← Alle dagbøker
BigBrother
50 år185 cm16 innlegg
2002
0 følgere
Start108,0 kg
Sist99,1 kg
Endring−8,9 kg
BMI nå29,0
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Påsketur i fjellet
Nå har jeg ikke vært innom på en liten stund. Har vært mye frem og tilbake med jobbsøking og stress. Uten resultat får jeg vel legge til. De som sier at norge skriker etter ingeniører skulle vært skutt ;) Neida, det løsner nok snart.
Vel, på slankefronten har det vært rolig. Jeg stresser ikke lenger, og tenker nesten aldri på at jeg skal slanke meg. Har fått god rutine på kosthold og trening.
I dag skal jeg løpe mitt første orienterings løp siden 1995. Blir garantert en stor nedtur, i og med at jeg var eliteløper før.. men men.. et sted må man jo begynne! Heldigvis bare en sprint, så smerten blir kortvarig ;)
Håper alle har hatt en fin påske og at ingen gir opp selv om det kan gå litt smått noen ganger.
Lykke til allesammen, og takk for all støtte så langt på veien.
Opptur
Hadde meg en god løpetur i går, ble slettes ikke sliten i bein.. men det sprenger godt i brystet.. fikk liksom aldri nok luft :)
Men formen var ellers helt upåklagelig! Holdt relativt høyt tempo.
Ellers så er jeg ikke lenger i tvil om at jeg skal nå 90 før sommeren er over.. og til meg å være er det bra, jeg ser allerede nå at jeg begynner å få markeringer i muskelaturen.. så her er det bare jubel og kanari.
Lykke til alle sammen :)
/Pål
Sakte men sikkert..
Jeg har blitt litt lat.. så det går ikke så fort
Men.. snart er første delmål nådd.. så er det bare å sette seg nye.
Lykke til videre alle sammen
Info om stack
OK.. nå har jeg fått sååå mange spørsmål, og jeg har tydligvis ikke klart å beskrive det godt nok :))
Så da prøver jeg igjen:
Stack 2 is an unique formula that consists of 3 herbs. The combination of these 3 ingredients will give your body an energy boost so that you can train longer and more effectively. Stack 2 will also increase your metabolism and suppress your appetite.
Bruksmåte:
As a dietary supplement, take a maximum of 3 capsules, daily. We advise you to take 1 capsule at breakfast and if you prefer, also 1 capsule in the afternoon. Take on workout days 1 capsule, 30 minutes before your workout.
Important!
Keep out of reach of children, do not use in case of: high blood pressure, a higher sensitivity for heart rhythm problems, when you are pregnant or nursing a baby, or in combination with a medicine.
SÅ det er da stack II. ofte så omtaler man disse produktene som ECA stack. ECA står for effedrin/coffein/Aspirin. Det er etterhvert godt dokumentert at denne blandingen gir solid økning i metabolismen. Jeg er utrolig følsom for effedrin, så derfor bruker jeg produkter som inneholder urter og div. istede.
Stack og rippedfuel innenholder:
334 mg Ma Huang extract (standardized for 6% ephedrine)
910 mg Guarana extract (standardized for 22% caffeine)
100 mg L-Carnitine
200 mcg Chromium Picolinate.
Det finnes mange produkter som likner på dette, ingen av dem er lovlig i Norge (Selvfølgelig... Firkantland) Grunnen til dette er at effedrin ikke er et lovlig produkt i norge (selv om det selges over disk på apoteket som medisin på resept), coffein er jo heller ikke lov å kjøpe i tablettform lenger.. MEN det er fullt lovlig i sverige :) og så å si resten av verden.. så jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være sååååå farlig. vel vel.. nok om det.
Altså.. enten du bruker ripped fuel/Stack II/ECA stack (hjemmelagd feks)/Xenadrine.. eller et av de andre.. spiller liten rolle, de virker mange ganger bedre enn alt du kan få kjøpt i helsekosten her i norge.
MEN!!!! Som sagt tidligere.. man må legge om kosten og begynne å gå/løpe/spinne/trene alikevel.. det gir varige og flotte resultater.. veien din blir bare litt enklere med litt motivasjon.. jeg pleier å kalle pilleboksen min for "Motivasjon på boks".. det er i allefall det det er for meg :)
Håper dette gjør ting litt klarere, hvis ikke så spør igjen, jeg skal svare så godt jeg kan :)
Stor sprekk
Gikk tom for stack.. dro til oslo og drakk pils i riklig mengde. Spiste masse junk. sjuk ble jeg også.. bare klaging.. gikk opp i 104 kilo igjen.. :(
Men nå er jeg i full gang igjen.. kjøpt meg et glass med ripped fuel.. men disse blir jeg skikkelig svimmel av.. stack II fungerte bedre synes jeg.. men men.. så lenge de holder hva de lover så smiler jeg :)
Lenge igjen til sommeren ennå. Målet er under 100 før påske.. det ser ut som det skal gå greit :)
20. februar 2002
102,3 kgMerkelig
Hvis jeg var overrasket i går, så er jeg forvirret i dag.
