← Alle dagbøker
diarist.Alias

bunny

51 år158 cm36 innlegg 2002 0 følgere

Start77,1 kg
Sist67,4 kg
Endring−9,7 kg
BMI nå27,0
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
10. februar 20022. august 2002
😑67,4 kg

Stillstand?

spist ganske regelmessig i det siste. vaert flink til aa sykle og gaa mye. men likevel sliter jeg med aa faa vekk de siste 5 kilo jeg har igjen. 62 er jo maalet mitt. men jeg naar vel maalet foer eller senere. jeg har i hvert fall holdt denne vekta i over en maaned naa. det er naa bedre enn ingenting.

kos dere saa lenge,
bunny
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat74👻11. august 2002
Hei Bunny... Jeg håper at du har hatt en fin sommer... Det har jeg - selv om den nok har vært travlere enn den burde. Og nå, etter, sommeren er det enda travlere. Tro det eller ei. Jeg må si jeg har hatt dårlig samvittighet som ikke har skrevet til deg. Dessverre er det sånn at av og til får man nok med å holde hodet over vannet.

Jeg er iallfall glad for å "se" at det går bra med deg. Min slanking har gått rett i dass. Jeg er snart der jeg startet. (uhu... 69 kg er jeg nå...) Og tiltaket er null i så måte. Men men... Send meg noen ord igjen da?

Klem og lykke til videre...

Klem fra (for tiden) Pusur.
c.AuthorAlias pæreformen❤️10. august 2002
Hei Bunny !
Jeg er bare innom å glaner litt. Lenge siden jeg har vært her, men jeg måtte jo se om du var her :-) Jeg kommer nok sterkere tilbake.....
klem fra meg !
c.AuthorAlias tutu❤️2. august 2002
Heisann

Godt å se at det går bra med deg. Tenker på deg til tider....

Klemmer og alle goe ønsker om en fortsatt god sommer
Kos fra Trude
😊68,5 kg

ganske fornoeyd

jeg har ennaa ikke naadd 62, men jeg har satt en frist til desember paa aa naa det. jeg har begynt aa sykle overalt og gaa, men jeg maa si det er blitt en god del is den siste tida.

jeg trives mye mer naa og foeler meg mye letter til sinns! jeg er fortsatt singel, og synes det er helt greit. jeg proever aa vaere sammen med gamle venninner, koser meg sammes med dem. jeg haaper at vekta ikke er paa vei opp igjen. jeg har lyat aa naa maalet 62!!!

snart blir jeg tilkobla hjemme ogsaa!!! da faar jeg oppdatert jevnlig her. haaper dere koser dere!

bunny
66,0 kg

HALLO PÅ DERE!!!

Hei!

Det er kjempelenge sia sist jeg skrev noe her! Jeg har vært opptatt med å bo meg inn i leiligheta og styre og ordne. Jeg har vært kjemperastløs og kjeda meg innmarri. Men det kommer vel lysere dager... Jeg håper nå det ihvertfall.

Jeg ser nå at vekta har vært snill med meg. Jeg innbiller meg at dette lover bra iom at den har holdt seg stabil en god stund. Jeg får krysse fingrene at jeg holder den en stund til, til jeg når hovedmålet som er 62. Jeg tror ikke jeg skal prøve meg på 58- det skremmer meg litt. Jeg vet ikke helt om det er realistisk å tro at jeg kan veie så lite igjen som jeg gjorde på vgs. Men det er jo bare 4 kilo mindre enn 62.

Hva jeg har spist og drevi med av aktiviteter i det siste:
Går hver dag. Jeg spiser fortsatt ikke usunn mat. Jeg spiser ikke mye. (Jeg spiser fortsatt ikke når jeg er alene. Men jeg har ihvertfall slutta å kaste opp.)

Jeg skal levere sykkelen min til reparasjon iom at ventilen tror jeg det er noe gæli med. Jeg har lyst å begynne å sykle overalt iom at jeg kjenner at lårene disser fælt. Jeg er blitt så tynn at jeg har måttet kaste en haug med klær. Godt er nå det at jeg ser mer eller mindre normalvektig ut nå enn på lenge. Kroppen må strammes ordentlig. Jeg må gjøre noe med den...

Håper dere har det bra alle sammen og at dere har godværet hos dere.

Klemmer fra bunnykaninen!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille Trille❤️17. juli 2002
Kjære Bunny! 17/7

Hvor er du? Håper du kommer tilbake snart.

Klem, Lille Trille
c.AuthorAlias tutu❤️8. juli 2002
Hei og hopp

Godt å se at du har det bra. Vekta har vært snill med deg og ser jeg. Det er ikke min. Men jeg har ikke tenkt å gi meg for det. Satser nå på ny.

Håper du får en fortsatt fin sommer.
Klemmer fra Trude
😑67,0 kg

HMN...

Fortsatt dårlig... Har hatt lite energi, og dårlig matlyst. I går ble det ikke noe mat på meg i det hele tatt. I dag har jeg kun drukke to slurk med brus, men det smaker ikke godt.

