← Alle dagbøker
Big1
54 år182 cm38 innlegg
2002
0 følgere
Start147,0 kg
Sist133,9 kg
Endring−13,1 kg
BMI nå40,4
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka 28. august 2002
☹️133,9 kgDette liker jeg dårlig......
Ser ut som mandag-onsdag skal være mine KJIPE dager, og at det løsner litt mot slutten av ukene/helgene......
Men, at det går an å gå OPP etter å kun drikke vann/innta ca 100g pulver daglig, ja, det er over min fatteevne.....
I dag måtte jeg nesten "jukse", i det vekta vippa mellom 133,9 og 134,0...... men jeg VIL ikke se 134-tallet igjen!
27. august 2002
🙂133,9 kgShipo hoi.........
Opp nå....... skjønner ikke hvorfor, men biter tenna sammen og regner med at det er en utflating på gang et par dager, før et skikkelig ras kommer, slik som sist uke.....
Big1
26. august 2002
😊133,8 kg0,5 fra target
Hadde som mål å se 133,3 (tre tre-tall) i dag, men klarte det ikke. Mest av alt fordi jeg hadde en råtten start på uka, hvor vekta kjørte seg helt fast. Men, fra torsdagen av gikk det i ekspressfart.
Tør jeg håpe på 129,9 neste mandag? Skal prøve å legge inn et ekstra gir på trimminga, så får vi se :-)
Skal foresten til legen i dag, tusen takk til boggi- som ga meg den perfekte diagnosen på mitt sykdomstilfelle i helga. Gallesteinsanfall, for et navn, for en sykdom, og for en j*vla smerte det var. Jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg fra klokka 01 til 03 natt til søndag, den smerten unner jeg nesten ikke min værste fiende en gang ;-)
Vel, pliktene kaller.
Ønsker alle en super uke.
Big1
25. august 2002
😛134,5 kgSyk :-(
Litt opp. Ikke rart, på en måte.
Unnet meg et skikkelig måltid og litt snacks foran tv'en i går kveld. Men, natten ble ikke særlig bra.
Våknet etter en times søvn og hadde store mage- og ryggsmerter. Et par timers hvileløs vandring fram og tilbake i en mørklagt leilighet kulumerte med at jeg rett og slett kasta opp alt jeg hadde spist tidligere på kvelden, og toppet det hele med å kaste opp blod. Ikke særlig gøy. Har aldri spydd blod før. Bør vel kanskje ta en tur til legen i morgen, for å få sjekket hva dette dreier seg om.
Er i bedre form nå, et stykke utpå søndagsettermiddagen, men det sitter fremdeles i, føler meg litt uggen.
God søndag til alle.
Big1
24. august 2002
😄134,3 kgHva med dette?
Snakk om "ras"!
Enda jeg omtrent bare satt stille i går, hadde mye å gjøre på jobben, og ikke fikk spassert den halvtimen jeg hadde håpet osv. Jippi.
Nå gjelder det bare å holde seg i skinnet utover i helga.
PS! Har foresten en teori om at man får litt "gratis" på lørdags/søndagsveiingene, siden i alle fall jeg gjerne sover lenge i helgene..... ditto kan man få en "ufortjent" baksmell på mandagmorgen når man står tidlig opp (og kroppen således inneholder mere væske enn det den nødvendigvis gjør 5-6 timer senere)
God helg alle,
Big1
23. august 2002
😟135,7 kgLivet er som en kommode.........
.......skuff på skuff.
Føles litt meningsløst å dytte i seg utelukkende 100g pulver daglig når det gir seg utslag som hele 200g ned på èn uke......
Dette går VELDIG tregt synes jeg.....
6 porsjoner pulver og store mengder vann siden mandag morgen og "hele" 200 gram ned........ grmble........ skriver mer senere, dårlig tid nå.
20. august 2002
🌙135,9 kgPå stedet hvil - hvil!
