← Alle dagbøker
diarist.Alias

Betty

46 år162 cm15 innlegg 2002 0 følgere

Start87,9 kg
Sist85,3 kg
Endring−2,6 kg
BMI nå32,5
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
25. juli 200215. august 2002
😃85,3 kg

HALLELUJA!!!!!!!!!!

Stod opp tidlig i dag og gikk opp på vekta! Skal si jeg våknet skikkelig fort når jeg så at de knallrøde digitale tallene lyste 85,3 kg!!!!! Ned 900 g siden i går!! Jeg måtte gni meg i øynene et par ganger for å innse at det var riktig! Når jeg stod i dusjen gjorde jeg en liten seiersdans for meg selv! Ikke spørr meg hva som har skjedd men det er som om kroppen min tenkte at "ok da så får hun få litt utelling for nutrilett og knekkebrød!" Jeg er fortsatt i sjokk!

Full av ny motivasjon har jeg i dag spist:
Frokost: nutrilett og et eple
Lunsj: 2 grove brødskiver med makrell i tomat og agurk
Middag: Makaroni med litt revet ost

Håper nå at jeg lørdag morgen før jeg reiser ser 85 blank! Da er målet nådd! Så er det to uker ferie før jeg tar fatt på å nå 80 tallet på forhøsten en gang!

Nå må jeg pakke!

Stor og lykkelig klem fra BETTY
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias skalned😌27. august 2002
Så herlig det må ha vært! Det er gøy å se resultater av det man driver med. Håper du har det fint på ferie!
c.AuthorAlias sef😃26. august 2002
Hei og gratulerer så mye! Det er veldig moro når man merker at det faktisk virker det man driver med :) ! Ha en super ferie! sef :o)
c.AuthorAlias TEXAS😉21. august 2002
Hei igjen Betty!
Ser at det går kjempebra med deg! Gratulerer!!!
Håper du får en fin-fin ferie!
Kos deg!
Klem fra Texas
c.AuthorAlias nite16. august 2002
Hei Betty

Gratulerer med ned ytterligere 900 gr. nedgang. Det er så herlig motiverene, og det må jo være så herlig når du nå reiser. Så får jeg håpe du ser ytterligere forandringer med meg og, som du sier, når du kommer tilbake.

Hvis du leser dette før du reiser, må du ha en flott ferie, og hvis du leser når du er tilbake, sier jeg, velkommen hjem.

Uansett, vi ser det tilbake her om 14 dager.

Klem fra Nite
c.AuthorAlias ABBA❤️15. august 2002
Wow! Så flink du er.Dette går kjempe bra. er selv inne i en bra steem. Håper den varer litt til for oss begge.

Nattklem fra ABBA
❤️86,2 kg

Har gått ned!

Ok jeg innrømmer det med det samme. I dag morges når jeg hadde stått opp og var klar for dusjen klarte jeg ikke å styre meg. Jeg måtte opp på vekta for å se hvordan det stod til! Og jammen meg hadde den bevegd seg i riktig retning! 400 gram ned. Så det er igjen bevist at sunt kosthold og null utskeielser hjelper! Kroppen min slipper i hvert fall med en gang!

Men så er jeg ganske sunn om dagen da! Selv om det ikke bare er min standhaftighet som skal ha æren! I denne varmen vi har på østlandsområdet nå mister jeg matlysten... I dag måtte jeg presse ned et knekkebrød på jobb til lunsj og måtte kaste det andre jeg hadde tatt på til meg. Ble frukt og masse vann i stede. Og det var ikke fordi jeg slanker meg for jeg vet hvor viktig det er å spise nok og ikke havne på "sparebluss".

Nå er det bare to dager til på jobb før jeg tar ferie! Det blir godt! Og jeg gleder meg til en aktiv ferie med masse bading og strandaktiviteter. Så selv om det nok blir noe fet mat og utskeielser håper jeg ikke å gå alt for mye opp i ferien!

Nå skal jeg ut i varmen å røre på kroppen!

Stor solklem fra Betty
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Linda😃15. august 2002
Gratulerer med vektnedgang!
Har vært på ferie i to uker så jeg har så smått begynt å titte igjennom dagbøkene igjen, og du er jo kjempeflink!
Heldiggris som har ferien til gode enda:) Nå skulle jeg ønske jeg hadde ventet litt med min..
Håper du får en super ferie og koser deg på stranda!

Klem Linda

Klem Linda
c.AuthorAlias texas15. august 2002
Gratulerer med vektnedgang!
Er det ikke deilig når vekta viser mindre enn forrige gang.
(Det er en stund siden for meg, men håper det kommer.)
Håper du får en fin-fin ferie med masse sol og varme!
Kos deg!!
Klem fra Texas
c.AuthorAlias Blondie78😃14. august 2002
Så flott at du har gått ned ! :=)
Åh...ikke mange dager til vi har ferie nå! Vi får kose oss en masse, og så får vi heller ta "støyten" hvis vi har gått opp litt når vi er tilbake....
Gleder meg i allefall til 7 september! Skal bli kos!

Stor klem fra Monica
😉86,6 kg

En god dag!

Hei alle!

I dag har jeg hatt en god dag. Har vært sunn i dag og har fotsatt masse motivasjon! Dessuten var jeg hos legen i går og skal kanskje starte med Xenical!!! Det blir nok bra! Begynner mest sannsynlig etter ferien! Håper det hjelper!

I kveld har jeg hatt hyggelige chatter med ganske mange her inne! Det er veldig hyggelig å chatte litt så det er noe jeg anbefaler alle!

