← Alle dagbøker
Celia
61 år168 cm39 innlegg
2002
0 følgere
Start113,0 kg
Sist93,6 kg
Endring−19,4 kg
BMI nå33,2
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Ny start og nye muligheter
Hei alle medslankere!
Da er jeg i gang igjen etter en lang sommerferie.
Ting er fremdeles turbulente etter samlivsbruddet i mai og det har blitt noe "trøkker". Nå VIL jeg komme videre, både med tilværelsen og slankinga, eller et fornuftig kosthold med trim som jeg heller liker å kalle det.
Jeg klarte fra 4.feb til 23. juni å gå ned 20 kilo på denne måten, og det er jeg i grunn veldig stolt av!!!!!!!!
I løpet av sommeren har jeg falt litt tilbake til gamle synder, men ikke slik som før. Den siste tiden har jeg gått det ned igjen fordi jeg ikke har vært helt frisk.
Nå begynner jeg på''n igjen og har som mål å klare å gå ned 15 kilo til innen jul. Da vil jeg veie rundt 78 kilo.
Det skulle vel ikke være umulig på ca. 4 mnd.
Delmål er -7 kilo innen 20.november (bursdagen min :)
Jeg har tenkt å følge det "gamle"opplegget med å spise sunt og fornuftig, ikke langt unna Grete R. opplegg samt og gå lange turer flere ganger i uka.
Da ønsker jeg meg selv og alle dere andre lykke til denne høsten!!!
En uke til har gått
Hei igjen!
Har kommet igang igjen føler jeg og vekta har fortsatt nedover.
Det er jeg fornøyd med :)
Jeg har ikke dan helt store matlysten om dagen, men det gjør ikke så mye akkurat.
Nå nærmer det seg ferietid og det skal bli godt med noen fridager.Får håpe været blir noe varmere, så det går an å dra på stranda!
Har faktisk vært der i formiddag med ungene. De sa det var 18 grader i vannet , men det tviler jeg på....Brrrrr
Jeg er imponert over hvor flinke mange av dere er !
Desverre har jeg ikke fått skrevet så mange kommentarer. Dere har vært kjempeflinke!!!!!!!!
Klem celia
Langt opphold
Ja, nå er det lenge siden jeg har vært innom her.
Dagene og ukene flyr, og på en måte er det godt.
Livet går videre på sin måte, men det går stadig litt bedre selv om enkelte dager er vanskeligere enn andre.
Hele tilværelsen er forandret og det tar tid å venne seg til hvordan ting skal være framover.
Det har blitt liten tid til å tenke slanking.
Det har vært enkelte dager hvor jeg har nesten vært tilbake til gamle "synder" og har spist i vei.
Forrige helg ble det sjokolade og potetgull i store mengder. :(
Men nå må jeg komme på rett kjøl igjen, og de to siste dagen har jeg vært ganske flink.
Jeg har heldigvis ikke gått noe opp.
Det har faktisk blitt litt ned :)
I dag har jeg vært i byen og kjøpt meg nye klær.
Og da måtte jeg ha str.46........ Det er lenge siden sist!
Jeg når ikke delmålet mitt som var -20 dvs. 93 kilo til St.Hans, men jeg er ikke så langt unna, så det blir ikke så lenge til.
Nå er jeg i hvertfall igang igjen og skal også begynne å gå turer igjen. Det savner jeg .
Klem Celia
Livet går videre
Jammen har det gått en hel uke siden jeg var her siat, utrolig hvor fort tiden går.
Jeg har så mye å tenke på og ordne med at tiden liksom ikke eksisterer på samme måte som vanlig.
Jeg begynte å jobbe igjen på mandag, og det er godt å komme i gang igjen, få ting tilbake til det "normale" på en måte. I hverfall er det viktig for ungene.
Vekta har ikke gått så mye ned siden sist, men jeg er nå nede på 95- tallet , så det går riktig vei.
Jeg har ikke tenkt så mye slanking i det siste, men jeg er blitt så vant med å spise det jeg har gjort de siste månedene, at det gjør jeg automatisk nå. Og det er jo bra!
Jeg har hatt veldig lyst på noe godt de siste dagene, men har klart å la være. Jeg MÅ IKKE befynne å trøstespise nå.Da blir ting i hvertfall ikke noe lettere.
Det neste målet mitt nå er -20 kilo til St.Hans.- 3 kilo på tre uker.Hvis jeg prøver litt ekstra skulle det vel være mulig.
