← Alle dagbøker
diarist.Alias

Blubba

57 år176 cm19 innlegg 2002 0 følgere

Start113,9 kg
Sist107,0 kg
Endring−6,9 kg
BMI nå34,5
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
29. juli 200229. august 2002
❤️107,0 kg

Seg selv nok..

Hei alle sammen!

Fikk mail fra en venninne i dag, med oppfordring om å være med å støtte Amnesty i deres kamp for å få stoppet steiningen av en nigeriansk kvinne, hvis eneste synd var å få et barn utenfor ekteskapet.Hadde ikke problemer med å støtte en slik aksjon, men det fikk meg også til å stoppe opp litt. Vi som slanker oss er jo litt egofikserte. Vi skal og må være det hvis vi skal klare å nå de målene vi har satt oss. Nettopp derfor tror jeg det er nyttig å løfte blikket litt av og til, slik at vi ikke begraver oss i egne bekymringer og sorger. Jeg føler i allefall at mine sorger er små sammenlignet med hva millioner av mennesker sliter med. Det er bokstavlig talt et luksusproblem. Vi skal selvfølgelig ikke bruke det som unskyldning for ikke å gjøre noe med det. Men kanskje vi også skal bli flinkere tilå glede oss over alt det som er bra, og over hvor heldige vi er som lever i vår del av verden. Og skulle vi et øyeblikk ønske å gjøre noe for en kvinne i dyp nød så gå inn på amnesty.no.

Dagens lille oppfordring fra Blubba, klem til dere alle!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias sirkeline29. august 2002
Enig med deg. Saken rystet meg da jeg leste om den. Vi kan nok bli selvfikserte når vi slanker oss så det skader ikke å få opp blikket. "Barnelandet" der barn tar vare på barn som har vært mye i media i det siste opptar meg også.
c.AuthorAlias Bonita❤️29. august 2002
Hei, ville bare si takk for oppfordringen - støtter deg fullstendig i ditt innslag idag!
Klem fra Bonita ;-)
😄107,5 kg

Dette var i morges, nå er det kvelden...

Hei alle sammen!

Ja den vekta var klokka syv i morges, før jeg hadde avlagt min storesøster et besøk. Kransekake og is er ikke akkurat slankekost, men akk så godt da. Spiste nok mer enn jeg burde,og er litt sur på meg selv. Men jeg får bare gå videre i morgen. Nå er vi ferdige med sommerens oppussings prosjekter så det blir tid til litt tur også.
Målte meg i går. Har gått ned 7 cm rundt brystet og ikke noe rundt hoftene. Kiloene forsvinner i motsatt rekkefølge av de kom på. Blir veeeldig pæreformet etterhvert. Men med litt tålmodighet forsvinner vel min brede bak også.
Målene er som følger:

Hals: 36 cm
Overarm: 39
Byste: 112
Midje: 100
Hofte: 126
Rumpe: 129
Lår: 75,5
Legg: 48
Ankel 29,5

Som dere ser, har tatt mange mål. Skal måle en gang i måneden.

Klem til alle mine slankevenner fra Blubba




2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mah😊29. august 2002
Hei.
Håper du koser deg nå som du er ferdig med oppussingen. Jeg har selv holdt på å bygge om kjøkkenet i sommer, og er nå snart ferdig. Man må bare ha litt tålmodighet. Det samme gjelder jo for slanking.

Ser av dagboken din at du har vært kjempeflink. Tydelig at de pillene du tar hjelper, og det hjelper vel godt på motivasjonen også. Jeg ligger nå 500g etter deg i vekt, så jeg får følge med deg og henge meg på.

Slankehilsen fra Mah
c.AuthorAlias sirkeline🐷28. august 2002
Hei. Jeg kjenner så godt på meg selv at motivasjonen til å slanke seg kommer innenfra!!! Siden forrige runde har jeg fortalt meg opp og ned i mente at nå MÅ jeg begynne igjen - men har ikke klart det. Plutselig som lyn fra klar himmel var jeg klar - Sånn kjennes det ut, men jeg tror allikevel ikke det er sånn. Før en endrer noe har man vært gjennom flere faser, så endringa kommer ofte først når man er klar etter å ha ruget lenge... Skjønner det med søsteren din. Overvekt er tabu, eller grunnen til overvekt, for vi vil jo ofte ikke innrømme at vi er tjukke fordi vi faktisk spiser for mye. Jeg har instendig forsøkt å overtale min mor, men som jeg selv sier ovenfor er det jo ikke spes. nyttig ;) Hun sier at hun nesten ikke har spist....men regner da ikke med kakene, en pose banansjokolade, litt is etc i tillegg til ryvita knekkebrød med lettsyltetøy ;) Og gjett om jeg kan kjenne meg igjen. Håper allikevel du klarer å si ifra neste gang i koselag at du slanker deg for det er jo ikke det samme å overtale andre, eller å antyde noe ifht andre som å si at du selv tar det pent med søtt og fett for tiden... eller hur?
❤️108,0 kg

