← Alle dagbøker
Ceci
52 år173 cm109 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start75,4 kg
Sist73,0 kg
Endring−2,4 kg
BMI nå24,4
📓 100+ innlegg🔥 7 dager på rad🕰️ 1+ år i dagboka
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Gravid !
Jeg tar en lang pause eller kanskje jeg forsvinner herfra - jeg har blitt gravid !!! Hurra ! Det blir veldig spennende å se hvordan det går, det er første gang. Vi lyktes på første forsøk, og har ikke riktig vendt oss til at vi virkelig skal bli foreldre. Det er rett og slett helt merkelig å tenke på. Ikke merker jeg noe særlig heller, mensen kom ikke, det er det eneste. Jeg er bare noen få uker på vei, så det er ikke så rart... Jeg tipper jeg kommer til å følge med littegrann her inne, men har funnet meg et nytt surfested, nemlig snartmamma. Det passer liksom bedre i min situasjon...Jeg har slett ikke tenkt å slutte med min sunne kost og mosjon, men jeg må jo tenke på å få i meg tilstrekkelig med kalorier og næringsstoffer sånn at jeg ikke går ned i vekt. Tror ikke det er helt bra, og det er jo heller ikke nødvendig nå som jeg er normalvektig. Skal bli veldig spennende å se hvordan det går, jeg må si jeg gruer meg litt for vektoppgang. Det kan jo bli 10-12 snille kilo, men det kan jo også bli mye mer hvis ting ikke går som jeg håper og vil.
Lykke til med slanking og sunn livsstil alle sammen !
Blodgiving
Må legge inn at jeg ga blod i går bare for å huske det ! Har gått ned litt igjen etter å ha vært oppe på 73.1, men kanskje det bare er blodmangelen ?
Jeg er ikke helt supermotivert for slanking nå, er allergisk og megatrøtt hele tiden. Sliter litt ! Er ukonsentrert på jobb også. Bare tull. Håper det bedrer seg !
ceci
æsj...
liker ikke å legge inn dette, men jeg veier altså 72.9, og det har jeg gjort siden fredag morgen. I dag skal jeg trene, såfår vi se om det har effekt... Håper det !
kjedelig
Jeg gikk opp igjen ! Hva er dette for noe tull ?
Veldig glad og motivert !
Det er så banalt, men i dag er jeg veldig glad og fornøyd på grunn av denne vekta. Jeg er nede på nytt bunn-nivå, og er kjempefornøyd. Dette beviser for meg selv at det lønner seg å være tålmodig. Det må jeg bare huske !
Dette betyr at jeg har en sjanse til å klare å redusere meg til 69.9 kg, så det er mitt neste mål. Ellers blir det spennende å se på kroppsmålene mine igjen, jeg får vel ta en liten runde med målebåndet i kveld etter trening. Kanskje det har forsvunnet en cm eller to ?
Sender masse motivasjon til dere som trenger det ! Og en oppfordring: Kom dere ut ! Det er så deilig med fuglekvitter, bekker som bruser og løvsprett, dette nytes aller best på en rask gåtur !
klemmer fra en glad ceci
Ja !
Ble veldig glad da jeg så dette nye sprelske tallet !
Månedlig plage
Jeg herjes av mensen, og vekta spretter opp litt igjen. Jeg har virkelig følt meg superslapp og hatt en del vondt i nedre mageregion de siste to dagene. Dessuten har jeg hatt en sedvanlig spiseuskeielse, typisk menstruell sådan. Jeg lå hjemme på sofaen, plutselig fikk jeg uforklarlig godtelyst som ikke lot seg fortie med tekopp, appelsin eller noe annet deilig. Jeg bare måtte spise godteri ! Det ble resten av noen potetringer med paprika og en kvikklunsj. Jeg angrer egentlig ikke, det bare er så merkelig hvordan kroppen skriker etter næring og usunne ting sånn innimellom. Det er litt urettferdig.
I dag satser jeg på å få trimmet litt skikkelig igjen. Gleder meg !