Uansett: Jeg hadde en fiiiin dag i går! Min kompis/gamle flamme var her fra 12:00 i går til 09:00 i morrest! Kosa oss med pils, kortspill, musikk og tv... Prata kjempemasse, ledd og i det hele tatt bare hatt en kjempeslækk dag! Deilig! Det var godt å få en liten bekreftelse på at jeg ikke var så gæli allikavæl...

Kroppen har virkelig forandra sia vinter. Magen er borte, og hengehuden på ryggen og også borte! Det er faktisk første gang jeg bruker bikini! Så stor forandring er det! Vil begynne å stramme kroppen snart... For det er nå bra en med passelig stram kropp så!

Håper dere har det bra alle sammen. At dere har et like flott vært der dere er, som meg her i østfold!

Klemmers,
Bunny
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat742. juni 2002
;)

Godt å høre at du har hatt det ok - selv om du ligger hele ti dager før resten av oss... Husk at det er masse trening som går ann å gjøre hjemme også. (Huff... nå fikk jeg dårlig samvittighet nå... ;)
Klem.
c.AuthorAlias treningsnarkon😉2. juni 2002
Gratulerer. Så flink du har vøre. Og du ser jo at d har gitt synelige resultater! Gratulerer


er det ikke herlig at det å le er fin magemuskel trening... D syns iallefall jeg!!

Stå på
😐69,0 kg

TANKEFULL

Sitter litt her og tenker tilbake på alt det intense jeg har vært gjennom de 3 siste månedene sånn cirka. Jeg ser på vekta, ser tilbake på dritten jeg var oppi, ser på menneskene rundt meg og jeg spør: Hvem er mine riktige venner? Hvem forble ved min side?

I dag er jeg stygg og frastøtende. I dag får jeg vondt av å se på meg sjøl. Jeg klarer plutselig ikke min egen kropp lenger. Jeg er forbanna på alt som heter utseende, preferanser, menn, sex, tilnærmelser og løgn. Hvorfor skal alt dette bety så sinnsykt mye? Hvorfor er det ikke så mange som bryr seg om hjertet lenger? Den sanne lykken? Den sanne tro? Mennesker er blitt til kjøttsykker som selges billig. Vi selger oss sjøl, forandrer oss sjøl slik at noen vil kjøpe oss. Greit nok at vi er lykkelige noen stunder, MEN vi er ALRDI fornøyd! Vi er på evig leting etter noe vi ikke kan sette fingeren på. Alltid en smertefull lengsel etter noe ekte og varig... Jeg orker snart ikke denne lengselen mer, for den spiser meg innvendig.

I dag blir det matfri dag så langt jeg klarer. Sliter med dårlig samvittighet etter all maten jeg har klart å stappe i meg i min medisinrus. Jeg er kvalm. Jeg har bestemt meg for en renselsesdag- kanskje et par dager? Bare vann og atter vann. Skylle vekk dritten som spiser meg innvendig. Så fort jeg har flytta for meg sjøl blir tilværelsen annerledes enn dette. Vil puste snart for en gangs skyld.

Litt mat den siste tida, null aktivitet, spying av og til...

Bunny
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7430. mai 2002
Hmm... det er IKKE lurt å straffe kroppen fordi _du_ var tankeløs "i medisinrusen". Jeg skjønner behovet for å rense ut systemet - men sult er ikke den rette måten. Kan du ikke slakke litt på krava å gå inn for noen dager med vegetarmat - gjerne bare rå frukt / grønt, masse vann, bevegelse og grønn te i stedet? Du får garantert renset kroppen på det, uten at du gjør det på en så negativ måte som du planlegger.

Og... går ikke du nå i den samme fella som du irriterer deg over? Dersom mennesket er ånd alene burde ikke verken askese eller fråtsing gi deg verken vondt eller godt i sinnet. Da burde ånd, sinn og sjel være frigjort fra mageinnhold og magevolum, ikke sant?

Sannheten er vel at sinn og sjel henger nokså tett sammen med den kroppen det bor i - dermed blir sinnet vårt også sårbart for andres og eget kroppsyn i varierende grad etter hvor sterkt og stabilt sinnet er. Du er i en situasjon hvor murene dine mot omverdenens ofte tankeløse bemerkinger/påvirkning er reduserte. Og det ser ut som du har en dag hvor kroppen din er målestokken din. Ikke er det sikkert du klarer å være "objektiv" engang...

Det du legger opp til nå er å få en god følelse (mestring) gjennom å straffe og svekke kroppen. Dette kan lett bli en vond sirkel dersom du "lykkes" - for gjennom en svekket kropp blir også sinnet svakere. Mange som sliter med anorexia begynner slik. Jeg er redd for at du skal gå i den fella.

Vil ikke du mye heller ha en sterk kropp med overskudd til å løpe etter bussen? En indre styrke og trygghet på at du har det bra - uansett hva andre måtte mene? Dersom du føler at du må _gjøre noe_ for å rense opp systemet ditt... kan du ikke skaffe deg noen bøker og informasjon på meditasjon, qui gong og yoga? Gjerne en treningsvideo? Husk at for å leve som du lærer så må du rense sinnet også... Jeg anbefaler lange gåturer i naturen - noe som hjelper meg når problemer, irritasjon og pms hoper seg opp. Og gjør det gjerne uansett vær.! ;)

Mailen min er selmamgj@studorg.hiof.no
Klem.
c.AuthorAlias tutu❤️29. mai 2002
Kjære, kjære deg

Får helt vondt inni meg når jeg leser innlegget ditt i dag. Er det ingen du kan snakke med som du har rundt deg?
Noen du stoler masse på?
Det beste hadde vel vært en lege, en som kan gi deg faglige råd på veien.
Send meg en mail visst du vil. Jeg er jo her.

