← Alle dagbøker
diarist.Alias

Big Mama

58 år163 cm11 innlegg 2002 0 følgere

Start95,2 kg
Sist89,6 kg
Endring−5,6 kg
BMI nå33,7
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
28. februar 200216. april 2002
89,6 kg

Nå er det lenge siden sist...

Har ikke vært så flink i det siste, må skjerpe meg !!
Har vært litt "uttafor", men begynner å finne igjen motivasjonen. Skal begynne å skrive ned alt jeg spiser, tror at jeg kanskje spiser for lite - og blir pga det litt umotivert og lei... Er jo sulten hele tiden,og har lyst på noe godt - og det er ikke altid så lett å velge gulroten... I dag bare syns jeg synd på meg selv.... Har egentlig ikke noen grunn til det, der er nok folk i verden som har det verre enn meg... !!

Men nå er jeg i alle fall tilbake "på hesten", og er klar for en ny dyst ! Må se det positive i saken, og det er jo at jeg ikke har lagt på meg ....

Håper jeg klarer å holde meg under 90 kg fra nå av.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Måne😌27. april 2002
Heisann!!!

Spis ofte du, for da holder du blodsukkeret på et jevnt og da ser en ofte ting på en annen måte. Jeg pleier å spise gulrøtter, epler og pærer mellom måltidene, det pleier å hjelpe.

Stå på dette skal gå bra.

Klem Måne
Bilde
90,4 kg

Så er påsken over...

Takk og pris, sier jeg ! Jeg er "avhengig" av faste rutiner for ikke å sprekke... Har kost meg i påsken. Spist litt mer mat enn "vanlig", også kost meg med snop og chips. Men har også gått masse på tur... Vekten har gått litt opp, men det ordner seg sikkert snart.. I wish ;)

Vekt, ja .. Lurer på om den har sett sine beste dager... Veide meg en dag kl 7:00 - og var da 89,3 !! Men 1-2 timer senere, da jeg sto opp - var jeg tilbake til 90,0. Så rart ?!! Jeg hadde ikke spist eller drukket noe...

Jeg må nok en gang takke dere alle for motivasjonen dere gir meg !! Har ikke skrevet på noen dager, og tanken på slankekur ga meg bare lyst på sjokolade... Men etter å ha lest litt i dagbøker, er jeg nå giret på mer.... Får håpe at den følelsen holder seg lenge...
90,0 kg

Yes !!!

Nå går det den rette veien !

Var faktisk 89,6 i går morges - men det virker for utrolig til å være sant !! (Kommer vel an på hvor "tom" en er i kroppen.) Så jeg bruker det høyeste, så blir jeg ikke så skuffet neste gang jeg skal veie meg... Litt psykologi må jo til :-) Men ellers så går det faktisk veldig bra, humøret er på topp, savner ikke noe (sjokolade,chips etc.) Og sykler 6 av 7 dager i uken. Regner med jeg vil gå lei etter hvert, men så lenge det går - så går det... Tar meg gjerne en times spasertur i ny og ne også - må jo ha litt variasjon... Men må begynne å gjøre noe med maten, er så kjedelig i kosten...

Ellers så har jeg veldig dårlig samvittighet for at jeg ikke har skrevet i dagbøkene til folk.. Sitter støtt og stadig å leser i dem, og blir veldig inspirert ! Skal skjerpe meg, og skrive kommentarer.Men her er en kjempestor TUSEN TAKK til alle sammen her inne, som hjelper meg til å ta av den farlige overvekten jeg har slitt med i så mange år.!!!!

You guys are the best !!!!

(håper å kunne være under 90 neste gang dere "hører" fra meg..
kryss fingre og tær for meg... ;-)
90,4 kg

og der var det full stopp...