Håper på fortsatt like god motivasjon ut uken før jeg reiser på lørdag! Blir nok mest nutrilett på meg fremover nå.

Stor klem og masse motivasjon til alle!

Betty
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias sef😃14. august 2002
Hei på deg! Bare en snartur innom boka di for å se hvordan det går! Og det går jo rikttig så bra! Blir spennende å prøve Xenital da; hvordan er det dette virker egentlig? Anyway, stå på videre, dette klarer du jo helt flott! sef :o)
c.AuthorAlias Madonna😉13. august 2002
Hei Betty!
Takk for kommentaren i boka mi.
Jeg så ingen annen utvei enn å få Xenical av legen min, for nå skal denne forbaska vekta ned! Ser du skal starte på det samme etter ferien. Vi får følge med hverandre og utveksle litt erfaringer;)
Jeg skal skrive om virkningen av pillene i boka mi, så følg med :-)

Klem, Madonna
c.AuthorAlias Molla😌13. august 2002
Heipådeg!
Godt å se at du har masse motivasjon. Og med ferien like rundt hjørnet blir man jo ekstra inspirert til å stå på, for å gå ned mest mulig til da. :) Xenical har vært til god hjelp for flere jeg kjenner, så det kan være en ide å forsøke. Jeg har prøvd det, men syntes bivirkningene ble for ubehagelige så jeg kuttet ut (ikke noe farlig, bare ekkelt). Men disse varierer mye fra person til person. Jeg gikk vel ned ca 7 kg før jeg sluttet med dem, tror jeg, så de virket ihverfall.
Lykke til med siste innspurt før ferien!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Helena😉13. august 2002
Prøvde å legge inn en kommentar akkurat, men det gikk tydeligvis ikke!! Ville bare si at det var utrolig koselig med en real skravl!!!
Stor klem fra Helena
🐷86,6 kg

Opp 100 gram!

Hei folkens!

Vel, synderen straffes! Opp 100 g viste vekten i dag tidlig! Mam kan jo alltids trøste seg med at 100 g ikke er mye, men det er opp! Og opp er og blir opp- altså feil vei! Er jo ikke akkurat overasket da! Har jo kost meg i helgen!

Men jeg er supermotivert i gjen og det er deilig! Slet forrige uke men når jeg så at jeg hadde gått opp i dag så kom motivasjonen tilbake for fult! Så i dag har jeg spist følgende:

Frokost: nutrilett
Lunsj: 2 grove knekkebrød med magerost og paprika og fiskepudding med agurk. Pluss eple og en kopp te

Middag og kvelds blir nok nutrilett i dag!

Om bare 5 dager reiser jeg på ferie og håper å veie 85 blank da! Men da må jeg være ekstremt flink denne uken! Motivasjonen er i alle fall tilbake så da har jeg et håp!

God slankeuke til dere alle!

Stor klem Betty
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blondie78😌13. august 2002
Opp 100gram var ikke mye...
Jeg gikk jo opp flere kilo fra søndag til mandag.. Men etter fyllekula mi på lørdag var jeg jo kroppen tømt for vann...
Men nå har jeg også tenkt å ta en uke med hardkjør før ferien! Ikke mange dager igjen til ferie nå! jippi!
Stor kos Monica
c.AuthorAlias Blondie78😌13. august 2002
Opp 100gram var ikke mye...
Jeg gikk jo opp flere kilo fra søndag til mandag.. Men etter fyllekula mi på lørdag var jeg jo kroppen tømt for vann...
Men nå har jeg også tenkt å ta en uke med hardkjør før ferien! Ikke mange dager igjen til ferie nå! jippi!
Stor kos Monica
c.AuthorAlias Blondie78😌13. august 2002
Uff... dette her ble bare surr...
Ble litt mange meldinger fra meg her...
c.AuthorAlias Helena😌12. august 2002
Ja, jeg må jo si at 7x kg smaker godt, selv om det ikke varte så lenge!!! Jeg fikk mensen i dag, og da pleier det å gå litt nedover, så jeg får satse på at det gjør det denne gangen også!! Jeg er så kvalm og dårlig, så jeg har dårlig matlyst... vil bare ha sjokolade og godis, men jeg får prøve å styre meg!!
Lykke til med 85 før ferien, med full skjerpings skulle vel det gå an!! Du virker jo supermotivert nå og det er jo et glimrende utgangspunkt!!!

Klem Helena
😐86,5 kg

Jeg har ikke forsvunnet.....

men jeg er så travel om dagen. Skal jo på ferie om en uke så jeg har masse å gjøre på jobben om dagen! Og i tillegg har det vært travelt på fritiden om dagen. Møtt mange venner osv. Denne helgen har vært ekstrem. Hadde middag med venner her hjemme på fredag. Lagde tapas mat men drakk både vin og spiste sjokolade til kaffen. I går (lørdag) var jeg i bryllup og spiste jo dadet jeg fikk servert, inkludert kake og en del alkohol. Så denne helgen har ikke stått i sunnehetens og slankingens tegn!!!! Er veldig spent på hva vekten vil vise i morgen tidlig, jeg er litt nervøs.... Kjenner på meg at jeg er fornøyd hvis jeg ikke har gått opp! Samtidig er nok en slik helg med utskeielser med på å heve motivasjonen. Har liksom litt å ta igjen etter helgen. Så jeg har planer om en veldig sunn uke nå frem til jeg reiser på ferie neste helg!

