen, da..:) Men iallfall..
Fikk meg tur til Syden, Nin - nærmere bestemt Hellas. Kom hjem i går, og har kosa meg ei uke der nede med venninna mi. Ahhh...:) Batteriene er ladet opp, bikiniskillet er på plass og fikk faktisk trent litt også.. jogget to ganger i løpet av fem dager, tok noen situps og pushups nesten hver dag - og svømte en liten gang eller to også.. (brrr....). Så jeg er alt i alt veldig fornøyd med ferien..!! Tok med meg ei studie-bok også, men den lot jeg ligge, gitt.. tro det eller ei!:) Fikk frisket litt opp på fransken min, og engelsken også - så det får være nok:) Gleder meg noe sinnsykt til sommeren!! VELDIG MASSE GLEDING pågår nå inne i hodet til Christina. Skal JUBLE når 28 mai er overstått, det er nemlig siste eksamensdag. Så er det forhåpentligvis en måned eller halvannen med jobbing og trening, slik at jeg har litt penger å "skjemme meg bort med" mens jeg er i militæret. Jeg håper så indelig at jeg kommer med!!!! Skal gjøre mitt aller aller aller beste!!
Etterpå skal jeg ut og springe i et kvarters tid. Skal ta 3000 meteren, slik at jeg vet hva jeg ligger på. Klarer jeg det på under 16 minutter skal jeg være så glad som jeg aldri før har vært. Da er jeg nemlig bare litt unna kravet... Og det er faktisk der jeg bør være akkurat nå, hvis jeg skal kunne klare å få tida ned på en ordentlig nivå. Det er heldigvis kjempefint vær, så det skal iallfall ikke stoppe meg.. Kjenner faktisk sommerfugler i magen.. spent på hvordan jeg gjør det. Er bestemt på å presse meg maks, så får jeg heller rulle eller krabbe hjem igjen:) (dessuten så har jeg en bestemor og -far på veien, så blir det for ille er det bare 300 meter fra 3000 meteren er ferdig, og til jeg kan låne sofaen dems..:) Hehe..!!
Vel.. jeg får få på meg klærne jeg skal jogge med, også får jeg spurte avgårde.. Tvi Tvi!!!!!:) Om få timer, ca. 5-6 er jeg på vei til hovedstaden igjen, og da er det alvor på ny.. Har vært deilig med ferie, iallfall!!
Også.. som dere ser, så har jeg gått opp 200 gram.. Hadde forventet meg å se 70-tallet omtrent, etter en ferie med jordbærkake på jordbærkake på sjokolade på sjokolade på jordbærkake på jordbærkake, og med lite trening.. Men.. det ser ut til å ha gått bra. Fra tirsdag til søndag er det sykkeltime hver eneste dag (unntatt lørdag) så da skal det fettet av igjen, samme hvor stritt det sitter:) Ellers tar jeg slankingen med ro. Kjøpte vanvittig masse sjokolade i Athen der, så jeg håper det går bra å ha uten nødvendigvis å gulpe i seg alt den første uka.. Av en eller annen grunn er det ofte lettere å la mye ligge, enn å la litt ligge.. Dvs. Har jeg masse godteri, er sjansen større for at jeg lar det ligge da, enn hvis jeg bare har bittelitt som jeg "liksågodt" kan spise opp med det samme.. hmm...
Velvel.. En avslappet påskehilsen fra en sprudlende og motivert Christina med masse sommerfugler i magen... (skulle tru jeg var på opptak allerede......:))
En liten oppdatering!!
Heisann alle!!
Jeg er ikke død og begravet eller noe sånt, bare litt opptatt for tida..:) Ikke noe å bekymre seg for!
Jeg har kommet til en liten beslutning som kommer til å forandre litt på "slankingen" min.. det er at jeg ikke skal slanke meg!:) Dere skjønner det at jeg har søkt befalsskole fra sensommeren av og all treningen jeg nå gjør, gjør jeg for å komme i best mulig form, sånn at iallfall ikke det fysiske skal stoppe meg fra å bli tatt opp på skolen der. Treningen min blir derfor "kun" 1 dag med langkjøring (tilsammen 45 min rolig jogg), 1 dag med intervall (tilsammen 45 min opp og ned og fort og sakte..), 1 dag med sykkeltimen min, 1 dag med styrke i sal, og to ganger i uka et eget styrkeprogram. Kutter altså ned treningen betraktelig, men godt er det!:) Drev ganske rovdrift siste tiden jeg skrev her! Og begynte også på det programmet jeg satt opp - men jeg merker nå, at jeg er rett og slett i ganske dårlig form. Kroppen har ikke fått tid til å restituere seg, og dermed blir musklene mindre og mindre, istedenfor det som naturlig ville vært - at musklene faktisk ble større av å trene.. Derfor har jeg fått beskjed av min "personlige trener" - en kollega på SATS, at jeg nå en måneds tid fremover, skal roe meg ned og bygge meg opp igjen slik at jeg får et ordentlig grunnlag..
