← Alle dagbøker
Betty
46 år162 cm15 innlegg
2002
0 følgere
Start87,9 kg
Sist85,3 kg
Endring−2,6 kg
BMI nå32,5
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka HALLELUJA!!!!!!!!!!
Stod opp tidlig i dag og gikk opp på vekta! Skal si jeg våknet skikkelig fort når jeg så at de knallrøde digitale tallene lyste 85,3 kg!!!!! Ned 900 g siden i går!! Jeg måtte gni meg i øynene et par ganger for å innse at det var riktig! Når jeg stod i dusjen gjorde jeg en liten seiersdans for meg selv! Ikke spørr meg hva som har skjedd men det er som om kroppen min tenkte at "ok da så får hun få litt utelling for nutrilett og knekkebrød!" Jeg er fortsatt i sjokk!
Full av ny motivasjon har jeg i dag spist:
Frokost: nutrilett og et eple
Lunsj: 2 grove brødskiver med makrell i tomat og agurk
Middag: Makaroni med litt revet ost
Håper nå at jeg lørdag morgen før jeg reiser ser 85 blank! Da er målet nådd! Så er det to uker ferie før jeg tar fatt på å nå 80 tallet på forhøsten en gang!
Nå må jeg pakke!
Stor og lykkelig klem fra BETTY
14. august 2002
❤️86,2 kgHar gått ned!
Ok jeg innrømmer det med det samme. I dag morges når jeg hadde stått opp og var klar for dusjen klarte jeg ikke å styre meg. Jeg måtte opp på vekta for å se hvordan det stod til! Og jammen meg hadde den bevegd seg i riktig retning! 400 gram ned. Så det er igjen bevist at sunt kosthold og null utskeielser hjelper! Kroppen min slipper i hvert fall med en gang!
Men så er jeg ganske sunn om dagen da! Selv om det ikke bare er min standhaftighet som skal ha æren! I denne varmen vi har på østlandsområdet nå mister jeg matlysten... I dag måtte jeg presse ned et knekkebrød på jobb til lunsj og måtte kaste det andre jeg hadde tatt på til meg. Ble frukt og masse vann i stede. Og det var ikke fordi jeg slanker meg for jeg vet hvor viktig det er å spise nok og ikke havne på "sparebluss".
Nå er det bare to dager til på jobb før jeg tar ferie! Det blir godt! Og jeg gleder meg til en aktiv ferie med masse bading og strandaktiviteter. Så selv om det nok blir noe fet mat og utskeielser håper jeg ikke å gå alt for mye opp i ferien!
Nå skal jeg ut i varmen å røre på kroppen!
Stor solklem fra Betty
En god dag!
Hei alle!
I dag har jeg hatt en god dag. Har vært sunn i dag og har fotsatt masse motivasjon! Dessuten var jeg hos legen i går og skal kanskje starte med Xenical!!! Det blir nok bra! Begynner mest sannsynlig etter ferien! Håper det hjelper!
I kveld har jeg hatt hyggelige chatter med ganske mange her inne! Det er veldig hyggelig å chatte litt så det er noe jeg anbefaler alle!
Håper på fortsatt like god motivasjon ut uken før jeg reiser på lørdag! Blir nok mest nutrilett på meg fremover nå.
Stor klem og masse motivasjon til alle!
Betty
Opp 100 gram!
Hei folkens!
Vel, synderen straffes! Opp 100 g viste vekten i dag tidlig! Mam kan jo alltids trøste seg med at 100 g ikke er mye, men det er opp! Og opp er og blir opp- altså feil vei! Er jo ikke akkurat overasket da! Har jo kost meg i helgen!
Men jeg er supermotivert i gjen og det er deilig! Slet forrige uke men når jeg så at jeg hadde gått opp i dag så kom motivasjonen tilbake for fult! Så i dag har jeg spist følgende:
Frokost: nutrilett
Lunsj: 2 grove knekkebrød med magerost og paprika og fiskepudding med agurk. Pluss eple og en kopp te
Middag og kvelds blir nok nutrilett i dag!
