Hmm.....sjokolade...*sukk*
Hei igjen..
Ja, ja..den vekten. Nå nærmer jeg meg faretruende 70...men vet hva som er grunnen. Gubben har hatt sjokoladekick..og har kjøpt inn poser på poser med sjokolade. Hva har jeg gjort. Spist tilsvarende. Vet at det ikke er sunt, men pytt pytt..er ikke helt oppgitt enda. *ler*
.:Så da..da har jeg hatt 2 hele dager uten sjokolade i helgen, noe som er de vanskeligste helgene.
Søren ta altså!! Vet jo at sjokolade er jeg avhengig av og Minelli. Jeg vet..bør holde meg unna. *ler*
Jeg har forresten sagt til gubben at han nå skal unngå å kjøpe sjokolade til jeg er ferdig med sjokoladesuget igjen. Har fungert før og vil fungere igjen.
Ja, for jeg er på vannvognen igjen. Fungerer helt ok å drikke 2-3 liter pr dag. Er jo en vane det der. Så nå er vannflasken med overalt. Til og med på jobb, hvor jeg trives med hyggelige kolleger, tross at arbeidsoppgavene er rimelig kjedelig.:*ler godt* Er bare fornøyd over at jeg får "brukt" hodet jeg da. Blir litt gal av å være hjemme til tider.
Ikke for det. Poden er syk og jeg er hjemme. Det er i grunn helt ålreit i dag. Han er supersnill. Ikke syk egentlig, men bare litt tufs etter en liten influensa før helgen.
Det har gitt meg litt pusterom, slik at jeg har fått renset fuglebur, vasket stuegulv og kan hende prøver meg med litt MCSE lesing. Jeg skal i alle fall gjøre det i kveld.
..og det fine med å være hjemme er at jeg ikke får "tom_peng_pung". HAr gått altfor mange kroner i det siste etter jul. Synes kontoen tappes i faretruende art.
Ikke på klær altså<--har jo gått opp noen kilo, buksene passer enda, men strammer litt igjen. Det er da på tide å gjøre noe!!..
Jeg har faktisk ført regnskap over de daglige utgiftene her. Det er lurt. Da ser jeg faktisk at bladinnkjøp allerede utgjør ganske mange kroner. 1 KK her, 1 Shape Up der, Dagbladet etc. Det blir kroner av slikt.:*ler*
Nok om det..kos dere og ha en fantastisk uke. Godt å ha dere her som passer på og motiverer.
Hilsen meg
Blomsten..som drikker kaffe og har en flaske vann stående ved siden av meg. 1 kopp kaffe = 1 kopp vann ekstra. Det er bare slik det er det..*s*
Rar januarmåned.....
Hei igjen..
En liten rapport fra meg på en litt mørk januardag. Apropos januar. Er nå litt rart å vandre på bar mark uten snø i disse tider, selv om det akkurat nå er litt snø på bakken.
Det kom jo litt i går.
JEg liker vinteren jeg. Dvs. liker skiftningene i årstidene. Gjør at jeg i alle fall setter mere pris på sommeren når den kommer, selv om jeg skulle ønske at akkurat den årstiden kunne var litt lenger. :)))
Apropos det..sommer...svigerforeldre spanderer tur til syden i mai. DEILIG DEILIG DEILIG :)))
Jeg fikk høre det i går, så da :)) Fikk jeg plutselig et lite ekstra incitament til å skjerpe meg. Har jo ikke akkurat gjort det, selv om jeg har bedyret at jeg skal.
Ikke for det..ser ut til at kroppen vil opp til 67 uansett, men vet at vann, atter vann vil rense den litt og lage den istand til å innse at den taper.:*ler*
Det er nå en gang slik at egeninnsatsen mhp trening, vann og matinntak utgjør vekttapet man får. Noe annet duger ikke *ler*
Ja, spise litt for mye her og der utgjør faktisk mange kalorier på en dag.
