← Alle dagbøker
diarist.Alias

Blomma

56 år176 cm5 innlegg 2002 0 følgere

Start77,0 kg
Sist71,7 kg
Endring−5,3 kg
BMI nå23,1
📉 Ned 5+ kg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
12. januar 200221. februar 2002
71,7 kg

Huiii

Ett kort innlegg bare...Gikk ned 1,1 kg siste uke! Lurer på hvordan jeg klarte det? Spiste litt godis, men men...
Skriver mer senere
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Inemor23. mars 2002
Stå på videre du :)
72,8 kg

Jøss-jeg holder koken

Det var deilig å veie seg idag. Var så redd jeg hadde holdt meg på samme vekt, evt gått opp, men jeg ble gledelig overrasket!! Grunnen er at jeg har vært syk, først influensa, og da klarte jeg ikke å spise riktig, dvs jeg hoppet over frokost, og veide ikke maten ellers. I tillegg har jeg vært i Spania på jentetur...ojoj...men jeg valgte å spise som normalt, da det er vanskelig å følge opplegget på ferie m/venninner. Og dessuten er det mye god tapas og vin i Spania...

Da jeg kom hjem hadde jeg fått bronkitt...herregud...Prøvde iallefall å få i meg frokost, samt være litt mere nøye med veiingen av maten. Og jaggu hadde jeg ikke gått ned 1.2 kg på 2 uker!! Egentlig under "målet", men i.o.m. at jeg hadde vært syk, og i Spania med div. utskeielser, er jeg kjempefornøyd!

Ikke langt igjen til målet...Jeg vil helst ned på 69-70 kg, og det ser ut til at jeg skal greie det!! Juhuuuuu....
74,0 kg

Holder meg til målet...

Hei igje ja...

Jeg veide meg onsdag, og hadde gått ned 1 kg, så jeg holder meg til 1 kg pr uke målet mitt. Synes jeg har vært flink, men jeg har også skeiet litt ut på jobbmiddag, og nå er jeg syk (influensa), så ikveld spiste jeg litt smågodt. Synes fryyktelig synd på meg selv!! Og så klarte jeg ikke å spise helt riktig idag, ett par brødskiver, og litt spaghetti til middag.
Nuvel...jeg merker iallefall at de sidevalkene mine begynner å forsvinne, og det er deilig!!!

Nå gjenstår bare å se om jeg holder meg til 1 kg pr uke, som er målet. So far so good!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias April1. februar 2002
Hei Blomma!! Ville bare si at du er tidlig oppe, og at du er kjempeflink!!! Dessuten ønsker jeg deg god bedring og snart er i form til å trene sidevalkene igjen (hi-hi)
Stå på videre, og ha en god helg enten under dyna, eller i litt mer aktiv tilstand!!! April
75,0 kg

Deilig!

Det var tid for veiing idag, etter 12 dager eller noe sånn, og det var jo deilig å se at jeg går nedover ihvertfall. Skal jo ikke så langt ned, bare tilbake til gammel matchvekt.

Jeg synes jeg har vært flink, men så har jeg også vært på 2 middager, hvor jeg skeiet litt ut, drakk øl osv...Men, men...1 kg pr uke er en fin målsetning!

Det jeg nesten synes er vanskeligst er å finne noe smått å spise som kveldskos.....Og noen ganger har jeg sryyktelig lyst på mer mat til middag.

Nuvel, ser frem til neste gang jeg får veid meg, godt å se at det går rett vei ihvertfall!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisabeth24. januar 2002
Hei Blomma :) Jeg har et par gode tips til kveldskos:
*grønsaker og yoghurtdip er kjempegodt,lag dip med yoghurt naturell tilsatt dipmix.
*confecta kakao,kun 40 kalorier pr. kopp!
*yoghurt 0,1% med eller uten musli
*Skrelt eple i mikro med bittelitt sukker og kanel,nydelig!
Håper noe av dette kan hjelpe. Yoghurten kan du også legge et par timer i fryseren og spise den som is :)
Klem fra Elisabeth.
77,0 kg

Nå begynner jeg...

Og så håper jeg jeg kan se tilbake på dag 1 med fryyd om noen mnd =)
Begynte på GR kurs onsdag. Har gått der 1 gang før, for 2 år siden og var kjempefornøyd! Men i høst har vekten krøpet litt opp igjen, så jeg prøver på nytt!

Har fulgt slankemenyen idag; frokost ..knekkebrød, lunsj...salat, middag.....1 karbonade og 2 poteter, og kvelds...ett par skiver med brød og kalkunpålegg! Melkerasjonen ble en yoghurt, og fruktrasjonen ett glass eplejuice!

Foreløpig går det greit synes jeg, men dette er så tidlig, at jeg får se etterhvert!

=o)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete16. januar 2002
Med Grete Roede i ryggen skal det mye til for at noe går galt.
Likevel er det godt å ha litt ekstra motivasjon i form av andre på nettet som man kan ty til i både gode som tunge perioder.Har selv hatt stabil vekt i et halvt år nå etter endt GR kurs, men nå vil jeg ta av de siste kiloene også.Har ikke vært motivert for det før nå, og pausen i slankinga har vært kjempebra for meg.Selv om man følger et godt opplegg hos GR, kan den konstante tellinga av kalorier, og fokus på kilo bli litt mye etter en periode.Gikk dessuten ned til en vekt jeg var fornøyd med etter 2 endte kurs, så motivasjonen for videre vektreduksjon var derfor liten.Nå skal jeg egentlig bare pynte litt på det gode resultatet fra i fjor, og mitt mål er -5 kilo innnen sommeren.
Dette greier vi, eller hva?
Lykke til!
c.AuthorAlias elisa2913. januar 2002
Hei Blomma!

Ville bare ønske deg velkommen hit og takke for chatten.
Disse sidene hjelper virkelig på motivasjonen.
Ønsker deg lykke til!!

Klem fra Elisa28
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.