← Alle dagbøker
Bonita
58 år163 cm116 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start78,0 kg
Sist72,2 kg
Endring−5,8 kg
BMI nå27,2
📉 Ned 5+ kg📓 100+ innlegg
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Tanker som gikk tapt..
God morgen,
igår hadde jeg et langt innlegg her inne ang. mine tanker om dagboka. Noe gikk galt slik at jeg ikke fikk lagret det.. Litt synd, egentlig, men ikke noe å gjøre noe med. Orker ikke prøve å gjenfortelle det idag, men i det store og det hele handlet det en del om innleggene her i dagbøkene den siste tiden. Jeg opplever at det er en del misnøye og en del kritikk av hverandre her inne - og synes det er forferdelig trist!
Jeg håper at jeg skal kunne fortsette å bruke dagboka som jeg har gjort det siste året uten å bli kritisert for ikke å kommentere nok hos andre.. Jeg bruker dagboka på min måte ut fra mine behov, og ønsker aksept for det..
Når det gjelder slanking, har det gått heller dårlig i det siste. Fest både fredag og lørdag, middag ute med jobben på mandag og fest igjen på tirsdag! Helt utrolig at ikke jeg er gått opp egentlig.
Stresser en del for tida, både med jobb og skole. Har begynt på videreutdanning og merker nok at det er en stund siden sist jeg satt på skolebenken!
Vel, håper ikke noen er støtt av første del av innlegget mitt idag - det har IKKE vært min intensjon..
Ha en super dag og stå på alle medslankere!
Klem fra Bonita ;-)
Tilbake på jobb
Har vært borte en uke, pga. skole. Har begynt på videreutdanning - veldig spennende men også krevende!
Har klart meg ok i matveien - har noen gode og noen dårlige dager ift. bruddet med eksen, og dette spiller inn ift. hvor mye jeg spiser..
Nå skal jeg forsøke å spise mindre karbohydrater - og forhåpentligvis begynne å bevege meg mer. Jeg merker at det er godt å være opptatt for ikke å sitte og tenke over det som har vært osv..
I dag er en ok dag (heldigvis). Skal på middag med jobben ikveld - skal spise masse deilig, men prøve å kutte ut potetene. Ellers skal jeg bare komme gjennom all post og komme igang med arbeidet igjen - utrolig hvor mye som samler seg i løpet av en uke!!
Ha en god mandag,
klem fra Bonita
Får det ikke helt til..
Sliter litt om dagen, har litt problemer med eksen som finner på de utroligste ting!! Orker ikke gå inn på det her, men han har vist seg å være temmelig ekstrem...
Spiste igrunnen ok igår, men klarte ikke å holde meg unna chipsen igår kveld - får kanskje tillate meg selv littegrann akkurat nå, og så vet jeg motivasjonen kommer bare jeg kommer meg litt ovenpå igjen..
Håper dere har det bra, og har like bra vær som oss (var på stranda til langt på kveld igår..)
Klem, Bonita
Vektreg + meny
Gårsdagens meny:
Frokost: 2 knekkebrød m/gulost
Mellom: 2 knekkebrød m/smøreost
Lunsj: Salat m/skinke, litt dressing
Mellom: 2 knekkebrød m/smøreost
Middag: Kylling i karri, ris
Kvelds: 2 knekkebrød m/gulost, 3 plommer
Vann: ca. 3 liter
Trim: 45 min. gåtur
Totalt ca. 1250 kalorier
Må fly, har det sååå travelt,
"snakkes"
Bonita ;-)
Idag begynner jeg...
Ja, idag begynner jeg slankinga for fullt igjen! Har nå kost meg hele sommeren uten å ofre kalorier en tanke, men nå er det på tide å komme tilbake til normale rutiner igjen..
Har klart meg forholdsvis bra ift. vektøkning, men jeg må si at jeg merker de 2.2 kiloene veeeldig godt!! Synes magen og rumpa er blitt kjempestore - ikke moro!
Nå begynner på en måte et nytt "slankeår". Dette varer fra august til mai - tror jeg tenker sånn fordi jeg ønsker mest av alt å være fin i sommermånedene når man ikke kan gjemme seg under masse klær..
Så hvordan skal jeg gjøre det denne gangen, da??
Tror ikke jeg skal endre på så mye fra ifjor, bortsett fra at jeg SKAL bli flinkere med trimmen!!