Syns jeg har vært flink og passet på hva jeg spiser, men det skjer jo ingenting.... :( Tror jeg må begynne å skrive ned det jeg spiser. Kanskje jeg spiser for lite, næh - kan ikke stemme ! Selv om vekten ikke viser noen endring, så merkes det på klærne :-) Så jeg tror jeg vil fortsette litt til. Sykler fremdeles, så kanskje jeg begynner å få litt muskler ? De veier jo mer enn fett... Ja, det må jo være årsaken - eller ?
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bonita21. mars 2002
Hei, hei,
det er klart at syklingen har noe å si, man minker i omkrets selv om vekta står stille. Du skal se den gjør et hopp igjen neste gang du veier deg..
Lykke til ;-),
klem fra Bonita
c.AuthorAlias ella20. mars 2002
Hei.

Jeg er ingen ekspert på disse tingene, men det kan kanskje skyldes økt muskelmasse, eller kanskje ekstra mye vann i kroppen akkurat nå, kanskje du har spist noe som var litt ekstra salt ? Nei, jeg vet ikke helt, men kanskje det er lurt å bruke målbånd innimellom ? Det er noen her inne som sier at de har krympet mange cm uten at det har kunne merkes på vekta...Andre igjen sier at det er helt vanlig at det kan ta flere uker før det begynner å skje noe på vekta.

Uansett, lykke til videre, vekta vil nok snart begynne å krype nedover igjen !
~Ella~
90,4 kg

Litt, etter litt...

Hver dag forsvinner litt av meg... Noe så gøyt !

Er så glad for at jeg fant denne siden !!! Hadde aldri holdt ut hadde det ikke vært for alle sammen her inne. Kan sitte i timesvis og lese i dagbøkene - og blir forhåpentligvis litt klokere... Man kan jo som kjent lære av andres "feil".
Og ikke minst lære av andres gode råd og tips.. :)

Håper resten av kiloene forsvinner like lett og fort....

Big Mama
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias fett nok.17. mars 2002
Hei!

Gratulerer med flott resultat.
Dette går jo kjempebra, kommer til å nå målet ditt før du aner.
Snart lurer 80-tallet, deilig ikke sant?

Stå på.

Hilsen Rita
c.AuthorAlias Lille Trille13. mars 2002
Hei Big Mama!

Ville bare si at jeg synes du er kjempeflink. Du stråler av motivasjon, og snart bytter du vektklasse. Neste -5 konkurranse er du med 80 gjengen. Jeg er også forkjølet, men kjenner ingen sted at jeg vil trene. Kanskje du kan sende over litt treningsmotivasjon.

Ha en strålende slankedag.

Klem, Lille Trille
c.AuthorAlias Ariana13. mars 2002
Hei på deg Big Mama!

Du er jo så motivert og positiv at det er en fryd å lese dagboka di:o) Fortsetter du sånn, når du målet ditt lenge før uke 25!!

Ha en fin onsdagskveld!!

Klem fra Ariana c",)
91,6 kg

I dag er jeg litt stolt av meg selv !!

Jeg er så fornøyd av meg selv i dag!!!!! (Formen er ikke helt på topp - tror faktisk jeg har litt feber...) MEN jeg har benyttet meg av det fine været og gått på tur i nesten 2 timer ! Vi trodde nesten at klokken gikk feil, så fort gikk det. To sladrekjerringer sammen - da flyr tiden... Alvorlig, det er så mye lettere å "trimme" sammen enn alene..
Forhåpentligvis kan jeg overtale venninna mi til å gjennta dette !

Men "dagen" er ikke over ennå, nå har jeg nettopp syklet i 1 time - and I feel GREAT !!!!!!!!! Tror jeg må bli forkjølet oftere... Kan egentlig ikke skjønne dette... Den "gamle" meg ville ha lagt i sengen med en bok, 1 1/2 l Pepsi Max og en pose chips... Begynner nesten å bli litt redd :)

Har også gått ned 1 kg til !! Skal i 70 årsdag i uke 25 og vil så gjerne være litt tynnere til det... Satser på 10 kg, men håper på mer... (Er blitt litt "grisk" og kravstor til meg selv...)

