Nå begynner jeg og :o)
Hei!
Nå har jeg sittet og lest på denne siden i flere dager, og jeg føler at motivasjonen ikke kunne blitt bedre..takket være alle innleggene, svar og kommentarer her inne. Det er godt å lese at man ikke er alene..for jeg har følt meg ganske alene de siste årene.
Jeg er 23 år, samboer og har ei datter på snart 4 år. Etter at jeg fikk barn har jeg lagt på meg myyye...men nå er det slutt. Jeg sliter veldig med ryggen...og nå også bena. Jeg har en god samboer som elsker meg for den jeg er..og som støtter meg 100 %. Og det er godt å vite nå når jeg kan ha det litt tungt fremover. Men jeg håper det skal gå bra og at jeg ikke gir opp.
Forrige uke bestemte jeg meg for at NÅ skal jeg greie det jeg og..har prøvd mange ganger før, men jeg har ikke hatt viljestyrke nok..men jeg har merket en utrolig motivasjon den siste tiden..så jeg har litt tro på meg selv nå.
Jeg begynner med NOKA dietten i morgen..grunnen til at jeg velger pulverkur er at jeg ønsker en pangstart slik at jeg ikke gir opp for lett. Jeg har kjøpt inn alle tre smakene.
Jeg skal gå på ren kur..iallefall prøve å holde meg på ren kur da.
Jeg har ingen badevekt..til min store irritasjon, så jeg får ikke veid meg nøyakig nå når jeg begynner. Jeg håper å ha råd til å kjøpe en til helga..men må finne en som er billig og går opp til 160 kg.
jeg har skrevet 150 kg som min startvekt..jeg veide 146 for 1 1/2 år siden, og jeg bruker samme klær nå som da, så jeg vil tro ca 150 kg. Men så fort jeg får tak i en badevekt skal jeg skrive inn en nøyaktig vekt. Jeg får bruke mål nå i starten...:o)
Jeg er virkelig blitt imponert av dere som har greid å gå ned så mange kilo...jeg håper jeg greier det samme.
Jeg skal prøve å trimme så mye som mulig..jeg har litt problemer med bena mine..så jeg får ofte såre føtter etter kort tid med gåing..men det er vel pga belastning pga overvekten det.
Er det noen som vil gi meg noen gode råd før jeg begynner?
Noen som har greid seg gjennom NOKA dietten...? Gode og dårlige erfaringer?
Masse klemmer fra ei håpefull jente her nå...
Nå har jeg sittet og lest på denne siden i flere dager, og jeg føler at motivasjonen ikke kunne blitt bedre..takket være alle innleggene, svar og kommentarer her inne. Det er godt å lese at man ikke er alene..for jeg har følt meg ganske alene de siste årene.
Jeg er 23 år, samboer og har ei datter på snart 4 år. Etter at jeg fikk barn har jeg lagt på meg myyye...men nå er det slutt. Jeg sliter veldig med ryggen...og nå også bena. Jeg har en god samboer som elsker meg for den jeg er..og som støtter meg 100 %. Og det er godt å vite nå når jeg kan ha det litt tungt fremover. Men jeg håper det skal gå bra og at jeg ikke gir opp.
Forrige uke bestemte jeg meg for at NÅ skal jeg greie det jeg og..har prøvd mange ganger før, men jeg har ikke hatt viljestyrke nok..men jeg har merket en utrolig motivasjon den siste tiden..så jeg har litt tro på meg selv nå.
Jeg begynner med NOKA dietten i morgen..grunnen til at jeg velger pulverkur er at jeg ønsker en pangstart slik at jeg ikke gir opp for lett. Jeg har kjøpt inn alle tre smakene.
Jeg skal gå på ren kur..iallefall prøve å holde meg på ren kur da.
Jeg har ingen badevekt..til min store irritasjon, så jeg får ikke veid meg nøyakig nå når jeg begynner. Jeg håper å ha råd til å kjøpe en til helga..men må finne en som er billig og går opp til 160 kg.
jeg har skrevet 150 kg som min startvekt..jeg veide 146 for 1 1/2 år siden, og jeg bruker samme klær nå som da, så jeg vil tro ca 150 kg. Men så fort jeg får tak i en badevekt skal jeg skrive inn en nøyaktig vekt. Jeg får bruke mål nå i starten...:o)
Jeg er virkelig blitt imponert av dere som har greid å gå ned så mange kilo...jeg håper jeg greier det samme.
Jeg skal prøve å trimme så mye som mulig..jeg har litt problemer med bena mine..så jeg får ofte såre føtter etter kort tid med gåing..men det er vel pga belastning pga overvekten det.
