God start på helgen
Det var SÅ deilig å se 6-tallet igjen på vekta i dag! Jeg har gått morgenturen min, 40 min i dag, og er klar for bryllupsfeiring. Blir nok både vin og litt kake i dag, så 6-tallet holder seg nok IKKE til over helgen. Men hyggelig var det, å hilse på tallet!
Spiste litt is og litt kake i går, men så fikk jeg ikke spist særlig ellers, så totalt ble nok matinntaket noe lite. Jeg satte meg ikke ned i en stol før kl 20 om kvelden. Puhhh! Selskap for 10 6 årige gutter er litt av en jobb. Fikk altså mye aktivitet i går - kanskje det kan forklare vektnedgangen, i tillegg til noe lite matinntak...
I dag skal jeg stelle pent med meg selv...lenge siden vi har vært i sånn selskapelighet. Får sjæsje meg opp etter beste evne - har kjøpt meg negler også! Har altså ikke forsøkt det før, men neglene mine har sprukket og knukket etter all vaskingen og ordningen denne uka.
God helg til dere! Jeg må fly videre - har ikke kjøpt bryllupsgave ennå..!
Klemmer fra Beatmik
23. august 2002
☹️70,4 kgNesten tilbake til der jeg var forrige uke
Bare de 200 grammene som kom i helgen er der fortsatt... Typisk meg, dette. Når jeg får et lite hopp ned, blir det stagnering eller oppgang, for å måtte slite med gamlegrammene en gang til. Drit på!
Jeg henger i stroppen, og spiser det jeg skal. Hadde god energi igjen i går. Har det nokså travelt om dagen. Prøvelser står nå i kø; Bursdagsfeiring med 10 6-åringer i dag (får jo nok aktivitet, da!) men kake og is vil da finnes i mitt hus. I morgen skal vi i bryllup.
Måtte motivasjonen stå meg bi denne helgen, så jeg kan slippe atter en gang å slite med de samme grammene til uka.....! Skal i hvert fall trene - i dag StramOpp på SATS, og i morgen en lang gåtur, gjerne før frokost.
Håper dere får en strålende helg - go''været holder seg fortsatt i dag :)
Klemmer fra Beatmik
Jeg er sinna og sur på meg selv!
Synes det er flaut å igjen skrive at jeg har har spist for mye. Tok litt av igjen i går kveld, etter at jeg har gitt meg selv lov flere dager nå. Det begynner med en is om dagen, og før jeg vet ordet av det har jeg et behov igjen og jeg spiser mer for hver dag som går. Resten av isen ble for fristende for meg i går kveld... Deretter gikk jeg løs på sjokonøttboksen til ungene!! Fy for skam!
Sliter med tanker nå "dagen derpå". Greier ikke å slippe skuffelsen over meg selv. Hvorfor ble det sånn? Jeg som var så flink med maten gjennom hele dagen - så sprekker jeg fullstendig om kvelden..? Var trøtt i går igjen da.... den gåturen på formiddagen var utrolig tung. Den trøttheten er og blir min verste fiende! Fant liksom ikke noe annet å gjøre for å avlede presset som bygde seg opp... var for trøtt og sliten i kroppen. Jeg blir fanget og klarer ikke løpe unna det store behovet for søtt som bygger seg opp...
Jeg som var inne i en så god sirkel før helgen, sitter nå her like fortvilet som så mange ganger før... Så fort det kan snu! Skremmende synes jeg. Hvorfor kommer dette søtbehovet kastende over meg nå igjen, når jeg trodde jeg hadde funnet løsningen? Følte meg totalt frigjort forrige uke - helt og holdent uten TANKER for søtsaker engang....! Vel kan hormoner spille inn, men etter et par dager med mensen går vanligvis ekstra matlyst over hos meg.
Vanskelig å fokusere fremover for meg akkurat nå. Greier ikke å tilgi meg selv. Jeg forsøker å bearbeide nå med å skrive ned noe av presset, og prøve å finne et svar, men har problemer med det. Men er det egentlig noe svar da? Hvorfor kaster jeg gode slanketanker over rekka, og gir meg selv denne fryktelige skyldfølelsen? Det er jo ikke sånn jeg vil ha det! Jeg vil ha tilbake energien og den gode selvfølelsen som var i ferd med å bygge seg opp inne i meg!