Vi får se hva morgendagen bringer....
92,6 kg

Stakkars "lille" meg ...

Begynner å bli forkjølet, sitter her og fryser så jeg rister..

Men tro du jeg har vett å legge meg ?? :) Det er jo så mange, koselige dagbøker å lese. Med så mangen tips !! Jeg er jo nesten blitt hektet på dette ! Først sykling, dusj, middag og så er det "dagboktid"... (Ja,ja - jeg spiser i allefall ikke når jeg gjør dette.)Er i grunnen stolt av meg selv siden jeg har syklet idag også. Selv om formen ikke er på topp !!

Dagene går tåelig bra. Snope-suget er borte, det samme er trangen etter Pepsi Max. (og det er BRA - kunne drikke 1 1/2 liter på en kveld --- uten problemer. Ikke særlig sunnt !) Ser ikke ut som jeg trenger krom tab. jeg har kjøpt, men de kan sikkert komme godt med senere.. ;)

Nei, nå må jeg gi meg.. Jeg "rister" slik at jeg bare skriver feil - og må skrive alt 4 ganger....

Nå kommer jeg, Ole Lukkeøye !!!
92,6 kg

Første veiedag...

jippi - ned 2,6 kg !!

Syns det var kjekt å ha unnagjort den første turen på vekten. Det var topp at den viste minus, men regner ikke med å gå så fort ned i vekt. Har god tid, og vil ikke "sulte" meg. Da vil jeg og bare legge på meg igjen når jeg begynner å spise "normalt". Tror jeg vil satse på en slags Grete Roede-diett... (ca 1000-1200 kcal for dagen.

Jeg har flyttet trimsykkelen inn på stuen, så hver dag sykler jeg i vei - og ser på Ricki Lake.... Da går tiden fort kan dere tro !

Er med på min første 5 kg konkurranse, tviler på at jeg vinner. - Men det viktigste er ikke å vinne, men å delta... som det så kjekt heter ! Så takk til Mary, jeg skal gjøre mitt beste !

Big Mama
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella7. mars 2002
Hei!
Takk for oppmuntrende ord i dagboka mi ! Det høres ut som du satser på langsomt og riktig vekttap, flott ! Det høres fint ut å kunne sykle bort kiloene, lykke til videre, og gratulerer med de første 2, 6 kiloene i minus - det blir nok flere skal du se !
Ella
c.AuthorAlias asta7. mars 2002
Halloen!

For et kick å gå ned 2.6, da!!! Det en knallstart og en indikasjon på at du gjør det rette. Synes også at det er en fornuftig filosofi du har ~~~~~~~~~~~~~~

~Lykke til videre~~

Hilsen asta
c.AuthorAlias Freya6. mars 2002
Heisann big Mama!

Hvis du synes jeg spiser lite, er det nok bare fordi du kikket innom dagboken min før jeg oppdaterte den i kveld! Jeg jobbet nemlig sent i dag. Jeg spiser mellom 4 og 6 ganger om dagen, og blir egentlig ikke sulten, men jeg kjenner det på humøret hvis det går mer enn 3 timer mellom hver gang jeg spiser.

Dette er faktisk første gangen jeg slanker meg på en fornuftig måte, og når kroppen er vant til min. 2 sjokolader og masse middag hver dag, er det ikke så rart at jeg går ned ganske fort nå.

Klem fra Lene
95,2 kg

nok en dag

Ja, ja så er snart helgen over.. Den har faktisk ikke vært så hard! Har vært flink og brukt sykkelen, så faktisk fram til det.... Og det er egentlig ganske overraskende for meg :)

Har ikke helt bestemt meg om jeg skal ha fredag eller mandag som "veiedag". Frister å veie meg i morgen, men vil bli skuffet om jeg ikke har gått ned noe.. (Selv om jeg vet at det vil ta lang tid.) Vi får se...

