nyter livet!!
lenge siden jeg har oppdatert naa, er saa travelt med proever og dritt foer ferien......er seff kommet opp i matte skriftlig, saa jeg har nok aa gjoere fremover :(
Men slankingen gaar faktisk bra, har vaert innom 67 kg flere ganger!! :) :) :) Skriver 67,5, for det er det jeg ser oftest, men det er godt aa vite at det ikke er lenge igjen til 67. aa det er saa digg aa se at det hjelper!! skjeonner egentlig ikke hvorfor, de siste dagene har jeg spist pannakaker med smoer OG honning, kjeks og ting som egentlig ikke er saa sunt....kanskje er det fordi jeg har vaert flink aa trent, men jeg skal ikke klage hvertfall :)
paa mandag er maalet 67 kg, og det SKAL jeg klare!!!
og- en beskjed til deprinette:
deprinette, hvis du leser dette, KOM TILBAKE!!!! det er ingen bra straff aa nekte seg selv adgang til disse sidene naar du ikke ser nedgang. det er jo her du kan faa hjelp og stoette ikke sant?? :) se og kom deg inn igjen, det er ikke lenge til du ser 67 naa!!!
oki, da var det sagt :)
lykke til alle i 60-kg konkurransen, og til dere andre ogsaa seff :)
sorry at jeg ikke faar skrevet kommentarer til dere i dag, men jeg skal vaere i byen om 10 min og maa loepe til bussen! kommer sterkere tilbake i morgen :)
Vi snakkes da,
klem fra Candy
ikke noe hastverk her nei :)
Staar rimelig stille vekta mi for tiden, men det faar ikke hjelpe. det heter seg jo at naar man gaar ned sakte er det lettere aa holde seg der, saa jeg troester meg med det, at jeg jojo-slanker ihvertfall ikke :)
har vaert litt svimmel for tiden, og er mer sulten enn vanlig. vet ikke hvorfor, jeg spiser det samme som alltid. hiver innpaa en fiberkjeks eller to, og da kjenner jeg meg stort sett bedre. Har ogsaa funnet ut at en stor kopp te med melk og 4-5 suketter demper soetsuget mitt. Trener hver dag, og faar hele tiden nye kommentarer om at jeg er tynnere. og det varmer jo :)
saa jeg er fornoeyd med livet jeg, selv om jeg ligger en halvkilo (og mer) etter slanke-skjemaet. 17.mai er maalet 68 da, og DET faar jeg jammen meg klare.
bra jeg fikk satt i gang i tide, ellers hadde jeg sikkert ikke faatt paa meg bunaden. aa jeg gleeeder meg til aa bruke bunad, det er noe helt spessielt og staa og fikle med soelvet og kjenne at ullstoffet kloer mot leggene :) *skulle oenske jeg var 8 aar og skulle gaa i barnetog :(*
oki, vi snakkes da :)
kjempeklem fra Candy
maalet nesten naadd
hmmmm...i dag var maalet 68, men jeg venter litt med aa skrive det. veide 68 i gaar, men i dag vippet vekta mellom 68 og 68,5. men er ikke missfornoeyd med det, for som jeg sa til deprinette; det er bedre enn 69 iallefall :)
synes slankinga gaar litt treigt om dagen. for jeg sprekker saa og si aldri, max utskeielse er liksom 1 mariekjeks eller 2. men det er vel slik, at etterhvert gaar det sakte. er flink og trener da, saa jeg er mer fornoeyd med kroppen min enn jeg er naar jeg veier 68 kg og IKKE trener. men uff og uff, i dag saa jeg at jeg har anntydning til strekkmerke paa den ene hoften...er ikke stort, men er liten roed strek.........men jeg er 17 aar, jeg skal ikke ha strekkemerker!!!!!!! skal ut og kjoepe strekkemerkekrem....moren min syntes det var en dum ide, at slikt ikke funker...men hallo, det er snart bikinisessong, jeg skal ikke gaa rundt med roede streker!!!!!!! hvis ikke faar jeg bare sminke hoften ogsaa :)
kan endelig bruke "65-kilos-klaerne" som jeg hadde satt som maal. de mangler et par cm. til foer de sitter perfekt, men det er ikke lenge siden jeg ikke fikk de igjen i det hele tatt. saa jeg er fornoeyd jeg :)
17.mai SKAL jeg veie 68 kilo, gjerne 67,5 ogsaa. er saa vannskelig aa vite, for jeg kan veie 68 en dag, 69 neste, og deretter 67,5......trenger ny vekt tror jeg.
jaja, dere faar ha det fint da, saa snakkes vi :)
klem fra Candy
Fatt noe aa tenke over...........
jeg skriver 69 kg i dag ogsaa, selv om i dag tidlig veide jeg 68 kg. men det tror jeg var kun fordi jeg ikke hadde spist eller drukket noe enda. Paa mandag skal 68 sitte 100%, selv med mat i magen, det er hvertfall sikkert!!!
