← Alle dagbøker
Cassandra
46 år155 cm20 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start57,2 kg
Sist52,0 kg
Endring−5,2 kg
BMI nå21,6
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka kjdhfjdhfkjdhf
hei alle sammen..en stund siden sist, men se hvor flink jeg har vært.. siste innlegg...og siste dag med vektminskning..nå skal jeg bare holde meg her! Jeg er kjempeglad, og kjempefornøyd!! Lykke til videre til alle sammen
:)
NY START!!!
NÅ!! Nå skal jeg virkelig klare dette.. var hos kjæresten i helgen, og gjett hvem som hadde sprekk etter sprekk.. Men nå skal det bli andre boller.. nå skal jeg være super flink, og se resultater!! Første milepel, eller delmål jeg skal jobbe mot er 1 mars, og det blir da drøye 16 dager.. Siden jeg i alle fall kan tillate meg å gå ned 200 g om dagen burde det gi et resultat på - 3 kg innen den tid, det vil si 51.5 kg! Skal jeg klare det? Å JA!
Jeg har nå fått satt opp et kostholds program som skal hjelpe meg, pluss at jeg i tillegg til å trene på sats skal begynne å klatre! og ta opp min store lidenskap tennis en gang i uken igjen!! Her skal fettet og kaloriene svies bort!!!
KLAR FERDIG GÅ!!
Hmmm...
I dag har jeg ikke vært noe flink.. Jeg har så mye å gjøre på skolen at jeg ikke tenker på hverken trening eller mat..har derfor værken spist eller trent i dag.. Tok en pause nå, og løp i butikken for å kjøpe et par pærer.. Vet det ikke er bra nok, men det er jo en begynnelse.. Jeg forandret høyden min i dag, slik at jeg kan fortsette å skrive inn vekten min.. Det tok fra meg litt mot når jeg ikke kunne skrive under 54.5 selv om jeg hadde vært flink å gått ned! Jeg skrev ikke noe annet i dag, for jeg tenkte jeg skulle vente til neste veiedag med å skrive inn noe!
Nå skal jeg tilbake til oppsettet av lokalnettverk, og software konfigurasjonen jeg! Kjempegøy å sitte her til langt ut på kvelden!!
Ha uanz en fin kveld
klem C
Fordømte helg!!
hva er det med meg som får lyst til å kaste absolutt alle hemninger jeg eier og har i helgen?? ok, så skal jeg ikke gå helt av skaftet, for selv om jeg opplevde min del av sprekker denne helgen, så var det vel ikke verdens undergang!! dessuten jobbet jeg hele fredags og lørdags natten, og løp vel av meg noe der (hehe) men som sagt så ble det gratinerte poteter og muffins på lørdag.. og 4 sjokoladeruter på søndag...
dette høres kanskje unødvendig strengt ut, men jeg har spisedag annenhver helg i stede for en dag i uken som mange har..og dette var den helgen jeg IKKE skulle skeie ut..men men.. nå er det en ny uke, og jeg har vært flink så langt. skal på trening litt senere..
ha en fin start på en ny uke alle!!
Burde vært bedre
Vekten er ikke 54.5 men 54!! ikke så bra som jeg ville,men men..jeg får bare legge litt mer energi i det denne uken, og ta det igjenn før neste veiedag.. Jeg har to kg igjen til delmålet, og 15 dager å gjøre det på.. det burde gå, tror dere ikke det? Jeg var veldig flink på trening i går.. syklet halvannen mil, og jogget i 30 min samt bra med styrketrening!
Kosten besto hovedsaklig av grønnsaker og frukt, men noe fiber til frokost..
Litt dårlig tid i dag, så jeg skriver mer i morgen!!
Ha en fin slankedag!
Klem
Snart veiedag igjen!!
Det er det eneste som holder motet oppe! Ar det snart er veiedag, og så får jeg håpe de sprekkene i helgen ikke gjør for stort utslag.. jeg regner ikke med at jeg har gått ned en kilo som jeg pleier, men bare jeg ikke har gått opp! da klikker det! Derfor trener jeg litt ekstra hardt, og har lagt dietten på ca 800 kcal om dagen.. Det går på mye vann og frukt, men noe fiber slik at systemet får litt å jobbe med!
Håper på gode resultater, men frykter dårlige..