Jeg har syndet, så nå bekjenner jeg. Men fortvilelsen slipper ikke taket i meg... Kanskje jeg kan løsrive meg i løpet av dagen, og se fremover igjen... (skal i hvertfall ikke spise for mye, for da føler jeg meg bare om mulig enda verre..!) Har ikke lyst til å trene heller, selv om akkurat det hadde vel hjulpet meg over kneika og videre. Vanskelig å se fremover akkurat nå..
Håper ikke de negative vibbene smitter over på dere!
Leimeg-klem fra Beatmik
******************
Hei igjen.
Det er nu blitt midt på dagen, og etter de gode trøstende ordene fra dere, pluss å få skrevet ned frustrasjonen, kjenner jeg hjelper en hel del. Jeg er utrolig lett påvirkelig og skifter fort humør. I dag morges så verden helt svart ut, men jeg "våkner" etterhvert! Når dere skriver trøstende ord til meg, er jeg som en svamp og tar alt til meg. Noen bryr seg om MEG - så deilig!
Har vært veldig nøye med hva jeg spiser i dag, og kjenner at den riktige maten virker inn på både humør og form. Er ikke så trøtt i dag, og det får tingene til å se straks lysere ut...
Men jeg har også tenkt videre på de foregående dagene; Jeg har fått i meg mat med stivelse og hvetemel disse dagene, og når jeg tenker gjennom dagene, er det etter inntak (selv om det bare er små mengder) av disse tingene får jeg en annen slags hunger en stund etterpå. Det har gjerne vært middagsmåltidet som har blitt slik, og utover kvelden får jeg altså tiltagende søtbehov. Så har vi trøttheten i tillegg...
Synes det gjør godt å sette tanker og ord bak feilskjærene for OM MULIG ta lærdommen videre med seg...
I dag blir middagen aldeles fornuftig, så det blir spennende å se hvordan kvelden blir. Føler på meg at det kommer til å gå fint.
Ses i morgen! Nå skal jeg stoppe kverna for i dag.....
Planer for fritiden - og søtbehov når jeg er trøtt
Etter dagen i går i Trøtthetens Tegn, er jeg klar for en ny våken en. Har store planer om en gåtur nå på formiddagen, riktignok ETTER frokost i dag. Benytter sjansen nå som jeg har litt fri. Skolen er igang, og jeg venter på nytt jobboppdrag fra Manpower. Jeg nyter dagene for meg selv! Ellers vil jeg benytte formiddagene til å få huset i orden. Det bærer preg av en sommer med mange utflukter. Det må ryddas i skuffer og skap! I tillegg skal vi bygge på huset nå i høst, så får vi større kjøkken, mer gang og vaskerom (skal bli godt!).
I går spiste jeg mye bra mat;
Frokost: 1 dl proteindrikk. 2 dl 4-korn m/sk melk.
Lunsj: 1 kokt egg, salat med reker.
Mellom: Linsesuppe.
Mellom: 1 Yoplait 0.1%
Middag: Ragu m/litt ris og salat (oppskrift Lindbergs kokebok)
Kveld: 1 Dream-is m/blåbær (ny - i kjeks) + litt mer Dream-is vanilje og 3 Bixit havrekjeks (Det var bare så varmt og jeg bar så trøtt - og så var det mensen, da....):-0
Når jeg er så trøtt, blir alt så mye vanskeligere....får et stort søtbehov da..! Lurer på om det er mentalt eller et fysisk behov? Is-og-trøtthets-dagen er over - heldigvis.... Må bare ut på tur for å få frisk luft, og ikke minst fart på forbrenningen!
God tirsdag!
Klemmer fra Beatmik
Jeg kjøper den, jeg! + modellbilde
(Kommentar til bildet kommer lenger nede..)
Mandag igjen. Jeg kjøper de tohundre gramma. Tante rød kom på besøk i dag, og jeg er litt uggen kan man si. Fikk ikke sove før ca kl 2 i natt heller. Satte igang en engasjerende diskusjon kl 23 i går kveld med husbonden, og jeg kan si det sånn at jeg var IKKE rolig og kontrollert når vi tok opp hverdagslige problemer...! Jeg er et stort hormon.
Hva mat angår, ble det ikke fornuftig middag på lørdag, og halvfornuftig middag i går. Lapskausen til svigermor (må ikke omgås dem for mye!) med pølser og fiiine rundstykker var ikke det jeg helst hadde valgt nei. Men vi var på campingen vår i helgen, og andre løsninger var ikke for hånden. Men jeg spiste rugbrød til i det minste, kuttet ut rundstykket...
