← Alle dagbøker
diarist.Alias

Blå

42 år168 cm6 innlegg 2002 0 følgere

Start67,0 kg
Sist61,0 kg
Endring−6,0 kg
BMI nå21,6
📉 Ned 5+ kg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
31. mars 200215. juni 2002
😵61,0 kg

Hei alle sammen

Heisann alle sammen..

Har ikke noe spesielt å si idag.. Litt småtrist idag.. Krangla med kjæresten i forgårs, igår var trolig første gangen på de ca2år vi har vært sammen at jeg klarte å la være å ringe han. Så det ble ikke ett ord hele dagen... unntatt kompisen hans som ringte ca tolv om kvelden og prata litt med meg.

Men så ringte han idag.... sa unskyld for alt og at han elsket meg!! Litt glad igjen
;-|

Idag har jeg vært litt utskeiende.... Har ikke tenkt slanking eller sunn mat..
Begynte dagen med tre hjemmebakte brødskiver m kaviar&løk
Så etterpå fikk jeg søthunger og spiste en vaniljestangis pluss en lollipopp. Det er litt rart. Hvis jeg føler meg lite sulten, og spiser brødskive eller noe annet som ikke akkurat er søtt eller usunt, så får jeg skikkelig søthunger etterpå. Det er vel blodsukker og glycemisk indeks osv som har skylden.. Av og til spiser jeg egg og grapefrukt og da skjer ikke det samme. Selv om tre brødskiver burde gjøre meg mettere.. Jaja..... Idag har jeg jogget litt. litt. ved siden av lillebror som syklet og hunden min. tror jeg er i dårlig form. Men jeg har aldri vært flink å jogge... Synes jeg var litt flink for noen dager siden, men nå er jeg inne i en litt for likegyldig periode.. fy meg... har ikke nådd trivselsvekten min. Er nesten sikker på at det er muskler som er borte, men jeg får meg ikke til å trene. Kjøpte ikke nytt kort på treningssenteret etter at halvårskortet var oppbrukt, men det er vel pga jeg ikke ble fornøyd av resultatene, som bare var en kraftigere kropp enn jeg hadde før.. Det er pent med littegrann muskler egentlig, men det føltes som om det kom fett på nye steder som jeg ikke hadd sett før... vet at eneste måte å bli slank er å spise mindre og forbrenne mer, men hvis man trener i tillegg er det vanskeligere å la være å spise mye..... men, skal svømme litt når det blir innevær igjen, får heller utnytte sommerværet med å sykle og PrøVe å jogge ute +rollerblades da. Har drukket for lite vann også tror jeg...


Men nå skal jeg spille supermario med lillebroren min! (han er 6år)

kos og klem og god sommer!
😃62,0 kg

sommerferie, mål, hindringer........Fremgang

Hei!!!


Lenge siden sist..

Ja, vekta har vel gått ned. Mest på grunn av at jeg har sluttet med spinning tror jeg..
Men også litt fordi jeg den siste tiden har spist sånn at jeg føler meg litt sulten.

Har merket det på magen.
Alltid magen.

Det er rumpa jeg vil se forsvinne.

Men greit nok. Så lenge det går nedover ER JEG GLAAD

Kjempeglad!!!!!! for det betyr at jeg får det til. Og målet mitt nå er å være fornøyd med meg selv innen august, for da skal jeg og kjæresten på ferie. Da vil jeg slippe å tenke på kroppen min. Da vil jeg bare ha det gøy. Men imellom blir det en stor stor hindring. Nemlig sommerjobben på bensinstasjonen. Huff.....det er noe muffens med de pølsene der. Det er fysisk umulig å motstå dem, hvor ekkel jeg nå enn føler meg etterpå. Og hvor motbydelig det nå enn ser ut med alt fettet det ligger i. Det blir vanskelig vanskelig! Og det krever planlegging av meg. Alltid ha med sunn mat hjemmefra, så jeg ikke ender opp å fråtse i sjokolade på grunn av tom mage på jobb. Og så må jeg drikke mer vann, eller te..

