← Alle dagbøker
diarist.Alias

Blåklokka

51 år174 cm37 innlegg 2002 0 følgere

Start92,7 kg
Sist90,0 kg
Endring−2,7 kg
BMI nå29,7
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
7. januar 200227. august 2002
90,0 kg

Vektoppdatering

Har egentlig ikke så mye å skrive om i dag. Ville bare oppdatere vekten etter sommeren.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite1. september 2002
Hei kjære slankevenn

Høsttreffet i Oktober

Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.

Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.

I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.

Derfor:

For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.

Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.

Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.

Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.

Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.

Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.

Hilsen nite
c.AuthorAlias bidronninga😃30. august 2002
takk...lykke til med videre slanking du også.klem fra bidronninga.
Bilde
c.AuthorAlias iset30. august 2002
heisann blåklokka:)

uff jeg har også gått opp, det er jeg bombesikker på. har ikke veid meg, av redsel hihi. men nå mååå jeg skjerpe meg altså!

ha en flott helg, blåklokken:)

klemmer fra Iset.
89,3 kg

Snart student igjen

Det er så lenge siden jeg har vært inne på disse sidene, så jeg har ikke fått fortalt dere at jeg kom inn på legestudiet. Jeg begynner i januar i Oslo. Jeg gleder meg masse. Frem til da skal jeg jobbe. Og så må jeg repitere litt matte fysikk og kjemi. Det begynner å bli mange år siden jeg drev med realfag.

Vekten er ikke oppdatert da vekten står igjen på hytta. Der har den stått og kost seg i sommer uten å være i bruk. Så den gleder seg sikkert til å komme igang igjen.
Jeg har nok lagt på meg noen sommerkilo. Fortviler ikke av den grunn, men gleder meg til å få de av. Har spist masse godteri i sommer , men har jobbet såpass mye at jeg tror ikke de helt store katasrofene har skjedd. Men noen kilo har jeg nok godt opp. Det ser jeg jo. Magen har begynt å bule igjen og buksene er litt trangere rundt rumpa.
Skal på hytta i hlga, så da skal jeg hente vekta med meg hjem. Så en gang til neste uke skal jeg til pers. Ny vektoppdatering venter.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset❤️22. august 2002
heisann blåklokka mi:)

tusen takk for kommentaren:) ja det er GODT å være tilbake igjen:) jeg la jo på meg mer enn det jeg tok av sist jeg var her:( men det er på vei av igjen nå!!! så nå er det andre boller! drikker mye proteinshaker, det metter og dessuten smaker de kjempegodt, gleder meg til hver shake hihi.
gleder meg til å komme skikkelig i gang igjen, tok jo av 6 kilo sist. nå har jeg tatt av 2,1 men skal veie meg igjen i morgen og se. føler det står stille, men det er nok fordi jeg venter mensen (som for øvrig er 14 dager forsinket, kjedelig!!).
måtte vi begge nå målene våres til neste sommer:)

klemmer fra Iset:)
89,3 kg

Nådd tre delmål siden sist!

Alt står bra til med meg. Jeg er lykkelig over at vekten går nedover. Jeg får ikke trent noe for tiden, men jobber mye og det er ganske bra trening i jobben.
Siden jeg var innom her sist har jeg nådd tre delmål; ned 5 kg, ny vektklasse og ferdig med 90-tallet. HURRA!!!!!!

Lykke til videre alle sammen!
92,4 kg

Sommerhilsen

Jeg kommer ikke til å være noe særlig innom her de nærmeste ukene. Jeg drar på hytta og der har jeg ikke internetttilgang.
Har målt meg i dag. Ble egentlig litt overrasket over at det ikke var større nedgang. Det er jo en måned siden jeg tok målene første gang. Vel, vel; vi får se hva sommermånedene gjør med vekt og mål. Jeg skal jobbe hele sommeren så jeg har all grunn til å klare å holde på gode vaner. Men jeg vet at det er tøffere når jeg er på hytta. Er så vant til å kose meg der.

