← Alle dagbøker
diarist.Alias

Beatmik

57 år170 cm111 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start71,6 kg
Sist69,8 kg
Endring−1,8 kg
BMI nå24,2
📓 100+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
9. november 200124. august 2002
😌69,8 kg

God start på helgen

Det var SÅ deilig å se 6-tallet igjen på vekta i dag! Jeg har gått morgenturen min, 40 min i dag, og er klar for bryllupsfeiring. Blir nok både vin og litt kake i dag, så 6-tallet holder seg nok IKKE til over helgen. Men hyggelig var det, å hilse på tallet!

Spiste litt is og litt kake i går, men så fikk jeg ikke spist særlig ellers, så totalt ble nok matinntaket noe lite. Jeg satte meg ikke ned i en stol før kl 20 om kvelden. Puhhh! Selskap for 10 6 årige gutter er litt av en jobb. Fikk altså mye aktivitet i går - kanskje det kan forklare vektnedgangen, i tillegg til noe lite matinntak...

I dag skal jeg stelle pent med meg selv...lenge siden vi har vært i sånn selskapelighet. Får sjæsje meg opp etter beste evne - har kjøpt meg negler også! Har altså ikke forsøkt det før, men neglene mine har sprukket og knukket etter all vaskingen og ordningen denne uka.

God helg til dere! Jeg må fly videre - har ikke kjøpt bryllupsgave ennå..!

Klemmer fra Beatmik
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally😉29. august 2002
Heisan, her har det vært stille lenge, ja. Men hyggelig å få kommentar fra deg da! Ser at vi har det likedan som vanlig, og begge har også drukket litt (mye) den siste uka...Hmmmm det kan nok forklare at vi er trøtte og kjipe?!?

Jeg tror jeg skal greie å koble av i ferien, siden jeg skal reise bort. Hadde ikke blitt det samme med to uker hjemme!

Blir artig å se om du holder deg på 60-tallet, eia var jeg der!

Klem fra Allyvenn.
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
Hei igjen!
Takk for kommentar på mandag.
Bryllup er bryllup og da ville allefall ikke JEG tenkt på slaning. De er det jo ikke sååå mange av tross alt. Håper du koste deg med god samvittihet.

Målet mitt er 67,5 kg. Tror jeg. Får se når jeg en gang kommer dit hva jeg føler for da.

Håper du leser dette nå da selv om det er skrevet på lørdag.
Lykke til med resten av uka.
c.AuthorAlias Monica12325. august 2002
Hei!
Så fint at du fikk se 60-tallet. Jeg håper å få se mitt snart jeg også!
Håper du hadde det fint i bryllupet!!
☹️70,4 kg

Nesten tilbake til der jeg var forrige uke

Bare de 200 grammene som kom i helgen er der fortsatt... Typisk meg, dette. Når jeg får et lite hopp ned, blir det stagnering eller oppgang, for å måtte slite med gamlegrammene en gang til. Drit på!

Jeg henger i stroppen, og spiser det jeg skal. Hadde god energi igjen i går. Har det nokså travelt om dagen. Prøvelser står nå i kø; Bursdagsfeiring med 10 6-åringer i dag (får jo nok aktivitet, da!) men kake og is vil da finnes i mitt hus. I morgen skal vi i bryllup.

Måtte motivasjonen stå meg bi denne helgen, så jeg kan slippe atter en gang å slite med de samme grammene til uka.....! Skal i hvert fall trene - i dag StramOpp på SATS, og i morgen en lang gåtur, gjerne før frokost.

Håper dere får en strålende helg - go''været holder seg fortsatt i dag :)

Klemmer fra Beatmik
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sola😀23. august 2002
Hei.
Fortvil ikke kjære deg. Bursdagen går sikkert kjempebra, litt smak må man jo unne seg. Og bryllup ja, ta masse kjøtt eller fisk og grønnsaker og lite potet. Dette fikser du, men ikke ha dårlig samvittighet før du har spist da... he-he...tror du takkler det bedre hvis du ser ganske lyst på det, og tenker at dette skal jeg fikse!! Husk at vi vil bestandig havne i bursdager og andre festligheter, vi må bare lære oss å takkle det på riktig måte. Det er ikke lett, men en dag klarer vi det skal du se.
Ønsker deg en herlig helg. Snakkes over helga.*S*S*S*
Stor fredagsklem fra Sola
c.AuthorAlias MonicaR😀23. august 2002
Ojojoj, 10 seksåringer - gudbedre. Fordelen er i alle fall at det er bursdag om sommeren. Jeg har en 7 årig gutt med bursdag i januar, da vi ikke engang kan hive bandittene ut når det tar overhånd!

Legg opp til utendørs leker, så sparer du bråk & rot inne. Og jeg pleier å kjøpe inn akkurat det samme antall is etc som antall barn, så det ikke er noe til overs å stappe i seg! Kake er verre, inviter naboungene til å spise restene etterpå/dagen etter!

I bryllup må du jo kose deg litt da... ta heller en ekstra treningsøkt, og ha en super helg!
Klem fra Monica
😟71,2 kg

Jeg er sinna og sur på meg selv!

Synes det er flaut å igjen skrive at jeg har har spist for mye. Tok litt av igjen i går kveld, etter at jeg har gitt meg selv lov flere dager nå. Det begynner med en is om dagen, og før jeg vet ordet av det har jeg et behov igjen og jeg spiser mer for hver dag som går. Resten av isen ble for fristende for meg i går kveld... Deretter gikk jeg løs på sjokonøttboksen til ungene!! Fy for skam!

Sliter med tanker nå "dagen derpå". Greier ikke å slippe skuffelsen over meg selv. Hvorfor ble det sånn? Jeg som var så flink med maten gjennom hele dagen - så sprekker jeg fullstendig om kvelden..? Var trøtt i går igjen da.... den gåturen på formiddagen var utrolig tung. Den trøttheten er og blir min verste fiende! Fant liksom ikke noe annet å gjøre for å avlede presset som bygde seg opp... var for trøtt og sliten i kroppen. Jeg blir fanget og klarer ikke løpe unna det store behovet for søtt som bygger seg opp...

Jeg som var inne i en så god sirkel før helgen, sitter nå her like fortvilet som så mange ganger før... Så fort det kan snu! Skremmende synes jeg. Hvorfor kommer dette søtbehovet kastende over meg nå igjen, når jeg trodde jeg hadde funnet løsningen? Følte meg totalt frigjort forrige uke - helt og holdent uten TANKER for søtsaker engang....! Vel kan hormoner spille inn, men etter et par dager med mensen går vanligvis ekstra matlyst over hos meg.

Vanskelig å fokusere fremover for meg akkurat nå. Greier ikke å tilgi meg selv. Jeg forsøker å bearbeide nå med å skrive ned noe av presset, og prøve å finne et svar, men har problemer med det. Men er det egentlig noe svar da? Hvorfor kaster jeg gode slanketanker over rekka, og gir meg selv denne fryktelige skyldfølelsen? Det er jo ikke sånn jeg vil ha det! Jeg vil ha tilbake energien og den gode selvfølelsen som var i ferd med å bygge seg opp inne i meg!

Jeg har syndet, så nå bekjenner jeg. Men fortvilelsen slipper ikke taket i meg... Kanskje jeg kan løsrive meg i løpet av dagen, og se fremover igjen... (skal i hvertfall ikke spise for mye, for da føler jeg meg bare om mulig enda verre..!) Har ikke lyst til å trene heller, selv om akkurat det hadde vel hjulpet meg over kneika og videre. Vanskelig å se fremover akkurat nå..