Men.. ta det helt med ro, alle sammen! Slankingen er ikke gitt opp - den tar bare en litt annen vei.. Opptaksuke og aspirantperiode på befalsskole er nemlig en sinnsykt kjør til tider, og de fleste tar av seg kilo etter kilo, og blir i sitt livs form.. Derfor har jeg heller bestemt meg for å gjøre alt jeg kan for å komme inn på befalsskole, så fikser den "slankebiten" seg litt av seg selv, regner jeg med.
Har vært grusom til å spise godteri siste tiden. De to ukene med Nin gikk forsåvidt greit, hadde en utskeielse med 1 kvikklunch og litt sånt, men da hadde jeg også vært ute og jogga en time rett før, så jeg tok ikke det så tungt. Nå derimot, er det utrolig hva magesekken min har plass til av sånt noe... Marsipanegg på marsipanegg, kvikklunch på kvikklunch, marsipanhøne på marsipanhøne!:) MEN!! Det som var gledelig var vekta.. Hadde sett for meg 67 og 68, men jeg har faktisk gått ned 400 gram siden sist, selv om jeg har gomla godteri til det tøyt ut av ørene på meg!!:)
Har prøvd å ta meg sammen litt, og prøver fortsatt, sånn at ikke godterigreia tar helt av.. Det er bare det at de har fått sånne marsipanegg med marsipan inni, sjokoladetrekk utenpå og helt ytterst et hardt sukkerlag.. Finnes i poser på 8 for de som vet hva jeg snakker om.. Og de er så sinnsykt gode!!:) De og!! Jaja..:) Jeg er veldig flink til å holde treningsprogrammet jeg har fått, så da får jeg konsentrere og fokusere på det en liten stund, til den sinnsyke godtelysten har gått over:)
Alt i alt, har jeg det iallfall veldig bra!! Og det synes jeg tross alt er det viktigste! Merker fremgang med treningen, merker jeg kan presse meg mer - og det er vanvittig deilig! Har også kjøpt meg helt nytt løpeutstyr, (ser ut som catwoman.. huff..:) (SIIIINNSYKT behagelig å løpe i..)) så motivasjonen er på topp!
Men.. må avslutte - håper å finne en tur til syden i løpet av påska, men det er vanskelig!!:) Ha en forrykende fin påske!!
(og jeg har ikke tid til å lese gjennom dagbøkene nå, men jeg skal gjøre det så fort jeg får sjans!!! - LOVER!!)
Oj.. glemte å veie meg i dag..... hm..:)
Hei og hå, alle!! En ny strålende dag!! Og nye muligheter!!
Har ligge og tenkt litt før jeg stod opp i dag.. tenkte tilbake på den bittelille stunden jeg fikk se 63-tallet på vekta, og hvor deilig det var. Har bestemt meg for å ta meg ordentlig sammen!! Jeg opprettholder treninga, prøver å ta litt styrke for meg selv hver dag og spiser ordentlig som sagt, og planlagt. Jeg gir meg selv en måned, siden det er det jeg har lovet meg iforhold til SlimGym'n med trening - så da gir jeg meg det på mat også. 1 måned fra og med i dag - dvs. fra og med 18 mars 18 april skal jeg trene ordentlig, spise ordentlig og kun spise godteri en gang i blant, når jeg virkelig skal unne meg noe godt. Ikke noe en uke med masse trening og ordentlig mat, neste uke omtrent uten ordentlig mat og med masse godteri - men "holde ut" med sunn, ordentlig, mettende og ikke altfor mye mat (men jeg vil ikke si så og så mye siden jeg blir skikkelig sulten av å trene så mye, og jeg ikke orker å trene så mye hvis jeg ikke spiser så mye.....). Så.. full skjerpings for Christina! Om en måned er våren nok kommet for fullt også, og da er det på tide å finne fram miniskjørtet også - og DA kan det ikke være noe 66,9 eller 67,4 kg på vekta, nei!:) Så altså, full skjerpings i en måned, også ser vi hva resultatene blir! Blir så demotivert hvis jeg holder på ei stund, og setter meg et absolutt vektmål jeg MÅ nå - og ikke klarer det. Jeg opprettholder det målet med 65 kilo med Nin til 30/3, men det håper jeg også å klare ved å gjøre som sagt. YEHA!! Kjenner viljestyrken sprudle!!:) JEG SKAL KLARE DET, JEG SKAL KLARE DET, JEG SKAL KLARE DET!!!!!!!!!! Belønningen min som var bikini hvis jeg klarte treningsplanen min, er brukt på diverse andre belønninger, så derfor blir det nok en gang - 1 ny bikini hvis jeg klarer å holde planen i 1 måned!:)
Det kan nok hende jeg kommer til å sprekke en gang eller to, men det betyr bare at jeg må ta meg en tur hit og hente litt mer viljestyrke fra dere medslankere! Også er det bare å prøve på'n igjen!:)
Nin: Crunch er bare et annet ord for situps.. jeg forbinder situps med slike du tar helt opp, på en måte, slik at du har haka på knærne omtrent.. det er ikke helt bra for ryggen med all den rykkingen, derfor tar jeg isteden crunch, som hvis jeg har forstått riktig kun er situps hvor korsryggen osv fortsatt er i gulvet, men som allikevel er veldig fine for magemusklene... skjønner?!?:) Benløft er bare sånne (tragisk kjedelige) - hvor du på utsiden av lårene - ligger på siden med hodet i hånda og løfter det øverste beinet en del opp og ned.. innside lår er samme greiene, bare at du tar det øverste beinet litt lenger frem, og løfter kun det nederste beinet opp og ned.. Rumpe tar jeg at jeg står på alle fire, løfter det ene beinet til det er i ca 90 grader, og "gynger" beinet litt opp og ned... vanskelig å forklare det her....:) Jeg skal prøve å finne noe bilder av det, eller noe sånt og legge inn.