Jeg synes jeg har hatt et godt spisemønster hele vinteren ifjor hvor jeg gikk saakte men sikkert nedover. Nå vil jeg følge samme opplegget - skrive ned alt jeg spiser, og i tillegg skal jeg iår prøve å være forsiktig med karbohydratene (ser ut som det virker for mange av dere andre her inne ;-).
Nå har jeg ikke bil lengre, så det sier seg selv at jeg kommer til å bevege meg mer - skal opp av sofaen hver dag, om så det bare er en kort spasertur i nabolaget.
Målet mitt denne gangen er som sist - først og fremst under 70!! (har slitt lenge med dette, men håper jeg klarer det iår).
Så er det bare å bite tenna sammen og drikke masse vann og nyte når grammene etter hvert forsvinner.
Lykke til til meg selv og alle dere andre!! ;-))
Dette skal vi klare, dette skal gå så bra!!
God mandag,
klem fra Bonita
Kunne vært verre...
Hei alle sammen, endelig tilbake fra ferie. Ser at vekta har gått opp 2,2 kg. Synes ikke det var så verst med tanke på over 4 ukers ferie uten å tenke slanking overhodet..
Jeg har hatt det veldig bra i ferien. Dro til Tenerife da været var på det dårligste, og kom hjem til tropevarme! Har vært med sjøen hele ferien - kan ikke tenke meg noe bedre!!!
Det har også skjedd litt forandringer i livet mitt. Dere som har vært her inne lenge har sikkert fått med dere noen av nedturene jeg og typen min har hatt. I ferien ble det slutt for godt. Vi hadde planlagt ferie sammen som jeg måtte avbestille i siste liten, og dro til syden med min søster i stedet. Har ikke snakket med ham på 4 uker, og håper igrunnen at han lar meg i fred nå så jeg kan komme videre..
Joda, det er trist, men jeg har det faktisk ganske godt nå. Vi får bare håpe at det går bra utover høsten også..
Men, nå er det slankis igjen!!!
Kommer til å kose meg i helgen, men skal stå på for fullt igjen fra mandag. Målet mitt denne gangen er å være lekker til julebordet i desember.. ;-)
Håper dere alle har hatt en super sommer og er like motiverte som jeg til å begynne på''n igjen!!!
Heia oss, åhhh, det er deilig å komme i normal gjenge igjen!!!
God fredag og god helg
klem fra Bonita ;-)
FERIE
...
Vektreg..
..
Endelig kom sola!!
Ja, endelig kom sola til Sørlandet!! Gjett om humøret stiger - masse folk i byen, Quart-festival og nå endelig litt sommer!!
I tillegg er vekta snill idag og det er fredag - kan man ha det bedre?? ;-))
Er fornøyd med vekta, stresser lite ift. å tenke på maten, men det virker som jeg har stabilisert meg rundt 70-71. Ønsker sterkt å være under 70 til 27. juli for da reiser jeg til syden. Men går det ikke, så blir nok ferien bra allikevel :-)..
Ønsker alle en super helg - har liten tid til å skrive innlegg for tiden, men følger med allikevel - vi er gode!!
Stor sommerklem fra Bonita :-))
..
Er fornøyd med vekta og har bare en uke igjen til ferie - deilig!!!
Sommerklem fra Bonita :-)
På vei nedover igjen..
Ja, så var jeg iallefall på vei nedover igjen!
Tenker ikke slanking overhodet for tiden, har mer enn nok med å jobbe, jobbe, jobbe, osv. osv.
Sola har jeg såvidt sett - vanligvis er jeg brun og fin på denne tiden men iår har jeg solt meg 1 gang!! Frustrerende!!!
Heldigvis ser det ut til at det blir sydentur på meg i begynnelsen av august - jeg får glede meg til den..
Trening vet jeg nesten ikke hva er lengre! Men, fra neste uke skal jeg begynne å sykle på jobben - ikke frivillig akkurat, men bilen min vil ikke mer.. Der får jeg jo litt "gratis" trim!
Målet mitt på under 70 til st.hans gikk jo rett i d...
Mitt neste mål får bli å komme under 70 til jeg reiser på ferie (tror det blir ca. 27/6). Får spise masse jordbær og være forsiktig med grillmaten, så går det kanskje bra..
Jeg ser at dere alle sammen er så flinke - så jeg sender en kollektiv hilsen, har dessverre ikke tid til å skrive i dagbøkene - men, jeg følger med og tror nok at min beskjedne oppgang på vekta skyldes 99% dere slankevennene her inne ;-))!!