Så fom i dag har jeg begynt å skrive ned hva jeg spiser igjen. Blir gjerne en ahaopplevelse å få det på trykk.
Skjønner litt bedre hvorfor det blir slik at vekten står stille..*ler*..
Uansett...ha en topp dag..
Hilsen meg
Blomsten...som nå har en frisk pode, en like frisk gubbe og er ditto selv, slik at ryggstrekkere, situps etc er i gang samt tur med hund. <<<VIDUNDERLIG>>>...*S*
Hmm....dette er kjedelig....ja, ja...
Hei igjen..
Nå er det 4. dagen jeg har sunne GR dager igjen. Det er deilig, men det er nå forferdelig kjedelig at det skal være så vanskelig noen ganger å gå ned i vekt.
Ja, for ikke å snakke om stabilisere.
Etter at jeg la på meg så mye kilo og gikk ned igjen, har det vært ganske vanskelig å holde vekten synes jeg. Det er som om kroppen er innstilt på å veie minst 10 kg mere.
1 sjokolade og så fyker man opp.
HMM..men det er nå slik da at jeg ikke kan spise sjokolade. Før jul så var jeg her inne og bedyret at neida...sjokoade skulle jeg bare spise litt av, ja, bare noen smakebiter og så var det nok..og så..*ler*..var jeg i gang.
Hmm.kaker, sauser, sjokolade etc.
Ja, snakker om. Ikke slik at jeg ble overmett eller noe sånt noe, men å starte med sjokolade til frokost er jo ikke det beste da.
Så da...da er det nytt og bedre liv på 4. dagen nå..Ja, og det er greit.
Kommet i gang igjen med ryggstrekkere, situps og litt strekkøvelser.
Dvs. ikke mange repitisjoner, ryggstrekkere 20 stk, situps 20 ggr 3, sykling rundt 20 ganger på rygg, 20 pushups og ditto samme men med ryggen lent mot bordet for å stramme opp slappe overarmer og litt vekter..:Og totalt manglende er kondisjonstrening.
Sats kortet mitt begynner å bli dyrt. Får manne meg bort dit igjen.
Det er bare det at dørstokkmilen er forferdelig lang nå etter jul. Jobbeskoene er limt fast i gulvet. Får håpe det letter snart. Ja, for med litt dagslys så kommer kan hende overskuddet igjen. Håper det i alle fall :))))
Ellers er det faktisk deilig å føle etter 4 dager at kroppen fungerer litt bedre. Fet mat blir man faktisk veldig trett av!!!
Hilsen meg
Blomsten...som krangler....hmm...unnskyld diskuterer med gubben vedrørende bolig og hvor høyt vi kan gå i pris......Jeg bremser og han flyr høut..*ler*
29. desember 2001
66,5 kg*ler* og her kom resultatet
Hei og God Romjul *S*
Bare en liten melding fra meg som ligger på sofaen og "sløver" akkurat nå - dvs. akkurat nå sitter jeg jo foran denne boksen da *ler*
Gutta mine er ute og handler og koser seg med å finne DVD/Videospiller samt at de skal besøke en god kamerat av gubben. Jeg har da benyttet anledningen til å rydde litt her, vasker tøy, støvesuger etc før jeg nå tar meg litt te og slapper litt av.
Merker at jeg bør ta det litt med ro pga bronkitten, men *S* er så mye bedre at nå måtte støvbøflene til pers...
Hmmmm...det samme måtte de siste kakene. Nå er de spist opp, så nå er det ikke så mye "farlig" i skapet her. Deilig *ler*
Skal bare ha kalkun med litt dessert på nyttårsaften, så da blir det magert og godt!! En konfekteske gjør susen samt at jeg skal bake en "GR"kake som ikke er sååÅååÅÅÅå usunn..*ler*
Matinntak:
Kaker, kaker, kaker, sjokolade, sjokolade, brus, kaffe m/melk, kamillete for hosten, vanlig te, Fun Light Saft, Caffe latte, drops, altfor mye middag i går og i dag og småkaker til frokost<----hmm..som sagt..nå er de oppspist *ler*
Ja, ja, men er det verdt det? For meg har det vært hyggelig å være borte på middag, treffe kusiner og fettere til poden med familie og hatt noen fine dager. At vi ikke får testet akebrettet er jo litt synd. Er bare så fantastisk ute, men det får vi ta igjen etter jul, når¨min lille familie er fri for hoste og andre ulumskheter!!!
