Woohoo!
Det var en gledelig overraskelse! 71,9 veide jeg på søndag og nå veier jeg 70,5 kg.. Vel, jeg kan ikke klage på det! Har kanskje spist litt lite de siste dagene, men er blakk som vanlig så eg kan ikke spise noe mye.
Her i Bergen er det sommer og sol, men jeg tåler jo ikke solen litt en gang, får migrene med en gang! Det er kjipt å ikke kunne nyte finværet:( Gleder meg til høsten jeg (jeg skanmmer meg når jeg sier det..).
Mitt første delmål er å være 70 kg på søndag, det burde jeg klare...
Imorgen skal jeg ut til mamma, vi skal lage oss en stor salat med masse godt i og vår hjemmelagde dressing:) Mmmm, gleder meg! Dette pleier vi å ha i salaten:
Kinakål
Tomater
Agurk
Ost
litt mais
Ris
Salatbønner
Tunfisk
Reddiker
Dressing:
En pose lett-majones
Surmelk til passe fylde
20 dråper tabasco (etter smak egentlig)
Han en nydelig dag alle sammen!
Typisk!!!!
ÅÅÅÅÅhhhhh, eg blir så sint på meg selv, eg klarer ikke å holde på vekten! Nå må eg begynne på nytt igjen, nesten i alle fall. Da eg begynte å slanke meg var eg oppe i 74 kg, og nå er eg 71,9... Blæææh!
Men nå skal eg begynne igjen, denne gangen skal eg klare det (det har vi hørt før...)
59 kg er målet mitt, det skal eg klare! Jeg regner med at jeg har nådd målet sånn cirka i slutten av oktober, da har jeg regnet med 1 kg i uken.
Meny idag:
Frokost: 1 Godmorgen yougourt (vanilje), 2,5 dl appelsin juice
Lunsj: 2 skiver med egg og litt lett-majones
Middag: En porsjon spaghetti med kjøttsaus
Kvelds: Skiver
Under 69
Så deilig å være under 69 kg, syns det har tatt lang tid!
Jeg vet ikke om jeg kommer til å klare delmålet mitt når jeg ikke har gått ned mer enn 200 gram til nå. I helgen skal jeg PÅ besøk og HA besøk, da dukker det ofte opp et par fristelser, men jeg skal gjøre alt eg kan for å ikke falle for de. I stedet for å spise snop så kan jo jeg lage noe lekkert til meg som for eksempel grønnsaker med dip, Mmmm! Har noen et forslag til dip jeg kan bruke og hvilke grønnsaker som passer til slikt?
Menyen idag:
Frokost: 2 skiver med magerost
Lunsj: En skive med kalkun
Middag: Enda ikke bestemt
Kvelds: salat eller skive
Eg skulle ha variert maten litt, men eg orker ikke å gå på butikken i dette fæle været. Det føles som om det er høst ute:(
VI VIL HA SOL!!!
Kjeder meg sånn!
Å være arbeidsløs er det verste som fins!!! Eg kjeder meg sånn, og da er det lett for å kjedespise.. Men jeg har enda ikke falt for fristelsen:)
Menyen idag er jeg ikke helt sikker på hva blir, skal i besøk til "svigerforeldrene" mine idag, så jeg vet ikke hva vi får servert der..
Happy slankedag alle sammen!
Åhh Chipssyk!!!
Huff jeg er så chipssyk, det ligger en Sprø Mix nede i skuffen.. Den frister sånn! Men jeg skal ikke spise av den!!!
Som sagt så skal jeg ikke veie meg før Søndag, så den vekten der er det jeg veide sist jeg veide meg. Egentlig så tror jeg ikke at jeg når 68 kg, men eg skal virkelig kjempe for det!
