← Alle dagbøker
Big Mama
58 år163 cm11 innlegg
2002
0 følgere
Start95,2 kg
Sist89,6 kg
Endring−5,6 kg
BMI nå33,7
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Nå er det lenge siden sist...
Har ikke vært så flink i det siste, må skjerpe meg !!
Har vært litt "uttafor", men begynner å finne igjen motivasjonen. Skal begynne å skrive ned alt jeg spiser, tror at jeg kanskje spiser for lite - og blir pga det litt umotivert og lei... Er jo sulten hele tiden,og har lyst på noe godt - og det er ikke altid så lett å velge gulroten... I dag bare syns jeg synd på meg selv.... Har egentlig ikke noen grunn til det, der er nok folk i verden som har det verre enn meg... !!
Men nå er jeg i alle fall tilbake "på hesten", og er klar for en ny dyst ! Må se det positive i saken, og det er jo at jeg ikke har lagt på meg ....
Håper jeg klarer å holde meg under 90 kg fra nå av.
Så er påsken over...
Takk og pris, sier jeg ! Jeg er "avhengig" av faste rutiner for ikke å sprekke... Har kost meg i påsken. Spist litt mer mat enn "vanlig", også kost meg med snop og chips. Men har også gått masse på tur... Vekten har gått litt opp, men det ordner seg sikkert snart.. I wish ;)
Vekt, ja .. Lurer på om den har sett sine beste dager... Veide meg en dag kl 7:00 - og var da 89,3 !! Men 1-2 timer senere, da jeg sto opp - var jeg tilbake til 90,0. Så rart ?!! Jeg hadde ikke spist eller drukket noe...
Jeg må nok en gang takke dere alle for motivasjonen dere gir meg !! Har ikke skrevet på noen dager, og tanken på slankekur ga meg bare lyst på sjokolade... Men etter å ha lest litt i dagbøker, er jeg nå giret på mer.... Får håpe at den følelsen holder seg lenge...
Yes !!!
Nå går det den rette veien !
Var faktisk 89,6 i går morges - men det virker for utrolig til å være sant !! (Kommer vel an på hvor "tom" en er i kroppen.) Så jeg bruker det høyeste, så blir jeg ikke så skuffet neste gang jeg skal veie meg... Litt psykologi må jo til :-) Men ellers så går det faktisk veldig bra, humøret er på topp, savner ikke noe (sjokolade,chips etc.) Og sykler 6 av 7 dager i uken. Regner med jeg vil gå lei etter hvert, men så lenge det går - så går det... Tar meg gjerne en times spasertur i ny og ne også - må jo ha litt variasjon... Men må begynne å gjøre noe med maten, er så kjedelig i kosten...
Ellers så har jeg veldig dårlig samvittighet for at jeg ikke har skrevet i dagbøkene til folk.. Sitter støtt og stadig å leser i dem, og blir veldig inspirert ! Skal skjerpe meg, og skrive kommentarer.Men her er en kjempestor TUSEN TAKK til alle sammen her inne, som hjelper meg til å ta av den farlige overvekten jeg har slitt med i så mange år.!!!!
You guys are the best !!!!
(håper å kunne være under 90 neste gang dere "hører" fra meg..
kryss fingre og tær for meg... ;-)
og der var det full stopp...
Syns jeg har vært flink og passet på hva jeg spiser, men det skjer jo ingenting.... :( Tror jeg må begynne å skrive ned det jeg spiser. Kanskje jeg spiser for lite, næh - kan ikke stemme ! Selv om vekten ikke viser noen endring, så merkes det på klærne :-) Så jeg tror jeg vil fortsette litt til. Sykler fremdeles, så kanskje jeg begynner å få litt muskler ? De veier jo mer enn fett... Ja, det må jo være årsaken - eller ?
Litt, etter litt...
Hver dag forsvinner litt av meg... Noe så gøyt !
Er så glad for at jeg fant denne siden !!! Hadde aldri holdt ut hadde det ikke vært for alle sammen her inne. Kan sitte i timesvis og lese i dagbøkene - og blir forhåpentligvis litt klokere... Man kan jo som kjent lære av andres "feil".
Og ikke minst lære av andres gode råd og tips.. :)
Håper resten av kiloene forsvinner like lett og fort....
Big Mama
I dag er jeg litt stolt av meg selv !!
Jeg er så fornøyd av meg selv i dag!!!!! (Formen er ikke helt på topp - tror faktisk jeg har litt feber...) MEN jeg har benyttet meg av det fine været og gått på tur i nesten 2 timer ! Vi trodde nesten at klokken gikk feil, så fort gikk det. To sladrekjerringer sammen - da flyr tiden... Alvorlig, det er så mye lettere å "trimme" sammen enn alene..
Forhåpentligvis kan jeg overtale venninna mi til å gjennta dette !
Men "dagen" er ikke over ennå, nå har jeg nettopp syklet i 1 time - and I feel GREAT !!!!!!!!! Tror jeg må bli forkjølet oftere... Kan egentlig ikke skjønne dette... Den "gamle" meg ville ha lagt i sengen med en bok, 1 1/2 l Pepsi Max og en pose chips... Begynner nesten å bli litt redd :)
Har også gått ned 1 kg til !! Skal i 70 årsdag i uke 25 og vil så gjerne være litt tynnere til det... Satser på 10 kg, men håper på mer... (Er blitt litt "grisk" og kravstor til meg selv...)