Ny uke, mange muligheter

Hei venner!

Denne helgen har vært super. Vi er nesten ferdige med opp-pussingsprosjektet og det er en enorm tilfredstillelse. Har spart mye penger på alt vi har gjort selv. Siden det har vært så mye jobbing har det heller ikke vært tid til de store sprekkene. Spiser litt peanøtter på lørdagene, men det er jo akseptabel GI kost i allefall. Ligger langt unna potetgullet, og det krever mye vilje for jeg er veeeldig glad i potetgull.
Synes alt er så greit for tiden, så jeg går på en måte bare å venter på hva som skal gå galt, eller når sprekken kommer. For den har jo alltid kommet før. Hm- nå får vi mobilisere all optimismen vi har, jeg ønsker nemlig en gang å kunne ha på meg en trang svart selskapskjole. En sånn som jeg ville kunne telle valkene i idag. Skal vi si neste høst( er jo ikke akkurat en sommerkjole)? Tror mine 35 kg må ha såpass med tid på seg!

Nei, nå er det atter en arbeidsdag, mobilen har fått den strømmen den trengte og jeg får komme meg ut!

Ha en flott dag og uke alle sammen

Klem fra Blubba
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias sirkeline😉27. august 2002
Hei igjen.
Det er deilig å kunne kose seg med bittelitt peanøtter...det er jo tross alt tradisjonelt kjempeulovlig i slanking! Tenkte jeg skulle kommentere din kommentar til meg, du sier det er langt lettere å gi andre råd enn følge dem selv - enig!! Prøver meg allikevel. I endringsteori er det å vente på en sprekk det samme som at man egentlig forbereder seg på en i hodet.... Det å planlegge tiltak for å unngå en sprekk, se det er noe annet. Så (ut i fra hva jeg sa innledningsvis med å gi andre råd...) prøver jeg å tenke sånn når det gjelder meg selv også :)

Jeg vet ihverfall av erfaring fra i går at å reise rett på møte fra jobb,ikke ha spist siden lunsj og ikke være hjemme før kl 2000, er kjempedumt ifht å risikere å gå på en kjempesprekk..i tillegg til at jeg nesten gikk i ørska. På møtet serverte de selvfølgelig kake... som jeg utrolig nok klarte å ikke ta! Så heretter skal jeg ha en tunfiskboks med boksåpner iveska tror jeg som krisehjelp!

ps! Min drøm er også å en gang kunne gå med en kjole "alle" andre kan ha nemlig "den lille sorte"...and who knows!
c.AuthorAlias Mammatil3😌26. august 2002
Heisann.
Ja, opp-pussing tærer på kaloriene.
Enig i det med potetgull...det er forferdelig fristende. Det beste er jo å lukke øynene når du går forbi det i butikken og ihvertfall ikke ha det i huset...
Og så må du selvfølgelig kvitte deg med alle venner som spiser potetgull... neida, det var tull!
Ha en riktig fin uke.
Klem fra M.
😃108,6 kg

Her går det unna ..

Hei alle sammen, og god morgen!

Som dere ser, vekten fortsetter å synke. Jeg er selvfølgelig glad for det. Men jeg vet også at det er pillene jeg tar som er årsaken til det. Jeg spiser alt for lite. Og det er ikke bare fordi jeg ikke er sulten og glemmer å spise. Men maten smaker ikke like godt lenger. Derfor gårdet mye i cottage cheese og andre enkle ting. Det er faktisk en bivirkning jeg synes er litt trist. Jeg bør nok også slutte litt forsiktig med disse, når den tid kommer, slik at jeg ikke får en helt ukontrollerbar sult. Det er selvfølgelig en dobbel effekt i dette for leg lever særdeles lavglykemisk for tiden. Får vondt i magen hvis jeg spiser brød, og poteter er ikke godt lenger. Det i seg selv er jo nok til at vekten går ned. Og pillene stimulerer forbrenningen slik at denne ikke stopper opp selv om det er lite mat i en periode. Vi får se hvor lenge jeg har råd til å fortsette, 800,- i mnd. er litt mye i lengden. Men absolutt verdt det. Og familien får jo en mye blidere mamma og kone, er ikke ille det heller...