I går ble det kyllingfilet (Yess!) med spaghetti til av mangel på annet... Synes fremdeles det er vanskelig å planlegge utflukter godt nok. Trøsten er at jeg var nokså flink ellers med maten i helgen. NÅ håper jeg nesten godværet gir seg, sånn at vi kan få vært mer hjemme...!
Flott at Webmaster oppdaterer sidene her synes jeg. Nyheter fra slankeverdenen er alltid interessant.
Min trøtte hjerne strekker ikke til stort mer akkurat nå...Gjesp! Hvor er kaffen..?
Nå tror jeg at jeg skal alliere meg med Ally, vi har nemlig felles skjebne om dagen :-0
Skal hente tilbake alle de positive vibbene som surret rundt i huset mitt før helgen!
************
Jeg har nå også fått laget meg et modellbilde på mvm.com som dere ser. Bildeprogrammet jeg brukte for å justere størrelsen var Microsoft Photo Editor. Takk for adresse til denne websiden, Monica123 - og takk for god teknisk rådgivning, Ally! Var såpass morsomt at humøret nesten steg noen hakk her...!
Synes kroppsfasongen til modellen ligner min en hel del faktisk! Forskjellen er nok den glatte flate magen....har litt mer cellutitter der jeg, men kanskje jeg kan bli så fin en gang..? Midjen min er altså ikke fullt så definert. En annen ting er de nusselige små føttene. Ikke lik mine nei - her går man i str 39. Enig i at det burde ha vært flere valgmuligheter, men...
Håret stemmer ihvertfall nokså bra!
Har altså våknet....litt!
Beatmik

Morgentrim :)
Har gått turen min for dagen, før frokost i 40 min. Føles bra! Er skikkelig sulten når jeg er hjemme igjen, så frokosten smaker himmelsk! Drikker et stort glass vann og 1 dl proteindrikk før jeg går. Merker at jeg har litt krefter da, uten proteindrikken har jeg følt meg helt kraftløs før jeg har spist frokost, og dradd beina etter meg på gåturen så å si.
Følgende ble inntatt i går:
Frokost: 3 sk røkt laks, 2 ss cottage cheese, 1 sk rugbrød m/makrell i tomat.
Lunsj: 1 kokt egg, 1 sk rugbrød m/kokt skinke
Mellom: 6 valnøtter, 3 ss cottage cheese m/melonbiter. Litt ekstra melon utenom.
Mellom: 1 Dream-is (kroneis) i varmen.
Middag: 1 grillet marinert svinekotelett, grønn salat og 2 ss rekesalat.
Kveld: 1 Yoplait 0.1%, 1 knekkebrød m/magerost og røkt laks. 2 plommer.
Hadde mye ekstra energi i går kveld, kjenner at jeg godt kan trene litt mer. Gjorde husarbeid og ryddet i hagen og fikk ut litt energi. Må få til styrketrening på SATS også i uka som kommer. Vil også få til sykleturer igjen - været er jo så fantastisk om dagen.
Det er godt å tenke på at den depressive perioden min nå i sommer er over. Fikk åpnet litt på lokket her inne, rart hvor mye det hjalp! Bare å få dele tankene med noen. Jeg vet at mye av grunnen til at jeg har det så bra nå er at min kost er i balanse, det vil si at kropp og hjerne fungerer på sitt beste! Dr Lindberg har valgt et riktig navn på opplegget sitt - Kost i Balanse. Jeg er motivert og føler det går greit med mat og trening. Det i seg selv er jo nok til å få opp humøret :)
Jeg har blitt litt overrasket over meg selv også; Når jeg er på stranda nå om dagen bryr jeg meg så lite om hva andre måtte tenke og mene om min kropp! Tror jeg begynner å bli voksen også ;) Hehe..
Det var dagens lille historie, jeg GLEDER meg til å ta fatt på denne dagen også - I Sunnhetens Tegn :)
Klemmer til dere!
Beatmik
Tjo og hei, jammen har gramma fått fart på seg! :)
Kjære vekt!
Kan nesten ikke tro det er sant, men nye tall lyste mot meg i dag morges. Kunne altså ikke la være å gå på vekta...
