← Alle dagbøker
diarist.Alias

Cattie

53 år173 cm9 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start83,2 kg
Sist80,2 kg
Endring−3,0 kg
BMI nå26,8
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
6. november 200127. juni 2002
😃80,2 kg

Andre dag med bailine...

Ikke noe spess som skjer, men nå har jeg begynt med bailine. Får se etterhvert hvordan det går. Har fått bok med diettforslag og trimøvelser.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Helena😉4. juli 2002
Jeg tenkte at vi i 80 kilos klassen også må starte en 5 kg konkurranse, i likhet med de på 7-tallet!! Jeg skriver en melding til alle på 8 tallet som har vært innom de siste dagene, så er det bare å melde seg på hos meg!! Jeg foreslår at vi starter i dag, og har torsdag som fast oppdateringsdag!! Så gi meg beskjed hvis du vil være med! Lykke til videre!!

Helena
😃80,4 kg

Ned igjen...

jeg har veid 80.4 tidligere også, men da har jeg glemt å skrive her... så nå som jeg veier det igjen, skriver jeg en liten hilsen...
Det virker faktisk det jeg fikk tips om; å spise hver 3. time! Før spiste jeg 1-2 ganger om dagen, men nå som jeg spiser oftere og mer, veier jeg mindre... - utrolig men sant!!!
Jeg skal også gifte meg i august, så nå er det bare å henge i!
Begynner på Bailine i morgen... det blir spennende å se hvordan det fungerer...
80,6 kg

Hurra!!!

Kun 600 g til, og jeg er på 70-tallet!!!!
Er forelska, og har nesten ikke spist på 2 uker... Kanskje det er svaret på den beste slankekur...
(Ja, jeg vet det skal holdes etterpå også...)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"10. mars 2002
Gratulere med "Lett Overvekt". BRA!
Du har vært flink. Stå på videre.

A_P
81,6 kg

Endelig ned i vekt igjen!

Dette har tatt tid... Vill ikke registrere noe her før jeg har gått ned siden sist jeg var her, og det tok mange måneder...
Og det ble ikke bedre av at jeg i jula var i Spania, og der har de sitt spisemønster, mens jeg har mitt her i Norge, ergo ble det dobbel spising! :O( (Jeg kan jo ikke vente til kl. 21. med å spise middag!!!)
Men nå håper jeg det går nedover igjen. *puh*
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Cizzy1. mars 2002
Hei. Du kan nok klare dette. Jeg tror at det er enklere å gå ned hvis du er innpå her jevnlig da, Det er lurere for meg i allefall. Det gikk en uke uten at jeg var innpå her og da gikk jeg opp. Men jeg vet ikke hva son er best for deg da. KLEM Cizzy!
82,0 kg

TaDa! (fanfare) Dette går jo rikgtig vei!

Og fortsatt så spiser jeg i vei... i går ble det god middag (pasta bolognes), pepsi, sjokkis + litt popcorn. Ellers i løpet av dagen spiste jeg en porsjon risengrynsgrøt og en yoghurt.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Anna S26. november 2001
Takk for tipset, skal jammen prøve det. Har lånt meg en bok og leser for harde livet. Men riskjeks med mandelsmør er faktisk ganske godt det også :-)
c.AuthorAlias kim26. november 2001
Hei Cattie
Takk for hilsen.
Jeg er enig med deg.60kg er tøft.Men jeg vil så gjerne.
Har 65kg som første delmål.Og håper at jeg kan klare å stabilisere der en stund.Mem som sagt....60 er drømmen.
MEN målet mitt er først og fremst å legge om kostholdet.
Det er det jeg streber etter.

Nok om meg.Lurer på hvordan det har gått med deg i helgen.
Håper du får en fin dag i dag!
Koz :) Kim
82,4 kg

YESS! endelig litt ned!

Endelig hadde jeg gått litt ned i vekt, og det etter å ha proppet i meg wienerbrød i går! Jeg har spist mer enn jeg pleier de siste dagene - stress-spising! Jeg har mye som foregår i livet mitt om dagen, så nå spiser jeg mer enn jeg pleier av søtsaker og sånt... *klasker meg selv på lanken*
Håper det går over!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias kim21. november 2001
Hei Cattie
Det går nok over!
Du lurte på om jeg trener fordi jeg må..
Jeg liker å trene,men innemellom føles det som et ork!
Tror du vet hva jeg mener.
Men det er gøy å bli skikkelig sliten.Det er en herlig følelse
etter en time med høypuls 2.
Har lånt en bok om blodtype dietten av en venn.Vet ikke om jeg kommer til å begynne på den...