Håper ikke de negative vibbene smitter over på dere!

Leimeg-klem fra Beatmik

******************

Hei igjen.

Det er nu blitt midt på dagen, og etter de gode trøstende ordene fra dere, pluss å få skrevet ned frustrasjonen, kjenner jeg hjelper en hel del. Jeg er utrolig lett påvirkelig og skifter fort humør. I dag morges så verden helt svart ut, men jeg "våkner" etterhvert! Når dere skriver trøstende ord til meg, er jeg som en svamp og tar alt til meg. Noen bryr seg om MEG - så deilig!
Har vært veldig nøye med hva jeg spiser i dag, og kjenner at den riktige maten virker inn på både humør og form. Er ikke så trøtt i dag, og det får tingene til å se straks lysere ut...

Men jeg har også tenkt videre på de foregående dagene; Jeg har fått i meg mat med stivelse og hvetemel disse dagene, og når jeg tenker gjennom dagene, er det etter inntak (selv om det bare er små mengder) av disse tingene får jeg en annen slags hunger en stund etterpå. Det har gjerne vært middagsmåltidet som har blitt slik, og utover kvelden får jeg altså tiltagende søtbehov. Så har vi trøttheten i tillegg...
Synes det gjør godt å sette tanker og ord bak feilskjærene for OM MULIG ta lærdommen videre med seg...

I dag blir middagen aldeles fornuftig, så det blir spennende å se hvordan kvelden blir. Føler på meg at det kommer til å gå fint.

Ses i morgen! Nå skal jeg stoppe kverna for i dag.....
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12321. august 2002
Hei igjen!
Så fint å få høre at du fant noe fornuftig i det jeg skrev tidligere i dag. Angående det at trening er livet...vet ikke helt for min del jeg. Jeg synes det er et ork å begynne, men når jeg først har kommet i gang går det bra, og etterpå er det bare helt topp. Det var det der med å komme i gang da. Foreløpig har det faktisk gått bra. Har trent jevnt og trutt nå i 3 uker, det er bortimot ny rekord for meg.
Lykke til med morgendagen. Måtte den bli god for deg.
c.AuthorAlias Ally😉21. august 2002
Hei Beatmik! Vi fortsetter å være parallelle ser jeg. Har spist litt sløvt de siste dagene jeg også, og er trøtt og sur i dag igjen. Det skal tydeligvis ikke så mange feilskjær til i kostholdet før den onde sirkelen starter. Det er ikke så mye det jeg har spist som plager meg, men mest at jeg kjenner jeg får lavt blodsukekr igjen. Og lyst på noe godt. Men det beviser jo bare at vi har det mye bedre med GI-kostholdet? Om det ikke er mye som skal til før vi trår feil, er det heller ikke så mye som skal til for å hente seg inn igjen. For min del er det manglende planlegging og varme dager som har vært problemet, men vi vet jo begge hva vi må gjøre for å få det bra igjen. Snart er tropesommeren over, og vi kan ha en normal hverdag igjen. Tror du ikke det?

I morgen tenker jeg vi er i form igjen! Bra du har begynt å føle deg bedre utover dagen i dag også. Uka begynner vel på torsdager her inne, gjør den ikke? Veiedag? Joda.

Klem, Ally
c.AuthorAlias Molla❤️21. august 2002
Heipådeg!
I går meg, i dag deg... Uff, det er vel ikke smittsomt dette? Kjenner meg så igjen, det er veldig hardt å få det sånn etter at man har vært flink og følt seg på topp i lengre tid. I går var jeg langt nede, men tror jeg er på tur opp igjen i dag. Og det skyldes hoveksaklig det å kunne gå inn her og skrive ned tankene sine, lese dem igjenom et par ganger, og å få tilbakemeldinger fra andre i klubben. Jeg prøver å snakke fornuft til meg selv, jeg vet jo at humøret vil snu igjen og overskuddet komme tilbake, det er bare så vanskelig å se det når du er på bunnen...
Heldigvis gikk søtbehovet mitt over (nesten ihvertfall, kjenner litt nå også, men mener jeg skal motstå det). Det hjalp for meg å "gi etter" og spise sjokolade en kveld, en såkallt "kontrollert sprekk". Så tilbake på GI-mat med en gang igjen.
Vi må nok bare tåle slike tilbakeslag av og til. Det viktigste er naturligvis å ikke gi opp. Vi vet jo hvordan det går...

Håper det snur seg fort for deg også! Hvis du er trøtt, så ikke press kroppen din til trim, prøv å snike deg til litt ekstra søvn når du har mulighet for det. Det er nok det beste, og etterhvert vil overskuddet komme tilbake.

Lykke til, håper å lese i dagboka di i morgen at du føler deg bedre.

Trøstende slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Monica12321. august 2002
Hei!
Jeg kjenner meg så veldig godt igjen i det du skriver. Har gjort dette mange ganger selv. Og det er like ille hver gang. Kommer sikkert til å gjøre det igjen også. (har forresten skrevet om i det i dagboka mi; ADVARSEL, STERKE SCENER)

Hva kan man si i en sådann stund? Ofte er det ikke noe som hjelper. Man må bare kjenne på de vonde følelsene, akseptere at de er der, sette fokus fraover og jobbe videre. Høres lett ut ikke sant? Jeg vet at det ikke bestandig er SÅ lett.

Men du, jeg håper virkelig at du kommer "tilbake" igjen. Prøv å ta en dag av gangen, ja ta bare ett måltid av gangen. Klarer du deg uten sprekk da, er det en liten seier. Klarer du deg fram til neste måltid uten sprekk er det nok en seier.

Kveldene er værst for meg også. Akkurat som om fristelsene bare ligger der klar for hugg. Kanskje finne på noe å gjøre? Men det er ikke bestandig så lett. Og allefall ikke når man er sliten og føler man trenger hvile. Dette med 7-minutters knepet er verd å prøve. Eller går det jo også an å tenke at; nå gjør jeg "et eller annet " og når jeg er ferdig med det, skal jeg spise det som frister. Men når du da har gjort dette kan du jo finne på noe annet å gjøre. Jeg ser ferdig den serien på TV, så skal jeg spise. Kanskje ved å utsette spisingen klarer du å legge deg uten at det ble noen utskeielse.

Dette ble mye rart. Ikke sikkert du ble noe klokere. Uansett; du er ikke alene om å ha det sånn. Det er vonde følelser. Håper du klarer deg gjennom neste kveld uten å spise ting som gjør deg deppa!

JEg ønsker deg virkelig lykke til i kveld.
c.AuthorAlias Sola❤️21. august 2002
Heia Beatmik.
Stakkars deg, synes synd på deg jeg nå. Kanskje du skulle tatt noen tabletter mot søtbehovet, er det krom tabletter det heter?
Men du, jeg tror faktisk alle får et sånt søtbehov i tider. Jeg fikk det også i går, og måtte bare spise sjokolade. Noen ganger så kjøper jeg meg en king size snickers og klemmer den i meg på kjappen, og da har jeg fått kvoten min for en del uker, men om det er et tips det kan jeg ikke si. Prøv tabletter du, og bruk den der 7 minutters-greia, at hvis du har lyst på noe så vent i 7.min og gjør noe mens du venter så får du se at kanskje lysten har gått over, og har den ikke det så har du ihvertfall utsatt lysten i 7.min. (kanskje det var du som skrev dette i boka di en dag tidligere?? *S*)

Kjære deg, hvorfor man gjør sånne ting vet man ikke bestandig, men ikke gi opp, jeg og mange andre skal være her og støtte deg. Jeg har også det sånn mange ganger, at ettersom jeg har vært flink hele dagen så ka gjør det om jeg spiser litt snacks på kvelden da??? Sånne tanker vil vel være blant oss til vi har kommet inni en fin rytme, og det vil fkatisk ta litt tid hos (meg) noen og andre går det fort.
dette ble ganske langt men jeg skal være her og støtte deg, men du må ikke gi opp. Du har begynt på veien til et slankere liv og du må ikke snu nå!!!Dette skal vi klare.

