← Alle dagbøker
Blå
42 år168 cm6 innlegg
2002
0 følgere
Start67,0 kg
Sist61,0 kg
Endring−6,0 kg
BMI nå21,6
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Hei alle sammen
Heisann alle sammen..
Har ikke noe spesielt å si idag.. Litt småtrist idag.. Krangla med kjæresten i forgårs, igår var trolig første gangen på de ca2år vi har vært sammen at jeg klarte å la være å ringe han. Så det ble ikke ett ord hele dagen... unntatt kompisen hans som ringte ca tolv om kvelden og prata litt med meg.
Men så ringte han idag.... sa unskyld for alt og at han elsket meg!! Litt glad igjen
;-|
Idag har jeg vært litt utskeiende.... Har ikke tenkt slanking eller sunn mat..
Begynte dagen med tre hjemmebakte brødskiver m kaviar&løk
Så etterpå fikk jeg søthunger og spiste en vaniljestangis pluss en lollipopp. Det er litt rart. Hvis jeg føler meg lite sulten, og spiser brødskive eller noe annet som ikke akkurat er søtt eller usunt, så får jeg skikkelig søthunger etterpå. Det er vel blodsukker og glycemisk indeks osv som har skylden.. Av og til spiser jeg egg og grapefrukt og da skjer ikke det samme. Selv om tre brødskiver burde gjøre meg mettere.. Jaja..... Idag har jeg jogget litt. litt. ved siden av lillebror som syklet og hunden min. tror jeg er i dårlig form. Men jeg har aldri vært flink å jogge... Synes jeg var litt flink for noen dager siden, men nå er jeg inne i en litt for likegyldig periode.. fy meg... har ikke nådd trivselsvekten min. Er nesten sikker på at det er muskler som er borte, men jeg får meg ikke til å trene. Kjøpte ikke nytt kort på treningssenteret etter at halvårskortet var oppbrukt, men det er vel pga jeg ikke ble fornøyd av resultatene, som bare var en kraftigere kropp enn jeg hadde før.. Det er pent med littegrann muskler egentlig, men det føltes som om det kom fett på nye steder som jeg ikke hadd sett før... vet at eneste måte å bli slank er å spise mindre og forbrenne mer, men hvis man trener i tillegg er det vanskeligere å la være å spise mye..... men, skal svømme litt når det blir innevær igjen, får heller utnytte sommerværet med å sykle og PrøVe å jogge ute +rollerblades da. Har drukket for lite vann også tror jeg...
Men nå skal jeg spille supermario med lillebroren min! (han er 6år)
kos og klem og god sommer!
sommerferie, mål, hindringer........Fremgang
Hei!!!
Lenge siden sist..
Ja, vekta har vel gått ned. Mest på grunn av at jeg har sluttet med spinning tror jeg..
Men også litt fordi jeg den siste tiden har spist sånn at jeg føler meg litt sulten.
Har merket det på magen.
Alltid magen.
Det er rumpa jeg vil se forsvinne.
Men greit nok. Så lenge det går nedover ER JEG GLAAD
Kjempeglad!!!!!! for det betyr at jeg får det til. Og målet mitt nå er å være fornøyd med meg selv innen august, for da skal jeg og kjæresten på ferie. Da vil jeg slippe å tenke på kroppen min. Da vil jeg bare ha det gøy. Men imellom blir det en stor stor hindring. Nemlig sommerjobben på bensinstasjonen. Huff.....det er noe muffens med de pølsene der. Det er fysisk umulig å motstå dem, hvor ekkel jeg nå enn føler meg etterpå. Og hvor motbydelig det nå enn ser ut med alt fettet det ligger i. Det blir vanskelig vanskelig! Og det krever planlegging av meg. Alltid ha med sunn mat hjemmefra, så jeg ikke ender opp å fråtse i sjokolade på grunn av tom mage på jobb. Og så må jeg drikke mer vann, eller te..
Men akkurat nå er det skriftlig eksamen neste!!! Imorgen. Engelsk eksamen. Det går bra tror jeg. Men det er nok vanskeligere enn på ungdomsskolen (da fikk jeg karakter6 *stolt*) Det var en deilig følelse. Lurer på hvordan det går. Har faktisk ikke hatt en eneste eksamen siden u.skolen. Og nå går jeg 2. vg.
Men nå er det sol, og fint vær ute. Det er jo snart sommer!!! :-) God sommer til alle sammen...
Kos og Klem ifra
Bl夤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
...........når synes det egentlig?
vet ikke helt om jeg stoler på den vekta,,men..... kanskje?
Det må være at musklene har forsvunnet *litt* men går de SÅ fort bort da... det er jo ikke så lenge siden jeg trente ganske mye!?