Hmm..men det deilige er at gubben har skjønt at vi trenger mere plass!!! BRA BRA BRA BRA BRA!! Skal bli deilig å se på noe som vi skal bo i sammen. Få eget soverom og roterom til gubben!!! DEILIG DEILIG DEILIG!!!
JEg har vært klar for flytting i 2 år nå.........men gubben måtte vente. Det var julepresang det. SÅ nå har han lyst til å gå på visning igjen!!!
KJempe!!!
Hilsen meg
Blomsten..som skal cruise rundt å titte på noen dagbøker og se om jeg får tid til å svare litt også!!!..:*S*
27. desember 2001
65,8 kgLitt lite vanndrikking..men hyggelig jul...
Hei ..*S*
Ja, så er det vanlig hverdag da, selv om jeg er mellom oppdrag og har juleferie enda.*S*
Deilig å tenke på, siden jeg har syk pode og ditto syk mann og jeg selv hoster og nyser og bruker opp 3 tørkeruller på en dag. Ikke for det...etter noen dagers medisinbruk har vi i alle fall litt mere nattero. Ikke så mange oppvåkninger pga bronkitthoste. Deilig :))9
Nok om det ja....
Matinntak:
Det vanlige med pinnekjøtt, kålrabbistappe, poteter, sjokolade, kaker, brus, medisterkaker, vilt.
Hmmm..ikke akkurat det sunneste man kan tenke seg, men *S* i julen er det hyggelig å kose seg. Dog har jeg unngått å rulle hjem fra middagene. Kun hatt 1 hull videre i belte, så da er jeg fornøyd likevel.
Vektnedgangen er ikke vektnedgang. Jeg bruker å drikke mye vann, noe jeg ikke har gjort disse dagene, slik at jeg tror at kroppen er litt uttørket. Vil vel merke den reelle vekten utpå nyåret.
Da er det slutt med sjokolade igjen og tilbake igjen til mitt vanlige kosthold. Passer meg bra *S*
Gleder meg til gulrøtter, frukt, grøvt brød, suppe og turer med hund<--stakkars, har ikke blitt mye turer på ham i det siste. Får starte med slik trim etter 3-4 ukers dvale og bronkitt her i huset. Skal bli deilig å komme seg ut litt ja!!!..
Hilsen meg
Blomsten..som ønsker der en fortreffelig slankeuke..og *S* en nydelig jule- og nyttårshelg..*S*
25. desember 2001
66,1 kgJa, ja...opp igjen, men verdt det? - JAaaAAA
Hei igjen..
Bare en liten kort rapport fra meg, som storkoste meg i går. Mye god mat, godt selskap og litt tid for ettertanke.
Ja, julen den er viktig den i mørketiden. Alt blir bedre da. Vi blir i bedre humør...og jeg tror faktisk vi trenger den jeg!!
Så da..da blir slanking, slanking...så dermed så ble det både sjokolade, kaker og multekrem. Samt det feteste av det feteste : PINNEKJØTT!...*ler*
Er så glad i pinnekjøtt, men merker resultatet i går. Opp noen hundre gram ja.
I dag blir det litt lammekjøtt med tilbehør. Ikke så mye kaker, ikke så mye sjokolade, for at det igjen skal bli julemiddag hos familie i morgen og i over i morgen. Gleder meg som en hane!