Har en venninne som skal begynne på Grete Roede-kurs på onsdag, og det syns jeg er topp ! For hun skal jo ikke være flinkere enn meg... Så hver gang jeg har lyst på noe godt, tenker jeg på henne... Litt utspekulert kanskje, men so what - så lenge det virker for meg..? :)

Må finne meg noen enkle, gode oppskrifter i morgen. Er
litt "redd" for å spise for lite, slik at kroppen går på sparebluss - og kiloene blir værende !
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mary5. mars 2002
Har du lyst til å være med på minus-fem-konkurransen vår for de over 90 kg? Den starter førstkommende onsdag. Det er bare en uformell konkurranse for gøy, der vi heier på hverandre, Det kan kanskje være en liten ekstra motivasjon for å være litt ekstra flink? Vil du være med, så legg inn en beskjed i dagboken min før torsdag. (Ta med vekta di i meldingen hvis oppdatert vekt ikke står i dagboka di).

Vennlig hilsen Mary
c.AuthorAlias Freya4. mars 2002
Hei big Mama!

Velkommen til det beste slankeopplegget jeg noensinne har prøvd! Det er helt utrolig hvor mye støtte og inspirasjon man kan få her hvis man bruker dagboken flittig!
Når det gjelder sunn mat anbefaler jeg wok, jeg har aldri vært så flink til å spise grønnsaker før som jeg er nå, woker nesten hver dag! Sleng oppi litt mager kjøtt og voila! god og sunn middag som du til og med kan spise ganske mye av!
c.AuthorAlias NinaK4. mars 2002
Hei!
Jeg kom over denen slankedagboka ved en tilfeldighet, og tenkte også: "Nå eller aldri" :-) Mine ekstra kiloer har nå irritert meg lenge, og seinest i går satt jeg og kjæresten min og snakket om at jeg nå skal prøve å gå ned i vekt. Ikke fordi han syns at jeg må, han syns heldigvis at beinrangler er lite sexy!! Er jeg ikke heldig? Problemet er jo at jeg kanskje ikke trives så godt med meg sjøl for tida, og da backer han meg opp på det...

Lykke til du også!!!
Dette skal vi greie...
95,2 kg

Dette lover godt...


Dette lover virkelig godt..

Har hatt en fæl dag på jobben ! Masse rot og mas, og pga. sykdom på arbeid gikk det nesten 8 timer mellom frokost og lunch ! Jeg vurderte å kjøpe meg en bolle eller en sjokolade - for da blir jo alt så mye bedre ... eller ?

Men så husket jeg på "slankedagboken" og jeg syns det var litt flaut å "knekke" første dagen. Og da jeg til slutt fikk lunch, smakte mine to tørre, skiver med hvitost faktisk veldig godt !

Og jeg var i så godt humør da jeg kom hjem, at jeg børstet støvet av trimsykkelen min - og tok meg en "sykkeltur".
Farten og intensiteten var nok ikke det samme som på et treningsstudio. Men jeg holdt på i 45 min og ble god og svett... (Alt er bedre enn ingenting) Får øke på etter hvert, vil ikke overdrive det - for da går jeg lei... :)

Så nå sitter jeg og knasker på gulrøtter og føler meg så flink!

Håper det fortsetter slik som dette !!

(takk for oppmuntrende kommentarer !)

Big Mama

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias fett nok.2. mars 2002
Hei og velkommen!

Synes du er riktig flink jeg. Vet ikke hvordan trimsykkel du har, men har selv en med kaloriteller og 45 min med litt over normal hastighet ligger på ca 500 kalorier. OG DET ER IKKE DÅRLIG. Fortsett slik og dette vil gå i superfart.