Klemmer fra Trude, som sender alle de gode tanker i verden til deg....
😉68,5 kg

FRESH START!!!

Hallo folkens!

Det er gått en stund nå, men SE!!! Her er jeg! Jeg er endelig kommet tilbake til gamle trakter! Jeg har vært her i nøyaktig ei uke, etter 30 timer på reise med fuglen min (buss og tog fra tromsø). Det har vært en slækk uke med soving og lite aktivitet. Jeg har fått ordna meg leilighet så jeg regner med at det blir flytting på meg til helga.

Ellers har jeg kular''n i helga. Overnatta hos bestevenninna mi, jazzkafé og pils på formiddagen, forspill og bytur senere på kvelden. Det ble en liten næsj attpåtil, men det var ikke så spennanes... Bare slitsomme menn!!!

Nå er jeg hjemme og slapper av. Har sett at vekta har vært snill i mellomtida. Jeg har ikke akkurat fått tilbake disiplinen eller energien til å fortsette som før, men jeg regner med en ny start så fort jeg har rigga meg til i ny leilighet. Jeg har planer om å kose meg fremover nå, stelle pent med meg sjøl og gi meg sjøl næring både sjelelig og kroppslig. Bare jeg klarer å ordne med mitt nye hjem så!!!

Håper dere har det bra. Jeg leser og skriver i deres bøker ganske snart igjen! Tenkte jeg bare skulle oppdatere dere med åssen det har gått hittil!!!

Cr dere i disse sidene:-D
Bunny
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7428. mai 2002
Smiler ikke så mye med hensyn på slanking for tiden. Det står rimelig stille - hvis jeg er heldig... >:( Men som sagt... det er ikke annet å vente når innsatsen er på minussiden.

Håper det går bedre med deg her nede. Været er iallfall ikke bedre enn Tromsøvær for tiden. Håper det tørker opp litt snart - sånn at stiene blir joggbare igjen...

Klem.
c.AuthorAlias iset27. mai 2002
heisann:)
ja nå er jeg i sving igjen og:) kan ikke holde på med dette jojo-tullet! we can do it!!!!

Iset.
c.AuthorAlias tutu❤️27. mai 2002
Heisann

Godt å se deg. Og veldig bra at du føler deg bra. Da blir jeg så gla...

KLemmer fra Trude
💔69,0 kg

Vipping

Jeg vipper hele tida mellom 68 og 69. Jeg må innrømme jeg spiser veldig lite og uregelmessig. Noen dager spiser jeg ikke i det hele tatt, noen dager litt- sammes med folk.

Begynt å røyke igjen. Har funni ut at det er det eneste som duger. Mat blir for sterk kost (for skikkelig vondt i magen av å spise), så det er veldig mye vann drikking, hvis jeg i det hele tatt drikker da...

Så jeg reiser altså avsted på lørdag: LANG TUR med buss og tog!!! Herregud, det blir sikkert mye tenking og skriging i min trofaste dagbok... Bra det- man føler at man virkelig er på reise.

Jeg kjøper meg pc og kobler meg på nettet så snart jeg har funni meg leilighet. Men jeg regner med å oppdatere dere i ny og ne før den tid.

Keep your fingers crossed for me!
Bunny
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset😉14. mai 2002
heisann:)
tusen takk for kommentar:)
jo jeg har masse hekseting jeg hehe. nei det er jo ikke hekseting egentlig da, men de fleste anser meg som litt "heksete", da jeg brenner røkelse, mediterer, drikker og lager masse forskjellige urte teer, og lager mine selvkomponerte "heksebrygg" når folk er syke. men det er bare hyggelig, syns jeg. og du må bare spørre om tips:)
hilsen Iset.
c.AuthorAlias Lille Trille❤️14. mai 2002
Kjære Bunny!

Kan ikke skrive så mye, men jeg ville bare si at jeg tenker på deg. Håper du får en fin tur, og at du lar høre fra deg når du kommer ned.

Klemmer fra Lille Trille
c.AuthorAlias tutu❤️14. mai 2002
Heisann

Gi en lyd fra deg når du har fått deg pc. Vil ikke miste konntakten med deg.

Sender deg alle de storeste og goeste klemmene i verden.
Trude
c.AuthorAlias HelenaX14. mai 2002
Hei Bunny!

Har lest litt i dagboken din, og ser at du har hatt mange tunge stunder. Må likevel si at jeg er imponert over hvor sterk du er! Du føler det kanskje ikke slik nå, men med tid og stunder vil du nok skjønne det. Håper du får det bedre når du flytter hjem til Østfold, husk at om du noen gang skulle ønske å flytte nordover igjen så er det fullt mulig. Nyt dagen, og lykke til videre! Jeg skal krysse fingrene for deg!