Bare lurer..hvilke mål har du satt deg?

Koz :)

Kim
c.AuthorAlias Anna S20. november 2001
Hei, jeg spiser svisker og riskjeks fordi jeg har cøliaki og hveteallergi, derfor er det ikke så mye jeg kan spise. De knekkebrøene jeg spiser er så vonde at det er ikke mulig å bli "hekta". Når man har cøliaki er det også veldig vanlig å ikke tåle for mye melk, derfor kan jeg ikke spise så mye yoghurt....Men takk for tipset :-)
82,8 kg

Spiser og spiser, man har ikke gått opp, da...

Har spist masse god mat etc. og ikke trent noe mer. Men har ikke gått opp iallefall... og det er jo nestbest... :O)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias kim15. november 2001
Hei Cattie.
Takk for hilsen.
Ja,det er fit4life jeg sikter til.Men det er jo kjempefint at du ikke er så glad i kjøtt.Jeg spiser heller ikke noe særlig av brød eller kjøtt.
Alt må jo tilpasses det en liker og ikke liker.
Jeg sliter vel mest med motivasjonen...
Trener flere ganger i uka.Det gir en god følelse og ekstra
utholdenhet.
Er du fornøyd med blodtype dietten? Fungerer det bra på deg?
Har vurdert å prøve den.....

Ha en fin dag :)
Kim
82,8 kg

Puh, var redd jeg hadde gått opp 2 kilo...

Den dagen jeg meldte meg inn her så blåste jeg støv av treningsapparatene mine, og kikk på UltraToneren i 30 minutter, og tok styrketrening på et sånt multi-gym-apparat i 15 minutter. Skal si jeg var stolt!
Etter det har jeg veid meg med klær på, og trodde vekten min hadde nådd uante høyder (selv med litt fratrekk for klær), men i dag var jeg i "normal" vekt igjen, selv etter å ha spist masse potetgull og sjokolade mens jeg så på "71 grader nord" i går...
*Hurra* Da fikk jeg litt mot igjen :O)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias kim10. november 2001
Hei Cattie
Jeg er også ny her,men syntes det er en kjempefin måte å hjelpe hverandre på.
Jeg er 27år og 173cm
Så vi har litt felles.
Jeg prøver å nå 60kg,men kan akseptere 65.
Jeg ser du er glad i poteter,pasta osv.Prøv dette:
Spis ikke noe annet til mat med stivelse, enn salat.Vil du spise kjøtt er det ok,men da uten poteter!Bare salat.
Pasta og salat.Poteter og salat.Da vil magen bruke mye mindre tid på å fordøye maten.Høres kansje kjedelig ut,men bare prøv!Du vil garantert like det.Varier grønnsakene.Rosenkål og masse annet godt.Jeg er ingen ekspert,har bare testet dette og med godt resultat.Prøv også å ikke spise annet enn frukt frem til kl tolv på dagen.Fordøyelsen har kjempegodt av dette.
Sorry,mener ikke å mase......
Det gir bare så gode resultater.

Jeg er IKKE flink!!!!!!!!
Trenger inspirasjon og motivasjon..sukk..
Ha en fin helg :)

Kim
c.AuthorAlias snirkeline9. november 2001
Hei!

Flott at du fikk trent masse i går! (selv om du spiste godteri - fy!!!:o) )

Stå på!
Dette klarer du!
Klem fra snirkeline
83,2 kg

Første dag!

I dag har jeg registrert meg på denne siden... og håper det kan hjelpe meg med motivasjonen. Har selvdisiplin som en... (et eller annet med veeeeeldig liten selvdisiplin...) Har prøvd å betale folk for å slanke meg, men ingen gidder for 1000 kroner kiloen en gang! Da kan du tenke deg hvor vanskelig jeg er å motivere!

Kan ellers gi et resymé av min vekthistorie: Våren 1995 veide jeg 63-65 kg og den vekten hadde vært stabil i 2-3 år. Så ble jeg sammen med min nåværende samboer. Og begynte å legge på meg med en gang... Våren 1996 veide jeg 72, og begynte på Grete Roede kurs. Tenkte jeg måtte stoppe vektoppgangen så fort som mulig... Men det endte med at jeg gikk opp og ikke ned, og jeg måtte droppe ut... (Har problemer med å bli nektet mat. Er ingen storspiser, men hvis noen sier jeg ikke får lov, da _skal_ jeg! Nåde den som stjeler en potetbit fra middagstallerkenen min! (Vet ikke hva dette kommer av, da jeg aldri har blitt nektet å spise meg mett...))
Gikk så jevnt og trutt opp til 91 kg, som jeg veide våren 2000. Da sluttet jeg å drikke nesquick og melk, som jeg helt siden jeg har vært liten har vært avhengig av. Gikk da ned 3 kg, men ikke noe mer... Er kjempestolt, for jeg drikker fortsatt ikke melk, og etter jeg sluttet å drikke melk gikk jeg over på vann. Drikker nå kun vann hele dagen, men en kopp te til frokost... Drikker aldri alkohol, og sjelden brus.
Nyttår 2001 fikk jeg Xenical, og gikk ned fra 88 til 83 kg frem til påske. Har hatt stabil vekt siden, men ønsker å gå ned til 65 igjen...