Og kun sjokolade er helt iorden for meg, det! Det er vel sjokolade som er "verst", tror jeg.. gelefigurer osv. tror jeg ikke er på langt nær så ille kalorimessig, iallfall!
Og ang. de sjokoladeeggene som er så gode.. Det kommer søte små eggekartonger nå, med fire egg inni. Kartongene er lilla, og med et gult "papirbånd" utenpå med diverse kyllinger mm. på. Eggene kommer fra Freia, og er en typisk påskegreie. Utenpå er det melkesjokolde, og inni melkekrem. I kartongen ligger også to skjeer, som du "kakker" av sjokoladetoppen på eggene med, også spiser du kremen med skje.. før du tilslutt momser i deg sjokoladen:) Dersom butikken har de, ligger det helt sikkert ved siden av marsipanpåskeposene og det andre påskegodtet.:)
Vel.. da er det på tide å få kommet i gang med dagen. Skal være ute i hele dag - sparkekonkurranse osv..:) Håper det blir litt trim. Fikk ikke tid til å jogge i går, så jeg vurderer sterkt å ta med meg skia ned på vannet, og skøyte vannet ned og tilbake igjen.. Tungt som fy, men morsomt.:) Ønsker dere alle en riktig fin søndag!!!!!:)
(neste gang jeg nok er her, tror jeg at jeg har fått SlimGym'n.. hehe.. regner med å se resultater allerede i bilen hjem fra postkontoret, slik det så ut på reklamen om den..:) Hehe.. )
Nin:
http://www.femme.no/helse/Treningstips/000906561.cfm
innside lår.
utside lår er samma greiene, bare at du løfter det øverste beinet......
http://www.femme.no/helse/Treningstips/000809449.cfm
er rumpe.
På http://www.femme.no/helse/0102121249.cfm er det og mulig å se en kostplan på diverse antall kalorier.... bare et tips..
God lørdag!!
Heisann!!
Nå må jeg bare spesifisere en liten ting.. jeg mente at vekta mi skulle justere seg nedover til i dag, jeg... men.. det gjorde den ikke... huff.. jaja.. ny uke, nye muligheter!
Tusen takk for koselige kommentarer!! Og Nin - jeg skulle gjerne vært uten loffen jeg også, men du skjønner at det var det som var å oppdrive akkurat da.. og salamien var ikke spesielt god, så den har jeg ikke planer om å spise mer (spesialsalami - ja særlig.. æsj...:)) - den italienske salaten var faktisk ikke spesielt mye fett osv. i - så den er ikke så gal.. uansett.. i dag var frokosten bedre.. ikke veldig, men litt - 3 stk brødskiver med fiskepudding og majones (2) og jordbærsyltetøy (1).
Og de sjokoladeeggene er SINNSYKT gode!! Det er på en måte ikke smaken, men liksom.. konsistensen.. helheten.. mmmm..:) Men greit - 2 uker uten fra og med nå!!! (Må nødt til å legge inn en liten straff for å ikke klare det - for det er bedre å sprekke en liten gang og så komme seg oppå igjen, enn å gå og sikle etter det for så å voldta godtehylla på Rimi..... - straff: eh... 70 crunch, 100 benløft (innside og utside lår og rumpe) og 20 armhevninger på tærne (hater armhevninger på tærne (ikke knærne..) så håper det kan virke forebyggende...):) Men - satser selvfølgelig på at det går bra uten straff!! Er det kun sjokolade, eller MARSIPAN, potetgull, brus, kaker, kjeks, drops, osv osv også??!?
Vel - satser også på en ordentlig matuke - som sagt i går, tror jeg.. med 5 måltider pr dag - maks 3 timer mellom hver.. ikke nødvendig å spise en hest til hvert måltid, men iallfall en yoghurt eller et par gulrøtter eller noe sånt.. for å holde forbrenningen jevn, og energien likeså..!:)
I dag blir det en liten joggetur eller noe sånt - nyyyyyyydelig vær så det passer jo bra! Det blir ikke før litt seinere, men jeg lover!!!!:)
Håper alle får en flott helg!! Og koser seg massemasse(masse)!!!!:) En solfylt vårhilsen fra en sprudlende Christina:) Hehe..!!