Kiloene får man vel ta av i januar *S*
Hilsen meg
Blomsten...som ønsker dere en Riktig God Jul og en fin Romjulsfeiring :))))))
PS!
Merker at det er lurt jeg ikke har såÅåååå mye sjokolade i huset. Er sjokoman og hmm....fikk litt smaken på det igjen i går..så i januar..er det sjokoladefritt...igjen..BASTA..*ler*
23. desember 2001
65,5 kgEn liten dagen før dagen rapport *S*
Hei og God Jul *S*
Sitter her og skal snart ut for å handle den siste julepresangen. Fikk en hyggelig juletelefon fra USA i går, overraskende og kjempekoselig. Det var min søster som var på farten til en venninne for å feire jul sammen med sine 2 døtre.
Hun har endelig tatt ut skilsmisse mot sin amerikanske mann som ikke har vært særlig ok! Han har ikke vært særlig snill de siste årene. Synd, men sånn er det bare. Godt at hun kommer seg ut av det før det er for sent!!!
....og så fikk jeg i oppdrag å handle en lekker, stilig julepresang til muttern fra henne og barna i USA. HMmm.....ikke lett skal vite, når jeg ikke har en anelse om hva jeg skal kjøpe inn. Muttern er nemlig veldig kresen.*ler godt* ...får vel satse på noe som det er mulig å bytte. ...men som sagt..det må være noe hun liker med en gang, slik at hun føler at man har hatt litt omtanke.
Ikke som eksen som fortalte meg hvordan han hadde plukket ut presangen til meg en jul. JEg gikk innom parfymeriet, sa at jeg skulle ha 8 parfymer, 1 til modern, eksen<--ja, han var gode venner med eksen sin...., osv..og en parfyme til meg.
Ja, ja..det var omtanke det..*ler*
Nei....hadde vært mye bedre å få en dag med at det ble laget frokost, middag, kvelds, det ble støvesuget og dermed følt at det man selv gjør fra dag til dag faktisk blir verdsatt!!!
Hmm....rart med akkurat det der. Vi damer vi gjør noe hele tiden i huset. Tar alltid med oss noe fra stuen til kjøkkenet, tørker et bord, rydder bort en avis, noen leker, henger opp noe tøy osv. Gutta ser ikke det arbeidet. Og mon om det ikke er vår egen feil som gjør det også!!
Ser at det er stor forskjell på meg og min mor og de vennene jeg har som er 10 år yngre.
Det går fremover, mhp likestilling, men det er en lang vei å gå fortsatt!!!
Ja, ja, det var dagens hjertesukk.
Så matinntak:
Lite organisert, bare Pencillin som gjør at magen vrenger seg litt, slik at jeg ikke tør å spise så mye siden jeg skal handle og gå litt i butikker.
...men prøver å spise nok kalorier. Liker ikke tanken på sparebluss igjen.
Hilsen meg
Blomsten.....som gleder meg til i morgen, er kjempeglad for at det vi har, den lille familien min, ikke er mykoplasme, men heller en kraftig bronkitt. Ja, det blir en god jul likevel *S*
21. desember 2001
65,8 kgHmm.......er så deilig at solen snur i dag..
Hei igjen...
Er bare så indelig deilig at solen snur i dag. Tenk det da dere...et halvt år til..så er det midtsommer, 22 grader i skyggen og badetemperaturer i vannet!!! NYyyyYYydelig :))))
....når det gjelder mat så er det bare slik at jeg ikke har fulgt GR så veldig nøye. Det er bare det at vi har vært syke hele gjengen her..og nå går vi på pencillin alle 3. Hmm..men til julaften er vi såpass bra i følge legen at vi kan gå bort til min mor med immunsvikt som planlagt..så da blir julen reddet likevel!! Pinnekjøtt med kålrotstuing<--det er best!!!! og multekrem og kromkaker til dessert.
Så får det så være at pinnekjøtt er noe av det feteste man kan spise. Jeg skal i alle fall gjøre det i julen.