Høyre lår nederst: 0
Høyre lår øverst: -2cm
Venstre lår nederst: 0
Venstre lår øverst: -1 cm
Hofte: -3cm
Midje: -1 cm

God sommer alle sammen!
Jeg stikker innom når jeg kommer i nærheten av en datamaskin.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Keyz1. juli 2002
God sommer!
Er sikker på at du kommer til å holde vekta også i sommer. Og av og til er det lov å kose seg og vettu :o)

Klem fra Keyz
92,0 kg

Overraskende vektnedgang

Jeg hadde trodd at vekten skulle stå litt stille etter utskeielsene i bryluppet. Men nei da; jeg er på fin vei nedover. Bryluppet satte faktisk veldig fart på magen. Den har vært meget treg den siste uken. Men etter lørdagen er den hlet fin igjen.
Jeg er full av pågangsmot og venter i spenning på når jeg når mitt første delmål: - 5 kg. Bare en kilo igjen.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Keyz25. juni 2002
Hei :o)
Kanskje kake er bra for fordøyelsen? *ler* La oss håpe at det ikke er det, vil ikke ha ENDA en unnskyldning til å spise kake! Jeg er også kakemons. Men baker ikke hjemme - det går bare ikke. Og i selskap spiser jeg heller litt av mange for å få tilfredstilt mine grådige øyne, enn mye av få kaker. Blir mer tilfredstilt på den måten.

Du gjør det veldig bra! Vektnedgang etter kakespising og greier - keep on! :o)

Klem fra Keyz
c.AuthorAlias Bambi😉25. juni 2002
Se her ja. Dette går jo så bra. Du har skjønt poenget. Man skal ved spesielle anledninger unne seg noe man virkelig har lyst på. Heldigvis så orker man ikke så mye som før, og det er jo en seier i seg selv. Ditt første delmål er rett rundt hjørnet. Så herlig. Dette går din vei.
Tirsdagsklem
Bambi
Bilde
c.AuthorAlias Ronja😊24. juni 2002
Heisann gratulerer med fin vektnedgang:) og godt at du har fått orden på magen din igjen, er nok ikke lenge til du har nådd ditt første delmål og kan sitte deg et nytt:)
Ha en forsatt fin kveld:)
Klem fra Ronja
Bilde
92,6 kg

Liten vektforandring

Vekten er den samme i dag som den var i går. Fornøyd med det fordi jeg var ibrylupp i går. Jeg hadde bestemt meg for å spise det jeg hadde lyst på. Men det er jo begrenset hvor mye eg orket etter å ha spist lite de siste ukene. Magesekken har nok blitt betraktelig mindre. For føste gang i mitt liv klarte jeg ikke å spise opp sjokoladekakestykket mitt. Utrolig; jeg elsker sjokoladekake. Jeg spiste et lite stykke med daimkake. Syns jeg var kjempeflink som spiste bare 1 1/2 stykke kake tilsammen. Jeg er er jo en kakemoms.

Håper alole får en strålende uke!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias treningsnarkon😉24. juni 2002
heldiggris altså!! Sånn har jeg aldri opplevd før, jeg akn spise kake til jeg spyr, jeg.

Så litt på slanke kurva di, kjipt m den oppover bølgen a.. :-(

men nå er du jo på veg neddover att! :-)

Stå på!!
c.AuthorAlias Niki😉23. juni 2002
Heisann Blåklokka!

Lurt å spise det man har lyst på ved spesielle annledninger. Jeg angrer ihvertfall etterpå om jeg ikke spiser kaker jeg har utrolig lyst på, og som du oppdaget; man har jo ikke plass til de helt store mengdene når man ikke er vant til å spise så alt for mye i hverdagen. Er jo ikke sååå ofte man er i selskap.