Skjedde noe litt trist i dag, jeg dro for aa trene, og treneren min hadde akkurat faatt beskjed om at hun som pleier aa trene med meg doede i en trafikkulykke i gaar.....helt utrolig hvor fort slikt skjer, at man har saa liten kontroll over livet. Jeg mener, her har vi begge sutret over 2-3 kg for mye, men egentlig skal man vaere glad man bare lever!! Og er frisk, har mange gode venner, mat paa bordet osv. jeg vet at jeg kommer til aa vaere like "detaljfiksert" etter dette, men jeg skal hvertfall proeve aa sette litt mer pris over livets smaa gleder, slike ting man ikke tenker saa mye over til vanlig. Jeg tenker alltid "det skjer ikke meg," men det vet jeg at denne jenta som doede tenkte ogsaa. Saa drar hun ut paa en 10 minutters kjoeretur, og plutselig saa er hun doed!! Jeg fatter det bare ikke :(
jaja............ ;(
saa derfor blir det ikke noe trening, men har ikke blitt spessielt mye mat heller. spiste noen kjeks med ost og syltetoey til frokost, og potetsalat i kantinen til lunsj + en mandarin. (slik potetsalat uten mayones og dressing) til middag ble det litt kjoett og salat, + 1 appelsin og en yoghurt til mellommaaltid.
Er deilig vaer ute naa, skal ut og moete en kamerat og ta aarets foerste rollerblades-tur. er ganske ute va trening naa, har ikke staatt paa kjempelenge. Han har kommentert vektnedgangen saa mye, at jeg til slutt inroemmet at jeg slanket meg. han sa at rollerblades er kjempefin trening, det visste jeg jo, men han satte meg liksom paa en ny tanke. er mye morsommere enn samme gamle sykkel-aerobick-vekter.
Vi snakkes da dere, ha det fint!!!
*klem*
litt for mye avslapping paa meg naa
hei!
veier fortsatt 69, men har ikke tenkt saa mye paa slanking i det siste. ikke trent eller noe etter natt til 1.mai. var doedsgoey da, selv om jeg laa der mer eller mindre i koma til slutt. har blitt baade sjokolade, eplekake, cola og kakao paa meg i det siste, men det ser ikke ut som vekta har tatt skade av det. men har jo ikke gaatt ned heller, saa litt innskjerping hadde ikke gjort noe.
har jo som maal 65 til 2.juni, men naa ser det stygt ut. 67 skal jeg hvertfall klare, det er sikkert!!! jeg vet med meg selv st jeg foeler meg helt fin paa 67, saa det er dit jeg vil, foerst og fremst.
hehe deprinette, mente ikke 45 timer, men 45 minutter paa sykkel da :) fikk meg en god latter da jeg leste innlegget ditt, tror jeg skulle slitt litt for aa sykle 2 doegn :) isaafall hadde det vel blitt et godt eksempel paa det du kalte djeveltrening"
i dag skal jeg foerst trene styrke, deretter aerobick. er favorittdagen min paa skolen, paa treningen og saa moeter jeg alltid en kamerat paa favoritt-kafeen vaar hver onsdag. saa dette blir en fin dag :)
vi snakkes da dere, nyt "snart-sommer-vaeret!!"
*koz*
klarte det!!!!!
hoppet opp paa vekta saa fort jeg vaaknet dag tidlig, maalet var jo 69!!! og det har jeg klart, er kjempestolt!!! 4 kg igjen til 2.juni. og jeg har faktisk stor tro paa at jeg naar det maalet!!
kunne det passet bedre at i morgen er natt til 1.mai?? gleeeder meg, natt til 1. er den beste natten hvert eneste aar!! kanskje jeg oedelegger litt om jeg drikker en masse alkohol, men jeg begynner egentlig aa tvile litt paa hvor mye kalorier det er i alkohol. for man danser, gaar og loeper rundt hele tiden, slik at det blir liksom "opp i opp" hvis dere skjoenner?