Kan ellers opplyse at jeg ikke trimmer og har PCO.

Elsker poteter og brød og lurte på om jeg kanskje må prøve en livsstil med lav GI. Noen som har erfaring?

Har prøvd å trene 3 gng i uka over flere måneder uten vektreduksjon i 1998. ga derfor opp det...
Har eget trimrom med mange apparater som ikke er i bruk...

Spiste kun frukt til frokost og lunch i 2-3 mnd i 1999 uten å gå ned et gram (etter Fit4Life) og ga opp det også...

Give me spirit!!! :O)
Klem fra Cattie :O)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias meiret6. november 2001
Hei, og velkommen! På disse sidene kommer du helt sikkert til å finne mye inspirasjon, det gjør ihvertfall jeg- nesten blitt helt avhengig av å kikke innom, noen ganger flere ganger daglig.
Jeg tror også på å slanke seg med mat, ikke uten. Mirakelkurer er nettopp det de høres ut som-for gode til å være sanne. Spise riktig, minst mulig fett og sukker idet daglige, men samtidig holde forbrenninga oppe. Spise mat som fyller opp magen godt og gir metthetsfølelse- mye fiber, sammen med mye vann. Når jeg drikker godt med vann i løpet av en dag, føler jeg meg veldig "ren", dvs lett og med mindre "slagg" i krokene, anbefales absolutt!
Håper du finner deg til rette på disse sidene, det er mye fint å hente her! Lykke til, klem fra meiret
c.AuthorAlias elli6. november 2001
Kjære Cattie!!

Velkommen til sidene. Det første som slår meg når jeg leser innlegget ditt er at du ikke liker å bli nektet mat. Når du slanker deg selv må du ikke nekte deg selv mat. Jeg tror mer på slankere med mat enn uten mat.
Jeg tror ikke du trenger betale noen for å motiverer deg hvis du bruker disse sidene aktivt. Jeg har bare holdt på en uke selv og har fått masse motivasjon av å lese andres dagbøker og fått kommentarer på min egen.

Jeg vil ihvertfall ønske deg lykke til med slankingen og håper at vi prates på disse sidene.

Hilsen elli.
c.AuthorAlias skilpadda6. november 2001
Hei Cattie! Velkommen hit! :-) Du vil sikkert få mange gode råd og tilbakemeldinger her - det er så mange hyggelige og flinke folk her at.

Vekthistorien din ligner min, bortsett fra at jeg aldri har vært tynn men derimot har gått opp og ned både mer, og flere ganger, enn du har... ;-) Jeg er også veldig glad i stivelsesholdig mat som brød, poteter og pasta. Det virker for meg som at jeg holder blodsukkeret mer stabilt når jeg spiser havregrøt, rugknekkebrød og grovt brød ganske jevnlig enn når jeg spiser hvetebrød og pasta. Jeg har ikke satt meg så veldig inn i det med glykemisk indeks, men en del av det virker fornuftig på meg - det er andre her inne som kan mye mer om det og sikkert kan råde deg.

Du er inne på flere problemer i det du skriver: det med å ikke la seg nekte noe, for eksempel. Du skal ikke nekte deg noe - og ingen andre skal det heller! Du skal tvert imot bestemme deg for å spise! Men bestem deg på forhånd, liksom, og gjør som du har bestemt deg for. Det gjelder både for mat og alt annet, det. :-)

Jeg har nettopp skrevet en laang kommentar til Solstråle her inne, du kan jo lese det og se om noe av det er nyttig for deg... Det om å spise mange, og forholdsvis små, måltider er i hvert fall alfa og omega for meg. Og det har gått veldig bra nå i høst, jeg har nå gått ned 8.7 kg på 10 uker og ikke vært sulten en eneste dag. :-)

Lykke til! Bruk dagboka og oss som er her, det gir masse gratis motivasjon! Les dagbøkene til noen av dem som har gått ned masse, det er veldig inspirerende.

klem skilpadda
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.