Ha en fin fin slankeuke!
Klem fra Niki
😃92,7 kg

Salige vekt

Åh, for en herlig nedgang. Jeg føler at jeg er i siget. Her går det en vei; nedover. Da jeg sto opp i dag hadde jeg så lyst til å veie meg. Tenkte at det sikkert var dumt siden det bare er to dager siden jeg veide meg sist. Kunne jo like gjerne ha gått litt opp som ned. Men nei da, en halv kilo til er borte. Åh, så deilig.
I går fikk jeg endelig svømt mine 1000 m igjen. Skjønt! Svømming er utrolig godt!
I helgen skal jeg i brylup. Da har jeg bestemt meg for å kose meg litt, men ikke fråtse. Men jeg skal nok spise litt kake. Håper de har sjokoladekake. Nam....
Har sett at flere her følger opplegget til Lindberg. Derfor var jeg på biblioteket i går og lånte boka hans. Jeg syns det virket spennende og logisk. Var helt tent og tenkte at dette må jeg gjøre også. Men når jeg kikker litt på hva jeg har gjort så har jeg jo allerde godt ned litt på min egen måte (spise sundt og trene), så jeg tror ikke jeg kommer til å følge Lindbergs opplegg slavisk. Men jeg skal plukke med meg noen godbiter derfra. Skal i alle fall prøve å få i meg mer proteiner. Jeg er nok en karbohydratfrik, så her må jeg gjøre en liten innsats. Begrense potetspisingen blir i alle fall ikke noe problem. De eneste gangene jeg spiser poteter er nemmelig når noen serverer det til meg.
Ha en god dag, alle sammen!!
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lakki😉21. juni 2002
Så flott at det går bra med deg! Ser ut som om du har en sunn innstilling og et bra opplegg. Da er det bare å stå på! Takk for koselig hilsen i dagboka mi forresten. Sånt varmer!

Klem fra Lakki
c.AuthorAlias NasseNøff😊19. juni 2002
Se her ja - her går det jo unna som bare det *s*
Svømming er utrolig bra trim ! Hadde jeg turt å vise meg blant folk i badedrakt, så skulle jeg også svømt mer. Det strammer liksom opp overalt, og hjelper til med å stramme brystmusklene også, slik at man ikke trenger å få hengepupper bare fordi man går ned i vekt *ler*. Om noen kg så skal jeg nok svømme jeg også *s*

Lykke til videre !

NasseNøff
c.AuthorAlias Eterna❤️19. juni 2002
Tusen takk for trøst i min dagbok. Det trang jeg virkelig. Skal prøve å tenke på at den stakkars kroppen min trenger å stabilisere seg. Jeg har jo tross alt ikke gått opp!

Ellers har jeg også akkurat lest boken til Lindberg. Jeg må si det er mye som stemmer der og jeg har stor tro på hans teorier som virker logiske og vitenskaplig akseptert. Jeg har lagt om kostholdet og det skulle vise seg at mitt opplegg stemte veldig bra med Lindbergs teorier uten at jeg visste det dugg om han før jeg kom inn hit. Jeg har liksom fulgt noe jeg har trodd på uten å vite hvorfor akkurat mitt opplegg virker. (ha-ha virker og virker, det går tregt og stopper nesten opp, men på lang sikt....) Lykke til videre med opplegget ditt. Jeg synes du er superflink. Klem fra Eterna
c.AuthorAlias ABC19. juni 2002
Jeg er ny og trenger virkelig mye tips, råd og motivasjon.
Hjelp, jeg har vært på slankern hele livet....!!!
c.AuthorAlias Keyz18. juni 2002
*ler* Jeg kjenner meg virkelig igjen i potetspisingen. Har en pakke seibiff liggene fryseren, og der har den ligget i to måneder. Det må liksom poteter til..
Kos deg til helga! :o)

Klem fra Keyz
c.AuthorAlias Ronja😊18. juni 2002
Kjempekjekt når vekta går rette veien:) Du er kjempeflink:) Stå på og kos deg masse i bryllup:)
Ha en forsatt fin uke:)
klem fra Ronja
Bilde
93,2 kg

Godtesug

Jeg er så fornøyd med meg selv. Denne helga har vært helt grusom. Jeg ha vært så godtesyk! Kjempesug hele tiden. Men jeg har stått imot! Jeg er så stolt over at jeg klarte det. I går var det så ille at jeg tente meg en røyk, enda jeg slutta for ca to mnd siden. Jeg tok et drag og slukket den. Det var rett og slett ikke noe godt lenger. Tenk; om et års tid er jeg både slank og røykfri. Herlig!
Jeg har ikke fått trent den siste uken. Dagen har bare løpt av gårde... Jeg har begynt på den ene sommerjobben min. Heldigvis er begge sommerjobbene mine uten stillesittende arbeid. Så jeg får beveget meg selv om jeg ikke trener. Men jeg har svømmeabstinenser. Svømmehallen er stengt i helgen, men jeg kommer i morgen. Gleder meg!!!!!
I dag har jeg satt opp noen delmål. Jeg prøvde å finne så mange som mulig. Det er jo så deilig å føle at man lykkes.
Her er mine delmål:
1. 91,0 kg (-5 kg)
2. 90,5 kg (overvekt)
3. 89,9 kg (ferdig med 90-tallet)
4. 86,0 kg (-10 kg)
5. 85,0 kg (halvveis på 80-tallet)
6. 81,5 kg (lett overvekt)
7. 81,0 kg (-15 kg)
8. 79,9 kg (ferdig med 80-tallet)
9. 76,0 kg (-20 kg)
10. 75,2 kg (normalvekt)
11. 71,0 kg (-25 kg)