(ja, særlig det var tallet jeg så på vekten i dag)
Heisann alle sammen, og kanskje spesielt Nin!! Velkommen tilbake!!:)
En grufull opplevelse å gå på vekten i dag, menmen.. tar meg ikke så nær av det. 66,9 viste den.. FYSJ!! Hehe.. jaja.. jeg spiste et ganske stort måltid seint i går kveld, og stod opp ganske tidlig i dag - så forhåpentligvis har det bedret seg noen hundre gram i morgen tidlig.. Hvis ikke så kan det ha noe å gjøre med de åtte påskesjokoladeeggene med melkekrem, den posen påskemarsipan, det uendelige antallet med daimkuler og de snickers og milky way'ene jeg har fortært siden tirsdag...... huffameg.. jaja.. Det var godt da, det skal jeg ha! Men jeg får ta en skjerpings til uka igjen, så får jeg nok klare å komme ned på 65 kilo innen 30/3.. har prøvd så lenge, men aldri klart det.. mulig fordi det har vært litt halvhjerta forsøk, men det får det være slutt på nå.. Har ikke fått spist ordentlig denne uka heller - og det er nok grunnen til at godteriet har havnet i handlekurva så mange ganger... men.. på'n igjen!!:) Har vært flink til å trene da.. sykkel 2 og sykkel 1 og styrke på mandag, sykkel 1,5 og sykkel 2 på tirsdag, sykkel 2 og styrke og aerobic på onsdag og sykkel 2 på torsdag.. Så treningsplanen overholder jeg!:) Skal ta meg en liten joggetur eller noe sånt i morra og søndag, evt. 2 i morra eller en dobbelt så lang tur som planlagt.. Det får dagen vise.
For de av dere som lurer på den SlimGym'saken så fikk jeg ikke den på tirsdag. Jeg fikk en sånn svær annen massasjesak isteden, som jeg absolutt ikke hadde lyst på - så den sendte jeg tilbake. Uansett - denne feilsendingen har "kostet meg" godt over ei uke, så jeg får SlimGym'n på torsdag, fredag eller lørdag neste uke. Så DA får vi se om det funker!! Håper det er lysegrønt, men troen er vel mer brun, tror jeg..:) Men - alt for å komme en lett vei til "den perfekte kropp" for meg.. Lurer på om vi noen gang kommer til å bli fullt og helt fornøyd, jeg?!? Tvilsomt.. Jeg er heldigvis ganske så fornøyd nå, men selvfølgelig er det noen "problemområder" som jeg da håper strømmen kan hjelpe meg med. Det er helt teit, men da jeg gikk på vekta og så 66,9 i dag - kunne jeg så og si se hvor alt var.. Magen, beina, armene - overalt.. Det er jo helt teit, for jeg har jo ikke forandra meg siden jeg så meg i speilet i går kveld, men allikevel.. jaja.. 65 kilo og/eller strålende fornøyd 30/3.. Klarer jeg bare å overholde matplanen min med måltider hver 3 time, og frokost så fort jeg står opp - skal iallfall energi og stå-imot-alt-påskegodtet-som-frister-så-fælt-motivasjonen komme tilbake - det vet jeg, for det har jeg opplevd forrige uke:)
Dagens måltider har ikke vært særlig å skryte av:
Frokost etter den grufulle vektopplevelsen ( :) ): 3 stk loff med.. eh.. 1,5 med salami og 1,5 med italiensk salat.
Lunch: 2 stk loff med jordbærsyltetøy
Mm: En yoghurt
Mm: 2 stk brød med .... eh... banan var det!!:)
Også har jeg spist "middag" nå som var en slags kalkungryte med gulrøtter, brokkoli og da særligfølgelig kalkun.
Så det var dagen og uka mi! Har skrevet et par dager i "treningsdag/kladdeboka mi", men det er så lite så jeg vet ikke om jeg skriver det inn. Får se i morgen, iallfall..!
Håper alle får en forrykende flott helg!! Neste gang jeg oppdaterer (bortsett fra i morgen) - har jeg nok fått testet SlimGym og, så da lover jeg å si hva som har skjedd og hvordan det føles! Gleder meg fortsatt, men ikke fullt så mye som på tirsdagen da jeg satt og glodde ut vinduet og ventet på postmannen i nærmere 2,5 timer.....:) Ble litt frustrert da jeg så den ENORME pakka som jeg fikk! Stor som meg - bokstavelig talt, og veide en haug av kilo. Hadde forventet meg noe på størrelse med en stresskoffert eller noe sånt, for forhåpentligvis er det det jeg tilslutt mottar til helga også..:)
Som sagt, håper alle får en kjempefin helg!!!!:)
Tjohei alle sammen!!:)
Heisann!
