← Alle dagbøker
diarist.Alias

Beclis

44 år170 cm4 innlegg 2002 0 følgere

Start82,0 kg
Sist82,2 kg
Endring+0,2 kg
BMI nå28,4
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
1. august 200219. august 2002
😑82,2 kg

Jaja...

Det kommer seg da,sakte men kanskje sikkert?! Trimma overraskende nok litt forrige uke! Sykkel er favoritt! Hehe!
Og har vent meg så og si til måltidene fra planen!
Nå skal jeg faktisk ut å sykle igjen! :)

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skalned😃27. august 2002
Så bra at du har vent deg til planen og er i gang med trening! Vekta går jo riktig vei og, så dette kommer til å bli bra!
🐷82,5 kg

Ny dag,ny uke,nye muligheter...

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke greier gå ned mer jeg???
Blir bare enda mer oppgitt,og jeg eier ikke viljestyrke for 5 øre! Frystrert blir jeg!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skalned😃12. august 2002
Hei

vet at det er frustrerende når det går sakte, særlig i starten, du vil bare bli ferdig med slankinga så fort som mulig, men du må bare prøve å gi det litt tid. Plutselig gjør du et hopp nedover! En annen ting er at den vektnedgangen som er lettest å bevare når du har nådd målet ditt (si 69 kg), og som er den sunneste, er den som tar litt tid. Det handler mye om å legge om vanene sine, ikke sulte seg (høres jeg ut som en lærebok nå?? det er ikke meninga)

Hva som er normalt å gå ned i uka? Når man ser på de som bruker denne sida varierer det veldig. Legen min sier at det beste er 1-2 kg i mnd, altså maks 0,5 i uka. På en nettside (husker dessverre ikke hvor) sto det maks 2 kg i uka. Poenget er, som nevnt, at man ikke skal sulte seg. Da tror kroppen at du ikke har tilgang på mer mat, og forbrenningen settes på sparebluss. Da er du inne i en ond sirkel, må spise mindre for å gå ned, får enda lavere forbrenning osv. Det å gå veldig fort ned, over 0,5-2 kg avhengig av hvem du tror på, kan være et tegn på at du mister muskler. Det er ikke bra, da større muskelmasse er med på å øke forbrenningen. (har jeg lest..)

ellers tror jeg det er individuelt hvor fort man går ned, og at det kan variere med hvor du er i slankinga. Prøver du et nytt kosthold kan det gå fortere i starten. Var ganske desperat i vår fordi det gikk for sakte. Fant ut at jeg skulle kutte ut melk, og den første uka gikk jeg ned 2 kg. Kan være flere grunner til det enn melka, trente en god del og, men likevel. (tror ikke det er usunt med melk, har tenkt å begynne å drikke det igjen ei uke og se hva som skjer.) Også er det slik at kroppen tar pauser iblant, slik at selv om du fortsetter med det du vanligvis går ned av, vil vekta stå i ro. Da er det bare å fortsette, så kommer nedgangen.

Når man starter å trene kan det nok hende at man ikke går ned så mye med en gang, da du får mer muskler og de veier mer enn fett. Men etterhvert vil det hjelpe godt på vekta. Og som sagt, større muskelmasse øker forbrenningen. Så det å gå tur høres ut som et godt tiltak!

Siden slutten av april har jeg gått ned i snitt 2 kg pr mnd. Det minste jeg kan huske i den perioden er 1 kg på en mnd. Det som har vært viktig for meg (i tillegg til denne dagboka) er å sette meg mål jeg kan nå. Sånn ca februar hadde jeg mål om 2 kg pr mnd. Da jeg så at det ikke kom til å gå den første uka i mnd, sprakk jeg og gikk opp istedet. Prøvde det en gang til, og sprakk igjen. Så fant jeg ut å sette mål om 1 kg pr 4 uker, og det har gått. en gang akkurat, ellers mer. DET er motiverende. Regner ikke med å ha samme tempo i vinter, da jeg tviler på at jeg får trent like mye. I sommer har jeg gått mange og lange turer pluss jogga noen få ganger (halvtime). Gåturene har vært alt fra 45 min til 2 timer, 1 tur hver dag. I vinter skulle jeg ønske jeg fikk trent hver dag, men skal ha 3-4 dager i uka. De beste målsetninger for vektnedgang (tror jeg) er de som man kan klare, men har litt å strekke seg etter. Det samme gjelder nok også målsetninger om hva og hvor mye man skal trene. I tillegg til gåturer/annen kondisjonstrening bør man nok trene litt styrke. Jeg tar noen mageøvelser og sånt på stuegolvet, ca 5-10 min pr dag.

