← Alle dagbøker
diarist.Alias

Carl

62 år176 cm4 innlegg 2002 0 følgere

Start160,0 kg
Sist151,0 kg
Endring−9,0 kg
BMI nå48,7
📉 Ned 5+ kg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
3. mai 20025. juni 2002
😟151,0 kg

Hvordan skal det nå gå???

Har mistet motet! Kona mi flyttet ut for ca 3 uker siden. Depresjon og motgang hagler imot meg. Føler jeg vil gi opp alt her i verden......
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bamse6. juni 2002
Kjære Carl!
Utrolig trist å høre om bruddet mellom deg og kona di. Uttrykk som "livet må gå videre" har ikke særlig god klang når det stormer som verst heller. Det viktigste nå er at du tar vare på deg selv, og det gjør du ikke beste ved å sette deg ned å trøstespise. Gå deg heller noen turer! Det er mye sunnere! Jeg håper ikke at du gir deg her inne for du har jo allerede opplevd store resultater. Lykke til videre!
Hilsen Bamse
c.AuthorAlias Jojoen5. juni 2002
Hei igjen og gratulerer med flott nedgang på vekta, uansett hva den måtte skyldes... her har du forresten et lite tips, håper det kan hjelpe:

http://www.lwc.no/brokenheart/

Lykke til

Jojo-klem

c.AuthorAlias Eterna❤️5. juni 2002
Kjære Carl!
Det var virkelig trist å høre at din kone har reist fra deg. Har vært i samme båt selv en gang for en del år siden. Det er utrolig tungt og vanskelig i starten, særlig hvis det ikke er muligheter for noen gjenforening. Men jeg kan love deg at alt vil se lysere ut en dag som for deg ligger langt fram i tid. I mellomtiden må du gjøre det beste ut av situasjonen. Ingen er bedre til å ta vare på deg enn du selv. Selv raste jeg ned 2-3 kilo i uka i flere månder uten å foreta meg noe som helst annet enn å være sønderknust av min eks mann. Aldrid så galt at det ikke er godt for noe.

Nå har jeg lagt på meg mange kilo siden den gang. Funnet meg ny mann og til og med fått et barn til. Hadde noen sagt det til meg når det sto på som verst hadde jeg sagt aldri mer menn for meg. Håper du kommer gjennom disse tøffe dagene på en brukbar måte og at du kanskje lærer noe om deg selv under veis. Lykke til videre med slankingen, for den må du ikke gi opp nå!!!! Klem fra Eterna
c.AuthorAlias Trulte😟5. juni 2002
Så leit !!!
Vanskelig å finne riktige ord når du føler det slik, men husk at vi her i dagboka er her og kan hjelpe deg med den delen av livet i det minste.

Trøsteklem fra
Trulte
😃157,0 kg

Hurra!!

Endelig! I går skulle jeg prøve en bukse som for ca 5 måneder siden stoppet ved lårene mine. Gjett hva?? JEG GREIDE Å FÅ DEN PÅ MEG!! Den var selvsagt stram, men jeg fikk den på. Gjett om dette er noe som virkelig gir oppmuntring til å fortsette slankingen. Jeg er KJEMPEGLAD.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella😉12. mai 2002
Hei.
Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi.

Flott med slike bukseopplevelser, det er slikt det blir motivasjon av !!! Deilig når klærne slutter å krympe...

Lykke til videre, og du - går det bra med spaserturene dine ?

~Ella~
(Som ikke så din hilsen i dagboka mi fra 03.05. før idag...)
c.AuthorAlias Lakki😊10. mai 2002
Tenkte jeg det ikke - det er flere enn meg som har gamle bukser liggende på vent. Er det ikke DEILIG når de ENDELIG passer igjen? Bare vent forresten, det er ikke lenge til de er for store!!!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias Jojoen😃9. mai 2002
Gratulerer med en flott start! Det er en herlig følelse når tøyet blor romsligere og noe som hadde krympet plutselig passer igjen.