naar jeg tenker meg om, saa er dette foerste gang jeg virkelig har greid aa SLANKE meg. har gaatt ned i vekt mange ganger foer, faktisk opp til 10 kg, men det har vaert pga mye trening, og at jeg har hatt det saa travelt at jeg "glemte" mange maaltider. men denne gangen er det mer ekte synes jeg da, siden jeg virkelig har gaatt inn for aa bli tynnere :)
begynner aa faa mange kommentarer paa at jeg er blitt tynnere, av venenr, familie og ikke minst jentene paa trimsenteret hvor jeg trener. de har vaert uvurderlige. men det har dere her inne vaert ogsaa da :)
i dag har jeg spist kyllingfilet med salat, en broedskive med masse groennsaker og et egg, noen havrekjeks med melk, og 2 knekkebroed. har trent ganske hardt, 45 timer sykkel, 1 time aerobick + styrke.
ha en kjempefin 1.mai dere!! og ikke minst natt til 1.!!! jeg gleeeeeeeeeder meg :) :) :) :) :) :) *paaarty!!!*
klem fra Candy
oki, vi snakkes da dere!!
ukeslutt-og ikke gjort noe nyttig i hele dag
hei!!
tusen takk for alle de oppmuntrende kommentarene :) er saa godt aa se at noen bryr seg. ingen av vennene mine vet at jeg virkelig slanker meg, saa det er vanskelig aa snakke med de om problemer. de ser jo at jeg har gaatt ned, men jeg har bare skoevet det bort og sagt at jeg trener mer osv.
Denne helgen har vaert ganske bra. mye festing, men jeg har faktisk ikke rorert en draape alkohol!! og det er jeg stolt av :) var paa byen i gaar, danset og hadde det kjempegoey, og ikke en gang paa nachspiel var det noen som fikk i meg en aldri saa liten drink. kom hjem i 8-tiden i dag morges, saa jeg sov til kl 17 i dag. spiste en stor fruktsalat, av 1 banan, 1 eple og 1 appelsin, og ble nesten FOR mett. men frukt skader vel ikke saa :) saa ble det noen grove kjeks, deretter en yoghurt, og paa kvelden tunfisk og salat, med litt grovbroed til. har ikke gjort saa mye i dag, bortsett fra 1,5 times gaatur. soendag er definitivt dagen for aa se paa tv og ikke gjoere noe som helst nyttig ha jeg funnet ut.
I morgen er det nye uke, med nye muligheter, maalet mitt er 69 kg. vet ikke om jeg naar det, men er ikke helt uten haap. har sett 69 flere ganger i helgen, saa med mindre jeg har gaatt opp i loepet av natten, saa tror jeg at jeg har klart det :) har surfet rundt paa greteroede.com, og ble ganske overrasket over hvor mye man forbrenner f.eks. ved aa skrive. saa naa har jeg begynt aa skrive dagbok, hvis jeg ikke har noe aa gjoere. bedre enn aa se paa tv iallefall. det forbrenner bare 50 kcal i timen. husker ikke hvor mye det tar aa skrive, men det er godt over 100 ihvertfall.
jaja, det var det hele :)
lykke til i uken som kommer dere!!!
kjempeklem fra Candy
dette trodde jeg ikke om meg selv!!!
er egentlig ikke i humør til å skrive her i da, gjorde noe sinnsykt dumt i går. foreldrene mine hadde selskap, og vi hadde masse is, kaker, brus, potetgull osv. en tante av moren min ga meg en fin "gave." en tipakning av de største melkesjokoladene, altså 2 kg sjokolade!!! jeg tenkte at jeg skulle gi de til broren min eller noe i dag, men hva gjorde jeg i natt?? jeg gikk ned på kjøkkenet, drakk nesten 1,5 liter cola, spiste 3 skåler med is, 2 rundstykker med salami, en pakke kokosboller, 1 banan og ALLE melkesjokoladene!! jeg var dritkvalm lenge før jeg var halvveis, men ble så sur og forbanna på meg selv at jeg stappet i mer enda mer, bare for å gjøre det enda værre!! etterpå gikk jeg på badet ogspydde nesten 2 timer, helt til jeg blødde i munnvikene og jeg var svimmel. jeg vet at jeg ikke kunne fått bulmi eller noe, har aldri gjort slik, og pleier ikke få spessielt panik om jeg spiser for mye. men alikevel, er det slik man slanker seg????? NEI!!! er redd dette skal ha ødelagt litt for den videre slankingen, at jeg blir på "sparebluss" eller noe, siden magen min ble helt tom.....har spist normalt i dag, trent osv, og vekta er fortsatt 70 kg. har iallefall lært at jeg ikke kan skeie ut, da går alt bare til hælvete....