Søndag.. alltid en lat dag, synes jeg.. menmen.. dagen i dag må jeg bruke på studiene mine. Har ei oppgave som skal leveres i morgen.. menmen.. går for det meste og enten rødmer eller irriterer meg på egne vegne pga gårsdagens bestilling.. jaja. nå er den bestilt, og da får jeg iallfall tilfredsstilt nysgjerrigheten, om ikke annet. Regner iallfall med at den som går på strøm, er bedre enn den TVshop-saken som går på to små batterier..:) Så vi får se.. Treningsprogrammet skal overholdes uansett om jeg sender dingsen tilbake eller ikke, men hvis jeg ikke kan trene en dag, kan jeg ta igjen en annen dag - det er ikke absolutt nødvendig at jeg trener nøyaktig etter planen - så lenge antall timer og cirka intensitet er lik. Men jeg gleder meg litt til aerobic'n. De driver og leker Hiawata (hvordan skrives det?) der inne - "ugger" og står i - så det kan bli gøy:)
Maten min har i dag bestått av frokost kl. 08.30: 3 stk brødskiver med Noras hjemmelagde jordbærsyltetøy.. namnam..!! Det er nesten halvannen time til neste måltid, så vi får se hva det blir.. sannsynligvis det samme:)
Men.. dagens betroelse.. jeg klarte å få dytta i faren min en del av rissjokoladen, og litt av marsipanposen - men jeg må nok innrømme at det meste ble fortært av undertegnede.. jaja.. regner ikke det som noen sprekk på en måte heller, for .. ja.. mer som en sånn ekstra belønning.. det var ikke sånn at jeg bare måtte ha det, mer at jeg hadde lyst på det siden jeg hadde vært så flink til å trene osv - og siden jeg fra og med i morgen blir enda flinkere til å trene:) Samma.. kan legge til at det ikke egentlig var spesielt godt heller.. fikk sånn ekkel tung vondt i magen etterpå, hvis dere skjønner.. sånn jeg får hvis jeg spiser meg halvt ihjel på ribbe eller noe sånt = spist altfor fet mat.. så.. kanskje jeg kan prøve å ta det som en lærepenge!? Det ble også ganske mye waldorfsalat på meg i går.. namnam!! Det er og fett som bare det, men så godt da!?! Men fra og med i morgen så er det tilbake til yoghurt, frukt og brødskiver - og vann og eplejuice..:) Det fungerer helt fint for meg, så det fortsetter jeg med så lenge jeg liker det.:)
Det har ikke blitt noe trening på meg verken fredag, lørdag eller i dag. Dvs. jeg dansa rundt på stuegulvet her om fredagen en god stund, så litt mosjon ble det, men ikke store greiene. "Heldigvis" så har jeg lovet meg selv en 5 km joggetur eller satstime fra og med neste fredag og lørdag, så da blir det litt trening i helga også. Gidder rett og slett ikke ut og jogge akkurat i dag.. har ikke sko her hjemme, og dessuten er det glatt og vått som fy.. (noen som har flere unnskyldninger å låne bort?!?:))
Gleder meg til treningen i morra, sånn at min sedvanlige energi kan komme tilbake:) Den tar seg alltid en liten pause i helga når jeg ikke trener, skjønner dere:)
Men alt i alt er jeg fornøyd med uka, jeg!! Hvordan er det med dere?:) Ha en fortsatt kjempefin søndag!!
SlimGym.... noen som har prøvd den?
Heisann! En veldig kort oppdatering idag.. har et lite spørsmål først.. fikk en Ellos-katalog, og var dum nok til å kikke igjennom den.. Der har de sånn "elektrisk muskelstimulator" som de skryter så av på TV - SlimGym heter den visst.. Er det noen av dere som har prøvd den eller hørt om noen som har prøvd den?? Hvis den hjelper litt er den verdt hver krone, men hvis det er totalt bortkastet så... vel... har lyst til å kjøpe den iallfall, kan være greit å ha en egen liten massagesak når treningen pågår for fullt.. og hvis det attpåtil hjelper meg å stramme opp de ekle områdene som er nesten umulige å få strammet opp - like under rumpa, delvis underarm - og brystmusklene - så.. JIPPI.. men... iallfall.. håper jeg får litt respons aller helst i løpet av dagen og morgendagen, men iallfall før neste helg - hvis noen av dere skriver at den funker da, eller at ikke jeg hører noe - og fortsatt har lyst på den, kommer jeg nok til å bestille.. Har lurt på det så sinnsykt lenge, så jeg tror det er på tide å tilfredsstille nysgjerrigheten først som sist..
Så over til dagen min. Har spist .. eh.. hva var det nå da... frokost - 2 stk brød med jordbærsyltetøy og nøkkelost, "lunch" glemte jeg.. derfor ble det enten 9 eller 12 biter med rissjokolade.. fysj..!! Må ned og ta crunch og benløft!!:) Sånn etter-lunch ble nesten 3 stk brød med gulost, brunost og en med kombinasjon gulostbrunostgulost..:) Og appelsinjuice. Ikke helt bra, men bedre enn vanligvis når jeg er her:)
Jeg klarte ikke helt å stå imot da jeg var nede og handlet i dag, så det ble både en stor pose påskemarsipan og en stor rissjokolade, men jeg skal prøve å dytte i foreldrene mine store deler av begge, så slipper jeg å gå og se på de:) I kveld blir det waldorfsalat - NAM!!!! Ikke sunt i det hele tatt, men vanvittig godt, så derfor unner jeg meg det nå. Må prøve å trappe opp treninga litt til uka, men så er det det med tida da.. bruker ganske lang tid både fra og til trening.. men.. kanskje jeg skal prøve aerobic2?? Har veldig lyst, det ser kjempegøy ut - men det er bare et problem.. SATS-sjefen min har timen, og da har jeg ikke noe annet valg enn å ta meg noe så inni gleden ut - og blir på sånne timer så sliten som det er mulig å bli.. men.. kanskje det er det jeg trenger?!?:) Vi får se! Tror den timen er på mandag før styrke, så da passer det sånn ganske bra! Setter opp en "ekstraordinær" treningsplan nå straks, så skriver jeg den her etterpå. Når jeg er såpass flink til å spise som jeg er, kan jeg og "unne" meg litt ekstra trening.. Ah.. for å "rettferdiggjøre" innkjøpet av en sånn massasjegreie, kan jeg sette opp følgende program:
Mandag: Aerobic 2 og styrke
Tirsdag: Sykkel 1 og sykkel 2
Onsdag: Sykkel 2, styrke intro, styrke, aerobic kondisdel.