Lykke til

Jojo-klem
c.AuthorAlias Ronja😊9. mai 2002
Se der ja:) går jo rette veien med deg nå:) Det er en deilig følelse når klær som lenge har vært for små begynner å passe igjen:) Forsett sånn, du er kjempeflink:)
Klem fra Ronja
😑160,0 kg

Fint med så mange venner her

Idag er en fin dag for meg. Etter alle de positive tilbakemeldingene fra dere andre, føler jeg at dette skal jeg greie, koste hva det koste vil. De oppmuntrende ordene fra dere andre, er viktige for meg, så jeg vil takke dere for at dere bryr dere. Jeg må heller ikke glemme kona mi Gerd, hun også er en medhjelper jeg ikke kan være foruten. Her på Sola er det i dag fint vær, å fin temperatur. Imorgen er D-dag, for da begynner trimmen.
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Niki😉6. mai 2002
Bare en liten kommentar i forhold til siste innlegg fra Lakki.

Å gå er vel så god trim som hvilken som helst annen form for trening :-)
Man skal ikke ha alt for høy intenistet på det man driver med når man trener for å gå ned i vekt. Gåturer, sykling og svømming er derfor veldig bra. Selv har jeg kjøpt meg pulsklokke for at jeg skal få mest mulig ut av trimmingen (= finne riktig intensitetsnivå). Plukket imidlertid opp et veldig godt tips på et tv-program her om dagen: Man skal gå i et slikt tempo at man kan snakke, men ikke helt uanstrengt ( = man skal være nødt til å trekke pusten et par ganger i hver setning). Da går man i et optimalt tempo i forhold til det å forbrenne fett.

Niki :-)
c.AuthorAlias Lakki😄6. mai 2002
Hei go velkommen!

Jeg har slutta å trimme jeg - ikke sånn å forstå at jeg har slutta å bevege meg, men jeg har begynt å gå isteden. Gå og gå og gå... Og det hjelper! Trening i vanlig forstand ble bare et evig ork for meg, og det førte bare til sprekker og nederlag, for jeg holdt jo bare ut 1 - 3 måneder...

Poenget med denne kommentaren er at jeg tror det er viktig å finne en måte å bevege seg på som passer og som en trives noenlunde med. Det samme gjelder jo maten.

Det er forresten noe spesielt med disses sidene, så god stemning og mange gode råd å få. Kos deg her!!!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias Niki6. mai 2002
Hei, og velkommen hit!
Så fint at du har funnet disse sidene. Det er veldig mye inspirasjon og god motivasjon å hente her!

Jeg har lest at overvekt skaper insulinresistens - som igjen gjør at man lett legger på seg (= vond sirkel). Med dette i tankene kan det være lurt å se litt på et kosthold som ikke påvirker insulinproduksjonen for mye. Anbefaler å ta en titt på www.ibalanse.no

Det viktigste tror jeg er at du velger en fornuftig fremgangsmåte som er gjennomførbar og ikke satser på en hurtig vidunderkur for derretter å rase opp i vekt igjen. Sats på maks 1 kg i uken. Noe mer fett enn det klarer kroppen uansett ikke å kvitte seg med (kjappere nedgang enn dette vil gå hardt ut over musklene dine). Så et program på discovery i går hvor en man slanket seg ned fra 140 kg. Han gjorde det ved trimming og et sunt kosthold på rundt 2000 kalorier hver dag. Ser at du har fått anbefalt ett litt lavere kalori inntak enn dette i tidligere kommentarer. Tatt i betraktning at du er mann er imidlertid det du har fått anbefalt kanskje litt i minste laget... Spis hver tredje time, og spis da slik at du ikke blir sulten i mellom disse måltidene. Her kan jeg f.eks. anbefale røkt laks som pålegg hvis du liker det. Laksen inneholder mye sunt fett, og vil dermed sørge for en langvarig metthetsfølelse.