Stor klem fra Sola, som skal sende deg noen solskinns-slanke-vibber ~~~~~~~¤~~~~~~¤~~~~~~~~~¤~~~~~~~~~~~¤¤~~~~

c.AuthorAlias svime😉21. august 2002
Heisann!!
ville bare si at alle har en slik dag innimellom, det er ikke til å unngå :) så stå på videre, og ta deg en titt tilbake i dagboken din til den perioden som du hadde taket på deg selv, så skal du se at det retter seg igjen!!!!!
Du må ikke være for sint på deg selv, du har jo vært flink lenge, og hva er vel en dag i forhold til alle de flinke dagene????
Håper dette var til litt hjelp, jeg har skikkelig skrivekløe i dag, og et strålende humør, som jeg prøver å dele med meg til alle som vil ta i mot :-)

Ha en god dag!!
Klem fra Svime
👻70,4 kg

Planer for fritiden - og søtbehov når jeg er trøtt

Etter dagen i går i Trøtthetens Tegn, er jeg klar for en ny våken en. Har store planer om en gåtur nå på formiddagen, riktignok ETTER frokost i dag. Benytter sjansen nå som jeg har litt fri. Skolen er igang, og jeg venter på nytt jobboppdrag fra Manpower. Jeg nyter dagene for meg selv! Ellers vil jeg benytte formiddagene til å få huset i orden. Det bærer preg av en sommer med mange utflukter. Det må ryddas i skuffer og skap! I tillegg skal vi bygge på huset nå i høst, så får vi større kjøkken, mer gang og vaskerom (skal bli godt!).

I går spiste jeg mye bra mat;

Frokost: 1 dl proteindrikk. 2 dl 4-korn m/sk melk.
Lunsj: 1 kokt egg, salat med reker.
Mellom: Linsesuppe.
Mellom: 1 Yoplait 0.1%
Middag: Ragu m/litt ris og salat (oppskrift Lindbergs kokebok)
Kveld: 1 Dream-is m/blåbær (ny - i kjeks) + litt mer Dream-is vanilje og 3 Bixit havrekjeks (Det var bare så varmt og jeg bar så trøtt - og så var det mensen, da....):-0

Når jeg er så trøtt, blir alt så mye vanskeligere....får et stort søtbehov da..! Lurer på om det er mentalt eller et fysisk behov? Is-og-trøtthets-dagen er over - heldigvis.... Må bare ut på tur for å få frisk luft, og ikke minst fart på forbrenningen!

God tirsdag!

Klemmer fra Beatmik
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12320. august 2002
Proteinpulveret kjøpte jeg på en helsekostforretning.
c.AuthorAlias Monica12320. august 2002
Hei!
flott bilde av deg i går! Kjekk internettside det der. skulle gått an å legge inn litt mage, strekkmerker ol. også.. hihi..det har allefall jeg hatt bruk for.
c.AuthorAlias Ally😐20. august 2002
Hei, så fint at den trøtte dagen er over! Selv er jeg sur i dag også, mye pga varmen. Gidder ikke mer av det nå. Gidder ingenting, faktisk, ikke engang å skrive et innlegg i min egen dagbok. Æsj. Høres godt ut med noen dager hjemme.

Men jeg skal jo snart ha ferie, så det er da noen lyspunkter!

I morgen håper jeg det blir kjøligere...

Ally
c.AuthorAlias Minelli😉20. august 2002
Hei Beatmik!

Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi! Det er godt å se at noen fortsatt følger med meg, selv om jeg jeg er så nære målet og likevel klager en masse over hvor tregt det går!

Forresten, om du stadig vekk er trøtt, kan det skyldes lavt blodsukker, eller at kroppen er i ferd med å venne seg til det etter at du har lagt om kosten.

Så det er Herbalife du pruker som proteindrikk? Faktisk tror jeg at jeg også har en boks med det liggende et sted (hvilke slankepreparater er det jeg ikke har???), kanskje jeg også skal prøve det?

Ha en superduper dag, Beatmik! Nyt finværet!

Klem fra Minelli
😐70,4 kg

Jeg kjøper den, jeg! + modellbilde

(Kommentar til bildet kommer lenger nede..)

Mandag igjen. Jeg kjøper de tohundre gramma. Tante rød kom på besøk i dag, og jeg er litt uggen kan man si. Fikk ikke sove før ca kl 2 i natt heller. Satte igang en engasjerende diskusjon kl 23 i går kveld med husbonden, og jeg kan si det sånn at jeg var IKKE rolig og kontrollert når vi tok opp hverdagslige problemer...! Jeg er et stort hormon.

Hva mat angår, ble det ikke fornuftig middag på lørdag, og halvfornuftig middag i går. Lapskausen til svigermor (må ikke omgås dem for mye!) med pølser og fiiine rundstykker var ikke det jeg helst hadde valgt nei. Men vi var på campingen vår i helgen, og andre løsninger var ikke for hånden. Men jeg spiste rugbrød til i det minste, kuttet ut rundstykket...
I går ble det kyllingfilet (Yess!) med spaghetti til av mangel på annet... Synes fremdeles det er vanskelig å planlegge utflukter godt nok. Trøsten er at jeg var nokså flink ellers med maten i helgen. NÅ håper jeg nesten godværet gir seg, sånn at vi kan få vært mer hjemme...!

Flott at Webmaster oppdaterer sidene her synes jeg. Nyheter fra slankeverdenen er alltid interessant.

Min trøtte hjerne strekker ikke til stort mer akkurat nå...Gjesp! Hvor er kaffen..?

Nå tror jeg at jeg skal alliere meg med Ally, vi har nemlig felles skjebne om dagen :-0

Skal hente tilbake alle de positive vibbene som surret rundt i huset mitt før helgen!

************

Jeg har nå også fått laget meg et modellbilde på mvm.com som dere ser. Bildeprogrammet jeg brukte for å justere størrelsen var Microsoft Photo Editor. Takk for adresse til denne websiden, Monica123 - og takk for god teknisk rådgivning, Ally! Var såpass morsomt at humøret nesten steg noen hakk her...!

Synes kroppsfasongen til modellen ligner min en hel del faktisk! Forskjellen er nok den glatte flate magen....har litt mer cellutitter der jeg, men kanskje jeg kan bli så fin en gang..? Midjen min er altså ikke fullt så definert. En annen ting er de nusselige små føttene. Ikke lik mine nei - her går man i str 39. Enig i at det burde ha vært flere valgmuligheter, men...
Håret stemmer ihvertfall nokså bra!

Har altså våknet....litt!

Beatmik
Bilde
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally😛19. august 2002
Hei igjen du, dette er da en fantastisk dag å banne på! Jeg lagret bildet på pc'en min, og hentet det opp i et bildeprogram. Minsket det bare litt før det ble passe stort. Håper du har et bildeprogram? Da finner du sikkert noe i verktøylinja som heter bildestørrelse, resize eller noe sånt.