Torsdag: Sykkel 2 (06.30) og evt. apparater e.l. (vet ikke helt når jeg drar hjem).
Fredag og lørdag: Det som finnes på SATS her eller jogge 5 km.
Søndag: eventuelt.
Hver dag: 50 crunch, 50 benløft innside/utside lår, rumpe.. DA skal vi nok se at den hersens vekta beveger seg litt nedover:)
Mat: 5 måltider pr dag - ca 3 timer mellom hvert. Drikk masse vann!
Kjøper jeg dingsen FØR programmet er overholdt, må det overholdes i fire uker - kjøper jeg det etter - holder det med en.. (sannsynligvis ender jeg opp med å bestille den i løpet av dagen eller morgendagen,så det blir nok fire ukers intensivslanking..:) er vanvittig nysgjerrig på om det funker...)
Huff.. hvorfor er det så vanskelig å bare innse at ting som lover det umulige, ofte ikke funker i det hele tatt?!?!?!
Velvel.. det var en ganske merkelig oppdatering fra min side:) Håper alle får en sprudlende lørdag! Kos dere masse, det skal jeg!!!!!!!!!:)
Oppdatering... Gudskjelov holder jeg ut lenger når det gjelder sjokolade og godteri, enn sånne ting som det nevnt over... "SlimGym" bestilt, kommer tirsdag, så da får vi se om det funker...... fy søren så dum/naiv jeg er til tider...:) Jaja... den lyse siden.. hvis det funker, blir jeg utvilsomt den kryseste personen på stranda til sommer'n:) Dessuten har jeg 4 uker med intensiv trening foran meg - Gleder meg faktisk!!!:) Skal bli fint å se på vekta hver uke.. håper jeg..:)
*Puh!!!*
DA var jeg ferdig med å skrive inn ukens "dagbok".. 11 tettskrevne sider på blokka, ligger nå fordelt på dager her..:) Hehe... jaja.. noe må jeg jo finne på..:)
Som dere ser øverst her - så veide jeg meg i dag! Var strålende fornøyd, selv om jeg hadde gått opp siden sist jeg skrev vekten her. Med tanke på at jeg veide 67 kilo her på lørdag, tror jeg det var - så er egentlig 65,8 (var nede i 65,6 i løpet av formiddagen:)) et godt resultat, synes jeg. Har spist som en hest hele uka, så jeg var litt spent på hvordan det hadde gått - men da må konklusjonen bare bli at - DET FUNKER!!:) Spist som en hest - OG lagt på masse vekter - og ALLIKEVEL gått ned 1,2 kg.. DET er et godt resultat til å være meg!:) Skal prøve å fortsette som forrige uke, til uka og - så ser vi på vekta neste fredag... gleder meg litt...
MEN.. nå er det på tide å skrive litt kommentarer!:) Ha en kjempefin helg, alle sammen!!!!!:)
Fristelsen er mindre i dag:)
Er stolt av at jeg klarte å stå imot i går, sa jeg det? Som sagt, er det SVÆRE melkesjokoladereklamer der jeg vanligvis bytter t-bane, og i går, rett før styrken, skulle jeg innom en butikk på veien, så da hadde jeg egentlig bestemt meg for at -greit - nå hadde jeg hatt lyst på sånn sjokolade i flere dager, så da kunne jeg unne meg en i dag,(dvs i går) - så kunne kanskje lysten forsvinne. MEN - poenget er - da jeg stod foran "godtehylla" (som selvfølgelig alltid er rett foran kasse, slik at folk kan "raske med seg" ting de absolutt ikke har behov for sånn i farta = DÅRLIG GJORT!!) - så så den egentlig ikke spesielt god ut i det hele tatt. Ikke no vann i munnen, ikke fristende i det hele tatt.. så det ble yoghurt isteden. Skjønner ikke hva som gikk av meg.. jeg mener... Definisjonen av Christina er sjokoman!! Så DET er jeg ganske stolt over!!
I går ble det styrke intro, styrke og kondisdelen av aerobic'n - ca. 35-40 min. La på 20 kg på markløft, knebøy, benkpress i går - altså 2,5 kg mer enn vanlig, eller noe sånt. Hadde 10 kg på alle "småmuskler", men på roing tok jeg av litt i forhold til vanlig. Hadde "kun" 15 kg der, men teknikkmessig er det en million ganger bedre enn den rykk og napp-greia jeg får hvis jeg har på 17,5. Var for første gang på noen uker med på utfall, har tatt dobbelt sett knebøy pga litt "ekkelt" kne - tok kun 10 kg på, men tar det litt med ro de første gangene. Tviler sterkt på at det var noe "alvorlig" med kneet mitt, har ikke sjekka det, men jeg vil heller være på den sikre siden enn å ødelegge det.. Så det..!! Utfall er tungt som fy uansett det, så jeg fikk da trena:)
Poenget mitt er iallfall at siden jeg for det meste la på ekstra på styrken, lot jeg styrkedelen av aerobic'n være. Trena 3 timer og 10 minutter, eller noe sånt i går, så jeg har ikke spesielt dårlig samvittighet selv om jeg ikke fullførte helt.