Skal likevel ha magre dager 4 og 5 juledag...før nyttårsaften..så da..*ler*...gjør jeg det med god samvittighet..
Matinntak:
Frokost: 1B, påleggrasjon, agurk eller tomat, vann, kaffe m/melk
Lunsj: 1B, påleggrasjon, agurk eller tomat, vann, kaffe m/melk
Middag: Litt ymse, men ikke særlig mye å skryte av.......
Ekstra: 1F=Banan, eple eller pære, youghurt, knekkebrød, kjeks
Annet: Julekaker hos muttern, litt pepperkaker
.,...men det jeg egentlig skulle si....Ha en riktig God Jul alle sammen ...*S*
HIlsen meg
Blomsten.......som akkurat nå har en 1 fri pga at jeg sitter her på pc''en og ikke kommer inn i stuen...dermed må gubben trå til..*ler*
13. desember 2001
67,0 kg1 kg ned. Ikke mye, men en start
Hei igjen...
Så fant jeg vekten. Hadde ryddet den bort i klesskapet. Nå står den på kjøkkenet til spott og spe og til min forargelse om den ikke viser mindre om en uke.
Ja, jeg har skjerpet meg litt før jul. Ja, det hjelper å være her inne. Ja, det er godt å være kvitt sjokoladesuget.
Ikke for det. Forbrenningen er nok satt ned endel. Har ikke fått spist alt som jeg skulle. Hater det, men så lenge jeg vet at neste uke blir bedre, så er det greit. Ønsker jo å holde meg innenfor 1100 til 1300 kalorier, dvs 1/2 kilo i uken.
Ble forresten en fin dag i dag tross syk gubbe på sofaen...som er sååÅÅÅåå syk..*ler*
Kom til barnehagen..og hva hadde de der, Luciafest..*S* Jeg hadde ikke fått beskjed, da vi jo har vært litt tufs alle sammen her og holdt oss hjemme 1 dag eller 2, så da måtte jeg rase hjem igjen for å hente noe hvitt og litt pepperkaker<---.kjøpepepperkaker.:*ler*
De er nå søte da, våre håpefulle. De satt musestille og syntes det var kjempemoro. Skjønte at det var noe spesielt som skjedde. OG det rare var at ingen tok av seg Luciapynten, litt juleglitter i håret, og den hvite t-skjorten sin.
HÅper bildene som ble tatt ble fine ja :))))) Moro skal det i alle fall bli å se bildene *S*
NOk om det...slankedagen min.
Frokost, lunsj som normalt, Middag ikke eksisterende, caffe latte, vann, Fun-light saft, ingen frukt og litt knekkebrød med geitost. Dvs. en riktig dårlig GR dag, når man i tillegg tar med 2 pepperkaker, litt bolle og rosiner. Hmm..men i morgen i morgen , men inkje i dag..
Uansett... 1kg ned er ikke så verst slik før jul. Vanligvis pleier det jo å øke litt i førjulsstria. ..men litt mindre gløgg, mandler og rosiner gjør jo sitt da *S*
Hilsen meg
Blomsten.....som skal rundt for å se om det finnes en liten ekstrajobb til meg 1 lørdag eller 2 i måneden......finn deltidsjobb, deltidsjobb.no og lignende har kan hende noe å tilby????
11. desember 2001
68,0 kg*ler*..fant ikke vekten
Hei igjen.
Det er tirsdag og i stresset så fant jeg ikke vekten..*ler*. Skulle tro det var verdens verste unnskyldning, men faktisk så har jeg ikke veid meg.
Det eneste jeg vet er at jeg har fått hjelp ved å være her inne. Har hverken gått opp eller ned de siste dagene. Deilig !!! :)))
Dvs. gikk ned i førstningen, nå har det vært sykt barn og nå syk samboer. Ja, ja...så da..da er det deilig å sette seg ned på kvelden når poden sover og gubben gjør ditto på sofaen og ta seg en kake/noen brødstykker..