Til slutt vil jeg ønske alle en god slankeuke!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trulte18. juni 2002
Tuuuusen takk for støtte i en trist stund...
Nå er jeg over den kneika og på vei nedover igjen...men det er så kjedelig å slanke seg samme grammene TO ganger liksom.
Jeg ser du har satt målene dine.....de er ikke urealistiske...men de krever hardt arbeid...men vi skal hjelpe hverandre og da klarer vi ALT

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Bamse😃16. juni 2002
Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi! Du har satt opp en fin liste med delmål synes jeg. det kan være til stor hjelp. Jeg prøver å sette opp noen mål for meg selv. Nå er det først og fremst -20 som det gjelder å oppnå. Dernest er det minus nye 5 kilo frem til 14. juli. Da blir det -25 kilos jubileum. Og slik kan jeg jo fortsette til vekta kommer ned til akseptabelt nivå. Jeg sjekket litt på BMIen min idag, og jeg må totalt ned 50 kilo dersom den skal vise "normalvekt". Foreløpig har jeg satt meg et mål på minus 45 kilo, og opprinnelig hadde jeg tenkt å nå det målet før neste sommer. Nå kan det se ut som det er mulig å nå det på kortere tid...
Ønsker deg lykke til i uka som kommer. Stå på!
Klem fra Bamse
Bilde
c.AuthorAlias Bambi😄16. juni 2002
Det ser ut som en bra plan med fornuftige delmål. Har selv også satt opp et skjema med delmål.
Gratulerer med å ha seiret over godtesuget. Kjempebra.
Ha en fin dag!
Bambi
Bilde
c.AuthorAlias Keyz16. juni 2002
Hei :o)
Det er bra med mange delmål, så blir det ikke så lenge mellom hver gang du når ett. Tenkte jeg skulle satse på den strategien jeg og, samt et belønningssystem. Det er jo tross alt morsommere å kjøpe bukser i str 46 istedet for 50..
Skulle ønske jeg også hadde mot til å iføre meg badedrakt og svømme. For svømming er fantastisk god trim. Men det er en sperre inni hodet mitt - no way! *ler* Etter noen kilo kanskje..
Lykke til videre!

Klem fra keyz
93,8 kg

Dette går bra

Jeg syns slankingen går bra for tiden. Egentlig føler jeg ikke at jeg slanker meg. Jeg bare spiser sundt og trener. Og lar være å spise godteri. Det hjelper.
Jeg spiser også en del mat som ikke er typisk slankemat. Syns jeg må kose meg litt. Dessuten er det mye lettere å ikke gi opp når jeg kan kose meg litt innimellom uten dårlig samvittighet.
Jeg har allerede gått ned det jeg ønsket å gå ned i løpet av juni måned, så dette går jo strålende.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset13. juni 2002
heisann:)
takk for etterlysning:) jotakk jeg har det bare fint. vekta står på det samme, men jeg tenker ikke så masse på det nå. grunnen er at jeg prøver å bli gravid:)har ikke prøvd lenge altså:) håper på klaff snarest! hihi. jeg skal skrive inn i dagboken når jeg blir gravid, så alle kan få vite det:) jeg er så glaaaad. håper ikke jeg må slite lenge.
ha en flott dag blåklokka:)

Hilsen Iset.
c.AuthorAlias Trulte13. juni 2002
Den planen din, ser ut til å være helt topp for deg !! Og det du sier m å kose seg så en ikke går lei, det er så utrolig viktig. Hvis en føler at en må forsake noe hele tiden hver dag...da varer de gode forsettene ikke så lenge,og opplegget ditt fungerer for deg så det er jo kjempeflott !!!

