← Alle dagbøker
diarist.Alias

Bridget

48 år173 cm4 innlegg 2002 0 følgere

Start75,0 kg
Sist75,0 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå25,1
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
12. mars 200218. mars 2002
75,0 kg

ÅHH!Vekta står stille!

Fy søren! vekta står jo stille jo!Jeg som trodde jeg hadde gått ned litt nå!Hva gjør jeg galt da montro? jaja, det er vel bare å ikke gi opp! Ha en god uke alle sammen!

Bridget
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Inemor24. mars 2002
drikk vann vann vann vann :o)
c.AuthorAlias MTE18. mars 2002
Heisann Bridget!

Ja, det er viktig og ikke gi opp. En gang sto jeg i 14 dager på samme vekta, men det var før jeg begynte å skrive her. Gi ikke opp. Ha en fortsatt fin dag og lykke til

Klemz!
75,0 kg

oiie!

I dag har jeg spist en stoor godtepose..D var litt nederlag, men gir derimot ikke opp! Starter på ann igjen med blanke ark! Lykke til da Bridget!
jo takk du!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete15. mars 2002
Hei.
Sukkerhunger kommer stort sett av to ting- den ene er vane.Spesielt sjokolade har vanedannende stoffer,som gjør at desto mer du spiser av det, desto mer har du lyst på det.Klarer du å bryte mønsteret, forsvinner også hungeren etter det etterhvert.
Den andre årsaken til godtehunger er lavt blodsukker.
Det henger ofte sammen med at det går for lenge mellom hver gang man spiser, eller også at man spiser for lite karbohydrater til måltidene, slik at man fort blir sulten igjen.Generelt å spise for lite,skaper godtehunger via lavt blodsukker.
Så å spise regelmessig,få nok karbohydrater(brød,gryn,poteter,ris) er viktig.Mengden skal ikke være så stor,da det ofte er en del kalorier i karbohydrater.Men det er mettende, og gir kroppen noe å jobbe med.Ca 50 gram havregryn til frokost, 50 gram grovbrød til lunsj,110 gram potet eller ris til middagen er ok.Men det skal heller ikke være noe særlig mer.
Ellers får du mange gode råd på alternativer å ty til når godtehungeren likevel melder seg.Det er nyttig.
Det beste er likvel å unngå at hungeren melder seg.
Da vil du føle at du har mer kontroll også.
Drikk vann- 2-3 liter pr dag.Det sørger for jevn forbrenning, og stiller også sulten en del.
Lykke til!!!
c.AuthorAlias trixi15. mars 2002
hei du, og takk for praten på chatten forleden!
Kjøp inn noen pakker lacryl når godte-suget blir for stort, det funker for meg iallefall. Eller du kan spise et eple eller en appelsin, det er jo kroppen som higer etter sukkeret..og da blir den fornøyd med "det sunne sukkeret du gir den" ( min blir iallefall fornøyd av det..)

Lykke til videre!
Klem fra trixi
c.AuthorAlias Targa14. mars 2002
Hei Bridget!

Jeg kjenner meg sååå godt igjen!! For meg funka det å sette en dag litt fram i tid (hvor lenge til bestemmer du sjøl), og bestemte meg for at fra den dagen var det slutt med godtespisinga. I dagene fram til da var alt lov. Men det viktige da var å motivere seg til da, og finne argumenter som ville holde framover. Det vil bli lettere, for når du er i gang virker det liksom litt dumt å "ødelegge" det igjen. Gi deg selv lov til å kose deg en dag i uka (lørdag?), mens resten av dagene er "slanke" dager. Funka for meg i alle fall....
Og som ble nevnt her tidligere, drikk mye vann!!! Helst 2-3 liter per dag! (Jepp, det er MYE!!) Krom kan hjelpe mot søthungeren, eller B-vitamin Tiamin (eller no sånt). Har prøvd krom uten hell..... Finner du et merke som heter Confekta (Har logo som et målebånd), har de kalorifattige kakaoer med forskjellige smaker. Og de er kjempegode! En sånn når det blir for ille kan ta den værste toppen....

Og som du sa; Lykke til da Bridget!!!!

Klemmer fra Targa
75,0 kg

Jeg er så snopesyk!!!

Åh! Nå måtte jeg bare skrive litt her. Sitter her å kjemper med meg selv, jeg har så lyst på sjokolade!Men prøver å manne meg opp til å spise et eple i stedet! Skal klare d! tenkte jeg skulle veie meg mandags morgen. Lurer på om den viser noen forskjell jeg!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bonita14. mars 2002
Hei Bridget, og velkommen hit!!
Når jeg blir søthungrig, lager jeg meg en kopp med kakao - få kalorier som stagger den verste lysten (bare et tips..)
Lykke til videre - er sikker på at du klarer dette! :-))
Klem fra Bonita
c.AuthorAlias Pernilla14. mars 2002
Hei!
Har du prøvd kromtabletter mot søtsuget ditt. Selv tar jeg eple-eddiktabletter med krom, som skal hjelpe for overnevnte og forbrenningen.
Og dette funker! Spesielt for søtsuget!
Lykke til!
Klem, Pernilla
75,0 kg

Jeg er så frustrert...

Hei! Jeg er helt ny her. Grunnen er at jeg føler meg ganske frustrert og fortvilet. Jeg føler meg så absolutt ikke vel med hvordan jeg ser ut!Prøver og prøver å gå ned i vekt, men klarer d ikke. Føler at jeg mangler en motivasjonsfaktor. Jeg håper det er noen her inne som kan gi meg gode råd, og dermed motivere meg litt! Er litt for glad i det søte, men prøver alt jeg kan å slutte. I dag har jeg ikke rørt noe! Jeg skriver mer i morgen jeg! snakkes!

Klem Bridget!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pernilla13. mars 2002
Hei og velkommen hit!
Dette er garantert et godt utgangspungt for slankinga.
Her kan du få gode råd, super oppfølging, og nytting erfaring fra andre dagbøker!
Lykke til!
Klem, Pernilla!
c.AuthorAlias ¤tiili¤12. mars 2002
hei du!

les litt i ulike dagbøker!
finn noen som likner på deg...
se hva de driver med :o)
og hvordan de får det til :o)

middagsmessig kan du lese litt på www.greteroede.no
hun har funnet ufete løsninger på de fleste middager :o)

bestem deg for ulike dager du kan spise søtt :o)
jeg får lov (av meg selv) i helga :o)

vær ærlig mot deg selv og denne slankedagboka! folk her støtter deg!

og VIKTIG: drikk mer vann!!

og lykke til :o)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.