Gulerøtter er godt, gå inn på siden min i dag og få en Grethe Roede dipp, det kan være godt å tilsette litt annen smak av og til også. Har knasket dette i et par mnd, og fant ut at jeg måtte lete opp en dipp som var lovlig. Skal prøve den med kålrota og guleroten i kveld.

Ønsker deg lykke til.

Hilsen fra Rita
c.AuthorAlias ella2. mars 2002
Hei!
Huff, ja - når det går for lang tid mellom måltidene, blir man så sulten at det er lett å ty til kjappe løsninger som sjokolade og boller, du var riktig flink som ikke gikk i fella! Og du er i gang med trim også, jo du, dette går rette veien, lykke til videre!
;-)Ella
c.AuthorAlias "A_P"2. mars 2002

Synes du er dyktig.gulrøtter og trim er en sikker vinner!

Lykke til videre.

A_P
95,2 kg

dagen før dagen...

Da jeg kom over denne siden, tenkte jeg "nå eller aldri"... Har lenge hatt lyst (og behov) for å slanke meg, men det har liksom aldri blitt noe av det.. Litt for lat, kanskje ? Men det blir kanskje litt lettere på denne måten. Litt mer motiverende.. Har lest ett eller annet sted at en aldri skal starte en slankekur mandag morgen - pga en vil da spise ekstra godt i helgen. Prøver å unngå det i dag, og begynner for fullt i morgen...
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille Trille1. mars 2002
Hei Big Mama!

Velkommen hit! Ja nå er du nesten ferdig med første slankedag.Håper du har klart deg bra. Lover deg at du vil få kilovis med motivasjon her. Jeg har vært her litt over 3 uker, og jeg tror at dette er det som skal til.

Lykke til!

Lille Trille
c.AuthorAlias Vibeke1. mars 2002
Hei! Ser du er ny du også! Begynnte nå jeg også, så da får vi støtte hverandre,hva? *ler* Vel,- Ser ut til at det er mange fine mennesker her ihvertfall,- så det er jo absolutt verdt ett forsøk! Lykke til!
c.AuthorAlias Lonelyboy1. mars 2002
Hei på deg Big Mama
Jeg må bare slutte opp i rekkene med de andre her. Dette er absolutt det riktige stedet å være når man vil ned i vekt. Stedet flommer over av hyggelige mennesker som vet uuuutrooooolig mye om slanking, kosthold og trening. I tillegg har alle noen trøstende ord når "alt" går galt, verden raser rundt en og universets samlede ulykkelighet treffer deg med full tyngde. Jeg har vært her en mnd. og har hatt lyst til å gi opp flere ganger, men det er så mye motivasjon å finne her at det er lett å "hente" seg inn igjen.
Velkommen skal du være, stå på og lykke til. Dette går bra.
Hilsen Lonelyboy
c.AuthorAlias asta1. mars 2002
Big mama ~ jeg likte den!

Velkommen her, og gratulerer med en "ny start". Jeg har holdt på med denne dagboka i 7 uker, og har gått ned 5.2 kg. Det går ikke så fort, men det går riktig vei, og det er det viktigste!

Veldig lurt å bruke disse sidene til å finne motivasjonen, det er erfarne slankere her som har gått ned masse på sunt kosthold og trim. Så, lykke til videre!!!

Hilsen asta
c.AuthorAlias Ariana1. mars 2002
Hei og velkommen hit! Har skrevet dagbok her i snart en mnd og er kjempefornøyd :o) Men det er veldig vanedannende...*ler*

Håper du blir fornøyd selv og ønsker deg lykke til med starten på ditt nye liv!!
Klem fra Ariana c",)
c.AuthorAlias ella28. februar 2002
Hei!
Velkommen hit, dette er et veldig ok sted, her vil du kunne få og gi støtte og motivasjon. Håper du blir å bruke dagboka di flittig, lover at jeg skal følge med hvordan det går med deg!
Lykke til videre:-)
Hilsen Ella
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.