Og får du tak i et middel av Iset som tiltrekker seg fornuftige menn så vil jeg gjerne ha et tips :-) Er det "uhell i kjærlighet, hell i spill" det heter? Vi burde kanskje levere inn en Lotto-kupong sammen :-))

Helena
😀69,0 kg

SLITEN

Hei alle sammen

Pakkinga er jeg snart ferdig med. Har solgt alle møblene og tar kun sykkelen og pikkpakk med meg. Deilig å tenke på at jeg kan få en "fresh start"... Jeg er drittsliten, og gått flere dager uten ordentlig måltider... Jeg sover jo- med hjelp av medisin... Sender flyttelasset fredag... Reiser den 18.

Jeg gleder meg ikke helt egentlig. Ønsker bare hvile og trygghet sårt... Kommer til å savne byen og alle vennene som har vært mitt hjem og min familie. Men jeg kan holde kontakt med dem... Jeg er bare så overvelda av trøtthet og mistro at jeg kjenner jeg må dra hjem til familien hvor jeg endelig kan få hvile... Jeg vil ihvertfall leve!!! Jeg lar ikke dette knekke meg fullstendig. En dag blir det min tur, prøver ihvertfall å lure meg sjøl til å tro det. Men akkurat nå er tilværelsen bare mørk og slitsom...

Lite mat, lite mosjon

sliten kanin:-(
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat74👻13. mai 2002
Har vært borte... slankinga er ikke hva den engang var... Vil bare sende deg en KLEM!
Katta
c.AuthorAlias iset😑9. mai 2002
heisann:)
leit at det skal være sånn da.... tips: er du deppa eller alt ser mørkt ut, prøv DR BACHS RESCUE REMEDY, selges i helsekosten. 4 dråper rett på tunga og du føler deg lystigere på 10 sekunder. garantert!!!! jeg har den alltid i skapet, sammen med alle "heksetingene" mine hehe.
hilsen Iset.
😑70,6 kg

Halloooooo på dere!!!

Fytterakker''n det er lenge sia ''gett!!! Vet ikke engang hvor jeg skal begynne!

Jeg var i Sarpsborg en tur som dere fikk med dere. Jeg hadde det jo faktisk bra: Kosa meg og greier!!! Fikk kontakt med gamle kjenninger... Anyways, da jeg kom hjem igjen til Tromsø 21. april så fikk jeg meg nedtur igjen! Jeg slutta å spise og sove, og angsten kom tilbake. Så jeg måtte se legen og be om hjelp.

Jeg har hatt noen oppturer, og sikkert like mange om ikke mere nedturer i løpet at de siste ukene. Jeg går stadig ned i vekt- ufrivillig... Jeg klarer jo ikke spise eller sove jo! Griner fortsatt like mye også:-( Så jeg kan ikke akkurat si at jeg er blitt bedre. Tvertimot verre tror jeg. Men nå har jeg bestemt meg for å flytte, så jeg innbiller meg at det skulle hjelpe mer om jeg var sammen med familien min, enn helt mutters alene i den fuktige, ekle leiligheten min her oppe!!!

Hva jeg spiser????!!!! Mosjon???!!! Har ikke akkurat deltatt i noen av aktivitetene!!!

Håper dere har det bra alle sammen! Virkelig glad for at vi fortsatt kan være her!!! Jiiipppiiiyayey!!! Oppdaterer dere i ny og ne, og ihvertfall når jeg er kommet hjem til Østfold!

CAT, JEG CR DEG I SOMMER!!!

Klemmers fra Bunny
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille Trille❤️6. mai 2002
Kjære Bunny!

Takk for slankevibbene. I morgen går det nok bedre.

Klem fra Lille Trille
c.AuthorAlias Lille Trille🙂6. mai 2002
Der var du endelig. Begynte å bli litt bekymra. Bra at du har bestemt deg for å flytte, hvis det er det du vil, men det er jo trist at du forlater oss her nord. Bortsett fra at det er kaldt i dag, er det jo nydelig her. Håper du får det bra hjemme, men at du fortsetter her inne. Jeg ser etter deg hver dag.

Klemmer fra Lille Trille
c.AuthorAlias pæreformen😄6. mai 2002
Hei igjen Bunny !
Godt å høre fra deg igjen. Kult at du også er på østlandet, det er her det er sommer veit du. Vi prates mer seinere :-) Klem fra meg
c.AuthorAlias tutu😃6. mai 2002
Heisann

Godt å "se"deg. Har savna deg. Håper du får det bedre når du flytter hjem igjen. Jeg er her visst du trenger det!

Klemmer fra Trude
c.AuthorAlias cat74😌6. mai 2002
Jaja... kom deg bort fra snørike, kalde Tromsø du, dersom det er det som kjennes riktig. ;) Jeg for min del synes Nordnorge er finest på denne tiden.

Vi snakkes etterhvert. Pass på deg selv så lenge. (Litt travelt nå...)

Klem.
73,0 kg

KONTAKT...

SENDER ALLE SAMMEN EN KORT HILSEN I DAG! SKRIVER MIN EMAIL ADRESSE SLIK AT DE SOM VIL KAN FORTSETTE Å HA KONTAKT MED MEG.

mbeewolf@yahoo.com

Jeg vil fortsette være her for dere uansett! Så send meg en adresse jeg kan når dere på!!!