Ellers kan det være hjelp å få hos legen også. Der finnes resept belagte slankepiller på markedet som kan hjelpe.

Flott at du har tenkt å begynne å trimme!
Skjønner imidlertid at du ser på det som et ork siden du utsetter starten til i morgen :-)
Det viktigste her er nok at du ikke starter for sterkt ut. Blir du sliten etter 10 minutter er 10 minutter nok i begynnelsen. Har du problemer med å komme deg ut finnes det kanskje ett eller annet treningsapparat du kan bruke hjemme?
Selv sverger jeg til trimmsykkelen. På denne måten får jeg trimmet hver dag (er helt uaktuelt for meg å gå ut i regnvær :-)

Ønsker deg all mulig lykke til videre!
Klem fra Niki
c.AuthorAlias Jojoen5. mai 2002
3 ganger
c.AuthorAlias Jojoen😃5. mai 2002
Hei igjen :-)

Du er heldig som har støtte i heimen, det betyr utrolig mye.

Lykke til med både trim og kosthold.

Jojo-klem
c.AuthorAlias Jojoen😃5. mai 2002
Ooops, det er kanskje en eller annen feil med siden her i dag, inlegget mitt kom tre ganger etter hverandre. Beklager
😢160,0 kg

Vel, da er jeg i gang!