I går spiste jeg:
Frokost: 1 dl proteinpulver. 2 dl 4-korn m/skummet melk og 1 kiwi.
Lunsj: 1 dl proteinpulver. 1 sk rugbrød m/kokt skinke.
Mellom: 1 Yoplait 0,1%. 3 ss cottage cheese m/galiamelon-biter.
Middag: Grillet marinert svitekotelett, salat m/lollo, paprika, agurk, vårløk, avocado og krydrede brødkrutonger. Chilidressing (vannbasert, fettfri - kjøpt i innvandrerbutikk), bønner i tomat. Litt pasta.
Kveld: 1 Appelsin, 1 knekkebrød m/makrell i tomat.
Ble litt ballspill og badminton i går kveld i hagen her hjemme. Jeg har det SÅ godt om dagen! Energien er på topp og jeg føler til og med at kroppen blir litt mindre!! Er så utrolig glad for at jeg har funnet frem til "Kost i balanse"! Sender alle positive vibber over til dere, kjære slankevenner - er så glad for å ha noen å dele dette med! Takk for at alle dere gode mennesker er her :)
I dag må jeg shoppe litt finstas til bryllup vi skal i neste helg :-0
Ha en fortreffelig helg, dere!!
Mange klemmer fra Beatmik
15. august 2002
❤️70,8 kgSkolestart
I dag har mine to håpefulle begitt seg på et nytt skoleår, minstemann i første klasse. Spennende er det, og vi har vært opptatt med det i dag. Har ikke fått gått tur i dag morges, men jeg tar en dag av gangen og er fornøyd hvis jeg får til tur før frokost to ganger i uka.
Vi har et aldeles strålende sommervær om dagen med en varme vi ikke har opplevd siden sommeren 97. Jeg blir helt kokt hvis jeg sitter i sola - skyggen er best akkurat nå...
Måltidene mine i går ble sånn:
Frokost: Noen skiver røkt laks, 3 ss cottage cheese, 1 sk rugbrød m/laksepostei + dill på toppen. 1 gl skummet melk.
Lunsj: 1 sk rugbrød m/2 skiver kyllingpålegg (på stranda) 3 Gjendekjeks (ops!)
Mellom: 2 1/2 dl proteindrikk, 1 liten bolle salat m/tunfisk og reker.
Middag: 1 kokt egg først, så 1 sk rugbrød m/eggerøre og paprika. 1 lite stk gulrotkake (mmmhh!), 1 veldig lite stykke rømmekake. 1 bit vannmelon og 1 clementin (i bursdag).
Kveld: 1 knekkebrød (Wasa Vital Plus anbef av Dr Lindberg) m/makrell i tomat.
Var altså mye på farten i går igjen, så jeg er fornøyd med matinntaket forholdene tatt i betraktning. Følte det også på meg at det kunne ha skjedd litt på vekta :) Godt er det!!
Nå må jeg ha mer kaldt vann å drikke eller kjøle meg ned på annen måte!
Klemmer til dere fra Beatmik
Dagens lille rapport
Viser seg at vekta jeg har oppgitt i det siste var nokså riktig. Æsj, jeg er ikke fornøyd! Dette må jeg se å få gjort noe med - nå!! Nei, det var jo sant; Jeg bryr meg jo ikke så mye om hva vekta viser!? Eller gjør jeg?
Har nettopp gått morgentur - 40 min i dag - er sliten! Nå skal jeg spise frokost, gleder meg.
Skal i mormors bursdag i dag, men har tenkt å være flink, prøve å få til en ekstra gåtur (kommer nok til å ta et stykke kake).
Stranda kaller :) Ha en fiin dag! Håper dere har fint vær dere også.
Klemmer fra Beatmik
Beatmik holder koken...!
Kjære dagbok og alle derute.
Sannelig har jeg ikke passert 100 innlegg! Begynner å bli flaut å se startdatoen min her inne - november i fjor - ikke lenge til ett års jubileum (!)og vekta står fremdeles på det samme :( Tviler på at jeg er til særlig inspirasjon for andre med et så begredelig resultat! Men det er ikke synd på meg, har bare ikke vært standhaftig nok og hatt nok karakterstyrke. Man kan kanskje tenke at siden min BMI sier "normalvekt" har jeg ikke noe stort problem...
Men jeg trives ikke sånn som jeg er nå.
Jeg har en belastningsskade i hoften som ikke bør ha for mange ekstra kilo å bære på.