Redd for at motivasjonen totalt forsvinner dersom det blir dårlige resultater..nei tenk positivt! Dette skal jeg greie, og på fredag vil jeg være fornøyd med nok litt vekt nedgang!!
(kryss fingrene)
ha en fin kveld hilsen cassandra
Har kost meg i helgen!
Skummelt hvor lett man gir etter for noe ekstra godt i helgen.. Hadde spisedag på lørdag, men det ble mer spisehelg..
Kjæresten kom på besøk, og vi koste oss hele helgen..
Men gjort er gjort, og nå er det tilbake til virkeligheten..
Takk for alle gode råd og oppmuntringer forresten.. hadde aldri holdt ut så lenge uten all støtte.. Men motivasjonen til en ny uke er god, og jeg gleder meg til å gå på trening senere.. Har begynnt å svømme igjenn etter en del års opphold, og jeg skal si man merker at man bruker muskler jeg hadde glemt jeg hadde!! Fantastisk treningsform!..
Kosten så langt i dag er blitt :
1 pos fitness med 1 dl skummet
1 eple
Senene :
(etter trening en banan)
Middag : 50g pasta med kalkunbiter og salat!
Til alle som leser dette ha en kjempefin slanke dag!
Klem fra C
Ikke så bra som jeg hadde håpet :(
..men alikevel et skritt i riktig retning.. jeg har vært både aktiv og holdt en veldig bra diett, men alikevel bare mistet en kilo..motivasjonen sank litt da jeg gikk på vekten i morges, men jeg gir ikke opp.. I morgen er det lørdag, og da skal jeg kose meg litt med kyllingwok og popcorn uten smør og salt..godsaker som alikevel ikke er så forferdelig usunt :) Så det er vel bare å stå på og håpe på bedre resultater til neste fredag:)
Til alle som leser for dere ha en velykket slankefredag
Klem
Gleder meg til i morgen!!
Hei alle sammen, om takk for kommentarene...
I dag har jeg ikke vært flink til å spise i det hele tatt!!
Jeg har vært på skolen fra kvart over åtte til..ja jeg sitter her nå!! Regner med å bli sittende en stund til. Jeg har spist en banan og et eple i dag, og det er jo ikke særlig bra.. Hvis jeg ikke kommer hjem alt for sent skal jeg koke meg litt ris med tunfisk.. Ellers har jeg heller ikke rukket å trene engang.. masse å gjøre, men jeg gleder meg noe grusomt til i morgen, for da er det veiedag, og jeg har vært flink til å ikke gå på vekten på en hel uke.. jeg er så nysgjerrig at jeg snart dør.. Skriver sikkert i morgen når jeg vet om jeg har gjort noen fremskritt!!
Er her fremdeles..
Vet ikke helt, men hvis jeg har gjort det intrykket at jeg er helt besatt av å se ut som manekengene til Gaultier ber jeg om unskyldning..
Jeg har gått ned en del kilo før jeg kom over dette stedet, og tenkte at det ville være en fin plass å gå ned de siste kiloene, samt få den oppmuntringen som trengs for å ikke falle tilbake og bli ett jo jo offer!! Det holder jo ikke bare å "slanke" seg ned til ønsket størrelse for å gå tilbake til den hverdagen som var før man begynnte.. det krever jo en viss innsats å opprettholde resultatene oxo, og jeg syntes vi burde hjelpe hverandre også etter at kiloene er borte..
Bortsett fra å bruke tiden på å frembringe budskap her inne har jeg da faktisk både vært på skolen samt trenet i dag..
Er det noen her inne som har prøvd Kick puls? Tenkte jeg bare skulle finne ut hva det var før jeg begav meg inn i ukjent terreng!!
Maten hittils i dag har vært :
1 pos fitness 1 dl skummet
1 eple
1/2 melon
50g ris med 50g tunfisk + agurkbiter ( høres kjedelig ut, men er faktisk veldig godt!!)
litt overrasket..
hei alle..
er litt lei i dag, ikke fordi slankingen ikke fungerer, for den går fint, men fordi det virker som om jeg blir dømt her kun på grunnlag av min BMI..