Typen min jobber på en Lunsj fabrikk, så han får med seg sånne lunsj pakker hjem igjen:) Sandwitcher, baguetter og pastasalater,Mmmm! Så slikt kommer jeg til å spise til frokost og lunsj:o)
Meny idag:
Frokost: Sandwitch med kylling og salat
Mellommåltid: Pastasalat med kylling eller skinke
Middag: Salat
Kvelds: Kanskje en sandwitch
Trening: 1 time sykling
Drikke: Vann og 7up light
Kanskje det ble litt mye, jeg får heller spise en lett middag eller fjerne kveldsen.
Kveld..
Nå har jeg vært i byn og shoppet vilt! før jeg begynte å slanke meg veide eg 74 kg, nå veier eg rundt 69, jeg merker virkelig at de 5 kiloene er borte, nå føler jeg meg vel når jeg prøver klær:)
Ha en riktig god slankedag!
Huffhuff
69.1 kg veide jeg på fredag, det var jo nesten målet:) Men etter det har jeg festet og spist masse snop og sånt, så nå skal eg spise minimalt denne uken. Eg tør ikke veie meg pga den usunne helgen..
Neste gang eg veier meg som skal være på neste søndag så skal eg veie 68 kg, det bør eg klare. Problemet mitt er at vi går ut og spiser når vi har såpass mye penger og da klarer eg ikke å tenke kalorier. Men nå skal eg prøve å la være å bruke pengene på mat og heller koste på meg noen klær hvis eg klarer å nå målet.
Menyen idag:
Frokost: En skive med magerost
Middag: Oriental Chili med kylling og ris
Kvelds: Skive med magerost
Drikke: Vann og 7up light
Eg er nødt til å venne meg av å spise så mye i løpet av en dag. Eg kan jo spise konstant, så nå må eg ta noen dager med veldig lite mat.
opp igjen...
Det er ikke rart eg har gått opp 400 gram siden sist, jeg har virkelig ikke hatt tid til å tenke slanking. Moren min har vært veldig syk, så jeg har måtte hjelpe hun. Pluss jeg har vært "hjelper" i min lille nevø sitt barneselskap, da ble det jo litt snopespising:(
Men nå skal jeg begynne å tenke slanking igjen. Eg har jo ikke trent på lenge så ikveld skal jeg ta meg en skikkelig økt! Kjæresten min og jeg har masse penger akkurat nå, så idag skal vi ut å shoppe alt vi vil:)
Menyen idag blir slik:
Frokost: Grov baguette med ost, skinke og salat, 2,5 dl iste
Middag: En skinkebiff med ris og kanskje litt bernaise saus til.
Mellommåltid: Salat
Kvelds: Skive med magerost eller et eple
Jeg har et problem, jeg veier meg hele tiden.. jeg klarer ikke å la være å veie meg. Jeg tror slankingen har tatt helt overhånd, det er liksom blitt hobbyen min. Jeg syns ikke det er noe bra. Nå skal jeg ikke veie meg mer enn 1 gang hver dag, helst bare annenhver dag.
Mitt nye delmål er å veie under 69 kg på fredag.
Ha en god slankedag alle sammen!
Oooops!
Neinei, der sprakk jeg... Vi fikk lønn og skeiet helt ut! slik ble menyen:
Frokost: En skive med egg
Middag: Taco, En og en halv porsjon
Kveld: 100 gram superchips, halv pakke Center
Drikke: 7up light
Det er jo egentlig ikke så gale i forhold til hvor mye snop jeg spiste før! Resten av chipsen og sjokoladen kastet jeg da samvittigheten tok tak i meg:) Jeg er glad i samvittigheten min, hehe:)Etter igår så tør eg ikke å gå på vekten, eg orker ikke en nedtur. Men i morgen skal jeg oppdatere vekten.
Menyen idag blir slik:
Frokost: En skive med magerost, halvt eple, vann
Lunsj: Litt salat, en croissant, 2,5 dl iste
Mellommåltid: Et rundstykke med ost
Middag: Tikka masala
Drikke: Masse vann, 7up light
Det ble vel kanskje litt mye...
Trim: 1 time ergometersykkel
Happy slankedag!
What???