Ha en god dag alle sammen, og jeg sier som Augusta-smil først!

Klem fra Blubba
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
hm di pillene var dyre! Men dem virker jo da! Kanskje greit med en pangstart også?! Lykke til.
c.AuthorAlias Molla😌22. august 2002
Heipådeg!
Så fin nedgang du har! Godt å se at pillene virker. Kjempebra at du samtidig legger om kostholdet ditt, tror det vil gjøre overgangen mye lettere for deg når du slutter med pillene.
Jeg glemmer også å spise når jeg ikke føler meg sulten, derfor er jeg nøye med å spise til fastsatte tider. Lett å skli ut dersom man ikke gjør det.

Stå på, med den farten du har er du snart under 100!
Slankeklem fra Molla

c.AuthorAlias Trulte22. august 2002
Her har grammene fått bein å gå på ser jeg *ss*
Lykke til videre...med både piller og lav GI

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias nite22. august 2002
Takk skal du ha, blubba. Huff kjenner litt stikk bare jeg skriver navnet ditt. Det er liksom et skjellsord, og derfor litt vanskelig, men alias er et alias.

Som jeg sikkert har sagt til det kjedsommelige, så skulle jeg gjerne tatt en diskusjon vedr mine synspunkter i saken som nå utviklet seg ganske hett. Og det grunnet et par (3) personer som er inne hos meg og er direkte angripelige på en svært ufin måte. Det er veldig synd at ikke dette kunne vært en saklig diskusjon, så kunne vi alle fått ut våre synspunkter. Men men, slik gikk det ikke, og det var vel heller ikke så forutsett at det skulle bli et så varmt tema heller. Men desverre ble det det, og jeg er glad for at det har roet seg, og at jeg har fått en unnskylding fra 2 av 3, for ufin pepring mot min person, så vi får nok la ballen ligge. Men det er klart at jeg har lært litt, bl.a at jeg desverre må være litt mere oppmerksom på hva jeg skriver heretter, som omfatter andre, hvis jeg klarer det da.

Takk igjen kjære b...ba, med klem fra Nite
c.AuthorAlias Malin22. august 2002
Hei på deg Blubba!
Vil bare innom å si hei .Synst du har vært kanon flink.Har ikke lest hele boka di ennå men kommer til å gjøre det.
Ha en mager dag videre!
*klemz*
😃109,0 kg

Solen skinner og jeg er så glad...

Hei dere!

Er egentlig bare inne for å oppdatere litt, ble så oppløftet etter mitt møte med badevekten i dag..!

Skal prøve å få skrevet litt mer i kveld!

Klem til dere alle fra Blubba
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12320. august 2002
Hei!
Ser du er forut for din tid...
Her går det unna. Flott jobba! Er det ikke deilig når badevekta er "snill"?! Lykke til videre.
c.AuthorAlias boggi-😊20. august 2002
Så flott at det går din vei........... men du.........du er litt tidlig ute (jeg tror det er tirsdag i dag) he*he*
Stå på videre.........
BOGGI
c.AuthorAlias sirkeline😌20. august 2002
Hei og takk for kommentar! Hvis du ser på "skjema" mitt ser du at jeg har holdt på en stund for å komme ned til under 100, rett før har ting skjært seg så er jeg oppe igjen :( Nå er jeg imidlertid der at jeg SKAL nedover. Jeg VIL! Så jeg skal følge med deg også. Lykke til!
109,6 kg

Ja, det nytter!

Hei alle sammen!