For meg så er det sånn at det er greit å holde på et sunt kosthold når jeg planlegger dagene og hverdagen er strukturert. Men så fort jeg har masse planer etter jobb og på kvelden så sklir det litt ut. Jeg trenger nok å lære meg å leve sunt med et aktivt liv. Det syntes jeg er problematisk... Noen som har noen tips???

Vel, nå skal jeg snart køye.... er spent på morgendagen!

Klem Betty

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias texas12. august 2002
Hei på deg!
Utskeielser har vi alle. Denne helgen har jeg virkelig kost meg, men nå er det på'n igjen. Vi får bare se fremover og gå på med friskt mot. Det er sant at motivasjonen blir bedre også, og det er jo bra det............
Ha en god dag!
Klem fra Texas
c.AuthorAlias Helena😉12. august 2002
Heisann Betty! Takk for hilsen! Teen heter bare forbrenningste, det finnes flere typer, jeg kjøpte bare den billigste jeg fant! Grønn pose, hvit etikett med tegning av noen planter!! Skal sjekke når jeg kommer hjem om den heter noe mer... Jeg kjøpte den i en helsekostbutikk i Grensen (Oslo)... rett ved Lindex og Burger King!
Koselig å se at du ikke har forsvunnet!! Har sett etter deg!
Klem Helena
c.AuthorAlias iset😌11. august 2002
heisann:)

tusen takk for koselig innlegg:)
det går nedover hos oss begge ser jeg:)og ikke tenk på de siste utskeielsene, se fremover. dette er en livvstil, ikke en kortvarig slankekur. da MÅ det være rom for kos av og til:)
du får ha en god natt:)

klem fra Iset
😟86,5 kg

Jeg sliter!!!!!

Hei alle!

Jeg sliter! Ikke bare med vekta men også med dette dagbokinnlegget! Jeg skrev et innlegg men det ble borte. Så jeg håper ikke dette kommer to ganger! Hvis det gjør det så får dere unnskylde meg!

Vel, jeg sliter som sagt med slankingen også! Er matlei og svak for fristtelser om dagen! Og jeg har blitt slappere med min sunne livsstil. Men jeg håper nå at vektkonkurransen i 80 kilosklassen som jeg skal være med på fra i morgen blir motivasjonen jeg trenger! Jeg har så mye å gjøre om dagen at jeg rekker knapt å logge meg inn på siden her så det er mulig det er for lite av denne siden som gjør at motivasjonen er på bånn!!!

Prøver nå å ta meg sammen og løfte motivasjonen litt!

Klem Betty
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias skalned😃8. august 2002
Alle sliter nok i blant. Men det går over! Hvis du er lei den maten du spiser, prøv å finne noe annet som smaker godt, uten å være stappfullt av fett og sukker. Så, når du føler for det, kan du gå tilbake til de matvarene du helst vi spise i slankeperioden. Hvis du får lyst på noe søtt, og er redd for sprekk: fant akkurat et tips hos Monica123. La det gå 7 minutter fra du får lyst på godteriet eller hva det måtte være. Hvis du fortsatt har lyst på det, spis det. Du har spist noe "usunt", ja, men du har tatt kontrollen. Hjelper på motivasjonen. Og har du mistet lysten på 7 minutter, topp! OGså husker jeg at du skrev at du en kveld du fikk lyst på sjokolade tok deg en tur med samboeren i stedet. Prøv det igjen! Vet at i blant er motvasjonen null, og du har bare lyst til å gi blaffen (sånn er det i hvert fall for meg) men hvis du klarer å la være hjelper det enormt for selvtilliten og motivajsonen for slankinga.
Stå på!
c.AuthorAlias RH😉8. august 2002
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sender noen motivasjonsvibber slik at kanskje humøret snur litt! Det er jo mange tunge perioder i slankeprossessen, men jeg vet at du kommer til å klare det! Slå tilbake og vinn over det dårlige førelsene så skal du se at motivasjonene stiger igjen!

Kjempe motivasjons klem fra Rikke
Bilde
c.AuthorAlias Blondie78❤️8. august 2002
Du må ikke miste motet og i allefall ikke gi opp! Du er jo så godt i gang! :)
Ja, nå skal det bli godt med en ny konk. i 80 kgs klassen! Vi får kjempe sammen, for dette skal vi greie! NED SKAL VI!!!!!!!
Stor oppmuntrings klem Monica
😃86,5 kg

Jeg er tilbake!

Hei hei!

Nå er jeg tilbake fra det som ble en langhelg hos mine besteforeldre! Og gjett om jeg har stappet i meg!!! Det er ikke så lett å nei bestandig og er det ikke typisk at bestemor har lagd alt det hun vet du setter pris på! Som for eksempel hjemmelaget italiensk salat! Den er full av rømme og majones og jeg har store problemer med å takke nei til den! For ikke å snakke om kaker og grillmat. Og lettbrus tror jeg ikke mine besteforeldre vet hva er! Så når jeg gikk på vekta i dag morres hadde jeg trodd jeg hadde lagt på meg 2 kg. Men nei da! Positiv overaskelse, ned 100 gram!!! Jippi! Ikke at 100 gram er så mye å skryte av, men etter en helg i "syndens matland" er jeg fornøyd med ikke å gå opp og når jeg da kryper litt ned så blir jeg kjempefornøyd.

Merker at jeg er litt lei av slanking nå. Orker ikke tanken på å helle i meg nutrilett og spise knekkebrød! For ikke å snakke om å finne på noe sunt og godt til middag! Men alle har vel sånne perider??? Og tips for å komme gjennom de periodene uten de helt store sprekkene tas i mot med takk!!!!