Klem fra
Trulte
c.AuthorAlias Keyz13. juni 2002
Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Fortvilelsen over kleskjøp etc. Jeg har grint en hel masse fordi jeg er så tjukk, men merkelig nok går den vonde følelsen så forbanna fort over! Allerede innen et døgn etterpå kan jeg hive innpå en sjokolade. Og det hjelper jo ikke. Skal prøve å slå et slag for godtefrihet! :p
Lykke til med slankinga di - følger med deg :o)

Klem fra Keyz
😃95,3 kg

Plan

I dag måtte jeg veie meg. Klarte ikke å vente lenger. ÅH, jeg er så glad for at jeg veier mindre enn forrige gang jeg veide meg.
jeg er endelig ferdig med alle eksamnene for i år. Nå skal jeg ut i solen og lese akkurat det jeg har lyst til, ikke det jeg må. Det blir deilig.
På onsdag var jeg på kino. Kjøpte smågodt (mindre enn jeg pleier) spiste litt og kastet resten. Jeg var så fornøyd. Da jeg satt på kino fikk jeg en idè; Setter av et helt år til å slanke meg. Da kan jeg kose meg litt innimellom; spise litt smågodt på kino, drikke vin med venninder osv. Så jeg her bestemt meg for å veie 70 kg 1. juno 2003. Da må jeg gå ned 2,3 kg i mnd. Det bør kunne gå greit. Hvis jeg går ned mer enn 2,3 er det bonus! Veldig fornøyd med planen min
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bamse😄8. juni 2002
Hei Blåklokka!
Det er kjempefint at du har laget en plan, men du burde også sette deg kortere delmål. Det er med på å stresse deg litt. Jeg har hatt god nytte av det i hvert fall. Straks jeg kan feire 20-kilo jubileum, må jeg til med å sette med nye delmål, basert på de siste måneders vektnedgang. Lykke til videre - og ha en fin helg!
Klem fra Bamse.
Bilde
c.AuthorAlias fluffa😀7. juni 2002
Hei!
Kjempelurt å ta det sakte og langsiktig! Da er sjansen for store sprekker mindre og du klarer bedre å holde på vekta som du har kommet ned i. Man må finne en livsstil man kan leve med, og det ser ut til at du har funnet din måte. Lykke til framover!
Ha en god helg!
-fluffa-
Bilde
😃96,1 kg

Har det mye bedre nå!

Jeg er så utrolig glad for at jeg klarte å sette vekk vekten for en periode. Jeg har det så mye bedre nå. Jeg fokuserer på å spise sundt og å føle glede ved å trene. Fordi jeg har bestemt meg for å ikke veie meg på en stund blir ikke treningen et middel for å gå ned noen ekstra hekto. Treningen blir heller en del av det å føle seg vel.
Åh, jeg har det så mye bedre nå!
Takk til alle som har hjulpet meg!

I dag tok jeg frem målebåndet. Her er mine mål:
Høyre lår nederst: 52 cm
Høyre lår øverst: 75 cm
Venstre lår nederst: 53 cm
Venstre lår øverst: 74 cm
Hofte: 123 cm
Midje: 93 cm
Det skal bli spennede å se hvordan disse målene krymper sammen etterhvert. Gleder meg til det.
I morgen er siste eksamen. Så jeg må lese litt i dag. Har tenkt å ta helt treningsfri i dag. Kjenner at jeg trenger det nå. Stakkars kroppen min har jo sittet i ro i flere måneder og så har den plutselig fått masse trim. Vel, egentlig er det jo bare sundt, men jeg prøver å ta det litt med ro.
I går svømte jeg 1000 m + klippet plenen i 1 time.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias treningsnarkon😀6. juni 2002
så bra at du har fått et mer "normalt" forhold til vekta. Lusrt å sette den bort en stund. Det har jeg gjort et par ganger og. Man kan liksom bli litt vel fiksert... Man skal jo ikke gå rundt og tenke slanking og mat hele dagen(som man ofte gjør hvis man veier seg ofte)

1000 m svømming.. oi, ganske slitsomt d. Bra trening!