men uansett er jeg ved mer eller mindre godt mot, for samme hva, jeg skal veie 65 kg innen 2.juni!! ikke snakk om annet :)
snakkes da.....
klem fra Candy
det gikk opp et lys for meg
heey!!!
godt aa se 70-tallet :) har sett 69,5 et par ganger, men jeg tror det er mer 70. uansett, jeg er kjempefornoeyd. har endelig funnet oppskriften paa hvordan jeg skal gaa ned de siste kiloene. det jeg gjoer naa, er at jeg spiser 6 smaa maaltider, til faste tider. og jeg skeier ikke ut hver soendag slik jeg gjoerde foer. har en meny da, som jeg spiser. den er kjempebra, inneholder litt av alt, kjoett, fisk, kylling, groennsaker, frukt, broed, youghurt, melk, grove kjeks, pasta osv. er tilsammen 1200 kcal om dagen. har ikke trent hver dag heller, men det har blitt mye gaaing rundt omkring i sentrum, mye kafe besoek osv.
merker godt paa klaerne at jeg har gaatt ned, kommer inn i et par av slankebuksene. satser paa 69 kg til neste mandag. klarer jeg det da?? JAAAAA!!!
oki, vi snakkes da
skal skrive til dere i morgen, har det saa travelt naa.
klem fra Candy
ending i opplegget her nå
tusen takk for alle kommentarene! har lagt opp ny plan nå, med ca 1000-1100 kcal om dagen. synes egentlig det høres mye ut, men siden jeg leser det samme over alt, så må det jo stemme. regnet litt over hvor mye jeg spiste tidligere, (cola, melkejsokolade og vafler i kantina hvert langfri, osv.) og kom til at jeg satta til livs mer eller mindre 2500 kcal om dagen.
ihvertfall, den nye "menyen" min ser slik ut:
frokost: 2 brødskiver+et glass melk: 200 kcal
mellom: 1 eple 60 kcal
lunsj: 3 brødskiver + 1 yoghurt 300 kcal
mellom: 1 eple 60 kcal
middag: kjøtt/fisk/kylling etc. 300 kcal
kvelds: 1 brødskive + et glass melk 160 kcal
høres dette mer eller mindre fornuftig ut?? + at jeg trener ca 2-3 timer om dagen. så kanskje blir det 1 kg minus i uka frem til 2.juni. jeg skal hvertfall ikke gi meg, samme hva vekta viser!! så en dokumentar på TV i går, på discovery-health tror jeg det var, hvor man følger 6 ulike mennsker i kampen mot kiloene. en av kostholdsekspertene sa at etter ca 1 mnd har kroppen vendt seg til mindre kalorier osv, slik at nedgangen blir mindre. men at man bare skal fortsette, så vil man se en jevn reduseirng i vekten. han sa også at hovedgrunnen til at mange gir opp underveis er nettopp dette, at det går treigere. der og da bestemte jeg mer for at det skal IKKE jeg gjøre!!!
så, nå skal jeg begynne den nye planen, de ekstra kiloene skal IKKE sitte på meg mye lenger nå nei :)
snakkes da,
kjempeklem fra Candy
hva er egentlig galt med meg???
jeg skjoenner ikke en dritt!!! jeg har spist ca 500 kalorier om dagen i 3 uker, trener over 3 timer om dagen, og jge har savaidt gaatt ned 3 kg!!! vekta har ikke roert seg paa nesten en uke, enda jeg er kjempeflink!! er jeg ikke skapt for slanking?? jeg blir helt panisk her, har kjoept kjole til bryllupet den 2.juni, som er for liten, og jeg SKAL under 65 kg!! vaer saa snill hjelp meg noen og si hva jeg gjoer galt?????
jeg ser folk som gaar ned 2 kg i uka, enda de spiser mer enn meg, og nesten ikke trener!!!!
jeg foeler meg tragisk......
jaja ;(
*koz
kan det bli bedre??
god soendag alle sammen!!!!!
er tidlig oppe, dvs. har ikke sovet enda. kom fra nachspiel kl.halv 8, og traff verdens kjekkeste gutt!!! enda saa mange grunner jeg har til aa vaere troett (alkohol, trening, soevnmangel) saa er jeg lys vaaken!! svever rundt her og greier ikke spise noe som helst, enda dette er tiden da jeg vanligvis setter til livs en hel grandis og deretter stuper til sengs. han er 5 aar eldre enn meg, men ellers er alt perfekt! han er akkurat som meg, vi har samme humor og lo masse sammen! oii naa hoerte jeg sms-lyd fra mobilen, haaper det er han!!!!!