Glad for de vennene jeg har,
Bunny
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias pæreformen❤️26. april 2002
Hei vennen !
Nå lurer jeg på hvordan det går med deg, du er savnet på sidene.
Klem :-)
c.AuthorAlias Lille Trille19. april 2002
Hei Bunny!

Vi sees vel på slankenett, under samme alias? Hørte de skulle være igang om en uke, så da tror jeg jeg flytter over med det samme. Bare må klare dette nå. Har satt meg et litt hardt mål til 17 mai, så nå må jeg "peise" på.

Håper du har det bra.Ha en god helg!

Klem fra Lille Trille
c.AuthorAlias cat7418. april 2002
selmamgj@studorg.hiof.no her.
Klem.
73,0 kg

HVA???!!!

Neeeiiii!!!

Hva er det jeg leser?! Skal denne site''n legges ned??? Hva med alle vennene mine da? Nei, jeg kommer ikke til å klare å gå ned i vekt uten deres støtte! Nei, hvorfor? Dette var ikke noe morro!

ER DET NOEN SOM HAR PEILING PÅ HVA VI SKAL GJØRE AV OSS?! JEG er vel ikke den eneste som synes dette var kjempetrist?!

Jeg kan ikke skrive mer sida dette var en kjempenedtur...

Bunny:(
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu18. april 2002
Heisann Bunny

Enig med deg, vi må finne en plass hvor vi kan fortsette og "møte" og støtte hverandre.
Vil ikke miste noen av dere.

Håper ellers at du har det bra.

Store klemmer fra Trude
c.AuthorAlias pæreformen17. april 2002
Hei Bunny !
Jeg er også sjokkert.......
Håper det kommer en løsning så de slipper å legge ned.
Det dreier seg om penger da. Vi krysser fingre og tær XXXXXXX
73,0 kg

LITT GLADERE @(*0*)@

Hei!!!

Takk for hilsner sist gang jeg var innom! Litt oppdatering sia fredag da- skal prøve å la være å skrive bare triste ting her:

Mamma, tanta mi og bestevennina mi har vært og er fortsatt den beste støtten jeg kunne ha fått akkurat nå. Er virkelig glad for at jeg ikke ble væranes oppe i nord, men at jeg dro nerover. Jeg ler mer når jeg er sammes med dem, og jeg føler meg også mer "hel"... Jeg er så takknemlig for de 3 sterke kvinnene jeg omringes av!

I dag var vi i svinesund (ja, vi er virkelig harry!!!) og jeg kjøpte meg 2 nye bukser!!! Jiippii!!! Jeg passer mindre størrelse! de er sexy, og hvis jeg kjøper meg høye og spisse sko i butikken i morra, kommer jeg virkelig til å se ålreit ut! Fikk nesten lyst å gå ut og danse en gang- men jeg gruer meg kjempemasse! Har mista teken på å ha det gøy blant fremmede... Jeg føler meg rett og slett slankere og søtere, folk har begynt å bemerke det attpåtil, og det synes jeg er så morsomt!

Jeg gråter fortsatt en god del, særlig hvis jeg minnes en bestemt person, men noe nytt er dukket opp: Jeg har begynt å smile og le når jeg tenker på han! Det er så godt å kunne gjøre det. Jeg føler meg rett og slett mye lettere til sinns. Oppholdet her hos familien har virkelig vært enn vitamininnsprøytning!

Jeg har i hvert fall bestemt meg for å se om jeg klarer å gå ned til 68 til juli. Tror kanskje jeg kan klare det hvis jeg er disiplinert. Jeg har tenkt å fortsette som da jeg var "frisk" (før alt dette skjedde): Spise 5 måltider regelmessig, trene/mosjonere og gjøre ting jeg liker! Som dere ha MASA om!!! Hahahaha tusen takk;)

JEG SKAL FORTSETTE LISTA MI HER:
2. Jeg er flink til å vise andre medmennesker omsorg
3. Jeg tør være ærlig mot meg sjøl.

Takk for forslagene (dere vet hvem det gjelder!), jeg synes sjøl at de var ganske så riktig, bare at jeg ikke har turt å innrømme det før. Jeg er vel deres typiske "du skal ikke tro at du er noe" person. Men 3 positive ting om meg er ganske bra i forhold til NULL positive ting om meg sjøl for en tid tilbake!!! Gratulerer Bunny! Jo takk skal du ha Bunny! Hahahaha

C u guys around!!!
Kaninen
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu17. april 2002
Heisann Bunny

Nå ble jeg gla inni meg. Så bra att du føler deg bedre.
Få vennina di med ut å danse, spis en god middag ute og vis frem de nye klærne dine.

Dette klarer du.
Klemmer og koser fra Trude, og du takk for innlegget i boka mi. Er gla for at du er her....
c.AuthorAlias Lille Trille16. april 2002
Kjære Bunny!