Er det noen som vil gi meg noen gode råd før jeg begynner?
Noen som har greid seg gjennom NOKA dietten...? Gode og dårlige erfaringer?
Masse klemmer fra ei håpefull jente her nå...
Jeg går på cambridge, så vi kan jo følge hverandre! Jeg har skrevet litt om pulverkur i min bok så du kan ta en titt der. Jeg velger cambridge fordi jeg syns den smaker rimelig godt, og har hatt gode resuktater med den før. jeg har nok slitt litt med overspising, men nå vet jeg jo at jeg har det problemet, så da håper jeg at jeg husker på det når kjøleskapet skriker til meg :-) Jeg begynnte egentlig i januar, men sprakk, men nå er jeg altså på rett vei. JPulver er hardt å gå på, men blir bedre etter noen dager. Min erfaring er at 4 dagen er værst. Jeg veier 116 kg, og regner med at jeg er ferdig med pulveret i juli hvis jeg går ned 10 kg i mnd. Skal gifte meg til sommern så jeg har et mål. Det tror jeg er bra og jobbe mot.
Lykke til !
catwoman
Nu har du kommit till rätt ställe. Här finns det en massa trevliga människor som sliter med samma problem: övervikt. Och det är helt fantastiskt hur mycket stöd och hjälp du får när du ber om det.
Jag förstår att du vill ha en pangstart, jag fick det men har slarvat bort den... Så nu sliter jag lite, men ska nog komma igen. Vi har precis startat minus fem konkurransen så då får jag nog den kicken som ska till.
Om du vill ha råd eller tips så är det bara att skriva och skriva. Det hjälper i alla fall för mig!
Hilsen fra Nebbisen
Dette er et flott sted å være når man slanker seg. Det har ihvertfall jeg fått erfare. Mye støtte og ros fra andre, og et spark bak hvis det trengs.
Forstår at du ofte får såre føtter av å gå. Et tips kan være å kjøpe noen veldig gode sko, og ikke gå så langt av gangen. Start med turer på 10-15 minutter. Ikke sett høyrere krav enn det. (kanskje det også er for høyt...det må du prøve deg fram til selv). Etter hvert vil du klare å øke til 20-30 minutter av gangen. Mye god mosjon i 30 minutter spasertur om dagen.
Men ikke gå for hardt ut. Start i det små, og så vil resultatene komme uten at du merker det.
Jeg har dessverre ingen erfaringer med NOKA-dietten, men har forsøkt Nutrilett tidligere. Gikk ned ganske mange kg, men prolemet var at jeg gikk opp halvparten igjen da jeg begynte å spise......og etter en stund til mer enn utgangspunktet. Men jeg vet om mange andre som har hatt god hjelp av pulverkurer, spesielt for å få en flying start på slankingen.
Jeg følger opplegget til Grete Roede. Går ikke på kurs, men har tatt frem kursboka fra tidligere. Der føler jeg at jeg lærer å spise riktig, for det er absolutt det jeg trenger.
Ønsker deg lykke til med slankingen.
Fortsett her inne på dagboken, det skal du se at er en ekstra inspirasjon.
Hilsen Trultemor
Fint at du har kommet hit. Det er et bra sted å være. Det skal bli moro å følge med deg framover.
Jeg har også problemer med såre føtter når jeg går langt, særlig på asfalt. Har kjøpt meg fjellstøvler, jeg, det beste jeg har hatt på beina noen gang. Med dem kan jeg gå timevis uten problemer. Gore Tex er det også, så føttene holder seg tørre. Mine heter ALFA og er bare helt fantastiske. Og kjempedyre. Men verdt hvert øre!
VELKOMMEN!
Nå har du kommet til rette stedet, det lover jeg. Jeg er ikke så gammel her inne jeg heller, men makan til gjeng skal du lete lenge etter.
Ikke gi opp denne gangen. Har aldri prøvd NOKA, men jeg er av samme mening som deg, jeg trenger en pang-start.
Dietten sammen med mye vann og trim er sikkert bra. Er vel ikke så glad i slike pulverkurer over lang tid uten mat, men det er hver sin smak. Jeg tyr til vanlige torosupper i 4-7 dager før jeg går over på vanlig, sunn kost.
Ønsker deg MASSE LYKKE TIL!
Skal titte innom og se hvordan det går ned deg, og skaff deg en vekt, det gir litt motivasjon det også.
Det pågår også konkuranser her inne (-5 konkuranser), så meld deg på hvis du vil(men da kan det vel kanskje være greit med vekt.
Heier på deg!
Hilsen Rita