..men som sagt..ikke noe problem, så lenge jeg holder meg unna sjokolade og det ser jo ut til å gå greit :)))
Ellers så er det deilig at det går mot jul, at vi skal slippe å stresse med julepynting. Vi skal bort. Rart med julen vår egentlig. Blir alltid litt merkelig når skilte foreldre ikke kan treffes og derfor alltid må bes i separate selskap!
Det er forøvrig min side, gubbens foreldre bor så langt unna at de i år ikke orket flyreisen.
Kan hende blir det for mye mas for de på julekvelden også. De begynner å trekke på årene og siden han er litt tufs før jul, så er det kan hende best at de er hjemme, selv om vi kommer til å savne dem!
Jul er nå en gang familietid *S*
Uansett...vil bare ønske dere en fin tirsdag jeg...og *S*...så håper jeg dere får deltatt på noen juletilstelninger rundt omkring. Er så mye fint som foregår nå. KOnserter, utstillinger, barneaktiviteter. ..og dere..er det ikke vakkert med alt lys som er hengt opp i vinduer, på juletrær etc. Gjør mørketiden lettere :)))
Hilsen meg
Blomsten...som ikke får tid til å lese noen særlige dagbøker i dag, men som måtte logge meg innom for å ha "pisken" der, slik at sjokoladen fortsatt ligger i skuffen *S*
En ny dag..og "FERIE" til mandag..*S*
Hei igjen..
Ja, så var det fredag. Kjenner at jeg er litt sliten. Så nå får gubben passe på poden i hele kveld. HAr satt meg foran denne pc''en tidligere enn vanlig, har sagt at det ikke blir middag og at jeg ikke "gidder" å handle inn noe. Her skal det spares på tid, krefter og kroner..*ler*
Neida...men 3 hele dager med sykt barn som bare er halvveis syk, når man selv er syk...det er ikke den helt store oppstarten på uken. Spesielt når man har mye man skulle og burde ha ordnet. Det store "jentesyndromet"!!! Vi får så dårlig samvittighet for alt mulig. Skulle ønske jeg var mere lettvint og så bort fra rot, oppvask, klesvask etc...men *sukk*..slik er det jo ikke dessverre!!!
Ellers så har matdagene gått greit denne uken. Kan med hjerte på hånden si at jeg ikke savner sjokolade nå i dag. Det er en liten seier på veien.
....så nå skal jeg holde meg unna til julaften. På julaften skal jeg spise julemat med god samvittighet. Behøver ikke å overspise, men jeg skal smake på grøt, pinnekjøptt og multekrem, samt noen kaker.*S*
Det skulle bare mangle!!
Matinntak i dag:
Frokost: 2 knekkebrød, lettost, skinke, agurk
Lunsj : Salat med lasagne og dressing nam nam....
Middag: 2 knekkebrød, lettost, skinke, 1 tomat
Ekstra: 1 banan, 1 pære, 1 clementin
Annet: Cappucino<--altfor mange m/altfor fet melk, litt for
lite vann, tross medbragt vannflaske, urtete
Hmmmm...vann ja, jeg har altså drukket ca. 1 og en halv liter hittil. Det er altså litt igjen før dagen er omme, så litt mere skal jeg nok få i meg. *ler*
Så dere..Ha en fin helg..og kos dere videre
Hilsen meg
Blomsten......som skal veie meg til mandag. Da får jeg se om buksen som jeg merket strammet litt for mye kan hende har blitt litt mere slakk rundt livet. Er nå litt mere ok det da. *S*
Kursdag og faktisk fornøyd...
Hei igjen..
Ja, ja, så er det torsdag og en ny slankedag er snart over.
Fikk ikke skrevet opp matinntaket jeg hadde i går på ettermiddag, men fullførte med varm kremet grønnsakssuppe med pasta og grønnsaker oppi. Deilig når det er kaldt ute.
1 ekstra knekkebrød og 1 banan samt 1 eple.