Ally
c.AuthorAlias Ally😵19. august 2002
Hehe, å joda, jeg er like sur i dag! Synd vi ikke kom på å chatte i natt, jeg endte med å surfe på IKEA-sidene for å finne fine sofaer og sånt dilldall. Hadde mest lyst til å bli hjemme i dag, men tror ikke jeg har noen egenmeldinger igjen...

Trodde kanskje GIdioter kunne slippe mensplager, men det er kanskje tidlig å si?

Var skikkelig sur på telefonen nå. Fikk en mail fredag ettermiddag ti på fire fra ei dame som ønsket superkjapp tilbakemelding på en tekst. Jeg satt på overtid (slutter tre), og lot det vente til i morges. Men da var det for sent, alt hadde gått i trykken! Slikt takler jeg ikke i dag! De måtte da for svarte ha gitt meg en frist!

Varmt er det også. Og jeg er helt sikker på at jeg kan komme på mye annet som er galt. Burde hatt en livbøye laget av sjokolade! Hvorfor tenker ikke Vesta på det?

Tar en kaffe jeg også. Fytte rakkern det er synd på oss. (Men mye bedre når du også har det likedan!!!!!!!!!!!!!)

Klem fra Ally
😌70,2 kg

Morgentrim :)

Har gått turen min for dagen, før frokost i 40 min. Føles bra! Er skikkelig sulten når jeg er hjemme igjen, så frokosten smaker himmelsk! Drikker et stort glass vann og 1 dl proteindrikk før jeg går. Merker at jeg har litt krefter da, uten proteindrikken har jeg følt meg helt kraftløs før jeg har spist frokost, og dradd beina etter meg på gåturen så å si.

Følgende ble inntatt i går:

Frokost: 3 sk røkt laks, 2 ss cottage cheese, 1 sk rugbrød m/makrell i tomat.
Lunsj: 1 kokt egg, 1 sk rugbrød m/kokt skinke
Mellom: 6 valnøtter, 3 ss cottage cheese m/melonbiter. Litt ekstra melon utenom.
Mellom: 1 Dream-is (kroneis) i varmen.
Middag: 1 grillet marinert svinekotelett, grønn salat og 2 ss rekesalat.
Kveld: 1 Yoplait 0.1%, 1 knekkebrød m/magerost og røkt laks. 2 plommer.

Hadde mye ekstra energi i går kveld, kjenner at jeg godt kan trene litt mer. Gjorde husarbeid og ryddet i hagen og fikk ut litt energi. Må få til styrketrening på SATS også i uka som kommer. Vil også få til sykleturer igjen - været er jo så fantastisk om dagen.

Det er godt å tenke på at den depressive perioden min nå i sommer er over. Fikk åpnet litt på lokket her inne, rart hvor mye det hjalp! Bare å få dele tankene med noen. Jeg vet at mye av grunnen til at jeg har det så bra nå er at min kost er i balanse, det vil si at kropp og hjerne fungerer på sitt beste! Dr Lindberg har valgt et riktig navn på opplegget sitt - Kost i Balanse. Jeg er motivert og føler det går greit med mat og trening. Det i seg selv er jo nok til å få opp humøret :)

Jeg har blitt litt overrasket over meg selv også; Når jeg er på stranda nå om dagen bryr jeg meg så lite om hva andre måtte tenke og mene om min kropp! Tror jeg begynner å bli voksen også ;) Hehe..

Det var dagens lille historie, jeg GLEDER meg til å ta fatt på denne dagen også - I Sunnhetens Tegn :)

Klemmer til dere!

Beatmik
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12318. august 2002
Hei igjen!
Så godt å høre at andre har hatt samme tanker som meg. Da tenker jeg på det du skrev til meg i dag 18.8. Jeg satt sent en kveld å skrev det der, la det inn her dagen etterpå. Da jeg leste gjennom det før jeg skulle legge det inn, syntes jeg det hørtes dumt ut, men bestemte meg altså for å gjøre det likevel. Har fått mange fine tilbakemeldinger, så da var det nok ikke så dumt likevel.
Proteinpulveret:

Protein Isolate VANILJE pr 100 g

Essensielle amonisyrer:
Isoleucine 5 g
Leucine 10,7 g
Lysine 7,5 g
Methionine 2,5 g
Phenylalanine 4,4 g
Threonine 4 g
Tryptophane 1,5 g
Valine 6,5 g

Ikke essensielle aminosyrer:
Alanine 3,3 g
Arginine 3 g
Aspartic syre 6,8 g
Cysteine 0,8 g
Glutamic syre 22,2 g
Glycine 1,7 g
Histidine 2,6 g
Proline 8,7 g
Serine 4,6 g
Tyrosine 4,2 g

Vitaminer og mineraler pr 100 g
Kalsium 1570 mg
Fosfor 665 mg
Na 505 mg
Kalium 89 mg
NaCl 76 mg
Vitamin B2 1,47 mg
Vitamin B12 7,8 ug

Næringsinnhold pr 100 g
Energi 377 kalorier
Protein 92 g
Karbohydrater 0,3 g
Fett 0,9 g

Dosering:
3-4 dl melk og 4 toppede ss (35 g).
Drikk 2-3 shaker daglig.
På treningsdager tas en av dosene ca 1 time etter trening.
DETTE VAR DET SOM STOD PÅ POSEN. Jeg bruker ikke den doseringen der. Jeg spiser det først og fremst før hvert måltid i steden for egg (som er anbefalt her). Tar ca 1-2 ts i litt vann.
c.AuthorAlias Ally😌17. august 2002
Godt å høre! Energien din trenger til og med inn i min sure og grinete mensen-hjerne. Kom meg ikke på tur i dag heller, men kanskje i morra?

Ha en flott helg, min voksne venninne!
c.AuthorAlias Monica12317. august 2002
Så godt å høre at du har det bra med deg selv!
Det hjelper å lette litt på trykket her inne.
Ha en fortsatt fin dag.
😄70,2 kg

Tjo og hei, jammen har gramma fått fart på seg! :)

Kjære vekt!

Kan nesten ikke tro det er sant, men nye tall lyste mot meg i dag morges. Kunne altså ikke la være å gå på vekta...

I går spiste jeg:

Frokost: 1 dl proteinpulver. 2 dl 4-korn m/skummet melk og 1 kiwi.
Lunsj: 1 dl proteinpulver. 1 sk rugbrød m/kokt skinke.
Mellom: 1 Yoplait 0,1%. 3 ss cottage cheese m/galiamelon-biter.
Middag: Grillet marinert svitekotelett, salat m/lollo, paprika, agurk, vårløk, avocado og krydrede brødkrutonger. Chilidressing (vannbasert, fettfri - kjøpt i innvandrerbutikk), bønner i tomat. Litt pasta.
Kveld: 1 Appelsin, 1 knekkebrød m/makrell i tomat.

Ble litt ballspill og badminton i går kveld i hagen her hjemme. Jeg har det SÅ godt om dagen! Energien er på topp og jeg føler til og med at kroppen blir litt mindre!! Er så utrolig glad for at jeg har funnet frem til "Kost i balanse"! Sender alle positive vibber over til dere, kjære slankevenner - er så glad for å ha noen å dele dette med! Takk for at alle dere gode mennesker er her :)

I dag må jeg shoppe litt finstas til bryllup vi skal i neste helg :-0

Ha en fortreffelig helg, dere!!