Idag blir det fest med vennene...... Spist idag:
frokost:
2gulerøtter
1appelsin
1 glass appelsinjus
lunsj:
2 big one pizza stykker borte hos venninna
annet:
1 pk lacryl
vil ikke ha mer idag
Kanskje jeg blir litt sulten senere ikveld... men nå er jo klokka halv sju så
Tror ikke jeg får drømmekroppen til sommeren, men håper å få bort litt av fettet rundt rumpe/lår...... det er så masse...
;-(
Vil vise fram kroppen min....
Ikke gjemme den noe mere..
Koz..........
føler ingen forskjell.......;-(
hei...
føler meg ærlig talt feitere..
sikkert badevekta som lyver..
Hvorfor blir jeg ikke slankere når jeg føler at jeg er sulten hele tiden..
æsj..
sikkert bare litt muskler som har blitt borte pga jeg har ikke trent på lenge, mot min vilje da..
nå skal jeg ut på blades
frokost
1 kopp med frokostblanding+skumma melk
1banan
1eple
1 mini-yoghurt
lunsj
1grovt rundstykke m/1banan
*boom*
2ostepølser m/bacon
(liker det ikke dem en gang, skjønner ikke hva som feiler mg)
1 new energy
middag
1 eple
har spist litt lite i d siste tror jeg... men det kommer plutselig noen demoner inni meg og gjør meg selvdestruktiv på en måte. akkurat som om jeg må gjøre det motsatte av det jeg absolutt ikke vil.. (mener det pølsegreiene) Og når man jobber på en bensinstasjon, og lukta er der hele tiden, alt det forbudte.....det er jo toppen av prøvelsen når godtehyllene omfavner deg halve dagen når du er på slankern....huff
Men jeg knekkerikke av den grunn, skal klare å nå målet mitt!!!!
koz fra
Blue
Ryddet i 6t idag-fremfor kose meg m/kjæresten!!!!?
min mat-dag:
frokost,
2knekkebrød m/brunost
1banan
te
middag,
en middagstallerk m/salat (wok''et og rå)
4små men deilige fiskepinner
en teskje rømme
ris
dessert,
liten bolle m/frukt litt sjokoladesaus(hmm) oppå
kvelds,
3brødskiver 1m/makrell(nam) 2m/sardiner
1appelsin
te
i tillegg gikk det med en stratos en eller annen gang idag.(Grrr!!)
Fikk ikke tid å spise så ofte som jeg ville. Glemte det, for jeg ryddet og ommøblerte og vasket og... det extremt rotete rommet mitt. Det gikk..ehh...ca6timer?..Men resultatet er nyydelig.. Gleder meg til jeg skal oppi senga mi og beundre mitt mesterverk..hehe. Kjærzten ringte og sa han savnet meg minst tre eller fire ganger i løpet av ryddingen, og jeg synes jeg var flink når jeg klarte å velge rydding istedet for klemmene hans!
God natt alle sammen!
Kos--Blå
Historikk og mål....
Hei.
Har aldri. Aldri! vært fornøyd med kroppen min. Det vil si siden den dag jeg begynte å bry meg om den (rundt 11-12års alderen) Det er forferdelig. Dårlig selvtillit har jeg alltid hatt. Går oppover i kg hvert år. Har en følelse av at det aldri stopper. Jeg veide 58kg for ca ett eller to år siden. Da var jeg heller ikke fornøyd. Med rompa da. For stor. Puppene for små. Ellers var det ingenting i veien med magen min, den var fin og deilig. Armene mine var slanke og pene, men leggene var derimot uproporsjonerte i forhold til lårene. De var for spinkle. Ellers var det bare fett på innsiden øverst på låra. Ingenting sideflesk. (Faktisk ønsket jeg meg da litt bredere hofter). Men idag.... Stor rompe, legger, låra helt ned mot knær utside og innside, tilogmed mangen min som jeg var så stolt over begynner å bli litt valkete. Overarmene mine ble på 1 2 3 fettete.... Likevel føler jeg at jeg stort sett er mer fornøyd med kroppen min idag enn før. Jeg synes jeg er penere, men føler jeg blir enda penere om jeg blir slankere. Vil så gjerne kaste platåskoa, som jeg bruker bare for å se litt mer proporsjonert ut. Hater avhengigheten av dem. Og jeg vil så gjerne bruke de stramme gensrene uten å skjemmes over rompa mi. Nå er det slik at jeg aldri har klart å slanke meg noe. Bortsett fra i...tror det var åttende klasse. Da gikk jeg ned ca to kg. Fra 56 til 54. Alle sa jeg var blitt tynn. Folk snakket om at jeg hadde spiseforstyrrelse, enda jeg må ha vært blant de 3-4 "største" i klassen da. Likevel var det deilig når folk sa "fy faen