Jeg har ikke fått skrevet noen kommentarer til dere andre, men jeg har kikket litt, og mange av dere er jo kjempeflinke!!!!!
Ha en fin slankehelg alle medslankere!
Jeg kommer sterkere tilbake når alt for gått seg litt mer til :)
Klem Celia
Enda litt ned
En kort tur innom for å registrere vekta selv om det egentlig ikke er veiedag.
Nå håper jeg å se 95 tallet i løpet ac en ukes tid.
Celia
Enda litt ned
Nå er Pinse og alle fridagene over og det er godt for alle å komme tilbake til det hverdagslige. Det har lett for å bli for mange fristelser på slike dager.
I de siste uken har jeg ikke tenkt på slanking, men matlysten har ikke vært på topp så vekta går stadig nedover.
Jeg må prøve å tenke på positive ting i disse dagene, og dette er en veldig viktig ting.
*Jeg har passert 100-kilos grensen.
*Jeg har klart delmål 3 som var -15 kilo innen 17.mai.
*Jeg hadde på meg bunaden min på 17.mai.
*Jeg er på god vei mot delmål 4 som er -20 innen St.Hans.
Jeg føler meg sprkere og mer vel med kroppen min enn det jeg har gjort på lenge.
*Nesten alle buksene mine er altfor store :) Skal kjøpe noe nytt når feriepengene kommer.
Jeg har ikke vært så flink til å gå turer som vanlig, men det har blitt mye gåing ellers. Dessuten er det mye å gjøre med gressklipping og hagearbeid, så det gir mye fin trim det også.
Ha en fin uke!
Klem Celia
17.mai er overstått
Ja, nå er 17.mai vel overstått og jeg er vel som de fleste andre nokså sliten og sårbeint. Det blir mye gåing og ståing på en slik dag.
Været her i Vestfold var helt nydelih og det er ikke fritt for at vi er littt solbrente også.
Jeg fikk på meg bunaden og det er jeg glad for. Det var et viktig mål jeg har hatt hele våren.
Vekta går også stadig nedover. Litt over 16 kilo har det blitt. Det er jeg fornøyd med. Jeg har lite matlyst for tiden, må nesten true i meg mat, og det har vel nesten aldri hendt i hele mitt 36-årige liv.
Jeg er livredd for at når jeg er kommet over det verste sjokket, skal begynne å trøstespise. Er det noe jeg absolutt ikke vil, så er det å bli sittende her alene som en veldig overvektig person.Den tanken orker jeg rett og slett ikke.
Jeg skjønner at livet må gå videre på en måte og alt må liksom begynne på nytt. Og i det "nye" livet vil ikke jeg være en tykk, misfornøyd person som har et elendig selvbilde. Det selvbildet er dårlig nok som det er.
I dag skal ungene og jeg slappe av og hvile ut etter gårsdagen, de er nokså slitne alle tre, særlig den eldste som er korpsmusikant.
Jeg leste forresten at flere av dere er musikanter også. Jeg spiller også, har gjort det siden jeg var 9, men marsjeringa har jeg kuttet ut etter at jeg fikk barn.
Takk igjen for alle varme tanker og kommentarer. Skal prøve å skrive litt mer igjen snart!
Ha en fin pinsehelg alle sammen!
Klem fra Celia
Jeg er her fremdeles
Livet stopper ikke opp selv om det føles sånn.
Jeg har det forferdelig , men for ungenes skyld kan jeg ikke gi opp. Livet må fortsette.
Det er så mange ting jeg lurer på og så mange tanker som surrer rundt at jeg føler jeg blir helt gal.
Jeg kan ikke fatte at et forhold som har vart fra vi var 18 år, plutselig skal være slutt. Vi har jo alltid vært sammen om alt.
Uansett hva som skjer så gjør vi begge alt for at de tre flotte ungene våre skal ha det best mulig. Det er de som er det viktigste i verden for oss begge.
Tusen takk til alle dere her som har skrevet til meg. Jeg skulle ønske jeg kjente dere "i virkeligheten" også.
Celia
Konkurransen
Jeg beklager at jeg ikke fikk vært innom å oppdatert konkurransen i går, men her er resultatene:
Sussi: 111.0 - 109.6 - 108.7 (2.1)
Masti: 108.0 - 107.1 (0.2)
Bamse: 124.2 - 122.7 - 121.5 (2.5)
Trulte: 130.1 - 125.6 - 123.9 (6.2)!!!!