Hilsen Betty!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Helena😉7. august 2002
Jeg setter i gang ny vektkonkurranse for oss i 80 kilos klassen. Veiedag blir som før torsdag. Hvis du vil være med er det bare å skrive en kommentar i dagboka mi, og "stikke" innom med oppdatering torsdagene fremover!
Klem Helena
c.AuthorAlias Blondie78😄6. august 2002
Hey! Så flott at du ikke gikk opp i løpet av helga da! Jeg hadde også "fri" helg fra slankingen... Har ikke turt å gå på vekta enda, har tenkt å veie meg 1 gang i uka i stede for hver dag.... Så da har jeg bestemt at jeg skal hoppe på vekta på torsdag... Kanskje jeg har fått trimma av meg det jeg evt. la på meg i helga til torsdag!
Ja, blir litt mat lei når man slanker seg.... Men, men vi får vel bare stå på og prøve å vri hjernen for å finne på noe slankemat som er godt..

Ha en strålende dag!
c.AuthorAlias Helena😃6. august 2002
Koselig å se deg tilbake! Jeg har venta på å få høre om hvordan det gikk hos besteforeldrene dine!! SÅ utrolig bra at du faktisk har gått ned, selv om det var bare 100 g. Men husk, alle monner drar!! Jeg har også vært utrolig lei en stund, men har fått fersk inspirasjon... kopierte Jojoens 28 dagersplan og bruker den som mal på hva jeg spiser! Også har jeg blitt veldig flink til å trene, så det er bare å håpe at resultatene viser seg snart. Vekta har jo stått ganske stille de siste par ukene og det er ganske frustrerende til tider. Nå vil jeg under 80!!
😃86,6 kg

Litt ned....

Hei!

Først og fremst så må jeg si at beklager for at jeg ikke skrev i går! Hadde en så travel dag, det gikk i ett sett! Prøver å være flink å skrive hver dag, for å holde motivasjonen opp!

Men i går gikk det altså i ett! Men! Jeg var flink og spiste sunt og masse frukt! Samboern er snill og støtter meg og kjøpte inn det digre deilige fruktlasset i går! Nam nam!

I dag reiser jeg til bestemor og bestefar så i helgen får jeg kke skrevet noe! Og jeg refner ikke med å gå ned noe særlig i løpet av helgen heller! Så derfor gikk jeg på vekta i dag! For å se om jeg har gått ned noe denne uken! Det hadde jeg!!!! Over en halv kg på 5 dager! JIPPIIII!!!!!!!!!Men jeg er spent på å se hva vekta viser på mandag!!! Har bestemt meg for å være veldig flink i helgen og ikke sprekke totalt!

Så får vi se på mandag da.....

God helg folken!!!!

Klem Betty
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias sef😃5. august 2002
Hei på deg Betty! Du er jo virkelig flink! Og det er jo godt å ha en snill sambo som "hjelper til" litt! Min sambo spiser litt av det samme som meg nå (lav GI), og han går jo ned i vekt han og, stakkar, som ikke er så kraftig fra før akkurat...hm. Menmen! Håper du har hatt en koselig helg og kost deg masse :) ! klem fra sef
c.AuthorAlias texas2. august 2002
Gratulerer med over en kilo ned siden du begynte med dagboken!!!! Det er bra, nå går det den rette veien.
Når det gjelder det GI-kostholdet, så tar jeg det sånn etterhvert, men jeg forsøker så godt jeg kan.
Det er egentlig ikke så veldig innviklet, og du kan spise mat med høy GI også. Men det har veldig mye å si hva du putter i munnen først: PROTEINER Det er faktisk noe du kan tenke på når du spiser: Ta alltid noen biter av kjøttet eller fisken før du starter på tilbehøret. (egg er også bra å spise før du skal spise mat med høy GI)(pasta, brød, poteter) Da stopper visst ikke fettfettforbrenningen helt opp. Jeg er ikke noen ekspert på dette, men hvis du er interessert i GI kan du lese litt i dagboken til Augusta som virkelig er i gang og kan mye. Ellers så kan du gå inn på www.vektibalanse.no hvor det står litt rundt dette.

Håper du får en fin helg hos besteforeldrene dine.
Klem fra Texas
😉87,2 kg

En helt uvanlig onsdag...

Hei folkens!

I dag er det en helt uvanlig onsdag!! Onsdag er nemlig den dagen min slankekur vanligvis sprekker! Jeg pleier vanligvis å starte full av pågangsmot på mandag, så holder det tirsdag men onsdag da kommer sprekken. Først litt ekstra til lunsj og da begynner snøballen å rulle... Har jeg først sprukket til lunsj kan jeg jo like gjerne fortsette og så blir det både godteri og brus resten av dagen! Etter en sånn utskeielse på onsdag pleier hjernen min å få det for seg at jeg like gjerne kan blåse i hele uka og heller starte på mandag igjen! Sånn har kiloene "rullet" på i mange år nå!!! Jeg lider helt klart av det kjente "mandagssyndromet" mange av dere andre også beskriver i dagbøkene deres! (Det er jo ikke tilfeldig at jeg veier meg på en mandag!!!!!)

Men denne onsdagen skiller seg altså fra andre onsdager! Jeg har ikke sprukket og har heller ingen planer om det! I dag har jeg spist:

Frokost: nutrilett
Lunsj: to knekkebrød med philladelfia light ost + en kopp te
Middag: torsk med krydder og potetstappe

Resten av dagen blir det nutrilett og frukt!