Ja nå er jeg tilbake etter en måneds SVAKHET. Er kjempe irritert på meg selv, men nå er jeg altså igang igjen. Har nå lest dagboka di helt siden jeg var inne sist. Ble lei meg for at du har hatt det så vanskelig. Ser at du har fått mye støtte fra folk her inne, og det er jo bra. Ble glad da jeg så at du hadde det bedre i dag. Kanskje du er på tur tilbake. Vil bare si at jeg tenker på deg. Ting vil bli bedre. Håper du kan slenge innom dagboka mi, for der er det motivasjonstørke.

Synes du skal skjemme deg selv litt bort, kjøpe nye sko, spise det du vil, og slappe av. Kos deg så godt du kan.

Klemmer fra Lille Trille
c.AuthorAlias pæreformen16. april 2002
Hei vennen min !
Jeg sitter her med gåsehud og en tåre i øyet og er bare så lykkelig for at du har en fin dag i dag. Etterhvert blir disse periodene bare lengere og lengere, bare så du veit det *S*


Stor klem fra meg :-)
c.AuthorAlias maia16. april 2002
Hei Bunny.
Har lest hele dagboken sin og ser at du strever nå, selv om utviklingen kan virke positiv, Forstår at du er glad i å skrive dikt. kanskje du har et du vil dele med oss?

Vil følge med på deg heretter. Ta vare på deg selv, og tillat også andre å ta vare på deg. Hilsen maia
73,0 kg

VÅR-FEELING

Jeg har ikke veid meg sia sist. Føler absolutt ingen kontroll over matinntak og fysisk aktivitet. Mao så føles det som om sinnet og attpåtil kroppen går i oppløsning. Ikke bra... Jeg har fått tilbake nogenlunde matlyst. Spiser uregelmessig, og noen ganger lite, noen ganger mye. Sliter med dårlig samvittighet hver gang jeg spiser mye... Æsj, ingen god følelse!!!

Jeg har en skikkelig vår feeling i det minste. I forhold til været i nord på denne tida, er været her nere skikkelig bra! Jeg synes det er varmt mens alle andre klager over litt regn... Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne hatt noen å dele "sitte-på-benken-og-være-stille" stunder med... Men jeg har ikke det... Savner er så stort! Kommer det til å bli slik for alltid? Jeg håper ikke det, for det verker inni hjertet hele tida...

Jeg blir lengre her hos mor enn planlagt. Fortsatt ikke sterk nok til å dra oppover. Klarer ikke tanken på å dra på jobb og møte alle menneskene. Akkurat nå er det så trygt å bare være meg- sammen med mamma og bestevennina mi... Jeg tenker ikke på morradagen. Bare puster for hver dag som går. Det er faktisk så befriende- lenge sia jeg har gitt meg sjøl sånn her mye tid og oppmerksomhet.

Jeg er fylt av rastløshet mange ganger. Så derfor har jeg bestemt meg for at jeg skal ta en ny tattovering før sommer! Tror det blir stjernetegnet mitt (løven) eller et ulvehode... Kanskje noe viking eller norrøn mønster??? Jeg må i hvert fall gjøre noe med rastløsheten.

Som anbefalt skal jeg finne 10 positive ting om meg sjøl og ta disse innover slik at jeg blir bedre til sinns. Jeg klarer ikke finne 10 ting på sparket men jeg kan begynne med 1:
1: Jeg skriver fine dikt. (Dette VET jeg...)

Håper på å finne 9 til...
Klemmer til mine venner, Bunny
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7415. april 2002
Hei!
Jeg har et punkt til på listen din! Jeg synes du skal skrive ned at du tør å være ærlig mot deg selv. Uten den egenskapen hadde du ikke klart å skrive så åpent som du gjør. Det er en sterk egenskap som gjør at du klarer å se livet i øynene, og ikke lurer deg selv. Jeg sier ikke at det er noen lett egenskap å ha - for det er ikke lett å se sine egne svakheter og blottlegge dem for seg selv, men det er en fin egenskap som forhindrer at du blir høy på pæra eller kommer i utakt med andres oppfatning av deg. Og så tror jeg at du (vanligvis ;) er ei positiv jente. Jeg synes iallfall det virker sånn på det du skriver. Å ha det vondt og være følelsesmessig på berg-og-dalbane etter et brudd er nok naturlig, men jeg synes det virker som du "glimter til" innimellom.

Og så synes jeg at du skal være glad for _at_ du spiser først. Mengden kan du justere siden. ;) Eller så kan du forsøke å gå en tur de gangene du synes du spiser for mye - så går det opp i opp, og kroppen får rørt litt på seg.

Klem og lykke til videre!
c.AuthorAlias tutu13. april 2002
Heisann Bunny.

Tusen, tusen takk for innlegget i boka mi.
Diktet ditt var nydelig. Satte stor pris på det(og på deg).
Har en positiv ting du kan føye til på listen din: Jeg er flink til å vise andre medmennesker omsorg!!!

Takk for at du er her bunny.

Store sol klemmer fra Trude
c.AuthorAlias pæreformen13. april 2002
Hei Bunny !
Takk for innlegget i dagboka mi, det er alltid kos å få.
Kjempefint at du har startet på lista om de positive tingene ved deg. Dette er ikke lett når selvfølelsen er på bånn, men det er viktig å snu de negative tankene du har nå.
Jeg fant forresten et sted om opplysninger og kunnskap for oss. Jeg bestillte div. hefter og en dagbok for mestring av angst. Du kan jo se om det er noe du syntes er interessangt. www.psykopp.no

Jeg har så lyst til å tatovere meg selv med et norrønt mønster, du er jo tøff hvis du tørr. Jeg er litt pysete der *S*

Ha en god helg Bunny
Klem fra pæra :-)
73,0 kg

HVA???!!!