I dag hadde jeg sykkeltime 06.30, og for å rekke den jogga jeg de minuttene fra t-banen og bort - ca 5. minutter jogg. Men det blir all treninga i dag og. Langhelga mi begynner i dag, vet dere. Temmelig nøyaktig 6 timer til. Skal prøve å få vært en ørliten tur på styrke til i løpet av uka, men jeg tviler på at det går styrketime dit jeg skal, i morra. Men.. treningsplanen min med 3*kondis og 2* styrke er overholdt den, så jeg er "nøgd".
Nå skal det jo og sies at jeg har så masse å drasse på med meg hjem, at det å få det fra hybel til universitetet og til toget igjen er i seg selv minst en styrketime.:)
Mat: 05.45 - 1 gulrot.
10.00. 1 yoghurt, 1 banan.
God Helg!!:)
Vemodig..
Leste såvidt over et par tre dagbøker i dag - deriblant Nins. Håper det går bra med sønnen din!! Og ta selvfølgelig den tiden du trenger! Familien går selvfølgelig foran alt som heter slanking, men jeg tror jeg snakker for alle når jeg sier at vi venter på det, Nin, og at vi gleder oss til du er tilbake for fullt! Ikke sant, alle??
Nå føles det skikkelig egoistisk av meg å gå over til å snakke om min dag, og mine bittesmå problemer, men jeg/vi kan IALLFALL IKKE gi opp nå!
Derfor - min dag:
Sykkel2 - 09 - 10. -338 kcal, 60 % fett. Laaaang dusj, somlesomle - koselig og treig morra. Seinere i dag er det styrke intro, styrke og aerobic - så treningen i dag "veier litt opp for" lite trening og masse mat nå til helgen:)
Skjesser på hjemmelaget waldorfsalat med masse majones og fløte (huff), kylling, epler, ananas, druer .. (nam) - så jeg tenkte jeg skulle lage meg det, og da trenger jeg de 3,5 timene med trening i dag. Har spist 1 yoghurt (07.30), 1 yoghurt (trur jeg)(12.00), 2 stk brødskiver med servelat og waldorfsalat (13.15), 3 stk brødskiver med waldorfsalat (1) og prim (2)(16.30). Har bestemt meg for å prøve å øke forbrenninga litt igjen, ved å spise jevnt og trutt. Vi får se på vekta nå på fredag, hva den sier. Må innrømme at jeg gruer meg litt... menmen..... viser den over 65,4 kg, og det gjør den nok - kommer jeg kun til å skrive vekta i teksten, og ikke i "rubrikken" her oppå toppen. Det nekter jeg!!:) Den står still på 65,4 til jeg kommer under - og det vil jeg!!
Hm.. impuls.. for å få litt mer magemuskler bør jeg prøve å ta noen hver dag istedenfor kun en gang i balnt - dvs på styrke to ganger pr uke. Jeg lover at fra og med i morgen (har styrke i dag) skal jeg ta..... 3*10 crunch til midten og 1*10 til hver side = 50 hver dag (kan evt droppes mandag og onsdag, hvor jeg har styrke). "Straffen" ved godterispising opprettholdes = 50 benløft (innside/utside lår, bak) på hvert bain og 50 crunch. Har justert den litt, men fra og med nå er det straffen. Belønning for å klare å motstå er samme antall kroner som det jeg hadde lyst på (/nesten kjøpte i kassa) - til kos, fornying av meg, garderobe etc. Trur faktisk jeg har klart å unngå godteri denne uka, hvis jeg ikke husker feil. Har vært så opptatt med å spise:) Har fått vann i munnen av de STORE reklameplakatene for Freia melkesjokolade - sånn myk med masse luft - men det er heldigvis ikke en butikk på vei fra t-banen og ned til hybelen, så jeg har klart meg... så langt... Tenker nok jeg unner meg litt ekstra på lørdag, men jeg får se hva det er. Nå er det straks styrke:)
Energien er tilbake!!:)
Da jeg gikk fra SATS i dag morges etter timen min, måtte jeg nesten true meg til å ikke le og synge høyd. Hvorfor? Gud vett! Har kommet til den konklusjonen at jeg rett og slett er rar:) Men.. det kunne vært verre da.
Sykkeltimen min gikk bra. Var litt sadist med stakkar'ne, men de klaga på at det ikke var sykkel2 - så da fant jeg ut at de skulle da se at sykkel1 KAN være like tung som sykkel2. Tror jeg klarte det! Hehe.... (må legge til at det var kun de menneskene som vanligvis er på sykkel 2... skremte altså ikke vettet av en "nybegynner" for å si det sånn:))
Sitter for øyeblikket her med dagens frokost - 3 stk brødskiver med servelat + litt waldorfsalat på det ene stykket. Kl. er 10.00, så det er egentlig en altfor sein frokost, men har ikke rukket det før. Spiste ei gulrot på t-banen mot SATS, og en yoghurt fra. Resten av dagen blir det lesing, lesing og atter lesing. Skal jo ha sykkeltime i kveld og da..! Gleder meg litt til det!