Flink eller???

Har foresten i dag bestemt at jeg skal på besøk til mine kjære besteforeldre til helgen. Så da blir det nok litt "tyngre" kost! Min bestemor lager utrolig god mat (med fløte som hovedingrediens!!!) og etter hvert måltid er det kakeservering!
Jeg har tenkt til å holde meg til moderate porsjoner og kun et bittelite kakestykke i ny og ne, så får vi håpe ikke det går alt for mye ut over vekta! Jeg kan jo nesten ikke si nei til min bestemor for da blir hun veldig lei seg! Men så lenge det er planlagt utskeielse så er jeg ikke alt for bekymret! Det er nok de ukontrolerte utskeielsene som er farligst for ikke å snakke om at det er flest hverdager i et år. Jeg er jo bare hos bestemor et par ganger i året og de turene skal nok vekta tåle. For selv om det hadde vært lett å gi bestemor skylda så må jeg nok innrømme for meg selv det er ikke hun som har gjort at jeg har lagt på meg nesten 30 kg på et par år! Det har jeg nok klart alene!

Vel, dette ble et lant innlegg! Men jeg er altså bare så fornøyd med at jeg har kommet nesten helskinnet gjennom onsdagen! Ellers så anbefaler jeg alle å titte innom chaten, der er det veldig hyggelig!

God klem fra Betty!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blondie78😉1. august 2002
Tusen takk for omtanken du ga meg i dagboka mi i går...
Formen er bra i dag, heldigvis... Men fortsetter jeg å bli svimmel og sånn om morgenen ja da skal jeg love at jeg går til legen...
Så deilig at det snart er helg!!!! :)
SÅ flott at du ikke sprakk da! :)
Ha en fin dag.... Koooooz monica
87,2 kg

Fortsatt på god vei!

Hei!

Først og fremst takk for mange hyggelige kommentarer i dagboka mi!!Det er like morsomt hver gang å logge meg på å lese hva dere har skrevet!

Jeg har vært flink i dag også! Har masse motivasjon og som jeg kan takke alle dere for og det hjelper meg masse!

I dag har jeg spist:

Frokost: nutrilett
Lunsj: to knekkebrød med ost + en kopp te
Middag: to brødskiver med ost og kokt skinke

Har nettopp spist middag, tok det lettvint i dag med brødskiver. Har planer om å "spise" nutrilett og frukt resten av dagen. I tilegg har jeg drukket masse vann i hele dag så jeg har flydd mer på do en jeg har jobbet i dag!!! Men det er godt å få renset kroppen!

Ellers så er det ikke noe nytt i dag, lever fortsatt litt på gårsdagensvektnedgang. Men jeg sliter veldig med å holde meg borte fra vekta! Hver morgen står den på badet og frister meg... men jeg har klart å holde meg unna og skal prøve å fortsette med det!

Håper alle dere andre også har en god og sunn uke!

Klem fra Betty
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Molla😌31. juli 2002
Heipådeg!
Flink er du! Jeg er imponert over alle som klarer å la være å gå på vekta hver dag! Jeg er hjelpeløs, blir dratt dit hver morgen ;). Flott å se at du går ned i vekt og at motivasjonen er på topp. Nå jobber vi oss nedover mot 85, ikke sant?
Ha en deilig dag!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Alijana😃31. juli 2002
Hehe...vekta mi roper på meg også, men jeg er ikke så standhaftig som du...
Gratulerer med nedgang, i alle fall. Sant det er deilig?
Synes i alle fall du er veldig flink. Stå på!
Klem Alijana
❤️87,2 kg

NED, NED NED!!!!!!

Hei!

I dag har jeg veid meg og har gått ned 700 g fra torsdag, da jeg veide meg sist! JIPPI!!!!! Er fornøyd med 700 g på 5 dager.

Men vekten juger litt for mandag for to uker siden var den første gangen jeg veide meg på lenge og fikk det store sjokket: 89.9 kg!!! 100 g fra 90 kg! Så jeg har vært forsiktig i to uker og skrevet dagbok her inne i 5 av de. Hvis jeg regner fra vekten mandag for to uker siden så har jeg altså gått ned 2,7 kg på to uker! Og det er jeg jo superfornøyd med!

Men så har jeg vært forsiktig også da! Så jeg hadde blitt veldig skuffet hvis ikke vekten viste noe. Må få rotet meg til å kjøpe et målebånd også snart og ta målene mine. De kan jo få meg i enda bedre humør.

I dag har jeg vært veldig flink og spist følgende:
Frokost: nutrilett
Lunsj: To grove knekkebrød, ett med makrell i tomat, et med ost
Middag: Rett i koppen potet med kjøtt og gressløk

Har planer om litt frukt og en nutrilettpose til kvelds.

Samboern jobber kvelder denne uken så jeg er alene til middag hver dag, noe som jeg ser på som en perfekt sjanse til å spise små og kalorifattige middager.

Ellers så skal jeg virkelig prøve å holde meg til å veie meg kun en gang i uka. Det er vanskelig noen ganger men, hyggelig å se resultat etter en uke! Til neste mandag håper jeg å klare å gå ned til 86 kg blank. Altså litt over 1 kg på en uke. Det burde gå.

Gleder meg til å være flink denne uken, så kommer det nok flere hyggelige resultater. Men må si jeg savner sjokolade litt... Vi har hatt et langt og trofast forhold, sjokoladen og jeg. Men nå har jeg slått opp!! Og som alle brudd føles det til tider tungt og man savner hverandre.

