← Alle dagbøker
diarist.Alias

BigM

42 år179 cm2 innlegg 2002 0 følgere

Start99,0 kg
Sist99,0 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå30,9
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
3. juni 20024. juni 2002
😢99,0 kg

Sein varm-mat i går

Spiste sein varm-mat i går. Dette er jo ikke helt bra. Gårsdagen måltid beståd av;
1 loffskive med pålegg
5 Hjemmelaget pizza stykker.

Dagens måltid:
4 loffskiver
2 små reste biter av gårsdagens middag

Herved er dagens mat inntak tatt. Lurer på å spise godt me mat til kveld, og i morgen. Har eksamen da er d viktig å være opplagt. Ha med et par grov skiver og juice/vann+ et eple. Sånt kan være lurt. Har satt meg som mål å være nede på 88-89 før sommerferien og avreise, så d er bare å stå på. Kan være mulig med mye hard jobbing.
Stod iallefall imot store fristelser idag, ga stratosen min til min yngre bror, hehe. Ikke verst. Pluss jeg takket fint nei til bestemors sjokoladekaker og en grillfest med alkohol til helgen. Føler at jeg er på riktig vei. Prøvde å trene litt me improviserte vekter å, så kan bli spennende. Føler muskelmassen forsvinner, så jeg må trene den opp igjen. Kan jo ikke bare forsvinne 6kg og likavell er kosemusklene likestore. Fint å se at folk faktisk leser dagboka mi, takk Mariah
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Litjpia9. juni 2002
Hei!

Så flott at du vil slanke deg, men vær så snill og endre litt på spiserytmen din. Fortsetter du slik ser du resultat nå, men ødelegger forbrenningen din helt. Slik at du i stedet vil gå opp i vekt senere.

Spis 4-5 mindre måltid om dagen, og drikk mye vann.

Lykke til videre, med slanking og eksamen!
c.AuthorAlias Bamse😃6. juni 2002
Heisann - og hjertelig velkommen til det beste slanke-felleskapet på Guds grønne jord! Kjempefint at du har kommet igang med slanking, men du må passe på å ikke sett for urealistiske mål. Jeg drømmer også om "badekropp" til sommeren, men det må nok bli neste sommer for mitt vedkommende. Det er veldig fint at du trener - det hjelper så avgjort, men du skal passe deg for varm mat sent på kvelden :-) Jeg for min del hadde ikke klart det jeg har oppnådd til nå - uten den støtten jeg har fått her inne på denne nettsiden. Har gått ned 18,2 kilo til nå. Jeg trener også en god del om dagen, men er også uhyre nøye med hva jeg spiser på ukedagene. Selv om jeg har passet på å kose meg litt ekstra i helgen, har vektnedgang likevel vært et faktum.

Mitt råd til deg er derfor: Fortsett med trening, tenk på hva du spiser og legg inn litt ekstra kos en gang i mellom for at det ikke skal bli for kjedelig.
Lykke til med slankinga!!
Motivasjonshilsen fra Bamse
c.AuthorAlias mailen5. juni 2002
En kommentar til. Spis ofte og lite. Cirka hver tredje time er bra. Da holder du forbrenningen oppe. Frokosten er veldig viktig. Om natten er forbrenningen lav og den kommer i gang igjen når man spiser. Drikk mye vann, light saft eller light brus. To liter per dag er et minimum.
☹️99,0 kg

Dag 1 i boken, to uker ut i slanke perioden

Idag hadde jeg fri fra studiene, skal snart opp i eksamen og all ting. Har drevet å slanket meg i en-to ukers tid, har allerede gitt resultatter, mistet 6 kg. Men jeg bruker en metode som er alle slankeres hat; Droppe måltid og guffe opp trenings mengden. Jeg spiser ca. 2 måltid per dag. Middag, Kveldsmat/lunch, kommer ann på. Har også begynt å jogge.
Om jeg er sulten tar jeg meg et glass vann. Grunnen til den metoden er at jeg må få ned vekta til i sommer, har håp om å sole meg og bade uten å være for flau.
Reiser vekk litt ut i ferien, men har under en måned igjen til å nå match vekt. I følge tester o.l ligger den på 79-80 kg. 19kg på under en måned, høres ugjennomførbart ut spør du meg. Men går ann å prøve, har ingenting å miste på det. Ønsker iallefall å kunne kalle overvektig, ikke feit.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias mailen5. juni 2002
Velkommen hit til oss! Du er på rett vei, men opplegget ditt er nok ikke helt bra. Om jeg var deg ville jeg meldt meg på kurs, f.eks. Libra eller Grete Roede. Jeg tror de begge har kurs over internett (brevkurs). Det koster ganske mye, men er veldig verdifullt. Du lærer masse om kosthold. Selv har jeg gått Grete Roede kurs for to år siden med godt reultat, minus 16 kg på 3 kurs. Et kurs varer i 7 uker. Som mann kommer du til å ha et mye større vekttap hvis du er flink. Det første kurset gikk jeg ned 10 kg. Andre og tredje kurset gikk litt tregt fordi jeg var litt lei. Nå går jeg igjen på Grete Roede kurs. Etter et svangerskap har jeg igjen masse kilo og ta av.

Dersom du spiser mindre enn 1000 kcal per dag (gjelder jenter, gutter ligger nok litt høyere), vil kroppens forbrenning gå over på sparebluss. Det vil si at den tror den er utsatt for en hungerskatastrofe og skrur ned temperaturen og tempoet for å spare energi. Dette kan vi merke ved at vi blir kalde på hender og føtter, og istedet for å gå ned i vekt, vil etter hvert resultatene utebli.

Etter en "sultekur" skjer det veldig ofte at man går opp i vekt veldig raskt etter endt slanking, gjerne mer enn man har slanket bort.

Det var mine råd til deg! Uansett ønsker jeg deg lykke til!
c.AuthorAlias Mariah❤️3. juni 2002
Heisann!
Velkommen til www.slankere.no, vi trenger flere gutter her:-)
19 kg på en måned høres ikke helt fornuftig ut, og uansett om du klarer det så er det veldig stor sjangse for at du legger det på deg igjen med en gang.
Men det er jo en god begynnelse å begynne å slanke deg da, og du høres veldig flink ut!

Lykke til videre
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.