Men akkurat nå er det skriftlig eksamen neste!!! Imorgen. Engelsk eksamen. Det går bra tror jeg. Men det er nok vanskeligere enn på ungdomsskolen (da fikk jeg karakter6 *stolt*) Det var en deilig følelse. Lurer på hvordan det går. Har faktisk ikke hatt en eneste eksamen siden u.skolen. Og nå går jeg 2. vg.

Men nå er det sol, og fint vær ute. Det er jo snart sommer!!! :-) God sommer til alle sammen...

Kos og Klem ifra
Bl夤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Frosken❤️4. juni 2002
Gratulrer med vekttap og god eksamenskarakter:) Godt at livet er snillt med oss slankere innimellom ikke sant?

God sommer til deg oxo!
😉62,5 kg

...........når synes det egentlig?

vet ikke helt om jeg stoler på den vekta,,men..... kanskje?
Det må være at musklene har forsvunnet *litt* men går de SÅ fort bort da... det er jo ikke så lenge siden jeg trente ganske mye!?

Idag blir det fest med vennene...... Spist idag:

frokost:
2gulerøtter
1appelsin
1 glass appelsinjus

lunsj:
2 big one pizza stykker borte hos venninna

annet:
1 pk lacryl

vil ikke ha mer idag

Kanskje jeg blir litt sulten senere ikveld... men nå er jo klokka halv sju så

Tror ikke jeg får drømmekroppen til sommeren, men håper å få bort litt av fettet rundt rumpe/lår...... det er så masse...
;-(

Vil vise fram kroppen min....

Ikke gjemme den noe mere..

Koz..........
64,0 kg

føler ingen forskjell.......;-(

hei...

føler meg ærlig talt feitere..
sikkert badevekta som lyver..

Hvorfor blir jeg ikke slankere når jeg føler at jeg er sulten hele tiden..

æsj..

sikkert bare litt muskler som har blitt borte pga jeg har ikke trent på lenge, mot min vilje da..

nå skal jeg ut på blades

frokost
1 kopp med frokostblanding+skumma melk
1banan
1eple
1 mini-yoghurt

lunsj
1grovt rundstykke m/1banan

*boom*
2ostepølser m/bacon
(liker det ikke dem en gang, skjønner ikke hva som feiler mg)
1 new energy

middag
1 eple

har spist litt lite i d siste tror jeg... men det kommer plutselig noen demoner inni meg og gjør meg selvdestruktiv på en måte. akkurat som om jeg må gjøre det motsatte av det jeg absolutt ikke vil.. (mener det pølsegreiene) Og når man jobber på en bensinstasjon, og lukta er der hele tiden, alt det forbudte.....det er jo toppen av prøvelsen når godtehyllene omfavner deg halve dagen når du er på slankern....huff

Men jeg knekkerikke av den grunn, skal klare å nå målet mitt!!!!

koz fra
Blue
67,0 kg

Ryddet i 6t idag-fremfor kose meg m/kjæresten!!!!?

min mat-dag:

frokost,
2knekkebrød m/brunost
1banan
te

middag,
en middagstallerk m/salat (wok''et og rå)
4små men deilige fiskepinner
en teskje rømme
ris

dessert,
liten bolle m/frukt litt sjokoladesaus(hmm) oppå

kvelds,
3brødskiver 1m/makrell(nam) 2m/sardiner
1appelsin
te

i tillegg gikk det med en stratos en eller annen gang idag.(Grrr!!)

Fikk ikke tid å spise så ofte som jeg ville. Glemte det, for jeg ryddet og ommøblerte og vasket og... det extremt rotete rommet mitt. Det gikk..ehh...ca6timer?..Men resultatet er nyydelig.. Gleder meg til jeg skal oppi senga mi og beundre mitt mesterverk..hehe. Kjærzten ringte og sa han savnet meg minst tre eller fire ganger i løpet av ryddingen, og jeg synes jeg var flink når jeg klarte å velge rydding istedet for klemmene hans!

God natt alle sammen!