Meg igjen her. Klarer ikke helt godta det vekta til mamma viser i dag. Etter så lite som jeg veide før jeg dro hit?! stoler på min egen vekt... Skit samma!

Matinntak til nå:
torsdag: spøy siste måltid, lite matlyst
fredag: ei skive på morra''n, ris og noe kjøttgryte til middag(veldig lite, rørte på maten på tellerken, sånn der), ville kaste opp, forhindra det.
lørdag: to boller med rosin i selskap med min bestis, flere kopper nydelig kaffe og to pølser i brød; kom ikke opp igjen.
søndag: litt ris og noe kjøttrett (mer mat i dag enn jeg noen gang har spist på 2 uker!!!) matlyst på vei tilbake???
mandag: noe brødbakst og en kopp kaffe til lunsj, leskedrikk, ris og noe kjøttrett til middag (en liten tallerken med en fin mengde ris og tilbehør (som søndags mengden)...

i dag: FORBANNA OG VIL IKKE VÆRE MED på denne dritten lenger!!!

Ja, så er jeg altså sint. Har ikke vært sint tidligere. Men nå er jeg bare så full av sinne og overvelda av motløshet. Jeg tenker at jeg bare streiker helt, hvis dere skjønner? Jeg er så sliten og lei av at jeg alltid er den som får all dritten på meg. Alle andre har det bra, og jeg får kun smulene...

I min egen dagbok i går skrev jeg følgende: "Du er mye verre enn en slange som kryper på magen på skitten jord". Sånn føler jeg meg. Lite bra, hva? Nå skjønner jeg ikke hvor alt dette kommer fra, for jeg blir sjelden forbanna på folk eller verden! Det er ikke meg, og jo lengre tida går, jo mer fremmed blir jeg for meg. Kjenner meg sjøl dårligere og dårligere innbiller jeg meg... Jeg kjenner meg sjøl regelrett ikke igjen sånn som jeg har vært den siste tida.

Sitter fortsatt hos mor. Prøver å henge sammes med gamle bestis slik at jeg føler meg mer eller mindre normal og kan fungere. Men så fort jeg er alene, overveldes jeg av DRITT!!!!!

Jeg er bare så liten og forbanna på livet. Alt er så urettferdig.

Litt sint og frustrert,
Bunny
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu10. april 2002
Heisann Bunny

Takker for kommentaren i boka mi i går. Det varmer utrolig når ukjente folk viser omtanke for en.

Håper at du snart kommer deg litt ovenpå. Sinne ditt må du prøve og utnytte til din fordel. Ikke gi deg, for dette klarer du!!!!

Kjempe mange goe ønsker fra mneg til deg.

KLem fra Trude
c.AuthorAlias pæreformen9. april 2002
Hei Bunny !
Alltid kos å lese hva du har skrevet. Følger jo med deg veit du. Tror ingen vekt viser det samme, de er snille sånn.*S*

Sinne er en ressur du kan bruke - Ikke bare vær sinna inni deg, få litt dritt ut også. Skrik høyt, riv istykker en telefonkatalog, ta deg en løpetur, ......
Lag en liste over alle dine positive sider. Pugg dem og lær dem utenat. Gjenta dem for deg selv 10 ganger per dag.

Hvis du sier nok ganger til deg selv at du er en dritt, så tror du selv på det til slutt. Ikke gjør det. Begyn å synge hver gang du begynner å deppe, ring venner eller kontakttelefonen. Finn på noe.

Klem fra Pæra :-)
72,1 kg

Et fast holdepunkt i reisen

Jeg skriver vekta fra i går kveld før jeg la meg. Jeg glemte å veie meg i morres, og jeg er hos mor nå. Heldigvis har jeg alt det jeg trenger her for å kunne oppdatere dagboka mi under reisen (pc, mat og badevekt). Det er godt å ha et fast holdepunkt selv om jeg er "borte". Så jeg tenkte jeg kunne føre inn litt mer utfyllende om matinntak, mosjon og sinnstilstand fra nå av.

Frokost: (vel og merke med vennine) 2 skive m/ ost & kaviar, 1 skive m/ smøreost, 1 glass melk og 1 kopp te (kom ikke opp igjen)
Lunsj: (alene) 2 skiver rista brød, stekte kalkunpålegg i strimler, stekt mais, stekt egg, mye ketsjup og 1/2 l. vann
Flymat: finnbiff, poteter, 1 rundstykke med smør, kirsebær med vaniljekrem, kaffe og liten colaboks
Hos mor: lite ris (ca. en liten neve), kyllingving (bare det øverste benet på den), en fillippinsk pølse. Pølsa spiste jeg 2 tygge av, ga resten til mamma, samme med resten av kyllingvingen. Kasta opp det hele etterpå.
Kos i kveld: jordbærte uten sukker
Drukki nok vann.