Om bare 5 dager reiser jeg på ferie og håper å veie 85 blank da! Men da må jeg være ekstremt flink denne uken! Motivasjonen er i alle fall tilbake så da har jeg et håp!
God slankeuke til dere alle!
Stor klem Betty
Jeg har ikke forsvunnet.....
men jeg er så travel om dagen. Skal jo på ferie om en uke så jeg har masse å gjøre på jobben om dagen! Og i tillegg har det vært travelt på fritiden om dagen. Møtt mange venner osv. Denne helgen har vært ekstrem. Hadde middag med venner her hjemme på fredag. Lagde tapas mat men drakk både vin og spiste sjokolade til kaffen. I går (lørdag) var jeg i bryllup og spiste jo dadet jeg fikk servert, inkludert kake og en del alkohol. Så denne helgen har ikke stått i sunnehetens og slankingens tegn!!!! Er veldig spent på hva vekten vil vise i morgen tidlig, jeg er litt nervøs.... Kjenner på meg at jeg er fornøyd hvis jeg ikke har gått opp! Samtidig er nok en slik helg med utskeielser med på å heve motivasjonen. Har liksom litt å ta igjen etter helgen. Så jeg har planer om en veldig sunn uke nå frem til jeg reiser på ferie neste helg!
For meg så er det sånn at det er greit å holde på et sunt kosthold når jeg planlegger dagene og hverdagen er strukturert. Men så fort jeg har masse planer etter jobb og på kvelden så sklir det litt ut. Jeg trenger nok å lære meg å leve sunt med et aktivt liv. Det syntes jeg er problematisk... Noen som har noen tips???
Vel, nå skal jeg snart køye.... er spent på morgendagen!
Klem Betty
Jeg sliter!!!!!
Hei alle!
Jeg sliter! Ikke bare med vekta men også med dette dagbokinnlegget! Jeg skrev et innlegg men det ble borte. Så jeg håper ikke dette kommer to ganger! Hvis det gjør det så får dere unnskylde meg!
Vel, jeg sliter som sagt med slankingen også! Er matlei og svak for fristtelser om dagen! Og jeg har blitt slappere med min sunne livsstil. Men jeg håper nå at vektkonkurransen i 80 kilosklassen som jeg skal være med på fra i morgen blir motivasjonen jeg trenger! Jeg har så mye å gjøre om dagen at jeg rekker knapt å logge meg inn på siden her så det er mulig det er for lite av denne siden som gjør at motivasjonen er på bånn!!!
Prøver nå å ta meg sammen og løfte motivasjonen litt!
Klem Betty
Jeg er tilbake!
Hei hei!
Nå er jeg tilbake fra det som ble en langhelg hos mine besteforeldre! Og gjett om jeg har stappet i meg!!! Det er ikke så lett å nei bestandig og er det ikke typisk at bestemor har lagd alt det hun vet du setter pris på! Som for eksempel hjemmelaget italiensk salat! Den er full av rømme og majones og jeg har store problemer med å takke nei til den! For ikke å snakke om kaker og grillmat. Og lettbrus tror jeg ikke mine besteforeldre vet hva er! Så når jeg gikk på vekta i dag morres hadde jeg trodd jeg hadde lagt på meg 2 kg. Men nei da! Positiv overaskelse, ned 100 gram!!! Jippi! Ikke at 100 gram er så mye å skryte av, men etter en helg i "syndens matland" er jeg fornøyd med ikke å gå opp og når jeg da kryper litt ned så blir jeg kjempefornøyd.
Merker at jeg er litt lei av slanking nå. Orker ikke tanken på å helle i meg nutrilett og spise knekkebrød! For ikke å snakke om å finne på noe sunt og godt til middag! Men alle har vel sånne perider??? Og tips for å komme gjennom de periodene uten de helt store sprekkene tas i mot med takk!!!!
Hilsen Betty!
Litt ned....
Hei!
Først og fremst så må jeg si at beklager for at jeg ikke skrev i går! Hadde en så travel dag, det gikk i ett sett! Prøver å være flink å skrive hver dag, for å holde motivasjonen opp!
