← Alle dagbøker
diarist.Alias

Bergensjente

49 år173 cm9 innlegg 2001 0 følgere

Start88,6 kg
Sist79,2 kg
Endring−9,4 kg
BMI nå26,5
📉 Ned 5+ kg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
24. juli 200126. oktober 2001
79,2 kg

En liten oppdatering u/t

.
81,6 kg

Lenge siden sist

Tjo hei
85,8 kg

Yesyesyes

Ble så ivrig når jeg så tallet på vekten nettopp at jeg bare MÅTTE inn og skrive det inn med EN gang... kommer tilbake senere, men no skal jeg i dusjen :)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
c.AuthorAlias Bergensgutt3. august 2001
Steike du é flink! :) Beach'en i Spania next?
c.AuthorAlias abelone3. august 2001
Gratulere med vektnedgang!!!!!!

Abelone
c.AuthorAlias tutu3. august 2001
Så flott at det går på ned, du er kjempe flink.
Stå på.
Klemmer fra tutu
86,6 kg

Snart helg

Hatt en travel dag idag, er så sliten. Klarte likevel å tvinge meg ut på tur, og nå er jeg nettopp kommet tilbake. Blææææh føler meg helt dø :)

Får heller skrive litt mer imorgen :)
86,9 kg

JIPPI

Var nesten ikke våknet engang da jeg sjanglet meg ut fra sengen og ut på vekten. Men skal jammen si jeg våknet når jeg så resultatet!! Dette er så definitivt den BESTE ''slankekuren'' jeg har gått på (hittil jaffal); spiser jo så mye jeg vil og gafler i meg masse feit mat (for det er jo det jeg skal også). Dette her er jo faktisk gøy!!!

Idag skal jeg prøve å ta meg sammen og stikke bort på treningen... tenkte jeg skulle ta en sånn lett/svett eller bodypump time. Kvir meg veldig, for jeg har det med å bli innmari uvel etterpå - og det varer jo i flere dager. Er vel kanskje vanlig at når en slanker seg så tåler en mindre?

iiiiiiiiiiiiha!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias abelone2. august 2001
Gratulere med vektnedgang. Stå på videre så tar du meg snart igjen!!

Abelone
c.AuthorAlias RH1. august 2001
Gratulerer kjempe masse! Det er jo bare så bra! Stå på videre dette går kjempe bra!
c.AuthorAlias Linn1. august 2001
Hei på deg!Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi!
Gratulerer med nedgangen, det går jo riktig så bra for deg!!!
Klem Linn
87,4 kg

Jøss!

Dette her går jo definitivt rette veien! Passet på igår å ligge under 20 gr. karbohydrater, må lixom være pinlig nøyaktig å ta med absolutt alle ting en putter i munnen. Er så glad jeg fant den Fitday''siten - hadde ikke klart å være så ''nøyaktig'' uten den!

5 i heiagjengen
c.AuthorAlias aspartam1. august 2001
Dette går jo strålende! 1.2 kilo på en uke, det er bra!

Takk for tipset om FitDay (selv om jeg ikke følger Atkins)!
c.AuthorAlias Isa1. august 2001
Dette er jo flott !

Hva er den "fitday" siden da ?

Isa
c.AuthorAlias Linn1. august 2001
Hei på deg!kjempegøy at det går rette veien!!Jeg var innom den fitday siden og jeg vil gjerne registrere meg der, men hvro mye er en foot/inch, jeg regner med dette er en amerikansk side, det er litt fint å skrive riktig høyde, så ikke jeg skriver at jeg er 3 meter høy eller noe sånt!Klem Linn
c.AuthorAlias RH31. juli 2001
Gratulerer med vektnedgang! Stå på dette klarer du!
c.AuthorAlias abelone31. juli 2001
Gratulere med vektnedgang. Jeg skal følge litt ekstra godt med deg for vi er nesten like høye (176) og veier nesten det samme (86,9). Så du får prøve så godt du kan å ta meg igjen!!!!

Abelone
87,6 kg

Tjohei!

Dumpet over en utrolig kjekk site igår; www.fitday.com, der jeg kunne fylle inn målene mine, hva jeg har spist dag for dag m.m. - helt idéelt for meg! Kom frem til etter å ha fylt ut alle tingene jeg hadde spist at jeg faktisk lå litt over max-inntaket av karbohydrater (20gr). Kanskje det ikke er rart det er gått ganske treigt nå i starten? Nå skal jeg iallefall passe på å holde meg under 20gr-grensen, så får vi se hva som skjer.