Vi får se hva morgendagen bringer....
Stakkars "lille" meg ...
Begynner å bli forkjølet, sitter her og fryser så jeg rister..
Men tro du jeg har vett å legge meg ?? :) Det er jo så mange, koselige dagbøker å lese. Med så mangen tips !! Jeg er jo nesten blitt hektet på dette ! Først sykling, dusj, middag og så er det "dagboktid"... (Ja,ja - jeg spiser i allefall ikke når jeg gjør dette.)Er i grunnen stolt av meg selv siden jeg har syklet idag også. Selv om formen ikke er på topp !!
Dagene går tåelig bra. Snope-suget er borte, det samme er trangen etter Pepsi Max. (og det er BRA - kunne drikke 1 1/2 liter på en kveld --- uten problemer. Ikke særlig sunnt !) Ser ikke ut som jeg trenger krom tab. jeg har kjøpt, men de kan sikkert komme godt med senere.. ;)
Nei, nå må jeg gi meg.. Jeg "rister" slik at jeg bare skriver feil - og må skrive alt 4 ganger....
Nå kommer jeg, Ole Lukkeøye !!!
Første veiedag...
jippi - ned 2,6 kg !!
Syns det var kjekt å ha unnagjort den første turen på vekten. Det var topp at den viste minus, men regner ikke med å gå så fort ned i vekt. Har god tid, og vil ikke "sulte" meg. Da vil jeg og bare legge på meg igjen når jeg begynner å spise "normalt". Tror jeg vil satse på en slags Grete Roede-diett... (ca 1000-1200 kcal for dagen.
Jeg har flyttet trimsykkelen inn på stuen, så hver dag sykler jeg i vei - og ser på Ricki Lake.... Da går tiden fort kan dere tro !
Er med på min første 5 kg konkurranse, tviler på at jeg vinner. - Men det viktigste er ikke å vinne, men å delta... som det så kjekt heter ! Så takk til Mary, jeg skal gjøre mitt beste !
Big Mama
nok en dag
Ja, ja så er snart helgen over.. Den har faktisk ikke vært så hard! Har vært flink og brukt sykkelen, så faktisk fram til det.... Og det er egentlig ganske overraskende for meg :)
Har ikke helt bestemt meg om jeg skal ha fredag eller mandag som "veiedag". Frister å veie meg i morgen, men vil bli skuffet om jeg ikke har gått ned noe.. (Selv om jeg vet at det vil ta lang tid.) Vi får se...
Har en venninne som skal begynne på Grete Roede-kurs på onsdag, og det syns jeg er topp ! For hun skal jo ikke være flinkere enn meg... Så hver gang jeg har lyst på noe godt, tenker jeg på henne... Litt utspekulert kanskje, men so what - så lenge det virker for meg..? :)
Må finne meg noen enkle, gode oppskrifter i morgen. Er
litt "redd" for å spise for lite, slik at kroppen går på sparebluss - og kiloene blir værende !
Dette lover godt...
Dette lover virkelig godt..
Har hatt en fæl dag på jobben ! Masse rot og mas, og pga. sykdom på arbeid gikk det nesten 8 timer mellom frokost og lunch ! Jeg vurderte å kjøpe meg en bolle eller en sjokolade - for da blir jo alt så mye bedre ... eller ?
Men så husket jeg på "slankedagboken" og jeg syns det var litt flaut å "knekke" første dagen. Og da jeg til slutt fikk lunch, smakte mine to tørre, skiver med hvitost faktisk veldig godt !
Og jeg var i så godt humør da jeg kom hjem, at jeg børstet støvet av trimsykkelen min - og tok meg en "sykkeltur".
Farten og intensiteten var nok ikke det samme som på et treningsstudio. Men jeg holdt på i 45 min og ble god og svett... (Alt er bedre enn ingenting) Får øke på etter hvert, vil ikke overdrive det - for da går jeg lei... :)
Så nå sitter jeg og knasker på gulrøtter og føler meg så flink!
Håper det fortsetter slik som dette !!
(takk for oppmuntrende kommentarer !)
Big Mama
dagen før dagen...
Da jeg kom over denne siden, tenkte jeg "nå eller aldri"... Har lenge hatt lyst (og behov) for å slanke meg, men det har liksom aldri blitt noe av det.. Litt for lat, kanskje ? Men det blir kanskje litt lettere på denne måten. Litt mer motiverende.. Har lest ett eller annet sted at en aldri skal starte en slankekur mandag morgen - pga en vil da spise ekstra godt i helgen. Prøver å unngå det i dag, og begynner for fullt i morgen...
Spis ofte du, for da holder du blodsukkeret på et jevnt og da ser en ofte ting på en annen måte. Jeg pleier å spise gulrøtter, epler og pærer mellom måltidene, det pleier å hjelpe.
Stå på dette skal gå bra.
Klem Måne