Kos--Blå
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias ann-merete4. april 2002
Hei!
Har lest innelegget ditt fra igår, og blir veldig lei meg når det så tydelig som i ditt tilfelle kommer frem hvor vanskelig det er å etterleve nåtidas kvinneideal for dere unge jenter.
Det stiller seg litt anderledes for oss voksne kvinner med et par barn på baken.Vi stiller ofte ikke like harde krav til egen kropp som dere ungjenter gjør, men vi husker nok likevel hvordan det var å være 18 .
Jeg tror det viktigste du kan gjøre som ung jente for å unngå spiseproblemer nå og siden, er å bygge opp selvtilitt rundt andre ting enn kropp.For når man tenker etter finnes det mange forskjellige kroppsidealer( mennfolkbladene feks oppererer jo med helt andre kroppsidelaer enn kvinnebladene)og det vil alltid være noen som er tynnere, eller penere,som har større pupper,mindre rumpe, er mer velpropesjonert osv osv.
Hvis kroppen er det vi skal bygge selvtilitt på ,blir vi alle tapere.
Jeg synes personlig du skal lytte til kjæresten din som helt sikkert synes du er den nydeligste i verden.
Og med dine 67 kilo,kan det jo ikke stå så galt til.
Jeg sier ikke dette for å få deg vekk fra tanken på slanking, men å tenke litt alternativt når du slanker deg.
Mer på å endre kostvaner, begynne å trene ol, fremfor å sulte seg,stikke fingeren i halsen og denslags.
Endrer du usunne vaner til sunne,har du gjort deg selv en tjeneste for resten av livet, og slanking vil være en saga blott.
Synes forresten dietten din ikke virker så gærn så langt.
Du fokuserer på sunn ,næringsrik kost og det er veldig bra!!!!
Kombinert med trening er du i mål før du vet ordet av det.
Mye av den slankingen dere unge jenter innenfor normalvekt gjør,har mye med trening å gjøre.Trener dere blir dere faste, øker forbrennigen generelt da muskelmassen blir større, og det er ikke sikkert dere trenger ta av så mange kilo som planlagt.
Men skal du like kroppen din, må du også like degselv.
jeg har langt mer tålmodighet med egen kropp nå enn da jeg var på din alder, og det har mye med at jeg har bygget opp større tro på megselv,gir litt mer blaffen i hva andre mener om meg, og ikke stiller så skyhøye krav til megsjøl at de ikke kan innfris.
Jeg er på lag med megsjøl, og synes jeg er en ok kvinne.
Muligheter til forbedring finnes både på det kroppslige og mentale plan, men i bunn og grunn er jeg fornøyd med den jeg er.
Å ha et forbedringspotensiale gjør bare at man ikke slutter å leve ,og det er jo bra.
Så skriv en liste i hodet ditt på alt du er bra til.
Alt fra småting som eks smøre brødskiver, til personlige egenskaper som feks at man har et godt humør,er omsorgsfull osv.
Banner på at det kan bli en lang liste.
Prøv også å la andres oppfatning av deg gjenspeile seg litt i din egen holdning til deg selv.
Kjæresten din elsker deg jo helt sikkert, og virker som er helt på tuppa etter deg.
Ta det til deg, og ikke blås det vekk.
På den måten endres ditt egen syn på degselv ,og det med en kilo eller to for mye vil virke mindre betydningsfult.
Du vil i alle fall ikke vekke avsky hos deg selv dersom vekta svinger litt i feil rettning,men få litt mer tålmodighet med at i forskjellige faser gjennom livet kan ikke vekt og utseendet spille førstefiolin hver gang.
Som flere andre har nevnt, vekt og slanking er ikke alt-
livet er mye mer mangesidig og fantastisk enn det!
Alt det beste videre!!!
c.AuthorAlias Inemor3. april 2002
Hei Blå.
Jeg ville bare si at jeg syns det er trist å lese om det du forteller. Jeg har heller aldri vært fornøyd med meg selv, og er det langt ifra nå heller. Men syns ikke det er så rart etter hvordan idealene tilsier at vi jenter skal se ut, eller hva? Jeg ønsker deg all lykke til med slankingen, og fortsetter du som du gjør nå så har du allerede lykkes. Husk å drikke mye vann, det er supersmart
En stoooor klem fra Ine
c",)
67,0 kg

Historikk og mål....

Hei.