Altså en helt grei dag, selv om jeg tok litt mere frukt enn GR sier at man skal ta. Det var bare det at noe annet ikke fristet..*S''
I dag så gikk det etter min mening kjempefint, tross at jeg har vært på kurs og blitt servert masse fet mat.
Holdt meg til salat som var tilbehør til vårrullene og fet saus, samt laks og eggerøre uten å spise baguetten til.
Dermed så holdt jeg meg fint innenfor kaloriene på middag.
Ellers sedvanlig frokost og lunsj som jeg fortærte til kvelds..*ler*.
Så en flott slankedag, tross at jeg er litt sint på gubben<--berettiget tross at jeg har mensen..*ler*
Nok om det. Kos dere..og Savanna..takk for oppmuntringen. Det er nå rart med det. Jeg kjenner allerede nå at jeg ikke kan svikte dere her inne. Rart ikke sant!! Og dermed er det helt ok at jeg sitter her nå og får skrevet ned noen ord.*S*
Hilsen meg
Blomsten.....som fikk lønning for julen i dag med halv skatt, men som med grøss og gru ikke får lønning før i slutten av januar. De kronene skal holde lenge............*sukk*
Ja, så var det onsdag da....
Hei igjen.
Jeg har faktisk greid de 3 første dagene snart. Det er godt. Det er nemlig de kritiske dagene for meg. Etter det innbiller jeg meg i alle fall at det skal gå greit med å føle litt sunnere kosthold og selvfølgelig dagen uten sjokolade!!!
Har ikke veid meg i dag, men regner ikke med at vekttap kommer før om 2-3 dager og da i vann, etter det så kommer tapet i fett.
Er jo litt viktig å vite det, slik at man holder ut!
Ellers så drikker jeg nok vann, mere urtete enn koffeinfri kaffe for tiden, så da..da er jeg fornøyd med akkurat det.
Kan hende burde jeg drikke mere vann, men det er faktisk ikke så lett, når det er kaldt ute. Frister ikke så mye som før, dvs når det er varmt i været og det eneste man ønsker er noe kaldt å drikke!!
Skulle drikke 7 glass av de 0.4 vannglassene mine. HAr klart 3 hittil, så er snart halvveis, men spørs vel om jeg klarer 7..*ler*..
Matinntak:
Frokost: 1B, leverpostei, geitost, bønnepostei, 1 tomat
Lunsj: 2 knekkebrød, bønnepostei, Magerost med kyllingsmak, 1
paprika
Middag:
Ekstra:
Annet:
Hilse meg
Blomsten......som håper på 2 kg innen julaften. Det skal kan hende være overkommelig. 3 uker til..halv kilo i uken pluss en halv en til siden det går mot jul..*ler*
En grei dag tross syke barn...
Hei igjen..
Så har elektriker vært her pga vannskaden fra leiligheten ovenfor som skjedde 11. august. Snakker om trege forsikringsselskap og trenering av erstatning. Er litt ille at man må være sint før det skjer noe. Elektrikeren i dag var flink han, det er systemet jeg er sint på. De prøver å lappe på skaden ved å reparerer kontakten i veggen, mens det tross alt er vannskade langs hele veggen der vannet har trengt igjennom.
Snakker om........ikke lett for vanlige normale mennesker som ikke er advokater å komme frem i papirmølla noen ganger nei!..
Nok om det.strevsom dag med sykt barn. Det er ikke alltid det er like lett, når de har nok energi til å leke og å gjøre masse, men ikke er friske nok til å gå ut!! Da blir de rimelig trassige både de små og de store..*ler godt*.:Godt han er på bedringens vei *ler godt*..så da blir det noen timer i barnehagen på torsdag tror jeg..*ler*
Nok om det:
Matinntakt:
Frokost: 2 knekkebrød, cottage cheese, 1 tomat
Lunsj: 2 knekkebrød, cottage cheese, lettost, 1 tomat
Middag: Rester av grønnsakssuppe fra i går
Ekstra: Noen Lacryl, 3 barnekjeks, 2F= banan+clementin
Annet: Koffeinfri kaffe m/melk, for lite vann, urtete,
funlight saft.