Det er kun 2 døgn og 6 timer til helga!!:))
Da er det andre av dagens måltider "overstått". Dagens "middag" - kl. 13.40 ble pasta med bacon, pluss litt ketchup og dressing ved siden av. Drikke: Pepsi. Altså ikke et måltid i beste slankeånd, men... MEN... jeg tok kun et lite glass pepsi, og lot flaska være igjen på kjøkkenet, så hvis jeg ville hatt et til, måtte jeg faktisk gå de nærmere 5 meterne for å hente det:) Hehe.. må se det positive i ting, vet dere:)
Senere i dag er det en sykkel2 - og "that's it". I morgen er en ganske hard (men morsom) dag med sykkel 2 og styrke intro og styrke og deler av aerobic (vurderer å kutte ut styrkedelen av aerobic'n) = 3 - 3,5 timer trening. Følelsen av å kunne legge seg etter det er helt ubeskrivelig:) Vurderer og morratimen på torsdag, men jeg er nødt til å se det an. Sannsynligvis reiser jeg - først sykkeltime - så laaangt dusj og en halvtime i solariumet etterpå. DET er deilig det!! Fra og med torsdag kl. 16.15 har jeg helg og! Skal ha en ordentlig "kosehelg" hadde jeg tenkt. Lage min egen, lille "SPA" med et langt bad og ansiktsmaske, peeling, hårkur etc etc. Skal skjemme meg bort som aldri før, med andre ord. Gleder meg masse!
Også gleder jeg meg til å få lagt inn alt det her på internettslankedagboka mi - og gi kommentarer til krampa tar meg! På mandag er det tid for litt belønning og. Har vært flink til å trene ( en del mer enn vanlig) i straks 1 måned (1 mnd på mandag) - så bikinien har jeg fortjent, men den får jeg ikke kjøpt før en god del nærmere sommeren. Derfor belønner jeg meg istedenfor med masse sminke!:) Ok, kanskje ikke masse - men istedenfor å irritere meg over Lôreal, MaxFactor osv som forsvinner og glir utover før du får snudd deg, velger jeg heller et mer "eksklusivt" merke. Selvtilliten har fått et hopp pga treninga, så da blir det mer "gjennomført" eller hva jeg skal kalle det. Har hat en liten "personlighetsforandring" siste tiden, skjønner dere. Istedenfor å irritere meg over snodig nese og store hofter, har jeg isteden begynt å glede meg over relativt fine øyne, og allright mage. Hvis dere skøjnner.. og det er så ubeskrivelig deilig å ha det godt med seg selv, så da skjemmer jeg meg bort litt ekstra om dagen. Kjøper klær til min nye selvtillit, så kan altfor store og utslitte adidas joggebukser få ligge, også finner jeg isteden frem miniskjørt og trangere topper. Har brukt 20 år av mitt liv på å gjemme meg bort, og bare dilte etter, men nå er det slutt, og det kan jeg blant annet takke dere for!! Jeg har alltid kunne' skrive nøyaktig hvordan dagen har vært her, og har den vært helt ræ..a - får jeg oppmuntrende ord, og har den vært flott, kan jeg prøve å hjelpe de av dere som har hatt en tung dag, opp! Helt supert er det!
Uansett.. jeg håper absolutt alle av dere snart kommer til "stadiet" jeg er på nå - om det er 1, 3, 10, 50 eller 100 kilo unna, så kommer dere dit:) Og om dere ikke har skjønt det - DET ER HELT HERLIG!:)
Se opp verden, Christina er i farta!! Hehe.. ha en finfin dag!!
Forresten.. har lest litt i en bok jeg fikk da jeg meldte meg inn i en eller annen bokklubb for lenge siden. Et tips! Hvis dere står foran kakedisken eller lengter etter den sjokoladen som ligger i kjøleskapet - Vent! Finn på noe annet i nøyaktig 7 minutter - og har du fortsatt like lyst, så går du og tar den, men sannsynligivs har lysten gått over, eller du er opptatt med det andre (som ikke skal være å nedtelle fra 7 til 0 minutter:)) - at du glemmer det. Hvis ikke - så har du bestemt deg for at det er lov, du ahr vurdert det og kommet til at det er greit, og da er det det. Da er det iallfall ikke verken sjokoladen som "truer" deg, og heller ikke en impulshandling du kommer til å angre på. Dessuten.. hvis du har så sinnsykt lyst på den sjokoladen, blir den enda bedre av å vente litt til:)
Synes det var et ganske smart tips, jeg, som jeg gjerne ville dele. Sjokoladeorgier skjer iallfall for meg KUN på impuls, og er aldri en gjennomtenkt handling - vet ikke hvordan det er med dere??
En siste måltidsoppdatering:
16.00 Melonyoghurt
m.m. Gulrot, banan, gulrot
19.00 Yoghurt
22.15 Yoghurt.
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)
Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
Lykke til !
Isa