En sein oppsummering av helga. Det gikk egentlig ganske bra denne halga. Var litt usikker på fredag, for vi holder på å pusse opp badet, og da blir det dårlig med planlagte og gjennomtenkte måltider. Men disse pillene jeg tar er så effektive at jeg nesten glemmer å spise. Det er selvfølgelig ikke ønskelig. Det er egentlig litt merkelig å få hodepine på grunn av sult uten å ha sultfølelse. Er heldigvis litt mer strukturert i uka enn i helga.
Klarte å holde meg til GI kosten også i helga. Gjorde noen små endringer, kuttet ut potetene bla. så ble søndagssteika bra den. En ting irriterer meg og det er hvorfor man alltid må forsvare det man spiser. Vi hadde svigers på besøk ( hjalp oss med badet) og det var spørsmål og sukk og stønn fordi jeg kuttet ut potetene. Prøvde å forklare hvorfor poteter ikke er så lurt, men det er på en måte banket en gang for alle at potet er sunt. Egentlig er det litt frekt å kommentere andres mat, eller...

Nei nå hisser jeg meg opp kjennner jeg, og det er jo ikke lurt når det er senga som venter!

Natt alle sammen!

Klem fra Blubba!
😉109,9 kg

Endelig, to år siden sist!

Hei alle sammen!

Vekta kryper nedover den, og nå føler jeg endelig at jeg er ordentlig igang. Det er lenge siden jeg slanket bort disse kiloene forrige gang, og dette blir forhåpentligvis den siste gangen. Eller sagt på en bedre måte. Dette blir dn siste gangen. Har lest og forstått at vage uttalelser som kanskje, forhåpentligvis, hvis det går osv egentlig sender signaler til underbevisstheten om at vi ikke tror på det vi gjør. Og da kommer gi f.. følelsene fortere, for innerst inne tror vi at vi kommer til å sprekke. Derfor skal vi si til oss selv: Når jeg blir slank, ikke hvis jeg blir slank osv. Da blir det etter hvert selvoppfyllende fordi vi klarer flere og flere dager uten sprekker eller nederlag! Og husk, hver dag er en ny mulighet til å legge gamle laster bak seg. Og så positiv blir man bare fordi jeg hilste på et tall på vekta jeg ikke har settpå minst to år!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite16. august 2002
Takk for støtten du ga meg når jeg var "litt stygg" i min DB.
Litt redd for å komme med kritikk fordi jeg kanskje skaper store bølger, og det er ikke helt forumet for slike friske diskusjoner her, som fort kan utvikle seg til krangel. Så takk skal du ha.

Du skriver mye til ettertanke i DB di idag. Skal tygge litt på dette. Virker som om brukere av slankere.com blir litt filosofiske mot helgen.

Du må ha en fortreffelig helg, og gratulerer med ny vekt, som det er lenge siden du så sist. Du er flink.

Klem nite
c.AuthorAlias ivalodia😌16. august 2002
Hallo blubba :-)

Når man av overvekt får en resept fra legen eller bruker slankepiller så er da ikke det juks? Man har alle hver sin måte å gå ned i vekt på og for deg fungerer din måte. Gratulerer med vektnedgang - håper du klarer å fortsette og over tid nå dine mål :-)

Det er jo vel så viktig med trening, ikke minst for å stramme opp kroppen litt... Tenk om jeg hadde vært like flink å følge alle de rådene som jeg gir??? hehe

God helg til deg blubba - kos deg :-)
😃110,2 kg

Litt om Reductil

Hei alle sammen!

Dette er den tredje dagen jeg går på reduktil, og de har absolutt en virkning.

Først og fremst, hva er Reduktil? Det er en "slankemedisin", i samme gate som Xenical, men med andre virkemekanismer. Disse tablettene er ikke gdkjente i Norge enda, men er å få på sk. registreringsfritak. Legen din må søke legemiddeltilsynet, og hvis BMI er over 30, eller man har sykdommer relatert til overvekt ( BMI 28) får man innbvilgetn disse.

Hvordan virker de? De inneholder det stoffet som "normale" kropper skiller ut når de er mette. Dette gjør at man føler seg mett selv om man spiser mye mindre. Kroppen lures også til å tro at man akkurat har spist, og forbrenningen vil derfor holdes høy. I og med at de virker på sentralnervesystemet slipper man bivirkninger som oppblåst mage osv hvis man spiser fet mat.

Alt dette hørtes veldig fantastisk ut, og jeg er villig til å prøve mye for å bli kvitt kiloene. Prisen er stiv, drøyt 800,- pr. mnd.