Forstår ikke dette helt, men dog....... gikk i alle fall ikke oppover.
19. august 2002
😊135,9 kgPå hengende håret!!!
Ah, klarte å nå ukens mål, med et nødskrik!
Var egentlig over på "innveinga", mens så synes jeg at jeg hørte litt romling i tarmene, og mistanken ble bekreftet, etter en liten levering på porselenet kunne jeg triumferende konstatere at ukens mål var nådd! :-)
Innen neste mandag skal de tre siste sifrene i vekta mi være 3 3-tall. (33,3 - eller lavere) Så får vi se om slike delmål hjelper. Det funka i alle fall denne uka, måtte omprioritere litt i slutten av uka da jeg så det ville holde hardt.
Har litt liten tid, så jeg får ikke skrevet i noen andres bøker, derfor hilser jeg til hver og enkelt her - håper det er ok :-)
jojoen - har ikke sett om du kom under 90 i dag, men siden jeg tror du klarte det - gratulerer!
hecatee - tusen takk for oppmuntringene!
NasseNøff - takk for kommentaren. Selvsagt er det berettiget å stille spørsmål til dietten jeg har valgt. Jeg tror faktisk at jeg (dersom jeg skal holde meg slank) må bruke pulver til å hjelpe meg resten av livet. Jeg klarer ikke å ha et normalt forhold til mat (inntak av næring). Når jeg er "fri", dvs ikke slanker meg ramler det alt mulig inn i gapet mitt, både sjokolade, mat, is, litt mat til, snacks og mye annet. Samtidig som jeg er en meget bedagelig person har det ført til at jeg veide det jeg veide når jeg startet for en måned siden. Jeg har som plan å komme meg ned på 90 kg, for deretter å "teste" hva jeg klarer. Har allerede nå, etter en måneds slanking erfart at feks et besøk på Burger King (som tidligere kunne skje flere ganger i uka) gjør meg 1) stappmett og 2) fysisk dårlig i etterkant - så noe har jo skjedd allerede. Er klar over at kroppen kan tilvennes å klare store mengder mat igjen, men i fremtiden tror jeg at Big1''s liv vil dreie seg om å slanke seg 5 dager i uken (på pulver) og si "ja" til invitasjoner om middag og/eller øl de to andre dagene i uken - vi får se...... Tror ikke jeg er moden for felles-turer rundt Sognsvann - i alle fall ikke enda, men takk for invitasjonen :-)
boggi - takk for kommentaren. Jo, det går på pulver 90% av tiden, det gjør det. Ingen andre enn meg selv om en person til i verden vet at jeg driver med denne kuren for tiden, så når feks mamma ringer og spør om jeg vil komme på middag så kommer jeg og spiser tilnærmet vanlig, selv om porsjonene selvsagt er mindre enn før. (Jeg har skyldt på varmen og dårlig matlyst, hehe.) Tror ikke engang mutter har mistanker, det sier vel litt når ingen har merket at jeg har gått ned 10 kg engang, har litt å gå på ja :-)
ABBA - jeg bruker akkurat nå Cambridge. Startet med Noka, og synes smaken og konsistensen var ok (blandet med vann, istedet for melk), men synes jeg ble først veldig mett med Noka, men kort tid etter meget sulten. Når jeg byttet til Cambridge synes jeg vekta gikk mye kjappere nedover, samtidig som jeg var lengre mett. Det er også enklere å få i seg Cambridge, selv om smaken ikke er like god som Noka, Cambridgens konsistens gjør at jeg kan svelge den på 2 sek, mens Noka nødvendigvis tar 5-6 minutter å få i seg - pga konsistensen.
Trulte - takk for hilsen, skal snart teste dette kalkunpålegget :-)
Ivalodia - takk for kommentar og forslag. Min belønning er en tur til USA senere i høst. Motivasjonen er også på topp foran turen, i det færre kilo gir en bedre tur, lettere å gå rundt på sightseeing, museer etc når man er noen kg lettere :-)
Mandagshilsen til dere alle fra
Big1
18. august 2002
😌136,3 kgDette går veien........ :-) Litt statistikk......