så tynn du har blitt" eller søsteren min sa "alle spør meg om du har spiseforstyrrelser" Hvorfor det da? Jeg tenkte bare "Tåler de ikke at JEG også skal få ha en kropp som ikke går under betegnelser lubben o.l.!" Og jeg hatet dem. Nå er jeg komt opp i 67kg. Venninen min veide over 65kg da jeg var nede på 58kg. Hun er 2cm høyere enn meg. Rundt om disse tider i fjor sultet hun seg i ca1mnd og gikk for første gang ned masse i vekt. Etterpå utviklet hun bulimi og mistet mensen. Hun Har vel gått opp et par kg igjen siden hun var nede i minst58 på det tynneste da. Husker første gang jeg virkelig "så" hvor tynn hun hadde klart å bli. Profilen var helt rett-ned, og jeg husket hvor misunnelig jeg følte meg akkurat da. Hun forklarte jo for meg senere dette med ett knekkebrød til frokost en brødskive på skolen og "litt" middag kl fire, og that was it. Dette klarte hun å holde på med i mange uker, inntil hun sprakk og kastet i seg store mengder kjeks, for så å få panikk og spy....og bli avhengig av det. Jeg må innrømme jeg har sunket så dypt som å spy opp mat selv. Noen ganger tilfeldig, andre ganger planla jeg, spiste nesten 2liter is for så å gjemme meg og spy det opp igjen. Siden har jeg spydd litt en sjelden gang hvis jeg forexempel "kjenner" maten, så presser jeg det opp....men uten finger da. Off...dette høres veldig sykt ut...men det er faktisk sånn en større del enn man tror av tenåringsjenter i år 2002 driver på. Likevel..jeg ser ikke på meg selv som "syk" eller spiseforstyrret. Så stor disiplin har jeg dessverre? ikke. Men nå vil jeg prøve å slanke meg ned i min trivselsvekt normalt. Elsker mat. Veldig. Min svake side de''lux..men jeg skal klare det. Bare en gang. Jeg har ingen vekt hjemme, men smuglåner hos venninner eller i garderoben på treningssenteret. De er forholdsvis dårlige og unøyaktige så jeg vil nok ikke få nøyaktige veietall.. Men jeg ser jo hvis mer enn 1kg forsvinner da. Siden jeg begynte på spinning i november-ifjor, i den tro at forbrenningen ville øke, og kiloene minke, har jeg derimot gått opp fra...63?kg til 67 tror jeg. Men det er jo selvsagt også pga økt muskelmasse?! iogmed at jeg ikke trente før dette, og selv har merket musklene. Føler meg likevel mer klumpete, siden fettet ikke har forsvunnet. Brukte CLA fra april? ifjor til oktober/november? ifjor. Merket ikke annet enn at jeg ikke ble sliten av å jogge (inne) i gymtimene. Det var kult. Men trodde det skulle bli mer effekt utseendemessig....hm. Begynte med CLA igjen slutten av denne måneden. Får se hva som skjer når jeg trener regelmessig samtidig. Håper jeg ikke får bodybuilder-antydninger...dah. Men hvis jeg klarer å dempe matinntaket skal nok både dett og litt muskler forsvinne;-) Har i ca ett år jobbet på bensinstasjon, og det har veldig ofte endt i pølse og sjokolade. Idag gikk det greit, men det er vanskelig hver gang selv om jeg blir kvalm hver gang jeg har stappet i meg en pølse eller flere sjokolader.
Skal prøve å notere ned matinntaket mitt de dagene jeg skriver her for å holde en oversikt og finne ut hva som fungerer.
Idag;
Frokost:
2knekkebrød med 2ogenhalv skive brunost.
1banan
1eple
mer eller mindre 1 liter med te(uten sukker)
Mellommåltid:
1appelsin
På jobben(ca 18:00)
1gomorgen jordbærjogurt
ca 1/2liter med te
Kvelds(etter jobb ca 22:00)
To hjemmelagde grove brødskiver med makrell
1banan
Ingen trening idag. På jobben står&går jeg masse da. Har funnet ut at all drikkingen av te (kaldtvann blir for kaldt i store mengder) demper matsuget enormt! Bare jeg husker å lage meg te da. Så skal det bli mye lettere. Skal prøve med å ta med te på skolen når den begynner etter påske..
Målet mitt er under 60 til sommeren. Virker ikke så vanskelig.. Og jeg unnskylder meg selv lett ved at kjæresten min liker meg som jeg er... likevel når jeg selv ikke godtar kroppen min, må jeg gjøre noe.
Ønsk meg lykke til gutter og jenter.!!
Kos fra
Blå
God sommer til deg oxo!