Endelig synker tallene på vekta også !
Og det er bra. For nå synes jeg at innsatsen min har vært veldig bra både forrige og denne uka. I går var jeg en tur på byen med en venninne, spiste middag ute og greier. Jeg bestilte pastasalat, noe som var veldig lurt. Det var masse salat med pastarør, godt krydder og litt dressing. Etterpå drakk jeg en cafe au lait. Nå er det like før jeg kommer så langt ned i vekt som jeg ikke har vært på svært lenge, altså ikke på mange år. Kanskje det er fem år siden jeg veide mindre enn nå, det er mulig. Det er også en motivasjon å nå nye bunnmål. Selv om kroppskrympinga fortsatt er mitt hovedmål !
Krymp !
Jeg går nesten ikke ned i vekt, men jeg krymper !
I løpet av forrige uke ble det ekstremt mange timer trening. Tre treningsøkter og tre dager med gange til og fra jobb gjør susen, det må ha blitt nærmere 10 timer trening/trim. Utrolig nok går vekta ikke nevneverdig nedover. Men jeg målte meg i går etter trening, og det var positivt. Jeg hadde krympet 0,5 cm på venstre overarm, 1 cm rundt liver og 2 cm rundt magen. Alt i alt er jeg nå faktisk slankere enn jeg har vært på svært lenge, også slankere enn i høst da jeg veide såvidt mindre. Det er jeg veldig fornøyd med !
Jeg har bestemt meg nå for å være tålmodig. Må bare holde koken med trimming ved å gå til og fra jobben, og må holde kondisen ved like ved aerobic-trening/jogging. Kondisen er ikke så verst nå, det er deilig å kunne jogge seg en tur på 30-40 minutter uten å være totalt utslitt etterpå.
Hovedmålet er for tiden å bli slankest mulig til ferien min som starter i juli. Da vil jeg slappe av på stranda i bikini i den grad det er mulig å slappe av iført knøttsmå avslørende klesplagg...
ceci
Trist melding
Jeg måtte bare skrive litt her i dag.
Så utrolig trist at hele stedet skal legges ned !
Jeg tror sidene har fungert vanvittig bra for veldig mange, inludert meg selv. En stor takk til de som har brukt masse tid og penger på å opprettholde tilbudet !
ceci
holder stand !
Jeg følger med her, men har ikke slanket meg i det siste. Det er deilig å se at vekta holder seg sånn noenlunde mellom 73 og 74 kg over lang tid.
Men nå er jeg snart klar for bikiniformen... ikke helt akurat. Kunne tenke meg en reduksjon av fettnivået rundt hofter og rumpe før jeg føler meg klar til å sprade rundt i minimalt med klær...
Skal forsøke meg med tirsdag som veiedag. Jeg vil ikke være vektslave framover, men satser på at trening vil gi litt nedgang. Trening, ryvita, gulrøtter, mye vann, havregrøt til frokost, gåturer til jobb, proteinrike salater til lunsj. Dette er min drøm når det gjelder trening og kosthold. Så får vi se om jeg klarer å gjennomføre både trening og kosthold fram til ferien min som er fra ca 1. juli.
ceci
på snarvisitt ! og besøk hos bedriftslegen :)
Jeg følger fortsatt med, men jeg har vært umotivert en kort periode. Heldigvis makter jeg å holde vekta stabil på mellom 73 og 74 kilo, og det er ikke så galt. Jeg følger også med på kroppsmålene mine, de kryper stadig nedover. Rompemålet er nå nede på 103 cm på det bredeste, og det er dermed 4 cm igjen til jeg tror jeg er smal nok...