Selv om humøret ikke er helt på topp for tida så liker jeg meget godt progresjonen jeg er inne i for tiden.
Lot meg ikke friste av "lørdagsgodt" i går, kun pulver her i går''n.... hehe.
Tenkte å summere opp den første tiden min som nytt menneske litt i dag:
Start-dato: 17.juli
Antall dager på kur: 32
Total antall hekto ned: 107 (hehe, høres mye bedre ut enn 10,7 kg, ikke sant?)
Antall dager veid: 29
Ned i vekt pr dag i snitt (31 dager): 345 gram
Antall dager med NED-gang (fra dagen før): 21
Største nedganger: 1,8 kg - første dag - 1,3 kg - andre dag og 1,2 kg 29.dag
345 gram pr dag, det er vel kanskje ikke så galt......
*regne*
Da trenger jeg 134 dager på å komme meg ned på 90 kg....... det høres jo ikke så galt ut det :-)
134 dager fra NÅ, det er rundt 30.januar..... trekke fra litt for en 2 ukers ferie senere i høst og litt julemat etc, så bør jeg klare å veie 90 kg innen 1. mars 2003 - det hadde vært noe det :-))))))))))
God søndag alle sammen.
17. august 2002
😑136,7 kg-10kg grensen passert :-)
Så det skjer da noe..... nå gjelder det bare å holde tunga rett i munn'' - bokstavelig talt - også resten av helga. Så ser jeg 135 med glans mandag morgen...... I hope :-)
God helg.
Big1
16. august 2002
🙂137,6 kgLitt bedre, men dog.........
Humøret er mer eller mindre labert om dagen.
Var invitert på middag i går, og jobbet hardt for å ikke bli avslørt :-) Gikk istedet for å kjøre, så jeg fikk svettet ut litt før jeg kom, hehe.
Skal kjøre en beinhard helg, uten utskeielser - det er i alle fall meningen, så får vi se om 135-tallet er synlig (som jeg lovet her forleden).
Startet med noe som heter BioDrain i går, veit ikke om det funker, det skal i alle fall hjelpe kroppen med å skylle ut det som er av avfallsstoffer, skal "rapportere" her dersom noe spesiellt skjer.... :-)
God helg!
Big1
15. august 2002
😈137,4 kgSliter med humøret
Ugg.... sliter fremdeles med å være i godt humør, selv om vekta har bikka litt nedover igjen nå.
Forsøkte sånn mørkt rugbrød til lunsj i går, smakte vel ikke himmelsk, men jeg fikk det da i meg :-) Noen som har forslag til "riktig" pålegg på slikt brød? Er ganske kresen, så jeg må finne noe sunt OG godt ;-)
Har også tenkt å prøve noe som heter BioDrain, som får ut all "møkka" fra systemet, noen her som har forsøkt det, og kan anbefale (evt ikke anbefale) det?
Mvh
Big1
14. august 2002
😈138,6 kgSur nå
Er dette verdt det?
3 doser a ca 30 gram pulver, og INGEN nedgang fra dag til dag?
13. august 2002
😵138,7 kgTungt nå........
Æsj. Er ikke i humør til å skrive stort, humøret og motivasjonen er ikke helt på topp, uke-start etter en "fri-helg" er jaggu tungt........
Klem fra
trulte
Når du har hatt tøffe dager bak deg og vært syk, så skal du ikke tenke på vekta, er kroppen i ubalanse, da kan jeg banne på at den gjør alt for ikke å gå ned! Men kjære slankevenn, det kommer :-)
Hva sa legen? Fått noe kustus på hva det kunne være? Forstatt god bedring da :-)..... Og fortsatt fin uke :-)