Det virker som om jeg spiser bedre når jeg er sammen med folk. Jeg brekker meg fortsatt pga stress og div. følelser, men det er ikke etter hvert eneste måltid lenger. I kveld kasta jeg opp fordi jeg var veldig nervøs.

Lite mosjon for tida. Er konstant svimmel og trøtt etter 11 døgns "faste" og våking. Bena svikter også fortere enn ellers. Jeg får fortsatt ikke sove, og har vondt i mitt hjerte. Jeg håper bare at jeg snart kommer meg, for dette begynner å bli skremmanes. Jeg har fortsatt lyst å gå ned i vekt, men det er vanskelig akkurat nå sia jeg ikke har matlyst og har lett for å kaste opp. Jeg vil heller ikke gå ned på denne måten.

Jeg ser dere i morra. Gruer meg til vekta i morra tidlig. Håper jeg ikke har lagt på meg av det jeg har spist i dag... Vil jo så gjerne komme til 62 til jul... Vi får se...

Trøtte øyne og sliten hjerne,
Bunny
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Alice5. april 2002
Hei
Jeg synes ikke du skal være så streng mot deg selv, ikke fokuser så mye på slanking og kalerier. Den eneste måten du kan få en varig vektreduksjon er å spise sunt og trene hardt. Jeg har vært gjennom alt av slanke produkter, men jeg har like fult gått opp dobbelt så mye. Etter som jeg nå har lagt om kostholdet og gått turer og sykler nå siden januar har jeg allerede merket at jeg har fått en fastere figur, kommer inn i bukser jeg ikke har fått på meg før. Det er ikke hva du spiser som gjør deg feit, så lenge det er et sunt kosthold, så lenge du er i aktivitet.
Lykke til videre , dette klarer du.
Alice


c.AuthorAlias pæreformen5. april 2002
Hei kjære venn !
Godt å se deg tilbake på slankesidene. Må jo følge med deg da veit du Bunny.
Bra at du ikke kaster opp hele tiden. Dette med svimmelhet, oppkast og tretthet vil gi seg gradvis som du får det litt bedre med deg selv. Du beskriver symptomer på depresjon og angst. Jeg har fikk angst når jeg var 18-19 år, så jeg vet hva du går igjennom. Det er noe man ikke unner sin verste fiende.

Det beste du kan gjøre er å få hjelp, jo før jo bedre. Bruk menneskene rundt deg, kjempeviktig at du ikke isolerer deg. Prøv å ha kontakt med arbeidsplassen og kolleger, da er det ikke så vanskelig å komme tilbake. Gjør lystbetonte ting, ting du liker. Da forsvinner det negative litt i bakgrunnen for en periode. Bli flink til å si ifra og lær deg å si nei.
Ikke utsett alt som er vanskelig (som meg) Det blir nemlig ikke lettere da. Lær deg antijante loven og tro at du er noe.
Husk at ting tar tid - Men gi ikke opp !

Dette var mange tips, stryk de som ikke passer til deg.
Krysser fingre og tær for deg kjære venn. Hvis du ønsker kan du slette dette etter du har lest det.

Dette klarer du Bunny !
Mange klemmer fra Pæra :-)
c.AuthorAlias tutu5. april 2002
Heisann bunny

Godt å "se" deg igjen.
Håper du snart kommer deg igjen. Tror nok at tid er den beste medisin.
Tenker masse på deg, og er det noe så gi beskjed.

Store klemmer fra Trude
c.AuthorAlias cat745. april 2002
Hei!
Huff... det høres ikke bra ut det der... Jeg synes ikke du skal tenke så mye på slankingen nå. Konsentrer deg først om å "bli frisk" og dernest om at det du spiser er så noenlunde sunt... Så kan du stramme inn slankingen og starte å trimme igjen når du klarer å holde på det du spiser. ;) Husk... det er lenge til jul - og du har bare ti små kilo...
Jeg vet ikke hvordan det er med deg... men jeg har iallfall lettere for å kaste opp når måltidet blir for stort. Nå er det vanligvis ikke nerver som plager meg, men siden magen din ikke er vant til mat så må den jo få et lite sjokk når den endelig får noe? Klarer du å småspise så tror jeg kanskje at sjansen er større for at du klarer å beholde det etterpå.
Kanskje du bør vurdere å søke hjelp dersom det ikke bedrer seg litt snart? Dersom du jobber i skolen (synes du sa det) - så kan du kanskje snakke med noen i pp-tjenesten? Eller med fastlegen din. Det kan være en hjelp å få sovetabletter i en liten periode... Alt blir i ulage når man ikke klarer å sove...
Ellers tror jeg at det er lurt av deg å prøve å spise sammen med folk dersom det hjelper. ;)
Klem og god bedring.
c.AuthorAlias Inemor5. april 2002
Huff, jeg syns det er vondt å lese om deg. Håper virkelig at oppholdet med familie og venner kan hjelpe deg og at du får snakket med noen om hva som foregår i livet ditt akkurat nå. Takk for råd ang. mine ukjente foreldre, jeg har ofte tenkt nettopp det du sa, men syns det er fryktelig skummelt! Og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram...
Stor klem fra Ine
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.