Trening: Intet...
Hilsen meg
Blomsten..som er litt sulten i dag også, men som tror det går greit likevel. Det er lettere enn i går.....
Sjokolade har jeg ikke lyst på, selv om gubben har lagt en halv sjokoladeplate i kjøleskapet...Det er nå bra da.....
Ja, så var jeg i gang da...*S*
Hei
En ny dag med nye utfordringer og mindre sjokolade, dvs ingen sjokolade i det hele tatt.
Faktisk så har denne dagen gått helt greit. Tror det har noe med at jeg skal skrive her inne. Det forplikter!
Får ikke tid til å skrive så mye, har syk pode, så her er det som hos Amorica, nok å gjøre. Greit nok, da tenker jeg ikke så mye på mat og da går den første dagen bra heldigvis!
Ikke for det....sjokoladesuget er der, men har et "førnyttårsforsett" Sjokolade på julaften og i selskap andre dag, ellers sjokoladefri frem til 31. desember.
Så fom 1. januar igjen. Er ikke så vanskelig bare jeg kommer forbi de 3 første dagene uten. Det er da søtbehovet er størst.
Matinntak i dag:
Frokost: 1B, cottage cheese, syltetøy, skinke, agurk
Lunsj: 2 knekkebrød, lettost, leverpostei, paprika
Middag: Kremet grønnsakssuppe med ekstra grønnsaker og pasta
Ekstra: 1F=1Eple, 1 knekkebrød m/cottage cheese og syltetøy
Annet: Koffeinfri kaffe m/melk, for lite vann,4 kopper urtete
halv pakke med Lacryl
Mål:
63 kg som før - morgenvekt. Halv kilo i uken, 5 kg å ta av, det er 10 uker det. Følger GR som jeg synes fungerer!..og da har jeg som mål å veie 63 igjen medio februar...*S*
Det forferdelige er jo at jeg egentlig ikke gikk bort fra GR kostholdet, da jeg la på meg etter å ha gått ned. Neida, men jeg tok 1 sjokolade, så en til så en til...og slik gikk det i noen måneder, altfor mye sjokolade, masse sjokolade. Hadde jeg vært lur og holdt meg til lørdager hadde det jo gått greit. Kjedelig, men sant!!!!
Nok om det...kos dere i desember, ha en flott dag i morgen og håper jeg sett på noen andre dagbøker etterhvert..og Minelli..takk for kommentar allerede første dagen :)))
Hilsen meg
Blomsten.......som akkurat nå er sulten, men som har bestemt meg...nå er det slutt..vet jo at sulten gir seg etter noen dager eller 1 uke eller så.....*S*
Så du visste at jeg ville kommentere sjokoladen?? Godt, det, for da kan du se deg selv med andres øyne...ofte så hjelper det til første skritt på veien. man ser jo gjerne ikke sine egne uvaner, eller så ser man dem, bare vil ikke åpne øynene for dem...Jeg er sikker på at du klarer å løsrive deg fra sjokoladen igjen...be gubben bare spise sjokolade på jobben! Eller kjøp sjokoladepudding! Det er hakket sunnere!
Jeg merker det samme med kronene. Jeg tror pengeforbruket på klær er proporsjonalt med antall kilo ned i vekt! Må legge en slagplan for klesinnkjøp nå som jeg snart kommer inn i alle klær...
Ups, jeg har begynt å abonnere på I form også i tillegg til Shape Up! Det blir det fort kroner av ja, men bedre det enn å bruke penger på godis, ikke sant!
Kom igjen, Blomsten, finn tilbake GR-formen nå om du ønsker å bevege vekta nedover igjen!
Kjempeklem fra Minelli