Ha en flott torsdag,
god klem fra Bonita
Dette er ikke lett...
Har den månedlige - kanskje det har litt å si (håpe, håpe...)
Har aldri tid til å skrive her inne lenger, det har blitt altfor mye jobbing for tiden - håper det blir bedre etter sommeren..
Håper alle sammen har det bra og ønsker dere en kjempegod sommer!!
God klem fra Bonita :-)
Vektreg.
Hei, er bare inne for å registrere vekta. Det går i ett for tiden, og jeg tenker lite slanking, men merkelig nok er jeg ganske stabil.
Håper det går bra med alle medslankerne her inne,
ha en fortsatt god uke og en flott helg,
klem fra Bonita ;-)
Hei igjen..
Ja, ja, ikke mye nedgang på meg den siste måneden, nei!
Men, til livsstilen min å regne, må jeg si meg veldig fornøyd allikevel.. Jeg har spist, og spist, og spist, og.... Har vært på seminar, jobbet sene kvelder og spist uregelmessig og usunt. Allikevel tror jeg noe har festet seg i bakhodet - for jeg klarer til en viss grad å begrense meg... Kanskje de siste månedene har gjort noe med tenkemåten, jeg propper meg ikke lenger og klarer sånn nogenlunde å ta meg inn igjen slik at oppgangen ikke blir altfor stor..
Men, nå er det ikke lenge til St. Hans, og målet mitt som i utgangspunktet var 65 er aaaaltfor langt unna. Får endre det til under 70 istedet (det kan vel gå, eller??)..
Er lei meg for at jeg ikke får lagt inn kommentarer til dere andre, men jeg følger med, prøver å komme meg inn på sidene en kort stund hver dag for å se hvordan det går med alle sammen - dere er kjempeflinke!!! Nå vil jeg også!!!
Ønsker alle en superduper helg i det nyyyydelige sommerværet,
stoor klem fra Bonita ;-)
Lenge siden sist..
Hei alle medslankere,
nå er det en stund siden sist jeg var her inne, men idag tenkte jeg at jeg må få registrert vekta til -5 konkurransen!
Jeg har ikke tenkt mye slanking i det siste, men har vel heller ikke hatt så veldig hverken lyst eller tid til de store utskeielsene. Det går i ett for tiden, men det ligger i bakhodet mitt at jeg ennå ikke er ferdig slanket, og det holder meg i skinnet.. Jeg har vært inne og lest om alle dere andre, men har rett og slett ikke orket å legge inn innlegg selv. Det er vel sånn noen ganger, når livet butter litt imot, at man blir litt lite initiativrik..
Men, alt går mye bedre nå, operasjonen til faren min ble veldig vellykket, så nå regner vi med å ha han rundt oss i 20 år til.. ;-)) Nå er det mest praktiske ting i hverdagen som han må ha hjelp til.. men vi klarer det også!
Huff, dette ble langt, uoversiktelig og sikkert veldig rotete..
Poenget er at jeg er tilbake i slankehumør - nå skal de siste kiloene bort, bort, bort!!!!
Må til slutt bare si at jeg er utrolig glad for å ha denne dagboka, og jeg setter utrolig pris på de kommentarene som holder hverdagen min oppe, både i oppturer og nedturer.. Jeg kunne ALDRI ha klart dette uten dere - dere er fantastiske, og jeg er så glad for å ha så mange flotte "venner"!! ;-)
NÅ er det tilbake til jobb -
ønsker alle sammen en superduper slanketorsdag!!
Gooood klem fra Bonita ;o)
Hilsen Viola.
Jeg er veldig enig med deg i det du sier. Det er litt merkelig, jeg har holdt på her inne ganske lenge og vært ganske aktiv til tider. I sommer har jeg vært borte, og da jeg kom tilbake føltes det som om den gode stemningen og freden var borte. Det er klart at det er avhengig av hvor man beveger seg i dagboka, men jeg har vært rundt der jeg pleier, og opplever at der det tidligere var kos og hygge er det nå noen som "breier" seg voldsomt med lange og harmdirrende innlegg, tildels i en svært bedrevitende stil. Jeg mener selvfølgelig at man skal være ærlig og at det må være lov til å lufte meninger her inne. Men jeg synes det går litt over alle støvleskaft for noen. Selv er jeg av den oppfatning at det ikke er noe å skryte av at man "har sine meningers mot" og støtt og stadig skal presentere dem på et sted som dette. Her ferdes mennesker av alle slag, mange av oss i tildels sværts sårbar tilstand. Da mener jeg faktisk at ærlighet kan praktiseres uten at enhver mening på død og liv skal opp på bordet. Her skal være plass og rom for at alle skal føle seg trygge, da er det nødvendig at de mest intense og ivrige av oss legger en smule bånd på seg av og til. Er klar over at det kan ligge en selvmotsigelse i dette, i og med at jeg har valgt å "rope ganske høyt" selv nå!