Dette kan ikke stemme, vekten stoppet på 69 kg idag, er det mulig? Det kan vel kanskje være at jeg stod opp flere timer seinere idag enn igår, ergo så veide jeg meg seinere idag. Men begge gangene før frokost. Er dette umulig? Kan jo være vekten viser mer imorgen:( Jeg hadde tenkt å sette mitt nye delmål til 68.9 kg på søndag, men det er ikke vits hvis jeg er 69 kg nå. Så jeg får vente med å sette meg delmål før jeg vet helt sikkert hva jeg veier.
Menyen idag:
Frokost: En skive med egg
Mellommåltid: Frukt:) Har fått lønn idag!
middag: Er ikke sikker, oppdaterer seinere
Kvelds: Skive eller frukt
Skal sykle 1 time på ergometersykkelen, dvs 16,2 km:)
Jeg er enda i skyene etter eksamensresultatene! JIPPI!!!
100 gram opp, men fantastisk eksamenresultat!
jaja, 100 gram opp er jo ikke så mye, tar igjen det fort! Mitt neste delmål er 68.9 kg til søndag, det er 200 gram dagen og det ser jeg jo ut til å klare bra.
Fikk svar på eksamen i bed.øk. idag, fikk 6 jeg:) er helt i 100 jeg! Hadde en til eksamen idag, tror den gikk noe lunde bra.
Menyen idag:
Frokost: To ristede skiver
Lunsj: Eller jeg skippet lunsj, unnet meg heller en soft-is, var så glad for 6eren:)
Middag: Spaghetti og en kyllingfilet
Skal sykle en time idag.
Ble ikke mye mat på meg idag, jeg har fryktelig lyst på frukt! Nå er lønningsdagen rett rundt hjørnet, da skal jeg kjøpe inn epler og kiwier:)
Yeah!
Eg syns eg er flink! Det går jo rake veien nedover, det er vel lurt å være blakk når man skal slanke seg:)
Eg føler meg mer vel allerede, før jeg begynte å slanke meg var jeg oppe i 74 kg, ALDRI mer skal jeg over 70 kg. Magen min har blitt mye flatere, nå kan eg gå med trange topper uten å føle meg som en oppblåst elefant:o) Nå må bare lårene mine bli mindre, de er altfor store!!!
Kjæresten min støtter meg mer nå, men det er vel kanskje bare fordi vi ikke har penger til å kjøpe noe snop:) Gud, vi har vært sammen i tre år, det er lenge det! Da vi ble sammen var jeg vel i underkanten av 60, så jeg har lagt på meg ca. 14 kg etter at vi ble sammen... Men vi levde vanvittig usunt de to første årene. Vi drakk cola og spiste chips hver eneste dag! Så eg har bare meg selv å takke!
Menyen blir slik idag (tror eg):
Frokost: To skiver med tunfisk og litt lett majones
Middag: Spaghetti med ketchup
Kvelds: skiver med egg
...Kveld
Huff jeg har syndet! Idag var jeg og typen på Peppes! Vi spiste en halv pizza hver med rømmedressing:( og drakk cola... Skikkelig kalori bombe. Jeg angrer ikke så mye egentlig fordi jeg har spist så lite i det siste at det gjorde meg godt å få et lite kalorisjokk:)
Imorgen er det eksamen, hjelp!
jaja..
Hmm.. Vekten viste ikke 69.8 kg:( Men igår veide jeg meg kl 14, og i dag veide jeg meg kl 7.. Hvis jeg hadde veid meg kl 14 idag så hadde jeg sikkert vært 69.8 kg. Men jeg gikk på vekten isted og da viste den faktisk 69.6, det var etter at jeg hadde vært på skolen, merkelig... Jeg får vente å se til imorgen hva som stemmer. Er det noen som vet om det er viktig å veie seg på samme tid hver dag?
Idag er den planlagte menyen slik:
Frokost: en ristet skive med ingenting:)Fristet ikke med frokost idag.
Lunsj: En skive med egg eller tunfisk
Middag: Noen delikate sandwitcher med tunfisk og egg:) Som sagt så er jeg blakk.
