← Alle dagbøker
Blåklokka
51 år174 cm37 innlegg
2002
0 følgere
Start92,7 kg
Sist90,0 kg
Endring−2,7 kg
BMI nå29,7
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Vektoppdatering
Har egentlig ikke så mye å skrive om i dag. Ville bare oppdatere vekten etter sommeren.
Snart student igjen
Det er så lenge siden jeg har vært inne på disse sidene, så jeg har ikke fått fortalt dere at jeg kom inn på legestudiet. Jeg begynner i januar i Oslo. Jeg gleder meg masse. Frem til da skal jeg jobbe. Og så må jeg repitere litt matte fysikk og kjemi. Det begynner å bli mange år siden jeg drev med realfag.
Vekten er ikke oppdatert da vekten står igjen på hytta. Der har den stått og kost seg i sommer uten å være i bruk. Så den gleder seg sikkert til å komme igang igjen.
Jeg har nok lagt på meg noen sommerkilo. Fortviler ikke av den grunn, men gleder meg til å få de av. Har spist masse godteri i sommer , men har jobbet såpass mye at jeg tror ikke de helt store katasrofene har skjedd. Men noen kilo har jeg nok godt opp. Det ser jeg jo. Magen har begynt å bule igjen og buksene er litt trangere rundt rumpa.
Skal på hytta i hlga, så da skal jeg hente vekta med meg hjem. Så en gang til neste uke skal jeg til pers. Ny vektoppdatering venter.
Nådd tre delmål siden sist!
Alt står bra til med meg. Jeg er lykkelig over at vekten går nedover. Jeg får ikke trent noe for tiden, men jobber mye og det er ganske bra trening i jobben.
Siden jeg var innom her sist har jeg nådd tre delmål; ned 5 kg, ny vektklasse og ferdig med 90-tallet. HURRA!!!!!!
Lykke til videre alle sammen!
Sommerhilsen
Jeg kommer ikke til å være noe særlig innom her de nærmeste ukene. Jeg drar på hytta og der har jeg ikke internetttilgang.
Har målt meg i dag. Ble egentlig litt overrasket over at det ikke var større nedgang. Det er jo en måned siden jeg tok målene første gang. Vel, vel; vi får se hva sommermånedene gjør med vekt og mål. Jeg skal jobbe hele sommeren så jeg har all grunn til å klare å holde på gode vaner. Men jeg vet at det er tøffere når jeg er på hytta. Er så vant til å kose meg der.
Høyre lår nederst: 0
Høyre lår øverst: -2cm
Venstre lår nederst: 0
Venstre lår øverst: -1 cm
Hofte: -3cm
Midje: -1 cm
God sommer alle sammen!
Jeg stikker innom når jeg kommer i nærheten av en datamaskin.
Overraskende vektnedgang
Jeg hadde trodd at vekten skulle stå litt stille etter utskeielsene i bryluppet. Men nei da; jeg er på fin vei nedover. Bryluppet satte faktisk veldig fart på magen. Den har vært meget treg den siste uken. Men etter lørdagen er den hlet fin igjen.
Jeg er full av pågangsmot og venter i spenning på når jeg når mitt første delmål: - 5 kg. Bare en kilo igjen.
Liten vektforandring
Vekten er den samme i dag som den var i går. Fornøyd med det fordi jeg var ibrylupp i går. Jeg hadde bestemt meg for å spise det jeg hadde lyst på. Men det er jo begrenset hvor mye eg orket etter å ha spist lite de siste ukene. Magesekken har nok blitt betraktelig mindre. For føste gang i mitt liv klarte jeg ikke å spise opp sjokoladekakestykket mitt. Utrolig; jeg elsker sjokoladekake. Jeg spiste et lite stykke med daimkake. Syns jeg var kjempeflink som spiste bare 1 1/2 stykke kake tilsammen. Jeg er er jo en kakemoms.
Håper alole får en strålende uke!
Salige vekt
Åh, for en herlig nedgang. Jeg føler at jeg er i siget. Her går det en vei; nedover. Da jeg sto opp i dag hadde jeg så lyst til å veie meg. Tenkte at det sikkert var dumt siden det bare er to dager siden jeg veide meg sist. Kunne jo like gjerne ha gått litt opp som ned. Men nei da, en halv kilo til er borte. Åh, så deilig.
I går fikk jeg endelig svømt mine 1000 m igjen. Skjønt! Svømming er utrolig godt!