Var ute en tur igårkveld også - 40 minutter med rolig gange. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjør det oftere, var jo kjempedeilig!

Ellers tok meg og mr.samboer helt av med bestilling av no/low-carb''produkter online igår :). Sjokolader, sjokolader, tortillas, chips, pumpcorn(lurer på kossen den smaker), sjokolade og atter sjokolade! Tviler sterkt det smaker like bra som ''the real thing'' - men det er kjekt å jaffal ha NOE som bare minner om sjokolade når suget setter inn. Ikke det at jeg har hatt noe nevneverdig sug hittil heller... :)

Slik det føles nå, tror jeg nesten jeg kunne fortsatt denne kuren her forever. Finner stadig ut flere ting som er lov å spise, det blir faktisk nesten som en slags ''skattejakt'' i butikkene.. så lenge jeg finner noe uten karbohydrater - så kan jeg spise så mye jeg bare orker av det :) GØY!

Stå på alle andre med-slankere! :)

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH30. juli 2001
Gratulerer med vektnedgang! Kjempe bra!

Ja er det ikke rart hvor mye man finner ut at man kan spise etterhvert bare man tenker litt på mengden man putter inn!

Iallefall lykke til så lenge!
c.AuthorAlias RH30. juli 2001
Hei igjen!
10 timer på Bailine koster 2700,- og 20 timer koster 4500,- det er veldig dyrt, derfor skal jeg bare ta ferdig de timene jeg har igjen fra ifjor.

Når det gjelder knekkebrød, spiser jeg noen ganger uten pålegg, men for det meste med. Det er liksom litt sånn hipp som happ egentlig. Men det er helt ok egentlig.

Skal oppdatere dagboken min i kveld regner jeg med så da kan du se hvordan det har gått med Bailine!

Ha en fortsatt god dag!
c.AuthorAlias Eugenie30. juli 2001
Hei og velkommen hit.

Jeg har brukt disse sidene ganske lenge nå og jeg er nok blitt litt avhengig av de ja, men så har de da også hjulpet meg en hel masse.
Håper at dagboken også kan hjelpe deg nedover til idealvekten.

Jeg så at du skrev i en kommentar at du hadde smurt deg inn med anticellullite krem, hva slags merke bruker du og synes du at det hjelper?

Stå på så får du resultater!
Eugenie
88,2 kg

Dette går ALTFOR treigt

Er jo noen dager siden sist jeg skrev inn her, og siden den gang har jeg nesten ikke tatt av noe i det hele tatt. Har riktignok ikke mosjonert så mye som planlagt, men likevel mer enn vanlig - og Atkinskuren har jeg fulgt til punkt og prikke NESTEN. En regel i kuren er at en skal ''unngå'' produkter med aspartam i, og det har jeg gjort - bortsett fra at jeg 2 ganger har kost meg med en sånn pose slankekakao om kvelden. Kan vel ikke ha ødelagt ALT bare med det?

Har også spist pittelitt vannmelon (1cm tykkelse), og der er jo endel karbohydrater der, men skjønner heller ikke at det kan ha ødelagt alt.

Den nye vekten jeg kjøpte virker litt på bærtur. Veide meg for en halvtime siden nå, og da sto jeg på 88,2. Så veide jeg meg ca. 2 minutter etter (ikke spist eller drukket noe i mellomtiden), og da viste den 88,4. Hææææ? Uff...nå er det like før jeg gir opp hele greien her!!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH29. juli 2001
Ikke gi opp! Bare hold ut så skal du se at alt blir lettere! Men en ting du sier her er at vannmelom har mye karbohydrater, det viste jeg faktisk ikke. Jeg har en sånn web side med kalorikalkolator. Legger ved linken her:

http://www2.tv2.no/tidforreise/n2i.vis?par=6713

Jeg syntes du er kjempe flink og ikke gi opp!

Jeg kjenner ikke denne dietten du går på, og vet heller ikke hva den går ut på, men selv spiser jeg bare sunnere og trimmer litt så går jeg ned. Ca en kg i uken og det er jeg kjempe fornøyd med!

Dette med vekten om morningen er ganske normalt. Man veier mindre med en gang man har stått opp og ja som du sier 2 minutter etter veier man litt mer. Helt vanlig etter min erfaring!