Vel, dette ble et langt innlegg....

Nå skal jeg sjekke hvor flinke dere andre har vært i dag!

God klem fra Betty
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Helena😀30. juli 2002
Heisann Betty!
Tusen takk for kjempefin oppmuntring i dagboka mi, jeg ble supermotivert med en gang!! Jeg må jo si at jeg synes du også har vært flink!!! 2,7 kilo på to uker er jo kjempebra!! Praktisk med samboer som jobber kvelder når man slanker seg. Da blir du i hvert fall ikke fristet av voldomme middager...!

Et lite tips ang reker med majones. Jeg spiser mye reker og det er absolutt en av favorittene. Jeg var av typen som måtte ha masse majones på skiva. Men nå lager jeg en rømmedressing med hvitløk og urter (krydder) i stedet og kan da med forholdsvis god samvittighet ha på "masse" dressing i stedet. Det er egentlig mye bedre også, synes jeg!!

Vi har noen superslankere med i konkurransen så det blir nok ikke mer enn en uke eller to før det blir ny start. Selv håper jeg da å kunne bli med i 70 kilos klassen...!

Jeg skal begynne på Økonomi og administrasjon på HiO!! Hva driver du med??

Klem Helena
c.AuthorAlias else😃30. juli 2002
Hei Betty!!!

Takk for kommentaren!!
Har vært på ferie den siste uken og jeg har lillesøsteren min på 12 år på besøk. Så jeg har ikke så mye tid framfor pc!! Blir vel bedre utover høsten!!
Ser du begynner bra!! det er bare stå på og sette seg noen delmål!! SÅ går alt kjempe kjempe greit!!
Skal følge med deg jeg!! :)
Klem Else
Bilde
c.AuthorAlias Blondie78❤️29. juli 2002
Du har jo vært kjempe flink! :)
Gratulerer med ukas nedgang! Og tusen takk for chatten og tipset i dagboka mi i dag. Tror jeg må skaffe meg noe sånn te... Virker som jeg har litt problemer med fordøyelsen for tiden!

Nå skal jeg snart hoppe til køys, men jeg stikker innom dagboka di snart igjen :)
Klem monica
c.AuthorAlias texas29. juli 2002
GRATTIS!
Du har jo vært kjempeflink. Deilig å se vekten krype nedover tenker jeg!
Men hadde jeg vært deg, hadde jeg nok spist noe til kvelds også. Blir litt lite for kroppen å jobbe med, og man blir bare slapp til slutt.
Lykke til videre, jeg heier på deg!!
Klem fra Texas!!!
c.AuthorAlias iset29. juli 2002
heisann:)

ja jeg er helt med på den tanken om sjokolade, jeg var også sammen med "ham" i mange år, men har nå måttet slå opp pga problemer! :=) det kan være jeg besøker ham litt i helgene, men er der ikke lenge, bare en liten stund kanskje:) hehe.
du spiser nutrilett ja. jeg spiser nutrilett barene, de er ganske ok. er litt lei til tider, men de er veldig greie om morgenen og til lunsj syns jeg.

klem Iset
c.AuthorAlias skalned😌29. juli 2002
Så bra at du har gått ned! Det har du fortjent. Fortsett sånn!
Klem skalned
😐87,9 kg

Dommedag i morgen.....

Hei!

I morgen er det altså "dommedag" = veiedag!!!! Jeg er veldig spent på om de siste dagers aktive slankin har hjulpet noe. Jeg har hatt en aktiv helg med mye turgåing så jeg håper det har hjulpet da!

Men jeg spiste reker i går!!! Med majones!!! Så står vekta stille eller går opp i morgen er det rekene sin skyld! Men jeg spiste sunn frokost/lunsj i går og har spist sunt i dag da! Og det beste av alt jeg har ikkespist godteri eller drukket brus hele helgen!!! Det er faktisk første helg på det jeg kan huske at jeg ikke har tatt en sjokoladebit i min munn! Og det er jeg stolt av. Vet ikke hvordan det er med dere men jeg er sånn at jeg må holde meg helt borte fra godteri. Det er ikke noe som heter å ta to sjokoladebiter for meg!!! Alt eller ingenting er mitt motto når det kommer til sjokolade.

Jeg har en vond rygg som gjør at jeg ikke sår trent noe særlig men jeg har gått tur både fredag, lørdag og i dag. Og det er jo noe i hvert falll!

Jeg må si at jeg er utrolig spent på vekta i morgen! Men lurer litt på hvor mye jeg kan forvente å ha gått ned i løpet av en knapp uke??? Noen som har noen synspunkter på det?? Jeg er uansett fornøyd bare det går ned jeg,men er en halv kg- en kg for mye å forvente etter 5 dager med sunnhet??

Ellers så må jeg igjen takke dere jentene for masse støtte og oppmuntring i dagboka og pr. chat (takk Monica!!!) dere gir meg så mye motivasjon! Uten denne siden og deres innlegg hadde jeg nok sprukket på fredag og spist sjokolade!

Følg med meg i morgen da! Da er sannhetens time kommet!

God og slank uke!