Kvelds: Knekkebrød
Mmm, en iskald cola hadde vært godt! Men nei nei nei, det skal jeg ikke kjøpe!
Kos dere i solen!
Under 70!
Jeg har aldri vært så glad som jeg var i dag tidlig da jeg veide meg, vekten viste 69.9!!! Endelig under 70, eg holdt på å bruse over av glede! Men vi får se om det holder til imorgen, men det burde det etter det lille jeg har spist idag.
Jeg var i selskap hos min søster så det ble litt kakespising. Slik ble menyen idag:
Frokost: En skive med salami
I besøket: Et kakestykke, kanskje rundt 10 chipsflak ( Veldig få i alle fall), en is
Kvelds: Et ostehorn med ost og skinke.
Drikke idag: pepsi max og vann
Kanskje dette gjør at eg går opp i vekt til imorgen, blæh da klarer eg ikke delmålet mitt, huff.
Tror eg skal sykle noen km nå:o)
Det første mamma sa til meg når jeg traff henne var "Gud, du har gått ned i vekt!" Det var skikkelig deilig å høre! Idag har jeg virkelig følt meg topp, jeg har slanket meg før, men denne gangen tror jeg at jeg skal klare å nå 59 kg.
Før jeg gikk i besøket idag så gikk jeg inn i skapet mitt og fant fram de gamle jeansene jeg SKAL inn i. På den måten klarte jeg å begrense inntaket av kake og chips idag:) Det var veldig effektivt!
Gruer meg til veiingen imorgen!
200 gram ned:)
It's going down!!! Det er så kick å se at det går nedover, skikkelig adrenalinkick! Jeg blir i så godt humør:)
Idag har vi vært og grillet på hytten til en venninne av meg. Vi hadde det kjempe koselig. Men når det gjelder grilling så blir det mye spising, sånn er det bare:( Men eg syns jeg kan unne meg det, ikke sant?
Menyen ble slik:
Frokost: Knekkebrød med salami
Lunsj: en croissant, en saftis
Middag: ca. 200 gram flintsteik og en hot dog, tilbehør:Ris og salat
"Kvelds": enda en is:)
Pluss jeg har spist to håndfulle med chips, men jeg er ikke sint på meg selv fordi jeg klarte å begrense chipsspisingen! Det er en god begynnelse. Drikke idag har bestått av vann og light brus.
Trimmen idag:
-30 min med sykling (kl 2 om natten!). Hadde ikke tid til mer sykling idag.
- spilt masse badmington:)
JIPPI!
Nå har jeg ikke veid meg på to dager, fordi jeg ikke har spist så sunt... Jeg trodde jeg skulle ha gått opp i vekt, men det har jeg jo ikke! Nå tror jeg at jeg kan klare målet mitt med glans!
Jeg endret litt på menyen igår, slik ble den:
Frokost: Et knekkebrød med salami
Mellommåltid: Et ostehorn
Middag: En porsjon Sweet & Sor med kylling og ris, det er jo ganske sunt.
Så gikk jeg og typen på tur og da kjøpte vi hver sin is.
ellers drakk jeg masse vann.
I dag skal menyen bli slik:
Frokost: en ristet skive med egg og litt lett- majones på.
Middag: Ris og tunfisk (jeg er blakk, så det må jeg nok spise en del av) eller Spaghetti med ketchup, har ikke råd til kjøtt.
Mellommåltid : Vann, kanskje et knekkebrød eller en skive.
+ Masse vann
Jeg skal begynne å spise frukt, men jeg må vente til vi får lønn, da skal jeg spise epler som mellommåltid. Takk fo tipset om å drikke masse vann, jeg kan merke at det er bra for kroppen og slankingen. Nå har jeg alltid 1.5 l vann i kjøleskapet som jeg fyller på etterhvert som jeg drikker.
Lykke til med slankingen alle sammen!
mmmm, har akkurat lagt meg salat jeg og. Det er skikkelig godt! også får man ikke så dårlig samvitighet etterpå..
Stå på