← Alle dagbøker
Blondie78
48 år175 cm78 innlegg
2002
0 følgere
Start87,0 kg
Sist80,0 kg
Endring−7,0 kg
BMI nå26,1
📉 Ned 5+ kg📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 28. august 2002
❤️80,0 kgFant en vekt i dag..... i Kuala Lumpur...
I dag har jeg veid meg for foerste gang paa veldig lenge.
Var paa et shoppingsenter i KL, og der hadde de en vekt som man kunne maale baade hoeyde og vekt paa.
Jeg hadde akkurat spist en god frokost, og hadde sko og klaer paa da jeg veide meg, og da sto vekta paa 81.
Jeg har derfor trukket fra ca. 1 kg for klaer og sko, og jeg ligger rundt 80!
Wow! Jeg som trodde at jeg hadde gaatt opp en masse...
Har jo spist pommesfrites til middag nesten hverdag, og de siste dagene har jeg hatt dilla paa Malaysisk sjokolade med peanoetter....
Men jeg er kjempe fornoeyd jeg hvis jeg ikke har gaatt opp. Har ikke akkurat levd veldig sunt. Har jo vaert mye aktiv i varmen, saa det er sikkert en av grunnene til at jeg ikke har gaatt opp.
Regner med at vi tar fly fra KL til Bangkok i morgen. Saa faar vi en hel dag med shopping i Bangkok ogsaa foer vi drar hjem.
Hotellet vi havnet paa i natt var veldig faelt, kakelakker paa rommet, og det stinket.... Kostet ikke mere enn 140 kr da, men likevel. Har byttet hotell naa, saa jeg gleder meg til aa sove godt i natt uten aa vaere redd for smaa insekter... Dessuten trenger jeg en god dusj, er utrolig svett.
Veldig varmt!
Sto tidlig opp i dag... (Mye pga. det grusomme hotellet) og stakk opp i verdens hoeyeste bygg....
Fikk jo ikke komme helt opp da, men greit nok...
Bra utsikt!
Nei, naa skal jeg sjekke ut dagboekene deres! Ha en super duper dag i Norge da!
Klem fra Monica i Kuala Lumpur!
En hilsen fra paradis!
Hei alle sammen! Saa sitter jeg er nede i Malaysia og lurer fryktelig paa hvordan det gaar med dere. Har vaert 6 dager i PARADIS... Tioman island var bare heeeelt fantastisk! Dykket, snorklet og koste oss... Og ikke minst slappet av...
Paa den lille stranden vi bodde paa var det ikke bil vei engang, saa det var veldig deilig!
Naa er vi i Mersing, og skal ta buss til Kuala Lumpur i kveld. Fryktelig trist aa forlate den flotte oeya, men vi maa videre... KL er sikkert bra det ogsaa, selv om det er en stor by.
Slankingen min vet jeg ikke hvordan det gaar med, har ikke tatt hensyn til den i det hele tatt. Har spist alt jeg har hatt lyst paa, og heldigvis har de hatt Cola Light her nede, saa det er har i allefall vaert litt sunnere enn jeg hadde forventet.
Naa skal jeg se i dagboekene deres hvordan det gaar med dere, saa kommer jeg tilbake om noen dager med ny oppdatering paa vekta mi etter ferien!
Stor og varm klem fra Monica i Malaysia......
Hilsen fra Singapore...
Ja naa sitter jeg i Singapore, og dagen i dag har gaatt med til shopping!!!
Maten jeg spiser her nede er ikke akkurat sunn, men jeg koser meg....
Dessuten har jeg jo gaatt rundt i hele dag, saa det teller vel en del...
I kveld skal vi paa natt safarie... Spennende!
Slankingen er lagt litt paa hylla mens jeg har ferie.. Pepsi Max finnes ikke her nede, saa da blir det vanlig brus...
Haaper alle sammen har det fint, og at slankingen gaar bra.
Hadde litt problemer med aa komme inn paa dagboekene her nede fra, men dere faar i allefall en liten hilsen fra meg her.
Stoooor klem Monica
16. august 2002
❤️80,3 kgPakket og klar....
Ja, nå sitter jeg på jobben... Og når arbeidsdagen er over, ja da bærer det av sted ut i den store verden..
Greide ikke målet mitt før ferien, men er jo bare 300 gram unna, så jeg er ikke så veldig lei meg... :)
Nå må jeg jobbe litt, har en del som må ryddes før jeg kan reise..
Ha en fin dag!!!
Kommer til å savne dere masse de neste 2 ukene!
I morgen reiser jeg.... :)
Nå har jeg bare 2 arbeidsdager igjen før jeg skal reise...
Tror nok jeg kommer til å ha en del sommerfugler i magen i morgen..... :=)
Har ikke så mye nytt å fortelle....
Vekta går jo riktige veien, og jeg er forhåpentligvis ganske nærme 79-tallet i morgen...
Ha en fin dag!
Tannlegen.... HJELP!
Bare en tur innom før jeg skal løpe til tannlegen.
Jeg skriver mer når jeg kommer på jobb...