Mange klemmer fra Beatmik
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally😊16. august 2002
Hei igjen! Jeg blir ikke særlig sulten på kvelden. Som regel blir jeg litt sulten akkurat idet jeg skal legge meg, og for å unngå det tar jeg gjerne en liten matbit litt tidligere. Får ikke sove når jeg er sulten. Var mer sulten før, så ting har forandret seg med dette kostholdet. Men den største endringen er jo at jeg har mindre lyst på godterier og snacks om kvelden. Spiste veldig mye popcorn før.

Måtte det vare, o høyere makter!!!!!!!!!!!

Allypally
c.AuthorAlias Minelli😃16. august 2002
Men sett på maken, da, Beatmik!

600 gram ned over natta er jo strålende! Forresten, proteinpulveret du spiser/drikker, hva slags type er det, og hvor kjøper du det? Jeg burde så absolutt få i meg mer proteiner, siden jeg ikke er så glad i kjøtt...er jo begrenset hvor mye bønner man kan stappe i seg også!

Lykke til med shoppingen, og god helg!

Klemmer fra Minelli
c.AuthorAlias Ally😄16. august 2002
Så fantastisk! Her sprudler det, ja!! Du, hvor har du fått tak i proteinpulver? Det kunne jo vært en bra erstatning for eggene mine... Jeg hadde noe pulver fra Nature's own, men det var fullt av karbo.

Hold fram som du stevner, nå skal vi få det BRA!

God helg min venninne!

Ally
❤️70,8 kg

Skolestart

I dag har mine to håpefulle begitt seg på et nytt skoleår, minstemann i første klasse. Spennende er det, og vi har vært opptatt med det i dag. Har ikke fått gått tur i dag morges, men jeg tar en dag av gangen og er fornøyd hvis jeg får til tur før frokost to ganger i uka.

Vi har et aldeles strålende sommervær om dagen med en varme vi ikke har opplevd siden sommeren 97. Jeg blir helt kokt hvis jeg sitter i sola - skyggen er best akkurat nå...

Måltidene mine i går ble sånn:

Frokost: Noen skiver røkt laks, 3 ss cottage cheese, 1 sk rugbrød m/laksepostei + dill på toppen. 1 gl skummet melk.
Lunsj: 1 sk rugbrød m/2 skiver kyllingpålegg (på stranda) 3 Gjendekjeks (ops!)
Mellom: 2 1/2 dl proteindrikk, 1 liten bolle salat m/tunfisk og reker.
Middag: 1 kokt egg først, så 1 sk rugbrød m/eggerøre og paprika. 1 lite stk gulrotkake (mmmhh!), 1 veldig lite stykke rømmekake. 1 bit vannmelon og 1 clementin (i bursdag).
Kveld: 1 knekkebrød (Wasa Vital Plus anbef av Dr Lindberg) m/makrell i tomat.

Var altså mye på farten i går igjen, så jeg er fornøyd med matinntaket forholdene tatt i betraktning. Følte det også på meg at det kunne ha skjedd litt på vekta :) Godt er det!!

Nå må jeg ha mer kaldt vann å drikke eller kjøle meg ned på annen måte!

Klemmer til dere fra Beatmik

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Molla😌16. august 2002
Heipådeg!
Flott opplegg, Beatmik, ser ut som du har "dreisen" på Lindberg! Litt ekstra må man regne med når det er bursdager, så det så!
Jeg er helt sikker på at et slikt kosthold sammen med trim gjør susen for meg, kjenner at det funker! Trener ikke hardt, men prøver å få til litt bevegelse hver dag. Deilig, deilig!
Håper du får ei flott helg!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Ally😌16. august 2002
Heihei! Her hos meg er det varmt men vekslende skydekke, eller hva det heter. Sånn vær som gjør at jeg ikke aner hva jeg skal ha på meg. Jeg tror jeg skal begynne å svømme, men har litt lang vei til svømmehall. Har ihvertfall ikke lyst til å fortsette på sats.
Vi ER heldige som har funnet ut av dette locarb-opplegget! Jeg må bare finne på noen flere retter snart. Har tatt med meg kokeboka til fedon på jobb, får snike meg til å finne middagen min der!
c.AuthorAlias Ally😌16. august 2002
Heihei! Her hos meg er det varmt men vekslende skydekke, eller hva det heter. Sånn vær som gjør at jeg ikke aner hva jeg skal ha på meg. Jeg tror jeg skal begynne å svømme, men har litt lang vei til svømmehall. Har ihvertfall ikke lyst til å fortsette på sats.
Vi ER heldige som har funnet ut av dette locarb-opplegget! Jeg må bare finne på noen flere retter snart. Har tatt med meg kokeboka til fedon på jobb, får snike meg til å finne middagen min der!
😵71,2 kg

Dagens lille rapport

Viser seg at vekta jeg har oppgitt i det siste var nokså riktig. Æsj, jeg er ikke fornøyd! Dette må jeg se å få gjort noe med - nå!! Nei, det var jo sant; Jeg bryr meg jo ikke så mye om hva vekta viser!? Eller gjør jeg?

Har nettopp gått morgentur - 40 min i dag - er sliten! Nå skal jeg spise frokost, gleder meg.

Skal i mormors bursdag i dag, men har tenkt å være flink, prøve å få til en ekstra gåtur (kommer nok til å ta et stykke kake).

Stranda kaller :) Ha en fiin dag! Håper dere har fint vær dere også.

Klemmer fra Beatmik
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally15. august 2002
Nå har vi nesten samme vekt! Men du er jo mye høyere enn meg da... kremt..host...
c.AuthorAlias Sola😀14. august 2002
Hei du.
Så lenge vekta går bittelitt ned så er det litt gøy da!! *S*
Jeg har også vært her inne lenge og det er ikke mange grammene jeg har fått av, så skal ikke vi to gjøre noe med det NÅ!! Du og jeg, på mandag 19.08 så spiser vi bare GI mat i 2 dager på rad og 1 dag sener i samme uke. Og du har jo kokeboka du så kanskje du kan si meg da hva vi kan spise!??!! *S**
Jeg har nå bestemt meg, jeg skal ned til 65 kg, mitt første delmål. Hva med deg?? Blir du med?? Venter i spenning på svar.
Håper du har hatt en fin dag på stranda.
Stor slankeklem fra Sola *S*S*S*

c.AuthorAlias Ally😊14. august 2002
Morgentur er knallbra, og min store drøm å greie i ny og ne... Foreløpig har jeg nok med å få i meg frokost.

Var litt distré og skrev kommentar til gårsdagens innlegg i dag. Vel vel.

God strandtur!

Ally
😵71,4 kg

Beatmik holder koken...!

Kjære dagbok og alle derute.

Sannelig har jeg ikke passert 100 innlegg! Begynner å bli flaut å se startdatoen min her inne - november i fjor - ikke lenge til ett års jubileum (!)og vekta står fremdeles på det samme :( Tviler på at jeg er til særlig inspirasjon for andre med et så begredelig resultat! Men det er ikke synd på meg, har bare ikke vært standhaftig nok og hatt nok karakterstyrke. Man kan kanskje tenke at siden min BMI sier "normalvekt" har jeg ikke noe stort problem...

Men jeg trives ikke sånn som jeg er nå.
Jeg har en belastningsskade i hoften som ikke bør ha for mange ekstra kilo å bære på.
De ekstra kiloene mine er mye rundt mage/rygg, og det er heller ikke heldig.
Jeg er klart arvelig disponert for diabetes og hjertesykdom.