Til dere som har bemerket det vil jeg bare si at mennesker er bygd forskjellig, og ikke alle er undervektige og slanke selv om en opptenkt utregningsmåte sier det.. jeg har vel heller aldri sagt at jeg er feit, men jeg har noen kg for mye her og der, noe jeg tenkte jeg skulle fikse med sunt kosthold og regelmessig trening. Det viktigste for meg er ikke at jeg ligner den og den, eller at målet er å veie like mye som "ally mcbeal", men at jeg liker kroppen min, og føler meg vel. dessuten er vel det ultimate målet ikke å komme ned til en viss vekt for så å slenge seg på pizza og sjokolade spisingen igjen..alle vet at slik jo jo slanking er både usundt og lite effektivt. Målet er jo å finne en livstil du trives med, og at du ikke sulter deg, men tillater deg en godbit i ny og ned.
Det er fint at man passer på hverandre her inne, men man bør kanskje sjekke litt fakta før man hopper til konklusjoner.
de som kommer med kommentarer om at gutter/menn ikke liker tynne jenter har jeg bare et par ting å si til.. Det virker da som om det viktigste er å tilfredstille menns forventninger om hvordan vi bør se ut i stede for å følge våre egne følelser..dette må da være galt.. ei jente med god selvtillit og utstråling kan være akkurat like attraktiv om hun veier 50 eller 90.. og da er det vel denne gode selvfølelsen vi burde være på jakt etter!!? den andre tingen må være at det er godt mulig at noen gutter er ute etter formfulle jenter, akkurat som noen liker tynne jenter, eller store jenter, men hva har det egentlig med slankingen å gjøre?
uanz er det ikke koselig å høre at man ikke hører hjemme her selv om man ikke oppfyller kriteriet å være overvektig....
VEIEDAG!!!
Som jeg har ventet på denne dagen.. det var deilig å gå på vekten i morges...
Nå har jeg ikke tid til å skrive så mye for jeg skal på trening.
Blir nok utholdenhet i dag med en 45 min joggetur og kanskje en spinning time..
Ellers går det på frukt og grønt til alle dagens måltider. (tunfisk til middag)
Ha en fin slanke dag
Klem
Motivasjonen øker!!
Jo lenger jeg kommer på vei jo bedre blir motivasjonen.. i mange tilfeller er det jo som regel motsatt, at den har en tendens til å synke ettersom suget etter noe godt eller god mat øker, men nei!! jeg har holdt en veldig streng diett, og føler at kroppen forandrer seg...gleder meg til veiedagen..er så nysgjerrig at jeg holdt på å gå på vekten i dag tidlig, men tok meg i nakken og motsto fristelsen.
I dag gikk jeg en tur på drøyt 6 km, og det tok meg litt over en time i raskt tempo.
Kosten hittils (klokka er nå tre)har bestått av :
Frokost En pos. Fitness (m 1 dl skummet)
Lunsj 1/2 banan...
Ha en fin slanke dag alle sammen!!
Klem cassandra
Another day another dollar!
Har ikke veid meg i dag, for jeg har bestemt for å la det gå en uke mellom hver veiedag...slik at resultatene blir tydligere for hver dag.. neste veiedag er fredag... Ellers går dietten bare bra, og begynner å merke det på kroppen at forandringer er i gang.. Nå får jeg snart lov til å trene igjenn, men jeg må innrømme at jeg har tjuvstartet litt.. Går en times tur hver morgen i et raskt, men behagelig tempo.. jeg er svett når jeg er ferdig, men ikke utslitt.. Ellers går det på mye frukt og grønnsaker... Uansett ser jeg mange flinke slankere her, og vil si at jeg er stolte av dere alle sammen..
Klem fra Cassandra
Så var vi i gang!!
Som sagt var det et vendepunkt i tilværelsen da jeg i går begynnte med en streng diett... dette skal være starten på en real vektreduksjon, og økt velvære.. motivasjonen er fremdeles på topp (hehe) selv om de første fire dagene er de værste, så begynner resultatene å vise seg, og dietten virker ikke så grusom lenger, selv om det er nesten så jeg må ha avvenning på god julemat og jule marsipan... Men i dag var det i alle fall et skritt i riktig retning... Jeg har forbud mot å trene før
23 januar, men jeg prøver å bevege meg så mye som mulig uten å overbelaste kroppen...
Dietten min per dags dato består av
Frokost : 1 posjon fitness (30g + 1dl skummet melk)
Lunch : ett eple
Middag : 100g ris og 100g tunfisk(i vann) med agurkbiter
kvels : en eller annen frukt eller grønnsak
Klem fra Mumi