I dag har jeg ikke gjort noe spesialt, klokken er nå 11:54, å jeg har ikke fått i meg mat. (Tør liksom ikke spise). Skal begynne med min første spasertur i kveld, (venter til mørket kommer, for jeg har komplekser av kroppen min).Håper jeg grier det denne gangen (uff uff).
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*4. mai 2002
Hei Carl og VELKOMMEN i "gjengen"!
Jeg forstår godt hvordan du har det,men prøv alt du kan å tenke positivt og at du virkelig VIL klare dette denne gangen!...Du bør absolutt ikke la være å spise,alt dette vet du nok bedre enn de fleste,det visste iallefall jeg da jeg begynte,det er faktisk utrolig hvor mye overvektige mennesker vet om slanking og det å spise riktig,og viktigheten av å mosjonere osv osv....litt enig?..Mitt råd til deg er iallefall å skrive så ofte du kan i dagboka di!
Det vil hjelpe deg mye,ha små delmål hele veien nedover og tenk positivt! For dette kan du klare!!!Hvis du bare vil det NOK! Jeg skal følge med deg videre!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Bamse😃4. mai 2002
Hei Carl!
Velkommen hit til oss på slankere.com. Jeg kan for min egen del ikk få fullrost disse sidene. Her kan du være sikker på å treffe seriøse folk som sliter med det samme problemet: overvekt. Bruk dagboka di flittig - også de dagene ting ikke har vært så lett. Prøv å komme igang med fysisk aktivitet. Å begynne med en spasertur er en god start! Siden kan det bli mer. Slutt ikke å spise, men tenk mer på HVA du spiser. Kos deg LITT i helgen, eller blir det bare en ørkesløs ørkenvandring. Når vekta går nedover går munnvikene oppover, og du blir mer opplagt og mer fylt av energi.
Jeg ønsker deg all mulig lykke til, og du kan være helt trygg: Dette skal vi stå sammen om - og vi SKAL klare det!!
Slankehilsen fra Bamse
Bilde
c.AuthorAlias Chevy😉3. mai 2002
Hallo Carl
Dette her klarer du, men du må spise, holde forbrenningen i gang.Har du hørt om Vekt i balanse og dr Lindberg? Han har laget en kokebok som heter Naturlig slank, den er absolutt og anbefale. Den har hjulpet meg veldig. Ønsker deg lykke til på slankeveien og følger med i dagboken din.
Klem Chevy
c.AuthorAlias Celia😉3. mai 2002
Hei Carl!
Velkommen hit til disse sidene! Dette er virkelig et godt sted og være. Her treffer man likesinnede som alle strever med å komme ned i vekt. Det er godt å kunne gi hverandre råd og motivasjon! Det føles lettere da! :)
Det er nok lurt å ha en ordentlig plan for hva men skal spise hver dag. Lesre du litt i dagbøkene her er det mange gode forslag. Er enig med Ella om det daglige kcal.inntaket.
Håper du kommer godt igang!!
Lykke til :)

~~~~Klem fra Celia~~~~
c.AuthorAlias ella😊3. mai 2002
Hei Carl.

Velkommen hit !

Kjenner meg godt igjen i det du skriver, i starten av slankekuren sneik jeg meg ut for å trimme etter mørkets frembrudd, og gikk helst i ganske folketomme områder... Det gikk over etterhvert, de fleste er så selvopptatt at de ikke bryr seg så mye med andre egentlig. Og de som bryr seg på en negativ måte er egentlig ikke verdt å bry seg om, men jeg vet at det er lettere sagt enn gjort. For det er jo dessverre slik at vi som er større enn folk flest, får endel sårende tilbakemeldinger og vurderende blikk fra andre.

Uansett, ønsker deg lykke til, håper du får mye glede av disse sidene. Og du, jo mer støtte du gir andre her inne, jo mer støtte vil du få igjen. Og som de andre sier, det å slutte å spise fungerer ikke så bra. (Men det vet du jo selvsagt, og jeg forstår godt at det er lett å ty til litt desperate midler når man er fortvilt). Du som er en stor mann bør kanskje ha så mye som 1500 -1800 kcalorier pr. dag. ( Beklager hvis dette høres veldig pekefingerfornuftig ut, det er ikke ment slik...)

OK, dette ble vel litt rotete, så enda en gang - LYKKE TIL, DET BLIR SPENNENDE Å FØLGE MED DEG !

~Ella~
c.AuthorAlias Jojoen😃3. mai 2002
Hei Carl :-)

Velkommen hit, her er du i godt selskap, hehe.. Her kan du skrive, spørre, gråte og kommentere.. Jeg har hatt en veldig nytte av disse sidene og en måned og 13 kg har allerede passert - snart 1 måned.

Jeg kjenner meg så godt igjen i å ha komplekser, bare se hva jeg skrev i dagboka mi i går du. Så det er du heller ikke alene om.

For meg var det viktigst å begynne med kostholdet, trim og slike utskeielser får komme i tur og orden. Med på kjøpet kommer jo selvtilliten, sies det, og da blir det lettere å lufte skrotten.

Du har tatt et viktig skritt ved å komme hit. Motivasjonen har du og hjelpen finner du her hos oss andre medslankere.

Lykke til!

Jojo-klem
c.AuthorAlias Ronja😊3. mai 2002
Heisann og velkommen inn hit:) dette er flotte sider, engasjere du deg her så vil du komme til å finne mye motivasjon og god hjelp på veien ned:) Du skal bare si til deg selv at dette skal du greie!! Jo oftere du sier det til deg selv dess mer bestemt blir du:) Har du bestemt deg for et opplegg du vil følge? det er også bra og ikke se for langt frem, men ta en og en dag av gangen, jeg sitter meg små delmål hele tiden og det hjelper veldigt:)
Ønsker deg lykke til:) skal følge med på dagboka di:)
klem fra Ronja
c.AuthorAlias else😃3. mai 2002
Hei og velkommen hit!!

Det er viktig å ikke slutte å spise! Bare være obs på hva du spiser og hvor mye!
Det beste er å spise små porsjoner og ofte, da har kroppen noe å forbrenne hele tiden + at det er ikke like enkelt å overspise! Har du tenkt på noe opplegg?? Pulver, mat o.l???
Sett deg realistiske mål og belønn deg selv med ei bok e.l etter f.eks -5 og -10!!! Da får du motivasjon til å stå på videre!!
Et tips kan være å lese litt i dagbøkene til de som har vært her lenge! Du får masse tips og trix og lærer masse av det.
Lykke til!
SpøkELSE! :)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.