Betty!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias skalned😌29. juli 2002
Hei

Håper du har gått ned til i dag! Du har jo vært flink, særlig fredag kveld. Hvor mye man kan regne med å gå ned på en ukes tid.. Det er mange meninger om hvor raskt man kan gå ned på en sunn måte. Har sett alt fra 1-2 kg pr mnd til 2 kg pr uke!
Sjokolade?? Ja takk!
Stå på videre!
c.AuthorAlias iset😊29. juli 2002
heisann:)
ja det med sjokolade kan jeg SKRIVE UNDER PÅ!!! :) hehe.
gleder meg til åse om du har gått ned i morgen:) jeg veier meg hver mandag, så jeg må nok vente en uke. veide meg idag da, siden jeg ikke bor hjemme for tiden.(bruker kun vekten hjemme).
gleder meg sånn til å begynne det nye livet mitt i morgen:)
lykke til med vekten!

klemmer fra Iset
c.AuthorAlias sef😃28. juli 2002
Tusen takk for oppmuntring! Det trengte jeg!
Vel, lykke til med veiing! Det blir sikkert positivt, siden du har vært så flink i hegen. Reker er en bra ting, det er jo fisk det ! Sjokolade...ah! Jeg har vært desperat etter det i det siste! Min løsnng er å drikke sjokolademelk når det blir for ille. Eller å tenke at ja, jeg har lyst på sjokolade (eller hamburger eller kake eller...)....; men jeg har mere lyst til å kunne gå i butikken og for en gangs skylde passe noe.
Stå på, stikker innom boka di og ser hvordan det går med deg. sef :)
c.AuthorAlias Blondie78❤️28. juli 2002
Sånn nå er mailen på vei til deg! Håper du får litt nytte av den! :)
Jeg er kjempe spent på å høre hvordan det går med deg i morgen! Jeg krysser fingre og tær! Når jeg startet å slanke meg så fløy vekta nedover de første dagene, så har du vært flink tror jeg nok at du får deg en hyggelig overraskelse.
Lykke til i allefall! Håper vi chattes igjen!
Stor klem Monica
😃87,9 kg

Ut på tur, aldri sur!

Ja nå skinner sola og etter en tung kveld i går er jeg i dag full av energi og pågangsmot!

For kvelden i går var tung! Jeg satt i sofaen og hørte bensinstasjonen ropte på meg. Den lurte sikkert på hvor jeg var, hvorfor jeg ikke kom å kjøpte sjokolade! Men jeg stod i mot! Jeg logget meg på her å hentet litt inspirasjon og så dro jeg meg kjærsten ut på en lang kveldstur! Er litt stolt av meg selv i dag!

Og i dag er det nye muligheter! Jeg har planer om en lang tur i det fine været. Men først skal jeg spise en sunn frokost. Ferskt grovt brød med makrell i tomat, en kopp te og ferske aviser, det sunne livet er ikke så værst!

Hadde kyllingsalat til middag i går, det var utrolig godt! I dag lurer jeg på om jeg skal slenge noe fisk på grillen! Med salat til og kanskje litt potet så blir jo det en sunn og god sommermiddag.

Ha en fin og slank lørdag i sola!

Klem Betty
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset28. juli 2002
heisann:)
sant det er gøy å slanke seg>? når man er i det "gode hjørnet" er det så deilig! jeg var mye her inne i januar-mars/april, og hadde DET pågangsmotet, men så sprakk det jo totalt:( men nå er det på an igjen!!!
jeg hadde grillet laks i dag til middag, kjempegodt:)
kos deg!

klem Iset
c.AuthorAlias Blondie78😃27. juli 2002
Så flink du var som greide å stå i mot fristelsen i går! :)
Og så gikk du tur også, du er jo bare helt super!

Skal gi deg mere info ang. mat/kalorier.... men først skal jeg male litt på huset! Så du får høre mere fra meg senere!
Klem Monica
😉87,9 kg

Dag 2 og helg!!!!

Hei hei!

Først og fremst takk for hyggelige kommentarer i dagboka mi! Jeg har blitt helt hekta på denne siden jeg! Får så mye motivasjon av det dere andre skriver og føler at jeg "kjenner" flere av dere allerede!

Bare et par ord fra meg før lunsj:
Min veiedag er mandag og jeg skal prøve å holde meg til å veie meg kun en gang i uka. Selv om det skal holde hardt! Fristene å veie seg hver dag for å se om det har vært noe fremgang! Har ikke veid meg i dag og har tenkt til å holde meg i helgen også så får vi se på mandag om det er noe fremgang! Har planer om en sunn og aktiv helg med turer og sunn mat! Nå er det lunsj og jeg planlegger to knekkebrød og en kopp te. Har noen gode middagstips som samboern også vil sette pris på så kom med dem.

Ellers ha en god og sunn helg!

Betty!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias sef😃26. juli 2002
Hei og velkommen hit, Betty! Helt enig med deg-dette kan man bli hektet på! Og det er jo supert, igrunnen, masse motivasjon og inspirasjon er det man trenger. Er ganske ny her selv, og glad for at dette stedet finnes.
Når det gjelder god og sunn mat-jeg er ingen mesterkokk, men jeg kan iallefall anbefale kalkun i alle varianter, (kalkunbryst er best) det er saftig, sunt og magert. Woket kalkun,stekt i ovn/panne, som pålegg, grillet...nam! Har kjøpt "kokeboken naturlig slank", og der er det mye godt synes jeg. Artig å ekperimentere litt.
Det viktigste er vel at du må prøve og feile litt, og finne mat som du trives med. Sunn mat må være god mat også, og det tar litt tid å snu om. Tidligere var pizza uslåelig, men nå synes jeg veldig mye annet er like godt, som jeg tidligere aldri ville sett på som godt.
Ønsker deg lykke til, dette kommer til å gå veien! stor klem fra sef :o)
c.AuthorAlias Molla😌26. juli 2002
Heipådeg!
Flott gjort hvis du klarer å holde deg unna vekta, fortsett med det! Nå er jeg en elendig kokk, så noen oppskriftstips kan jeg ikke gi deg, men se under "Oppskrifter" øverst på siden, så finner du sikkert noe du kan bruke. Ellers finner du jo masse oppskrifter bl.a. på sidene til Grete Roede, Tine m.fl.
Lykke til med din sunne helgen din!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Linda😃26. juli 2002
Hei på deg!

