← Alle dagbøker
diarist.Alias

Bentemor

54 år170 cm4 innlegg 2000–2001 0 følgere

Start82,0 kg
Sist82,0 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå28,4
🕰️ 1+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
3. oktober 20009. oktober 2001
82,0 kg

Det går rette veien!

I dag har eg ete sånn passe med mat, ungått goderi selv om søt behovet er braverende stort. Har tenkt å begynne med krom tabletter, har hørt at det skal dempe søtbehovet, noen som har positive erfaringer med krom tabletter?

Til frukost idag åt eg:

To grovbrød med banan, ett glass med lett melk + 2 tabletter med suco bloc.

Til lunsh:
Ett grovbrød med prim, ett grovt knekkebrød med pølse, halv annet glass med lett melk + to tabletter med suco bloc.

En pære.

Kveldsmat:
Ett grovbrød med eggerøre og røklaks, ett glass med appelsinjuise + to tabletter med suco bloc.

Eg må nok bli flinkere til å drikke mer vann, har ikke fått så mye væske i skrotten i dag.

Burde ikke ete så mye brødmat pga PCO, men det er vanskelig å vende seg av med mat som har vært en naturlig del av kosten i så mangen år!
82,0 kg

Hei igjen!

I dag har eg ikkje holdt dei måla eg sette meg,gikk beserk i kjøkkenskapet. He he. Og det eg fant der var ikke så veldig sunnt.

Begynnte dagen med to brødskiver med baconost.
Senere klarte eg å hive innpå noe potetgull, og det var ikke meningen.

Har spist mye gulrøtter, et eple utover dagen.

Middag: Litt pomfri + biffstrimler
Har drukket en halvliter med pepsi max i dag.

Er ikke stolt av det eg prestert i dag, men eg SKAL skjerpe meg mye i morgen.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Victoria5. oktober 2001
Hei! Som du kanskje har sett på innloggingssiden så arrangerer vi slanketreff i Trondheim den 20/10. Vi ville bare si at om det er noen nye som kunne tenke seg å være med så er det bare å melde seg på. Jo fler jo bedre. Meld deg på ved å svare på påmeldingsskjema under invitasjonen. med klem fra Victoria og Ingvild.
81,5 kg

Halloen alle slankere!

Eg ble tipset om denne siden gjennom en veninne, og denne siden synest eg er allertiders.

Eg lider av en hormonsykdom som kalles PCO, og eg må derfor slanke meg og legge om kostholdet mitt. Kan ikke spise mat med mye karbohydrater i. Og det er lettere sagt enn gjort.
Derfor tenkte eg det kan være lurt å registrere meg her, slik at eg kan få motivasjon og oppbakking.

Har ikke vært særleg flink med kosten i helga, spist mye mat som er fy fy i min situasjon(masse godteri og brus). Men eg pleier å skjerpe meg i vekene. Eg er/har vært "avhengig" av cola, men har nå klart å gå over til pepsi max og det er noe eg er stolt av!!! Skal selvfølgelig sluttte helt med all brusdrikking, og gå over til vann.

Skriver mer i morgen om hva eg har spist osv.
Tar gjerne imot tips hvis det er noen som har forslag til kost med lite karbohydrater.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias cola light1. oktober 2001
Hei, og velkommen hit!
Jeg har vært her i tre uker omtrent, og har tatt av over 6 kg på den stunda - disse dagbøkene inspiserer masse!!!!!!!! Jeg har også PCO, og det er en av alle mine gode grunner til å ville gå ned(jeg er en del større enn deg, da)Jeg ligger i faresonen for å få diabetes, og etter siste sv.skap har også blodtrykket mitt blitt ganske høyt. Dette henger jo sammen med PCO. Jeg har hypoglykemi, hva med deg? Jeg hadde også problemer med å bli gravid, men er etter hormonbehandling mor til to deilige tuller på 4 mnd og 21 mnd!
Vi gjør nok lurt i å holde oss unna karbohydrater, det er det jeg har gjort nå, og som har gitt resultater. For første gang på mange år kan jeg gå en rask spasertur uten å få "føling". Jeg holder meg unna brødskiver, poteter, pasta og rent sukker. Det står mye om dette ie n bok som er skrevet av Lindberg, jeg har bestilt den - men den er ikke kommet ennå.
Iallefall - du får ha lykke til i kampen mot PCO og kiloene - det nytter! De fleste symptomene ved PCO dempes ved vektreduksjon.
hilsen cola light
82,0 kg

Det begynner å gå bedre!

I dag har eg begynt på arbeid igjen etter en helg med sjukdom.
Og da får eg ikke tid (driver en barnehage) til de store utskeielsenei mat veien, har nok vært noe flinkere i dag.

Frukost: To grovbrød med pølse, ett glass med lettmelk.

Lunsh: Ett grovbrød med egg og tomat, ett glass med lett melk.

Middag ble det lite av i dag, spiste i stedet ett par gulrøtter+ frukt.

Kveldsmat: knekkebrød med pølse, ett glass med juise.

Har begynt med noe Helsekost tabletter som eg tar til hvert måltid, suco bloc, de skal hemme kroppens inntak av karbohydrater. men om de virker vet eg ikke ennå!!

Har ikke drukket så mye vann idag, skal nok bli flinkere med det. Har drukket en halvliter med pepsi max, vanskelig å slutte med det.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.