Hvordan føles det så langt? Som jeg sa innledningsvis, de virker. Men jeg er ikke overbevist om at det er helt sunt. Disse dagene har jeg nemlig ikke tenkt på mat slik jeg pleier. Det gar ført til at jeg feks. ikke har spist lunch før jeg har vært helt tom. Rar følelse egentlig, å vite at kroppen er sulten, kjenne seg ør i hodet og at reaksjonene blir trege slik man er når blodsukkret er lavt. Men altså ingen sultfølelse. Jeg tror det er meget viktig med faste måltder når man bruker disse tablettene, ellers er det nesten mulig å slutte å spise.

Bivirkninger? Ja, man skal kontrollere blodtrykket regelmessig. Munntørrhet er nevnt, og det stemmer. Tygger tyggis. I pakningsvedlegget er det nevnt at hemorider kan bli verre. Trodde ikke jeg hadde noen, men det har jeg fått merke...

Nå vel, alt dette er til å leve med hvis de kan hjelpe meg i gang. Det føles jo litt som juks, med slike kunstige metoder. Jeg har heller ikke noe ønske om å bruke disse for lenge. Har fått for tre måneder, og tror nok jeg slutter etter det. Både pga prisen og bivirkningene. Men jeg tror også at man må innarbeide de gode vanene uten kunstige metoder, ellers blir det svært vanskelig å opprettholde det man har fått til!

Skal holde dere underrettet om hvordan det går, foreløpig er jeg jo bare så vidt igang!

Klemmer frA Blubba
😃110,4 kg

Jøss, dette er jo over all forventning

Hei dere,

Dette var moro synes jeg. Var flink i går, fulgte GI kosten til punkt og prikke. Og jeg merket at kroppen gav slipp på mye vann. I dag har jeg startet med Reductil, en resepbelagt medisin som reduserer sultfølelsen og stimulerer forbrenningen. Prisen er stiv, 850,- pr. mnd. Men kan det hjelpe i en overgangsperiode er det verdt det. Det er ikke en vidunderkur, men skal følges opp av magert(riktig ) kosthold og mosjon. Skal holde dere oppdaterte om hvordan det går. Tablettene er på såkalt reseptfritak som legen må søke spesielt om, og man må ha BMI over 30 for å få dem. Mye styr, men kanskje er det verdt det. Tror de har effekt, for i dag hadde jeg ikke tid til å spise lunch til vanlig tid. Ble ikke sulten heller, før jeg plutselig oppdaget at hodet ikke hang med lenger. Nå har ikke jeg noe ønske om å slutte å spise, så dette var en vekker på at jeg heretter må passe måltidene. Kroppen gjør det tydeligvis ikke for med heretter! Kan leve med det tror jeg (Hehe)

Nå skal jeg ned og rive veggene på badet så dere får ha en fin kveld!

Klem fra Blubba

Klem fra Blubba
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite14. august 2002
Hei og takk for hilsnen din i dagboka mi for noen dager siden. Når du skriver slik du gjør, vet jeg at jeg gjorde det riktige når jeg la ut min historie. Desverre er jeg redd for at jeg har satt igang en slags "epedimi" da historiene som er kommet etter min, er voldsomme.

Du går nedover, og det er takket være deg selv. Det er jo så herlig når man får respons på sitt slit, og når man får denne responsen, trigger det motivasjonen til å gå videre.

Stå på jente, og bor du tilfeldigvis i hovedstaden, er det turer på tirsdager, vet du.

Klem Nite
c.AuthorAlias agro😃14. august 2002
Du høres rimelig målbevisst ut. Flott.
Jeg er ny her på sidene og syns at det fint å følge med hvordan andre får det til.
Agro
Bilde
c.AuthorAlias Betty😉13. august 2002
Hei hei!

Ser i dagboka til Madonna at du har brukt xenical tidligere! Jeg skal kanskje starte på de om et par uker og lurer på om du kan fortelle litt om dine erfaringer med disse. Håper også du skriver i dagboka di om de nye pillene du skal bruke så jeg kan følge med på om de er bedre og om jeg skal snakke med legen min om disse i stede!

Du er jo flink å går ned og det er bra- stå på!!!