Beste hilsen fra Viola.
Skrev et lengre innlegg her hos deg igår, men fikk det aldri gjennom- så jeg forstår frustrasjonen over å skulle lagre et lengre innlegg som bare går i vasken!!!!!
Skrev en haug med innlegg i går som ikke gikk noensteds hen.Grrr.
Men vi prøver igjen, har hatt hell så langt idag,så....
Tror alle må få bruke dagboka som de ønsker.
Tråkker vi hverandre på tærne, får vi heller si unnskyld og prøve å skvære opp.
Tror vel at det avhenger for alle det der med hvor mye tid man har til omfattende skrabling i andres dagbøker.
Jeg tar det aldri ille opp,dersom jeg ikke får svar på et innlegg.
Derimot hvis det er helt tørke her inne på kommentarfronten,så hender det jeg roper litt ut(gjerne i headingen på dagboka), og som oftest kommer det da et par på banen.
Men jeg er nok enig i det som en annen ga deg kommentar på, det at desto mer flittig man kommenterer i andres dagbøker, jo større er sjansen for tilbakemeldinger i egen.
Men må selvsagt ha lov til ikke å ha tid,eller overskudd til å kommentere an mass i andres dagbøker.Det er jo heller ikke sikkert da at man forventer storm av tilbakemeldinger i egen dagbok i slike perioder.
Det er jo frivillig å kommentere i andres dagbøker.
Det må man huske på.
Selvsagt vil vi vel alle helst ha tilbakemeldinger på innspill vi kommer med i andres dagbøker, men jeg som fulltidsarbeidende,med 2 barn,treningsbehov,med selvpåført deltidsjobb ved siden av, har full forståelse for at også andre går gjennom perioder i livet hvor andre ting må ta hovedprioritet enn det å kommentere andres dagbøker.
Sånn er det bare.
Det får vi godta,synes jeg.
Jeg har også vært igjennom en del ekstra spising i de siste ukene i form av forretningslunsjer og middager.
Har forsøkt etter beste evne å holde det på et minimum hva utskeielser angår, men noe mer blir det liksom uansett.
Så jeg er vel også rimelig fornøyd med i alle fall ikke å ha gått opp.
Men gleder meg nå til å komme tilbake til en roligere hverdag
hvor de gode vanene får innpass igjen.
Kanskje vil vi da se en vektkurve i dagboka mi i fritt fall???
Det er jo lov å håpe!!!
Ha en herlig weekend,og fortsatt lykke til med nye studier!!!
Det er vel et personlig valg hvor mye man vil sosialisere i andres dagbøker. Det er klart det er sammenheng mellom hvor aktiv man er selv og hvor mange kommentarer man får, men det må ikke føles som en plikt. Bruk boka slik det er riktig for deg, så håper jeg vi snart er ferdige med hakking og sutring her inne.
Klem fra Blubba
Jeg synes også det har blitt for mye kritikk og kjipe toner her inne for tiden, men håper det er over nå. Vanligvis blir jeg jo bare overrasket over hvor støttende og forståelsesfulle alle er, det har vært helt utrolig godt for meg ihvertfall.
Det er fryktelig vanskelig å tenke på kosthold når det skjer så mye ellers i livet, sånn er det for meg også akkurat nå. Eller, egentlig synes jeg det er sånn alltid! Vet ikke om det er mitt liv som er en såpeserie, eller om alle har det sånn. Samtidig er det jo nettopp i sånne perioder det er viktig at vi spiser mat som gir oss energi, og da er det jo perfekt med lite karbo og mye protein. Men greier jeg det? Tja, delvis ihvertfall. Vi får være fornøyd om vi unngår de verste fellene i sånne perioder.
Lykke til med videreutdanning, håper du tenker mindre og mindre på det brutte forholdet.
Klem fra Ally