Jeg forstår ikke at jeg fortsatt kan gå ned såpass fort!
Men jeg feller ingen tårer av den grunn!
Nå skal jeg fort ned under hundre.. kan ikke huske sist jeg var 2 sifferet.. jubel og kanari :)
Veldig fornøyd med meg selv i disse OL-tider.
Tom for stack II.. dvs at jeg gikk ned nesten 12(!) kg på det først glasset. kan ikke annet enn være fornøyd :)
Vel.. lykke til alle sammen.. det er fortsatt god tid til sommeren :)
/Pål
18. februar 2002
103,5 kgI all verdens rike
I dag ville jeg ikke gå på vekta.. har spist godt både fredag og søndag.. og hadde ikke noen tro på at jeg skulle ha gått ned noe.. men det hadde jeg altså.. jubel og glede :)
Torsdag var vi jo på kråkeslottet.. kjempe moro.. men ble mye pils.. gikk på vekta på fredagsmorgnen.. 102.5 :) men det var jo bare stort væske tap, så den målinga teller ikke.. men det var jo litt gøy alikevel :)
Sliter litt med motivasjonen til å gå turer.. men skal nok klare å komme i gang igjen.. det hjalp godt med lav vekt i dag :)
Får masse kommentarer på at jeg ser mye friskere ut, og betydlig slankere ut.. dette går veien :)
Lykke til videre alle sammen
/Pål
12. februar 2002
104,5 kgOL feber
Hm disse ol-sendingene passer ikke helt inn i mitt opplegg :)
Men det er jo gøy da, og faktisk ganske så motiverende å se sprekinger på tv.
Gått en lang tur i dag tidlig, før frokost.
Har fortsatt problemer med å få i meg tre måltider, skal prøve å skjærpe meg.
Vel vel.. kos dere videre alle sammen
takker for oppmuntrende ord i boka mi..
11. februar 2002
105,0 kgSakte men sikkert
Det går ikke så fortnå, men jeg har heller ikke kjørt et så tøft løp. Har ikke gått morgenturen min på flere dager, og i helga så ble det både pizza og to glass med cola.
Men det spiller ingen rolle, jeg har gått ned litt alikevel :)
Blir nok hard kjør i ukedagene og så unner jeg meg litt mer i helgene.. jeg har tross alt gått ned 9 kg, og det er fortsatt lenge igjen til sommeren.
Til Torsdag skal vi på "Kråkeslottet".. 40 gale mennesker.. vi møter opp med eget live-band (Tommy&Tigeren, eller plumbo som de også kalles). Er redd det blir kaos!Men men, det kan jo bli morro alikevel. Vi jobber sammen med Espen til vanlig, så han gleder seg nok til å få kjent folk på besøk :)
Har fortsatt ikke fått meg jobb.. veldig vanskelig på markedet for tiden. De som sier at norge mangler 15000 ingeniører må bare melde seg hos meg, så skal jeg jobbe jeg :)
Mange spørsmål om StackII. Man får ikke kjøpt dette i Norge, men man kan kjøpe det i sverige. Det er vel heller ikke helt lov å ta det over grensa, men siden det selges over disk i sverige (uten resept), så ser jeg mellom fingrene på det.
Stack demper matlysten (den forsvinner i grunn), øker temperaturen i kroppen litt, og setter fart på forbrenninga.
Vet at slankere.com nok anbefaler at man legger om kosten, og trener som normalt, så det er nok bare en siste utvei/trøst.
Vel.. fortsatt lykke til alle sammen
OK, du kan enten kjøpe det av kjell t. ringen, eller i helsekost butikken på svinesund. (der de selger protein pulver og annet kosttilskudd..
Fortsatt ved godt mot
Javel.. dette går jo glimrende.. har fått med meg en kompis som kjører samme løpet som meg. Er så vanvittig mye lettere å gå to stykker! Tempo var høyere, og distansen lengere.
Hvis jeg klarer å se 100 på vekta før februar er ferdig, så skal jeg være en lykkelig mann.. og har jeg klart 100, så må vel 90 være målet før sommeren :)
Kanskje jeg kan få meg en sommer på stranda i år.. uten t-shirt? Det er nå i allefall målet!
Har blitt merkbart tynnere i fjeset og rundt midjen.. dette går veien :)
Lykke til alle sammen!