Men i går gikk det altså i ett! Men! Jeg var flink og spiste sunt og masse frukt! Samboern er snill og støtter meg og kjøpte inn det digre deilige fruktlasset i går! Nam nam!
I dag reiser jeg til bestemor og bestefar så i helgen får jeg kke skrevet noe! Og jeg refner ikke med å gå ned noe særlig i løpet av helgen heller! Så derfor gikk jeg på vekta i dag! For å se om jeg har gått ned noe denne uken! Det hadde jeg!!!! Over en halv kg på 5 dager! JIPPIIII!!!!!!!!!Men jeg er spent på å se hva vekta viser på mandag!!! Har bestemt meg for å være veldig flink i helgen og ikke sprekke totalt!
Så får vi se på mandag da.....
God helg folken!!!!
Klem Betty
En helt uvanlig onsdag...
Hei folkens!
I dag er det en helt uvanlig onsdag!! Onsdag er nemlig den dagen min slankekur vanligvis sprekker! Jeg pleier vanligvis å starte full av pågangsmot på mandag, så holder det tirsdag men onsdag da kommer sprekken. Først litt ekstra til lunsj og da begynner snøballen å rulle... Har jeg først sprukket til lunsj kan jeg jo like gjerne fortsette og så blir det både godteri og brus resten av dagen! Etter en sånn utskeielse på onsdag pleier hjernen min å få det for seg at jeg like gjerne kan blåse i hele uka og heller starte på mandag igjen! Sånn har kiloene "rullet" på i mange år nå!!! Jeg lider helt klart av det kjente "mandagssyndromet" mange av dere andre også beskriver i dagbøkene deres! (Det er jo ikke tilfeldig at jeg veier meg på en mandag!!!!!)
Men denne onsdagen skiller seg altså fra andre onsdager! Jeg har ikke sprukket og har heller ingen planer om det! I dag har jeg spist:
Frokost: nutrilett
Lunsj: to knekkebrød med philladelfia light ost + en kopp te
Middag: torsk med krydder og potetstappe
Resten av dagen blir det nutrilett og frukt!
Flink eller???
Har foresten i dag bestemt at jeg skal på besøk til mine kjære besteforeldre til helgen. Så da blir det nok litt "tyngre" kost! Min bestemor lager utrolig god mat (med fløte som hovedingrediens!!!) og etter hvert måltid er det kakeservering!
Jeg har tenkt til å holde meg til moderate porsjoner og kun et bittelite kakestykke i ny og ne, så får vi håpe ikke det går alt for mye ut over vekta! Jeg kan jo nesten ikke si nei til min bestemor for da blir hun veldig lei seg! Men så lenge det er planlagt utskeielse så er jeg ikke alt for bekymret! Det er nok de ukontrolerte utskeielsene som er farligst for ikke å snakke om at det er flest hverdager i et år. Jeg er jo bare hos bestemor et par ganger i året og de turene skal nok vekta tåle. For selv om det hadde vært lett å gi bestemor skylda så må jeg nok innrømme for meg selv det er ikke hun som har gjort at jeg har lagt på meg nesten 30 kg på et par år! Det har jeg nok klart alene!
Vel, dette ble et lant innlegg! Men jeg er altså bare så fornøyd med at jeg har kommet nesten helskinnet gjennom onsdagen! Ellers så anbefaler jeg alle å titte innom chaten, der er det veldig hyggelig!
God klem fra Betty!
Fortsatt på god vei!
Hei!
Først og fremst takk for mange hyggelige kommentarer i dagboka mi!!Det er like morsomt hver gang å logge meg på å lese hva dere har skrevet!
Jeg har vært flink i dag også! Har masse motivasjon og som jeg kan takke alle dere for og det hjelper meg masse!
I dag har jeg spist:
Frokost: nutrilett
Lunsj: to knekkebrød med ost + en kopp te
Middag: to brødskiver med ost og kokt skinke
Har nettopp spist middag, tok det lettvint i dag med brødskiver. Har planer om å "spise" nutrilett og frukt resten av dagen. I tilegg har jeg drukket masse vann i hele dag så jeg har flydd mer på do en jeg har jobbet i dag!!! Men det er godt å få renset kroppen!