Celia: 100.3 - 99.6 - 98.6 (1.5)
Afrodite: 102.1 - 101.9 (0.2)
Jojoen: 114.7 - 112 - 110.9 (3.8)
Trulte er den suverene vinner, hele 6,2 kilo på to uker!
Jeg har det helt forferdelig nå, livet på en måte lagt helt i ruiner. Mannen min skal flytte fra meg og de tre barna våre etter 15 års ekteskap. Jeg ante ikke at han gikk og tenkte på dette. Det kom som et sjokk og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette.
Jeg er så glad i ham. Ungen er naturligvis helt ute av seg de også.
Jeg vet ikk når jeg kommer til å skrive her , men jeg skal prøve innimellom.
Det eneste som er positivt er at jeg nesten ikke klarer å spise, så vekta raser ned.Men det var ikke slik jeg ville slanke meg.
Takk for alle hjelp fra dere her inne!!
Hilsen en sønderknust Celia
Kort oppdatering
Endelig litt nedgang.
Jeg kommer innom senere i dag for å oppdatere konkurransen.
På stedet hvil
En kort tur innom tidlig en søndagsmorgen for å oppdatere vekta. Vel, her skjer det ikke stort :(
Synes det er ganske tungt for tiden, jeg synes ikke vekta rikker seg stort. Jeg har riktignok kommet under 100, men jeg føler at det har gått veldig smått de siste ukene.
Jeg blir nesten litt misunnelig på dere som raser ned i vekt.
Jeg unner dere det av hele mitt hjerte, og jeg synes dere er kjempeflinke!!!!!!! Skulle bare ønske at jeg kunne "rase" litt også.......
Jaja , dette var dagens hjertesukk, har vært litt nedfor en tid på grunn av andre ting i heimen den siste tida, men det ordner seg vel ....
Har vært flink til å gå turer nesten hver dag denne uka, gikk 2 timer på fredag.
Til uka er det mye fri, så da skal jeg prøve å være like flink.
Klemmer fra Celia
ENDELIG!! Konkurranseoppdatering
Endelig løsnet det litt og jeg er under 100!!!!!!!!!
Det virket som de siste grammene hadde "limt" seg fast, men nå er de borte og jeg håper jeg aldri mer kommer til å se et tresifret tall når jeg går på vekta.
I dag er det bursdagsfeiring og masse styr. Mannen min fyller i morgen , men vi feirer alltid den 1. Vi skal ha middagsgjester og etterpå er det bløtkake og mere dodt!
Skal ta et lite stk. sjokoladekake, det har jeg bestemt meg for. :)
Jeg kommer tilbake senere idag for å oppdatere konkurransen.
Ha en fin fridag alle sammen (de som ikke må jobbe da).
Klem fra Celia
KONKURRANSEOPPDATERING:
Bamse: 124.2 - 122.7 (-1.5 )
Trulte: 130.1 - 125.6 ( -4.5 ) !!!
Celia: 100.3 - 99.6 ( -0.5 )
Masti: 108.0 - 107.1 ( -0.9 )
Jojoen: 114.7 - 112 ( -2.7 ) !!
Sussi : 111.0 - 109.6 ( -1.4 )
Afrodite:102.1 - 101.9 ( -0.2 )
Konkurransen er snart avgjort alt, for Trulte har gått ned 4.5
kilo på en uke!!! Gratulerer!
Tilsammen har vi gått ned 11.7 kilo :)
28. april 2002
☹️100,1 kgDet var da som bare.......
Hmmm.. Det var da fryktelig så vanskelig det skulle være å komme under 100. Jeg synes jeg stort sett er ganske flink, spiser det jeg pleier og har ingen store utskeielser. Detble littegrann godt på fredag, det pleier jeg å unne meg, men til gjengjeld har jeg gått lange turer både fradag og lørdag , 1,5 og 1 time.
Når jeg ser tilbake i dagboka mi , så har jeg egentlig vært flink, 13 kilo er blitt borte på 13 uker, 1 kilo i uka. Det er det jeg hadde håpet på å klare da jeg startet :)
Ellers nærmer jeg meg delmål 2 som er -15 kilo innen 17 mai.
Det er ca. 20 dager til, så det skulle vel være mulig å klare det.
Jeg har hatt det nokså travelt denne uka, så jeg har ikke fått lest så mye i dagbøkene deres, men skal prøve å få det til nå i helgen :) Tusen takk for alle hyggelige kommentarer i min dagbok, jeg bli nesten overveldet at så mange bryr seg :) :)
På fredag fikk jeg svar på en blodprøve jeg tok for en ukes tid siden, og den viste at serumjern og ferritin verdiene i blodet hadde steget til nesten det normalet, og det er jeg kjempeglad for!