Fortsett sånn du!
c.AuthorAlias Bambi😌6. juni 2002
Heisann!
Takk for innlegget!
Da er vi to uten vekt :-) Det skal du se går bra. Syntes du er kjempe flink. Skulle ønske jeg også trente, sliter bare å gå opp en liten bakke. Men i dag har jeg bestemt meg for å ta en "langtur". Lykke til Bambi
c.AuthorAlias mailen5. juni 2002
Flott at du har det bra! Ønsker deg lykke til på vektveien nedover.
96,1 kg

Litt bedre humør nå

Jeg er ikke så lei meg som jeg var på lørdag lenger. Men sliter fortsatt litt. Men jeg har i alle fall klart å ikke gi opp. Som regel pleier jeg å spise, spise og spise når jeg er lei meg. Ofte tenker jeg at jeg er så tykk at det ikke gjør noe om jeg spiser litt til. Men det har jeg latt være nå. I stedet har jeg faktisk brukt min frustrasjon til å få et ekstra push til å trene. Da jeg hadde klart å stoppe tåreflommen på lørdag gikk jeg meg en tur. I går svømte jeg 1000 m og gikk en tur. I dag har jeg syklet og skal på gåtur etterpå. Treningen hjelper på humøret.
Jeg har satt bort vekten min for en periode. Orker ikke flere nedturer. Nå prøver jeg å fokusere på gode matvaner og trening. Så skal jeg veie meg om en stund.
De siste dagene har jeg lest mange dagbøker. Og jeg ser at det er håp. Jeg også ken bli tynn. Det er så mange her som har klart det. Selvsagt kan jeg klare det også. Jeg må bare gi meg selv litt tid.
Jeg er så utrolig glad for at denne siden finnes! Jeg har lært så mye her. Hedde det ikke vært for denne siden hadde jeg nok sittet med en diger pose smågodt nå og ikke sett noe håp.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias fluffa😃4. juni 2002
Heisann!
Du har jo vært så flink til å trene så vektnedgangen kommer! Det at du trener mye gjør at musklene blir større så da synes det ikke så godt på vekta. Lurt av deg å sette den bort en stund kanskje. Ta heller fram målebåndet. For om du ikke ser det vekta så ser du det på centimeterne.
Kjenner meg igjen i det du skrev om å handle klær. Har nesten ikke fått kjøpt pene klær de siste årene. Det finnes ikke noe annet enn telt til overvektige mennesker. Klær som gjør at en faktisk ser enda større ut. Sukk! Synes som du at det ikke er noe moro å gå i butikker lenger. Håper derimot at jeg vil ha glede av det i framtiden. Om et år så kan vi kle oss i smarte og fancy klær vi også. Bare vent!
Tips: noter maten og kcal du spiser i løpet av en dag. Hvis du ligger på rundt 1200-1400 kcal om dagen så går du garantert ned. Kjøp deg gramvekt på Rema-1000. Der koster den bare en femtilapp.

Ønsker deg lykke til videre. Dette klarer du fint!
klem fluffa
Bilde
c.AuthorAlias Trulte😊3. juni 2002
Litt viljestyrke og vår hjelp...det er tryllekuren for å lykkes.
Jeg er evig takknemlig for dette nettstedet...det har reddet meg....Det og gode venner som trøster og støtter.
Vi er her for deg, vi er her for hverandre.

Slanke og trøsteklem fra
Trulte
😟96,1 kg

Jeg er så lei meg!

Jeg er så lei meg. Jeg har spist lite hele uken. Har trent litt. Spist godteri bare en dag. Og da spiste jeg lite. Og så har jeg ikke gått ned et gram. Jeg har faktisk gått opp. Det er helt fortvilende.
Jeg har innsett at jeg ikke kommer inn i den kjolen jeg ville inn i, så i dag dro jeg for å kjøpe meg ny. Men fant ingen ting. Skal ikke tykke menesker pynte seg??
Etter at jeg kom hjem har jeg bare ligget på senga og grini. Jeg veier 30 kg mer enn jeg ønsker og aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har slanket meg så mange ganger at jeg ikke ser hvordan dette skal bli noe anderledes.