Har aldri. Aldri! vært fornøyd med kroppen min. Det vil si siden den dag jeg begynte å bry meg om den (rundt 11-12års alderen) Det er forferdelig. Dårlig selvtillit har jeg alltid hatt. Går oppover i kg hvert år. Har en følelse av at det aldri stopper. Jeg veide 58kg for ca ett eller to år siden. Da var jeg heller ikke fornøyd. Med rompa da. For stor. Puppene for små. Ellers var det ingenting i veien med magen min, den var fin og deilig. Armene mine var slanke og pene, men leggene var derimot uproporsjonerte i forhold til lårene. De var for spinkle. Ellers var det bare fett på innsiden øverst på låra. Ingenting sideflesk. (Faktisk ønsket jeg meg da litt bredere hofter). Men idag.... Stor rompe, legger, låra helt ned mot knær utside og innside, tilogmed mangen min som jeg var så stolt over begynner å bli litt valkete. Overarmene mine ble på 1 2 3 fettete.... Likevel føler jeg at jeg stort sett er mer fornøyd med kroppen min idag enn før. Jeg synes jeg er penere, men føler jeg blir enda penere om jeg blir slankere. Vil så gjerne kaste platåskoa, som jeg bruker bare for å se litt mer proporsjonert ut. Hater avhengigheten av dem. Og jeg vil så gjerne bruke de stramme gensrene uten å skjemmes over rompa mi. Nå er det slik at jeg aldri har klart å slanke meg noe. Bortsett fra i...tror det var åttende klasse. Da gikk jeg ned ca to kg. Fra 56 til 54. Alle sa jeg var blitt tynn. Folk snakket om at jeg hadde spiseforstyrrelse, enda jeg må ha vært blant de 3-4 "største" i klassen da. Likevel var det deilig når folk sa "fy faen så tynn du har blitt" eller søsteren min sa "alle spør meg om du har spiseforstyrrelser" Hvorfor det da? Jeg tenkte bare "Tåler de ikke at JEG også skal få ha en kropp som ikke går under betegnelser lubben o.l.!" Og jeg hatet dem. Nå er jeg komt opp i 67kg. Venninen min veide over 65kg da jeg var nede på 58kg. Hun er 2cm høyere enn meg. Rundt om disse tider i fjor sultet hun seg i ca1mnd og gikk for første gang ned masse i vekt. Etterpå utviklet hun bulimi og mistet mensen. Hun Har vel gått opp et par kg igjen siden hun var nede i minst58 på det tynneste da. Husker første gang jeg virkelig "så" hvor tynn hun hadde klart å bli. Profilen var helt rett-ned, og jeg husket hvor misunnelig jeg følte meg akkurat da. Hun forklarte jo for meg senere dette med ett knekkebrød til frokost en brødskive på skolen og "litt" middag kl fire, og that was it. Dette klarte hun å holde på med i mange uker, inntil hun sprakk og kastet i seg store mengder kjeks, for så å få panikk og spy....og bli avhengig av det. Jeg må innrømme jeg har sunket så dypt som å spy opp mat selv. Noen ganger tilfeldig, andre ganger planla jeg, spiste nesten 2liter is for så å gjemme meg og spy det opp igjen. Siden har jeg spydd litt en sjelden gang hvis jeg forexempel "kjenner" maten, så presser jeg det opp....men uten finger da. Off...dette høres veldig sykt ut...men det er faktisk sånn en større del enn man tror av tenåringsjenter i år 2002 driver på. Likevel..jeg ser ikke på meg selv som "syk" eller spiseforstyrret. Så stor disiplin har jeg dessverre? ikke. Men nå vil jeg prøve å slanke meg ned i min trivselsvekt normalt. Elsker mat. Veldig. Min svake side de''lux..men jeg skal klare det. Bare en gang. Jeg har ingen vekt hjemme, men smuglåner hos venninner eller i garderoben på treningssenteret. De er forholdsvis dårlige og unøyaktige så jeg vil nok ikke få nøyaktige veietall.. Men jeg ser jo hvis mer enn 1kg forsvinner da. Siden jeg begynte på spinning i november-ifjor, i den tro at forbrenningen ville øke, og kiloene minke, har jeg derimot gått opp fra...63?kg til 67 tror jeg. Men det er jo selvsagt også pga økt muskelmasse?! iogmed at jeg ikke trente før dette, og selv har merket musklene. Føler meg likevel mer klumpete, siden fettet ikke har forsvunnet. Brukte CLA fra april? ifjor til oktober/november? ifjor. Merket ikke annet enn at jeg ikke ble sliten av å jogge (inne) i gymtimene. Det var kult. Men trodde det skulle bli mer effekt utseendemessig....hm. Begynte med CLA igjen slutten av denne måneden. Får se hva som skjer når jeg trener regelmessig samtidig. Håper jeg ikke får bodybuilder-antydninger...dah. Men hvis jeg klarer å dempe matinntaket skal nok både dett og litt muskler forsvinne;-) Har i ca ett år jobbet på bensinstasjon, og det har veldig ofte endt i pølse og sjokolade. Idag gikk det greit, men det er vanskelig hver gang selv om jeg blir kvalm hver gang jeg har stappet i meg en pølse eller flere sjokolader.