I fjor på disse tider var jeg helt utslitt og nedkjørt og var sykemeldt en stund fordi jeg det viste seg at jeg hadde så lave jenverdier. Jeg har tatt jerntabletter,mange,og nå endelig har det hjulpet. Føler meg mye bedre nå :)
Jeg tror ikke jeg hadde klart å slanke meg sånn som det var tidligere.
Ha en flott helg alle sammen!!
~~~~~~~~Klemmer fra Celia~~~~~~~~
Konkurransestart!
Idag stanset vekta på 100.3, enda 300g. ned. Jeg er fornøyd.
Føler at det har gått litt tungt i det siste. Jeg har ikke skeiet ut eller spist spesielt mye, men det har liksom gått litt tregt. Jeg har veldig "fysen" på noe godt, det har vært hardt og holde seg unna ungenes godteposer fra sist lørdag da vi var i Sverige og handlet. Men jeg har klart å la vær!
Det har blitt mange gåturer i det siste også, så det er jeg ganske fornøyd med :) Jeg føler at jeg har blitt helt "avhengig" av disse turene.
Ellers er jeg litt skuffet over at jeg må gå ned i stillingsstørrelse på jobben til neste år. Jeg hadde blitt forespeilet tidligere i våres at jeg skulle få det samme som i år, nemlig 70 %, men det blir visst 60% nå.
Det er jo deilig å ha fridager, det er mer enn nok å gjøre her i hjemme, men det var de pengene da..... Synes vi sliter nok som vi gjør nå.
Jaja, nå over til konkurransen!!
Idag starter vi og jeg synes det er hyggelig at så mange vil være med. Jeg ser på dagbøkene til de som har meldt seg, eller dere kan skrive vekta her.
Jeg oppdaterer en gang i uka, dvs. på onsdager.
Da er det bare å stå på , og før vi vet ordet av det, er 5 kilo til borte!!!!!! :D :D
Sussi 111.0 kg
Bamse 124.2 "
Jojoen 114.7 "
Trulte 130.1 "
Masti 108.0 "
Afrodite 102.1 "
Celia 100.3 "
JIPPI!!!!!!!
Hei alle medslankere!
Dette er en gledens dag, her skifter det fort, slankere.com består som den er!!!!!!!!!
Jeg ble kjempeglad da jeg logget meg på nettopp :) :)
Dessuten har jeg gått ned enda noen hekto siden sist, så nå er alt som det skal være.
Jeg hadde satt meg som mål å klare under 100 innen i dag, men det får jeg satse på å klare i løpet av uka.
På fredag var jeg ute og gikk tur i 2 timer. Det var en kjempedeilig tur og masse fin trim :)
I går var vi en tur i Sverige og handlet ( såkalt Harrytur!)
men når en bor nær ferjeforbindelse til Strømstad, så pleier vi og ta noen turer for å handle rimelig mat. Vi var også innom på Godisfabriken og der var det så mye godteri at man kunne gå helt amok!
Ungene fikk sitt og en LITEN pose til mor . Det var jo lørdag og da pleier jeg å unne meg LITT.
Ellers fortsetter det flotte vårværet her, så jeg får ta meg en tur ut i hagen og ordne litt i blomsterbeddene. Kanskje jeg planter noen stemorsblomster til å ha på trappa også.
Nå som dette nettstedet fortsetter prøver jeg med den konkurransen som jeg avlyste.
Vi setter i gang på onsdag 24.april.
Ha en forsatt god helg!
Klem fra Celia
Høsttreffet i Oktober
Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.
Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.
I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.
Derfor:
For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.
Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.
Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.
Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.
Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.
Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.
Hilsen nite
Hyggelig å se deg i farta igjen. Ekstra hyggelig er det å se at ferien ikke har gjort dramatisk hopp oppover på vekta, sånn som det var i mitt tilfelle. Vi får streve tappert sammen utover høsten slik at NESTE sommer blir en SLANK sommer! Lykke til videre!
Klem fra Bamse
Jeg har tenkt mye på deg og var redd du hadde gitt opp slankinga midt oppi all elendigheta. Og lurt på hvordan du har hatt det..
Men nå er du tilbake :-) Kjempefint. Sykdom er jo ikke noe bra da... men det virker som om du har planene i orden og nye mål å se frem mot.
Jeg skal være med å heie på deg videre. Stå på! Det var ordentlig gøy å se deg igjen.
Klem fra Jojoen