← Alle dagbøker
Charon
55 år162 cm1063 innlegg
2010–2016
0 følgere
Start63,8 kg
Sist58,5 kg
Endring−5,3 kg
Mål53,0 kg
BMI nå22,3
📉 Ned 5+ kg📓 1000+ innlegg🔥 100 dager på rad🕰️ 5+ år i dagboka
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Dag 11/68
Forkjølelsen er ille. Ødelegger mye for kuren jeg hadde planlagt. Men må bare vente og være ektsra flink når formen tillater det.
Dag 10/68
Syk. Ingen mosjon. Trenger ikke så mye energi da heller, men prøver å spise sunn mat.
Dag 9/68
Motgang. Forkjøla og vondt i hodet. Nesten 10 timer på jobb gjorde ikke saken bedre...
Dag 8/68
Tiden flyr... En åttendedel av kuren er gått allerede. Helt ok med "mandagsvekten", et mye bedre resultat enn etter første uke av ti ukers kuren min i fjor. MEN: nå har jeg blitt forkjøla igjen, og det ødelegger mye. Det klør i halsen, og det føles også tett i halsen. Vondt i øret. På jobb ble det mange nok skritt allerede, men ellers får mosjonen vente. Fingeren er ikke så hoven lenger, noe positivt også da ;-) Jeg må bare ta det med ro og håpe på, at forkjølelsen ikke blir så ille...
Dag 7/68
Dette har gått ganske fint til nå. Klarte meg rimelig bra i går også. Over 15 500 skritt, og kalorimengden ble ikke så veldig høy. Er fortsatt ca. 2800 kcal på minussiden når det gjelder denne uka. I dag prøver jeg å klare meg sånn pluss minus null. En lang tur etter en sen brunsj, da fotballtitting og middag. Morgenvekten i morgen kan være høy, men jeg skal ikke bli lei for det. Tok nemlig titt i tiukersprosjektet mitt fra i fjor, og da var mandagsvekten samme i uke 1 og 2... Men sluttresultatet etter ti uker var fint!
Dag 6/68
I går klarte jeg å gå ca. 19 000 skritt. Trente litt styrke også. Forbrenningen var omtrent 400 kcal høyere enn inntaket. En god fredag selv om jeg kunne vært enda flinkere.
Vekten har gått ned, 2 kg fra mandag. Nå er det lørdag, og jeg skal ut med en god venn. Prøver å spise sunt og fornuftig på dagstid, og har spart lagt middagen ferdig. Den spiser jeg når jeg kommer hjem.
Jeg skal gå en tur. Ellers blir det ikke noe særlig trening i dag. I morgen må jeg planlegge programmet for neste uke. Kanskje satse på kondis nå samt styrketrening som ikke krever det at jeg trenger å holde noe (fingeren er fortsatt, tykk, blå og vond). Har også lyst til å starte hoppetrening snart, hvis ankelen tåler det.
Nå skal jeg i all fall nyte dagen.
Dag 5/68
Uka til nå har gått Fint når det gjelder kalorier. Fra mandag til torsdag er forbrenningen ca. 2700 kcal mer enn inntaket. Nå er det bare å ikke ødelegge alt i helgen! Planen for i dag er en lang tur i skogen etter jobb. Litt styrketrening i tillegg. En av fingrene er hoven og blå (svart!). Ikke noe ballspill på meg nå :-(
Dag 4/68
Enda en skade på treningen i kveld. Ispose og sportsteip brukes flittig her...
Dag 3/68
Å gå hjem fra jobb fikk være dagens "treningsøkt".
Dag 2/68
I går klarte jeg å forbrenne over 2200 kcal, spiste ca. 1400. En god start. I dag skal kaloriene bli under 1500. Jeg gikk en tur i skogen etter jobb. Fint å å ca. 17 000 skritt og over 11 km bak seg før middagen skal spises.
Dag 1/68
En ny start. Og jeg er glad for det. Dagen har vært hektisk. Jobbet nesten ti timer. Da var det en handletur - bare sunne matvarer, og etterpå trening ute i regneværet. Jeg klarer sikkert å forbrenne over 2200 kcal i dag. Inntaket skal ikke bli over 1500 kcal. Fornøyd.
Planlegging
I dag skal jeg planlegge neste uke til både meg selv og samboeren min. Vi sakl starte et ti ukers program med fokus på sunn mat og mer mosjon. Vi gjorde det samme i fjor og gikk ned til sammen over 9 kg. I år satser vi på over 10 kg. Samboeren sier, at målet han er over -6 kg. Jeg satser da på over -4 kg. Morgenvekten i morgen skal telle som startvekt.
I dag skal jeg jobbe litt hjemme og prøver å rekke trening i kveld. Litt vondt i ryggen, men jeg håper det gir seg. Skaden i hånden etter treningen på torsdag tåler vel med ballspill med teiping... Det gikk helt greit med teiping i går også.
Tidlig oppe...
Etter en veldig sen middag og litt over 4 timers søvn var det bare å stå opp og dra til dagens turnering. Det gikk rimelig bra med spillinga. Middagen ble enda senere enn på fredag... En hektisk dag.
Feil vei...
Mye jobb. Tar kvelden nå. Lite fokus i sunne vaner.
Auts...
Første onkelig trening etter en lang pause. Skade i høyre hånd som resultat. Blæh!