Skal prøve å notere ned matinntaket mitt de dagene jeg skriver her for å holde en oversikt og finne ut hva som fungerer.

Idag;

Frokost:
2knekkebrød med 2ogenhalv skive brunost.
1banan
1eple
mer eller mindre 1 liter med te(uten sukker)

Mellommåltid:
1appelsin

På jobben(ca 18:00)
1gomorgen jordbærjogurt
ca 1/2liter med te

Kvelds(etter jobb ca 22:00)
To hjemmelagde grove brødskiver med makrell
1banan

Ingen trening idag. På jobben står&går jeg masse da. Har funnet ut at all drikkingen av te (kaldtvann blir for kaldt i store mengder) demper matsuget enormt! Bare jeg husker å lage meg te da. Så skal det bli mye lettere. Skal prøve med å ta med te på skolen når den begynner etter påske..

Målet mitt er under 60 til sommeren. Virker ikke så vanskelig.. Og jeg unnskylder meg selv lett ved at kjæresten min liker meg som jeg er... likevel når jeg selv ikke godtar kroppen min, må jeg gjøre noe.

Ønsk meg lykke til gutter og jenter.!!

Kos fra
Blå
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias smilejenta1. april 2002
Hei Blå!
Ville bare si at jeg kjenner meg veldig igjen i alt du skriver. Det er sannelig ikke greit å være ungdom nå i disse dager. Har slitt/sliter med bulimi, men er inne i en veldig god periode nå for tiden. Det å kaste opp maten er no herk, men det er vanskelig å komme seg ut av.

Håper vi kommer til å få mer kontakt etterhvert.
Klem...
c.AuthorAlias ANNE1. april 2002
Hei. Velkommen hit. Jeg må begynne å berømme deg for at du har vært så åpenhjertig, det viser at det er en styrke i deg.
Jeg blir samtidig veldig lei meg på dine vegne, det virker som du har kommet inn i et mønster det er vanskelig å komme ut av.
Vi skal snakke mye med hverandre etterhvert, men jeg vil begynne med å gi deg noen råd:
-det er ingen vits i å kaste opp maten, for i og med at du har puttet den i deg ,setter den i gang en viss prosess som gjør at du tar opp maten i kroppen , pluss at du ikke klarer å kaste opp så mye at det virker "slankende"
-Du må spise minst 1000 kcal om dagen ,for ikke å ødelegge forbrenningen din (helst ca.1200 kcal)
-Du kan kjøpe en av grete roedes kokebøker, der står det bakerst i boka en kur med sunn mat ,som du kan følge hvis du vil
-med noen få justeringer av den menyen du har beskrevet, vil den fungere bra
-husk at ting tar tid, og at du må ha tålmodighet
-Glem det som har vært før, og begynn på en ny frisk i dag

Når jeg var 18 år hadde jeg det på samme måten som du har det nå, så jeg tror jeg vet hvordan du har det. Jeg veide 50 kilo, og var ikke fornøyd med meg selv alikevel. Nå er jeg 42år, og veier ca.70 (det går litt opp og ned), og er faktisk mer fornøyd enn jeg var den gangen. Livet dreier seg om andre ting enn mat og kiloer, selv om det ikke føles sånn her og nå.
Så ikke gi opp, du klarer nok å nå ditt mål, og vi her skal prøve å hjelpe deg med det, men dersom det skal være varig, må det ta tid Masse hilsen ANNE
-
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.