Jeg begynte også for bare noen dager siden å bruke slankedagboka og det er veldig motiverende:)
Ville bare ønske deg lykke til:)

Har ikke noen gode middagstips desverre. Jeg har så liten fantasi når det gjelder mat så det blir stort sett knekkebrød eller nudler... ikke så fryktelig spennende..hehe:)

Håper du får en fin helg,
hilsen Linda
😃87,9 kg

Jeg er i gang!!!

Hei alle sammen!

Har en god stund fulgt med på dere slankere på denne siden og har blitt veldig motivert av det! Takk skal dere ha! Så nå er jeg i gang selv også! Har faktisk holdt på i 15 dager og startet på 89,5 kg!!! Fikk sjokk da vekta viste nesten 90 kg! Men nå er jeg super motivert og klar til et lettere liv. Håper det å skrive denne dagboka kan hjelpe meg ned i vekt som den har hjulpet mange av dere. Og håper også på å få og gi støtte til dere andre.

Mitt første mål er 80 kg. Håper på å klare det innen sommeren. Men håper til slutt å ende på en 65-60 kg. Jeg har i hvert fall bestemt meg for at vekta aldri skal over 90 kg!!!!!!

Planen min er en kombinasjon av nutrilett og lettere og sunnere mat, pluss mosjon! Jeg forsøker å erstatte et eller to måltider om dagen med nutrilett men det viktigste for meg er sunn mat. Når kiloene forhåpentlighvis slipper taket vil jeg gå over til kun sunn mat og droppe nutriletten, for det viktigste for meg er å legge om livsstilen.

Lette klemmer fra
Betty
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias texas26. juli 2002
Takk for kjempehyggelig hilsen!
Jeg følger din anbefaling og skal ut og kjøpe digitalvekt i dag. Skal også kjøpe bøkene til Dr. Lindberg (tror det var det han het) Jeg fulgte GI-talbellen tidligere da jeg trente, men trenger ny oppdatering. Leser også i andres dagbøker at kokeboken hans er bra.
Vel lykke til videre, jeg skal nok følge med på deg!!
Håper du får en fin helg!
Klem fra Texas
c.AuthorAlias Blondie78😉26. juli 2002
Tusen takk for hyggelig kommentar i dagboka mi, morsomt og se at det er noen som følger med meg :)
Denne slankedagboka har hjulpet meg masse, det er den som er grunnen til at jeg kjemper videre, selv nå som vekta har stoppet litt opp!
Man får oppmuntringer, kan være med i ulike uoffisielle vekt konkurranser (der målet er :første mann til -5 kg), og det å tvinge seg selv til å registrere vekten her hver gang man går ned, og ikke minst når man går opp er med på å gi motivasjon.

Jeg gikk på Grete Roede for 2 år siden. Jeg gikk ned til 80 kg, (-5kg på kursperioden) men når jeg sluttet på kurset begynnte jeg gradvis å spise "feil" igjen.
Så når jeg startet her på slankedagboka var jeg gått opp de 5 kg + mere til! Nå har jeg slankedagboka som hjelper meg, og jeg sparer mye penger ved ikke å gå flere Grete Roede kurs.

Jeg spiser sunt, teller kalorier (viktig i begynnelsen) og så har jeg startet å trene nå....

Hvis du vil kan jeg godt fortelle deg mere om det jeg lærte på Grete Roede kurset, om kalorier og hvor mye man bør spise.....
Gi meg et hint så kan jeg hjelpe deg.

For meg funker i allefall sunn mat.... Har ikke trent før nå, så det jeg har gått ned har KUN vært pga maten.

Dette ble langt, men jeg håper at det kan være noe til hjelp!
Stor klem Monica
c.AuthorAlias texas26. juli 2002
Hei og velkommen!
Du har den rette innstillingen, så dette går nok bra!!
Lykke til!
Texas
c.AuthorAlias ABBA😊25. juli 2002
Hei Betty!
Takk for kommentar i dagboka mi. Og velkommen hit. Her er det egentlig veldi ålreit.
Det varmer så med slike tanker, ord og hilsner når det er tungt.
Men jeg har ikke mistet motivasjonen helt enda. Det var kjempe tungt for noen dager siden, men det går " myyyyye" bedre nå.
Det å kunne veksle noen erfaringer med andre, tror jeg egentlig er det beste under en slankekur. Prøver sev å gå over til lav GI holdig kost. Det er litt mye å sette seg inn i, så jeg tar det litt etter hvert. Har nok kommet litt i gang nå.
Har lest i andres dagbøter om dette så det ser veldi bra ut.
Hvis du er interesert så kikk på denne siden.WWW.ibalanse.no
Her er det mye informasjon å hente.

Nei nå ble det mye om meg. Ønsker deg lykke til skal kikke innom deg, og holde kontakt.

STOR VELKOMSTKLEM FRA ABBA
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.