Morgen kos Monica
----
Null hull hos tannlegen! Jippi! Hater å borre hos tannlegen!
Så jeg var ganske lettet da jeg gikk ut derfra...
Denne uka hadde jeg jo planer om å trene en del... Men nå nærmer ferien seg, og det er jo endel ting som jeg bare MÅ fixe før jeg drar... Skal jo vaske klær, pakke og sånn... Og det tar tid..
Var forresten ute å kjøpte meg en ny bukse i dag... Og det var en fryd! Jeg pleier alltid å syns buksene strammer, uansett så vide de skal være... Men denne gangen satt den perfekt... Den er XL da, men pga hoftenen mine må jeg ha en ganske stor størrelse!
Men jeg er happy, så lenge buksa sitter perfekt, uten å stramme både her og der!
Gøy!
Humøret mitt er fremdeles på topp! Har mye energi, føler at jeg ser bra ut, og jeg gleder meg jo til fredag!
Kommer til å savne disse sidene i ferien, men jeg får se om jeg ikke får sneket meg inn på en internett cafe i Singapore eller Malaysia og skrevet noen kommentarer i dagboka mi... :)
Nå skal jeg fortsette å pakke!
Ha en super kveld!
Godt humør! :)
Jeg er faktisk i godt humør. Føler at livet smiler til meg... :)
Føler meg frisk og opplagt, og jeg føler at jeg ser bra ut!
Snart er det ferie også! Og det gleder jeg som en unge til..
Skal dykke,bade, sole meg, og oppleve en ny og fremmed kultur!
:)
Ha en super dag!
Kortvarig lykke....
...79,5 kg i går og rett oppover igjen i dag....
Som forventet egentlig, for jeg har virkelig kost meg i helga med ALT som er usunt!
Men jeg har hatt det fint i helga...
Jeg får jobbe nå... og så kommer jeg tilbake sterkere senere...
Skal forresten trene på SATS igjen i dag!
----
Nå har jeg vært på SATS og trent squash 1 time med typen! Ikke verst... :)
Digg å ha han med for en gang skyld! Han vil som regel ikke være med å trene! :)
Håper på litt nedgang til i morgen!
11. august 2002
❤️79,5 kgFylla har skylda.......
...faktisk!
Da jeg trampa på vekta i dag tidlig... Små dårlig etter gårdagens fest måtte jeg se to ganger!!!
79.5!!! Fantastisk!
Men jeg var på fylla i går, har kost meg med en del snacks...
Så jeg tipper at vekta fyker opp i morgen!
Har jo ikke vann igjen i kroppen, og er fryktelig tørst!!!!
Uansett, 70-tallet finnes på vekta mi! Nå er det bevist!
Så om vekta viser 81 i morgen, så er jeg uansett happy!
Stor søndagskos fra fylletrollet Monica
----
Åh nei... i dag har jeg bare spist usunt!
Pizza til middag....
Litt sjokolade og noe annet godt..
potetgull...
Bye bye 79-tall, velkommen tilbake 80 tall....
Må nok slite med 8-tallet en uke til etter disse utskeielsene..
Men jeg trengte litt snop i dag... Er jo tross alt tom for energi etter fyllekula i går!
:)
Litt lei av 80 tallet nå men......
...jeg skal da holde ut!
Har enda ikke gitt opp håpet om at 7-tallet snart skal vise seg på vekta mi.
(Hvis 7-tallet finnes på vekta mi, det er jo ikke sikkert?! hehe...)
Deilig med lørdag, sove lenge, tusle rundt i huset, ikke noe stress...
Tenkte jeg skulle ta meg en tur på SATS i dag, eller i allefall være aktiv og få trim!
Ikke så mye å skrive i dag...
Må nevne at jeg skeia litt ut i går...
Spiste "light" potetgull.... og drakk Pepsi max...
Men jeg koste meg med det!!!! :)
Og jeg angrer litt, men ser ikke på det som noe stor utskeielse...
Ha en fin dag!
Klem Monica
****
Huff.. jeg skrøt jo så uhemmet tidligere i dag om at jeg skulle på SATS evt. sykle...
Jeg har ikke gjort noen av delene... Takket være min samboer som greide å ødelegge min inspirasjon...
Vi diskuterte hva vi skulle gjøre i dag sykle og bade osv...
Han klagde på at han hadde så mye som måtte gjøres her hjemme... (rydding i bod osv.)
Da sa jeg at jeg skulle dra på SATS... Så begynte han å klage over at jeg ikke gjorde noe hjemme og at jeg hadde så mye fritid... (Han mener han ikke har noe fritid fordi han alltid holder på å fixe på huset)
Så da var det gjort... Jeg ble hjemme og rydda litt i stede...
Irriterer meg hvor lite som skal til. Bare en dum kommentar..
Og så er alt humøret ødelagt!
Så i dag har jeg ikke fått vært ute i det fine været, vært inne og rydda...
:(
Hater sånne dager!
Får besøk av noen venninner i kveld, og vi skal sitte på verandaen og ta et par pils (ikke bra).. Det blir nok koselig!
Fredag og 1. uke til FERIE!!!!