Jeg hadde delmål 70 kg innen april, men det gikk rett i vasken gitt. Først gikk jeg ned til 72.8, så gikk jeg opp til 74.5 i løpet av få dager. Mer eller mindre uten forklaring. Ikke mensen en gang. Så derfor skal jeg veie meg litt sjeldnere nå framover, neste veiing blir minst en uke til tror jeg.
ceci
Oppdaterer:
Jeg veide 71 kg hos bedriftslegen gitt ! Det var en god nyhet synes jeg. Hadde gått ned 7 kg siden forrige gang jeg veide meg der, og det var mer enn jeg trodde. Ikke rart jeg føler meg tynnere :) Jeg er kjempeglad !
nesten frisk
Jeg er forkjøla, men er på jobb. Føler meg frisk i kroppen bortsett fra bomull i hodet.
Har kost meg i løpet av dagene hjemme, det har blitt smakfull og god mat med litt mange kalorier. Men det er liksom ikke så moro å sitte alene hjemme og spise ryvita med magerost, spesielt ikke når man ikke kjenner noe særlig smak av mat som smaker lite... Da er det bedre med brødskive med salami !
Satser på å bli frisk så fort som mulig, så i dag tar jeg det med ro. Har på meg både ørevarmer og lue når jeg går til og fra bussen ! Og skal slappe av med OL på tv etter jobb... Trening får komme når jeg er kvitt litt mer snørr og bihulene kjennes "tomme". Jeg har så mye rart i hue at jeg har dotter i øra ! Merkelig følelse...
ceci
kul vekt !
Jeg føler meg syk i dag, men vekta er fin ! Forkjøla og tett, må hvile meg. Orker ikke verken trene eller jobbe...
ceci
Fortsatt greit !
Ja, jeg er stabil som vanlig jeg ! Og fornøyd med det.
Etter planen min skal jeg veie 73.5 på mandag, og det ser ut til å kunne gå greit. Jeg kommer til å spise noe mer i morgen enn det jeg egentlig gjør... pga bryllup. Men skal prøve å begrense meg så godt som mulig. Satser på å forsyne meg med litt mindre enn det jeg har lyst på under middagen, og så ta mest frukt, bær og sånt fra kakebordet. Regner med at det blir en hel del kaker og annet lureri servert, men jeg er heldigvis ikke så altfor glad i kaker. Et lite stykke marsipankake blir det nok, men det er ikke det aller verste jeg kan stappe innpå !
Menyen min er ikke videre interessant for tida, men det er egentlig fint.
I går ble det:
Frokost: Havregrøt med syltetøy, 1 glass juice.
Lunsj: to skiver med kalkunpålegg og lett gulost.
Mellom: Samme...
Middag: Wok med kyllingfilet, broccoli, sopp, gulrøtter og nudler.
Kvelds: 1 appelsin.
Trim: Gikk hjem fra jobb 45 min.
I dag føler jeg meg ikke helt i toppform, er redd jeg har pådratt meg noe av det snusket som mange her på jobb har hatt... Føler en kjip slapp stemning i kroppen. Håper det ikke slår til, for jeg har tenkt å stå på ski søndag !
Glemte det nesten - kroppsmål !
Overarm: 32
Bryst m/pupper: 97
Under bryst: 82
Liv: 75
Navle: 83
Hoftekammen: 92
Rompa: 104
Venstre lår: 61
Jeg har altså følgende mål å se fram til:
73.5 kg mandag 18.02.
På sikt:
Ned 0.5 kg per uke fram til 70.0 kg.
Andre delmål: Livvidde 70 cm, Overarm 30 cm, Under bryst 80 cm, Rompe 99 cm.
Satser på å få kroppsmålene ned til sommeren, håper det går ! Gleder meg veldig til å passe inn i gamle shortser og shoppe nye sommerklær !!! Gleder meg til VÅR ;)
ceci
Gratulerer så mye! Så hyggelig!
Mens man er gravid, er det jo lovlig å legge på seg noen kilo. Jeg ville nok også reagert på samme måte, med å grue meg for å se at vekta øker igjen, men det hører jo med. Det er jo mye man kan gjøre for å hindre at man ikke får mer enn de nødvendige ekstrakiloene!
Lykke til! Du må logge deg inn og gi rapporter en gang i blant, da!
Klem fra Minelli