Stor klem Betty
c.AuthorAlias Madonna😄13. august 2002
Heisann, skal si dette går den rette veien, ja! :-))

Klem, Madonna
😛111,2 kg

Litt opp

Hei alle sammen!

ja her er resultatet ev helgens utskeielser. Godt det ikke ble mer, får jeg si. Det er litt ergerlig, men jeg har jo tatt et valg når jeg sier at vi har litt "fri" i helgene. Men jeg synes selv at det blir enklere og enklere å ha GI maten som en naturlig del av hverdagen og helga. Og i dag starter en ny uke, med nye muligheter. Skal bli enda flinkere til å gå tur, dvs. de jeg går skal bli lengre. Vi begynner med prosjekt opp-pussing av bad denne uka, så det blir neppe tid hver dag. Godt at jobben er ganske fysisk krevende på denne tiden av året!
Så får vi ta det litt etterhvert. Har definert et mål nå, nemlig at 11,2 til kilo skal være borte til jul. Årets julegave til meg selv skal være å stille vekta 5 år tilbake, til tiden før barnefødsler etc. Hvis jeg er litt standhaftig, burde det gå greit. Og det føles litt mer konkret når jeg har satt en dato på det. Med alle deres hjelp og støtte er jeg sikker på at jeg klarer det. Vet med meg selv at jeg ville vært tilbake tilgamle vaner for lenge siden hvis det ikke hadde vært for denne siden, så takk til dere alle!

Ha en fin mandag

Klem fra Blubba
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Morgengry😃13. august 2002
Hei, og takk for innlegget i dagboka mi. Det var koselig. Går du på lav GI-kosthold? Det gjør jeg også. Merker at godte-suget er borte. Deilig! Det var min største fiende.
Jeg er sikker på at du klarer målet ditt før jul. Stå på og ikke mist motet. Selv om man går opp litt etter en helg så er det fort borte igjen.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias Madonna😉12. august 2002
Hei Blubba!
Takk for kommentaren i boka mi.
Hadde vært flott om vi kunne ha fulgt hverandre opp litt.
Lykke til med din kur med Reductil.Føler selv at jeg er veldig motivert nå. Ja ihvertfall til den stive prisen på pillene :)

Vi ligger sånn noenlunde på samme vekt/høyde, og da er det bra å kunne ha noen å sammenligne seg meg/hjelpe hverandre.
Jeg har lavt stoffskifte og tar thyroxin. Har du sjekket dette?
For det kan bidra til vektøkning vet du..

Ha en flott dag, da!
Klem fra Madonna :-))
😉110,8 kg

En avslappende dag

Hei dere!

Denne helga har vi vært i bryllup, og vi har bodd på hotel. Hadde veldig flaks med sistnevnte. Hadde bestilt dobbeltrom, og ble oppgradert til suite fordi det var fult på hotellet. Til samme pris! Gjett om vi har levd luksuslivet.

Men jeg har også passet mitt GI kosthold. Forsynte meg ikke med brød til forretten, som var steibit og hummer. Til hoverdett var det helstekt kalvefilet og grønnsaker. Uten poteter! Desserten var frukt. Bryllupskaken smakte jeg på, men bare litt. Det var vanskeligere med frokosten, men det gikk å styre unna brødet. Er spent på om vekta har gått opp når jeg veier meg i morgen.
Veier meg jo hver dag, men det skal være fredag som er "veiedagen". Det er mest rettferdig i forhold til at vi ofte spiser mer usunnt i helgene. For jeg vil ikke nekte meg alle de tingene jeg savner hele tiden. Prøver å si til meg selv at man kan spise litt, og at jeg alltid kan få det igjen en annen gang. Kjenner meg selv så godt at jeg vet jeg sprekker lettere hvis jeg er alt for streng. Håper heller at omleggingen av kosten skal føre til at suget og savnet etterhvert blir borte, noe jeg synes å merke allerde. Denne tiden i måneden pleier jeg å jakte på søtsaker- men det har jeg ikke gjort i særlig grad denne gangen. Hm.. Er det forresten noen som vet om sjokolade med fruktose istedet for sukker er ok i GI kostholdet. Fant flere typer slike sammen med diabeteskosten. Synes den kjempemørke sjokoladen som er anbefalt blir for besk..

Hemmeligheten for en vellykket vektnedgang, der vi ikke går opp med en gang vi er ferdige, er nok å skynde seg langsomt tror jeg. Vi lærer oss vaner og uvaner gjennom flere år, og da sier det seg selv at disse ike kan avlæres over natta.

I morgen er ny uke, og nye muligheter!
Lykke til og klem til dere alle

Hilsen Blubba
😊110,7 kg

Denne dagen blir bra!