...så for meg er problemet stort nok, og vet at hvis jeg gir blaffen, går vekta kun en vei - oppover! Skriver dette mye for å repetere litt for meg selv for å holde motivasjonen oppe. Trenger det av og til. Føler meg heldigvis veldig motivert nå om dagen.

Jeg må veie meg i morgen, selv om jeg ikke har så lyst. Kan jo ikke la syttienkommafire stå i evighet heller....jeg vil ha sannheten frem. Egentlig gir jeg blaffen i hva det tallet viser, konsentrerer meg om kostomleggingen og trening.

I dag er jeg stolt av meg selv; Gikk tur 30 min i dag morges før frokost i det nydelige været! Alt for fettforbrenningen ;) Blir enda litt mer stolt hvis jeg tar den gåturen en gang til denne uka, på morgenen. Ellers forsøker jeg å være i moderat aktivitet minimum 30 min hver dag. I går kveld syklet jeg hjemme på spinningsykkelen i 30 min. Så er det notert.

I dag har minstemann sin første dag på SFO, og om to dager er det skolestart for begge guttene mine. Begivenhetsrike dager som kommer, altså.

Ha det fortsatt fint, dere - stå på!

Beatmik
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally😉14. august 2002
Nei, du har jo ikke mange kilo å ta av, men hvis du har tendens til å legge på deg over magen etc så må jo GI-kostholdet være midt i blinken uansett. Er disponert for de samme sykdommene jeg også, så det er like greit å lære seg dette med én gang.

Vektkurven min er ikke akkurat imponerende den heller, var vel såvidt nede på 72 i vår før jeg gikk opp igjen. Blir spennende å se i morra, føler som vanlig at jeg har spist altfor godt til å ha tatt av noe. Men i tilfelle vet jeg jo akkurat hva jeg skal gjøre med det! Tror vi greier dette nå!

Ally
😈71,4 kg

Tilbake fra tur...Motivasjonen tok en annen vei..!

Vi har hatt en koselig og gøy familietur til Sommarland i Bø i helgen. Lå i telt en natt, og selv om det regnet i går og vi ble temmelig våte, badet vi like godt. Jeg hadde pakket mye god sunn mat i kjølebag, og spiste det på lørdag. Imidlertid, da vi tok av fra E18 ved Stathelle, kjørte motivasjonen videre mot Oslo!! Jeg spiste nemlig en is rett etterpå! Sett på makan!!

På søndag fikk jeg ikke smurt matpakke i regnet, og måtte "ta til takke" med kjøpt mat inne i sommarland. Det var det jo ikke akkurat så mye sunn mat å få da.... Det ble mer is - og vaffel.. og pølse i brød på vei hjem. Nå er syndene bekjent - jammen glad for at vi ikke skal på flere turer med det første, sånn at jeg kan få etablert det kostholdet jeg heller vil ha!

For øvrig vet jeg aldeles ikke hva vekta viser i dag, så jeg lar sistregistrerte stå inntil jeg har tenkt å veie meg igjen...

Har akkurat skaffet meg Dr Lindbergs kokebok, og er i ferd med å lese litt i den. Blandt annet har han et kapittel om trening/mosjon. Lindberg går faktisk god for raske karbohydrater etter en hard treningsøkt - det er da man kan spise mat med høy GI med god samvittighet fordi kroppen trenger det. Det var noe sånt å ty til jeg manglet på fredag da kroppen ikke ville komme til hektene igjen. Forklarer det suget jeg følte i kroppen etter vingummien.
Takk, Minelli, for god kommentar på lørdag - din teori er så riktig! Setter så pris på å ha dere her til å rådføre meg med!

Lenge leve hverdagen ;) Tenk at det går an å være så GLAD for at det er mandag!?

Klemmer fra Beatmik
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pernilla13. august 2002
Da er det klart for ny -5 konkurranse i 70-kg klassen, førstkommende torsdag, og hvis du ønsker å være med, så meld deg på hos meg innen torsdag, og gjør deg klar til å ta av noen kg med massevis av inspirasjon!!!!!!

Pernilla
c.AuthorAlias Ally😄13. august 2002
Akkurat, kanskje jeg også skal lese hva fedon sier om trening. Ikke at jeg gjør så mye av det ennå... Det ender vel med at jeg begynner å trene fordi jeg har lyst på karbohydrater.
Deler din glede over hverdagen. Jeg begynte jo med denne boka i januar, og slet hele våren med alle avbrekk: påske, maifridager etc. Høsten må da bli bedre? Langt mellom fridagene da.

Dumt at motivasjonen dro på sin egen lille tur, sånne typer er litt troløse, er min erfaring...

God uke!

Ally
👻71,4 kg

Kjære motivasjon, bli med på tur!

Denne helga skal vi på telttur, vi fem; To barn, mann, jeg og motivasjonen. Håper været holder seg...skyer har vi hos oss nå på morgenen, men vi skal østover og litt nordover, håper det er lettere der. Vi skal kose oss uansett vær - og bade masse :)

Skal nå pakke for turen, og motivasjonen har jeg tenkt å ta med, enten den vil eller ei. Ny kjøleboks er anskaffet, og salat, cottage cheese og kokt egg får bli med, i tillegg til knekkebrød og rugbrød. Proteinpulveret tar jeg også med som nødløsning. Dette blir jo en utfordring :)

Må fortelle dere det jeg opplevde i går: Jeg trente Step/Styrke igjen på SATS. Timen var så tøff for meg at jeg gikk temmelig tom. Hva heter det lageret jeg tømmer da igjen....har jo lest det, men. I alle fall, jeg hadde med meg et kokt egg og et knekkebrød som jeg spiste i bilen på vei til svigermor. Da jeg skulle ut av bilen, var kroppen som gele, og jeg kjente det som om jeg fikk et blodsukkerfall. Fikk spist en rugbrødskive med syltetøy og et glass melk for å komme til hektene igjen. Men DA SKJER DET noe; En skål med vingummi som er til ungene står foran meg. Følte meg fremdeles uten krefter, og de fristet meg VELDIG. Tok en, så en til, og enda en..... Nettopp det jeg ikke skal gjøre! Men av mangel på den riktige næring til kroppen akkurat da, ble det sånn! Men hjalp det særlig? Neida, ikke lenge, etter en liten stund kom bare et enda større behov for søtsaker! SPiste til og med iskrem da jeg kom hjem - men etter den, følte jeg endelig kreftene komme tilbake til kroppen. Æsj, føles ikke bra i dag...

Denne timen vil jeg ikke ta igjen med det første. Jeg er ikke i den formen nå for tida. Vanskelig å innse at en må trappe ned... Nei, takke meg til moderat trening nå når jeg skal redusere kosten - jeg vil ikke utfordre den gode balansen jeg nå er i ferd med å finne med det nye kostholdet. Jeg som følte jeg hadde forberedt inntaket mitt i går i forhold til treningen jeg skulle på... ekstra proteindrikk før, og så det i bilen rett etterpå.

Er det noen her inne som har erfaring med hardere trening og reduksjon av mat/hva skulle jeg ha fått i meg rett etter treningen? (Tok gjerne en banan, men skal helst ikke ha det nå iflg Lindberg...)

Ønsker dere en fortsatt finfin helg! Håper dere har bedre vær enn meg.

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally12. august 2002
Det kan være at Minelli er inne på noe her. Kanskje det kan sammenlignes med å få føling, da er det ihvertfall viktig å få i seg raske karbohydrater, helst rent sukker. Dr Fedon presiserer vel også det. Men det viktigste er vel å unngå å komme i denne situasjonen, er ikke helt sikker på hvordan man gjør det. Mer forsiktig trening er helt sikkert lurt.