De ekstra kiloene mine er mye rundt mage/rygg, og det er heller ikke heldig.
Jeg er klart arvelig disponert for diabetes og hjertesykdom.
...så for meg er problemet stort nok, og vet at hvis jeg gir blaffen, går vekta kun en vei - oppover! Skriver dette mye for å repetere litt for meg selv for å holde motivasjonen oppe. Trenger det av og til. Føler meg heldigvis veldig motivert nå om dagen.
Jeg må veie meg i morgen, selv om jeg ikke har så lyst. Kan jo ikke la syttienkommafire stå i evighet heller....jeg vil ha sannheten frem. Egentlig gir jeg blaffen i hva det tallet viser, konsentrerer meg om kostomleggingen og trening.
I dag er jeg stolt av meg selv; Gikk tur 30 min i dag morges før frokost i det nydelige været! Alt for fettforbrenningen ;) Blir enda litt mer stolt hvis jeg tar den gåturen en gang til denne uka, på morgenen. Ellers forsøker jeg å være i moderat aktivitet minimum 30 min hver dag. I går kveld syklet jeg hjemme på spinningsykkelen i 30 min. Så er det notert.
I dag har minstemann sin første dag på SFO, og om to dager er det skolestart for begge guttene mine. Begivenhetsrike dager som kommer, altså.
Ha det fortsatt fint, dere - stå på!
Beatmik
Tilbake fra tur...Motivasjonen tok en annen vei..!
Vi har hatt en koselig og gøy familietur til Sommarland i Bø i helgen. Lå i telt en natt, og selv om det regnet i går og vi ble temmelig våte, badet vi like godt. Jeg hadde pakket mye god sunn mat i kjølebag, og spiste det på lørdag. Imidlertid, da vi tok av fra E18 ved Stathelle, kjørte motivasjonen videre mot Oslo!! Jeg spiste nemlig en is rett etterpå! Sett på makan!!
På søndag fikk jeg ikke smurt matpakke i regnet, og måtte "ta til takke" med kjøpt mat inne i sommarland. Det var det jo ikke akkurat så mye sunn mat å få da.... Det ble mer is - og vaffel.. og pølse i brød på vei hjem. Nå er syndene bekjent - jammen glad for at vi ikke skal på flere turer med det første, sånn at jeg kan få etablert det kostholdet jeg heller vil ha!
For øvrig vet jeg aldeles ikke hva vekta viser i dag, så jeg lar sistregistrerte stå inntil jeg har tenkt å veie meg igjen...
Har akkurat skaffet meg Dr Lindbergs kokebok, og er i ferd med å lese litt i den. Blandt annet har han et kapittel om trening/mosjon. Lindberg går faktisk god for raske karbohydrater etter en hard treningsøkt - det er da man kan spise mat med høy GI med god samvittighet fordi kroppen trenger det. Det var noe sånt å ty til jeg manglet på fredag da kroppen ikke ville komme til hektene igjen. Forklarer det suget jeg følte i kroppen etter vingummien.
Takk, Minelli, for god kommentar på lørdag - din teori er så riktig! Setter så pris på å ha dere her til å rådføre meg med!
Lenge leve hverdagen ;) Tenk at det går an å være så GLAD for at det er mandag!?
Klemmer fra Beatmik
Kjære motivasjon, bli med på tur!
Denne helga skal vi på telttur, vi fem; To barn, mann, jeg og motivasjonen. Håper været holder seg...skyer har vi hos oss nå på morgenen, men vi skal østover og litt nordover, håper det er lettere der. Vi skal kose oss uansett vær - og bade masse :)
Skal nå pakke for turen, og motivasjonen har jeg tenkt å ta med, enten den vil eller ei. Ny kjøleboks er anskaffet, og salat, cottage cheese og kokt egg får bli med, i tillegg til knekkebrød og rugbrød. Proteinpulveret tar jeg også med som nødløsning. Dette blir jo en utfordring :)
Må fortelle dere det jeg opplevde i går: Jeg trente Step/Styrke igjen på SATS. Timen var så tøff for meg at jeg gikk temmelig tom. Hva heter det lageret jeg tømmer da igjen....har jo lest det, men. I alle fall, jeg hadde med meg et kokt egg og et knekkebrød som jeg spiste i bilen på vei til svigermor. Da jeg skulle ut av bilen, var kroppen som gele, og jeg kjente det som om jeg fikk et blodsukkerfall. Fikk spist en rugbrødskive med syltetøy og et glass melk for å komme til hektene igjen. Men DA SKJER DET noe; En skål med vingummi som er til ungene står foran meg. Følte meg fremdeles uten krefter, og de fristet meg VELDIG. Tok en, så en til, og enda en..... Nettopp det jeg ikke skal gjøre! Men av mangel på den riktige næring til kroppen akkurat da, ble det sånn! Men hjalp det særlig? Neida, ikke lenge, etter en liten stund kom bare et enda større behov for søtsaker! SPiste til og med iskrem da jeg kom hjem - men etter den, følte jeg endelig kreftene komme tilbake til kroppen. Æsj, føles ikke bra i dag...