I helgen skal jeg i brylup. Da har jeg bestemt meg for å kose meg litt, men ikke fråtse. Men jeg skal nok spise litt kake. Håper de har sjokoladekake. Nam....
Har sett at flere her følger opplegget til Lindberg. Derfor var jeg på biblioteket i går og lånte boka hans. Jeg syns det virket spennende og logisk. Var helt tent og tenkte at dette må jeg gjøre også. Men når jeg kikker litt på hva jeg har gjort så har jeg jo allerde godt ned litt på min egen måte (spise sundt og trene), så jeg tror ikke jeg kommer til å følge Lindbergs opplegg slavisk. Men jeg skal plukke med meg noen godbiter derfra. Skal i alle fall prøve å få i meg mer proteiner. Jeg er nok en karbohydratfrik, så her må jeg gjøre en liten innsats. Begrense potetspisingen blir i alle fall ikke noe problem. De eneste gangene jeg spiser poteter er nemmelig når noen serverer det til meg.
Ha en god dag, alle sammen!!
Godtesug
Jeg er så fornøyd med meg selv. Denne helga har vært helt grusom. Jeg ha vært så godtesyk! Kjempesug hele tiden. Men jeg har stått imot! Jeg er så stolt over at jeg klarte det. I går var det så ille at jeg tente meg en røyk, enda jeg slutta for ca to mnd siden. Jeg tok et drag og slukket den. Det var rett og slett ikke noe godt lenger. Tenk; om et års tid er jeg både slank og røykfri. Herlig!
Jeg har ikke fått trent den siste uken. Dagen har bare løpt av gårde... Jeg har begynt på den ene sommerjobben min. Heldigvis er begge sommerjobbene mine uten stillesittende arbeid. Så jeg får beveget meg selv om jeg ikke trener. Men jeg har svømmeabstinenser. Svømmehallen er stengt i helgen, men jeg kommer i morgen. Gleder meg!!!!!
I dag har jeg satt opp noen delmål. Jeg prøvde å finne så mange som mulig. Det er jo så deilig å føle at man lykkes.
Her er mine delmål:
1. 91,0 kg (-5 kg)
2. 90,5 kg (overvekt)
3. 89,9 kg (ferdig med 90-tallet)
4. 86,0 kg (-10 kg)
5. 85,0 kg (halvveis på 80-tallet)
6. 81,5 kg (lett overvekt)
7. 81,0 kg (-15 kg)
8. 79,9 kg (ferdig med 80-tallet)
9. 76,0 kg (-20 kg)
10. 75,2 kg (normalvekt)
11. 71,0 kg (-25 kg)
Til slutt vil jeg ønske alle en god slankeuke!
Dette går bra
Jeg syns slankingen går bra for tiden. Egentlig føler jeg ikke at jeg slanker meg. Jeg bare spiser sundt og trener. Og lar være å spise godteri. Det hjelper.
Jeg spiser også en del mat som ikke er typisk slankemat. Syns jeg må kose meg litt. Dessuten er det mye lettere å ikke gi opp når jeg kan kose meg litt innimellom uten dårlig samvittighet.
Jeg har allerede gått ned det jeg ønsket å gå ned i løpet av juni måned, så dette går jo strålende.
Plan
I dag måtte jeg veie meg. Klarte ikke å vente lenger. ÅH, jeg er så glad for at jeg veier mindre enn forrige gang jeg veide meg.
jeg er endelig ferdig med alle eksamnene for i år. Nå skal jeg ut i solen og lese akkurat det jeg har lyst til, ikke det jeg må. Det blir deilig.
På onsdag var jeg på kino. Kjøpte smågodt (mindre enn jeg pleier) spiste litt og kastet resten. Jeg var så fornøyd. Da jeg satt på kino fikk jeg en idè; Setter av et helt år til å slanke meg. Da kan jeg kose meg litt innimellom; spise litt smågodt på kino, drikke vin med venninder osv. Så jeg her bestemt meg for å veie 70 kg 1. juno 2003. Da må jeg gå ned 2,3 kg i mnd. Det bør kunne gå greit. Hvis jeg går ned mer enn 2,3 er det bonus! Veldig fornøyd med planen min
Har det mye bedre nå!