Til de som ikke får det til, så vet jeg hvor frustrerende dette er.. jeg kan bare anbefale Stack II, som siste utvei.. det fungerer veldig bra for meg.
Kjip dag, mandag
Ja, jeg har ikke gått på vekta i dag.. gikk i går kveld.. men mandag er ingen god dag..
Ble bra fyll på lørdag.. masse pils.. men men
Spiste godt i går.. junk.. men en burger på tre uker? Jeg mister ikke motet for det :)
Bare å fortsette i samme tralten, så MÅ jeg gå ned.. kroppen har jo ikke noe valg :)
Lykke til alle sammen
Fredag, skal vel i grunn bli greit med helg nå
Nok en helt grei dag.. ble ikke lange gå turen i dag tidlig, men jeg henger meg ikke opp i det.
Nå skal jeg bare surfe inn til helg. Blir en tur ut i morgen, men det holder sikkert med 4-5 pils, så går jeg rett i bakken.
Selv en halv kilo i uka, blir 26 kilo i året..
Jeg har det slett ikke travelt.
Har gått inn to! hull i belte..
Løp meg en god runde i går kveld.. selv om jeg slettes ikke hadde så veldig lyst, så klarte jeg å få en fin tur ut av det
Lykke til med helga dere, ikke no feite sauser..
ny dag, ny kalorier å brenne
Javel.. jeg får bare innse at så lenge vekta går såpass ned, så veier jeg meg hver dag.
Hvorfor spiser jeg ikke etter kl. 1700 ja, det var jo i grunn et godt spørsmål, og jeg vet ikke om jeg tør svare på det!
OK, i fare for å virke lat og slapp, kantina på skolen her stenger kl. 1700.. jeg bor på en pitte liten hybel, og deler kjøkken med en gris. Jo mindre mat jeg har tilgjengelig hjemme, jo bedre..
Når det gjelder antall kalorier pr dag, så vet også jeg at jeg bør spise mer.. minst 1500 pr dag. Men det har vist seg å bli litt vanskelig.
Stack II tar bort all sultfølelse, og jeg føler aldri at jeg må spise.. derfor prøver jeg å spise tre måltider, når det måtte passe. Jeg vet at jeg ikke følger boka her, men så har jeg heller aldri vært kjent for å gjøre det.
Vel vel.. jobben venter jeg fortsatt på.
Har gått meg en god tur før frokost idag.. den føltes mye lenger enn vanlig. Men det gjorde godt på samvittigheten.
Lykke til alle sammen. Jeg tror jeg skal klare å krype under 100 i løpet av februar.
Å veie eller ikke veie
Jada, jeg vet jeg ikke har tenkt å veie meg mer enn hver 5. dag.. men.. jeg skal ha for at vekta ikke betyr en shitt for meg! Jeg skal ikke gi meg denne gangen, og jeg har jo tross alt tenkt å holde på i et par-tre måneder.. så da spiller ikke vekta noen rolle fra dag til dag..
Jeg har null problemer med å holde meg unna søtt og fett.. jeg savner det heller ikke, og jeg føler meg i knall form.. litt svimmel på kveldstid etter kveldsturen, men jeg har kjøpt sånne klibrød i gul pakke.. et par av dem og en liter vann forran tv gjør underverker!
Fikk i meg tre måltider i går, selv om det siste bare var en pakke med nudler. Dagene blir litt for korte når jeg ikke jobber. Frokost rundt 10, lunch kl. 14-15, og så middag.. ja, det er her problemet ligger.. jeg spiser ikke etter kl 17. så da hender det at middagen blir litt mangelfull.
vel, vel..
ellers så går jeg å venter på svar på om jeg får drømmejobben.. jeg er så spent at jeg nesten ikke får sove. Får jeg ikke svar i morgen, så må jeg nesten ringe..
Har planer om å kjøpe inn litt CLA, tror ikke det hjelper allverdens på fettet, men det kan hjelpe å stabilisere vekta etterhvert + at det skal være sundt for hår og manke
nok for i dag
Nok en ny dag
Vel, jeg gikk på vekta i dag.. selv om jeg hadde tenkt å vente litt. Har blitt noen dager med litt for lite mat, og jeg må nok prøve å få i meg litt mer.
Har spist en bedre chiabatta med tomater og egg til frokost + en stack.
Ble ingen gå tur før frokost i dag, men regner med å få meg en tur i kveld..
Sola skinner, og dette går helt supert.
En kilo i uka, gir 52 kilo i året :)
Gratulere med 90-tallet! BRA!
Håper det ordner seg med jobb. Det gjelder å ikke gi opp.
Lykke til med ny jobb og slanking.
Per Arne