Ellers så er det ikke noe nytt i dag, lever fortsatt litt på gårsdagensvektnedgang. Men jeg sliter veldig med å holde meg borte fra vekta! Hver morgen står den på badet og frister meg... men jeg har klart å holde meg unna og skal prøve å fortsette med det!
Håper alle dere andre også har en god og sunn uke!
Klem fra Betty
NED, NED NED!!!!!!
Hei!
I dag har jeg veid meg og har gått ned 700 g fra torsdag, da jeg veide meg sist! JIPPI!!!!! Er fornøyd med 700 g på 5 dager.
Men vekten juger litt for mandag for to uker siden var den første gangen jeg veide meg på lenge og fikk det store sjokket: 89.9 kg!!! 100 g fra 90 kg! Så jeg har vært forsiktig i to uker og skrevet dagbok her inne i 5 av de. Hvis jeg regner fra vekten mandag for to uker siden så har jeg altså gått ned 2,7 kg på to uker! Og det er jeg jo superfornøyd med!
Men så har jeg vært forsiktig også da! Så jeg hadde blitt veldig skuffet hvis ikke vekten viste noe. Må få rotet meg til å kjøpe et målebånd også snart og ta målene mine. De kan jo få meg i enda bedre humør.
I dag har jeg vært veldig flink og spist følgende:
Frokost: nutrilett
Lunsj: To grove knekkebrød, ett med makrell i tomat, et med ost
Middag: Rett i koppen potet med kjøtt og gressløk
Har planer om litt frukt og en nutrilettpose til kvelds.
Samboern jobber kvelder denne uken så jeg er alene til middag hver dag, noe som jeg ser på som en perfekt sjanse til å spise små og kalorifattige middager.
Ellers så skal jeg virkelig prøve å holde meg til å veie meg kun en gang i uka. Det er vanskelig noen ganger men, hyggelig å se resultat etter en uke! Til neste mandag håper jeg å klare å gå ned til 86 kg blank. Altså litt over 1 kg på en uke. Det burde gå.
Gleder meg til å være flink denne uken, så kommer det nok flere hyggelige resultater. Men må si jeg savner sjokolade litt... Vi har hatt et langt og trofast forhold, sjokoladen og jeg. Men nå har jeg slått opp!! Og som alle brudd føles det til tider tungt og man savner hverandre.
Vel, dette ble et langt innlegg....
Nå skal jeg sjekke hvor flinke dere andre har vært i dag!
God klem fra Betty
Dommedag i morgen.....
Hei!
I morgen er det altså "dommedag" = veiedag!!!! Jeg er veldig spent på om de siste dagers aktive slankin har hjulpet noe. Jeg har hatt en aktiv helg med mye turgåing så jeg håper det har hjulpet da!
Men jeg spiste reker i går!!! Med majones!!! Så står vekta stille eller går opp i morgen er det rekene sin skyld! Men jeg spiste sunn frokost/lunsj i går og har spist sunt i dag da! Og det beste av alt jeg har ikkespist godteri eller drukket brus hele helgen!!! Det er faktisk første helg på det jeg kan huske at jeg ikke har tatt en sjokoladebit i min munn! Og det er jeg stolt av. Vet ikke hvordan det er med dere men jeg er sånn at jeg må holde meg helt borte fra godteri. Det er ikke noe som heter å ta to sjokoladebiter for meg!!! Alt eller ingenting er mitt motto når det kommer til sjokolade.
Jeg har en vond rygg som gjør at jeg ikke sår trent noe særlig men jeg har gått tur både fredag, lørdag og i dag. Og det er jo noe i hvert falll!
Jeg må si at jeg er utrolig spent på vekta i morgen! Men lurer litt på hvor mye jeg kan forvente å ha gått ned i løpet av en knapp uke??? Noen som har noen synspunkter på det?? Jeg er uansett fornøyd bare det går ned jeg,men er en halv kg- en kg for mye å forvente etter 5 dager med sunnhet??