Vel som sagt ikke gi opp og prøv heller og være litt mer aktiv her slik at du får mer støtte og gode råd!
c.AuthorAlias Minelli29. juli 2001
Hei!

Ikke gi opp så fort da! Kanskje du heller bør forandre kurs...f.eks. begynne å spise vanlig, sunn mat og trene litt i tillegg? Det er jo mange her inne som legger inn dagens menyer, så det går jo an å kopiere noen av de som gjør det bra!
...bare et lite tips!

Klem fr Minelli
c.AuthorAlias kitt29. juli 2001
hei!

du må ikke gi opp enda!!!
er enig her med de andre at å spise sunt er den beste måten å gå ned i vekt på, men kuren din er sikkert bra den oxo.
men synes du at du får for dårlig resultat med den, kan du jo prøve "gamlemåten"!!!

jeg liker ikke digitalvekter i det hele tatt, så jeg bruker en gammeldags vekt, for den føler jeg at jeg kan stole på!!!

lykke til videre!

klem fra kitt
c.AuthorAlias Linn29. juli 2001
Hei på deg! Hva er slankekakao, og hvor kjøper du det? Kalorimengde? Typisk med digitale vekter at de hopper litt opp og ned i løpet av kort tid. Med meg kan det hoppe opp og ned en kilo, frustrerende, men fra uke til uke er nok vekt forandringen likevel reell. Klem Linn
88,6 kg

Fy søren

Første gang jeg har veiet meg på ca 2 mnd, fikk helt sjokk. Har igrunnen holdt meg unna vekten fordi jeg har visst at jeg har lagt endel på meg i det siste. Tragisk å tenke på at det bare er litt over 2 mnd siden jeg veide 77. Hvordan går det an å gå opp 10 kg på 2 mnd? Herregud... her må det jobbes. For tiden går jeg på denne 'Atkins'-kuren (anti-karbohydrat), og er nå på 5 dagen. Trente aerobic idag for første gang på lenge, og det gikk skikkelig shitt vest - fikk vondt i hodet og ble veldig kvalm. Tror jeg kommer å begynne å gå tur istedet.

Okei. Jeg er iallefall igang, og bra er det. Nå får jeg bare se fremover og gjøre det beste utav det. Et lite steg var jo at jeg torte å veie meg nå nettopp... (men 10!!!! kg på 2!!!! mnd'er.. :( )

Imorgen tar jeg turen til OBS og kjøper meg en ny vekt! Ikke det at jeg tror den kommer å vise mindre heller, for det vet jeg den ikke gjør. Faktisk frykter jeg denne vekten her jeg har nå viser 2 kg minus feil. Men det blir litt lettere å følge fremgangen om jeg veier meg på digital vekt (den jeg har nå er sikkert fra 1970-tallet ellerno)

Lykke til megselv!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Linn29. juli 2001
Velkommen!Er ny her selv, så vi er flere som skal kjempe mot kiloene sammen.Klem fra Linn
c.AuthorAlias Gunilla25. juli 2001
Hei, og velkommen på disse sidene!
Kjempelurt å investere i en ny vekt, så er det enklere å følge med på hver minste framgang.
Bruk disse sidene, både på gode dager og på mindre gode dager. Jeg er snart ferdig med min vektnedgang, men kommer nok til å henge ved disse sidene en stund framover fordi. Blir nesten avhengig... :-)
c.AuthorAlias aline25. juli 2001
hei!!!

disse sidene er herlige!!
det er mye lettere å fortsette selv når man egentlig har mest lyst til å drite i heler vekt greia!!!

forresten hvis du gikk opp såppass fort så går det jo litt fortere enn vanlig å gå ned igjen...!! det er jo noe positivt!!!

lykke til
klem aline
c.AuthorAlias Bitten25. juli 2001
Heia Bergen :) Ja, dette er nok rette plassen å hente motivasjon og inspirasjon til å kvitte seg med sånne ufrivillige ekle kilo som klistrer seg på oss :) Her er mange flinke medsøstre og brødre som vil støtte deg :) Gå i fjellet, det er den beste trimmen du kan få både for kropp og sjel :) Du har 7 fjell og million turer å velge mellom :) Ønsker deg lykke til videre :) Hilsen Bitten
c.AuthorAlias abelone24. juli 2001
Hei, og velkommen hit.Alt er mulig når det gjelder vektøkning.
Men fortvil ikke. Du har kommet på rett sted.
Har selv hatt stor glede av dette nettstedet.

Stå på!!!

Abelone
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.