Jeg er så utrolig glad for at jeg klarte å sette vekk vekten for en periode. Jeg har det så mye bedre nå. Jeg fokuserer på å spise sundt og å føle glede ved å trene. Fordi jeg har bestemt meg for å ikke veie meg på en stund blir ikke treningen et middel for å gå ned noen ekstra hekto. Treningen blir heller en del av det å føle seg vel.
Åh, jeg har det så mye bedre nå!
Takk til alle som har hjulpet meg!
I dag tok jeg frem målebåndet. Her er mine mål:
Høyre lår nederst: 52 cm
Høyre lår øverst: 75 cm
Venstre lår nederst: 53 cm
Venstre lår øverst: 74 cm
Hofte: 123 cm
Midje: 93 cm
Det skal bli spennede å se hvordan disse målene krymper sammen etterhvert. Gleder meg til det.
I morgen er siste eksamen. Så jeg må lese litt i dag. Har tenkt å ta helt treningsfri i dag. Kjenner at jeg trenger det nå. Stakkars kroppen min har jo sittet i ro i flere måneder og så har den plutselig fått masse trim. Vel, egentlig er det jo bare sundt, men jeg prøver å ta det litt med ro.
I går svømte jeg 1000 m + klippet plenen i 1 time.
Litt bedre humør nå
Jeg er ikke så lei meg som jeg var på lørdag lenger. Men sliter fortsatt litt. Men jeg har i alle fall klart å ikke gi opp. Som regel pleier jeg å spise, spise og spise når jeg er lei meg. Ofte tenker jeg at jeg er så tykk at det ikke gjør noe om jeg spiser litt til. Men det har jeg latt være nå. I stedet har jeg faktisk brukt min frustrasjon til å få et ekstra push til å trene. Da jeg hadde klart å stoppe tåreflommen på lørdag gikk jeg meg en tur. I går svømte jeg 1000 m og gikk en tur. I dag har jeg syklet og skal på gåtur etterpå. Treningen hjelper på humøret.
Jeg har satt bort vekten min for en periode. Orker ikke flere nedturer. Nå prøver jeg å fokusere på gode matvaner og trening. Så skal jeg veie meg om en stund.
De siste dagene har jeg lest mange dagbøker. Og jeg ser at det er håp. Jeg også ken bli tynn. Det er så mange her som har klart det. Selvsagt kan jeg klare det også. Jeg må bare gi meg selv litt tid.
Jeg er så utrolig glad for at denne siden finnes! Jeg har lært så mye her. Hedde det ikke vært for denne siden hadde jeg nok sittet med en diger pose smågodt nå og ikke sett noe håp.
Jeg er så lei meg!
Jeg er så lei meg. Jeg har spist lite hele uken. Har trent litt. Spist godteri bare en dag. Og da spiste jeg lite. Og så har jeg ikke gått ned et gram. Jeg har faktisk gått opp. Det er helt fortvilende.
Jeg har innsett at jeg ikke kommer inn i den kjolen jeg ville inn i, så i dag dro jeg for å kjøpe meg ny. Men fant ingen ting. Skal ikke tykke menesker pynte seg??
Etter at jeg kom hjem har jeg bare ligget på senga og grini. Jeg veier 30 kg mer enn jeg ønsker og aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har slanket meg så mange ganger at jeg ikke ser hvordan dette skal bli noe anderledes.
Ny startvekt
I dag forandret jeg start vekten min. Det var litt kjedelig å ha en startvekt som var lavere enn det jeg veier nå. Så slipper jeg å bli minnet på at jeg har surret til spisingen min i det siste. Det er jo den vekten jeg har nå som er utgangspunktet mitt nå.
Har spist
1 skive med fiskepudding + grapefrukt
2 skiver med gulost
annanas
pizza (masse...)
Trenning:
35 min på sykkel
Hmmm...
Så utrolig kiipt å starte slankingen med vektoppgang...
I dag har jeg spist:
1 brødskive med gulost + grapefrukt
2 brødskiver med gulost
1 kyllingfillet med ris, løk, sjampinjong og tsasiki.
Trening: 45 min aerobic og 30 min sykkling
Høsttreffet i Oktober
Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.
Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.
I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.
Derfor:
For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.
Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.
Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.
Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.
Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.
Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.
Hilsen nite
uff jeg har også gått opp, det er jeg bombesikker på. har ikke veid meg, av redsel hihi. men nå mååå jeg skjerpe meg altså!
ha en flott helg, blåklokken:)
klemmer fra Iset.