Hei alle sammen!

Har ikke tid til å skrive hver dag, men nå var det litt rolig et øyeblikk. So dere ser, vekta kryper nedover. Det har stått stille i flere dager, men så prøvde jeg en "Protein-dag" og da løsnet det litt igjen. Takk for det Augusta!. I morgen skal vi i bryllup. Det skal bli veldig koselig, har barnevakt til barna og har tatt inn på hotel. Det skal bli avslapping og koselig samvær for alle penga.. Skal forsøke å følge Augustas råd om hvordan man spiser i selskapslivet.

Dere får ha en glimrende helg alle sammen. PS Skal gjøre fredag til ny veie-dag. Det blir ikke riktig å bruke mandag, for det blir lett mer spising i helga! DS
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Molla😌9. august 2002
Heipådeg!
Jøss, skikkelig flott start du har fått! Og nå er du snart under 110! Herlig, skal du belønne deg selv litt da?
Ha en deilig helg med bryllupsfeiring!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias boggi-😃9. august 2002
Ja her går det unna ser jeg.(lett å følge med på deg, siden vi har navn som ligger nert på "lista"). VIl ønske deg en super helg og kos deg i bryllupet(men ikke for mye da....)
BOGGI
Bilde
111,1 kg

Første uka gikk jo bra!

Hei alle sammen!
Så er første uka gjennomført. Alt i alt synes jeg det har gått bra. Kan jo ikke forvente en tilsvarende nedgang videre, men jeg er optimistisk så lenge vekta går nedover.
Var på loftet i helga og fant noen klær jeg brukte før jeg fikk ungene, ca 10 kg siden. Har hengt dem på skapdøren som en ytterligere motivasjon. Har jo brukt dem før, så det må jo være mulig å komme dit igjen. Er litt bekymret for magen, dvs alt det løse skinnet på magen. Kommer det til å krympe? Ser for meg at det kan bli mye som henger når jeg blir så slank som jeg ønsker*ler*. Hva sier dere som har mistet mange kilo-følger huden med eller..

Nei nå er det kvelden, må prioritere litt søvn!

Klem fra Blubba
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nataja8. august 2002
Gratulerer med nedgangen denne første uka, du har vært flink:-)

Vet ikke om det løse skinnet på magen krymper uten trim, jeg...situps vil vel være en fin trim for å få det vekk. Eller om du begynner å trene litt på et helsestudio hvis du har mulighet. Selv bekymrer jeg meg ikke for løsskinn ennå, for det er lenge før jeg går ned så mye at det blir en bekymring...

Lykke til videre, og stå på:-)
c.AuthorAlias augusta❤️7. august 2002
Kjære Blubba!

Takk for et vakkert brev - er virkelig glad for dine varmende ord.

Og resultatet for din første uke er skikkelig bra - spennende om du blir kvitt et 1-tall i løpet av kommende uke.

Stor lykke-til-videre-klem fra
Augusta
c.AuthorAlias boggi-😊7. august 2002
Hei!!!!!
Så lurt å hente frem gamle klær.... Jeg har en dongri bukse som jeg så gjerne vil bruke igjen (eller rettere sagt -jeg har flere). Den ene er ikke så gammel - rakk ikke å bruke den før den ble for liten - tror jeg var ca 115 da(første mål). og den andre, en hvit en brukte jeg for 5 år siden da var jeg 90 ..- det er mitt store mål.
Mage skinn ??? nei si det... kanskje det er lurt med litt sit ups nå og da......
BOggi
😟111,2 kg

Og så ble det to syke barn

Hei!
a nå er storebror også syk, og det er kanskje like bra. At vi blir ferdige med det, mener jeg. Men jeg synes nok de kunne valgt et bedre tidspunkt, det må være grusomt med feber og utslett når det er så varmt.
Turen til storesøster gikk bedre enn ventet i matveien. Hun hadde laget pizza, ikke akkurat GI kost, men jeg overspiste ikke. Synes mange ganger det er vanskelig å stoppe, er mett og vet at jeg har spist nok, men man sitter og småspiser lenge etterpå. Særlig i sosiale sammenhenger. Men i går konsentrerte jeg meg om å spise sakte. Unngikk kommentarer om at jeg var småspist, og jeg ble nok mett på mindre mat. Metthetsfølelsen sitter jo i hjernen også. Det blir spennende å se hva mandagens veiing viser. Er på vekta hver dag, men det er bare en gang i uken som gjelder. En gang skal jeg slutte å veie meg hver dag, men akkurat nå er jeg litt for fiksert. Vel i morgen er det ny uke. Jeg får ta en prat med gubben, prøve å få organisert uka som kommer med tanke på barnepass osv.
Ha en fortsatt fin kveld!