Åh... jeg gleder meg sånn til ferien.. Hadde jo håpet å være under 80 kg før jeg reiste. Men det ser ikke ut som jeg skal nå målet mitt.
Men jeg tar det ikke så tungt, selv om det er ganske irriterende..
Jeg kjenner at musklene mine har blitt litt "hardere" etter treningen i går... Ganske deilig følelese.
Nå sitter jeg på jobben og her var det jammen masse telefoner.. Så jeg tror nesten jeg må avslutte nå!
Ha en fin dag!
Herlige dager!
I går var en ganske deilig dag...
Etter jobb dro jeg og typen og tok et kveldsbad.... Skikkelig varmt i vannet, og sola var t.o.m gått ned bak fjellet så den varma heller ikke.
Så da fikk jeg trim i form av svømming... :)
I dag skal jeg på SATS å trene igjen. Skal bli ganske godt faktisk.
Skal gjøre ALT jeg kan for å greie å komme ned på 7 tallet! Har jo 900 gram igjen nå... Og det må jeg vel greie å gå ned snart?!
(Litt frustrert...hadde trodd jeg skulle greie det denne uka)
Håper dere får en fin dag!
......
I am back... måtte bare fortelle at jeg dro å trente i dag! Wow! Er litt imponert over meg selv. 1 times trening på SATS.
Det hjelper på! Får bare håpe at det kan hjelpe meg nedover i vekt nåda!
Ble så frista av vekta....
....og jeg angrer...
Jeg har gått opp! Jeg som var så sikker på at jeg skulle se nedgang etter treninga denne uka, og sunn mat! Men neida...
Men jeg har følgende ting som "trøster" meg litt:
*Trening = muskler, veier mer enn fett
*Magen = har litt "stopp" i systemet
*Mensen = føler at jeg kanskje holder på en del vann
Så da er det bare å stå på videre! Jeg skal ned under 80!!!!
Helga som kommer skal blir kjempe sunn! Ingen utskeielser!
Blir jo litt deppa når jeg ikke ser vektnedgang da....
Jeg skal stå på å trene hver dag denne uka. Rollerblades i dag, SATS i morgen og kanskje rollerblades på fredag.
Om jeg ikke går ned så får jeg i allefall masse muskel, og da blir i allefall fettet som henger og slenger fastere!
Og jeg ser bedre ut!
Når jeg ser meg i speilet nå er jeg ganske fornøyd faktisk, tør til og med å gå med singleten inni buksa nå uten at det ser fælt ut.
Har helt til nå alltid dekket til hoftene, fordi jeg har syns det har sett så fælt ut.
Men det trenger jeg ikke lengre! Herlig!
Håper alle har en strålende dag!
:)
En ny dag, og strålende vær!
Åh... jeg er så spent på veiinga på torsdag!
I går var jeg å trente på SATS, det var deilig. Og jeg kjenner i dag at muskelene har jobba! :)
Så var jeg på kino etterpå, uten snop!!! Har ikke vært på kino siden jeg begynte å slanke meg.... Men før MÅTTE jeg ha et eller annet når jeg var på kino!
Så i går var jeg flink!!!!!!
Skal lage meg sunn middag hele denne uka, og så håper jeg at jeg har gått ned når jeg setter foten min på vekta på torsdag!
Er redd jeg blir skuffa, men jeg skal i allefall gjøre mitt beste for at jeg skal få sett resultater.
Håper alle får en fin dag!
------
Dagens trening:
1 time på rollerblades...
Kampen begynner igjen!
Denne helga har vært "anti" slanke helg... Har ikke brydd meg så veldig mye om hva jeg har puttet i munnen...
Har vært bortreist i helga, og da blir alt som har med mat å gjøre snudd på hode.
Har ikke veid meg i dag... Tenkte jeg skulle vente med det til torsdag. Har tenkt å veie meg 1 gang i uka. Er nemlig utrolig lei av at vekta skal få bestemme humøret mitt hver eneste dag.
Det er fryktelig slitsomt!
Så jeg skal prøve å se om jeg greier meg... Blir jeg alt for nysgjerrig, så kan det jo hende jeg veier meg litt før da!
Helga har vært super! Har opplevd en masse, dessuten traff jeg mange gode og gamle venner på fredag. Og vi festa drakk og koste oss!
Hadde ikke dårlig samvittighet for hverken alkoholen eller maten. Måtte kose meg litt...
Men fra i dag av er det fullt kjør igjen!
Skal på SATS etter jobben i dag, og jeg gleder meg til å få rørt litt på meg.
Så skal jeg på kino i kveld med ei venninne og det blir koselig!
Håper alle sammen har hatt ei fin helg! Men nå er det ei ny uke og vi må kjempe oss videre nedover!!
***Kooooooz***
Høsttreffet i Oktober
Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.
Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.
I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.
Derfor:
For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.
Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.
Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.
Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.
Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.
Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.
Hilsen nite
Møt sterkt igjen når du er tilbake, og så håper jeg du blir med på høstturen, som vi tidligere har snakket om.
Hilsen Nite her i det høye nord