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias zeta😄4. juni 2002
Heisan!
Trist at du har en skikkelig bånn dag da....men da går det jo bare en vei...oppover :)
Er helt ny her...så har ganske bra med pågangsmot enda. Har ikke planer om å kjøre hard slanking, men skal prøve å få lagt om kostholdet litt og spise mye mindre sukker.
Vi kan jo prøve å være litt psykisk støtte for hverandre :=
Koz
c.AuthorAlias Bamse😃3. juni 2002
Hei på deg!
Det gjorde vondt å lese at du var så lei deg. Alle dager er ikke like, og spesielt når det går litt trått med slankinga kan det være vanskelig. Imidlertid er jeg helt enig med Elisabeth der hun skriver: "Ta fram Fanden i deg". Det tror jeg er det eneste som hjelper. Vis at det er DU som bestemmer, bit tenna sammen ("ikke lett", sa mannen, "når begge sitter i overmunn'") og finn på noe gøy. Det har i hvert fall vært min redning. Ingen har godt av å sitte inne og deppe! Det skulle vært satt igang samtalegrupper for slankere, men det er vanskelig her inne på slankere.com fordi vi bor vel så langt fra hverande. Men vi har dagbøkene, da - og chatten. Det er til stor hjelp det også. Jeg håper at du ser lyset i tunellen snart. Bruk oss her inne i vanskelige stunder. Vi er her for hverandre!

Til slutt vil jeg få ønske deg lykke til videre med slankinga. Stå på - så gir det resultater!!

Klem fra Bamse
Bilde
c.AuthorAlias treningsnarkon😉2. juni 2002
ta d med ro!!!!!

Jeg har også følt at vekta har gått opp, når den burde gått ned .....

d er så umotiverende! fy søren. D ender bare med at man tenker, jaja, da har d jo ingen virkning og jeg spiser lite.. også propper man magen full ....

Men stå på..

d som skjedde med meg var at vekta plutselig "løsna" føk nedover. bare vent. snart er d din tur!!!

KLM
c.AuthorAlias Elisabeth❤️1. juni 2002
Kjære deg..jeg skjønner at det er fortvilende..man prøver så godt man kan og likevel ser man ikke resultater..vi har alle vært der Blåklokka! Det eneste rådet jeg kan gi deg er å skrive opp hva du spiser,absolutt alt. Kan hende du ser hva som bør endres på da? Jeg har hvertfall lært veldig mye av det,skriver ikke lenger opp alt jeg spiser nå fordi jeg har kommet inn i en god tralt,men i perioder hvor jeg har bedrevet baklengsslanking har dette fungert veldig godt. Hvis du skriver det opp i dagboken får du t.o.m gode råd og vink,tips og ideer til endringer og variasjoner.
Ellers må jeg få svare på spørsmålet ditt: SELVFØLGELIG skal store jenter også få pynte seg! Men jeg er enig i at utvalget er magert..kjempetrist..og jeg har har også ligget og grått mange ganger etter mislykkede shoppingturer.
Jeg kan bare si; Reis deg opp blåklokka!! Ta fram "fanden" i deg og si at dette finner du deg ikke i! Du skal selv få bestemme hva du vil ha på deg og hvordan du skal se ut.
Jeg og alle vi her inne er her for deg,du klarer dette vet du.
Stikker innom deg neste uke og ser hvordan det går,ok? :)
Klem fra Elisabeth.
95,7 kg

Ny startvekt

I dag forandret jeg start vekten min. Det var litt kjedelig å ha en startvekt som var lavere enn det jeg veier nå. Så slipper jeg å bli minnet på at jeg har surret til spisingen min i det siste. Det er jo den vekten jeg har nå som er utgangspunktet mitt nå.

Har spist
1 skive med fiskepudding + grapefrukt
2 skiver med gulost
annanas
pizza (masse...)

Trenning:
35 min på sykkel
96,0 kg

Hmmm...

Så utrolig kiipt å starte slankingen med vektoppgang...

I dag har jeg spist:
1 brødskive med gulost + grapefrukt
2 brødskiver med gulost
1 kyllingfillet med ris, løk, sjampinjong og tsasiki.

Trening: 45 min aerobic og 30 min sykkling
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*😉26. mai 2002
Heisann!
Du...ikke fortvil! BIT tenna sammen nå,og gi full gass!Det er enda 2 mnd til full badesesong og innen da kan du ha gått ned 10 kilo!! Husk at ALT ER MULIG! Du må bare ville det NOK!!!
Heia deg! Opp med haka,vær stolt av deg selv og si: NÅ ER DET NOK!!!!
Stor klem fra Jenta*S*
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.