Klem fra Blubba
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias lilje😀5. august 2002
Hei! Ser at det er komt flere nye etter at jeg har "feriert" litt, så jeg måtte bare innom og hilse på!

Kjedelig med syke barn, men det er som du sier, greit når de blir det samtidig :) Håper de snart blir bra igjen!

Ser at du er flink, og at vekten går nedover! Fortsett med det du! At andre klarer det, og er flinke, får motivasjonen til å øke hos meg også ;o)
🌙111,2 kg

Syke barn-det er et slit!

Hei dere!
Hentet den minste på ett år hos dagmamma i går med masse feber-over 40 på kvelden faktisk. Masse gråt og låt, og i dag hadde han fått prikker både her og der. Og vondt i halsen. Har så vondt av ham, orker ikke å svelge og er bare lei seg hele tida. Man blir sliten av sånt, samtidig som man får litt dårlig samvittighet for at man ikke er der nok. Feberen gav seg ikke, så i kveld var vi på legevakta. Halsbetennelse, kanskje Skarlagensfeber...Stakkars liten. Men nå har han fått antibiotika så blir det vel fort bedre. Men det er en forde om man kan si det slik. Nemlig at man får tankene litt bort fra seg selv. Det er nesten litt slitsomt nå i starten å være så fiksert på mat, rett mat, lite mat...you name it. Håper det faller mer naturlig etterhvert. Nei i dag blir det tidlig kveld, ha en riktig god helg alle sammen.-OG NOK EN GANG TAKK FOR KOSELIGE KOMMENTARER.

Klem fra Blubba
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias juliane😵4. august 2002
Hallo!

Uff nei, det er ikke noe koselig når barna er syke nei, mine to på 1 år kastet opp for et par dager siden og nå har dem kjempe løs avføring. Lykke til med barnet ditt da, håper han snart blir frisk.

Velkommen hit til oss da foresten!

Ønsker deg bare lykke til med slankingen jeg, ha en fortsatt god slankehelg!

Klem fra juliane.
c.AuthorAlias ivalodia😊3. august 2002
Hei Blubba :-)

ALler først må jeg si velkommen til deg, har selv vært her inne en liten stund og det går opp og ned her .. Men et fint sted og begynne og ikke minst et sted der man får inspirasjon og motivasjon :-)

Slitsomt med syke barn, man får ikke gjort så mye annet enn å trøste når de små har det vondt og man må da ta tiden til hjelp..

Synes du har vært veldig flink med vekta, hva er målet ditt? Sier til deg som til de andre, synes du skal belønne deg litt underveis,ved f.eks vekttap på 5 kilo så unn deg en frisørtime, ved 7 kg feks fotpleie, etterhvert ny bikini osv. Skulle unne meg en sydentur selv ved vekttap på -10 kg,men pga ferie osv så tar jeg turen på forskudd og får stå på videre og leve sunt :-)

Lykke til og ha en ny og fin slankeuke :-)
c.AuthorAlias augusta❤️3. august 2002
Kjære Blubba!

Velkommen hit og gratulerer med fine resultater allerede! det er en god start.

Her inne finner du mange, som etterhvert har 'slått ut' poteter og brød og mange andre av vektnedgangens fiender nr. 1.

Har selv bare vært med her i vel 1 måned - men du verden for en motivasjon, inspirasjon og godt humør det er i denne klubben!

Det er veldig slitsomme dager for deg akkurat nå med sykt barn! Ønsker god bedring.

Mange velkomsthilsener fra
Augusta


Bilde
c.AuthorAlias humorjenta3. august 2002
Hei på deg!

Vil bare få ønske barnet ditt god bedring jeg! Ja det er trist når barna blir syke(vannkopper her i gården for et par uker siden)

Ser at du har det første delmålet som meg(og mange andre her) det å komme på tosifta! Hva med en liten konkuranse?? Førstemann til 99,9! Det er sikkert ganske motiverende eller hva tror du?

Uansett.....ha en fin helg!

Klem fra humorjenta
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.