Ellers så må jeg igjen takke dere jentene for masse støtte og oppmuntring i dagboka og pr. chat (takk Monica!!!) dere gir meg så mye motivasjon! Uten denne siden og deres innlegg hadde jeg nok sprukket på fredag og spist sjokolade!
Følg med meg i morgen da! Da er sannhetens time kommet!
God og slank uke!
Betty!
Ut på tur, aldri sur!
Ja nå skinner sola og etter en tung kveld i går er jeg i dag full av energi og pågangsmot!
For kvelden i går var tung! Jeg satt i sofaen og hørte bensinstasjonen ropte på meg. Den lurte sikkert på hvor jeg var, hvorfor jeg ikke kom å kjøpte sjokolade! Men jeg stod i mot! Jeg logget meg på her å hentet litt inspirasjon og så dro jeg meg kjærsten ut på en lang kveldstur! Er litt stolt av meg selv i dag!
Og i dag er det nye muligheter! Jeg har planer om en lang tur i det fine været. Men først skal jeg spise en sunn frokost. Ferskt grovt brød med makrell i tomat, en kopp te og ferske aviser, det sunne livet er ikke så værst!
Hadde kyllingsalat til middag i går, det var utrolig godt! I dag lurer jeg på om jeg skal slenge noe fisk på grillen! Med salat til og kanskje litt potet så blir jo det en sunn og god sommermiddag.
Ha en fin og slank lørdag i sola!
Klem Betty
Dag 2 og helg!!!!
Hei hei!
Først og fremst takk for hyggelige kommentarer i dagboka mi! Jeg har blitt helt hekta på denne siden jeg! Får så mye motivasjon av det dere andre skriver og føler at jeg "kjenner" flere av dere allerede!
Bare et par ord fra meg før lunsj:
Min veiedag er mandag og jeg skal prøve å holde meg til å veie meg kun en gang i uka. Selv om det skal holde hardt! Fristene å veie seg hver dag for å se om det har vært noe fremgang! Har ikke veid meg i dag og har tenkt til å holde meg i helgen også så får vi se på mandag om det er noe fremgang! Har planer om en sunn og aktiv helg med turer og sunn mat! Nå er det lunsj og jeg planlegger to knekkebrød og en kopp te. Har noen gode middagstips som samboern også vil sette pris på så kom med dem.
Ellers ha en god og sunn helg!
Betty!
Jeg er i gang!!!
Hei alle sammen!
Har en god stund fulgt med på dere slankere på denne siden og har blitt veldig motivert av det! Takk skal dere ha! Så nå er jeg i gang selv også! Har faktisk holdt på i 15 dager og startet på 89,5 kg!!! Fikk sjokk da vekta viste nesten 90 kg! Men nå er jeg super motivert og klar til et lettere liv. Håper det å skrive denne dagboka kan hjelpe meg ned i vekt som den har hjulpet mange av dere. Og håper også på å få og gi støtte til dere andre.
Mitt første mål er 80 kg. Håper på å klare det innen sommeren. Men håper til slutt å ende på en 65-60 kg. Jeg har i hvert fall bestemt meg for at vekta aldri skal over 90 kg!!!!!!
Planen min er en kombinasjon av nutrilett og lettere og sunnere mat, pluss mosjon! Jeg forsøker å erstatte et eller to måltider om dagen med nutrilett men det viktigste for meg er sunn mat. Når kiloene forhåpentlighvis slipper taket vil jeg gå over til kun sunn mat og droppe nutriletten, for det viktigste for meg er å legge om livsstilen.
Lette klemmer fra
Betty
Ser at det går kjempebra med deg! Gratulerer!!!
Håper du får en fin-fin ferie!
Kos deg!
Klem fra Texas
Gratulerer med ned ytterligere 900 gr. nedgang. Det er så herlig motiverene, og det må jo være så herlig når du nå reiser. Så får jeg håpe du ser ytterligere forandringer med meg og, som du sier, når du kommer tilbake.
Hvis du leser dette før du reiser, må du ha en flott ferie, og hvis du leser når du er tilbake, sier jeg, velkommen hjem.
Uansett, vi ser det tilbake her om 14 dager.
Klem fra Nite
Nattklem fra ABBA