Denne timen vil jeg ikke ta igjen med det første. Jeg er ikke i den formen nå for tida. Vanskelig å innse at en må trappe ned... Nei, takke meg til moderat trening nå når jeg skal redusere kosten - jeg vil ikke utfordre den gode balansen jeg nå er i ferd med å finne med det nye kostholdet. Jeg som følte jeg hadde forberedt inntaket mitt i går i forhold til treningen jeg skulle på... ekstra proteindrikk før, og så det i bilen rett etterpå.
Er det noen her inne som har erfaring med hardere trening og reduksjon av mat/hva skulle jeg ha fått i meg rett etter treningen? (Tok gjerne en banan, men skal helst ikke ha det nå iflg Lindberg...)
Ønsker dere en fortsatt finfin helg! Håper dere har bedre vær enn meg.
Sol, sommer & campingliv :)
Hjemme igjen i dag etter noen deilige dager på campingen vår. Har en campingvogn stående hele året på en koselig campingplass med stor sandstrand. Nå har været vært utrolig disse dagene, og det gjør mye for trivselen! Badetemp i sjøvannet kom opp i ca 22 grader - det er mange somrer siden det har skjedd! Vi har badet masse og fått brunet oss litt også.
Over til kosthold: Har forsøkt å holde meg til mine nye prinsipper, men det har ikke vært lett. Hadde ikke så god tilgang til nye råvarer der, men vanskeligst blir det når en farter rundt og er på tur hele tiden. På stranda tok jeg med meg rugbrød med noe kokt skinke e.l. Jeg har også spist ispinne de to dagene det var skikkelig varmt...
Altså ikke helt prikkfrie dager, men motet er friskt, og jeg satser på god planlegging i dag igjen. Skal kanskje på tur i helga igjen, men planlegging skal gjøres på forhånd. Jeg vil så gjerne ha resultater.
På tirsdag gikk jeg på trening - Step/Styrke. Jeg var helt pumpa! Lenge siden jeg har fått kjørt meg på den måten. Så var det nokså varmt i treningssalen også, og det hjelper på svetten :) Deilig!
Eggene koker, salaten skal kuttes og krepsehalene legges på toppen. Jeg er klar for en ny lav-GI-dag *S*
God helg til dere!!
Har lengtet til slankedagboka nå:)
Beatmik
Kjære vektspøkelse - er du der igjen?!
...Så spent på hva vekta ville vise i dag, selv om jeg egentlig ikke følte det på kroppen, så er den som alltid like snill med meg! En smule sarkasme her!? Arrghhh!!! Den ene stakkars kiloen er tilbake jo! Det er nettopp dette som gjør at jeg vegrer meg for å gå på vekta - men jeg MÅ jo...! Snakk om nedtur, etter å ha vært mega standhaftig hele helga. Både is og kaker har fått ligge urørt av meg - det holdt hardt i går, var veldig fristet, men gikk meg en 1/2 times tur i steden! Men det er vel noe som skjer i kroppen, tror det er hormonene som "jobber". Det MÅ jo ha en forklaring!
Var mye sulten i går selv om jeg følte jeg spiste nok.
Frokost: 1 speilegg m/dill, røkelaks, 1 skive rugbrød m/cottage cheese. 1 glass skummet melk.
Lunsj: Linsesuppe (oppskrift Dr Lindberg)
Middag: 2 stk kyllingbrystfileter, woket sopp, løk, brokkoli og paprika, litt makaroni.
Kveld: 2 rugknekkebrød m/makrell i tomat. 1 eple (kanskje mye med 2 knekkebrød, men jeg var bare så sulten og matt i kroppen).