Hm, ganske greit å få litt peiling på hva som faktisk skjer i kroppen vår!

Ally
c.AuthorAlias Minelli😃10. august 2002
Hei på deg!

Hadde jo egentlig tenkt til å unngå å logge meg inn her i dag, men var jo fryktelig nysgjerrig på hva du hadde skrevet, siden du la igjen en kommentar i dagboka mi!

Her er svaret, eller mening om treninga di i går:
Jeg har opplevd det samme selv faktisk en gang jeg var på en TrippTrappIntervalltime...trodde jeg skulle svime av etterpå! Det skyldes at glykogenlageret i kroppen er helt tomt og blodsukkeret er veldig lavt. Da ER det nemlig viktig å få i seg raske karbohydrater rett etter trening - uansett hva Lindberg sier! Det er nemlig sånn at slanketeorier ikke alltid er forenelig med hva som er bra kosthold når man trener, og sånn er det i dette tilfellet. Det er faktisk BEDRE å spise alle de gelefigurene du gjorde, og til og med is, enn å ikke spise noe. Banan er også bra, rosiner, sportsdrikker, honning og sikkert mer også. Hvis man ikke får i seg karbohydrater risikerer man å bli uvel, og kroppen bruker lengre tid på å komme seg igjen. Jeg kommer ikke akkurat på noen ting som i følge Lindberg kunne vært OK raske karbohydrater, så akkurat der er i alle fall mitt forslag å bryte litt med hans teori! Innen 90 minutter etter trening bør du spise et større måltid, gjerne sammensatt av langsomme karbohydrater og proteiner, og du bør helst ikke spise senere enn 2 timer før du skal trene. Dessuten, når man trener så hardt, bør man legge 500 kcal ekstra per dag i forhold til dager man ikke trener.

Var dette svar nok? Nå må jeg nemlig løpe ut og handle før jeg skal stæsje meg opp til kveldens fest!

Ønsker deg en superduper helg!

Klem fra Minelli

PS! Har lurt på om jeg skulle prøve StepStyrke også, da skal jeg i alle fall ha gelefigurene klare!! :-)

PPS! Ja, det ER lurt å holde seg unna hard trening når man får i seg lite til moderat med energi per dag!
😌71,4 kg

Sol, sommer & campingliv :)

Hjemme igjen i dag etter noen deilige dager på campingen vår. Har en campingvogn stående hele året på en koselig campingplass med stor sandstrand. Nå har været vært utrolig disse dagene, og det gjør mye for trivselen! Badetemp i sjøvannet kom opp i ca 22 grader - det er mange somrer siden det har skjedd! Vi har badet masse og fått brunet oss litt også.

Over til kosthold: Har forsøkt å holde meg til mine nye prinsipper, men det har ikke vært lett. Hadde ikke så god tilgang til nye råvarer der, men vanskeligst blir det når en farter rundt og er på tur hele tiden. På stranda tok jeg med meg rugbrød med noe kokt skinke e.l. Jeg har også spist ispinne de to dagene det var skikkelig varmt...

Altså ikke helt prikkfrie dager, men motet er friskt, og jeg satser på god planlegging i dag igjen. Skal kanskje på tur i helga igjen, men planlegging skal gjøres på forhånd. Jeg vil så gjerne ha resultater.

På tirsdag gikk jeg på trening - Step/Styrke. Jeg var helt pumpa! Lenge siden jeg har fått kjørt meg på den måten. Så var det nokså varmt i treningssalen også, og det hjelper på svetten :) Deilig!

Eggene koker, salaten skal kuttes og krepsehalene legges på toppen. Jeg er klar for en ny lav-GI-dag *S*

God helg til dere!!

Har lengtet til slankedagboka nå:)

Beatmik
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally😌9. august 2002
JA, dette fortsetter vi med! Snart blir navnet mitt GIlly. Det beste er jo at det er magen som går inn først, det føles godt. Ser du har herlige soldager, det er bra! Når det gjelder strandmat tar jeg gjerne med meg egg og knekkebrød, eller en grillet kylling m/cottage cheese eller en av de lekre salatene med majones som finnes. Kjempegodt! Foreløpig har jeg jo så mange kilo å ta av at det ikke skal mye til før jeg går ned, derfor spiser jeg litt sånne salater. Kutter karbo først, så får jeg heller kutte på fettet senere. For deg er det vel annerledes, du sliter vel med de aller siste kiloene?

Skal til Italia senere i sommer, spørs om det går an å holde seg unna pasta da!

Ha en fortsatt fin solsommer!

Ally
c.AuthorAlias Sola😀9. august 2002
Hei.
Planlegging er vel noe vi slankere må venne oss til å gjøre.
Deilig å ha en plass man kan reise til og bare slappe av og nyte sommeren, bade og sole seg.. sukk. Vi skal på hytta i helga, gleder meg masse. Vi fikk satt den opp i påska i år og har gjort alt innvendig selv. Gjett om det er fint der. Yes det er det. *S*S*S
Ønsker deg en skikkelig god slankehelg. Kos deg med sunn mat. *S*
Klem fra Sola
👻71,4 kg

Kjære vektspøkelse - er du der igjen?!

...Så spent på hva vekta ville vise i dag, selv om jeg egentlig ikke følte det på kroppen, så er den som alltid like snill med meg! En smule sarkasme her!? Arrghhh!!! Den ene stakkars kiloen er tilbake jo! Det er nettopp dette som gjør at jeg vegrer meg for å gå på vekta - men jeg MÅ jo...! Snakk om nedtur, etter å ha vært mega standhaftig hele helga. Både is og kaker har fått ligge urørt av meg - det holdt hardt i går, var veldig fristet, men gikk meg en 1/2 times tur i steden! Men det er vel noe som skjer i kroppen, tror det er hormonene som "jobber". Det MÅ jo ha en forklaring!

Var mye sulten i går selv om jeg følte jeg spiste nok.

Frokost: 1 speilegg m/dill, røkelaks, 1 skive rugbrød m/cottage cheese. 1 glass skummet melk.
Lunsj: Linsesuppe (oppskrift Dr Lindberg)
Middag: 2 stk kyllingbrystfileter, woket sopp, løk, brokkoli og paprika, litt makaroni.
Kveld: 2 rugknekkebrød m/makrell i tomat. 1 eple (kanskje mye med 2 knekkebrød, men jeg var bare så sulten og matt i kroppen).

Trening: Svømte i ca 20-25 min, 30 min gåtur.

Skal øke treningsmengden denne uka, det er ihvertfall planen. Reiser ut på campingen i dag, så jeg får kanskje ikke logget meg inn her hver dag. Vi blir noen dager hvis været holder seg.

Uff og æsj, vil jo se nedgang etter all innsatsen jeg føler jeg legger ned om dagen. MEN; Det er bare å fortsette, og vente med å gå på vekta til jeg kjenner det på meg.....

Håper dere ser bedre resultater enn meg i dag, kjære slankevenner!