Håper du får noe fornuftig ut av dette!
Klem skalned
😟82,8 kg

URRRRRRK!!!!

I dag starter jeg med et lite hardkjør... Spørs om hvor vondt jeg får i vilja mi etterhvert,men jeg skal ned litt,etter helgens utskeielser... (middag først lørdag hos mine foreldre og så middag hos hans foreldre søndag) Fant ut i går at i fjor ved disse tider,så veide jeg 76!

Kan også føre med målene mine for i dag:
Overarm: 34
Hofte: 108
Mage: 100
Lår: 65
Legger: 39
Bryst: 101

Selv om målene ser mye ut,så er det kun magen som disser... Begynner kanskje å få litt tendens på låra og,men! Og nesten så jeg ser antydning til håndtak på ryggen........... *grøsse*

Jaja,nå skal jeg prøve hvertfall!!! Det er som er så rart er at det er KUN magen min det sitter på! Har ikke noe overflødig noe annet sted enn magen! Har trent en del før,men sykdom gjorde så jeg ikke kan være så aktiv lengre,og da ble visst all trening borte... :) Begynt å abonnere på I FORM,og der hender seg det står noe interessant...



2 i heiagjengen
c.AuthorAlias skalned😃8. august 2002
Hei!

Hm, det hender man får vondt i vilja, ja, men tenk så bra når du er i mål! ;-) Hva er målet ditt forresten? det hjelper å finne seg et mål, og så sette delmål. Fant 28 dagers planen. Hva synes du om den til nå?
c.AuthorAlias skalned😃8. august 2002
Hei!

Hm, det hender man får vondt i vilja, ja, men tenk så bra når du er i mål! ;-) Hva er målet ditt forresten? det hjelper å finne seg et mål, og så sette delmål. Fant 28 dagers planen. Hva synes du om den til nå?
😛82,0 kg

Ja ja ja....

Min første dag som slanker... Eller egentlig ikke min første dag,siden jeg har prøvd før,men jeg mangler motivasjon! Jeg spiser ikke usunt,men kanskje litt for mye? Derfor har jeg i dag lasta ned en 28-dagers plan jeg fant på denne sida,og tenkte: Hvorfor ikke registrere seg også? :)

Noen som har noen gode råd for motivasjonen??
Ellers så vet jeg at jeg burde trimme litt,hvertfall i min stilling hvor jeg sitter på et kontor hele dagen,uten å røre meg særlig! Men så er det det orket... *ler*

Vel,jeg tar mer enn gjerne mot gode råd og vink ang matveien og motivasjon og trimming! Ha en fin helg folkens!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias skalned😉2. august 2002
Hei og velkommen hit!
Motivasjon får du på denne siden. Dersom du sliter får du oppmuntring fra andre, og når det går bra er det gøy å kunne skrive det her. En annen fin ting er at du kan få masse gode råd og tips her.
Jeg er blitt en excelfrik.. Skriver opp vekta i et regneark, og lager masse fine diagrammer. (pr mnd og år) Det hjelper å se utviklinga på den måten, gir ekstra motivasjon når det går bra, og når kurva peker gal vei får jeg et spark om å bli flinkere.

Trimming: ja, det er greit å trimme for å gå ned, det var viktigere enn maten for meg i starten (nå er det vel 50/50). Men vet at det er folk som går mye ned uten å trimme. Det som er viktig er å starte "forsiktig". Det er ikke noen vits i å slite seg ut på første økta, og dermed bli så lei at det går en måned til neste tur. Det er nok med en halvtime om gangen dersom du ikke har pleid å trene før. En gåtur 3 ganger i uka, 30 min hver gang, f.eks. Eller å sykle til jobben en gang i blant hvis det ikke er for langt. Styrke kan også være greit å ta med. Trengs ikke noen kjempeøkt av det heller i starten.

Mat: Spis mange små måltider. Det hjelper forbrenningen. Spis frokost, nok med et eple, men det er viktig å komme i gang fra morgenen. Drikk mye, helst vann. Dette er vel ting du har hørt før, men det hjelper!

lykke til!
skalned

PS: eh... hvor fant du 28 dagersplanen??
c.AuthorAlias Juliane😄2. august 2002
Hallo!

Velkommen hit til oss medslankere. Du har gjort et veldig godt valg i å komme hit til oss, siden du vil slanke deg. Du spør om hvordan du kan få motivasjon, det får du hver gang du kikker inn på lista og leser dagbøkene til alle de andre. Da får du kjempe motivasjon.

Kommer til å kikke innom deg masse, siden vi er ganske like i vekt.

Ønsker deg masse lykke til, og igjen, velkommen hit.

Ha en god helg.

Klem fra juliane.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.