Trening: Svømte i ca 20-25 min, 30 min gåtur.
Skal øke treningsmengden denne uka, det er ihvertfall planen. Reiser ut på campingen i dag, så jeg får kanskje ikke logget meg inn her hver dag. Vi blir noen dager hvis været holder seg.
Uff og æsj, vil jo se nedgang etter all innsatsen jeg føler jeg legger ned om dagen. MEN; Det er bare å fortsette, og vente med å gå på vekta til jeg kjenner det på meg.....
Håper dere ser bedre resultater enn meg i dag, kjære slankevenner!
Beatmik
Noen tanker omkring...
Kjære dagbok.
I går synes jeg at jeg greide meg fint. I snuppelupp''s bursdag spiste jeg først et kokt egg på kjøkkenet, deretter 2 slangepølser, 1 bløtkakestykke og en muffin. Var SÅ forsynt på søtt etter den muffinen! Sånn var det ikke for 10 dager siden, i min bursdag. Skjeiet fullstendig ut og ble liksom aldri mett. For en god følelse!!
I dag har jeg startet dagen med et kokt egg, røkelaks og en rugbrødskive (mamma har bakt igjen!) og kokt skinke m/agurk. Ett glass skummet melk og kaffe til. Det smakte!
Jeg må bare få sagt det; både min husbond, min mor (som har type 2 diabetes) og min tante har blitt GIdioter, de også :) Mannen min startet samtidig med meg, og har gått ned 1.6 kg siden onsdag forrige uke. Min mor kom nettopp hjem fra ferie, og kastet seg over boka, hun også. En god smitte-effekt! Jeg leser og forsøker å gi tips, jeg har jo alle tiders tilgang her! Det er så mange flinke slankere her inne! Er så glad for at jeg har dette stedet, det hjelper utrolig på min motivasjon. Vet ikke om jeg hadde fått øynene opp for Dr Lindberg uten å se at flere andre hadde troen, og lykkes med det.
Etter å ha lest boka til Fedon har jeg fått øynene opp for hvor viktig kosten er for helsa. Jeg er virkelig arvelig disponert for insulinresistent/diabetes type 2, siden både min mor og far har det. Min far fikk såkalt "aldersdiabetes" og hadde i tillegg hjerteproblemer. Men han var normalvektig, mens min mor er overvektig. Jeg har også mest fett rundt magen, noe som iflg Fedon er typisk risikofaktor.
I boka har Fedon tatt med noen tester ang forhøyet insulinproduksjon/insulinresistens. Mitt midjemål ligger nå på 84 og hoftemål er 99 cm. Hvis jeg deles midjemål på hoftemål, er resultatet 0,84. Dr Lindberg skriver at "større enn 0,85 hvis du er kvinne - da har du trolig forhøyet insulinprod/insulinres". Da er jeg i risikosonen!
Dette gir i hvertfall motivasjon til å jobbe for en god helse. Jeg vil at også andre rundt meg skal ha det godt, så jeg snakker mye med dem for tiden. Håpet er at jeg kan inspirere dem også, som sliter med et betydelig større overvektsproblem enn meg...
Håper på å få til trening i dag. Er ikke helt fornøyd på den fronten for tida - men det kommer! Innstillingen er der i alle fall.
Ble et litt lengre innlegg fra meg i dag, som du skjønner hadde jeg en del på hjertet... Så godt å få skrevet tankene ned!
Ønsker dere alt godt - og en finfin helg fortsatt :)
Stooor klem fra Beatmik
Jeg tror jeg skal greie å koble av i ferien, siden jeg skal reise bort. Hadde ikke blitt det samme med to uker hjemme!
Blir artig å se om du holder deg på 60-tallet, eia var jeg der!
Klem fra Allyvenn.
Takk for kommentar på mandag.
Bryllup er bryllup og da ville allefall ikke JEG tenkt på slaning. De er det jo ikke sååå mange av tross alt. Håper du koste deg med god samvittihet.
Målet mitt er 67,5 kg. Tror jeg. Får se når jeg en gang kommer dit hva jeg føler for da.
Håper du leser dette nå da selv om det er skrevet på lørdag.
Lykke til med resten av uka.
Så fint at du fikk se 60-tallet. Jeg håper å få se mitt snart jeg også!
Håper du hadde det fint i bryllupet!!