Beatmik
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*😌6. august 2002
Hei på du!
Bare kos at du spør vettu*S*..joda typen fra Arendal er VELDIG gild!..Så forelska som bare det vettu,hehe...Jeg er der ganske ofte ja,sitter i Pollen og spiser is..vel og merke FRISK IS...hehe..bare 110 kcal i den.Så det er jo lov..hehe...nei,nå kan vi snakke om noe annet,men yes! Arendal er en BRA by!
Når det gjelder Lindberg,så er jeg så godt som HELT blank,er på kurs i Oslo nå, og tenkte å få kjøpt den boka: Naturlig slank,og begynne å sette meg litt inn i det.Tror det kan være masse i det.Men jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal begynne og ser også for meg at det kan bli vanskelig å kutte brød,ris,pasta osv,men er det så virksomt som mange sier så er det jo verd det.Og alt blir vel en vane (?)...
Skjønner godt at det var kjedelig å se den samme vekta igjen,men kanskje du burde prøve å fokusere litt mer på at du føler deg i så fin form og gjør noe som er sunt og bra for kroppen din.Resultatene på vekta? De kommer!!! PROMISE!!
Ha en flott dag!!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Sola😀5. august 2002
Hei.
Så vekta hoppet opp til deg også i dag.. festlig du..
men det kommer kanskje av at du har trent litt da?? Kanskje!!
Får håpe det... til meg så var det rett og slett maten. Men gir vi oss??? NEI DET GJØR VI IKKE!!! *S*S*S*S
Takk for kommentar i boka, veldig hyggelig. Jeg har lest litt her inne + at jeg har snoket på Dr. Lindberg sine sider, virker veldig fornuftig det han skriver, så jeg blir vel å kjøpe meg kokeboken jeg også tenker jeg.
Ønsker deg en herlig dag og uke. Kos deg med proteinsrik mat!!
Det skal jeg også gjøre. *S*
Jeg synes at du er flink så stå på.
Klem fra Sola
c.AuthorAlias Monica1235. august 2002
Hei igjen!
Fint med hyggelige tilbakemeldinger. Da sier jeg allefall NOE fornuftig.
Joda hender at jeg fyller på litt på dagboka mi utover dagen. Enda har jeg mere jeg skulle ha skrevt om i dag (som jeg kom på nå), men det får vente til i morgen.

Proteinpulveret fungerer utmerket for meg. Alt nytt må jo prøves vet du...
c.AuthorAlias Monica1235. august 2002
Takk for kommentar! Det var hyggelig.
Så flink du var i helga da!! Holdt deg unna kaker og trimma i stedet! 10 poeng til deg. Hvis du fortsetter sånn vil vekta helt sikkert gå nedover snart skjønner du! Hold ut!! Den går i allefall ikke nedover hvis du skeier ut! Men du har vært flink, og dette klarer du. Lykke til....
c.AuthorAlias Molla😌5. august 2002
Heipådeg!
Det er surt når vekta ikke samarbeider. Men så lenge vi lever sunt og trimmer, så MÅ den da før eller siden gi etter!!! Den menyen din ser jo også veldig fornuftig ut, så neste uke har du nok flotte resultater å vise til! Vektspøkelset feier du bort med litt ekstra trening! Jeg er stor fan av treningsvideoer, så når jeg trimmer med Kari, så trimmer jeg på stuegolvet med Kari på video. Synes hun er kjempeflink, med fornuftige og effektive øvelser.
Når det gjelder GI så følger jeg stort sett mitt eget opplegg ut fra tips fra Augusta, Jojoen og andre GIdioter. Tror ikke at jeg har "insulinresistens", men føler at kroppen fungerer mye bedre når jeg lever på et slikt kosthold. Men jeg skeier naturligvis ut av og til - i helga ble det f.eks. både kaker, litt øl og sjokolade ;). Det jo lov til å kose seg litt?
Lykke til med ny uke, nå går det snart nedover igjen!
Slankeklem fra Molla
❤️70,4 kg

Noen tanker omkring...

Kjære dagbok.

I går synes jeg at jeg greide meg fint. I snuppelupp''s bursdag spiste jeg først et kokt egg på kjøkkenet, deretter 2 slangepølser, 1 bløtkakestykke og en muffin. Var SÅ forsynt på søtt etter den muffinen! Sånn var det ikke for 10 dager siden, i min bursdag. Skjeiet fullstendig ut og ble liksom aldri mett. For en god følelse!!

I dag har jeg startet dagen med et kokt egg, røkelaks og en rugbrødskive (mamma har bakt igjen!) og kokt skinke m/agurk. Ett glass skummet melk og kaffe til. Det smakte!

Jeg må bare få sagt det; både min husbond, min mor (som har type 2 diabetes) og min tante har blitt GIdioter, de også :) Mannen min startet samtidig med meg, og har gått ned 1.6 kg siden onsdag forrige uke. Min mor kom nettopp hjem fra ferie, og kastet seg over boka, hun også. En god smitte-effekt! Jeg leser og forsøker å gi tips, jeg har jo alle tiders tilgang her! Det er så mange flinke slankere her inne! Er så glad for at jeg har dette stedet, det hjelper utrolig på min motivasjon. Vet ikke om jeg hadde fått øynene opp for Dr Lindberg uten å se at flere andre hadde troen, og lykkes med det.

Etter å ha lest boka til Fedon har jeg fått øynene opp for hvor viktig kosten er for helsa. Jeg er virkelig arvelig disponert for insulinresistent/diabetes type 2, siden både min mor og far har det. Min far fikk såkalt "aldersdiabetes" og hadde i tillegg hjerteproblemer. Men han var normalvektig, mens min mor er overvektig. Jeg har også mest fett rundt magen, noe som iflg Fedon er typisk risikofaktor.

I boka har Fedon tatt med noen tester ang forhøyet insulinproduksjon/insulinresistens. Mitt midjemål ligger nå på 84 og hoftemål er 99 cm. Hvis jeg deles midjemål på hoftemål, er resultatet 0,84. Dr Lindberg skriver at "større enn 0,85 hvis du er kvinne - da har du trolig forhøyet insulinprod/insulinres". Da er jeg i risikosonen!

Dette gir i hvertfall motivasjon til å jobbe for en god helse. Jeg vil at også andre rundt meg skal ha det godt, så jeg snakker mye med dem for tiden. Håpet er at jeg kan inspirere dem også, som sliter med et betydelig større overvektsproblem enn meg...

Håper på å få til trening i dag. Er ikke helt fornøyd på den fronten for tida - men det kommer! Innstillingen er der i alle fall.

Ble et litt lengre innlegg fra meg i dag, som du skjønner hadde jeg en del på hjertet... Så godt å få skrevet tankene ned!

Ønsker dere alt godt - og en finfin helg fortsatt :)

Stooor klem fra Beatmik

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😌4. august 2002
Hei Beatmik :-)

Takk for den koselige hilsenen. Jo da, det var koselig i Pollen :-) Arendal er en veldig koselig by om sommeren. Ellers også såklart! Nå er rutebilen vekke, men dei har fortsatt rifla påmmfri i den nye kjåsken :-) Nei, sånt spiser vi jo ikke, men de har god salat på Havnepuben.

Så fint at du er i gang med trening. Jeg tør ikke å gå på SATS og de stedene ennå, men det kommer :-)

Lykke til videre

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias Monica1233. august 2002
Hei! Tusen takk for kommentar. Så fint da at du har fått resten av familien med på GI også. Da skulle det gå straks lettere...
c.AuthorAlias Augusta❤️3. august 2002
Kjære Beatmik!

Takk for innlegget - og også takk for de varme ord i dagboka min!

For en glede det er å lese om opplevelsene dine - og også at du har satt flere slektledd 'på sporet' - dessuten så skriver du så spennende og morsomt, at det er alle tiders i seg selv!

Hils familien og ha det riktig godt!
Augusta
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.