----------------------
oppdatering litt senere: .......det var ikke han som sendte mld.
anyway, det var en bra helg, selv om jeg ikke har gaatt ned i vekt. loerdag er spisedag, hvor jeg spiser alt jeg har lyst paa, og ikke roerer noe som likner treningsklaer eller joggesko. mandag er veiedag, maalet er 70,25. det skal jeg klare!! :)
snakkes da dere,
klem fra Candy
endelig!!
har ikke ord for hvor glad jeg er!!!! har gaatt ned 3 kg allerede!!!!! dette er supert, gir meg masse motivasjon til aa fortsette slik :) det er nesten goey aa slanke seg naar det gaar saa bra! har ikke tid til aa skrive, maa proeve aa faa litt soevn for en gangs skyld.
*KOZ*
foerste foernoeyd-dag paa jeg-vet-ikke-hvor-lenge
I dag er jeg endelig i gang igjen etter paasken. Har trent tilsammen 3,5 timer!! traff en kamerat i helgen som har trenings-studio, og han var saa snill at han ga meg gratis medlemskap 6 mnd! vet ikke hvorfor, men det er ikke meg i mot :) er jo medlem paa sats ogsaa, men det skjer jo at jeg ikke kan akkurat de tidspunktene mine favoritt-timer er satt opp paa, saa dette er knall! i dag trente jeg foerst 1 time styrke/sykkel, deretter 2 timer styrke/spinning paa sats, og til slutt gikk jeg og en veninne 1/2 times gaatur.
tror ikke jeg gidder trene saa mye hver dag, men skal begynne aa satse mer paa helgene. tidligere var helgen veldig slapp med null trening, masse alkohol og mat....kan ikke love noen endring paa festingen, men skal hvertfall bruke loerdag ettermiddag paa noe annet enn soving.
i dag har jeg spist:
frokost: ikke noe (travelt, jeg fant ikke bilnoeklene)
lunsj: kyllingfilet + salat
middag: en yoghurt, et eple, en broedskive, en appelsin og 2 (!) druer.
naa sitter jeg her nydusjet, god og mett (hvertfall halvmett...) med slitne muskler, og har aldri foelt meg saa sunn i hele mitt 17-aarige liv :) dette gaar veien!!!
har ikke veid meg paa lenge, skal vente til mandag. hvis jeg da ikke ser resultater.....ok, det spiller ingen rolle, for JEG SKAL SE RESULTATER!!!!! mandagens maal er 70,25 kg.
det skal jeg.......
oki, snakkes :)
kos fra Candy
nei nei nei......
jeg vet ikke hvor mye jeg har spist i paasken. jeg sverger- en familie paa 4 kunne levd GODT mange uker paa det jeg har hevet i meg paa 4-5 dager.....det er helt tragisk. men naa skal jeg jobbe hardt til jeg ser 70 kg. foerst da skal jeg unne meg noe som i det hele tatt kan kalles god mat. blir trening 3-4 timer daglig, + 100% den dieten som jeg betalte i dyre dommer for at en dame (jeg begynner aa tro er en heks eller noe) laget til meg. kjenner at motivasjonen begynner aa krype frem igjen, vil bare at tiden skal gaa fort saa jeg kan vaere flink!! :)
ha en fin uke
*koz*
Hvordan går det med deg??
jeg har vært her inne et par ganger for å se etter deg,men har jo sett du ikke har vært her inne...
hvor ble det av deg??
lyst til å starte opp igjen for fullt??
Hva vet jeg,kanskje har du nådd ditt mål,og er happy med det du..og da er jo det glimmers..
¨selv har jeg tenkt å få tatt av resten av de overflødige kiloene..tenkt å kunne betegne seg selv som slank..det ville være et mirakel for meg...:) og jeg vet jeg kan klare det..har tatt av syv kilo før,så hvorfor ikke syv til??
håper vi snakkes igjen!!
stor klem fra Anette